PlayStation.Community

2016.12.13. 21:08 Játékteszt
30 hozzászólás
Szerző: HTB
Értékeld a cikket!
Bukott (hó)angyal?

Nem igen vannak elkényeztetve a PS4-es éra adrenalin junkie-jai: míg az előző generáción olyan címek megszületésének lehettünk szemtanúi, mint a Skate, vagy említhetném az SSX feltámadását (és a Tony Hawk’s Pro Skater kimúlását), valamiért az új generáció nem nagyon jeleskedett ilyen címekben és feledésbe merültek azok igényei, akik kedvenc sportjukat virtuálisan élnék újra – ezért is örültem meg az Ubisoft Annecy által fejlesztett Steepnek, illetve megjelenésének. Nem mintha a síelés, snowboardozás, siklóernyőzés, vagy a szárnyasruha-repülés közül bármelyik is a kedvenc sportom lenne, de mindegyik nagyon látványos, hatalmas tudást és merészséget igényel, úgyhogy a való életben eszem ágában nem lenne űzni egyiket sem, de a TV előtt mindig minden jobb szokott lenni...
...egyből becsapva is éreztem magam, ugyanis a trailerekben többen, látványos koreográfiák keretein belül ugráltak egymás mellett, de hiába csak online játszható a Steep, a többiekkel történő interakció, közös versenyzés túl sok fölösleges erőfeszítést és szervezést igényel, így sokkal élvezhetőbb és folyamatosabb a program egyedül játszva. Eleve, a játék nem a klasszikus extrém sportos vonalat követi: itt nem lesznek őrült NPC-k, akik megmondják, hogy egy félmillió pontos grind-kombó után, felgyulladó hódeszkáddal égess fel harminc alpesi hófajdot (sőt, grindolni egyáltalán nem is lehet a Steepben), inkább egy reálisabb(nak szánt) megközelítést választottak a fejlesztők.
Személy szerint én nagyon szeretem azokat a játékokat, ahol az első perctől kezdve a kezünkbe van adva minden eszköz és a játékkal eltöltött idő által leszünk egyre technikásabbak - erre kitűnő példa volt a Skate és a flick-it irányítás, és a Steep is ilyesmire törekszik. A négy választható sportág ugyan soknak tűnhet, de a szegényes tutorial ellenére mindegyik ösztönösen kezelhető és hamar mesterien elsajátítható. Amivel viszont nagyon nem tudtam kibékülni, azok bizonyos esetekben a kollíziók voltak: ha ilyen sebességgel nekimegyek a fának, akkor a síelőm nem megáll egy helyben, hanem várja Wachter pilótát és a Medicopter 117-et, hogy vigyék a legközelebbi kórházba. Igazából... akadnak jó és kevésbé sikerült mókák, talán a siklóernyőzést leszámítva én mindegyikkel elvoltam, sőt, ez utóbbit is megkedveltem, amikor hirtelen ott álltam a világ egyik legszebbnek tartott hegycsúcsa, a Matterhorn előtt, és a program közölte, hogy van 15 percem, hogy felvarázsoljam magam egészen a legtetejére. Semmi követendő út vagy ideálisnak tartott útvonal, csak én és a hegycsúcs – hirtelen nagyon apró pöttynek éreztem magam. Imádtam továbbá a Valkűrök lovaglására centikre manőverezni a gyilkos szikláktól a szárnyasruhámban, illetve gleccser mezőn trükközni a hódeszkámmal.
Ami kihagyott ziccer, hogy váltani a négy lehetőség közül csak egy helyben állva lehet, arra nincs lehetőség, hogy odaejtőernyőzz a hegyoldalba és snowboarddal folytassad a mókát; nem is értem, hogy nem csapták le ezt a magas labdát? Mindenesetre volt nem egy pillanat, ami bizony elvarázsolt, akárcsak a látványvilág. Hogy a kétezres évek elejének elektro-partijait idézzem fel: fehér és fehér között is van különbség – hiába dominál ez a szín, egy-két igénytelenebb tereptárgyat leszámítva nagyon monumentálisan hat a látkép.

