PlayStation.Community

2016.10.29. 13:34 Techno
52 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Bemutatjuk a PlayStation család legújabb tagját.

A PlayStation VR bejelentése és megjelenése több annál, mint hogy a Sony beszáll a VR-üzletágba és versenybe: a PSVR piaci teljesítménye tulajdonképpen a konzolok VR-létjogosultságát is hivatott bizonyítani. (Lelövöm a poént: sikerült!) De talán kezdjük az elején, amikor még a szép új csomagot, majd a benne rejlő kábel rengeteget tanulmányoztam.

Kábelek, kábelek, kábelek…

Magán a PlayStation VR headseten és a processzor egységen kívül a pakk legjelentősebb tartalma talán az elsőre rémisztőnek ható kábelköteg. Hála viszont a roppant egyszerű, képes-színes összeszerelési útmutatónak, hamar összeállt a dolog. (És itt kifejezetten hangsúlyoznám a „hamar” és az „összeállt” szavakat.)

A headsetet, a PS4-et és a TV-t praktikusan fogja össze a külső processzor egység, amelynek hátsó részébe csoportosul a vezetékek nagyja, míg szemből csak egy hosszabb kábel kapcsolódik magához a headsethez. Rövidebb morfondírozásom után pedig már ott csücsült a konzol mellett a legújabb családtag, vagy legalábbis annak egy fontos része. A külső egység nem programozható a fejlesztők által és semmilyen módon nem biztosít extra teljesítményt a konzolnak, inkább pár hasznos funkcióval bővíti ki az élményt. De ezt majd később kifejtem...
Egyik hátránya azonban, hogy ha nem is használja az ember a headsetet, akkor is vörösen ég a processzor egység; tehát fogyaszt, még kikapcsolt állapotban is, így érdemes mérlegelni, hogy minden használat után kihúzza-e a hálózatból játékos.
A csomag részét képezi még az új PlayStation Camera is, ami a nyomkövetés feladatát látja el. Bár a kecses, hengerszerű dizájn és a kellék közepéből induló kábel sokkal hatékonyabbá teszi, a kábel súlya és vastagsága, plusz a pepecselést igénylő elhelyezés továbbra is megnehezíti az életet. De, miután az ideális pontot megtaláltam, már kiválóan szuperált.

A nem is olyan bonyolult összekötést követően pedig gyakorlatilag készen vagyunk. Szemben a másik két „nagy rivális” headsettel, itt nem kell állítgatni a grafikai opciókat, nem kell telepíteni illesztőprogramokat. Egy gyors frissítés után a PlayStation VR használatra kész, így végre belevághatunk a lényegbe: a játékba!
Nem csak kényelmes, jól is néz ki!

Természetesen a játékhoz fel is kell venni a headsetet, aminek kényelme, használhatósága és megvalósítása létfontosságú. Itt külön kitérnék arra, hogy a PlayStation VR kívülről is kifejezetten jól néz ki. Míg az Oculus Rift és a HTC Vive inkább a promóciós képeken fest jól, addig a PSVR – főleg, ha be van kapcsolva – határozottan csinos. Bekapcsolt állapotban a hét elülső és két hátsó fény a nyomkövetést szolgálja, a külső szemlélő számára ugyanakkor egy futurisztikus sisakként hat. Ez nem is véletlen: a Sony kifejezetten szem előtt tartotta azt az elég gyakori esetet, amikor a konzol a nappaliban van bekötve, ahol a család többi tagja is gyakran részt vesz az élményben, akár csak nézőként is.

A felhelyezés is nagyon könnyen zajlik (szerencsére tépőzárak nélkül). Maga a kijelző előre és hátra csúsztatható, míg a pánt széthúzható ahhoz, hogy tökéletesen illeszkedjen a fejünkhöz. Ezen felül egy tekerővel szorosabbra állítható. A levétel is ugyanennyire könnyedén zajlik: a kijelző előrecsúsztatását követően csak le kell emelni a fejünkről. Külön plusz pont, hogy a a hardvert a szemüvegeseket szem előtt tartva alakították ki, így zavarmentesen lehet szemüveget viselve is VR-ozni. (Ha az ember szemüveget hord a sima játékhoz, akkor nagy eséllyel itt is szüksége lesz rá.)

