PlayStation.Community

2016.12.07. 11:50 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: HTB
Értékeld a cikket!
Ébredések.

A szinkronicitás elméletéről egy bizonyos Carl Gustav Jung nevű okosember értekezett és akazuális összekötő elvként határozta azt meg: ok-okozati összefüggés nélküli események, melyek mégis valamilyen kapcsolatban vannak egymással, egy időben jelennek meg (gyertek szőrös talpú bölcsészek, pszichomókusok, szedjétek szét a fenti mondatot, nem mindenkinek fussa ám fancy képzésre).
Azt, hogy ennek mi jelentősége van a Fictiorama Studios játékában, én is csak a legvégén értettem meg... pedig a történetbek sajnos nincs is igazából vége. A Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today eredetileg PC-re jelent meg 2015 tavaszán és egy epizodikus kalandjátékot vizionáltak a Kickstarteren való kalapozás közepette a spanyol fejlesztők, azonban – egy szöveges kalandjáték előzménytörténetet leszámítva – folytatás nemigen követte az első részt. Így már most letörném mindenki lelkesedését: ennek az amúgy kiváló point and click kalandjátéknak nem nagyon van befejezése; mégis, nagy hatással volt rám a két és fél délutánnyi végigjátszás és bízom benne, hogy a konzolos kiadásból származó bevételeknek köszönhetően lesz miből folytatni a történetet.

Adva van egy disztópikus világ, ahol a Nagy Hullám névre keresztelt esemény után, nos, félresiklott minden. Egy rejtélyes járvány bomlasztja szét (a szó legszorosabb értelmében) az emberiséget, egy furcsa, égő szemre hajazó jelenség pislákol az égbolton, a szerencsés(?) megmaradtak pedig az ismert világ romjaiból építkezve próbálnak túlélni a nyomor kellős közepén. Az autokratikusan berendezkedett rendszer fegyveres végrehajtói tartják terrorban a maroknyi vergődő túlélőt, üldözik a járvánnyal megfertőzött populációt, a szegényebb rétegeket pedig menekülttáborokban tartják – gyakorlatilag – fogva.
Egy ilyen táborban ébred fel a játék amnéziás főhőse, Michael is. Célja nem más, mint emlékeit visszaszerezni, és talán nem árulok el nagy titkot azzal, hogy amíg elveszett identitását kutatja ebben a számára is új világban, az emberiséget sújtó véletlenszerű eseményekről is kiderül, hogy valami mélyebb összefüggés rejtőzik a dolgok hátterében és a történteket összefogja valami. Teszi mindezt egy brutálisan kegyetlen valóságban, ahol a régi értékek, erkölcsök vajmi keveset érnek, a cél szentesíti az eszközt. Sosem gondoltam volna, hogy valaha egy halott pap holttestét fogom üvegszilánkkal szétroncsolni, vagy hogy a szemem előtt végeznek ki majdnem két gyereket, akiknek életkora együtt is alig haladja meg a 18-at...
Mégsem nevezném a játékban található erőszakosságot öncélúnak: inkább egy utazás az emberi lélek legsötétebb bugyraiba ahol nem egyszer tettem fel magamnak a kérdést, hogy hasonló helyzetben én miképp cselekedtem volna (életképességemet ismerve valami kapualjban haltam volna meg a saját húgyomban az első húsz másodperc után). A fejlesztők elmondása szerint a játékukra nagy hatással volt Joseph Conrad, Terry Gilliam, Philip K. Dick és Tarkovsky s valóban, mindegyikőjük hatása érezhető volt a végigjátszás során, ami nem kis teljesítmény, a lista nívósságát tekintve. A megszerezhető trófeák voltak egyedül azok, amik kizökkentettek a hangulatból, ezek ugyanis a tárgyak félrehasználásán alapulnak, és bár alapvetően nincs kifogásom a morbid humor ellen, ezúttal nagyon elütöttek a játék szellemiségétől és nem éreztem őket odaillőnek (próbálj meg karácsonyfa égőket akasztani a parkban kötélen lógó hullákra, verj szegeket a templom keresztjébe, ilyesmi agyrémek).

