.
 

PlayStation.Community

2016.10.13. 16:08 PlayStation Network
44 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
Íme egy kiváló játék... főként autista zseniknek. (De átlagember is vállalhatja, ha elég bátor.)

(Agymenés indul; akár ki is hagyhatod ezt a fejezetet!)

Egyes kutatók szerint az ember a földi evolúció csúcsa, a tápláléklánc tetején csücsülő legfejlettebb lény ezen a planétán, az egyetlen gondolkodó teremtmény bolygónkon. Ezzel szerintem nagyon sokan vitába mernének már szállni. Sőt, ahogy haladunk előre az időben és látjuk az emberiség lejtmenetszerű elbutulását, lassan hamarabb fogadnánk egy kutyára, macskára, bagolyra, vagy egy felfújható guminőre, mint sok, embernek már aligha nevezhető evolúciós zsákutcára.
Ettől a szomorú ténytől eltekintve szerencsére igen sokan vannak, akik még képesek értelmesen gondolkodni, mégis előfordulnak olyan alaptételek, amiket annak ellenére képtelenek vagyunk megérteni, hogy tulajdonképpen tisztában vagyunk velük. (És ez alól sajnos én sem vagyok kivétel, kár is lenne tagadni.) Ilyen tény mondjuk az, hogy az emberek igényei különbözhetnek. Jómagam például komoly energiát belefeccölve próbálok azon dolgozni nap mint nap, hogy jobb ember legyek azáltal, hogy ha már ezt az egyszerű igénykülönbözőséget megérteni nem tudom, legalább képes legyek elfogadni.

Nyilván mondanom sem kell, hogy ez sajnos még így is ritkán sikerül.

Képtelen vagyok elfogadni példának okáért azt, amikor valaki egy videojátékos fórumon magából kikelve, a monitor mögött liluló fejjel fröcsög arról, hogy indie-fejlesztésű játékoknak PlayStation 4-en nincs helye. Fel nem tudom fogni, hogy mondhat valaki olyat, hogy az indie játékoknak "külön konzol kéne", vagy azt, hogy az indie játékok "helyett" a Sony-nak inkább csúcskategóriás játékokat kéne készítenie. (A fenti állítások ostobaság-tartalmának mérésétől, elemzésétől és az indie-blockbuster játékfejlesztés egymásra való hatásának körbeírásáról most eltekintenék.)
Egy dolgot tudok / tudnék csak ebben a témában elfogadni: ha valaki értelmesen, intelligensen és tényszerűen képes (lenne) leírni, hogy neki történetesen az indie játékok nem tetszenek. Mert ez legalább egy egyszerű szubjektív állítás, körülbelül olyan, mintha valaki azt mondaná, ő sosem tartana vizslát, vagy venne Samsung tévét. Ez így teljesen oké. Mert ha nem tetszik neki, hát ne tegye. Tartson / vegyen mást. Mindenkinek szíve-joga azt választani a rendelkezésre álló kínálatból, ami neki tetszik. De, hogy egy szórakoztatóipari terméket kerek perec megtagadni és létjogosultságát firtatni... nos, az szépen fogalmazva nem túl bölcs dolog.

...és, hogy miért nem? Egyszerűen azért, mert néha ezek a kis, egyesek által mániákusan tagadott indie játékok valaki számára sokkal több értéket képesek hordozni, nagyobb szórakozást tudnak nyújtani, mint nagy költségvetéssel készült társaik. Jó példa erre az alább bemutatásra kerülő cucc, melyet annak ellenére teszteltem élvezettel és fülig érő szájjal, hogy a játék tulajdonképpen bekapott, megrágott, majd nem kiköpött, hanem kif*sott a padlóra, és pont úgy is éreztem magam, mint ahogy ez az egész így leírva hangzik. Sz*rul.

(Agymenés vége; indul a teszt!)
A Wolfbrew Games egy (elvileg) kéttagú, amerikai indie stúdió, akik most némi tuningolás és hibajavítás után PlayStation 4-re is kiadták - PC-re már korábban megjelent - játékukat, melynek címe Slain: Back From Hell. Egy gótikus ihletésű, heavy metal inspirálta harcos árkádjátékról van szó, melyben a főszereplő Bathoryn, a hófehér hajú ősi harcos, akit egy szellem-entitás ébreszt fel - sokadszorra - halál-álmából azért, hogy kigyomlálja a világra éppen leselkedő gonoszt. Ezzel a korosodó, fáradt, de nem megfáradt metál-férfival kell borzalmak sokaságán átküzdeni magunkat ahhoz, hogy újra nyugodt álomba szenderülhessünk... legalábbis a következő ébresztésig.