Ami viszont kevésbé hatott rám mágikusan, azok a sztenderdnek nevezhető kihívások voltak: eleve, a játék narratívája... fura. A sima versenyeknél gyakorlatilag egy ideálisnak mutatott úton kell haladni és vagy időre teljesíteni a kihívást, vagy látványos trükkökkel elérni a meghatározott pontszámot. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy checkpointról checkpointra haladunk, hogy aztán még többet haladhassunk checkpointról checkpointra, majd levezessük egy kis checkpointról checkpointra haladással. Persze, vannak nagyon jópofa és igazi kihívást nyújtó etapok (az egyik kedvencem az volt, amikor egy lelakott bobpályán kellett végigsüvítenem), de sajnos ezek csak elenyésző töredékét teszik ki az összes versenynek, és a háromnegyedük eléggé fantáziátlan. Aztán ott vannak a hegycsúcsokhoz tartozó történetek: rövid animáció után, ahol a hegycsúcs beszél hozzánk(!!!) és gyakorlatilag leolt minket a bús f...rancba, meglepő mód általában checkpointokon keresztül, egész arzenálunkat bevetve kell teljesíteni az útvonalat. Mivel itt a sima versenyeknél nagyobb területeken kell navigálnunk kevesebb támponttal, ez még jó is lehetne, azonban a csúfos bukások itt nem befolyásolják sikerünket egyáltalán - sokkal intenzívebb lett volna, ha egy szekvenciában kell lenyomni ezeket hibázás nélkül; így azonban időkorlát sincsen, úgyhogy lehet bukdácsolni kényünkre-kedvünkre. Ezeknek egy jobb variánsa, amikor időre kell megtennünk mindezt és a távolban felsejlő célig kell elsüvíteni, na itt már kell izzadni az aranyéremért és mind a kihívás, mind a hangulat rendben van.
A klasszikusabb erőpróbák mellett vannak "essél le magasról és törd be a pofád" játszmák is, ezt a játékhoz készített promó film forgatásán történt halálos kimenetelű baleset fényében ízléstelennek éreztem, elvonatkoztatva ettől pedig eléggé gagyik. Megint a Skate-et, illetve annak Trasher kihívásait hoznám fel, ahol a játékhoz tökéletesen illettek ezek az agyament etapok, itt azonban a rongybaba fizika nagyon művi és egyszerűen béna az egész - ha már muszáj volt ilyen jellegű versenyeket biggyeszteni a Steepbe, legalább egy Mortal Kombat-féle röntgenfelvételes törést vagy ilyesmit odakódolhattak volna.

Visszatérve a narratívához: ahogy zsebeljük be az első helyeket a kihívásokban, egyre több hegycsúcs és verseny nyílik meg előttünk, a játék közben pedig egy chillesebb, nyugisabb, felderítősebb valamit próbál lenyomni a torkunkon. Eleve, bizonyos lejtők megnyitásához közel kell kerülnünk a hegyoldalhoz és távcsövünkkel kifürkészni azt, de hosszútávon olyan semmilyen az egész és hamar motiválatlannak éreztem magamat, hiszen a térképet felnyitván odateleportálhatunk vagy helikopterezhetünk gyakorlatilag bárhova.
Hogy meglássuk a szépet is a rosszban, töltési képernyőkkel, akadozással nem nagyon lehet találkozni és ez a hatalmas bejárható terület fényében bravúros megvalósítás, csak a tartalom, amivel megtöltötték ezt a játszóteret az, ami kívánnivalót hagy maga után. Félreértés ne essék, néha nagyon jól esett csak úgy siklani az ismeretlenbe, de hamar kipukkadt a lufi és nem volt igényem a folytatásra, a játék úgy különösen nem jutalmazott semmivel, csak egyre több checkpointtal (oké, van egy csomó megnyitható cucc, amivel karakterünk kinézetét testre szabhatjuk, de márkák közül csak a The North Face van nevesítve, valamint Go Pro és Red Bull termékelhelyezésből lesz még hirtelen nagyon elegünk).
A klasszikus multiplayer hiánya végül is nem zavart, sőt, ahogy már megemlítettem, elvoltam én egyedül – ez pusztán azért fura, mivel elméletileg a többi játékossal egy térképen tevékenykedünk, és a játéknak ez a megoldás lenne "A Koncepciója". A gyakorlatban ez úgy csapódott le, hogy néha láttam más humánokat is próbálkozni valamelyik általam is nyüstölt versenynél, de azonkívül, hogy az egyik gombbal odakiabálhattam nekik valami félsoros marhaságot, esetleg megpróbálhattam velük csapatba verődni (aminek semmi, de semmi értelme a világon, komolyan), túl sok lehetőséget nem kínált a program.
Ha már véges számú lehetőség: extrém sportos játékoknál szerintem kritikus pont a soundtrack (komolyan, akárhányszor valaki említi a THPS-t, már szól is a fejemben az All My Friends Are Metalheads), és itt nagyon alul teljesít a Steep. Nem elég, hogy ha újraindítunk egy versenyszámot, egyből átkapcsol játék a következő trackre, de esküszöm, a legemlékezetesebb muzsika, ami szólt, az a Bomfunk MC’s Freestylere volt – azt hiszem, ez mindent elárul.

