PlayStation.Community

2016.11.03. 08:55 Játékteszt
58 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Értékeld a cikket!
Gyönyörű pokol.

„Mire a falevelek lehullanak, katonáink visszatérnek” – hangzott II. Vilmos császár szájából a kijelentés 1914-ben. Úgy vélte, hogy gyors offenzívával rövid időn belül véget vethet a frissiben kirobbant konfliktusnak. Mint tudjuk, a pár hónaposra tervezett hadmozdulatok végül egy 15 millió ember életet követelő, négy éves háborúvá duzzadtak, így némileg elhamarkodott és félresiklott gondolat volt ez.
Nagyjából annyira, mint az a felvetés, hogy az a videojátékokat fejlesztő csapat, amely már 24 éve ontja magából a digitális szórakozás különböző egyedeit, az ennyi tapasztalattal és szakértelemmel a háta mögött csak tökéletesre csiszolt gyémántot rakhat le az asztalra. Főleg, ha az elmúlt hat évben nem foglalkozott semmi mással, csak First Person Shoterekkel. Sose tévedjünk nagyobbat!

A Battlefield sorozatot 2002 szeptemberében indította hódító útjára a Svéd Digital Illusions Creative Entertainment és sikere azóta is töretlen. Az első rész – ami a Battlefield 1942 címre hallgat – nem rendelkezett semmiféle történettel, amire rá lehetett volna húzni egy egyszemélyes kampányt. Habár egymaga is játszhatott vele az ember a gép irányította ellenfelek ellen, a játék esszenciája a többjátékos mókában rejlett, hiszen arra tervezték. Ez a későbbi epizódoknál sem változott egészen 2008-ig, amikor is a konzolos igényekhez igazodva megjelent a Bad Company, ami az első sztori-kampánnyal rendelkező BF játék volt. A folytatás után a formulát valahogy elfelejtették feljegyezni a készítők, ugyanis a Bad Company 2-nél még képesek voltak tartani a szintet, onnantól viszont csúnya lejtmenetbe váltott az egyszemélyes játék élménye. De vajon jogos elvárás az, hogy a kezdetek óta a multiplayer élményre hegyezett játéksorozat minden egyes része ütős szinglikampánnyal rendelkezzen?
Szóval az eltelt tizennégy évben a sorozatban megjárhattuk a II. Világháború, Vietnam, a modern háborúk, a távoli jövő és a bűnüldözés harcmezőit, most pedig elérkeztünk a Battlefield 1-hez, ami behívót nyújt az első világháború ritkán feldolgozott csatáiba.
Üdvözöllek az I. Világháborúban, ahol nincs más, csak halál!

A program nem cicózik, indítás után rögtön bevágja a játékost a lecsó sűrűjébe. Egészen pontosan a szingli kampány prológusába, ahol az amerikai Harlem Hellfighters sereg katonájaként kell áttörnünk a németek vonalát, így letudva a nem is annyira szájbarágós tutorialt. Ezután vígan evickélve felfedezhetjük a játék menüjét.
A Home lapon különböző, máshol is hozzáférhető menüket, videókat és kedvencnek titulált játékmódokat érhetünk el pár gombnyomással. A Soldier menü elvileg arra szolgálna, hogy a multiplayer karakterünket testre szabhassuk, gyakorlatilag csak a különböző elért eredményeinket tekinthetjük meg, vásárolhatunk a szintlépésekért kapott harci kötvényekből (warbond) a kasztoknak új fegyvereket, megnézhetjük a kódex-bejegyzések behozatalának a követelményeit, vagy menedzselhetjük a harci csomagjainkat (battlepack). Ebben kellene, hogy kasztjainknak kialakítsuk a felszerelést, vagy hogy módosítsuk a gyilkoló eszközök különböző tulajdonságait, de erre csak közvetlenül a harcmezőn, a respawn előtt van lehetőségünk. A Store-ban a PSN boltjában is megvásárolható tartalmakat érhetjük el, a More-ban pedig a battlepack mellett – ami amúgy három helyről is elérhető – a beállítások, valamint a Companion (mobilalkalmazás) menüjének ad otthont.
A magányos farkasoknak készített Campaign és a valósabb háborús élményt kínáló Multiplayer lejjebb kerül boncolásra.
„Mi vagyunk az égbolt lovagjai, a szellemek a sivatagban és a patkányok a sárban.”

