PlayStation.Community

2009.07.08. 15:33 Játékteszt
55 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Rossznak lenni volt már jobb!

„Durva sziklákból születtek az emberi testek.” Ezzel a Janus Pannonius-i idézettel szoktam magam sajnálni és sajnáltatni, amikor ágynak esem. Azért ne gondoljatok semmi súlyosra, a betegségem hálistennek’ enyhe lefolyású, viszont tartós – utóbbi tulajdonsága révén pedig jól megérdemelt betegszabadságom kezd egy pihentető nyaralásra emlékeztetni. A játék – napozás / strand – cicázás szentháromságból nehéz is volt kikapaszkodnom az Overlord II letesztelése végett, leginkább azért, mert uszkve egy hete a game-elést számomra Minden Idők Legjobb Játéka, ismertebb nevén a Grand Theft Auto: Vice City, valamint a Prince of Persia: The Sands of Time jelenti, napi 8-9 órában. De persze azért erőt vettem magamon, és három teljes napot töltöttem az Overlord II társaságában – meg kell mondjam, nem volt rossz, bár egy idő után monotonná vált, meg ez a konstans, masszív kaszabolás éjszakai, „nyugtalan álmaimban” is lecsapódott. Az első részhez sajnos nem volt szerencsém, így elég felkészületlenül ért, amivel szembesültem, habár rögtön azután elkezdtem utánanézni a stuffnak, miután örömömre megtudtam, hogy máris előkészítették számomra következő áldozatomat.
Nos, az első Overlord 2007-ben jelent meg, amit egy évvel később egy expanziós kiegészítés követett Raising Hell alcímmel – utóbbiban elsősorban a többjátékos tartalom kapott helyet. Ez a korai vetésforgó a nemzetközi kritikákat tekintve az erős középmezőnyben végzett, így hát a Codemasters jónak látta előrukkolni a folytatással, több fronton támadva: a nagykonzolokra és PC-re hegesztett Overlord II-n kívül a Nintendo gépeire is készült két önálló cím, az Overlord: Dark Legend (Wii) és az Overlord: Minions (DS). (Érdekességképpen megjegyzem, hogy a nintendós inkarnációk világra segítésén az a Climax Studios fáradozik, akiknek a PSP-s, remekbe szabott Silent Hill: Origins-t köszönhetjük, és akik már munkálkodnak az általam nagy izgalommal várt Silent Hill: Shattered Memories-on is.)Az első részhez hasonlóan az Overlord II története, ezáltal alapvetése sincs túlbonyolítva: némi betanítás után az előző „nagyúr” nyomdokaiba lépvén a sötét oldalon álló főhős célja a világ leigázása és a totális uralom szép eszméjének megvalósítása, melyhez sok ártatlan életének kioltásán át vezet az út. Ennek hátterét egy, a Római Birodalomra emlékeztető fantázia-ország, a Dicső Birodalom szolgáltatja, melynek ember alakú lakói nem nézik jó szemmel a sötét mágia eszközeivel pusztító antihős és hordái ténykedését. További ellenfeleknek számítanak a klasszikus fantasy lények: elfek, törpék, gnómok, szirének, hogy csak néhányat említsek, akik viszont sokban hozzájárulnak a hangulat megteremtéséhez (habár én sajnáltam elpusztítani az aranyosabb, kedvesebb teremtményeket.) Ugyan nem szükségszerű mindenkit kiirtanunk, mivel a játék dobozának hátulján olvasható marketingszöveg szerint a game egyik nagy különlegessége, hogy eldönthetjük, megölünk-e mindenkit, vagy „csak” igába hajtjuk őket. A gyakorlatban ne számítsatok számottevő eltérésre, ennek a választásnak a kimenetele a játék nagy részében elhanyagolható úgy a sztorira, mint a főhősre nézve, lévén kimerül a kapott mágiák fajtájában és abban, hogy egy falut kiirtunk-e, vagy leigázzuk. A döntésnek komolyabb szerepe csak a végkifejletnél lesz.