A kényelem hiánya tönkreteheti a VR élményt, de ebben is jeleskedett a Sony. Orrunkat és arcunkat gumilebenyek óvják, míg homlokunkat egy szivacsos rész tartja – és ezek a sötétítéshez is hozzájárulnak. A súlyt is hatékonyan oszlatja el a fejünkön, így nem érezni nehéznek vagy kényelmetlennek. Az egész remekül csücsül rajtunk, komolyabb állítgatás nélkül. A kijelző előretolásával egy kicsit ki is tekinthetünk a gépből - például, ha esetleg meg akarunk valamit nézni telefonunkon.
A headset kábelén egy négygombos irányítóval kapcsolhatjuk ki és be a készüléket és a mikrofont, valamint szabályozhatjuk a hangerőt. Ebbe kell dugni a fülest is (amiből egyet kapunk is a headset mellé).

A készség két gyenge pontja pedig az előbbiekhez kapcsolódik. A headset kialakítása miatt ki lehet látni az alján; de ez nem kifejezetten zavaró, pláne sötét szobában – vagy, ha magával ragad az élmény. A másik, hogy – szintén a kialakítása miatt – a komolyabb gaming fejhallgatók kényelmetlenek lehetnek, vagy esetenként egyáltalán nem férnek el a PSVR mellett.
Na, de mit nézek? És hogyan?

Az összehasonlítás és a számok kedvéért tény, hogy a „nagyok” közül a PlayStation VR kijelzője a leggyengébb. A PSVR egy darab 14,48cm-es, 1080p OLED képernyőt alkalmaz, míg az Oculus és a Vive egyaránt 2160x1200-as felbontást biztosít mindkét szemre. Mondjuk a számokon kívül szabad szemmel nemigen, nem minden esetben lehet tapasztalni különbséget. Amit azonban a PSVR tud, és az említett kollégák nem, az a 120Hz-es és 90Hz-es renderelés.

A kijelző részletesen jeleníti meg a képet és a színek is gyönyörűek. Hatalmas előny, hogy a headset hátsó fényeinek köszönhetően a 180°-os fordulatokat is bírja a rendszer. Hátrány azonban, hogy a kamera sokszor elveszítheti a kontrollert, és a túlzott helyezkedést sem díjazza: ebből és vezetékes jellegéből fakadóan a legtöbb élmény határozottan ülős vagy állós – a PSVR tartalmaknál nem erőltetik a túlmozgást. Bár a fényes tájak, képek esetén minden pazar, a sötétebb részeknél látni, hogy képernyőt néz az ember. Határozottan leginkább a távoli képeknél érezni a gyengébb minőséget: kivehetetlen formák a távoli alakzatok, pacák az arcok, és szögletes vonalak az ívek.
De mindezt leszámítva a játékok fantasztikusan néznek ki és teljesen magukkal ragadják az embert. A játékos ezúttal tényleg úgy érzi, hogy egy másik, új világba került.

Egy nagyon komoly aggályom merült fel a készülék tesztelése közben. A PlayStation VR használata során az „előre” fokozatosan balra úszik. Utánaolvasva ez nem mindenkivel, de sokakkal előfordult, és senki nem talált még rá határozott és végleges megoldást. A headset újraindítása mondjuk orvosolja a problémát, és szerencsére nem minden esetben érezhető. Minden fejmozdítással a képernyő egy picivel balra halad, majd egy idő után azon kaphatja magát a játékos, hogy teljesen más irányba néz. Remélhetőleg ez nem egy hardveres, hanem szoftveres probléma, és a Sony már nagyban szorgoskodik a megoldáson.
És a lényeg: játsszunk!

A PSVR hatalmas előnye, hogy már komplett játékbázissal fogadja a friss tagokat, az év végéig megjelenő további 50 játék lehetősége pedig jóval kecsegtetőbbé teszi az ajánlatot. Bőven van és lesz játék a játékosok széles rétegének, kielégítve igényeiket és elvárásaikat.
A Tumble VR például a logikai alkotások szerelmeseinek, az Until Dawn: Rush of Blood a horror és árkád-shooter imádóinak, a DriveClub VR pedig a száguldás fanatikusainak kedveskedik, a listát pedig csak sorolhatnám tovább. Természetesen, játéktól függetlenül, mindig megjelenik egy figyelmeztető jelzés. Mivel ez egy új és elsőre furcsa élmény, ügyelni kell a rosszullétre: az elme és a test kissé zavarosan élheti meg ezt az egész friss benyomást. Én például nem lettem rosszul, függetlenül a mozgás stílusától, de értelemszerűen ez egyénenként és játékonként eltérhet. Érdemes fokozatosan szoktatni magunkat a virtuális valósághoz, rövidebb időtartamokra szeletelve a játékidőt.