A játék egyszemélyes módjában lehetőségünk nyílik öt katona történetének megismerésére, amik a háború különböző frontjain és éveiben játszódnak. A War Stories menüjében szabadon választhatunk a hat fejezet (prológus + öt kampány) közül, így tetszőleges sorrendben nyomhatjuk le a csatákat. Szerencsére a rettegett, szkriptekkel teleszórt csőpályák nem teszik tiszteletüket, ha maga a küldetés iránya adott is, elég lehetőség kínálkozik, hogy máshol és máshogy közelítsük meg a célt. Nem beszélve arról, hogy lesz pár pálya, ahol egy nagyobb, nyílt terepen kell lopakodva, vagy akár lövöldözve tevékenykedni, miközben az útvonal teljesen ránk van bízva. A settenkedős részeknél persze nem egy MGS-szintű mechanikát kell elképzelni, de hozza az elvárt minimum minőséget. A katonák unottan strázsálnak fel-alá az utcákon, vagy a lövészárkokban, beszélgetéssel próbálják elütni az időt a bajtársaikkal, gyanús hangot hallva egyből fegyverükhöz nyúlnak és mennek kivizsgálni a zaj forrását, illetve ha kiszúrnak kíméletlenül tűz alá vesznek és addig nem adják fel a harcot, míg el nem menekülünk, vagy nem végzünk mindegyikőjükkel. Bár ezt elég könnyű elkerülni, ha az akció előtt – az MGSV és más lopakodós játékokhoz hasonlóan – messziről bejelöltük a járőröket, mert akkor az objektumokon át is látható a tartózkodási helyük, így kevésbé tudnak meglepni. Természetesen a klasszikus zászlófoglaló feladat is megjelenik, de többnyire a lopakodás lehetőségével kecsegtető pályaszakaszokat kapunk.
A történetek egy-egy teljesen átlagos katona kalandját mutatja be, amik 2-4 küldetésből állnak. Játékmenetileg és helyszínileg elégé eltérnek egymástól ahhoz, hogy a monotonitás érzése ne legyen hívatlan vendég az élményben. Lesz itt fiatal tanksofőr, szélhámos repülőgép pilóta, olasz páncélozott baka, veterán ausztrál katona és Arábiai Lawrence oldalán egy beduin lázadó.
Miután letudtuk a kalandokat visszatérhetünk bármelyik pályára, hogy összeszedjük az otthagyott kódexbejegyzéseket és leírásokat, de megbirkózhatunk a nehezebb fokozatokkal is.
Stay low, go fast. Kill first, die last. One shot, one kill. No luck, just skill.

Mint azt a bevezetőben is pedzegettem, a Battlefield játékok – a Bad Company-ket leszámítva – a multiplayerről szólnak és ez alól a BF1 sem kapott felmentést. Már az első multimeccsben inkább éreztem magam egy első világháborús csatában, mint a teljes sztori-kampányban. Ugyan a háborúzás itt is hagy maga után némi kívánnivalót, de messze jobban sikerült, mint az egyjátékos szekvencia.
Az első többjátékos mód, amit választhatunk, az Operations, amiben 40, illetve 64 játékos eshet egymás torkának. Adott egy hatalmas terep, ami 4-6 szektorra van felosztva. Kezdéskor a védekező csapat uralkodik mindegyik terület felett, a támadók feladata pedig ezek megszerzése azáltal, hogy elfoglalják a zászlókat. Ha ez megvan, akkor a védőknek vissza kell vonulniuk a szomszédos szektorba, ahol a következő ütközet fog zajlani. Azzal tudják megállítani az offenzívát, hogy szépen lenullázzák a támadó csapat ticketjeit, amit ha háromszor véghezvisznek, akkor a védők nyerték a csatát. Náluk amúgy nincsenek ticketek, korlátlanul tudnak a csapattagok respawnolni elhalálozás esetén. A vesztésre álló sereget egy úgynevezett behemót fogja támogatni, ami pályától függően lehet csatahajó, egy hatalmas léghajó, vagy egy felfegyverzett, páncélozott vonat. Aki megkaparintja a vezetőülést, az irányíthatja is ezeket a monstrumokat, amikkel prímán meg lehet fordítani a kilátástalannak tűnő csatákat, így érdemes csínján bánni velük.
A Quickmatch-ben találjuk a többi játékmódot. A Conquest a klasszikus zászlófoglalós játékmód, ahol a foglalásért és a gyilkolásért járó pontokból kell összekaparni ezer darabot, hogy győzedelmeskedjünk. A Domination ugyanez, csak száz skalpot kell beszerezni. A Rush egy intenzívebb Operations, ahol a terület ugyanúgy szektorokra van bontva, csak itt telegráfokat kell megsemmisíteni, illetve megvédeni, ráadásul ezekkel a védők tüzérségi támogatást kérhetnek. A Team Deathmatch-ben értelemszerűen két csapat küzd egymás ellen. Itt nincs területfoglalás, amelyik csapat először öl le száz ellenfelet, az nyeri a meccset. Végezetül ott a War Pigeons, ami leginkább egy módosított Capture the Flag játéknak felel meg. A cél három galamb elfogása, majd elengedése egy tüzérségi támogatást igénylő üzenet kíséretében. Kezdés után nem sokkal a térképen megjelenik, hogy hol található a tollas, amire várhatóan mind a két csapat vetődni fog, mint gyöngytyúk a takonyra, ezzel nem kis felfordulást – konkrétabban káoszt – okozva. Miután a játékos felkapta a repülőpatkányt meg kell írni az üzenetet, ami ugyan automatikus folyamat, de az írás gyorsasága a mozgási sebességgel fordítottan arányos. A másik, hogy az ellenfeleknek folyamatosan jelzi a gép, hogy merre van a galamb fogva tartója, így igen komoly összefogás szükségeltetik, hogy a csapattársak megvédjék az üzenet íróját. Ha az írás elkészült, akkor a galambot szabadon lehet engedni, de ezt is ajánlatos minél távolabb végezni az ellenségtől, mert az elengedés után egy rövid ideig lelőhető a madárka. Ha az üzenet elment, akkor az ellenség ajándékba kap vagy fél tonna betojás a tüzérségtől, majd lehet rárepülni a következő galambra. A győzelemhez három üzenetet kell sikeresen útjára bocsátani.
Ezeken túl a Server Browser menüben kutakodhatunk a szerverek és az azokon folyó játékok között, valamint van egy Custom Games pont is, de azon belül még nem érhetőek el a módok.
Az említett behemótokon túl még az időjárás és a pálya folyamatos pusztulása tudja megváltoztatni a játék menetét. Teljesen váratlanul érhetik a játékost olyan időjárási viszonyok, amik segíthetik, vagy éppen gátolhatják a ténykedését. A köd és a homokvihar például ellehetetleníti az orvlövészek dolgát, másnak viszont remek lehetőséget biztosít, hogy észrevétlenül közelítsen meg egy elfoglalni kívánt pontot, vagy hogy a hátába kerüljön az ellenségnek. A pálya amortizációja is rendesen beleszól a dolgokba. A gránátok, lövegek, bombák nem kicsi darabokat harapnak ki a környezetből, legyen az egy kerítés, egy ház, vagy éppen a talaj. Egy hosszabb csata után gyakorlatilag rá sem lehet ismerni a terepre. Taktikailag is fontos szerepe lehet a pusztíthatóságnak, például ha az ellenség egy épületbe befészkelte magát és áttörhetetlenül védekeznek, akkor érdemesebb kirobbantani a falakat, hogy így a fedezéküktől megfosztva őket könnyebb célpontot nyújtsanak. Ugyanakkor a bombatölcsérek plusz fedezéket tudnak nyújtani. Így mivel a terep folyamatosan változik lehet, hogy az a taktika, ami bejött a meccs elején, az később fedezékhiányában már nem fog.