Az Overlord II teljes játékmenete saját seregünk irányításán, mozgatásán alapul. Kezdetben csupán tizenöt darab kegyenc áll rendelkezésünkre egy fajtából, ám a sztori végére több tucat talpnyalónk lesz, összesen négy típusból. Természetesen minden csapat más tulajdonságokkal bír. A Barnák erősek és szívósak, akik mindenkinek nekirontanak és minden pusztíthatót szétvernek, ezért remekül használhatók az ellenség frontvonalának megtörésére és a gyűjthető dolgok összeszedésére. A Vörösek tűzlabdákat lövöldöznek, ezáltal harcnál távolabbról érdemes őket bevetni, viszont leginkább a fából készült úti akadályok megsemmisítésében jók. A Zöldek képezik a lopakodó egységet: némi ügyes osonás után hátulról csapnak le a gyanútlan áldozatra, míg a Kékek úszástudásuknak hála átkelnek a vizeken, sőt gyógyító képességeikkel elesett társaikat is meggyógyítják, kvázi feltámasztják őket. Tulajdonképpen szinte minden fontosabb dolgot velük kell elvégeztetnünk, így a harcon túl olyan helyekre is képesek eljutni, ahova a főhős nem, valamint a nem túl bonyolult rejtvények megoldásához – általában a továbbvezető utat kell megtalálni a terep tárgyainak minimális átrendezésével – is szükségesek. A harcokban viszont össze kell hangolnunk a mozgatásukat, hiszen pld. a Vörösek a távolról, vagy magas helyről történő pusztításban jók, míg a Barnák a közelharcban.
Alattvalóinkat nem csak irányítani kell, hanem előállítani is. Ehhez különböző színű fénygömbök szükségesek, melyeket az adott környezetben talált élőlények lemészárlásával tudunk begyűjteni. Így pld. a Barnák alapanyagát jelentő fehér fénygömbökhöz a játék első részében bébifókák és nagyobb rozmárok agyonverésével jutunk hozzá. Bevallom őszintén, mikor ezt először megláttam, nem hittem a szememnek! Mert az rendben van, hogy a játék egyik célja a környezetvédelem problémáinak görbe tükörben való szemléltetése, de ez szerintem durva, nem kicsit; más utat kellett volna választani a népoktató célhoz, még ha a stuff alapfelütése a totális pusztítás is. Részemről legalábbis semmi probléma nincs azzal, hogy római katonákat kell eltenni láb alól, még az ártatlan falusiaknál is maximum rezeg a léc, de a bébifókák és a rozmárok agyonverésénél majdnem kikapcsoltam a gépet és hagytam a francba az egészet. Persze lehet, hogy sokan ezt nem így látják, de nekem ez a rész nagyon nem tetszett... Visszatérve, miután kellő számú fénygömböt gyűjtöttünk, ún. kapukon át (Minion Gates) tudjuk életre hívni új alattvalónkat. Előfordulhat, hogy nincs elég alapanyagunk a kívánt fajta létrehozásához, ilyenkor újra át kell fésülni az adott terepet további gömbök után. Ennek elkerülésére viszont még az első ottjártunkkor érdemes megcsinálni a másodlagos küldetéseket – ezeket a Select gomb megnyomása után az R1, L1 gombokkal nézhetjük meg –, mint pld. 1000 manó megölése (mely egyébként szintén nem volt ínyemre.)A seregek pusztító erejét a játékmenet néhány különleges újdonsága hivatott növelni. Ennek egy részét azok a lábasjószágok jelentik, amelyeket némi szelídítés után alattvalóink kezes bárányokká változtatnak: farkasok, nagy pókok és gyíkok. Pld. a farkasokkal hasadékok felett lehet átugrálni, a pókokkal nagy hálókon átkelni, ugyanakkor jól meg is harapdálják az ellenfelet, tehát hatékonyabban tudunk velük harcolni. A másik különlegesség a katapultok és ballisták használata a masszívabb akadályok vagy tömöttebb római falanxok megsemmisítéséhez, mi több, bárkák és tutajok használata – bár utóbbiak szintén semmi jelentőset nem adnak a sztorihoz, csupán a játékmenetet hivatottak színesíteni. Továbbá mi magunk is képesek vagyunk belebújni kegyenceink bőrébe különleges varázskövek (Possession Stone) révén, így egy meghatározott nagyságú területen magunk tevékenykedhetünk, mint a saját seregünk – általában azokon a helyeken nyílik erre lehetőség, amelyekre a fő antihős nem jut el, viszont valamilyen összetettebb feladatot kell megoldani a terep járhatóvá tételéhez.

