PlayStation.Community

2016.10.21. 09:13 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Értékeld a cikket!
A szerelvény minden állomáson és megállóhelyen halál.

Elegemvanmá’ mer’ péesnégyen csak ezek a pixeljátékok jönnek má’ mindig.
Szinte hallom, hogy sokak fejében ez a mondat, avagy ennek bármelyik permutációja érlelődik, már csak az alant díszelgő képek és videó láttán. Jómagam nem tartom magam nagy szereplőnek a mostanság divatos „utáljuk az indie játékokat/bálványozzuk az indie játékokat” keresztes háborúban, valahol a méltán hangzatos aranyközépúton helyezném el magam, csendes megfigyelőként. Vannak kedvenc gyöngyszemek, ezekbe rengeteg órát belepakoltam és egyáltalán nem zavart, hogy nem egy AAA-kategóriás, mindenki által várt kalandba csöppentem, hisz teljesen más élmény egy ilyen játékot tolni, mint a megszokott, „nagy” címeket. Az, hogy ez jó, vagy rossz, mindenki el tudja dönteni saját maga, ami viszont biztos, hogy a szélsőséges gyűlölködés emiatt teljesen felesleges.
Ebben a szellemben kezdtem neki a Final Station című, poszt-apokaliptikus, túlélő-akció-horror egyvelegnek. Mire a stáblistáig értem, tudatosodott bennem, hogy ez bizony a kedvenc indie cuccom lett, sőt, azt is meg merném kockáztatni, hogy hangulatban nagyon régóta nem kaptam ehhez hasonlót semmilyen játéktól.
A Final Station egy in-medias-res jellegű nyitánnyal kezdi el a kalandot. Főszereplőnk egy egyszerű, nevén nem nevezett mozdonyvezető, aki épp mindennapi rutinját végzi. A játék nincs elhelyezve sem térben, sem időben, mindössze annyit tudunk, hogy 106 évvel játszódik egy bizonyos „Első Látogatás” (First Visitation) után.
Héroszunk otthonául szolgáló városában indulunk kalandos utunknak. Alapvetően egy side-scroller, azaz oldalnézetes mászkálást alkalmazó játékkal lesz dolgunk, ahol különböző városokat kell meglátogatnunk. Az első néhány város a betanító szakasz. Kétféle fő játékmeneti szegmensre tagolható a game: az egyik, mikor a vonatunkon tartózkodunk, ez az állomások közti haladás közben válik játszhatóvá, míg a terebélyesebb, a különböző lokációk bejárására szolgáló mód lesz. A betanító szakaszon különböző utasokat kell elszállítanunk a következő városokba, itt megtanuljuk a „vonatozás” közbeni teendőket: lehetőségünk van a vonat elejében üzeneteket olvasni, különböző tárgyakat a meglévő alapanyagokból létrehozni (craftolni), vagy akár megtekinteni az útvonalat és az állomásokhoz tartozó információkat. Amennyiben van utasunk, mi felelünk az állapotukért. Minden utashoz két mérő tartozik: egy életerő és egy éhségjelző.

Utasaink állapotától függően e kettő folyamatosan csökken. El kell látnunk a sérüléseiket, ahogyan étellel is kell szolgáljunk, különben meghalnak. Az erre alkalmas élelmiszer és gyógy-csomagok fellelhetőek a pályákon, de, ha más nem, a létrehozásukhoz szükséges alapanyagokkal is meg leszünk szórva. Az utasok ellátásán felül a vonatunkra is figyelnünk kell. Minden vonatozásnál lesz egy fő rendszere a járműnek, amelyet karban kell tartanunk a megfelelő minijáték elvégzése által, ennek elmulasztása kihat az utasainkra is. A nagyobb városokba leszállított, túlélő utasok után jutalmakat és pénzt kaphatunk, amelyet lőszer és tartalékok vásárlására tudunk fordítani. Amint megérkezünk egy célhoz, ezt jelezzük a vonatkürttel, itt kezdődik el a mászkálás az aktuális helyszínen. Minden ilyen alkalommal a célunk az, hogy a továbbjutást megakadályozó vágányzár kódját megtaláljuk, ez valahol a pályán van elszórva, leggyakrabban egy dokumentum formájában felvésve valahová.
A tutorial állomások alatt már kapunk sejtelmes információkat arról, hogy valami nincs rendjén a világban, sorban szakad meg a kommunikáció az adott településekkel, alapvető szorongás és pánikhangulat uralkodik az embereken, valamint a későbbi szakaszokon különös lények fognak az életünkre törni. A továbbjutás érdekében előbb-utóbb fel kell vegyük felük a kesztyűt, ám ez nem könnyű feladat. Akad ugyan lőfegyver gyanánt egy pisztolyunk, de a lőszert igencsak be kell osztanunk, inkább a józan eszünket kell használjuk a nagyobb tömeget felsorakoztató veszélyhelyzetekben.