A meccsek előtt lehetőségünk van, hogy belépjünk egy osztagba, vagy hogy magunk alkossunk egyet, amibe majd mások csatlakoznak. Ennek több előnye is van. Egyrészt a csapattagok tereptárgyakon keresztül is látják egymást, így ha a szándék is adott, akkor nem tudnak elszakadni egymástól. Másrészt több pont jár, ha a csapattal együtt dolgozva küzdünk, valamint elhalálozás után bármelyik társunk mellé respawnolhatunk és így azonnal kihúzhatjuk őket a bajból.
A harcokba összesen hét kaszttal ronthatunk be, amikből csak négy választható szabadon. Ilyen a támadó assault, a gyógyító és felélesztő medic, a lőszerutánpótlásért felelős support, vagy a lapuló, orvul gyilkoló scout. A másik hármat automatikusan kapjuk meg, amikor egy járműbe respawnolunk, ami repülőnél a pilot, tanknál a tanker és lónál a cavalry, valamint van három elit kaszt is, de azokat csak a terepen nyithatjuk meg. A gép felhívja a figyelmet, hogy egy ilyen kaszt felszerelése elérhető valahol a közelünkben, amit ha megtalálunk, akkor teljes páncélzatban irthatjuk az ellent egy brutál gépfegyverrel, szórhatjuk a lángokat, vagy egy tankelhárító puskával vadászhatunk a fémszörnyetegekre.
Mint említettem a négy alap kasztot a respawnok előtt lehet személyre szabni, amit némi tapasztalatszerzés és szintlépés után érdemes is meglépni, hogy növeljük túlélési esélyeinket. A csatába két lőfegyverrel, két eszközzel, gránáttal és egy ütő-vágó szerszámmal érkezünk, amiket lecserélhetünk jobb cuccokra, vagy módosíthatjuk puskáink szálkeresztjét, célzásnál a zoom mértékét, stb. Ez jó lett volna, ha bekerül a Soldier menübe, remélhetőleg egy javítás orvosolni fogja a dolgot.

Minden meccs után teljesítményfüggően kapunk egy pontszámot, ami XP formájában materializálódik karakterlapunkon. Nem fog nagy meglepetést okozni, hogy egy adott mennyiség után szintet ugrunk és ekkor némi warbond üti a markunkat, amiket majd az új eszközök megvételére lehet fordítani a Soldier menüben, vagy csata előtt a személyre szabásnál. A meccs alatt szerzett pontok jóváíródnak az éppen használt kasztnál is, ami szintén szintet lép egy adott mennyiség után és így válnak elérhetővé a durvább fegyverek.
Tapasztalati pontot szerezhetünk még a medálok bezsákolásával is. Míg a gép – nem kevés ideig – betölti a pályát, addig mazsolázhatunk, hogy melyik plecsnit szeretnénk magunkévá tenni az érte járó XP-vel együtt. Általában három feladatot kell teljesíteni, hogy megszerezzük egyet, de van két hátulütője a dolognak. Az egyik, hogy időkorláttal kell dolgoznunk, a másik meg, hogy egyszerre csak egy medál kritériumain ügyködhetünk. Tehát hiába teljesítjük kettőnek is egy-egy feladatát, csak azé lesz jóváhagyva, amit bejelöltünk. Továbbá a 34 medálból hetente csak ötöt szerezhetünk meg. Így ha kifutunk a hétből és már csak egy kritérium hiányzik, akkor azt majd csak akkor teljesíthetjük, ha ismét elérhető lesz a kitüntetés. A Soldier menüben ezek is nyomon követhetőek.
Nagyon ritkán, de a meccsek után nyerhetünk egy battlepackot is. Ezekben a ládákban különböző fegyverfestéseket, vagy puzzle darabokat – amikkel két közelharci fegyvert zsebelhetünk be – találhatunk. Ha nincs ínyünkre a doboz tartalma, akkor azt meg is semmisíthetjük, hogy az így felhalmozott srcapeket később beváltsuk egy másik ládára.
Homokszemek a háború gépezetében