A nagyúr és alattvalói földalatti birodalma, maga az Alvilág (Netherworld) a helyszíne a páncélzat, a fegyverek és a sisakok fejlesztésének, de itt építjük a saját kastélyunkat, csinosítjuk szívünk hölgyeinek lakhelyét, valamint kedvenc talpnyalóinkat is feltámaszthatjuk. Ehhez a kinti világban rabolt arany és lelkek szükségesek. Az Alvilágot démoni kapukon keresztül érhetjük el, és innen indulhatunk számos küldetésünk teljesítésére is. A fejlesztgetésnek én amúgy nem láttam túl sok értelmét, inkább az látszott fontosabbnak, hogy a kívánt szörnytípusból kellő számút tudjunk előállítani.
Előrehaladásunk során szép és változatos (havas hegyvidék, trópusi dzsungel, földalatti barlangok), ám nem kevésbé bonyolult felépítésű helyszíneken tevékenykedünk. A tájékozódást térkép segíti nemcsak a küldetéseket tárgyaló oldalon, hanem a játék képernyőn is a bal alsó sarokban. A feladatát jól-rosszul látja el, mert azért gyakran eltéved az ember a keszekusza ösvényeknek és összességében kaotikus pályadizájnnak hála. A mentés automatikusan történik, melyet sok játékos nem kedvel. Nekem nem szokott vele nehézségem lenni, és az Overlord II-ben is elég jól működik, leszámítva egy-két rosszul kiválasztott checkpointot, amikor nagy területeket kell újra bejárni esetleges elhalálozásunk után. A kontrollba sem igazán tudok belekötni. A neten a kollégák kritikáit olvasgatva láttam, hogy sokan kifogásolták a seregek irányításának jobb analóg karra helyezését, mely stick ugye alapesetben a kamerát forgatja. Itt ez nem lehetséges, viszont a fejlesztők megoldották a helyzetet az L1 gombbal, amit lenyomva már szabadon és nehézségek nélkül tudjuk tekergetni a nézetet kedvünkre. A kontroll nagyobb része tehát rendben van, eltekintve a kamera előrehaladás során történő, alkalmankénti rendetlenkedésétől, de hát láttunk már ennél rosszabbat is.

Mint manapság kötelező hozzávaló, az Overlord II rendelkezik multiplayer móduszokkal is. Osztott képernyőn barátunkkal, offline eshetünk egymásnak, míg online két-két együttműködő (Arena, Invasion) és egymás elleni (Dominate, Pirate Plunder) mód közül választhatunk. Még ha talál is az ember játszótársakat a világhálón, a közös móka hamar unalomba fullad az egyszerű térképek és a változatlan játékmenet miatt. Nekem jobban tetszett az egyjátékos felállás.
Audiovizuális szempontból a cucc újfent a középmezőny népes táborát gyarapítja. A grafika a kor követelményeinek ugyan megfelel és elég hangulatos, a tündérmesék világába kalauzol (már amikor ott érzi magát az ember a sok pusztítás ellenére), de senki ne számítson Uncharted és társai-féle áll-leejtésekre. A fákat, bokrokat szebben, aprólékosabban is kidolgozhatták volna, és az Overlord II Alvilágánál is láttam már jóval fílingesebb sötét helyet videojátékban. Egy-két fűrészes élbe is belebotlottam a különböző lokációkban. Az audió zenei része viszont tetszett, nagyon hangulatos pld. a dzsungel szentélyeiben a szirénekkel való találkozáskor felcsendülő futam. De máshol is hallunk szép kompozíciókat. A szinkronról már nem tudok elismerően szólni: olykor csak két-három személy adja egy nagyobb közösség sokféle karakterének hangját, és ami a legidegesítőbb, hogy egy helyben toporgáskor a többi szereplő ugyanazt a két mondatot ismételgeti a végtelenségig – kiborító.