Tudunk emellett ütni is, ami nem túl hatásos, egészen addig, amíg rá nem jön az ember, hogy az ütés „tölthető”, egyfajta nagyobb ütéssel pedig egyből le tudjuk teríteni a normál ellenfeleket (mert, hogy nem egy fajta lénnyel gyűlik meg a bajunk az út során). A pályákból akadnak hosszabbak, rövidebbek, illetve a kötelezően bejárandó helyek mellett lesznek opcionális pályarészek, ahol plusz cuccok reményében kutakodhatunk.
A kapzsiság ugyanakkor nem mindig kifizetődő. Például emlékszem egy hosszú, kacifántos járatra, tele ellenféllel, aminek a végén mindössze egy üres doboz és egy, a felszínre feljuttató létra volt. Utunk során temérdek települést be fogunk járni, ahol lassan, de biztosan fény derül a történetre; mondanom sem kell, egy nagyobb összeesküvés részét képezzük, mint, amit el tudnánk képzelni.
A sztori és a élmény szerintem kifejezetten hangulatos, végig el tudja hitetni a játékossal, hogy egy nyomasztó, kilátástalan világban van. Sokszor történik valami, ahol ott sem vagyunk, mégis, az utóhatásai elkerülhetetlenek. A játék ezen felül komoly kérdésekkel foglalkozik, boncolgatja, kifordítja, hogy mi a helyes és helytelen, meg úgy egyáltalán, magának a létezésnek is új értelmed ad végül. Mélyebb részletekbe nagy poénok lelövése nélkül nem mennék bele, de az tuti, hogy nem elég egyszer végigtolni a játékot, hogy mindent felderítsünk - lassan neki is állok másodjára, hátha világosabb lesz az összkép.
A játék hangulata nálam elérte, hogy le se tudjam tenni a kontrollert és még napokkal később is a fejemben motoszkáltak az apró részletek. Néhol kimondottan vérfagyasztó és nyomasztó játék ez, ami végig az ember vállán tartja a súlyát, valahol egy Cloverfield világába beágyazott Lone Survivorként tudnám aposztrofálni, ám mégis megvan a saját, egyedi hatása. Amennyiben egy érdekes, mélyen gyökerező kalandra és történetre vágysz, bátran ajánlom a beszerzését, független attól, hogy milyen játékokhoz vagy szokva. Azt is mondhatnám, itt a játék csak egy (kiváló) körítés. Minden tiszteletem az alkotóké!

Kiadó: tinyBuild
Fejlesztő: Do My Best Games
Megjelenés: 2016.09.06.
Ár: 4590 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 1.4GB
Web: http://thefinalstation.com/
PSN feltöltőkártya: https://www. konzolokszervize.hu/


(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
8. martin  Főszerkesztő
2016.10.23. 12:15:15
LV27
Válasz 6. DanielBiG üzenetére:
Kiváló élménybeszámolót írtál, ment az egy csillag. :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
7. VictorVance  Szerkesztő
2016.10.23. 01:30:35
LV18
Szerintem megpróbálom én is, ígéretes.
Örülünk?
6. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.10.22. 09:25:17
LV5
GrayFox kiváló "élménybeszámolót" írtál, jár az 5 csillag!
15 dolcsi us storeon a cucc, szerintem hamarosan benevezek rá.
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
5. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.10.22. 09:12:51
LV5
Válasz 4. martin üzenetére:
Zsinórban hatmadjára nézem meg a trailereket, valami bszott durva hangulata van a cuccnak! Szerintem veszek jegyet erre a koncertre, nem várom meg vele az ingyenes segélykoncertet :)
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
4. martin  Főszerkesztő
2016.10.21. 12:00:06
LV27
+1
Válasz 3. DanielBiG üzenetére:
Nagyszínpad?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.10.21. 11:57:35
LV5
IGC! IGC! IGC!
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
2. Onimushaman  Szerkesztő
2016.10.21. 11:18:32
LV24
Hű, ez bejövős.
señor
1. martin  Főszerkesztő
2016.10.21. 10:49:42
LV27
Már a trailer zenéje is ijesztő.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Skorecery (PS4, PSN)
2019.08.24. 10:23 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Az újragondolt Pong.
Observation (PS4, PSN)
2019.08.23. 10:46 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Szellem a gépben.
DOOM trilógia (PS4, PSN)
2019.08.22. 17:16 Kedvcsináló
18 hozzászólás
Szerző: martin
Pokoli nosztalgia.
Mozi - Volt egyszer egy... Hollywood
2019.08.20. 12:31 Cool-Túra
34 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Hollywoodi (rém)álom.
Everybody's Golf VR (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.20. 12:19 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Akkor sem megyek ki a szabadba golfozni!
Blast Zone! Tournament (PS4, PSN)
2019.08.16. 09:15 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: GrayFox
A lemásolt házifeladat esete.
Songbird Symphony (PS4, PSN)
2019.08.15. 12:01 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
"Hajnalonta engemet / gerle-galamb költöget"
Mozi - Halálos iramban: Hobbs & Shaw
2019.08.15. 11:48 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A macsó kopasz bácsik visszatértek.
Attack of the Earthlings (PS4, PSN)
2019.08.14. 11:30 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: HTB
A vadkapitalizmus túlkapásai.
Wolfenstein: Cyberpilot (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.12. 20:19 PlayStation Network
14 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Cyber-langweilig.