PlayStation.Community

2016.11.09. 22:44 Játékteszt
25 hozzászólás
Szerző: HTB
Értékeld a cikket!
Zűr az űrben.

Idén megfogadtam, hogy megpróbálok eltekinteni attól, hogy a Call of Duty sorozat nem az intellektusunkra próbál hatni és úgy állok neki a tesztelésnek, hogy a legújabb epizód, az Infinite Warfare a tömegeknek szánt tökéletességre törekszik; a sorozat elvégre a videojátékok Kim Kardashianje – mindenki beszél róla, figyeli, megy körülötte a hiszti, de hogy úgy igazából mi értelme, csak kevesen tudnák megfejteni. Mindig szem előtt van és csak ez számít.
Nyilván szerepe van ebben a kiadó, az Activision nem túl játékosbarát üzletpolitikájának is, hiszen a sokak által az egyik leghangulatosabbnak tartott CoD epizód, a Modern Warfare remastered verziója csak az Infinite Warfare-rel együtt beszerezhető és követeli az IW meglétét (valamint alsó hangon 130GB szabad helyet a gépünkön a két játéknak), külön meg nem vehető és nem is játszható... a kiadónak ez nem az első megkérdőjelezhető húzása, de mindenki pénzből él, nekik is biztos kell a zseton a vizes zsemlére meg a tavaszi felvágottra. Több szót erre nem is vesztegetnék, fókuszáljunk inkább az Infinite Warfare-re: a marketing-gépezet már hónapok óta próbálja elhitetni velünk, hogy a legutóbbi felemás kampányhoz képest egy látványosabb, koherensebb és szórakoztatóbb egyszemélyes mód vár a játékot megvásárlókra... és tudod mi van? Valóban így lett.
Idejét nem tudom, mikor volt képes ennyire lekötni egy Call of Duty kampány. Pedig a világ most sem kerül megváltásra: a szokásos dinamikát kapjuk a szokásos játékmenettel, kötelező dramaturgiai elemekkel és fordulatokkal, amik ezúttal is kényelmesen abszolválhatóak másfél nap alatt. Ami viszont elviszi a hátán az egészet, az a földhözragadtság (szó szerint!) szinte teljes mellőzése, a játék jelentős hányada ugyanis az űrben játszódik. Amivel továbbra se vagyok kibékülve, az a történetmesélésnek azon formája, hogy a legnagyobb darálás és őrület közepén, mindenféle kódszavakkal és rövidítésekkel dobálózva próbálják elmagyarázni az események miértjét, de ezúttal legalább majdnem végig egy főhősre és az ő szerepére koncentrál a történet. Nem segít a sztorin az éppen aktuális főgonosz sem, akit ezúttal Kit „Havas Jon” Harington kelt életre egy felejthető alakítás keretében, mint a marsi Anikók megszállók nagyvezírét. Ráadásul valamit mégis tudhat emberünk, mivel a marsiak szlogenje, a Mars aeternum engem arra engedett következtetni, hogy a vörös bolygó hivatalos nyelve a latin, az meg tök fura lenne. Szóval maga a sztori újfent az összes akciófilm kliséjét és benyögését felvonultatja (sőt, rá is licitál az olyan orbitális marhaságokkal, mint a „te válasszad a küldetést, ne hagyd, hogy az válasszon téged”), de nem is ez a lényeg. Főhősünk, Nick Reyes szemünk láttára lesz hadnagyból kapitány, aki a Földet fenyegető marsiak ellen indul minden odds ellenére. Az első pálya még Genfben játszódik és itt még voltak fenntartásaim a játékkal kapcsolatban, de amint elhagyjuk a Föld légkörét, minden megváltozik.