Mi is az én nagy problémám a Steeppel? A furcsa kettősségeken még-még túl is tettem volna magamat, de ennyi tartalomért és egy ennyire szét-széteső élményért szerintem pofátlanság elkérni azt a sok ezer forintot, amibe ez a téli móka kerül. Ha feleennyiért, netán Free-to-Play kínálják a játékot, egy büdös szavam se lehetne, de a furcsa, inkonzisztens félmegoldások és aprócska hibák képtelenek megindokolni az árcédulára odavésett számot. Tiszta szívvel csak a téli sportok megrögzült szerelmeseinek tudom ajánlani ezt a kalandot az Alpokba – ha nem vagy ilyen, de érdekel a cucc, várjál vele, amíg lemegy az ára, nem fog az hónapokba telni...
Üdvözlendő, hogy az Ubisoft be mert vállalni egy új IP-t, de ez most sajnos nagyon üres lett és visszafelé sült el: mondhatnám, nagyobb volt a füstje, mint a lángja – a fagyos Alpokban ez nem is lehetne másképp.

(A játékot a forgalmazó PlayON szállította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából meg is rendelhető - a linkre kattintva.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
30. Binder  Drift & Photo
2016.12.16. 07:58:34
LV22
+1
Válasz 28. Richard üzenetére:
Alant írtam, én pont ezért szoktam a tesztjeim elejére egy rövidebb összefoglalóval kedveskedni azoknak, akik nem akarnak nagyon belemerülni!!! Az adatlapomon ottvannak az eddigi tesztjeim, nézd meg. Így szerintem senkinek egy szava se lehet...max martin kap szívbajt amikor leadok egy tesztet...xD
29. HUN_hatrix  The Saboteur
2016.12.16. 06:58:51
LV30
Itt a lényeg.
A többi mellékes... ;)
https://youtu.be/ZtYB-e5BJ_0?t=15s
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
28. Richard  PlayStation.Community tag
2016.12.16. 01:17:55
LV5
Válasz 15. Binder üzenetére:
Nekem az a tapasztalatom a konzolos újságok/online felületek tesztjeiről, hogy sokszor fárasztanak azok az infok, hogy mit, milyen gombbal kell csinálni, vagy amikor túl részletesen volt taglalva, hogy miket lehet csinálni a játékban, mert mivel nem ismertem a jatékot, így nem tudtam mit kezdeni az infoval.