Konzolos kalandjáték átiratoknál kritikus pont szokott lenni az irányítás, itt ügyesen megoldottak mindent és intuitíven hatott a navigáció. Külön gombbal jeleztethetjük a játékkal az érdekes tárgyakat és környezeti elemeket egy-egy helyszínen, megint más gombbal megvizsgálhatjuk azokat, egy harmadikkal pedig használhatjuk őket. Magunkkal hordozott tárgyaink is egy gombnyomásra előhívhatóak, amennyiben azokat kombinálni szeretnénk, vagy felhasználni közvetlen közelünkben.
Még kritikusabb pont a fejtörők nehézsége és logikussága: nos, egyszer kellett a kalandjátékosok rémálmához folyamodnom (mindent próbáljunk meg használni mindenen) és még egyszer a kalandjátékosok szégyenéhez (videós végigjátszás); mind a kettő esetben egy hihetetlenül szemét feladvány állt az utamba és magamtól a büdös életbe nem jutott volna eszembe a megoldás. Vannak megkérdőjelezhető feladványok és olykor nem éreztem kellőképp kegyesnek a programot: amikor valami szivatósabb etapnál mér végre indultam volna vissza a ponthoz, amiről órákkal ezelőtt már elkészült a fejemben a mentális jegyzet, a fejlesztők arcon köptek és közölték, hogy nagy frászkarikát, oldjál még meg egy rakat másik szituációt, aztán gyere vissza. Ettől függetlenül nem tudtam haragudni egyszer sem, köszönhetően a jól megírt és ügyesen felmondott dialógusoknak (kivétel ez alól a folyamatosan dude-ozó antagonista) és szétstilizált, nem egyszer naturalista és brutális látványvilágnak köszönhetően, amiről inkább beszéljenek a screenshotok helyettem.

Amikor Martin megkeresett a teszttel, mondván, hogy ez egy sötét hangulatú point and click kalandjáték, rosszmájúan nevettem magamban (emlékszem, a Parknál a horror szót használta és az a játék maximum horrorisztikusan rossz volt), de amit a Dead Synchronicity adott, az minden várakozásomat felülmúlta. Nagyon drukkolok a folytatás elkészültéhez; a játék nehezen befogadható és emészthető, cserébe aki fogékony a komorabb tónusú történetekre, nem mindennapi világban veszhet el és próbálhat elmenekülni onnan. Általában csendesen figyelem az indie játékok körülötti hisztit és drámázást, igazságot találván mind a pro és kontra oldalon, de ilyenkor átbillen bennem a mérleg a "szeretem" oldal felé.
Mert szeretem a jó kalandjátékokat, és a Dead Synchronicity az.

Kiadó: Badland Games
Fejlesztő: Fictiorama Studios
Megjelenés: 2016.10.04.
Ár: 5990Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 3.4GB
Web: http://www.deadsynchronicity.com/en/
PSN feltöltőkártya: https://www.konzolokszervize.hu/
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
5. KovZsi  PlayStation.Community tag
2016.12.10. 09:48:36
LV1
Nagyon beteg ez a játék...
KovZsi
4. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2016.12.07. 12:45:45
LV5
isteni dizájn és stílus, kell.
..loading, please wait..
3. Greg  PlayStation.Community tag
2016.12.07. 12:09:05
LV25
Figyelemre méltó. Ezt tuti hogy senki nem fogja összekeverni bármi mással.
LV426
2. VictorVance  Szerkesztő
2016.12.07. 11:54:12
LV18
A látványvilág tényleg nagyon jó, a játék is brutálisan néz ki. Mindenképp beszerzem majd.
Örülünk?
1. martin  Főszerkesztő
2016.12.07. 11:52:49
LV27
ÁLLATKOMOLY látvány. De királyság.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
SNIPER GHOST WARRIOR: CONTRACTS (PS4)
2020.01.18. 17:20 Játékteszt
1 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Ötödjére csak sikerült
Sorozat - Love, Death & Robots Volume 1. (2019)
2020.01.16. 16:14 Cool-Túra
8 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Az erőszak és nemi szervek dala, időnként gondolatokkal.
Lapis x Labyrinth (PS4, PSN)
2020.01.16. 15:57 PSC egyperces
1 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Drágakő iksz labirintus.
Tools Up! (PS4, PSN)
2020.01.16. 13:51 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Ne habozzál, tatarozzál!
Retrospektív - Watchmen - Az őrzők
2020.01.14. 12:03 Cool-Túra
13 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Zack Snyder megosztó képregényfilmje, több mint tíz év távlatából.
Romancing SaGa 3 (PS4, PSV, PSN)
2020.01.13. 13:47 Kedvcsináló
3 hozzászólás
Szerző: martin
Miss. Miss. Miss. Na, találd már el te fakezű...
Simulacra (PS4, PSN)
2020.01.12. 16:23 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Hát szívem, ezt most kár volt jobbra húznod.
Borderlands 3 - a Moxxi’s Heist of the Handsome Jackpot DLC (PS4, PSN)
2020.01.11. 14:32 Kedvcsináló
1 hozzászólás
Szerző: HTB
Moxxi's Eleven.
FARMER'S DYNASTY (PS4)
2020.01.10. 14:35 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: Petunia
Indul a bakterház.
Exception (PS4, PSN)
2020.01.10. 14:00 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Platformer köntösbe bújtatott vírusirtás.