Szóval igen, kapunk egy vérbeli sci-fi belső nézetes lövöldét és itt azért olyan címekhez kell felnőni, mint a Killzone sorozat (sokszor deja vum is volt, eleve a diktatórikus berendezkedésű marsi elnyomók vs. Föld felállás kellemes emlékeket idézett fel bennem), azonban közvetlen rivalizálásról szó sincsen, az IW egy másféle megközelítést választ. A küldetések között a bázisként is felfogható űrhajónk, a Retribution fedélzetén tudjuk figyelni a híradásokat a Földről, melyben mindig beszámolnak legutóbbi ténykedésünkről és a háború állásáról, olvasgathatjuk a folyamatosan bővülő hajónaplót, illetve választhatjuk küldetéseinket, hiszen ezúttal a főküldetések mellett 10-25 perces, mellékküldetések is várnak arra, hogy egyrészt megtizedeljük a marsi vezetés prominens figuráit, másfelől közben különféle bónuszokat nyissunk meg Reyes számára. Nem mintha annyira nehéz lenne a program (a veterán fokozat szerintem most egyszerűbbre sikerült, mint az elmúlt pár években, cserébe van olyan nehézség, ahol a bekapott lövések lelassítanak, tönkre vágják célzásunkat, illetve aki extrém önkínzásra vágyik, nekifuthat a történetnek egy élettel), hogy ezekre égető szükség legyen, de szerintem ide tuszkolták be a leghangulatosabb pályákat. Van, hogy az űrhajóból kimerészkedve egy aszteroidamező közepén kell sunnyognunk majd bejutnunk az ellenséges űrhajóra, megint máskor lopakodva kell megtizedelnünk a túszejtő gonoszokat, de lesz részünk nem egy űrcsatában is. Az utóbbiak ugyan le lettek butítva a tömegek ízléséhez (a hajót mi irányítjuk, de automatikusan kerülgeti az űrben lebegő tereptárgyakat, illetve tényleg nem egy agysebészet a kezelés), mégis hangulatosak és látványosak és egyszer nem éreztem, hogy túl lennének tolva és zavaróak lennének, pedig a főküldetések között is gyakran találtam magam egy küldetés elején vagy végén a levegőben.
Amikor éppen nem a fellegekben pusztítjuk az ellenséget, a szokásos mechanika keretében, két lábon császkálva osztjuk a halált. Mint arra már utaltam, nem egyszer mindezt zéró gravitációban, az űrben szállingózva és pörögve-forogva tesszük: az ellenségeket horgunkkal magunkhoz rántva, mellkasukra gránátot csókolva majd társaikhoz az elő bombát visszarúgva pirománkodhatunk, esetleg sunnyogva, a hangtalanságot kihasználva ellenségeinket a távolból levadászva lopakodunk - nagyon hangulatos és felejthetetlen pillanatokat átélve. A klasszikusabb, bolygók felszínén zajló események is szórakoztatóak, annak ellenére, hogy a szokásos CoD betegségek itt is tiszteletüket teszik: a társaink továbbra is elfoglalják a legjobb fedezékeket, az AI hiányát továbbra is hatalmas túlerővel kompenzálja a játék, ezúttal is van kötelező lassított ajtóberúgás és gyakorlatilag csőpályákon rángat minket maga után a forgatókönyv, de teszi mindezt olyan látványosan és akciódúsan, a saját maga által diktált tempót és színvonalat végig fenntartva, hogy ezúttal nem éreztem ezt zavarónak; akciódús, 8-10 órás látványorgia (annak ellenére, hogy a technikai megvalósítást ezúttal sem vitték túlzásba, cserébe mondjuk akadásmentes és gyors a motor és művészileg nem egyszer gyönyörű az IW) gondoskodott a szórakoztatásról és ha nem is feledtette, de elnyomta a többi hiányosságot.
Amikor a bolygó felszíne felett lebegő űrhajóból sorra ugratnak ki a holdjárók, hogy egy gyors, rögzített lövöldés szekvencia után a bolygón lévő bázis ablakán keresztül bevetődve folytassuk a marsiak tizedelését (mindez körülbelül 30 másodpercig tartott, de nagyon intenzív volt), amikor az ellenséges vonalak mögött légicsapással pusztítjuk szét a környezetet és az ott sunnyogó rosszakaróinkat, egy percig nem foglalkoztatott semmi más, csak a csata heve. A taktikusabbnak szánt részeknél ezúttal lehetőségünk van a fedezék mögül kikukucskálva aprítani az SDF (azaz a marsi elnyomók) katonáit; elvileg ez egy kontextuális valami lenne, de sajnos nem mindig működik úgy, ahogy azt a fejlesztők akarták, ez a két legnehezebb fokozaton jelenthet komolyabb problémákat, de mivel egyik sincs trófeához kötve és mind a kettő az első végigjátszás után nyílik meg, gyanítom nem sokan fognak ennek nekivágni, hiszen mint mindig, ezúttal is vár ránk a tonnányi többszemélyes mód, ami sokak számára a széria fő vonzereje.