Kezdjük a multiplayer hibáival, abból jóval kevesebb van és azok is kevésbé szólnak bele az élménybe. Talán a legbosszantóbb hiba az indokolatlanul hosszúra nyúló töltési idő. Habár közben ott a medálválasztás és a battlepackokkal való molyolás lehetősége, még így is igen sokat kell várni, hogy betöltődjön egy pálya. Aztán ott a menüakadozás. Különböző időközönként a menü lefagy pár másodperc erejéig, majd a kiolvadás után lejátssza az összes inputot, amit a fagyáskor benyomtunk az irányítón pánikunkban, vagy mérgünkben.
Magában a játékmenetben nem találtam komolyabb hibát, ha csak nem azt, amikor nekem majdnem egy egész tárat kellett belelőnöm az ellenfélbe, míg nekem pár skuló elég volt a megfekvésig. Persze itt az játszhatott be, hogy a fegyverem sebzése – és a célzásom – nem állt a helyzet magaslatán, valamint hogy a legtöbb esetben jóval brutálisabb fegyverekkel fosztottak meg a teljes HP készletemtől. Youtube-on számtalan bug/glitch videót lehet megtekinteni a fénysebességű szuronyrohamtól kezdve a lebegő tankon át a tüzes tornádóként viselkedő zeppelinig, de szerencsére semmi komolyabba nem futottam bele. Bár azt sajnálom, hogy igen sokat kell teperni egy adott kaszttal, hogy a jobb csúzlik megvásárolhatóak legyenek, más multi orientált játékokban hamarabb nyílnak meg a fejlettebb eszközök. A multiplayer mód a felsorolt dolgok ellenére is egy igen élvezhető és tartalmas játékmód lett.
A szingli résszel ellentétben...

Szerintem nincs olyan játékos, aki komolyan gondolta volna – maximum remélte –, hogy a teljes kampány leküzdése tovább fog tartani 10 óránál. Nekem személy szerint majdnem pont 8 órámba kerül az öt harcos kalandjainak abszolválása, de ebben benne vannak az elhalálozások és az újrapróbálkozások. Máshol olvastam, hogy elsőre 5 órán belül lenyomták, de ezt csak akkor tartom elképzelhetőnek, ha könnyű fokozaton esett neki az illető vadkan üzemmódban. Én viszont szeretek lopakodni, csapdát állítani és aljas módon hátulról kivégezni minden ellenlábast.
Az egyik probléma a narráció, illetve hogy bizonyos események logikátlanok, következetlenek, irreális baromságok, vagy éppen ezeknek a pajkos ötvözete. Például felfoghatatlan nagy hülyeség, hogy az egyik főhős a kampány végén több száz méter zuhanás és a vízbecsapódás után sértetlenül mászik ki a mólóra. Persze ez a karakter még a kampány előtti intróban is művelt érdekes és megmagyarázhatatlan dolgokat. A másik kedvenc jelenetem az volt, amikor az olasz baka a kampánya felénél minden logikus indok nélkül lecsatolja magáról a páncélzatot – ami előtte vagy hússzor mentette meg az életét – és anélkül indul társa keresésére. Továbbá azt sem értettem, hogy az erdőben a tank parancsnoka miért küld ki a járműből, hogy derítsem fel és semmisítsem meg az ellenséges ütegeket, holott előtte a harcmezőn volt olyan, hogy egyszerre háromtól is kaptunk találatot. Ha akkor nem volt akkora gond három, akkor az erdőben miért gond egy, vagy kettő? Később pedig rávesz, hogy egymagam tegyek el láb alól egy egész szakaszt őrüstül, parancsnokostul, tankostul, mindenestül, holott csak egy egyszerű sofőrt alakítok.
Önmagában a feladatok jók és élvezetesek, de a mögöttük álló magyarázatok nagyjából olyan szinten vannak, mintha egy 14 éves gyerek írta volna az egészet. Sajnos ez csak rontani tud az élményen, ami hozhatja magával az unalmat is, mivel kicsit sem lehet komolyan venni a dolgokat. Ráadásul a történetek rövidsége miatt semmiféle érzelmi kapcsolatot nem lehet kiépíteni a karakterekkel.
Ezekhez képest már megmosolyogtató a láthatatlan falak jelenléte, a szemünk láttára eltűnő törmelékek, testek és járműroncsok látványa, hogy elhalálozás után néha egy olyan checkpointnál térünk magunkhoz, ahol még nem jártunk, vagy hogy egyes esetekben tök más ruhában van a karakterünk a játékban, mint a videóban. Vicces továbbá, hogy a prológust úgy is "végigküzdhetjük", hogy letesszük az irányítót az asztalra és hagyjuk, hogy maguktól menjenek a dolgok. A mesterséges intelligencia is érdekesen kezeli az őrök érzékelését, ugyanis az ellenséges katonák erős távollátásban szenvednek, mivel a messzi őrposztokról képesek kiszúrni, ahogy a sötétben kúszunk. De ha teljesen közelről vesznek észre még jó pár másodpercbe telik, mire azonosítanak, addigra viszont már a szívükből kiálló bajonett végén állunk. Látásukat viszont némileg kompenzálja a hallásuk, mivel az elterelésükre eldobott töltényhüvelyek pattogását akár a puha szőnyegről is meghallják több falon keresztül. Bár a hátuk mögötti társaik gyalogsági ásóval történő elhalálozásának egyik neszét (halálhörgés, az ütés hangja, a földre rogyó test puffanása) sem ismerik fel reflexből, és mire mérsékelt érdeklődéssel megfordulnának, már lemészároltuk őket is.
Nagyon röviden: ezt így ebben a formában nem lett volna szabad kiadni. Önmagában mint játék rendben lenne, az AI "elmegy" kategória, de a körítés teljesen érdektelenné teszi az egész vitézkedést.
„A háború, ami véget vet minden háborúnak.”

