PlayStation.Community

2016.11.20. 17:10 Játékteszt
7 hozzászólás
Szerző: eszg_
Értékeld a cikket!
Ahová nézek, csöcs terem.

Nehéz egy olyan játékról írni, mint a Valkyrie Drive: Bhikkhuni... Na jó, ez ebben a formában nem igaz, szóval arra akartam célozni, hogy nehéz egy olyan játékról, mint a Valkyrie Drive: Bhikkhuni úgy írni, hogy a teszt fele ne arról szóljon, mennyire perverz állatok a japánok, amiért ilyen gammákra örömködnek. Tény, hogy egy olyan címről van szó, ami 110%-ban a fanservice effektre épít és gyakorlatilag nincs egy olyan jelenet a cuccban, ahol a háttérben ne lengedezne legalább egy pár ringó csöcs. Ez persze nem jelenti azt, hogy maga a játék ne lehetne végtelenül szórakoztató.

A VDB mögött ugyanaz a csapat áll, aki a Senran Kagura játékokat készítette, és ha próbáltad már a nindzsa kislányok Anyegint megszégyenítő, intenzív szenvedéssel átitatott kalandjait, akkor gondolom képben leszel, nagyjából mire lehet itt most számítani. Hasonlóan az SK-epizódokhoz, a Valkyrie Drive története is gyakorlatilag nonexisztens, azaz pontosabban van sztori, sőt a szereplők a legapróbb kínjukat is olyan hosszan adják elő, mintha legalábbis a világegyetem sorsa múlna azon mennyit pofáznak feleslegesen, csak éppen annyira érdektelen az egész cselekmény az első órákban, hogy olyan, mintha nem is létezne.
Szóval a sztori lényege, hogy van ez az úgynevezett A és V vírus, amelyek a semmiből előtörve letarolják a hatalmas keblekkel megáldott lánykákat, akik innentől kezdve szexuális izgalomba jövetel esetén képesek átváltozni halálos fegyverekké. A vírustörzs másik tagjával fertőzött csajok pedig ezeket a fegyvereket tudják harcokban kezelni. A sztori főszereplői ennek a vírusnak is egy különleges ágát kapták el, a nagyon ritkán előforduló VR-fertőzés elszenvedői ugyanis döntésüktől függően mindkét kategóriába tartozhatnak. A nagy, lengő... mosollyal rendelkező lányok a játék elején megérkeznek Bhikkhuni szigetére, ahol ezt a különleges vírust meglepően jó eredménnyel gyógyítják – mi mással, mint folyamatos harcokkal.
Akkor tehát összefoglalva: a csajoknak fel kell izgatniuk egymást, hogy egyikük átváltozzon fegyverré, amivel szénné verhetik egymást... Később ebből a mélységesen hímsoviniszta szexfantáziából kialakul egy egészen izgalmas cselekmény összeesküvésekkel és frakciókra bomló szereplőkkel, csak hát ehhez el kell jutni kábé a cucc feléig, és addig végighallgatni az összes csaj nyavalygását.
Természetesen egy akciójátékban a sztori általában nem is annyira fontos, mint a játékmenet, és a Valkyrie Drive ebből a szempontból nem hagy maga után semmi kivetnivalót, sőt... Míg a Senran Kagura játékok szexisre vett Dynasty Warriors klónok voltak, a VDB magasabbra lőtte be a lécet és eszetlen csapkodás helyett leginkább a Devil May Cry játékokhoz próbál stílusban hasonlítani. Lehet, hogy kicsit erősnek tűnik a fenti kijelentés, de több szempontból is lehet párhuzamokat felfedezni a Capcom klasszikusával.
A harcrendszer hasonlóan dinamikus a Dante kalandjaiban tapasztaltakkal: a sima ütés-rúgáson kívül rengetegféle formában bántalmazhatod az ellenfeleket, a közeli és távolsági támadások kombinálásától a dashelésből levegőbe csapáson át egészen a speckó attackokig, amelyeket tesztalanyunk meglehetősen kegyetlen módon számon is kér a játékoson – a sztori pályák bizonyos részei konkrétan nem teljesíthetőek, amíg el nem végzed a kívánt mozdulatsorokat. Ez a vaktában gombcsépelő típusú gamereknek okozhat egy kis problémát, de így legalább kénytelen vagy egy alapszintű tudást elsajátítani, mielőtt nekivágsz a komolyabb pályáknak.
Nem kell persze semmi elképesztően bonyolult dologra gondolni, de ennek ellenére a VDB kifejezetten ügyesen gazdálkodik a rendelkezésre álló eszközkészlettel, és amint elkezded a felütéseket és a charge mozdulatokat kombinálni a különösen erős, ún. „drive” támadásokkal, az elég nagy sikerélményt tud adni. Sajnos a pályák túlságosan le vannak szűkítve / egyszerűsítve ahhoz, hogy a DMC hasonlat teljesen megállja a helyét, de ettől függetlenül itt is rendelkezésre állnak titkos missziók és jól elrejtett gyűjtögetni valók, amelyekért természetesen különleges tárgyak járnak jutalmul. Maga a fő sztori önmagában nem tekinthető túlságosan hosszúnak, bár ha el akarod érni a 28 pálya mindegyikén az SS rangot, miközben összegyűjtöd az összes vackot, akkor már számolni lehet egy tisztességes játékidővel.
A sztorival szerencsére még nem ér véget a game, hiszen az online duhajkodás mellett egy dedikált Challenge, illetve Survival mód is helyet kapott a játékban. Így, aki a csacsogás nélkül szeretne koncentrálni a küzdelmekre, itt a remek alkalom – sajnos az utóbbi két játékmódot a sztorin keresztül lehet megnyitni, ami nem feltétlenül a legjobb dizájnbeli döntés; de ez legyen a legnagyobb baj.
Az ilyesfajta játékoknál szinte már elvárható módon helyet kapott a menüben egy öltöző is, ahol a shopban kapható mindenféle göncökbe és fehérneműkbe öltöztetheted a karaktereket. Sőt, teljesen egyedülálló módon, ha elkezded mell, illetve vagina tájékon macerálni az adott csajt a touchpaden, az nem csak a mocskos fantáziádat elégíti ki, hanem bájdövéj XP-vel is növeled az adott csaj „mell statisztikáját” - ami persze egy idő után szintlépéssel is jár!!! Kajak röhejesen hangzik, de minderre szükség is van, mert néhány pályán vannak speckó meglepetéseket tartalmazó elzárt pályaszakaszok, ahová csak akkor tudsz bemenni, ha kellően magas a karaktered mell statja – ezt egyébként a bejárat mellett egy robot azzal ellenőrzi, hogy jól megcsöcsörészi az adott karaktert. Nos... ömm, igen.

