PlayStation.Community

2017.03.07. 21:28 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Chester013
Értékeld a cikket!
Árkádos köpönyegforgató hack&slash bővített kiadásban.

Nem tartom túl valószínűnek, hogy itthon sok gamer számára mond valamit a Malicious név, holott az aprócska széria immár a harmadik felvonásánál tartva célozza meg szeretett PS4 konzolunkat.
A sorozat eredetileg PS3-on indult, majd bővített formában kapott egy PS VITA portot, mostani felvonásunk pedig a VITA változat még tovább hizlalt formáját tartalmazza. De lássuk, mi is ez az egész Malicious dolog!
A Malicious Fallen egy érdekes kombinációja a pörgős Dynasty Warriors-féle tömeghenteldének és a csak és kizárólag bossharcokra épülő Boss Rush játékmenetnek, mindezt egy csipetnyi Devil May Cry alapú harcrendszerrel. A dolog működőképes, hisz már több, egyre bővebb tartalmú felvonást is megélt a játék, ám eddig számos olyan technikai tulajdonsággal rendelkezett, amit a limitáltabb képességű hardvereken nem tudott kellőképp élvezhető formában produkálni, miközben tartalmi szempontból is csak mostanra vált elfogadhatóvá. Fele részben tehát újrakiadás, fele részben pedig folytatás tehát a Malicious Fallen.

A játék nem lacafacázik, egyből belecsap a lecsóba, különösebb történeti körítés nélkül. Ami van, azt szöveges formában ismerjük meg, a lényeg nagyon nem a sztorin van. Nem is lehetne, mert az alapfelütés a világ békéjét veszélyeztető gonosz Malicious, a békét őrző rejtélyes túlvilági szervezet és a személyiség nélküli karakterünk a legelcsépeltebb anime-kliséket hozná, ha figyelnénk is egyáltalán rá. De szerencsére nem kell, így jöhet egyből a harc, miután kiválasztottuk a képességeinkhez leginkább illő nehézségi fokozatot és karakterünk nemét, aminek gyakorlatilag semmi lényeges szerepe nincs a játék szempontjából (ahogy a választható kosztümöknek sem igazán), pedig talán érdekes lett volna, ha mondjuk a női és férfi szereplőnk kampányai icipicit különböznek egymástól. Bár lényegében ez a karakter csak egy üres és személyiség nélküli „héj“, ami csak azért létezik a játék világában, hogy rendet tartson, ha elburjánzik a gonosz.
A játékmenetet azonban nem a szokásos lineáris hack&slash formulával képzeljük el, mert a Malicious Fallen inkább arénaharcokat kínál. Tulajdonképpen inkább izzasztóan nehéz bossharcokat, lezárt arénákban, ahol milliónyi ágyútölteléknek szánt kiskatona is próbál minket eltenni láb alól. Feladatunk csupán egy van: verjük jól képen a főellenséget a 30 perces határidőn belül. Ez azonban nem olyan könnyű, mint elsőre hangzik, ugyanis a bossok életerejét sima támadásokkal szinte végtelennek tűnően hosszú ideig tart megcsapolni. Ekkor jön a képbe az Aura, ami a játék boost rendszerének alapja. Az egyszerű ellenségeket csapásonként tömegével aprítva töltődik fel az Aura, ami két célt szolgál: támadásainkat sokszorosára erősíthetjük vele, illetve sérüléseinket regenerálhatjuk a felhasználásával.
A regenerálás a játék egyik legsziporkázóbb ötlete: életerőnket hiába is keresnénk, sehol nem jelzi a játék, viszont karakterünk sérülései fizikálisan is meglátszódnak, és nem ritka, hogy egy-egy erősebb bekapott támadást valamelyik végtagunk elvesztése követ. Hiányzó lábbal, vagy karral pedig nem kimondottan komfortos harcba szállni, így tanácsos elvonulni és testünket regenerálni.

A játék lényege, a harcrendszer kellemesen pozitív csalódást okozott! Gyors, pörgős, viszont kellő koncentrációt igényel az ember részéről, mert bizony karakterünk eléggé sérülékeny tud lenni, cserébe pusztító erejű támadásokat tud elengedni. Na jó, nem állítom, hogy a harcrendszer Platinum Games minőségű, de egyedi ötletei üdítően hatnak.
Alapjai a már természetesnek vehető „gyorsdegyenge“ és az „erősdelassú“ támadások, valamint a védekezés és az (akár hatszoros) ugrás. Kombó rendszer nem nagyon van a játékban, inkább a különböző fegyvereink folyamatos, alkalomhoz illő váltogatása kap hangsúlyt. Kezdetben épp ezért tűnhet primitíven egyszerűnek a harc, mivel új képességeinket a már legyűrt főellenfelektől szerezzük meg, így egyre előrébb haladva szépen mélyül a harci lehetőségeink tárháza.
Fegyverünk tulajdonképpen csak egy van, a palástunk, ami más-más formát öltve változik gyilokszerszámmá: lövedékeket lőhetünk, hatalmas ököl formát öltve pofozkodhatunk, Buster Sword méreteket megszégyenítő méretű kardként vívhatunk vele, lándzsaként használhatjuk, és végül de nem utolsó sorban szárnyakat is ölthetünk, hogy ne csak a földön, de a levegőben is halálosak maradjunk…
Defenzív képességeink is javarészt köpönyegünknek köszönhető: pajzsot formálva elnyeli a legtöbb erős ütést is, ha pedig jól időzítünk, akkor egy látványos visszatámadást is össze tudunk hozni segítségével.