A tavalyi epizód fő újítása a multis kasztrendszer bevezetése volt, itt érezhetően idén a biztonsági játékra mentek és kisebb változtatásokkal, de meghagyták ezt – vannak kasztok, akik közelharcban jeleskednek, megint mások kiegyensúlyozottabb szerephez jutnak, túl sok újítás nincs, minden kasztnak van aktív és passzív képessége; de minek is változtatni azon, ami már egyszer működött? Választhatunk frakciót is, a küldetéseik teljesítésével (ölj meg 5 ellenséget gépkarabéllyal, 3 féle fegyverrel, stb.) kapott azért egy aprócska csavart a szokásosnak mondható, szerteágazó fejlesztés. Megjelenik a kraftolás is, türelmetlenebbek in-game mikrotranzakciókkal gyorsíthatják meg fegyvereik tuningolását, de akik magamhoz hasonlóak elvből nem költenek ilyenre, azoknak marad a grindolás. Hála az égnek annyira nagy előnyt nem biztosít egy ritkább mordály sem, hiszen a legnagyobb tömegeket vonzó játékmódokban ezúttal is a taktika helyett a reflexeinké lesz a főszerep és a boostolós-falonfutkározós elemek is megmaradtak: a legtöbb pályán át lehet vágni és opponenseink mögé kerülni alternatív útvonalakkal, de a gyors és – szerintem olykor – kiszámíthatatlan spawnolás megnehezíti a komolyabb taktikázást, ami végül is nem baj, ez egy ilyen játék.
Játékmódok terén mindenki talál magának valót, nem célom a végletekig elemezni a lehetőségeket, de nagy vonalakban: visszatér a dögcédula gyűjtős Kill Confirmed, megjelenik egy drónszerzős és a kis robotot birtokló játékos megvédésére épülő multis gyilkolda, van megint területfoglalós Ground War, stb. Túl sok kockázatot nem vállaltak a fejlesztők, de cserébe mellé sem tudtak nyúlni a multival – a szokásos megnyitható fegyver, ikon, páncél, stb. tsunami megszerzése ezúttal is motiválni fog, hogy visszatérjünk az online csatamezőkre hetekkel, hónapokkal a megjelenés után is.
A másik többszemélyes móka egy őrült, nem mással mint magával a „Hoffal” megspékelt, hangulatában a ’80-as éveket megidéző vidámparkba vezeti a játékosokat. Már a tavalyi epizódban is imádtam az élőholtak elleni küzdelmet (nem utolsósorban a Lovecraft világára hajazó helyszín és hangulat miatt), de idén ezt is überelték a fejlesztők. Az alapkoncepció ugyanaz, a pályarészeket folyamatosan megnyitva haladunk egyre előrébb az erősödő zombihordák közepette, folyamatosan fejlesztve arzenálunkat, ideiglenes bónuszokat megnyitva és dilisebbnél-dilisebb csapdákat aktiválva a hasonlóan elmebeteg ellenségek aprítása végett. Sajnos publikus meccsen 15-20 perceket várva sem jött össze az áhított négy fő, de az egyszemélyes zombizás ezúttal működik (csak sajnos tizedannyira sem hangulatos, mint többedmagunkkal), illetve előre lebeszélt csapattal az erre fogékonyaknak ez lesz a Kánaán, és a milliónyi elrejtett aprócska utalásnak és easter eggnek, poénnak (diszkó gömb!) köszönhetően nagyon sok órát eltöltenek majd a magából kifordult vidámparkban.

Be kell valljam, hogy alapvetően nem szeretem a meglepetéseket, de ezúttal az Infinite Warfare-nek köszönhetően kellemesen csalódtam. A játék egy percig sem óhajtja megváltani a világot és továbbra sem képes kilépni a tömegtermékek árnyékából, de amit csinál, azt a maga kategóriájában kivételesen ügyesen teszi. Ha szétbontanánk az idei CoD epizódot atomjaira, a szokásos vázat találnánk a külső rétegek alatt, de a helyszínváltás, az erre való rájátszás szerintem nagyon jót tett a sorozatnak, amit ezúttal bátran ajánlok minden FPS rajongónak - különleges, nem hétköznapi élményben lesz részük!
Űrkalasnyikovot hát a kezekbe és irány a végtelenbe és tovább!