A processzoregység „Social Screen” funkciójának köszönhetően a szobában tartózkodók is látják a játékot. Sőt, bizonyos alkotásoknál pont erre van kiélezve a játék, így esetenként a külső nézők mást látnak, mint a headset viselője. Ezeket a funkciókat és a VR alapjait kiválóan demonstrálja az ingyen letölthető The Playroom VR. Sokak egyik aggálya, hogy a VR még jobban el- és bezárja a játékosokat, de az ilyen funkcióknak és játékoknak köszönhetően válhat közösségi élménnyé a VR. Az egyik legkitűnőbb megvalósítás ebben a kategóriában jelenleg a Keep Talking and Nobody Explodes című szoftver.

A szintén a processzoregységhez köthető „Cinematic Mode” egyszerűen fenomenális élményt nyújt. Ilyenkor a rendes PS4 képernyő jelenik meg egy fekete térben, a mérete pedig szabályozható. A kicsi (kb. 297cm) és a közepes (kb. 414cm) egy sötét szoba TV-jét idézi, amely úgy mozog, ahogy forgatjuk a fejünket. A varázslat azonban a nagy (kb. 574cm) méretnél következik be: gyakorlatilag van egy saját mozija az embernek. Ebben lehet játszani vagy videókat és filmeket nézni. Párosítva a 3D audió lehetőségével, ez valami leírhatatlan. (Persze távol áll a hagyományos Blu-ray képtől, de az összhatás mindent kárpótol.)
Megéri? Megéri!

A PlayStation VR €399-s ajánlott fogyasztói árával a jelenlegi piaci kínálat közül a legmegfizethetőbb és legelérhetőbb opció. Még úgy is, hogy a PlayStation Camera szükséges a működéshez, a PlayStation Move kontroller pedig bizonyos játékoknál jelentősen fokozza az élményt, így egy anyagilag kevésbé terhelő és igazán fogyasztói VR élmény került a boltokba. Továbbá, a Sony ezzel a hardverrel bebizonyította, hogy igenis életképes konzolokon a VR, sőt, határozottan kimagasló és minőségi lehet.

Az online multiplayertől a szobán belüli közös mókán át az egyéni élményekig rengeteg opciója van az embernek, ha PSVR felhasználó. A Sony évek alatt kiépített kapcsolatainak köszönhetően pedig egy amúgy is bő kezdő választékot tovább építhet, kihasználva a világszerte fellelhető tehetséges csapatokat. A PlayStation VR sikersztorinak indul, érintve a VR-készülékek kötelező pontjait, és építve rájuk a Sony saját jellegzetességeivel. Remélhetőleg a kezdeti lelkesedést követően is folyamatos támogatást kap majd a készülék, aktív tagjává válva a PlayStation családnak!
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
52. barnoca  PlayStation.Community tag
2017.02.07. 03:04:13
LV18
Tv nelkul is muxik a ps4el illetve tv helyett is hasznalhato?
51. Richard  PlayStation.Community tag
2016.11.07. 12:47:07
LV5
Válasz 36. prototype üzenetére:
Érteni én se értem, de megértem azokat, akik rosszul vannak a buszon háttal ülve, olvasás közben.
50. Tevez11  PlayStation.Community tag
2016.11.04. 07:04:43
LV23
Idővel....talán....beszerzésre kerül egy ilyen vacak is.
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
49. Masamune  PlayStation.Community tag
2016.11.02. 10:41:45
LV14
Válasz 36. prototype üzenetére:
Gratulalok az egyutterzo ferfias, kemeny kommenthez.
"Na de Gyurma Gyuszi!"
48. martin  Főszerkesztő
2016.11.02. 07:58:08
LV27
Válasz 47. ColdHand üzenetére:
Jön majd a hányinger, ne aggódj. :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
47. ColdHand  Szerkesztő
2016.11.02. 07:47:47
LV22
Hétfőm volt szerencsém kipróbálni. Számomra kisebb csalódás volt. Egyrészt a felbontást a recék miatt alacsonynak találtam, másrészt hiába tudtam előre, hogy a látvány nem lesz PS4-es szinten, a 3D és a VR élmény ezt nem kompenzálta mint vártam. Ez mondjuk csak a EVE-nél volt, az Until Down-t már jobban élveztem. Na, ott már csak a szétnézés is élmény volt, főleg a hegyekben. De valahogy nem éreztem azt, hogy most nekem azonnal kell egy ilyen. Majd még PS4 Proval kipróbálom, hátha úgy jobb lesz. Ja, meg az is érdekes volt, hogy a többiek sikoltoztak és mondták, hogy a hullámvasutas résznél éreztek a sebességet, meg beszédültek, nálam ez is elmaradt. :)
...a többit képzeld hozzá.
46. martin  Főszerkesztő
2016.11.01. 14:44:30
LV27
Válasz 42. NEXUS0001 üzenetére:
Abszolút!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
45. Shamat_Otaq  PlayStation.Community tag
2016.11.01. 13:38:33
LV2
Válasz 44. NEXUS0001 üzenetére:
Köszönöm a gyors választ!
M52TUB28
44. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2016.11.01. 13:34:55
LV7
Válasz 43. Shamat_Otaq üzenetére:
A Core Pack csak a sisakot, a kábeleket, meg a külső egységet tartalmazza.
Nincs benne se kamera, se move kontroller.
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
43. Shamat_Otaq  PlayStation.Community tag
2016.11.01. 13:13:07
LV2
"A csomag részét képezi még az új PlayStation Camera is"
Lehet, hogy ordasat kérdezek, de nincs is olyan VR pakk, amiben ne lenne kamera is?
M52TUB28
42. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2016.11.01. 13:08:49
LV7
Az átlagember nem alkalmas és nem is akar mondjuk űrhajós, vagy vadászpilcsi lenni. Az ember biológiája az utóbbi 100 000 évben nem sokat változott ellentétben a környezetével. Az is csoda, hogy ennyien bírják, nem hogy a VR-t, hanem a tv-t, mozit. A 3D mozi is pláne a mostani divatos kézikamerás faszkodás effekttel sokak beteszi a kaput.