De valamelyest egyet értek, hogy kicsit néha felületesek a tesztek mostanság.
Régen talán kevesebb tutorial volt a játékokban, de manapság szájba van azért rágva.
27. Richard  PlayStation.Community tag
2016.12.16. 01:12:36
LV5
Válasz 17. HTB üzenetére:
A tesztek számomra mindig is úgy voltak kezelendőek, hogy az adott játékért komoly gombokat pattintanak le az emberekről.
Ezért mindig is értékeltem -már az 576-os korszakban - ha tutin oda volt mondva a tesztben, hogy a pénzmagért, mit is ér a játék.
Pedig akkor sajnos varezbéla voltam, de hát gyerek voltam és így is nagyon örültem, hogy volt playstationöm.
Inkább az 5 pont, mint sem 7 pontra értékelve fogja a fejét a balfék, hogy ez ezzel melléfogott.
26. Richard  PlayStation.Community tag
2016.12.16. 01:04:51
LV5
Válasz 19. martin üzenetére:
Nem tudtam mit jelent a kibic, de rákerestem és ma is tanultam valamit.

Se Binderem, se hatrixom,
Steepnek áresését majd kivárom :)
25. Binder  Drift & Photo
2016.12.15. 20:03:42
LV22
Válasz 24. HTB üzenetére:
xD
24. HTB  Szerkesztő
2016.12.15. 19:48:38
LV6
+1
Válasz 23. Binder üzenetére:
azt nem olvastam, mert túl hosszú volt és száraz :D

(bocs, befejeztem, tényleg nincs itt semmi látnivaló)
Just another freak in the freak kingdom
23. Binder  Drift & Photo
2016.12.15. 19:42:15
LV22
Válasz 22. HTB üzenetére:
Én leírtam a 3-as hsz-ben azt amit hiányoltam a cikkből...
22. HTB  Szerkesztő
2016.12.15. 19:33:31
LV6
Válasz 21. Binder üzenetére:
Ha engedi az időd, írj róla egyet a blogba vagy tetesztedbe, tök szívesen elolvasnám.

*mic-pickup*
*mic-drop*

mostmár tényleg out bitches :)
Just another freak in the freak kingdom
21. Binder  Drift & Photo
2016.12.15. 19:32:14
LV22
Válasz 16. martin üzenetére:
Amúgy egy szóval sem mondtam hogy nem korrekt...csak azt hogy rövid.
20. Binder  Drift & Photo
2016.12.15. 19:30:42
LV22
Válasz 17. HTB üzenetére:
Nincs ezzel baj, Te így írsz, csak nekem ez nem elég. Ez számomra nem teszt, hanem egy élménybeszámoló...de innentől már ez csak sárdobálás lesz, főleg martinnal a hátad mögött. Szal hagyjuk is. Másképp látjuk.
19. martin  Főszerkesztő
2016.12.15. 19:28:35
LV27
+1
Válasz 18. Binder üzenetére:
Erre mondják, hogy a kibicnek semmi sem drága. :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
18. Binder  Drift & Photo
2016.12.15. 19:26:54
LV22
Válasz 16. martin üzenetére:
Denemám...
17. HTB  Szerkesztő
2016.12.15. 19:22:45
LV6
Válasz 16. martin üzenetére:
Megelőztél, bár én még annyit hozzá tennék, hogy 1-1,5 év múlva, vélhetően nem 16k-ért.

Félreértés ne essék, jó dolog véleményeket ütköztetni, de könyörgöm, hülyeséggel ne raboljuk egymás idejét.

Tesztmédiumként felelősek vagyunk azért, hogy segítsük a té olvasóknak eldönteni, hogy mire érdemes, és mire nem költeni a pénzüket (főleg egy karácsonyi hajrában).

*mic-drop* I'm out bitches
Just another freak in the freak kingdom
16. martin  Főszerkesztő
2016.12.15. 19:10:03
LV27
+1
Válasz 15. Binder üzenetére:
Jaa, hogy meg sem vettétek, de az ingyendemo alapján a teszt nem korrekt. És majd 1-1.5 év múlva kiforrja magát. :D

#namenjapicsába
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
15. Binder  Drift & Photo
2016.12.15. 17:56:39
LV22
Válasz 14. HTB üzenetére:
Kinek mi. Én ha elolvasok egy tesztet, akkor ott szeretnék megtundni mindent a játékról. Hiszen ezért olvasom el. És ezzel sokan vannak így. Sokan meg csak megnézik a pontot, meg mellette a pozitív negatív blokkot és kész. Nemrég az egyik podcast alatt volt is erről szó.

