PlayStation.Community

2017.02.03. 11:35 Kedvcsináló
6 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Értékeld a cikket!
Nem amatőröknek való vidék.

Alig pár nap múlva fog megjelenni az Ubisoft vadonatúj IP-je, a várva várt For Honor, így ismét lehetőséget kaptam, hogy kipróbáljam megjelenés előtt, ezúttal már béta verzióban. Vágjunk is bele, ahogy majd a harcmezőn az ellenfeleinkbe fogunk!
Aki nem ismerné a játékot, annak röviden - és kicsit gúnyosan - úgy írnám le, hogy a középkori Battlefield, amiben lovagok, vikingek, valamint szamurájok csapnak össze az igen intenzív csatákban. Az ALFA verzió ismertetésénél leírtam az alapokat, a béta erre csak rátett egy lapáttal.
A multiplayer szekciót immár átöleli a Frakciók Háborúja címet viselő rendszer, amiben a játékosok teljesítménye és döntése határozza meg, hogy melyik nemzet nyeri az akár két hónapig is tartó háborút. Dióhéjban annyiból áll a dolog, hogy adott egy térkép, ami több területre van felszabdalva, mindegyik valamelyik frakcióhoz tartozik. A határokon folyamatosan zajlanak a csaták, és hogy a frontvonal merre fog eltolódni, az csak a játékosokon múlik. A meccsek után a játékosok teljesítményfüggően úgynevezett War Assets pontokat kapnak, amikkel támogathatják a frontvonalon húzódó területeket. Hat óránként könyveli el a rendszer a pontokat, miután, ha egy területen a támadó frakciónak több WA pontja van, mint a védekezőnek, akkor azt a területet elfoglalja, és a front eltolódik. A cél az, hogy a kör végére minél több területet hajtson uralma alá seregünk. Egy kör akár két hétig is tarthat és egy szezon öt körből áll. A győztes frakciók tagjai különféle jutalmakat kapnak spéci felszerelések formájában.
A karakterek száma frakciónként kettőről háromra ugrott, és már készülnek az újabbak, akik nem sokkal a premier után megnyithatóak lesznek. Az új harcosokról elég annyi, hogy kellően különböznek a régiektől, teljesen más harcmodort kívánnak meg, de ez már igaz volt az elődökre is. Valahogy úgy kell elképzelni a dolgot, mint egy jól balanszolt verekedős játéknál. Nincs olyan karakter, aki legyőzhetetlen, vagy aki semmire se jó, mindenkivel meg lehet verni mindenkit, csak ki kell ismerni, el kell sajátítani a mozgásokat, a speciális támadásokat, na meg a kombókat és gyakorolni szorgalmasan.
Nem hiába került a bétába – és remélhetően a teljes játékba is – egy végtelenített csata a tréningezéshez, vagy komplett listák a mozgásokról és oktatóvideók minden kaszthoz. Ha csak annyi tudást és rutint viszel magaddal a csatákba, amennyit rád aggat a tutorial, akkor a szorult helyzetekben semmi esélyed nem lesz. Lehet a kis közkatonákat négyesével fogod átküldeni a másvilágra, de ha két ellenséges hőssel kerülsz szembe, akkor rövid időn belül le fog főni a kávé. Ellenben kellő felkészüléssel akár három játékost is helyben hagyhatsz, ami után lélekmelengető érzés lesz a siker édes íze.
A karakterek személyre szabásánál nem történt változás, viszont jócskán megemelték a fejlesztési szinteket. Immáron minden 20. szint elérése után a hírnevünk fog nőni eggyel, amit maximum tízig tornázhatunk fel. Így gyakorlatilag 200-ra húzták a plafont, ameddig fejleszthetünk egy kasztot, nem kevés időbe és levágott ellenfélbe fog kerülni, mire a maximumra dolgozzuk őket. Bizonyos fejlettség és hírnév szintek elérése után különböző festéseket, motívumokat, színpalettákat kapunk, amikkel még egyedibbé cicomázhatjuk harcosunk megjelenését.
A multi meccsek után járó jutalmakhoz (loot, XP, arany) nem nyúltak, viszont némileg megbabrálták a felszerelések fejlesztését. A feleslegessé vált sisakokat, kardokat és más vértezet darabokat ugyanúgy szétszedhetjük, ahogy korábban is, de XP-t már nem kaphatunk érte, csak alkatrészeket, amikkel fejleszthetjük harcosaink eszközeit frakción belül. Lehet ennek köszönhető, hogy sűrűbben esik a loot, mint korábban.
A már említett gyakorló csata mellett lehetőségünk van még saját meccseket generálni és azokban gyakorolni. A játékmód, a helyszín és a szabályok beállításán túl megadhatjuk, hogy milyen szintű botok ellen szeretnénk fellépni. Értelemszerűen ha az első szintű AI is képes megizzasztani, akkor még sokat kell gyakorolni, de ha már két darab, hármas szintű hőssel is elbánunk, akkor bátran mehetünk multiba más játékosok ellen. Hadd jöjjenek a hate mailek!
A fentieken túl csak kisebb dizájnváltoztatások történtek az alfa óta. A legszembetűnőbb a VS. képernyő, ahol a két sereg hősei néznek farkasszemet, majd a töltés végeztével egymásnak ugranak. Némileg csökkentették a védekezés, illetve a támadás irányát jelző ikont, ami nálam kicsit zavaró volt, gyakran nem láttam tisztán, hogy honnan is fog érkezni az áldás.