Eddig kifejezetten jól is hangzik a dolog, ám a teljes képet nem egy bosszantó dolog árnyalja. Például a technikai megvalósítás. Azzal tisztában vagyok, hogy az eredeti játék PS3-on indult, szóval grafikailag nem is számítottam nagy durranásra, csak a szinte minimumnak számító 1080p és 60fps kombinációra, amit meg is kaptunk, de ugyanakkor örültem volna, ha a kamerakezelést egy picit barátságosabbá tették volna, mert csak a legkényesebb helyzetekben képes megőrülni, viszont olyankor kivétel nélkül mindig. Ezen a lock sem segít, mivel csak a boss lockolható, ilyesformán pedig az ezerszámra pusztítandó alap ellenfeleinket csupán szemmértékkel tudjuk bemérni, ami eléggé frusztráló tud lenni kényesebb Aura gyűjtésre kényszerítő szituációkban.
Egy másik szembetűnő dolog a nehézség, ami tesztünk esetében Normal fokozaton azt jelentette, hogy az egyszerű ágyútöltelék ellenfelek kihívást nem jelentenek, mert egy kardcsapásunk is tömegével végzi ki őket, de a bossok életereje olyan túlzó mértékben óriási, hogy gyakran a fél órás időlimitbe éppen hogy csak beleférünk, hiába püföljük őket végig kitartóan, aurával megtámogatva.
De mire úgy istenigazából belejönnénk, vége is a kampánynak: öt boss legyűrve, képességük bezsákolva, és jöhet Malicious, aki eddigre már nem okoz különösebb nehézséget.
Szerencsére ezt követően kapunk még három megnyíló kampányt, de szavatossági időre azok is max 1-2 órát jelentenek, ami mind a négy kampányt összeszámolva nagyjából 7-8 óra játékidőt tesz ki, ez pedig kifejezetten karcsú egy történetet szinte teljesen mellőző játék esetén, mert az állandó bossharcok is unalmassá tudnak válni egy idő után. Árkád játéknak megfelelően kis dózisokban fogyasztva viszont szerencsére már nem ekkora gond ez…

Azonban a Malicious Fallen nem egy eget verően rossz játék, sőt, én kifejezetten jól elvoltam vele. A bossok változatosak, ahogy a helyszínek is, a zenei körítés szenzációs, és a kopottas grafika sem annyira zavaró az egyedi művészeti tervezésnek köszönhetően. Ha fejlesztők legközelebb picit nagyobb hangsúlyt fektetnek a történetre, valamint kigyomlálják a kamera idegesítő tulajdonságait, akkor egy bitang jó játék születik majd. Mivel ez volt a harmadik epizód, a fejlődés talán nem áll meg, és negyedjére újrahasznosított tartalmak mellett további új elemek is kerülhetnek majd a játékba…

Kiadó: SIEE
Fejlesztő: Alvion Inc.
Megjelenés: 2017.02.21.
Ár: 9190Ft / £24.99 / $29.99
Játékosok száma: 1
Kép: 720p / 1080i / 1080p
Demo: Nincs
Méret: 11.9GB
Web: http://malicious-fallen.alvion.jp
PSN feltöltőkártya: https://www.konzolokszervize.hu/
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2. eszg_  Szerkesztő
2017.03.09. 15:31:20
LV13
Tényleg fasza és full egyedi a cucc egyébként. Akinek van hozzá idegrendszere vegye és vigye. :)
Jól vagyok, nagyon köszönöm.
1. martin  Főszerkesztő
2017.03.09. 13:07:29
LV27
Sajnálom, hogy gyenge az érdeklődés a játék iránt, pedig az elvont japán stílus kedvelőinek ajánlott.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Mozi - Ragadozó madarak
2020.02.18. 21:00 Cool-Túra
2 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Erős Nők, Akiknek Nincs Szükségük Férfiakra.
EarthNight (PS4, PSN)
2020.02.18. 20:48 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Sárkány ellen sárkányfű… akarom mondani Skydive?
Dark Devotion (PS4, PSN)
2020.02.16. 13:31 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Pixeles kereszteslovagok Dark Souls-a.
Képregény - Dredd bíró: Minden birodalom elbukik
2020.02.16. 13:12 Cool-Túra
5 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Az előétel után itt a főfogás!
The Princess Guide (PS4, PSN)
2020.02.14. 09:18 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Négy hercegnő, egy tanár.
Mozi - 1917
2020.02.12. 19:23 Cool-Túra
7 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Egy csepp a háború vérmocskos tengerében.
Gris (PS4, PSN)
2020.02.12. 13:16 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Interaktív animációs film.
Coffee Talk (PS4, PSN)
2020.02.08. 14:07 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Visual novel latté.
ZOMBIE ARMY 4: DEAD WAR (PS4)
2020.02.07. 20:20 Játékteszt
7 hozzászólás
Szerző: HTB
Óda egy amfetaminfüggő élőhalott osztrák szobafestőhöz és rothadó társulatához.
Mozi - Jojo Nyuszi
2020.02.05. 17:00 Cool-Túra
8 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Felnőtté válni a Harmadik Birodalom alkonyán.