(A játékot megvásárolhatod támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy rendeld meg kényelmesen webshopjából, a megadott linkre kattintva!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
25. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.11.14. 08:35:59
LV5
Válasz 20. creesy üzenetére:
Biztos felé drága a posta :)
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
24. wooltur  PlayStation.Community tag
2016.11.11. 18:47:00
LV16
Válasz 2. Greg üzenetére:
A 3-ba volt, csak nem PS3-on, hanem PS4-en.
R.I.P. Brúnó :-(
23. pityesz555  PlayStation.Community tag
2016.11.11. 10:09:47
LV1
A Black Ops 2 óta nem érdekelt egy COD sem,de ehhez meghozta a teszt a kedvem.
22. Peet04  PlayStation.Community tag
2016.11.10. 17:23:54
LV1
Sokan szidják a játékot a multi miatt. Valoban nem a legjobb de annyira azert nem veszes. Kampany viszont jo es a zombi is szorakoztato. Megeri a jatek. A cod4 viszont sokkal jobb de ez nem meglepetes.
21. wooltur  PlayStation.Community tag
2016.11.10. 16:58:12
LV16
Hoff szerepeltetése meglepett most. Lehet csak ezért teszek majd jóárasítottan vele egy próbát. :D
R.I.P. Brúnó :-(
20. creesy  PlayStation.Community tag
2016.11.10. 16:05:04
LV1
Válasz 18. A-matesz üzenetére:
közel 40.000?
Legacy Edition 23 körül van azért az messze nem 40
19. Adamska  PlayStation.Community tag
2016.11.10. 16:03:57
LV2
Válasz 18. A-matesz üzenetére:
26.
18. A-matesz  PlayStation.Community tag
2016.11.10. 15:57:08
LV2
Modern Warfare Remastered. Egyedül ez érdekel ,vagyis érdekelne na de nem közel 40000 ft-ért. (vicc)
A többi nálam kuka.
Fino alla Fine
17. ALF22  Son of Liberty
2016.11.10. 13:39:24
LV26
Válasz 16. Adamska üzenetére:
A szavatossaga sztem is kivalo. Aki szereti ezt a codot az boven ki van szolgalva: hosszabb ,valtozatosabb kampany,zombi mod es a multi tele megnyithato fegyverrel es rengeteg multis moddal. Mashol jo ha jatszok 1-2jatekmodot itt meg talan 6 a favorit, de a tobbit is jo lenne kozbe tolni.
16. Adamska  PlayStation.Community tag
2016.11.10. 13:16:11
LV2
Válasz 15. VictorVance üzenetére:
Egy csomo sorozatnal meg azt hozzak az okosok ervkent, hogy "if it ain`t broke, don`t fix it". Trend lett utalni a codot, mar csak a neve miatt is, anelkul, hogy egy percre raneznenek a haterek. Most pedig itt egy remek kampany, a szokasos porgos multi, amelybe most igen ugyesen es alaposan belenyultak, valamint a zombi mod. Evek ota, gyakorlatilag harom, teljesen mas megkozelitesu jatekot kapunk egy CoDon belul, igy ha 9 pont nem is, a szavatossag azer` tobb, mint "jo" .
15. VictorVance  Szerkesztő
2016.11.10. 12:22:46
LV18
Válasz 14. mentoloshypo üzenetére:
Jó játék, de szerintem 9 pontot nem ér.
Attól függetlenül, hogy tele van pozitívumokkal, ez még mindig az a futószalagon gyártott CoD, ami minimális változásokat mutat fel az elődjeihez képest. Abból viszont kifejezetten a jobb verzió.
Örülünk?
14. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.11.10. 12:20:25
LV28
Így a teszt, és annak túlnyomó többségében pozitív véleményei elolvasása után nem is értem miért nem 9 pontot kapott. De most komolyan.
13. soliduss  A Krónikás
2016.11.10. 11:37:17
LV25
Valahogy én is úgy vagyok ezzel a játékkal mint HTB .... alapjaiban nem vártam tőle sokat de ahogy telt az idő úgy lett egyre jobb és jobb.

Persze a szokásos károgók tuti nem fogják kipróbálni, de elnézve az elmúlt 10 év FPS termését, a top 10-ben nem egy cod kampány bérelte ki a helyét nálam.