Én lehet túl részletesen írok, de pont ezért, a cikkeim elején, mindíg van egy rövid blokk, ami nagyjából összefoglalja az egészet, akit meg mélyebben érdekel, az tovább olvashatja.

És nem. Nem vettük meg, de ezt írtuk is (én legalábbis).
Viszont az biztos hogy csak én egyedül, jóval több időt töltöttem el vele mint Te. Valószínűleg azért, mert jobban beszippantott. Ha nem élveztem volna, simán otthagyom.

Majd megvesszük. De nálunk már bevett szokás hogy 1-1.5 évet várunk az ilyesmivel, mert ennyi kell nekik hogy minden belekerüljön, és kiforrjon. Bár ez már az Alfa állapotában jobban egyben volt, mint sok más játék megjelenéskor.
14. HTB  Szerkesztő
2016.12.15. 11:51:48
LV6
Binder, Hatrix: ti megvettétek a teljes játékot 16-17E forintért, vagy az ingyenes béta ill alpha alapján gondoljátok azt, amit?

Fele ennyi pénzért (netán ingyen, f2p) még egyet is értenék veletek, de így, hogy season pass-el együtt (mindezt az igyekszünk ezentúl teljes élményt kínálni DLC nélkül Ubisoftéktól) cca. 20E magyar pénzt elkérnek a programért - és ott vannak a teljesen felesleges mikrotranzakciók is -, én nem tudom nyugodt szívvel ajánlani a Steepet, ahogy az le is van írva.

Binder, részletesebben nem mennék bele, mert annak szerintem nagyon rossz üzenete lenne az oldal szempontjából, de (nem csak) magamból kiindulva nem mindenki szereti, és nem mindenkinek van ideje több oldalas, szárazabb teszteket olvasni, amiben az utolsó gombkiosztásra is kitérnek öt mondaton keresztül.
Just another freak in the freak kingdom
13. martin  Főszerkesztő
2016.12.15. 11:07:40
LV27
Válasz 9. Richard üzenetére:
Szerintem, ha nincs egy saját Bindered - vagy Hatrixod -, várj vele. :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
12. Binder  Drift & Photo
2016.12.14. 14:33:48
LV22
+1
Válasz 11. Richard üzenetére:
Ittvan macilaci (5-ös hsz). Vedd fel vele a kapcsolatot, hátha van elég jó netje hozzá, és megosztja veled az élményt egy SharePlay erejéig. :)
11. Richard  PlayStation.Community tag
2016.12.14. 14:04:01
LV5
Válasz 10. Binder üzenetére:
A demot hiányolom én is. Az valóban segítene, hogy lássam milyen is játszva.
10. Binder  Drift & Photo
2016.12.14. 13:57:14
LV22
Válasz 9. Richard üzenetére:
Az igazság odaát van...XD
Valahol a kettő között. A barátaim közt (meg az itt hzzászólók közt is) akad ilyen és olyan vélemény is, de az biztos hogy mindegyik vélemény szélsőséges...vagy imádják vagy nagyon nem.
Én nagyon örülök hogy részt vehettem az Alfetesztelésben, a véleményünket is kikérték, majd a két béta (zárt és nyitott) is jól jött, mert ugyan a térkép felén tevékenykedhettünk csak, de a játékról nagyon szép kerek egész képet kaptunk.

Azt sajnálom hogy nincs belőle DEMO...az sokat segítene. Mert ezt egyszerűen át kell élni. Én hiába írom le mekkora királyság, vagy hiába olvasod más "tollából" hogy egy kalap szar. Mind más szempontok alapján itélünk meg egy ennyire rétegjátékot. Pl van egy haverom, aki imádta az SSX-et, akárcsak én. De nekem ami ott hiányzott, azt itt megkaptam, és ettől azonnal szimpatikus lett az egész. Neki meg pont ellenkezőleg, sokminden hiányzik itt, ami ott megvolt (pl a már említett grindolás).

