PlayStation.Community

2016.11.01. 10:58 Játékteszt
21 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Hullajó hullámvasút.

(Az Until Dawn: Rush of Blood kizárólag PlayStation VR-ral játszható, azonban a Move kontroller ajánlott / opcionális hozzá.)

2015 nyarának kellemes meglepetése volt az Until Dawn, mely videojáték formába öntötte a B-kategóriás filmek varázsát. A Supermassive Games most azonban a filmek világa helyett a szellemvasutak szürrealitását keresztezte a régi, játéktermi light gun árkád klasszikusok szórakoztató nosztalgiájával: így született meg az Until Dawn: Rush of Blood.

Szemben „nagy testvérével”, a Rush of Blood karakterek és sztori helyett akcióval, förtelemmel, kontroller ropogtatással és esetenként kicsusszanó káromkodással várja a friss PlayStation VR tulajdonosokat.
Komplex jelenetek és hosszas bevezetők nélkül indít utunkra az Until Dawn rajongóknak már ismerős porondmester. A hullámvasút kocsi merev pozíciónkként szolgál a játék egészében, és két fegyverünkkel innen kell lőnünk mindent, amit csak lőni lehet, valamint jobbra-balra dőléssel kikerülnünk az akadályokat. A pontszorzót növelő mindenféle tárgy mellett gusztustalan lények seregét kell elpusztítanunk, ami során inkább úgy éreztem, hogy egy új House of the Dead epizódba csöppentem.
Az időnkénti „tessék itt az arcodba valami elmebaj” szituációkon kívül nehezen definiálnám horrornak az alkotást. Inkább egy horror fűszerezésű árkád on-rail shooter, ahol hangulatnövelés mellett egy nagyon komoly funkciója van a fülhallgató alkalmazásának: tompítja a lövöldözéshez szükséges gombok kattogását.
A kontroller használata más komolyabb hátrányokat is jelent a játék során. Akár két mániákus bohócot akarunk egyszerre kiiktatni, akár egy gyűjteni való figurát szétlőni száguldozás közben, Move kontroller hiányában macerás és természetellenes a célzás. Míg két kezünket mereven, egyszerre mozgathatjuk a kontroller elmozdításával, addig a kezek közti teret szabályozhatjuk a joystickokkal; szemben a Move-val, ahol a kezeink szabadon és egymástól függetlenül használhatóak. Sajnos azonban mindkét esetben néhol elveszíti a program a választott kontrollert, pontatlanná és feleslegesen nehezebbé téve a célba lövést.
Ettől függetlenül még így is egy egyszerű, de nagyon szórakoztató mocsokjárat a Rush of Blood. Hol egy elmegyógyintézetben tekintgetünk be a cellákba, hol az óriási disznók csonkolásából fröcsögő vért kerülgetjük, vagy épp pókok hadát tizedeljük a fellelhető fegyverek egyikéből, a 10-15 perces pályák izgalmasan vegyítik belső félelmeinket az őrület hullámvasútjával. Extra tűzerőhöz színes dobozok szétlövésével juthatunk és amelyik kezünkkel találtuk el a dobozt, abba kerül az új fegyver: ez a pillanat hevében túlzottan komplikálja a folyamatot – ha eltérő fegyver van a két kezünkben, az az újratöltés során pedig csak rosszabbá teszi a helyzetet.