A harcrendszer mellett a körítés is teljesen rendben van: a grafika szép, színes, változatos, a japán hangsáv pedig hozza az ilyen címektől megszokott minőséget. Szeretném kiemelni külön a zenéket, amelyek közül több darab is a tesztelés időszakában napokig zakatolt a fejemben.
Sajnos minden pozitívuma ellenére a Valkyrie Drive: Bhikkhuni csak egy nagyon szűk réteghez fog eljutni a nyugati szemnek kissé túl erősen adagolt szexualitás miatt, de aki mégis veszi a fáradtságot, hogy a folyamatosan egymás mellét gyömöszölő lányoktól elvonatkoztasson, az egy messzemenőkig szórakoztató és remekül átgondolt játékkal lesz gazdagabb.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! A Valkyrie Drive Bhikkhuni megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából meg is rendelheted, ha nem akarsz - vagy tudsz - kimozdulni érte.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
7. mitsuhiko  PlayStation.Community tag
2016.11.23. 11:36:14
LV1
Válasz 4. Onimushaman üzenetére:
"japánok" ugyan nem csak ők, most soroljak fel hasonlóan "beteg" játékokat mobilra kínai/koreai/thai/szingapúri fejlesztőktől a google playen (ahol ki van írva a fejlesztő címe) ?

:)
asia.playstation.com www.play-asia.com
6. mitsuhiko  PlayStation.Community tag
2016.11.21. 11:43:44
LV1
"eszetlen csapkodás helyett leginkább a Devil May Cry játékokhoz próbál stílusban hasonlítani"

a kérdés az hogyha a körítést nem nézzük van e olyan jó mint a devil may cry, vagy csak a körítéssel együtt olyan jó?

:)
asia.playstation.com www.play-asia.com
5. Onimushaman  Szerkesztő
2016.11.21. 08:27:46
LV24
"ezt egyébként a bejárat mellett egy robot azzal ellenőrzi, hogy jól megcsöcsörészi az adott karaktert"

Sírok. ^^
señor
4. Onimushaman  Szerkesztő
2016.11.21. 08:26:43
LV24
Nagyon beteg játéknak hangzik, zseniálisak ezek a japánok. :D
señor
3. martin  Főszerkesztő
2016.11.20. 20:35:00
LV27
Válasz 1. MrZ üzenetére:
Igazából csodálom, hogy még nincs neked.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2016.11.20. 20:30:46
LV3
Válasz 1. MrZ üzenetére:
És még mennyi lesz...
1. MrZ  La Peste Noire
2016.11.20. 20:28:49
LV12
Köszönöm PSC. Köszönöm eszg_. Kell vennem egy vitát.
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
VALKYRIE DRIVE -BHIKKHUNI-
PQube Ltd.
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Hangulat:
8/10
Pozitívum
Stabil harcrendszer, masszív tartalom, ütős soundtrack.
Negatívum
Lassan beinduló sztori, leszűkített pályák.

MARTIN BELESZÓL
Igazából nem tanít ez a játék hülyeségre: a nőket fel kell izgatni ahhoz, hogy harcra kész állapotba kerüljenek.