Namost, a játékstúdiók sem gondolták át ezt az egészet. Pl. amikor a mai horrorok monitoron játszva is elég dúrvák, akkor ugyan ez VR-ban még megszorzando 10-zel. Monitoron végignézed a jutubon a hullámvasutas felvételt, de nem biztos hogy a VR-t is ezzel kéne eladni, amikor az emberek nagyon nagy része azt sem bírja élőben.

Szal itt a bevezetési stratégia nem lett átgondolva, d tlán nincs is jó döntés. Ha himbilimbi nézelődős természetfelfedezős játékokkal promotálják, attól kevesebben hánynak be, csak épp a kutyát nem fogja az egész érdekelni.

Végül is a negatív reklám is reklám, az emberi agy meg ehhez is fog tudni alkalmazkodni. Az első feketefehér néma mozielőadáson többen kirohantak, amikor jött szembe a vonat. A nyolcvanas évek elején a mentő ott állt az első Alien, meg Pokoli torony vetítéseken és talán még szükség is volt rá.
Fog ez változni.
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
41. martin  Főszerkesztő
2016.11.01. 10:59:44
LV27
Válasz 36. prototype üzenetére:
Kivételesen nem hiszem, hogy ez pöcskeménység kérdése. Tényleg az agyad diktál, egyéni dolog.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
40. Asher  PlayStation.Community tag
2016.11.01. 09:51:45
LV2
39. Asher  PlayStation.Community tag
2016.11.01. 09:48:28
LV2
Válasz 36. prototype üzenetére:
Megszokható. 16 éves koromig 20 perc együttlét egy busszal és majd széthánytam magam. 35 évesen simán megy a PSP, olvasás, filmezés a buszon.
PSN ID: Asher0482
38. ps2true  -A LEGNAGYOBB-
2016.11.01. 07:32:37
LV24
Válasz 36. prototype üzenetére:
Szerintem nem te döntöd el mitől vagy, vagy mitől leszel rosszul.Van aki így, van aki úgy van bekötve. Lehet neked is vannak határaid amitől te kikészülsz. Más meg nem. És akkor te leszel puhapöcs. Te lehet megiszol három sört és az asztal alatt vagy. Én egy rekesszel és körberöhöglek. Nem vagyunk egyformák. ;)
Playstation
37. ps2true  -A LEGNAGYOBB-
2016.11.01. 07:27:25
LV24
Válasz 35. HUN_GERGO üzenetére:
Valamit keversz. Első volt a papír szemüveg. Google Cardboard 1.0. Majd jött a műanyag VR Box Cardboard 2.0. Ennek minden másolatával. Ezt koppintja Samu VR szemüvege. Csak szerződött az Oculusal. És egy csomó VR élmény csak Samu telefonon megy.
Playstation
36. prototype  PlayStation.Community tag
2016.11.01. 06:19:46
LV11
+1
Sosem bírtam megérteni, miért lehet az ilyenen rosszul lenni, meg a buszon háttal ülve rosszul lenni, meg szédülni a sima fps játékoktól. Puhapöcs banda.
"Brave. Not particularly clever, but brave."
35. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2016.10.31. 22:20:21
LV15
Válasz 34. ps2true üzenetére:
Igen próbáltam! Ez nekem vállalhatatlan minőség... sőt a samsung vr szemüvege s6edge el sem nyűgözött le, túl pixeles volt a kép (olyan mintha közelről néztem volna egy képcsöves tv-t.)