Az Until Dawn: Rush of Blood gyorsan kiismerhető, és addigra pont véget is ér. Az egész élmény körülbelül másfél óra múlva célba jut, amitől kezdve pár extránál többet csak a pontvadászat, illetve a nehézségi szintek szerelmeseinek nyújt. Rendes történet – és így valódi konklúzió – hiányában a haladás mércéje inkább az ellenségek sűrűségében mérhető, mintsem valódi fejlődésben.
Viszont a PlayStation VR a középszerű megoldásokat is magasabb szintre emeli, amik még jobban működnek, ha az ember megérti és elfogadja, hogy mivel is játszik éppen. A klisé ijesztgetések valóban félelmetesnek tűnhetnek, akár a maszkos gyilkos rohan felénk, akár egy szellem terem hirtelen az arcunk elé. A hullámvasút monotonitása szintén izgalmassá alakul, miközben lefelé száguldva kerülgetjük a körfűrészeket és várjuk a következő helyszínt. Az életre kelt próbababák darabokra szaggatása pedig csak úgy pumpálja az adrenalint. És bár az eredeti Until Dawn inkább csak a felhasznált karakterek formájában bukkan fel, egy nem túl eredeti, de ettől függetlenül szórakoztató alkotás született, ami a PlayStation VR játékok számos járható útja közül képvisel egyet.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
21. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2016.11.06. 09:37:06
LV21
De igaz, ebből jóval többet kilehetett volna hozni !
20. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2016.11.06. 09:35:50
LV21
Válasz 18. Tevez11 üzenetére:
Jó ez többször is ! :) Pl. haveri bulikon nagy élmény lehet / lesz !
Aztán ott vannak a mellékvágányok váltója, ami teljesen más helyre visz.
19. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2016.11.06. 09:31:20
LV21
Válasz 17. Balee üzenetére:
A Move-nak kicsit húzós az ára, de ha jelentősen megdobja a játékélményt előbb-utóbb úgyis veszek.
18. Tevez11  PlayStation.Community tag
2016.11.04. 07:12:20
LV23
Egynek jó lenne....
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
17. Balee  Devil's Advocate
2016.11.03. 08:58:57
LV12
Válasz 16. Old_Raiden üzenetére:
Move-val nyomod? Úgy az igazi, és azzal egyből nem olyan nehéz. Most tolom insane-n, hát már a 3. pálya sem volt könnyű. :)
16. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2016.11.02. 19:33:22
LV21
+1
Megjött a cucc és durva jó ! Ráadásul néhol már normálon is kemény. Szerencsére a fejem se fáj tőle, de most azért pihenek, mert most tartok másfél óránál és biztos, hogy lesz még pálya.
15. Greg  PlayStation.Community tag
2016.11.02. 12:44:07
LV25
Válasz 10. wagfair üzenetére:
Filmnek miért lenne rövid ? Egy átlagos akciófilm másfél óra.
LV426
14. Greg  PlayStation.Community tag
2016.11.02. 12:40:59
LV25
Ez így a képek alapján brutálnak tűnik. És ha PSVR-en tényleg olyan átütő az élmény akkor el tudom képzelni hogy van akinek elég a másfél óra. Bár tényleg kicsit rövidnek tűnik az a másfél óra....
LV426
13. Balee  Devil's Advocate
2016.11.02. 08:00:24
LV12
+1
Na meg megnézem azt az embert, aki ezt együltő helyében végigviszi. 2-3 pálya után besokall az ember.
12. Balee  Devil's Advocate
2016.11.02. 07:58:14
LV12
+1
Az eddigi legjobb VR cím. Amúgy nem mondanám, hogy nem tartalmas, hiszen rengeteg gyűjtögetnivaló, felfedeznivaló van, illetve a psychotic mód, vagy nehézségi fokozat (egy élettel kell végigtolni a játékot) kibaszott nehéz. Remélem lesz folytatása.
11. martin  Főszerkesztő
2016.11.01. 22:34:05
LV27
Válasz 10. wagfair üzenetére:
Valamit benéztél szerintem.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2016.11.01. 22:12:42
LV1
Igen Martin,meg lehet magyarázni,de másfél óra mindenhogy kevés.Még filmnek is rövid lenne.
9. martin  Főszerkesztő
2016.11.01. 17:40:38
LV27
+1
Válasz 7. mentoloshypo üzenetére:
Ez sajnos a saját farkába harapó kígyó esete, ahol a felhasználói nyomás gyakorlatilag megszüli, sőt kikényszeríti azokat a megfogalmazásokat, amiket igazából a legmesszebb el kéne kerülni.
A VR játékok szavatosságát teljesen máshogy kell, vagyis inkább KELLENE kezelni, mint a normál játékokét. Egy alapvetően VR-ra tervezett játék, vagy VR tartalom sok esetben egyszerűen nem tarthat annyi ideig, mint egy hagyományos game, ha a stílusa mást kíván meg. Szerintem a szavatosságot nem játékokat összehasonlítva kell mérni, hanem egy adott játékon - vagy kategórián - belül kell meghatározni, hogy elegendő volt-e, vagy sem.
Ez ugyanaz, amikor valaki egy indie játékot állít szembe egy Witcher 3-mal. Értelmetlenség.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
8. A-matesz  PlayStation.Community tag
2016.11.01. 16:37:59
LV2
-3
A VR segítségével így kell szépen csomagolva eladni a sz.rt
Fino alla Fine
7. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.11.01. 15:46:41
LV28
Válasz 2. martin üzenetére:
Természetesen nem vártam el Skyrim szintű szavatosságot, csak azért írtam mert feltűnően sokat olvasom, hogy jójó, de elég rövidke. Legutóbb a Batman-nél.
6. wooltur  PlayStation.Community tag
2016.11.01. 15:14:22
LV16
Válasz 4. VictorVance üzenetére:
Sztem csak az eladhatóság miatt rakták oda a nevet. Így talán többen megveszik.
R.I.P. Brúnó :-(
5. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2016.11.01. 15:03:12
LV2
Válasz 4. VictorVance üzenetére:
A felhasznált assettek miatt leginkább :D Meg ha megnézed a borítót, az Until Dawn a "kisbetűs".
4. VictorVance  Szerkesztő
2016.11.01. 14:37:33
LV17
Ezt egy teljesen más címen is kilehetett volna adni, annyira semmi köze az Until Dawn-hoz.
Örülünk?
3. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2016.11.01. 13:02:02
LV21
+1
Holnap remélem megjön és nagyon remélem, hogy nem fog kiütni ! :D