Szóval ki kell próbálni.
Keress valakit, aki megvette, és kérd meg, ossza meg veled Shareplay-ben, és úgy meg tudod nézni.
9. Richard  PlayStation.Community tag
2016.12.14. 13:20:21
LV5
Ez az 5 pont nem tűnik reaálisnak Binder és HUN_hatrix hozzászólása alapján.
Hol az igazság? :)
8. martin  Főszerkesztő
2016.12.14. 12:53:37
LV27
Válasz 6. Binder üzenetére:
Nos, ez egy elég vicces kijelentés részedről, hogy random emberekkel minden játék multija szar, főleg a Battlefieldé, mert a háborús FPS-ek mindegyike pont tökéletesen játszható random emberekkel is.

Ettől függetlenül megértem, hogy neked ez a játék tetszik, bár ez az 5 pontos értékelésen nem változtat.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
7. Angyalkus  PlayStation.Community tag
2016.12.14. 12:48:23
LV2
Playiten kipróbáltam, szenvedtem vele egy darabig, de sajnos számomra nem volt benne semmi szórakoztató. Inkább tájkép szimulátornak menne el. Ha ilyet szeretnék, ami szórakoztató is, inkább venném a Journey collectiont. Olcsóbb, élvezetesebb.
Prinny DooD!
6. Binder  Drift & Photo
2016.12.14. 12:38:12
LV22
+1
Válasz 4. martin üzenetére:
Random játkosokkal is ugyanúgy működik a pontozós dolog. Más kérdés hogy ha nem dumálsz vele, akkor sok értelme nincs, mert mindenki megy a maga feje után. De ez minden más multis címnél így van. Barátokkal fain, idegenekkel meg egy BF is szar. Ott is mindenki megy amerre ő akar, nem igazán fogják azt csinálni amit te szeretél.
Sőt ezen a vonalon az autós játékok multija is szar, mert ott is a 90%-uk gyökér, kilök stb, nem vezet hanem lökdösődik. Ott is csak haverokkal jó.

Lényeg hogy a multi része működik, a bétában hibátlan volt (nem volt lagg, simán csatlakozott, nem dobált szét stb).
5. macilaci  PlayStation.Community tag
2016.12.14. 11:39:13
LV1
Lehet hogy le lett pontozva de ettől még szerintem sok jàtékosnak tetszhet.Én most meg is vettem,nem akartam vàrni vele.
4. martin  Főszerkesztő
2016.12.14. 07:47:32
LV27
Válasz 2. HUN_hatrix üzenetére:
A multiplayer játékok / módok tesztelésekor nem az a fő szempont, hogy mekkorát tudsz játszani úgy, ha meghívod a legjobb barátod és ketten mókáztok - azt a barátodat, akivel tudvalevőleg mindent együtt csináltok és olyanok vagytok, mint a két öreg a Muppet Show-ból Nyilván úgy minden multizás kiváló élmény. Ezért szokták néha odaírni az olyan címeknél, mint ez is, ahol gyenge az általános multis élmény, hogy "csak barátokkal vagy összeszokott csapattal". (Lásd Vermintide.)
A jó multiplayer ad hoc is működik ismeretlenekkel.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. Binder  Drift & Photo
2016.12.13. 22:41:59
LV22
Fú...elkezdtem olvasni a tesztet, és már vége is lett.
Te nem tudom mivel és mennyit játszottál, de ez így...rettenetesen felületes és negatív teszt lett. Pedig a játék nem ilyen. Iszonyatos hangulata van!

"Visszájára elsült, céltalanságot, ürességet eredményező szabadság; hangulatgyilkos soundtrack"

Hátőőő...a zene szerintem szubjektív, nekem nagyon bejött ez a része is (abban mondjuk egyetértek veled hogy a restartoknál a zeneváltás nem valami kellemes...ugyanez volt a bajom a Track Mania-ban is). Meg úgy az egész...toltam az alfát és a két bétát is. Elég sok időt beleraktam (minimum 30 órát) és cseppet sem volt unalmas.