Az a nagyjából tíz órányi játék, amit az Overlord II-be öltem, engem meggyőzött arról, hogy ne vegyem meg ezt a cuccot. Talán azért, mert nem kenyerem az egyfeszt és kizárólagos pusztítás. Pedig rosszfiúnak (azaz rosszlánynak) lenni sokszor nagyon élvezetes! Nem tudnék erre jobb példát hozni a kvintesszencia Vice City-nél, melyben ugye szintén sötét színekben játszunk, és ocsmányabbnál ocsmányabb dolgokat teszünk, végzünk ki kegyetlenül tömegeket, mészárolunk ártatlanokat, ha kell. Ám mindez annyira változatosan, ötletesen, fantasztikus játékmeneti, grafikai, zenei, történeti körítéssel van tálalva, hogy az embernek el se jut a tudatáig, mit csinál, és hogy a kedvenc videojáték-főhőse egy elvek nélküli, lelketlen, utolsó sorozatgyilkos. Az Overlord II-ben viszont nem találtam nagy élvezetet a kegyetlen pusztításban, inkább csak a rejtvények, a teremtmények meglovaglása és a katapultok használata, valamint a fantasy elemek tetszettek. A történet is lehetne mélyebb. Az egész játékot tekintve több ötlet és tartalmasabb megvalósítás kellett volna ahhoz, hogy a stuffot az élvonalba lehessen sorolni.
Akinek viszont tetszett az első rész, szerintem ezt is beszerezheti, mert körülbelül azonos szinten állnak, továbbá azok is tehetnek vele egy próbát, akiket érdekel a fantasy akció világa, és felkeltette figyelmüket a seregirányítás – ami tényleg jópofa és nemigen látunk rá példát a videojátékok jelenlegi kínálatában. Mindenki más viszont tartogassa spórolt pénzét a 8-10 pontos szekcióra.

(A játékot szoftverdealerünktől, a Platinum Shoptól kaptuk meg tesztelésre. Ha felkeltettük érdeklődésed, náluk meg is vásárolhatod.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
2009.10.18. 19:58:46
LV2
én 4 szer végig toltam igaz a harmadik végig játszás után már picit untam :D
PSN ID:lori950 !!it's time to play the game !!
2009.09.13. 19:51:39
LV1
Szerintem jó kis játék, uralkodj,vagy gyilkolj! :)
53. Syro  PlayStation.Community tag
2009.09.04. 14:12:16
LV4
elég jó kis játék :) nekem bejött
2009.08.29. 14:14:15
LV1
A képeket nézve... csak nem lehet rossz
Jani
2009.07.18. 15:22:04
LV3
Válasz 50. Dark-Fu üzenetére:
Fura, de többen is vagyunk (nem csak itt), akik kifejezetten szeretik ezt a játékot. Azon kevés anyag közé tartozik, amit lehet szeretni vagy nem szeretni is, attól függően, elkap-e a hangulat. ;)
50. Dark-Fu  PlayStation.Community tag
2009.07.18. 14:46:27
LV4
Válasz 47. Petunia üzenetére:
Akkor neked nem ajánlom a Mario-t, mert ott meg teknőcökre kell ráugrani pároslábbal :).
Amúgy jó cikk, engem is meggyőzött, hogy ne vegyem meg :).
Gőg és Magőg fia vagyok én!
49. aronpetho  PlayStation.Community tag
2009.07.17. 15:44:57
LV4
milyne már, hogy a negatívum és a pozitívum ellent mond 1másnak....
Csukott szemmel is be tudom kötni a cipőmet.
48. Petunia  Szerkesztő
2009.07.14. 12:48:56
LV12
Válasz 46. pdw üzenetére:
Akkor ez a Te játékod! :))
Endure and Survive
47. Petunia  Szerkesztő
2009.07.14. 12:48:30
LV12
Válasz 45. pdw üzenetére:
Én mondjuk játékban sem szeretek állatokat irtani.