Ja és teszem hozzá, hogy az emberek nagy része majd beleteszi a 15-30ezres hulladék okostelefonját ami még a hd-s képet sem produkál. Annak csodás képe lehet.xD

Anno nagyon beharangozták ezt a vr szemüveges dolgot, tetszett is mert rengeteg lehetőség lehetett volna benne. Aztán jött a próba a samu vr szemüvegével (semmi extra) most meg már jönnek a papír vr szemüvegek. Sőt ahogy bemutatták rá a PS játékokat akkor jött le, hogy hasonló ugribugri játékok lesznek rá mint a movera meg kinectre... Komoly cím sztem nem lesz rá...
34. ps2true  -A LEGNAGYOBB-
2016.10.31. 20:24:58
LV24
Válasz 28. HUN_GERGO üzenetére:
Próbáltad? Mert én beraktam egy ilyen 4ezer forintos VR Boxba az S5 telót és hát kurva jó élmény. Volt kosár,horror,őslény stb. Frankó. Nem most találták fel a spanyol viaszt. Ez kb. a fényképezéssel egyidős. Csak tovább vitték a fonalat. Gyerekként a nyolcvanas években volt egy NDKs szürke kis dobozom amibe egy kerek korongot kellett belerakni. Volt rajta 20 kis kép. Fény felé fordítva és a kapcsolót nyomkodva egy mesét mesélt el. 3D ben mire körbeért . Ez igaz állókép volt de felejthetlen volt ez is. Ma az Auchanban 9000 forint.
Playstation
33. total  PlayStation.Community tag
2016.10.31. 18:35:35
LV1
Válasz 32. MolonLave üzenetére:
Természetesen nem akartalak megbántani, mint ahogy biztos te sem, amikor fröcsögésnek tituláltad a véleményemet vagy az érettségemet és szövegértésemet kritizáltad.
Az ajándék VR-t pedig a cikk kritikátlanul rajongó hanglejtéséből következtettem.
Az ugyanis nem kardinális kérdés, hogy milyen füles fér alá, vagy, hogy világít valami fény ezért jobb, ha kihúzod a konnektorból..
Különösen semmitmondó észrevételek ezek annak tükrében, hogy nem említed az aláizzadást, a szédülést, a hányingert, meg azt a tényt, hogy a nagy HÚHA faktor kb. a második-harmadik használat után elmúlik. Viszont marad az a szürkés fátyol ami a látványra telepszik, a recék, meg a korai ps3 szintű grafika.
32. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2016.10.31. 16:15:03
LV2
Válasz 30. total üzenetére:
Láttál a cikk bármelyik részén arra utaló nyomot, hogy a Sonytól származna a hardver?

Ráadásul a PS Vitát a VR-hoz hasonlítani elég furcsa, remélem te is érzed. Az egyik egy handheld, ami túl későn jött ki. A másik egy új technológia, ami maximum túl korán jöhet ki, de ehhez még túl - igen, kitalálhatod - korán van.

Ráadásul soha nem értettem, hogy ha eltér a véleményed, azt miért két kérdőjellel, két ponttal, össze vissza tagolással, és úgy általánosságban indulatos, bunkó stílussal kell kifejezni.
31. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.10.31. 15:36:07
LV28
Egy olyan kimutatásra kíváncsi lennék, hogy az embereknek hány százaléka nem bírja fizikailag ezt az élményt.
Feltételezem a PS VR gyártása előtt a marketing a piackutatás részeként ezt feltérképezte.
30. total  PlayStation.Community tag
2016.10.31. 15:00:38
LV1
Válasz 29. MolonLave üzenetére:
Szövegértelmezés??
Ne dimenzionáld túl magad. Ez itt felül a tökéletesen átlátszó marketing bullshit..
Helyette leírom a Playstation VR életciklusait:

