![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
PlayStation.Community |
|||||||||||||||||||||||||
Ne bízz semmit a gépre - vezess, amíg bírsz!
Számomra mindig is különlegesek voltak azok az indie fejlesztőcsapatok, akik olyan kategóriában próbálnak nagyot alkotni, amelyekben a nagy cégek már elfoglalták (méltó?) helyüket. Az autós játékok világa az pont egy ilyen régió; nehéz nagyot alkotni és a nagyközönség már sok próbálkozást látott, gondolok itt például egy NFS-újragondolásra, vagy hardcore zártpályás versenyzésre. ...majd jöttek a Different Cloth fejlesztői és úgy érezték, ők még tudnak újat mutatni, majd lerakták elénk a Drive!Drive!Drive! igen hangzatos és kreatív címmel ellátott arcade autós játékot, mely egy teljesen új kontextusba helyezi a versenyzés mivoltát. Az egyszerű, nem túlbonyolított menüben hamar belevághatunk a dolgok közepébe, nem kell semmilyen átvezetőt megnézni, egyből a versenypályán találjuk magunkat. Az első indulást követően már azonnal hatalmas káosz uralkodik, minden ellenfél egymásnak megy, kilöknek, letaszítanak, ilyenkor jön jól a boost, amit gombnyomásra adott ideig aktiválhatunk, ezzel komoly előnyt szerezve és félrelökve minden előttünk állót. Már pont ment volna az örömködés, nyeregben éreztem magam, amikor hirtelen egy másik pályán találtam magam az utolsó helyen kullogva, csigatempóban. Tövig nyomom, hátha vissza lehet hozni még a menthetetlent. Ugratás, ismét boost, csak úgy suhanok az ellenfelek között! Szlalomozni sincs idő, inkább mindenkit kilökök a pályáról, nem kellenek oda, úgyis olyan ostobák. Közben taposok a fékbe, nehogy én is úgy járjak, mint kedves, intelligens ellenfeleim, kapom a drift pontokat, jönnek a trófeák, és mire feleszmélek az őrült futam végén azt látom, hogy a másik pályán lévő autó, amit magára hagytam, visszaesett az 5. helyre - így éppen csak elég lett az összesített eredményem a tovább jutáshoz. Kérdem én: vajon mi történhetett, hiszen én első helyen hagytam ott?! Pár hasonló élményű verseny és egy kis utánajárást követően rájöttem a dolgok nyitjára, miszerint a fejlesztők készítettek egy páratlan mesterséges intelligenciát, amit szépen elneveztek Intelligent Stupidity™ engine-nek. Meg kell hagyni, ez a név mindent elmond az egészről, de azért nem vagyok rest részletezni a dolgokat. Néhány futam után már természetes jelenség lesz, hogy mindenki azonnal egymásnak megy, felborul, netán kiesik a pályáról, így letöbbször gond nélkül megyünk el mellettük. A probléma igazából ott kezdődik, hogy sok esetben több pályán kell egyszerre helytállni, és ha levesszük a kezünket az egyik autónkról, bekapcsol az ellenség által használt robotpilóta. Ahhoz, hogy sikeresek legyünk és megnyerjük az adott versenyszámot, szinte megállás nélkül váltogatnunk versenyzőink között, kell mert az AI még a boost gombját se ismeri. Talán ettől más és érdekes az egész játék, hiszen a siker érdekében állandóan figyelnünk kell, melyik autónk hogyan áll. Ha bajban vagyunk, gyorsan váltani kell, visszahozni az első helyre a járgányt, és így tovább. Nem rossz ez a konstrukció, van benne egyfajta különleges izgalmi faktor; talán, ha mégse lenne ennyire pofátlanul hülye a gép által vezetett autó, akkor még élvezhetőbb lenne a versengés. Nem egyszer azon kaptam magam, hogy emberem ellentétes irányba ment az ellenféllel, vagy nem volt hajlandó kanyarodni és a faltól-falig megoldásban láthatta a legnagyobb esélyt a nyersére. Ha egy kicsit hagyták volna, hogy okosabb legyen az AI, elképzelhető, hogy jobb játékélményt kaptunk volna mi játékosok; persze egy idő után mindez megszokható, sőt már-már poénos is mindig azt figyelni, vajon most milyen idiótaságba futunk bele. Akinek bejön ez a stílus, az garantáltan nem fog unatkozni, egészen sok különböző járgány megtalálható a játékban, különböző értékekkel. A kamion például lassú és driftelni se nagyon lehet vele, de szinte lehetetlen kilökni, ellenben egy szuper versenygép mindenki mellett elszáguld, viszont ha egy "agyoniskolázott" ellenfél öngyilkos módon belénk csapódik, jó pár másodpercig érezhetjük, milyen egy autóval