Összességében elmondható a Battlefield 1-ről, hogy remekül sikerült. Talán csak úgy lett volna tökéletesre csiszolt gyémánt, ha azt az időt, pénzt és energiát, amit a szinglimódra fordítottak, azt a multiba fektetik. Így viszont maximum azoknak kell meggondolniuk a vásárlást, akik csak és kizárólag a sztori-kampány miatt szereznék be. Bár számukra talán ez a legjobb alkalom, hogy belevessék magukat a többszemélyes háborúskodásba. A siker ugyan nem jön azonnal, de pár órányi játék után rá lehet érezni, el lehet lesni a taktikákat, ki lehet ismerni a pályákat és lehet szedni az áldozatokat.
A grafika szemkápráztató! Nem is érdemes több szót pazarolni rá, lessétek meg a képeket! A kezelés jó, bár kúszásnál voltak érdekes manővereim. Le is estem a várfalról, vagy a sziklaperemről. Egyébként ha valami nem állna kézre, akkor azt az Options menüben be lehet kalibrálni, hogy kényelmesebb legyen. A szavatossággal sincs komolyabb gond. Habár maga az egyszemélyes kampányok rövidek, de ott a lehetőség a visszatérésre, hogy begyűjtsük az elhagyott cuccokat. A multiban pedig adva van a rengeteg behozható fegyver, eszköz és medál, hogy jó ideig ellegyünk a hat játékmód kilenc pályáján. A hangok/zenék is rendben vannak, elég élethűek a zörejek – pláne egy jó fülessel –, és a muzsikák is jól szólnak. A hangulat pedig a multiban mutatja ki a foga fehérjét. Olyan háborús feeling fogja el az embert, hogy szinte már ösztönből cselekszik. Erre még rátesz pár lapáttal a behemótok megjelenése, az időjárás változása és a terep pusztulása. Garantált, hogy nem lesz két egyforma ütközet. Szinte már apokaliptikus hangulatot nyújt a földet érő, lángoló léghajó látványa, aminek a roncsa között később ádáz tűzharcot vívhat a két sereg. A félelem fog el, amikor meglátunk egy épületből kitörő páncélozott A7V-t, amelyben ha teljes a legénység, akkor csak kemény csapatmunka árán tudjuk megsemmisíteni. Vállvetve harcolunk társainkkal a romos utcákon, miközben mindenfelől tűz alá vettek minket.
Folytathatnám még, de minek? Akik szeretik a háborús multiplayer játékokat, azok a Battlefield 1-gyel nem fognak mellényúlni!

(A szoftver megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
58. martin  Főszerkesztő
2016.11.07. 11:06:17
LV27
Válasz 57. ColdHand üzenetére:
Egy kis boldogság mindenkinek kell.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
57. ColdHand  Szerkesztő
2016.11.07. 10:37:44
LV22
Válasz 56. Adamska üzenetére:
Semmi gond. Párom eloltott a poroltóval, ahogy spontán lángra kaptam a gép előtt. :D
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
56. Adamska  PlayStation.Community tag
2016.11.07. 10:25:13
LV2
Válasz 55. ColdHand üzenetére:
nem geciskedni akartam, de ha már másba nem tudok belekötni... : )
55. ColdHand  Szerkesztő
2016.11.05. 21:24:33
LV22
Válasz 52. Adamska üzenetére:
Ultra face palm.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
54. martin  Főszerkesztő
2016.11.05. 14:36:27
LV27
Válasz 52. Adamska üzenetére:
Köszi, javítva.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
53. ColdHand  Szerkesztő
2016.11.05. 13:34:32
LV22
Válasz 52. Adamska üzenetére:
"The War to End All Wars." Ezt a kifejezést használták anno a háborúra, plusz megjelenik a játékban is.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
52. Adamska  PlayStation.Community tag
2016.11.05. 07:48:27
LV2
„A háború, ami véget vett minden háborúnak.”
Wat.
51. Richard  PlayStation.Community tag
2016.11.04. 21:07:46
LV5
Válasz 46. Ruzsi üzenetére:
Ezzel nem értek egyet. Azok a falatnyi ruhában riszáló csajok feldobják az NFL mérkőzéseket, csak túl keveset mutatják őket ;)
50. Richard  PlayStation.Community tag
2016.11.04. 21:06:11
LV5
Válasz 47. martin üzenetére:
Kár érte, pedig de szerettem a trailereit. A tesztet persze elolvasom, mert kíváncsi vagyok, hogy mit ír róla a teszt.