Megjelenés - hype (ez van most)
Fél/egy év múlva - óvatos kivárás (lassan szivárgó középszerűség)
Másfél év- Az eladások a nulla felé konvergálnak(hatalmas akciók)
Két év múlva- a Sony bejelenti, h. leállítja a VR gyártását, ami egy nagyszerű innovatív eszköz volt és megelőzte a korát, ám a játékosok még nem álltak készen rá..
És igazuk is lesz. Papíron nagyszerű az ötlet. A valóságban viszont az emberi szem nem arra van kitalálva, hogy három centiről képeket villogtassanak bele..
29. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2016.10.31. 12:44:33
LV2
Válasz 23. total üzenetére:
Feltételezem, hogy ha nem vagy annyira érett, hogy gondolkodj, mielőtt össze-vissza fröcsögsz, akkor arra sem vagy érett, hogy utánajárj a dolognak. Vagy úgy általánosságban szöveget értelmezni.
28. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2016.10.31. 09:36:33
LV15
A másik dolog...

A komolyabb VR cuccok mellett megjelentek a piacon az 2-3ezer forintos papir kiadású ultragagyi cuccok, amit a gyerkőc egy délután után a polcra teszi. És ezek a cuccok szinte nulla élményt adnak, így elég keményen lejáratják az egész VR megitélést.
27. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2016.10.31. 09:30:22
LV15
Borzasztó nagy bukás lesz ez a cucc is... az emberek 90 % nem fogja bírni.

Aki meg a sorozatos rosszullét mellett is használja az kész zombi lesz. xD
26. martin  Főszerkesztő
2016.10.31. 07:58:28
LV27
Válasz 24. ps2true üzenetére:
Amennyiben érzékeny vagy erre a játékélményre, akár bármelyik game is szédülést okozhat.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
25. martin  Főszerkesztő
2016.10.31. 07:56:51
LV27
+1
Válasz 23. total üzenetére:
A Sony nem küldött ingyen tesztpéldányt. A saját magunk által megvásárolt saját hardvert teszteltük, amibe saját pénzt öltünk bele. Amikor hívtak, hogy adnak egy hétre, visszautasítottam. Szokásomtól eltérően most nem minősítelek, kár beléd.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
24. ps2true  -A LEGNAGYOBB-
2016.10.31. 06:52:41
LV24
Tegnap volt lehetőségem kipróbálni. Nekem meggyőző volt. Igaz a kép a széleken mintha homályos lett volna. Odanézve viszont jó lett. Hatalmas élmény.T alán még ami zavart,hogy a szem alatti arcrész mintha nem simulna az arcra. Így beszűrődik némi külső fény. De aztán ha beleéled magad akkor észre sem veszed. Így ha lett volna annyi pénz a zsebemben futottam volna megvenni. Aludtam rá és ma is azt mondom,hogy kell egy ilyen. De józan ésszel végiggondolva csak akkor ha lesz rá tartalom. A sok kiegészítővel már a PS2 korszak óta megégettem magamat. Kamerák.Move.Kamera.Ps4 kamera. Aztán föléhelyezkedve rájöttem,hogy pár "hűha" techdemó és pár játék után mentek a szekrénybe. Nem azért mert nem tudtam játékot venni rá. Hanem azért mert nem volt rá olyan ami miatt ezek a kiegészítők valami csoda nagy élményt dobtak volna hozzá. Itt a Ps4 kamera két éve. Miért? Hogy az Alienben kinézzek az asztal mögül? Vagy az Until Dawnban a megijedésemet fényképezze? Tartalom ez kell. Sok és nem nyúlfarknyi.


Azért egy RE7 ha végig ilyen . A Driveclub pedig ilyen hatással van egyesekre akkor mi lesz? Szívrohamot okoz a játék alatt? Mert rohadt módra bele lehet élni magát az embernek. Várok, de veszek egy ilyet. Addig marad 4000 forintos. Az is fasza. Valaki nem tudja honnan lehet a Samsung VR demofilmjét megszerezni? Vagiznék egy kicsit a haveroknál. Elnézve a Samu VRját az is négyezres kategória.Csak minőségibb anyagból.
Playstation
23. total  PlayStation.Community tag
2016.10.31. 01:59:15
LV1
"Megéri? Megéri!"
Igen, ha a Sony küldi ingyen, akkor megéri, csak azt vágod át a palánkon, aki a SAJÁT kétszázezer forintját öli bele,..aztán minden második játéktól hányingere lesz.
Amúgy pedig a játékok techdemó szinten vannak, úgyhogy a tartalom hiánya és/vagy a hányinger két hét alatt a polcokra száműzi majd a VR-t.
Ja, és játékok nem lesznek. Izgalmas mennyiségben biztosan nem.
És azt is megmondom miért! Nézzétek meg a ps Vita eladásait, és bedőlését!
Na értitek már az összefüggést?! A Vitából világszinten elment kb. 15 millió darab. És miért csődölt be? Hát azért, mert 15 millió eladott hardverre a Sonynak nem érte meg játékot fejleszteni!
Na mennyi fog elmenni a Playstation VR- ből? Így hogy szar a grafikája és hányingert, fejfájást okoz?
Na szóval mindenki jól gondolja meg, hogy van e kidobnivaló pénze a VR+Camera kombóra porfogónak, aztán úgy döntsön..
22. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2016.10.30. 23:53:41
LV21
Válasz 21. Csillag13 üzenetére:
Sajnos a felbontás miatt nem túl jól, de ellenben jó nagy az átmérő !
2016.10.30. 21:47:08
LV3
Skacok, én eddig csak kiállított darabot láttam, valaki megmondaná,
hogy 2. képernyőként hogy funkcionál?

