.
 

PlayStation.Community

2016.11.07. 11:22 Játékteszt
11 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Ha nagy leszek, mecha pilóta leszek!

A jövő világában az egyik legnépszerűbb profi sportot pilóták játsszák. Hatalmas robotokban – „Rigekben” – járják be a bolygót, szponzorokat, rajongókat gyűjtenek, és vetélkednek a dicsőségért és sikerért. Mi egy ilyen sportoló bőrébe bújva kezdjük el karrierünket.
Mielőtt azonban egy valódi mérkőzésbe csöppennénk bele, a RIGS: Mechanized Combat League egy hosszú, de szükséges oktatórészen vezet végig minket. Hozzászoktat először is a belső nézetes kamerakezelés két módjához: a célzás és a forgás a fejünk elmozdításával történik, de a forgást a jobb joystickkel is kezelhetjük. Nagyon érdekes, hogy a kontrollerek egyik legnagyobb innovációja volt a joystickkel való kameravezérlés, de a PSVR-ban mégis sokkal kényelmesebb és természetesebb a fejünkkel végezni a mozgást.
Rigünk két fegyverrel is fel van szerelve, amikkel, bár külön célpontokat nem mérhetünk be, de külön lőhetünk velük.
A hangárban történő felkészítés után végre bemelegíthetünk az arénában, ráérezve, milyen is ülni ebben a hatalmas acélóriásban. Elsőre szokatlan lehet a mozgás, de meglepően ösztönös az egész: könnyű ugrani, futni, lőni és fordulni. Természetesen emberfüggő, hogy ki mennyire bírja, de a játék pontosan ennek érdekében kéri a játékosokat arra, hogy először szoktassák magukat és kevesebb ideig játsszanak.
Miután már szinte úgy érezzük, hogy testünk kiterjedése a Rig, bele is vághatunk a profi sport világába. Az offline – és bizonyos esetekben az online – mérkőzésekben mesterséges intelligenciákat választhatunk csapattársnak, ugyanis minden meccset két 3 fős (robotos) csapat vív. Az 5 perces összecsapások két félidőre vannak osztva, és helyszínül a világ négy – számunkra legalábbis – egzotikus arénája szolgál. Dubai, Nevada, Rio de Janeiro és Makaó színterei mind tükrözik az otthont adó helyszínek jellegzetességeit. A négy pálya sajnos még így is kevés, attól függetlenül, hogy a csata hevében kevesen figyelik majd a környezetet.
A lehetőségre álló két fegyver mellett a játékmenet egyik fontos aspektusát képzi, hogy épp a Rig melyik rendszerbe vezetjük az energiát. Ezáltal folyamatosan szerelhetjük gépünket, erősíthetjük fegyvereinket, vagy gyorsabban mozoghatunk. Három ellenfél kiiktatása után pedig Overdrive módba lépünk, ami egyszerre biztosítja mindhárom rendszer előnyeit. Plusz, az egyik játékmód kulcseleme is.

A Team Takedown során az öt perc leteltével az a csapat nyer, amelyik többször lőtte szét a másik csoport tagjait. Az Endzone az amerikai fociból merít, és célunk a focilabda eljuttatása az ellenséges kapuba: lehet passzolni és elvenni a másiktól a labdát. A Power Slam talán a legizgalmasabb, ahol egy kerek „kapu” lebeg a pálya közepén. Pontot úgy lehet szerezni, ha egy Overdrive módban lévő játékos beleugrik ebbe a körbe.
A Rigek egyébként négy osztályt ölelnek fel, amelyek méretükben, tűzerejükben és képességeikben is eltérnek. Ezek tovább fűszerezhetők az extra típusokkal, amelyeknek a fegyverei külön nem módosíthatóak, de extra képességekkel rendelkeznek. A „Vampire” visszanyeri életét ha szétlő egy ellenséget, míg a „Carapace” típust hátulról nem lehet lőni. Egy összeszokott csapat tudatosan és logikusan állíthatja össze gépeit, megfelelően kihasználva az előnyöket és hátrányokat. Extra kihívásokként funkcionálnak még a szponzori alkuk, ahol bizonyos feladatok teljesítése után juthatunk plusz pénzhez.