A te technikád jó, hogy naponta keveset. Írtad asszem valamelyik NFS-nél is ezt. Csak azért fáj, hogy ennyivel legombolnak és ilyen kevés a kampány.
Ha valamit játszok néha online, az a SW Battlefront, de hamar felforr az agyam, hogy pikk-pakk legyakalnak :)
49. Balee  Devil's Advocate
2016.11.04. 17:25:44
LV12
Válasz 43. jabulani üzenetére:
Mondjuk ha az ember hard-on tolja, ami még is is nevetségesen könnyű, meg gyűjtögeti a field manual-okat, illetve a challenge-ekre is rámegy, simán van egy óra egy pálya. A lopakodós küldetések hardon nem egyszerűek, meg van néhány nehezebb challenge.
48. Balee  Devil's Advocate
2016.11.04. 17:19:36
LV12
Szerintem meg tök jó a kampány, nekem nagyon bejött, csak rövid.
47. martin  Főszerkesztő
2016.11.04. 10:18:21
LV27
Válasz 36. Richard üzenetére:
Talán a "szégyenletes" egy kissé túlzás. Inkább a "beígérthez képest" szégyenletes, egyébként erős középszerű kampány, aminek semmi köze a promózott világháborús érzéshez.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
46. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2016.11.04. 10:03:11
LV10
+1
Válasz 36. Richard üzenetére:
A cheerleader lányok sem befolyásolják, hogy egy meccs jó vagy sem.
45. Shamat_Otaq  PlayStation.Community tag
2016.11.04. 09:29:16
LV2
Válasz 42. martin üzenetére:
:) Én is ugyanígy tolom. :D
M52TUB28
44. Tevez11  PlayStation.Community tag
2016.11.04. 07:21:23
LV23
Idővel....beszerzős....
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
43. jabulani  MINDENHATÓ
2016.11.03. 20:43:16
LV21
Válasz 42. martin üzenetére:
Most már azért kíváncsi vagyok hogy egy MGS5öt mennyi idő alatt vitted végig. Nekem kb majd 150-160rémlik, szeretek én is nézelődni, de itt a bf1-be hogy a tökömbe nem lehet haladni, nem vágom.
Mikor kísérni kell a tankot gyalogosan, azt a részt ugy csináltam meg teljes assassin-ba, és ugy se volt több egy óránál az egész küldetés.
One Shot-One kill. No luck,Just skill
42. martin  Főszerkesztő
2016.11.03. 20:16:46
LV27
+3
Válasz 41. rottenbull üzenetére:
De, ez komoly. Általában úgy szoktam játszani egy játékkal, ahogy az eredetileg "ki van találva". Ha ott egy új puska, felveszem és használom, ha ott egy taposóakna, lerakom és a bokorban várom, hogy valaki belesétáljon. Ha lopakodni kell, törpejárásban járom be az egész pályát. Sajnos én már csak ilyen régimódi vagyok. :(
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
41. rottenbull  PlayStation.Community tag
2016.11.03. 20:00:46
LV9
Válasz 39. martin üzenetére:
Ugye ez nem komoly ?
40. zoli12i  PlayStation.Community tag
2016.11.03. 18:32:47
LV11
+1
A béta meggyőzőt, hogy ne vegyem meg. Majd használtan pár ezer forintért valamikor. Sajnos BC2 hangulatát ez sem üti meg, szóval a fejlesztőknek talán jó lenen elgondolkodni azon, hogy nem minden a szép grafikáról szól.
39. martin  Főszerkesztő
2016.11.03. 16:59:02
LV27
Válasz 37. jabulani üzenetére:
Úgy játszom vele, mint egy fasz. Egy óra egy küldetés, de nem egy full sorozat, csak egy pálya.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
38. jabulani  MINDENHATÓ
2016.11.03. 16:04:09
LV21
Válasz 36. Richard üzenetére:
Ha csak a sztori érdekel akkor tényleg várj vele míg olcsóbb lesz, ha multi is érdekel akkor megéri a pénzét.
One Shot-One kill. No luck,Just skill
37. jabulani  MINDENHATÓ
2016.11.03. 16:01:26
LV21
Válasz 25. martin üzenetére:
Figyi, akkor legyen 6,de az már tényleg a plafon. Normal-on toltam, ami picit megizzasztott az az utolsó fejezet volt, a vonatnál, ott kb 5x haltam meg mire rájöttem a taktikára. De tényleg dögöljön meg a szomszéd lova ha több mint hat óra a szingle.
Vagy nemtudom te hogy játszol vele, amit lerombolsz azt vissza is építed, meg akit lelősz fel is éleszted? Mert úgy valóban tovább tarthat a történet.
One Shot-One kill. No luck,Just skill
36. Richard  PlayStation.Community tag
2016.11.03. 15:47:04
LV5
+1
Elolvassam egyáltalán a tesztet? 9 pont, de a kampány szégyenletes? Gáz, hogy manapság 9 pontot tud kapni egy játék, holott szinte csak az online része értékelhető.
Majd 4000-ért.....egyszer....nagyon olcsón. De csak is olcsón, vagy ha még annál is olcsóbb lesz :)
35. soliduss  A Krónikás
2016.11.03. 15:08:01
LV25
Válasz 33. Peet04 üzenetére:
Nem szarnak ők... .csak míg a cod a mai akció filmeket követi addig a Dice valami másképpen képzeli el a single-t. Viszont ebbe mindig belecsúszik valami.

A hangulat a helyén van, az irányítható karaktereknek is megvan a motivációjuk..... csak nagyon rövid a történetük. Minimum 2x ennyi történetet, vagy + pályákat elbírt volna ez a story mód.

Nem rossz ez, sőt.... csak hát egy Cod-os cinematic actionnal nem veszi fel a versenyt.