Egy Fps legyen pörgős és akciódús mint egy jó film, vagy legyen hosszú és elgondolkodtató mint a Bioshock trilógia. A kettő között lehet kísérletezgetni, de nagy sikert sajnos nem jósolok nekik.... lásd Battlefiled 1....
12. creesy  PlayStation.Community tag
2016.11.10. 10:51:29
LV1
Pozitív csalódás. 4kban Proval bődületes látvány, és valóban jó story.
11. Alien  PlayStation.Community tag
2016.11.10. 10:37:05
LV10
a kampány meglepően hangulatos. igazi látványos űrcsata. a multi nem az én világom már.
10. ymmoTS  PlayStation.Community tag
2016.11.10. 10:33:13
LV4
Nagyon remélem hogy a következő a múltban fog játszódni, vagy legalább olyan időben amikor az emberek nem tudnak össze vissza pattogni. Nekem ez öli meg az egész játékélményt. Story miatt nem fogom megvenni , multi viszont kritikán aluli, annyira kaotikus lett. MW nagyon jó lenne játszani, de még túl drága ahhoz hogy csak miatta szerezzem be
So.. this is what it feels like
9. Adamska  PlayStation.Community tag
2016.11.10. 09:24:50
LV2
Válasz 2. Greg üzenetére:
BO3-nak mondjuk úgy, elég kreatív kampánya volt, persze nem last-genen.
8. ALF22  Son of Liberty
2016.11.10. 09:08:44
LV26
A legjobb mindenkepp a tartalom mennyisege.
7. B_Renato97  Szerkesztő
2016.11.10. 08:20:28
LV4
Válasz 2. Greg üzenetére:
Dettó ugyanígy vagyok vele, korábbi részek annyira betettek, hogy elment a kedvem az egésztől. Majd később, ha lesz akciózva akkor talán teszek vele egy próbát, addig marad a rossz szájíz.
6. VictorVance  Szerkesztő
2016.11.10. 08:11:11
LV18
Megvettem én is, nem mondom, hogy felveszi a versenyt a régebbi részekkel, de az Advanced Warfare mellett talán ez rendelkezik a legjobb kampánnyal, már ami az utóbbi évek CoD termését illeti. Ráadásul a melléküldetések is sokat nyomnak a latba, legyenek bármennyi is marhaságok. Komolyan, mekkora hülyeség, amikor aszteroidamezőben kell lavírozni, és úgy lesniperezni az ellent :D Mégis nagyon hangulatos, és megvan a feelingje :D
Még a felénél sem tartok, de egyre jobban tetszik. Multit meg majd bepróbálom később.
Ja, és a hab a tortán a Modern Warfare Remastered. Aki anno rongyosra játszotta a cuccot, az meg fog lepődni, mennyi apró dolgon változtattak.
Örülünk?
5. ALF22  Son of Liberty
2016.11.10. 06:20:06
LV26
Válasz 4. Penge70 üzenetére:
A sztorit meg a zombit ajanlom. A multijatol agyfaszt kapsz:) Nem nagyon lehet kempelni ezert szinte barhol vagy 3-4 iranybol kapsz tamadast nonstop:)

Tipikus pelda meg: este vartam hogy kijojjon vki az ajton. 1percig nem jott senki, elfordultam es naná hogy akkor lottek hatba. Es ez alap. Barmit csinalsz mindig akkor jon a tamadas amint elfordulsz:)
De mint egy narko megszoktam es anyazva de elvezem a meccseket:)
4. Penge70  PlayStation.Community tag
2016.11.10. 04:18:26
LV22
Még az idén beruházok egy példányra, tetszettek a videók róla
3. ALF22  Son of Liberty
2016.11.10. 01:21:28
LV26
Kellemes meglepetes.
Megerte a penzet ezidaig, egy percre is alig tudom letenni.
2. Greg  PlayStation.Community tag
2016.11.10. 00:51:22
LV25
+3
-1
A régi COD rajongásom mára már a múlté. A kaput a Black Ops 2 és a Black Ops 3 tette be (a 3 azzal hogy nem is volt benne kampány... vicc). Ennek most esélyt sem adok.... majd egyszer egy messzi-messzi galakszisban....
LV426
2016.11.09. 23:36:11
LV2
Hosszú idő után rá szánom magam egy COD story végig játszására! Jó teszt, köszönjük!
Visca el Barca!
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
CALL OF DUTY: INFINITE WARFARE
Activision
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Hangulat:
8/10
Pozitívum
A helyszínváltás a sorozat előnyére vált és idén a kampány is nagyon szórakoztató; szokásos pörgős multiplayer; David Hasselhoff
Negatívum
Gyenge AI; kidolgozatlan fedezékrendszer; nehéz a zombizáshoz embert találni

MARTIN BELESZÓL
Pár napja a Titanfall 2 már okozott nekem egy hatalmas pozitív csalódást (készül a teszt, hétvégére megvan, ígérem!), de ez a sok pozitív dolog a cikkben most meglepett. Jöhet ez is, megy a többi közé a gyűjteménybe!