"hiába csak online játszható a Steep, a többiekkel történő interakció, közös versenyzés túl sok fölösleges erőfeszítést és szervezést igényel, így sokkal élvezhetőbb és folyamatosabb a program egyedül játszva"

Hát ez megint nem kerek, ugyanis mi az alfában még nem tudtunk coop-ban nyomulni, de a két béta alatt már működött ez is, és ott nagyon jól szórakoztunk. Semmiféle szervezést nem igényelt. Beraktam a havert a csapatba és kész. Aztán nyomtunk mindent együtt.

"A gyakorlatban ez úgy csapódott le, hogy néha láttam más humánokat is próbálkozni valamelyik általam is nyüstölt versenynél, de azonkívül, hogy az egyik gombbal odakiabálhattam nekik valami félsoros marhaságot, esetleg megpróbálhattam velük csapatba verődni (aminek semmi, de semmi értelme a világon, komolyan), túl sok lehetőséget nem kínált a program."

Ez sem igaz. Ha csapatban vagytok, akkor ha nyomjátok ugyanazt a versenyt, írja fenn, hogy ki mennyit ment, és ki a jobb stb. Marha jó móka így húzni egymást. Persze ehhez, mint minden ilyen coop mókához, nem árt ha egy haverral tolod. Sokat hozzáad.
Mikor egy kemény szárnyasruhás repülésnél ő centizi a falat te meg oda még beszúrod, vagy repültök egymás mellett és egyikőtök televeri a sziklát, az igazán megható tud lenni. xD
Az SSX-el pont ez volt a bajom. Ott nem volt interakció. Csak szellemek voltak. A Grind hiánya nem zavar. Ide az rohadtul nem is illik. Talán lenn a pálya alján a félcsöveknél elférne.

Kiemelted még azt hogy egyedül milyen jól elvoltál. Én magam is így voltam ezzel. Ilyenkor nincs zene, csak csend, a hó ropogása, meg az erdő és a hegy zajai. Csodás. Persze van aki ettől is agybajt kap.

A DropZone-ok felkeresésére azt írtad unalmassá vált. Hát szerintem azt a közel 100-at felkutatni, fantasztikus móka (1 km-en belül a távcsővel is megnyithatóak...márha rálátsz), amivel ugye megnyitjuk a szintén közel 100 Challenge-et.
Mindemellett van 150 "érdekes pont", amit szintén semmi sem jelöl. Ezeknek már csak a felfedezésével is bőven el lehet lenni.

Neked a sztoriküldik sem jöttek be, pedig szerintem van egy csomó ötletes. Én élveztem őket. Az egyikben pl megadott egy koordinátát, amihez oda kellett jutni, majd ott megtaláltad a következőt, ami egy azt követőhöz vezetett, és így jutottál el a célig.
Ezekkel (meg a challengekkel) ugye speckó cuccokat nyithatunk meg, uh van motiáció is. Az meg hogy nincs velem mocskosul kicseszve, az valahogy nem tudott zavarni. Hagyta hogy élvezzem.

Vannak nagyon mókás extra cuccok is, pl komplett rénszarvan vagy hegyijeti öltözék, repülőmókus, denevér, vagy épp sárkányos repülőruha (marhajól néznek ki).

Továbbá említésre sem kerültek a menthető és megosztható saját útvonalak, melyet bármikor megszakíthatunk, és az addig megtett utunkat jelölő vonalon, bárhová visszarakhatjuk magunkat.
Minden menetet (nem csak versenyeket, hanem egy sima lesiklást vagy sétát is) vissza tudunk nézni, és ebben a "visszajátszás" módban, akár szabad kamerával tudjuk lasítani is a történéseket, közelítve vagy távolítva a kamerát. Továbbá vannak rendes GoPro-s nézetek is. Ebben egy zavart. Nem lehet eltüntetni a HUD-ot. (bétában legalábbis még nem lehetett)
Megállítva marha jó képeket lehet benne lőni. (imádnék benne egy fotomodot) :)

Aztán ottvan az az apróság is, hogy a karakterünket nem csak TPS-ben, hanem FPS módban is irányíthatjuk! Ez repülésnél elég hánytatós tud lenni. :)

A napszakokról sem esett sok szó. Ami ugye elég érdekesen (sajátságosan) van itt megoldva. Ugyanis a Napot tudjuk "körbeküldeni" (igen, így ahogy mondom). Ez akkor jó, ha egy adott pillanatot, más megvilágításba akarunk helyezni.
A napszakok pedig a 7 területen vannak szétosztva. A térkép baloldalán van éjjszaka, jobboldalt pedig a napfelkelte, közte pedig az átmenet. Mivel a map 16km átmérőjű, ha nem teleportálunk, ez nem lesz zavaró.