Míg a három játékmód a négy helyszínnel együtt elég sovány, a játékmenet mindenért kárpótol. Az állandó mozgás, a precíz célzás és a rövid, adrenalin hajtotta meccsek szavakkal leírhatatlan élményt eredményeznek. Ez duplán érvényes az online mérkőzéseknél, ahol a hús-vér ellenfelek csapatmunkáján múlhat a győzelem. A nagyon távoli képek ugyan nehezen kivehetőek, a pályák szűk kialakítása ezt hivatott orvosolni. Térben nem terjedelmesek a helyszínek, viszont az alagutak – ahova a kisebb Rigek férnek be –, vagy az ugrást és mobilitást elősegítő emelvények változatossá teszik őket.
A játék kiválóan fest, intenzív színekkel és remek effektekkel, amiknek köszönhetően könnyen meg lehet különböztetni a célpontokat a háttértől. A gépek dizájnja és kialakítása is szuper, így valóban úgy érezhetjük magunkat, mintha ott, a helyszínen vezérelnénk a titánt. A pilótafülkében körbenézve láthatjuk például a fegyvereket és a botkormányokat, ami még hihetőbbé teszi az élményt.
Egyébként a galériában lévő képek nagy részénél egy szűkebb körben látható a világ. Amikor a Rigben vagyunk, ez a kör a mozgás függvényében szűkül és tágul. Nem korlátozza a látásunkat, hanem enyhíti a forgással és száguldással előforduló kellemetlenségeket. Míg a képeken ez eléggé dominánsnak tűnhet, magában a játékban egyáltalán nem zavaró.
Kikapcsolható az érzékenyebb játékosok számára az a funkció, amikor gépünk megsemmisülését követően pilótánk katapultál a gépből: de a bevállalósak páratlan élményben részesülhetnek. Hangulatromboló viszont a kommentátorok monoton, ismétlődő szövege, ami már a harmadik mérkőzés után érezhető. A csapatvezető azonban állandóan tippekkel és motivációval lelkesít, ami jópofa és fokozza a sport hangulatot.
A Guerrilla Cambridge a PS Vita után most a PSVR-ra alkotott olyat, ami kiválóan demonstrálja a készülék lehetőségeit. A pörgős, intenzív akció és az egész játék kialakítása lélegzetelállító élményt eredményez, ahol a változatosság hiánya csak bő órák elteltével lesz érezhető. A belső nézet, a kiváló és kényelmes tervezés, valamint az összhangulat jelenleg példátlan PSVR-on. A RIGS Mechanized Combat League igazi VR élmény, amit erre terveztek, és így is kell játszani!

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
11. Richard  PlayStation.Community tag
2016.11.11. 10:47:02
LV5
Válasz 10. MolonLave üzenetére:
Akkor elég lesz nekem a Killzone :)
10. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2016.11.11. 10:28:54
LV2
Válasz 9. Richard üzenetére:
Hát a Vita Resistance meg Call of Duty az csak ha nagyon nagyon nagyon szeretnél FPS-t nyomni rajta és semmi más nincs :D

Unit 13 nekem is csak demó szinten van meg.
9. Richard  PlayStation.Community tag
2016.11.11. 10:18:37
LV5
Válasz 8. MolonLave üzenetére:
Igen, én is azt olvastam a tesztek alapján, hogy a Killzone rá a best, mint fps.
A Resistance-t végigvittem psp-n, de hallottam, hogy a Vitas verzió jóval gyengébb, főleg a Killzone-hoz képest.

Unit 13 tetszett még demo alapján, azt tervezem még, hogy beszerzem rá. Azzal van tapasztalatod?
8. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2016.11.11. 09:45:00
LV2
Válasz 7. Richard üzenetére:
Nincs mit!
Ha Vitán szeretnél FPS-t nyomni, akkor határozottan a Killzone a király. (Meg a Stranger's Wrath, de az kicsit más.)
7. Richard  PlayStation.Community tag
2016.11.11. 09:25:57
LV5
Válasz 6. MolonLave üzenetére:
Sejtettem! Köszi!
Az szerencsére ott lapul már vagy 1 éve fóliásan. Lassan csak nekiugrok.
6. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2016.11.10. 12:37:41
LV2
Válasz 5. Richard üzenetére:
Killzone: Mercenary.
5. Richard  PlayStation.Community tag
2016.11.10. 12:12:47
LV5
Nem vagyok oda a meches témáért, de zet kipróbálnám. Biztos jó élmény lehet vele játszani.

Melyik PS Vita játék volt a Guerrilla Cambridge-től, amit említ a teszt?
4. Resiskull  PlayStation.Community tag
2016.11.08. 08:42:24
LV21
A demo lemezen nagyon bejött, kár hogy a belemnek már kevésbé, úgyhogy erről én lecsúszok...:(
3. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2016.11.07. 19:19:30
LV5
Vitán első és utolsó technikai csodát alkottak, remélem itt nem ez fog történni és még látunk tőlük más VR játékot is :)
..loading, please wait..
2016.11.07. 19:10:16
LV1
Válasz 1. Lotar üzenetére:
Ami bent van az meg kijönne. :)
1. Lotar  PlayStation.Community tag
2016.11.07. 18:03:16
LV17
Bejönne . :)
psn/sen id: pcpmate
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
RIGS: MECHANIZED COMBAT LEAGUE
Sony Interactive Entertainment
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Kiemelkedő
8/10
Pozitívum
Őrületes hangulat, remek játékmenet, szuper látványvilág, intuitív kezelés
Negatívum
Monoton kommentár, kevés variáció a pályák és játékmódok tekintetében

MARTIN BELESZÓL
Ezt valahol sejteni lehetett, hogy a Guerrilla Cambridge biztosra megy, és egy olyan PSVR játékot tesz le az asztalra, mely útkeresés helyett a vadonatúj technológia eddigi leghatásosabb bemutatását prezentálja.