Van egy PS2-es játék, asszem' The Gun a címe, ilyen western GTA. Nos, nekikezdtem, aztán hamarosan abbahagytam, miután szarvasokra kellett vadászni. (Ennek ellenkezője lesz ugye az Afrikában.)

Oké, Lara is kilőtt néhány tigrist meg medvét eddigi tevékenykedései során, de azok az életére törtek. :P
Endure and Survive
46. pdw  ist krieg!
2009.07.14. 07:49:51
LV11
Amugy nemtom, sztem az elso resz is hatalmas volt. Ezt ugyanugy (ha nem jobban) elvezem. Bar egy kis FPS optimalizacio meg rafert volna, nehany helyen azert le-lelassulgat.
Mellesleg van mar hozza patch is, bar sokat nem hiszem hogy csinalt.
45. pdw  ist krieg!
2009.07.14. 07:47:28
LV11
Válasz 43. Petunia üzenetére:
A bebifokak lehet, de ezek csak poligonok es texturak. Halal rajuk! :D
2009.07.13. 16:41:28
LV3
Válasz 43. Petunia üzenetére:
Ezzel a humorral simán elmegy a dolog. :)
Ahogy a játékban Gnarl mondta: "a fókák belelátnak a lelkedbe, mindet ki kell írtani!" :D
43. Petunia  Szerkesztő
2009.07.13. 13:19:54
LV12
Válasz 42. CountofHell üzenetére:
Ezek a bébifókák védett állatoknak számítanak, nem?

És hogy tovább lovagoljak a témán - ennél nagyobb bajom ne legyen! :P -, nem jó példát mutat a játék az ifjúságnak ezzel. A hektoliterszámra ömlő vér, tömegek brutális gyilkolása rendben van, de ez már mégicsak sok!! :P :D Ja, és pandákat is ölünk benne. Botrány!

Kíváncsi vagyok, a Green Peace mikor pereli be a Codemasters-t ezért. :D
Endure and Survive
42. CountofHell  PlayStation.Community tag
2009.07.13. 12:58:00
LV15
Kipróbáltam a demót. Az alapötlet -miszerint egy alvilági hadúrt alakítasz és csatlósaid vannak akik egyenesen imádnak és soha nem fordítanának hátat- egyszerűen zseniális.
A megvalósítás viszont hagy némi kívánnivalókat. Egyszerűen ledöbbentem, hogy bizonyos részei a játéknak mennyire jól néznek ki a többi pedig olyan mintha még mindig 2003-2004 környékén lennénk.
A fókákat meg nem sajnáltam, én a játékokban a bányász-nyomorékokat szoktam sajnálni, akik hozzák a haszont, demaximálisan ki vannak használva és még le is kell vágni őket.
De ezeket az idilli kis üde életet élő tekergő vakarcsokat nem sajnáltam. Meg amúgy is csak játék. Igazából már nem biztos, hogy levágnám őket, talán csak ha az Arktiszon élnék kényszerből. De akkor is inkább halakat.
PSN - CountofHell_HUN
41. pdw  ist krieg!
2009.07.13. 11:44:05
LV11
Válasz 7. pdw üzenetére:
Hopp megse, 14 nap utan meg is jott :D
2009.07.12. 18:38:49
LV3
Válasz 37. Petunia üzenetére:
Az a fajta (tudtommal ilyen szempontból ritka) játékos lennék, aki esetenként képes csak a zene miatt játszani egy-egy játékkal.