Sokan kérdezték tőlen az Alfa/Béta alatt hogy mekkora a map, időben mennyi egy lesiklás. Ugye ez nem ilyen egyszerű. Van több olyan verseny, ami elég hosszú, csak a cél van megadva. Ezek az egész map szempontjából csak ilyen rövidke szakaszok (kb 5 km légvonalban) de simán 10 percig is eltarthat mire odajutsz. Szal matematikailag 30 perc a leghosszabb útvonal, de ez itt nem így működik. :)

A feladatoknál pedig egy gyors háromszöggel azonnal visszarak a kezdőpontra, hogy újra próbálkozhassunk (akár a feladat közepén is (azaz nem kell menüt turkálni egy restarthoz). Ez szerintem nagyon pozitív dolog.

Ja és ugye van ehhez is Season Pass, ami pár apróság mellett, 3 komolyabb csomagot tartalmaz, ami hozni fog magával szánkózást(!!!), Rocket Wings-et és a Base Jump-ot! :)
2. HUN_hatrix  The Saboteur
2016.12.13. 22:37:33
LV30
+1
Válasz 1. VictorVance üzenetére:
Hát szerintem ne hidd el azt az 5 pontot.
Elolvasva a tesztet eléggé felületesen karcolja az egész témát.

Az elmúlt pár hónapban jött 2 hasonló játék a piacra.
pl. a SNOW és egy másik aminek nem ugrik be a neve.
De ha a STEEP 5 pontot kapott, akkor azok, minimum mínusz 10et. :D
Bocs, de ez a teszt... nagyon nem.

Multi része is hibátlanul működik.
Alfában voltak gondok vele, de a bétában már nem.
Küldted az invitet az illető elfogadta és egy pillanat alatt mehettetek együtt.
Egymás idejét eredményét döntögetve. Sőt, akár át is válthattál a csapattárs karakterére és csak nézted, hogy mit hogy csinál szabad kamerával.

A cikk szerint a "Csapatba vergődésnek nincs értelmes"... lol. XD
Momentán kapásból dupla szorzóval mész, ha együtt csináltok egy feladatot. :D

Az meg hogy nem egy élettel kell megcsinálni egy feladatot... ha meg egy élettel kellene, akkor meg az lenne a gond. :)
Szerintem még így is bőven tökéletes a kihívás faktor.

Sokkal több pontot érdemel ez a játék.
Minimum 7... minimum.
Már csak azért is, mert én aki soha nem szerette a hasonló témájú játékokat, még én is elképesztően rákattantam.
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
1. VictorVance  Szerkesztő
2016.12.13. 21:18:40
LV18
A képek baromi hangulatosak. Viszont ez az 5 pont elég vészjósló. Nem érdekelt annyira a játék, de azért mindig figyelemmel követtem, ezek után nem biztos, hogy belátható időn belül megveszem. Így is van egy rakás cím, amit pótolni kell, ráadásul minőségben magasabb színvonalat is képviselnek, mint ez. Majd a távoli jövőben valamikor. Talán...
Örülünk?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
STEEP
Ubisoft
Látványosság:
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Gyenge
Zene / Hang:
Gyenge
Hangulat:
Átlagos
5/10
Pozitívum
Töltési idő nélkül bejárható Alpok; vannak nagyon epikus pillanatai
Negatívum
Visszájára elsült, céltalanságot, ürességet eredményező szabadság; idegesítő bakik; hangulatgyilkos soundtrack

MARTIN BELESZÓL
A képeket válogatva gyönyörű nosztalgikus hangulatba kerültem és a Cool Boarders című PlayStation játék őrült jelenetei jutottak eszembe. Micsoda egyszerű és nagyszerű game is volt az!