Film?
Netflix?
Nem VR-os játék? (NBA, Fifa, Witcher...)
20. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2016.10.30. 21:23:33
LV21
Válasz 14. szasa üzenetére:
Jövőhéten jön az Rush of Blood, akkor jobban bele merülök, de nagyon sajnálnám, ha rám is már intenzíven hatna a rosszullét, mert a Robinson: The Journey nov 11-én nagyon érdekelne.
19. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2016.10.30. 21:02:13
LV21
Válasz 13. Alien üzenetére:
Ja, Cinema módban biztos, hogy van 7.1 is egy komolyabb fülessel, viszont csak a legkisebb átmérős vászon követi a fej mozgását.
De ez valahol érthető is, mert a médium, large vászonnál már úgymond moziban ülő szemlélő vagy, ahol már csak a szemed mozog, mint a moziban,...csak a kép ne mászkálna.
18. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2016.10.30. 20:55:07
LV21
Válasz 13. Alien üzenetére:
Én biztos, hogy nem adom el, és kivárom a sorsát, mert bőven van benne potenciál !

Persze lehetne élesebb a felbontás, szebb a kép, de a virtuális játékok még így is ütnek !
Hogy mennyire 3D-sek a játékok és a hang ? Nagyon ! Bár a kis tyúkbélből olyan, mintha csak a bal szólna, de jön az jobbról is.
3D-ről meg annyit, hogy már az beszarás mikor a VR Playroomban a Szellemirtókat játszol a DS4-gyel, próbálod elkapni a kis genyót a zöld lézersugárral közben meg repked veled az egész helység !
17. martin  Főszerkesztő
2016.10.30. 18:06:08
LV27
Válasz 15. Noob üzenetére:
Ennél tesztebb teszt szerintem már nem lesz.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
16. jofejsrac  PlayStation.Community tag
2016.10.30. 17:06:11
LV1
Válasz 10. Old_Raiden üzenetére:
Akkor teljesen vállalható, ha eléri a mozivászon szintjét.
15. Noob  PlayStation.Community tag
2016.10.30. 15:26:52
LV5
Válasz 3. martin üzenetére:
Ez bemutatónak jó volt, de tesztnek szerintem nem elég, épen kezdtem élvezni, amikor véget is ért.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
14. szasa
2016.10.30. 15:05:41
LV1
Válasz 10. Old_Raiden üzenetére:
Megvettem az összes játékot hozzá. Nekem is a Driveclub az, ami azonnali hányingert okoz. El is adom a picsába, egyszerűen nem tudom élvezni emiatt. Ma is tettem vele egy próbát, de az eredmény ugyanaz, ráadásul utána kell egy óra, hogy összeszedjem magam.
13. Alien  PlayStation.Community tag
2016.10.30. 05:55:59
LV10
Jó kis cucc, talán bepörgeti a VR álló piacát. kiváncsi vagyok elterjed-e széles körben, mert a többi platformon szenvedősnek érzem egyelőre.

Nekem az új, hogy az OC meg a Vive ne tudna 90hz-et.

Írhattál volna a 3D hangról, kíváncsi lettem volna, hogy hogyan pozícionálják. Jön alulról-felülről is? érezni a távolságokat? cinema módban 5.1 hatása van és követi a fejmozgást?