Mondjuk az Overlord II esetében nem csak emiatt játszottam. ;)
39. KRRRX  PlayStation.Community tag
2009.07.12. 18:00:44
LV3
ááá ez ez nagyon nem gyere be nekem, honna jött az ötlet, hogy csicskáztassunk ilyen szarul animált szörnyecskéket, fókákat verjünk halálra, kalóz, hippiket daraboljunk, és a Jeti mért küklopsz? na mind1.
Amúgy szép meg jó a grafikai térkép, irányítás se rossz , de ezt ne, szóval ez ne kerüljön pénzbe:D
kRrRx
38. Petunia  Szerkesztő
2009.07.12. 14:16:01
LV12
Válasz 35. theSickness üzenetére:
Persze, akinek bejön a stílus, annak 8 pont (amit már érdemes beszerezni), értelemszerűen. :)
Endure and Survive
37. Petunia  Szerkesztő
2009.07.12. 14:14:48
LV12
Válasz 36. theSickness üzenetére:
Nálam is nagyon fontos a zene, ha játékokról van szó, sőt szerintem a legtöbb gamer így van vele. Troels Folmann, a TR Bafta-díjas zeneszerzője mondta egyszer, hogy érdemes kipróbálni egy játékot hang nélkül játszani. Mondjuk sztem nem is érdemes ezt kipróbálni, el tudjuk képzelni. :)
Endure and Survive
2009.07.11. 14:44:31
LV3
Válasz 34. Petunia üzenetére:
Tudom, olvastam a cikket. :) Csak az én játékos életemben a zenei oldal mindig nagyon-nagyon fontos volt, mindössze ezért mertem kihangsúlyozni.
2009.07.11. 14:42:38
LV3
Válasz 33. CountofHell üzenetére:
A Red Alert 3 nekem nem jött be, de ez megint egy más kérdés. :)

Ettől a játéktól nem kell sokat várni, csak azt, hogy kikapcsoljon. Ha szeretsz gyűjtögetni, ha tetszik ez a fajta, kissé mókás fantasy világ és szereted azt a megnyugtató érzést, hogy néha azért tényleg rajtad múlik a megoldás, akkor tényleg tudom ajánlani. Minden egyszerűsége ellenére kellemes kikapcsolódás tud lenni, ha játékos fogékony az ilyesmire.
34. Petunia  Szerkesztő
2009.07.11. 10:26:18
LV12
Válasz 32. theSickness üzenetére:
Írtam is, hogy a zene sztem is nagyon jó! :)
Endure and Survive
33. CountofHell  PlayStation.Community tag
2009.07.11. 08:04:41
LV15
Válasz 32. theSickness üzenetére:
Valami szabotőrféle egység az a robbantgatós ?
xDDD
Az tetszik.
Én se szeretem azt amikor annyi kihívás van csak egy stratégiai játékban ahol szinte végig csak egy fajta egységgel lehetsz eredményes. Szeretem azt ha változatos a játék és mindent maximálisan ki lehet használni. A Red Alert 3 -ban ez a dolog is csak multiplayerben működik.
PSN - CountofHell_HUN
2009.07.11. 00:27:05
LV3
Válasz 29. CountofHell üzenetére:
Majdnem a játék végén vagyok és határozottan kijelenthetem: még nagyobb sereggel is meg lehet halni, ha nem vagy mindig szemfüles. A túlerő nem minden, sokszor kell trükkösen hátbakerülni, bombákat cipelve robbantgatni, még mielőtt magunk is felrobbanunk és vannak olyan ellenfelek, amelyek egy-egy laza támadással a fél csapatot is képesek kiírtani. Nem azt mondom, hogy nehéz játék, csak azt, hogy némi odafigyelést igényel, nem úgy, mint a sok mai run 'n gun tucatszemét.

Az is lehet, hogy csak én vagyok így vele, de eddig az idei év talán leghangulatosabb játéka. A grafika technikai oldalról nézve valóban közepesnek mondható, de a terep felépítése, a színvilág, a dimbes-dombos utak és beugrók látványa összességében remek alaphangulatot ad.