repülni. Tehát járgányokból van bőven, viszont a játékmódok és a pályák miatt se kell aggódnunk. Különböző bolygókra látogathatunk el a kampány-mód során, ahol meg kell küzdenünk az adott planéta gravitációjával is, ezáltal a versenyek helyszíne nem válik unalmassá és játékmódból is kapunk bőven. Adott az alap verseny, ahol a legjobb helyezés a cél, de megesik, hogy csak az idő ellen kell menni, és van, ahol a pályán elszórt bogyókat kell gyűjtögetni. (Ez néhol kifejezetten nehéz lehet, mivel a játék koncepciója itt se változik, így több sávon kell helytállni.) Szerencsére az autóink közötti váltás rendkívül egyszerűen, a D-pad nyilainak nyomkodásával történik. Ezért mindig akkor és ott lehetünk, ahol akarunk, már csak abban kell bíznunk, hogy amíg levettük a kezünket az adott járműről, az nem gondolta meg magát és megy az ellenkező irányba, és így elrontva az egész versenyt, mintha már néha direkt csinálná. Lehet annyira nem is buta ez a mesterséges intelligencia, csak tetteti magát...? Volt olyan eset is, amikor a játék alatt úgy éreztem, nem bírom már ezeket az idióta autókat körülöttem, gondoltam benézek az online módba, hús-vér emberek ellen milyen lehet versenyezni. Bevetettem minden eszközt, fél órán át próbátam valakire rácsatlakozni, csináltam nyílt szobát, hátha valaki betéved és nyomhatunk egy mentet, de semmi. Kár érte, mert szívesen kipróbáltam volna. Viszont "fel a fejjel", gondoltam magamban, van még egy esély, hogy megnézzem, mi minden lehetőség van egy ilyen egyedi stílusú játékban. Belevetettem magam a pályadizájnerek életébe, méghozzá egy kis kellemes pályaépítéssel kezdve. Meglepően könnyen átláttam, mit hogyan lehet és kell csinálni, a kamera könnyen forgatható, az összes játékban megtalálható elemet fel lehet használni, így össze is raktam egy elég hardcore versenypályát. Már bontottam volna a sört, hogy ezzel is megvolnék, erre fel hidegzuhanyként ért a felismerés, mert bizony le is kell tesztelni a nagy művet, nem úgy van az, hogy mennek ki a netre a lehetetlen pályák, előtte szépen végig is kell rajta menni. Ez egyrészről helyes, másrészről pedig átkoztam magam, mert beletelt vagy negyed órába, mire végre normálisan teljesítettem pályámat. A grafikai oldalt nézve semmi meglepőt nem kapunk. Minden letisztult, egy-két, az adott bolygóra jellemző környezeti elem megtalálható, viszont semmi túlzó. Egyértelműen a játékélmény a lényeg. Esetleg cserélhető autószínezést eltudtam volna még képzelni, mégse legyen ilyen egyhangú minden, de a célnak végül is megfelel. Ami színt hoz az egész atmoszférába, az a zenei oldal: kicsit elektronikus, kicsit dubstep, de valahogy mégis jól áll a játéknak, sokszor egészen feldobta a versenyeket. Összegezve a leírtakat: egész bőséges tartalmat kapunk. Először talán furcsa a mechanika, néhány versenyt követően viszont megbarátkozunk a meglepően pörgős játékmenettel. Az online rész jelen állapotában nekem sajnos használhatatlan volt, viszont a pályatervező mindenért kárpótol, mert ha nincs kedvünk nekünk kreálni valamit, akkor is sok-sok óráig ellehetünk a mások által készített, néhol egész ötletes pályákon. Ajánlani legfőképpen azoknak tudnám a szoftvert, akik már unják a piacon lévő autós játékokat és valami egészen újat szeretnének kipróbálni, és emellett nem riadnak el a meglehetősen arcade hangulatú vezetéstől! Kiadó: Choice Provisions Fejlesztő: Different Cloth Megjelenés: 2016.07.21. Ár: 5990Ft Játékosok száma: 1 játékos Kép: 720p, 1080i, 1080p Demo: Nincs Méret: 178MB Web: http://drive-drive-drive.com/ PSN feltöltőkártya: https://www.konzolokszervize.hu/ 8. Binder Drift & Photo
2017.02.20. 18:31:32
7. martin Főszerkesztő
2017.02.20. 16:58:00
6. Binder Drift & Photo
2017.02.20. 13:49:55
5. mentoloshypo Az indie fóbiás
2017.02.20. 13:45:19
4. mentoloshypo Az indie fóbiás
2017.02.20. 13:44:24
3. Binder Drift & Photo
2017.02.20. 13:39:04
2. B_Renato97 Szerkesztő
2017.02.20. 13:17:09
1. Binder Drift & Photo
2017.02.20. 12:15:58
|
|
||||||||||||||||||||||||
PlayStation.Community Statisztika![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
---|