Sokan szidják annak a singlejét, de a fenti példa mutatja be, hogy nem elég ha csak pályákat tesznek be egymás után ahol a játékos kezébe adják a szabadságok.... kell valami apróság, egy kis kézen fogás, egy kis átvezető/akció ami felpörgeti az embert. Ezek nélkül hamar unalomba fullad egy fps... a labirintusok és a kulcsok keresgélésének kora meg régen lejárt.
34. ColdHand  Szerkesztő
2016.11.03. 14:48:10
LV22
Válasz 29. Greg üzenetére:
Nem 5 küldetés, hanem 5 szereplő, vagy ha úgy jobb, akkor fejezet. Küldetésből összesen 17 darab van.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
33. Peet04  PlayStation.Community tag
2016.11.03. 14:43:44
LV1
Nagyon sajnálatos hogy egy WW1 témánál is szarik a bf a kampányra.
32. Peet04  PlayStation.Community tag
2016.11.03. 14:41:34
LV1
Beta alapján jó a jatek. Egyzser tuti meglesz de nekem ott a cod.
31. Greg  PlayStation.Community tag
2016.11.03. 14:33:09
LV25
Amúgy jó teszt lett ez is Coldy bár a No Man's Sky-al nem veszi fel a versenyt. ;) Engem csak a single érdekel ....
LV426
30. martin  Főszerkesztő
2016.11.03. 14:25:39
LV27
+1
Válasz 28. MrZ üzenetére:
Ezért szeretlek, mert te legalább értelmesen el tudod magyarázni a szitut. Köszönöm MrZ.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
29. Greg  PlayStation.Community tag
2016.11.03. 14:14:58
LV25
Kíváncsi vagyok már rá. Az 5 küldetés (+prológ) mondjuk tényleg kicsit kevésnek tűnik, de majd sokat nézelődök. "vadkan üzemmód" XD
LV426
28. MrZ  La Peste Noire
2016.11.03. 14:02:50
LV12
+2
Válasz 24. martin üzenetére:
Ezt tudod úgy működik, hogy mivel minden második játékos egyben tesztelő is, ezért stopperrel játszanak. Tehát pölö jabu is átvezetőknél leállítja az órát, és csak a tiszta játékidőt méri. Nem tudtok valamit kérdezzetek basszus.
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
27. soliduss  A Krónikás
2016.11.03. 13:49:19
LV25
26. soliduss  A Krónikás
2016.11.03. 13:48:34
LV25
+1
Válasz 24. martin üzenetére:
Az első kettő nekem netto 1 óra 53 perec volt mindennel együtt... a repcsis is megvolt szerintem 1 óra alatt.... az olasz alpokos meg kevesebb is volt, ott nem is haltam meg.

Még hátra van a 4 és az 5-k. De a nyúlfaroknyi első küldetés után szerintem összesen van 5-6 óra körül....
25. martin  Főszerkesztő
2016.11.03. 13:23:34
LV27
...bár te amilyen észlény vagy biztos very easy-n játszottál örökélettel.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
24. martin  Főszerkesztő
2016.11.03. 13:21:47
LV27
Válasz 19. jabulani üzenetére:
5 óra az apád f... füle. Eleve van 5 sztori, nehogy már egy óra alatt lezavard őket, megnézd az átvezetőket, stb.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
23. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2016.11.03. 13:19:41
LV10
Válasz 21. jabulani üzenetére:
Nekem sem jött be a single, de nem is vártam többet. Ha nem lesz PSN, majd végigtolom valamikor.
22. wooltur  PlayStation.Community tag
2016.11.03. 13:13:45
LV16
nekem az a bajom a szingli résszel, h mire beindulna egy-egy történet, addigra már vége is. Pont ezért olyan lelketlennek érzem. Nem tudnak kiforrni a karakterek és az adott történet se. Pedig az ötlet nagyon jó, csok mindenkivel kb. kétszer ennyi időt kellett volna tolni, h jó legyen. A lopakodós részek helyett, meg lehetettek volna full frontos háborúk. Nem is értem, h ezek miért maradtak ki.
Ja és valóban nagyon rövid a sztori mód, hardon elsőre, nagy nézelődésekkel kb. 5-6 óra. Szval könyebb fokozaton ez még kevesebb.
R.I.P. Brúnó :-(
21. jabulani  MINDENHATÓ
2016.11.03. 13:02:19
LV21
Válasz 20. Ruzsi üzenetére:
Köszi, ki fogom próbálni :)
Meg megpróbálom úgy is hogy bekapcsolom a TV-t is, ha az sem fog segíteni, megyek üres szerverre, hátha nagyobb sikerem lesz.
One Shot-One kill. No luck,Just skill
20. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2016.11.03. 12:32:24
LV10
-1
Válasz 19. jabulani üzenetére:
Próbáld azt, hogy nem mész hanem futsz, hátha. :)
19. jabulani  MINDENHATÓ
2016.11.03. 12:12:06
LV21
+1
Szerintem is kurva gyenge lett a single része a játéknak, és valóban rohadt rövid is, max 5óra, de akkor nagyon tökölni kell vele.
De..... nem is emiatt vesz a gémer BF-t, ha nem ügyebár a multi miatt, és az meg nagyon rendben van! Nálam a sztori 2/10, multi viszont 9/10, (csak azért 9/10 mert hiányzik a LEVOLUTION)
A fegyverek nagyon trék de hát szokni kell, a zene és a látvány zseniális.
Ami hiányzik nekem, az a 44fős szerverek, remélem hamarosan azok is benne lesznek mert így nekem elég káoszos, 5 métert nem tudok úgy menni hogy valaki ne találjon el :D
Premium valószínű be lesz hozzá szerezve!
One Shot-One kill. No luck,Just skill
18. soliduss  A Krónikás
2016.11.03. 11:19:22
LV25
+1
Válasz 15. kurogane üzenetére:
????? Maradjunk annyiban ,hogy a 3 és a 4 rész jelen háború volt.... ez meg az első világháború.