De az is érdekelne, hogy mennyire 3D-sek a játékok pl.
12. palo75  PlayStation.Community tag
2016.10.29. 23:11:55
LV4
Válasz 11. Csillag13 üzenetére:
Vagy csak sokat ittál :)
(Bocsi ! Lehet magamból indultam ki. :) )
PS4: Golyo1975
2016.10.29. 21:12:48
LV3
Próbáltam a VR-t, driveclub után nekem is liftezett a gyomrom, meg szédültem, de lehet, hogy csak meg kell szokni...
10. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2016.10.29. 20:41:36
LV21
Válasz 6. jofejsrac üzenetére:
Nem lesz " kockás ". Nézhető, főleg ha a film / forrás közvetlen Blu-Ray minőség. De Full HD tévé élességet ne várj ! Olyan mintha a moziban néznéd a vásznat, ott sincs tűéles kép.
9. martin  Főszerkesztő
2016.10.29. 19:45:44
LV27
Válasz 8. Dragonken üzenetére:
Írj ismertetőt róla, abból nem kaptunk tesztpéldányt.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
8. Dragonken  Szerkesztő
2016.10.29. 19:44:44
LV16
Válasz 7. martin üzenetére:
Batmant megvettem, valami hihetetlen élmény.
de miért nincs DK-n nadrág?
7. martin  Főszerkesztő
2016.10.29. 19:43:25
LV27
Válasz 5. Dragonken üzenetére:
Tumble VR statikus.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
6. jofejsrac  PlayStation.Community tag
2016.10.29. 19:43:16
LV1
Válasz 1. Old_Raiden üzenetére:
Akkor ha én egy blu-ray filmet beteszek és szemüvegben akarom nézni a minőség mondhatni "kockás" lesz? Pedig pont ez érdekelne a legjobban, hiába van viszonylag nagy tv-m.
5. Dragonken  Szerkesztő
2016.10.29. 19:21:42
LV16
Műhelytitok: pár napja elkezdtem írni egy jó kis klasszikus, sztorizgatós VR ismertetőt, de az Until Dawntól szerzett rosszullét után hagytam a picsába a dolgot. Végignyomtam az első pályát, ami vagy 20 perces, közben csont leizzadtam, jöttek a hányás előtti igazi gyomorból jövő büfögések, majd 2 napig szédültem. Nem akartam senki kedvét sem elcseszni, szóval maradt ennyiben a dolog.

Engem a mozgolódós játékok, pl Rigs, Driveclub, meg van vmi Toon fps amcsi store-on, ezek mind rottyra kikészítenek. És úgy látszik az UD is, pedig a demóval elvoltam.
de miért nincs DK-n nadrág?
4. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2016.10.29. 18:57:04
LV5
nagyon jó teszt, még várok a vásárral egy picit, ez a "vándorlás" dolog eléggé kiábrándító.
..loading, please wait..
3. martin  Főszerkesztő
2016.10.29. 18:28:23
LV27
Válasz 2. Noob üzenetére:
Milyen tesztre gondolsz?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
Elmélkedő - Véget ért hát a Trónok harca, hogy tetszett?
2019.05.26. 00:00 PlayStation.Community
36 hozzászólás
Szerző: martin
!!SPOILER - SPOILER - SPOILER - SPOILER!!
Life is Strange 2 - Episode 3 (PS4, PSN)
2019.05.24. 15:30 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Petunia
California Love.
RAGE 2 (PLAYSTATION 4)
2019.05.23. 16:25 Játékteszt
11 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Ismerős utakon.
FutureGrind (PS4, PSN)
2019.05.22. 14:42 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: JediEco
Futurisztikus csúszó-bigyó izé...
Giga Wrecker Alt. (PS4, PSN)
2019.05.22. 14:36 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: CocytusHUN
Pikachu! Téged választalak! - hangzik az ikonikus mondat, amint a széria egy újabb ta… he? Hogy mi? De hát a kiadó? Ez nem? Tényleg? Hm bocsánat.. khm akkor újra…
Sorozat - The Punisher, második évad
2019.05.21. 06:33 Cool-Túra
3 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Elcseszett életek vérmocskos panoptikuma.
ToeJam & Earl: Back in the Groove! (PS4, PSN)
2019.05.20. 15:17 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Azok a '90-es évek...
Venom Nighthawk Chat Gaming Headset
2019.05.19. 10:55 Techno
5 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Kell egy füles?
TEAM SONIC RACING (PLAYSTATION 4)
2019.05.18. 15:42 Játékteszt
3 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Úgy futol', alig érlek utol.
8-Bit Invaders (PS4, PSN)
2019.05.17. 11:02 PSC egyperces
2 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Egy harmadik típusú pofon a gamereknek.