Zavaró hibákat nem tudok megemlíteni, maximum megint csak a szőrszálakat tudom hasogatni, de attól most eltekintek. Továbbra is nagyon jó formában van a játék! Sima PS4-en is baromi jól néz ki, jók a hangok, az érzés pedig, amikor berohansz a tömegbe, majd véres rendet vágva az ellenség soraiban megfutamítod az ellenséget, az páratlan! Főleg ha közben hazavágsz egy-két hőst is. Akkora sikerélményt tud adni, amit rég tapasztaltam már játékban. A pályák is hangulatosak, ráadásul több variánsuk is van már. Más napszakokban, különféle időjárási körülmények között csatázhatunk, és így más lesz az élmény is, hiába ugyanaz a terep.
Nos, ahogy az alfa verziónál írtam, a játék engem meg vett kilóra – ami az esetemben drága mulatság – és ezt a béta megtette még egyszer. Biztos vagyok benne, hogy eleinte nem lesz könnyed szórakozás, de ahogy kiismerjük a karaktereket és elsajátítjuk a kezelést, úgy válunk majd a harcmezők rettegett urává. Aki viszont nem vágyik ilyen sikerekre, pláne nem némi tanulás és gyakorlás árán, annak ott lesz a sztori-mód, ami remélhetőleg legalább olyan epikus lesz, mint azt a trailer is mutatta. Utólag meg is néztem szinte az összes bemutatót és egyik sem hazudik, a látottakat be lehet hozni a játékban is.
Nem lehet tovább ragozni és nem is akarom. Nem emlékszem, hogy mikor vártam ennyire egy olyan játékot, ami nem folytatás, hanem valami teljesen új, ráadásul a multiplayer élményre van kihegyezve, holott nem szokásom multiban játszani. Valentin napján megtalálsz a csatamezőn, miközben csurom véresen küzdök az ellenséggel és harcolok a becsületért!

For Honor PlayStation 4 megjelenés: 2017. február 14.
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2017.02.09. 11:28:30
LV1
Letoltottem a bétát es nem megy mert?
MIÓTA ANDERSEN MEGHALT MESE NINCS!!
5. Frenzy_G  PlayStation.Community tag
2017.02.08. 08:07:27
LV5
Nagyon jó a teszt, a képek meg főleg!

Örülnék neki valentin napi ajándéként.:D
V for victory! P for platinum!
4. xerox  PlayStation.Community tag
2017.02.03. 18:43:10
LV18
A the Division egyik menhelyén ugyanez a kép van kint a falon. :)
psn id: zomimi78
3. noozi  PlayStation.Community tag
2017.02.03. 18:34:53
LV17
Remélem sikeres lesz,eddigek alapján klassz
PSN ID; No_Ozi_
2. Lotar  PlayStation.Community tag
2017.02.03. 15:18:43
LV18
Bitang jó cucc .
psn/sen id: pcpmate
1. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2017.02.03. 13:33:25
LV9
nekem is nagyon szimpi a játék, kimondottan hangulatos, és jól megoldott nem túl agyonbonyolított a harcrendszere, amivel mégis rengetegféle képpen lehet variálni. tanulni kell meg gyakorolni, de az is élvezetes. nem gondoltam volna hogy ilyen élvezetes tud lenni a cucc, bár én nagyon hiányoltam hogy társakkal és ne idegenekkel játszak.
PSN ID: LaXiKa_hun
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Journey to the Savage Planet (PS4, PSN)
2020.02.25. 13:23 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Békével jöttem! (Á, dehogy!)
Hardver - DualShock 4 Back Button Attachment
2020.02.24. 11:16 Techno
10 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Pssz! Haver! Kell két új gomb a DualShockodra?
Mozi - Úriemberek
2020.02.24. 11:06 Cool-Túra
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Az igazi gengszterek tényleg öltönyt viselnek.
Untitled Goose Game (PS4, PSN)
2020.02.23. 18:17 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Petunia
Minden idők legnagyobb rémsége.
Lornsword Winter Chronicle (PS4, PSN)
2020.02.23. 18:09 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Az unalmas tél közeleg.
Dragon Ball FighterZ - FighterZ Pass 2
2020.02.21. 19:39 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Folytatódik a küzdelem.
Beholder 2 (PS4, PSN)
2020.02.21. 16:39 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: nadasurf
"Leugrani egy szikláról és zuhanás közben szárnyat építeni."
Patapon 2 Remastered (PS4, PSN)
2020.02.20. 16:00 Kedvcsináló
1 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Ritmikus harci dobok háborúja.
Mozi - Ragadozó madarak
2020.02.18. 21:00 Cool-Túra
10 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Erős Nők, Akiknek Nincs Szükségük Férfiakra.
EarthNight (PS4, PSN)
2020.02.18. 20:48 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Sárkány ellen sárkányfű… akarom mondani Skydive?