Persze, ha érzem majd, hogy "már sok a jóból", veszem is le a sisakot ! :)
2. martin  Főszerkesztő
2016.11.01. 12:00:11
LV27
Válasz 1. mentoloshypo üzenetére:
DriveClub VR
Eve Valkyrie
RIGS: Mechanized Combat League
Battlezone
Super Stardust Ultra VR
Tumble VR
Hustle Kings VR

Ezek azok az első körös VR címek, melyek klasszikus videojátékos értelemben véve jó, vagy kiváló szavatosságot biztosítanak: hetekig, hónapokig lehet nyüstölni őket. Értelemszerűen, ahogy az idevágó hírben is írtuk, a VR játékok egy nagy halmazának - ezek az élményjátékok - "szavatossága" teljesen máshogy alakul, mint a "rendes" programoké, hisz inkább a filmekhez lehet hasonlítani őket - és ugye filmből egy 4 órás már elég húzós falat.

Van pár játék, melyeket még tesztelünk, ezek szavatosságáról egyelőre nem tudok nyilatkozni:

PlayStation VR Worlds
Robinson: The Journey VR
Here They Lie VR
Loading Human

Egy biztos: az echte VR játékok 50%-a BIZTOSAN nem Witcher 3 vagy Skyrim szavatosságú lesz. Ezt a kiegészítőt nem erre tervezték.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.11.01. 11:39:29
LV28
Jelent meg eddig olyan VR játék ami nem "kevéske tartalommal" bír?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
UNTIL DAWN: RUSH OF BLOOD
Sony Interactive Entertainment
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Gyenge
Zene / Hang:
Hangulat:
Kiemelkedő
7/10
Pozitívum
Hangulatos stílus, izgalmas játékmenet, akciódús szellemvasút.
Negatívum
Kevéske tartalom, klisés ötletek, öszességében rövid játékidő

MARTIN BELESZÓL
Egyszer Amerikában felületem egy szuper-hullámvasútra: még amikor este párnára hajtottam a fejem, akkor is forgott velem a világ. Borzalmas élmény volt.