Az alap ugyan az..... de a fegyverek és a járművek és az ellenlépéseik kicsit mások. A fegyvereket teljesen nulláról kell újra tanulni.

A multiplayer viszont a régi.
17. soliduss  A Krónikás
2016.11.03. 11:01:20
LV25
Válasz 1. Tiger27 üzenetére:
A story mód nagyon érdekes... nem tökéletes, de fura módon megvan benne az a bizonyos világháborús hangúlat amely elviszi az egész játékot a hátán.

Lehet a sok jövő és jelen miatt lett ekkora nagy durranás, de a zene és a történetek tényleg az első világháborúba repítenek olyan grafikával amire végre azt mondom ,hogy méltó a jelen grafikára. A fenti történeti bakik jelen vannak... de olyan stílusosan vannak tálalva, hogy elsőre ez fel sem tűnik...

Az elején és a végén pár soros történelmi monológ hihetetlenül megdobja a hangulatot. Egyszerre király és morbid, hogy egy majd 100 éves háborúnak egy videojáték állít emléket.

Egy elfeledett kor, egy elfelejtett háború ezt tárja eléd a BF1.... nem lennék meglepve, ha innentől kezdve nem csak a nagy 2. világháború létezne játékok tekintetében/mozikban.
16. B_Renato97  Szerkesztő
2016.11.03. 10:50:31
LV4
Válasz 5. martin üzenetére:
Akkor lehet csak az én debilségemből fakad, hogy végig rohantam a pályákon és nem marad meg semmi mert már a multis cuccokon gondolkodtam.
15. kurogane  PlayStation.Community tag
2016.11.03. 10:25:13
LV6
Debreceni Konzolvilagos sracok szerint total mas mint a 3.ill 4 resz. Ez mennyire igaz? Titanfallt hoztam ki de aki rongyosra jatszotta az elsot annak semmi ujat nem tud felmutatni.
14. rottenbull  PlayStation.Community tag
2016.11.03. 10:23:52
LV9
A single tipikus hibaja, hogy amit mi nem nyirunk ki, az nem is hal meg :D A nagy haborus csapat csak diszlet kb.
A kuldetesek fo karakterei szerintem rendben voltak, mindnek mas motivacio jutott, nem voltak magasztos celjaik, egyutt lehetett veluk erezni.
Sajnos a kuldetesek menetebe belekerultek a regi butasagok, de a rovidseguk kompenzalta ezt :D
Osszessegeben egy jo atlagos single kerult bele. Szerethetobb mint az elozo ket BF kampanya.
A multi rendben is lenne, ha lehetne vegre szervereket berelni, es valtozatosabb felallasokban jatszani, mert ez az osszes map a rotacioban koronkenti valtassal a vilag legbenabb dolga.
13. vbalazs  PlayStation.Community tag
2016.11.03. 10:19:35
LV3
A single rész egy vicc tényleg. Főleg a "vasemberes" rész :)) Én úgy fogtam fel az egész kampányt, mint egy tutorial a multihoz. Amikor épp nem ment a PSN pár órát, akkor gyors bedaráltam.
12. vbalazs  PlayStation.Community tag
2016.11.03. 10:13:42
LV3
+1
Válasz 6. DanielBiG üzenetére:
Nálam semmi gond a multival, csak annyi, hogy a hardcore rész később jön.
11. quchy  PlayStation.Community tag
2016.11.03. 10:09:55
LV2
Válasz 6. DanielBiG üzenetére:
Mi van Dani mi nem tetszik? lelőnek? Szerintem is jó lett a multi! Köllene venni azt a premiumot. Singlehez hozzá se szagoltam.
PSN is currently undergoing maintenance.
10. tagor  PlayStation.Community tag
2016.11.03. 10:05:18
LV3
Iszonyat nagy játék. Ilyen szintű háború még nem volt videojátékban.
Időnként teljesen a hatásom alá kerülök.
9. probi  PlayStation.Community tag
2016.11.03. 09:53:41
LV8
Jó teszt de nem erre a játékra várok, elég volt belőle a béta.
Marad a SW Battlefront.
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
BATTLEFIELD 1
Electronic Arts
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
9/10
Pozitívum
Gyönyörű grafika, remek hangok, szinte hibátlanul futó multiplayer mód
Negatívum
Szégyenletes sztorikampány, hosszú töltési idő, az új eszközök hamarabb is feloldódhatnának

MARTIN BELESZÓL
Mivel ilyen típusú játékkal én már nem multizom, az egyszemélyes kampány érdekelt leginkább. A tankos küldetéssel kezdtem, és szomorúan tapasztaltam, hogy ez ismét nem lett "világháború", hanem csak egy újabb kommandós csipetcsapat bénázása a frontvonal "mögött". Igazából az első, betanító küldetés tetszett a legjobban, amikor úgy hullanak a katonák, mint a szerencsétlen legyek. Na AZ világháborús hangulatú!