És még egy: mivel nagy VGM-rajongó és gyűjtő vagyok, azt is nyugodtan mondhatom, hogy rég hallottam ennyire kellemes dallamokat egy játékban. A pár szokványos szimfónikus témán kívül hallhatunk benne tényleg jó, modernebb hangzású darabokat és a legjobb RPG-k színvonalát idéző szerzeményeket is.
31. BoroSati  PlayStation.Community tag
2009.07.10. 23:06:55
LV2
Én végigtoltam az első részt, jó eséllyel ezt is beszerzem majd.
Nyugi Dagi, nyugi, nem csak foci van a világon!
30. Petunia  Szerkesztő
2009.07.10. 11:06:47
LV12
Válasz 29. CountofHell üzenetére:
Igen, én, már várom nagyon! :)

Unokaöcsém (11 éves) 1,5 nap alatt kivégezte PC-n... :P Ami már elég sokat elmond. :D Mondjuk kérdeztem tőle, hogy a mellékmissziókat is megcsinálta-e, amire azt mondta, hogy igen... de erre nem vennék mérget. :) De en bloc neki is tetszett. Az előző rész nekem is! :)

Overlord 2-ről és a 7 pontról: azért nem rossz anyag ez, akinek bejön a témaválasztás, és - again - nem zavarja a kedves állatok, lények gyilkolászása. :D (A bébifókák szétverésénél amúgy én sem néztem a képernyőt, de a hangok is elegek vtak a felháborodásom kiváltásához. Ugyanilyen, amikor ilyen erdei tündéreket kell megölni a Vörösökkel, vagyis a tündérek elkezdenek lángolni, közben sivalkodnak... ehhh!) 7 pontot adtam a Rise of the Argonauts-ra is, ami viszont nekem nagyon tetszett, be is szereztem. De az nekem személy szerint 8 pontos, és ezt talán írtam is a tesztben. Harmadik példa a Godfather II, ami szintén ugyanez a kategória, mégis megvan és végigvittem, mi több: nem akarok megválni tőle. :)
Endure and Survive
29. CountofHell  PlayStation.Community tag
2009.07.10. 07:12:34
LV15
Amikor elkezdtem olvasni, gondoltam egyből, hogy ez egy casual stratégia, de talán mégsem lesz igazam -gondoltam magamban- amikor olvastam, hogy változatos terepek, stratégia, fantasy ésfejlesztés, pénzgyűjtés áll a középpontban. Az viszont szomorú, hogy elég csak elegendő "egységet" toborozni és máris meg lehet nyerni a pályát.
A demót feltétlenül leszedem, jó volt a teszt. :-)

Petúnia, az új Harry Potter-t, a Félvér herceget is le fogod tesztelni ? Pc-s verzióhoz volt szerencsém, majdnem elejétől a végéig, és elég látványos, szórakoztató. Valamivel jobb is talán mint a Főnix Rendje.
PSN - CountofHell_HUN
2009.07.09. 18:37:13
LV1
Én azért kipróbálom.
27. Petunia  Szerkesztő
2009.07.09. 18:00:56
LV12
Válasz 26. magszim üzenetére:
Tudod, én csak egy lány vagyok... :)
Endure and Survive
2009.07.09. 17:23:35
LV6
kedves állatok legyilkolása...ezen beröhögtem.
Te is játszol velem, én is játszom veled.
25. mis10
2009.07.09. 13:20:08
LV8
demó melyik storon van fent?
A sebek a múltra emlékeztetnek, de nem kell meghat
24. martin  Főszerkesztő
2009.07.09. 11:32:20
LV27
Úgy lehetett volna fokozni, ha az agyonvert bébifókák tetemével kéne agyonverni a rozmárokat.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
23. Sippie
2009.07.09. 11:18:10
LV8
*negatívum :P
Si vis pacem para bellum
22. Sippie
2009.07.09. 11:18:00
LV8
"kedves állatok, lények legyilkolása "

ez milyen negatív kérem szépen :D:D:D
Si vis pacem para bellum
21. zaz
2009.07.09. 10:57:17
LV3
Nagyon jó játék én birom.
Van valami egészen megfoghatatlan bája az egész anyagnak.
20. Drivolis  Felséges Úrnő
2009.07.09. 09:00:25
LV23
Az első rész nekem bejött. :)
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
19. GeeFunk  PlayStation.Community tag
2009.07.09. 08:37:43
LV3
Az első képre azt hittem, a "Gyűrűk Ura", a másodikra meg azt, hogy a "Jégkorszak". :)
18. RAIKOH  PlayStation.Community tag
2009.07.09. 03:32:29
LV5
Az első részt imádtam,ezt is teti beszerzen,de várok egy kicsit ,kicsit olcsóbb lesz-akkor,vagy ma van a szülinapom,ha valaki gondolja XD
PSN ID: PITYUKA , XBL ID: SOULREAVERAZIEL
2009.07.08. 23:30:35
LV3
Demo-teccet, csak azok a fokák :S de hát ezvan inkább játékban mint lőben...
2009.07.08. 20:45:16
LV4
szegény pandák:(
Ratchet and Clank forever:)
15. alucccard  A retkes
2009.07.08. 19:24:09
LV22
alucccard beleszól:vigyétek,úgy is uborkaszezon van!
14. XGamer  PlayStation.Community tag
2009.07.08. 19:11:22
LV5
Jó kis game ez,csak tele van framedropokkal. Az elsőnél tényleg jobb a cucc,nekem bejött.
PSN ID: MrExonOne
13. GAR
2009.07.08. 18:53:37
LV6
Válasz 2. Duke üzenetére:
Az már a demóban sem tetszett. :S
12. Chriss
2009.07.08. 18:16:51
LV12
Silány story?!?!?! WTF??!?! Hisz Pratchet lánya írta a történetet hozzá... ilyet hogy lehet? Ennyire leszarta a hölgy apuci hírnevét??
PSN ID: GjChriss
2009.07.08. 18:04:35
LV6
király...
Te is játszol velem, én is játszom veled.
2009.07.08. 17:52:37
LV1
nemtudom h ebbe mit eszik a nép, nekem nagyon nem adja
ID: wupe
9. G-men  PlayStation.Community tag
2009.07.08. 17:28:12
LV11
lehet jó kalandos kipprópálom
SicKLy SaVaGe
8. Sakamoto_14  A bölcs
2009.07.08. 17:17:06
LV20
Demo alapján én nem adtam volna ennyi pontot. A sereg irányítása se igazán tetszett.
7. pdw  ist krieg!
2009.07.08. 17:14:18
LV11
Fasza, valszeg ez lesz az elso jatekom ami fennakad a postan :)
Az meg mellekes hogy ez volt a legdragabb eddig (30 GBP :D).
Na mind1, remeljuk vagy megjon pentekig vagy megoldjuk a zavvi-ekkal emailben jol ;)
6. martin  Főszerkesztő
2009.07.08. 16:42:32
LV27
Válasz 2. Duke üzenetére:
Ezt megértem.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
OVERLORD II
Codemasters
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Átlagos
7/10
Pozitívum
A seregirányítás megvalósítása elég ötletes, jó zene, destruktív hajlamok kiélése
Negatívum
Silány sztori, ötlettelenség, monotonitás, unalmas multi, kedves állatok, lények legyilkolása

MARTIN BELESZÓL
Az Overlord II mindenben jobb és több, mint elődje, a játékmechanizmus viszont konkrétan nem igazán változott, tehát leginkább az első epizód kedvelőinek ajánlanám. Erős stratégiai beütés érhettő tetten rajta, szóval akik kedvelik az agyalós stuffokat, azok biztos, hogy megtalálják vele a számításukat. Akciójáték kedvelőknek semmi szín alatt nem adnám kezébe.