Amikor a PSC "ki mivel játszik" topikjába beírtam, hogy a Slainnel tolom, ColdHand megkérdezte, mennyire castlevaniás ez a game. Ezen kicsit felhúztam a szemöldököm és azon tűnődtem, vajon ezt a sületlenséget megint hol olvasta ColdHand, vagy ki szakértette neki, hogy a Slain egy Castlevania-klón. Mert nem az. Oké, távolról nyomokban hasonlít a Castlevania játékokra, de sokkal inkább hajaz a Capcom 1985-ös Ghosts 'n Goblins-ára, de még ennél is jobban a Taito 1987-es Rastanjára.
Egy haladós-kaszabolós platformerről van ugyanis szó, melyben a harc mellett az ugrándozás is nagyon fontos szerepet kap. Van benne egy kis kapcsolgatás, liftezgetés, egy picit titokkeresés, borzalmas boss-ok, rémisztő miniboss-ok, és... temérdek szopás.

A Slaint készítői az itt beillesztett trailerben is "klasszikus" elemekkel szerelt akciónak titulálják, ami csak részben igaz. Van benne egy halom régimódi összetevő, persze, de nagyon sok mindent újraálmodtak. A középpontban - talán nem leplezek le titkot azzal, hogy elmondom - a player orbitális szopatása és ügyességének / türelmének legmaximálisabb próbára tétele áll.
Első és legfontosabb dolog a Dark Souls-hatás. Ez abban nyilvánul meg leginkább, hogy a kaland során nagyjából ezer alkalommal biztosan meg fogsz halni, éppen ezért nincs is életszámláló, csak checkpointok, melyek elérésével garantálod, hogy ne kelljen halál után a teljes pályát újrakezdened, csak egy adott szakaszt. A save pontok elérése hála istennek néha kitrükközhető, kicsalható, kibekkelhető, máskor viszont egyszerűen nincs más lehetőség, csak a hiba nélküli, stílszerűen szólva halálpontos kivitelezés. Szopás.
Hogy tudd: halálnemeid sokaságát nem csak a kisebb-nagyobb ellenfelek okozhatják, de a mindenféle gyilkos csapdák is gyarapíthatják. Amikor éppen nem leszúrnak, levágnak, lesavaznak, szétkarmolnak, felgyújtanak, kicsontoznak, vagy lefejeznek a rémlények, akkor agyonlapítanak, széttrancsíroznak, összenyomnak, vagy felnyársalnak a környezetbe nagyon ügyesen elrejtett szörnyűségek.

A játékban életcsík van, ami általánosságban 4 bekapott ütés után elfogy. Szopás. Nagy ritkán előfordul, hogy a program ad újratöltést pálya közben, de erre nem lehet számítani vagy építeni, a feladatokat / szakaszokat legtöbbször egy adag életerővel kalkulálva kell megoldani. Szopás.
A harcnál igazából mindegy, hogy egy mezei csontvázzal, vagy egy képernyőnyi magas boss-szal küzdesz: egy tizedmásodperc ritmusveszés, kihagyott védekezés, vagy elszámított távolság miatt bárki bármikor, alig pár támadással le tud gyilkolni, szóval nagyon észnél kell lenni minden egyes ellenfél felbukkanásakor. Szopás. Ami tovább nehezíti a játékot, az a részleges kiszámíthatatlanság - ez például egy olyan elem, ami a klasszikus, '80-as években futó arcade címekre nem volt jellemző -, ellenben néha ez a véletlenszerűség pont a továbbjutás garanciája is lehet. Az ellenfelek nem mindig ugyanolyan ritmusban jönnek, nem mindig ugyanúgy, és nem mindig ugyanakkor, ezért a - bénább, mint én - playerek nagy szerencséjére néha lehetőség van egy kis trükközésre, a "kapcsolós" rendszerű eseményindítás kijátszására.

A Slain egy három ütésből álló kombósort használ alapként, mely a támadásgomb sorozatos nyomkodásával abszolválható. Ennek egyik tulajdonsága, hogy a második ütés után a karakter megindul előre. Ez nekem nem igazán jött be, főleg azért, mert a távolságok tartása és "kicentizése" az életben maradás kulcsa. Gondold el mondjuk, hogy állsz egy pici platformon, amiről leversz egy szemben álló ellenfelet, majd a végén "túlszaladsz" és leesel a mélybe. Szopás. Van ezen felül egy nyomva tartós "charge" támadás is, és ez egy kiemelten fontos, erős találatbeviteli eszköz, de ez nekem, csépelős power-játékosnak megint nem igazán feküdt, ráadásul ezt annyira pontosan ki kell számolni, hogy ne üssenek közbe, hogy nem is igazán mertem használni. Szopás.
A harchoz lehet varázslatot is alkalmazni, mely egy energialövedék - fullos csíknál robbantás - formájában materializálódik. A vízszintesen elnyomható, energiacsíkot fogyasztó lövés van, hogy életet menthet, de persze ez sem mindenható, ráadásul nem szántja végig a pályát, hanem egyes ellenfelekbe csapódva kifullad. Mondanom sem kell, ez is egy hatalmas szopatás, főleg akkor, ha a kisebb ellenfelek mintegy élő pajzsként felfogják lövésed, amit egy mögöttük álló, nagyobb dögnek szántál. Szopás.
Itt a támadásoknál említeném meg a megszerezhető - és váltogatható - extra fegyvereket is. Ezek között van lángoló pallos és fagyasztó szekerce is. A használatukkor fellépő támadásstílus-változás engem egy picit megzavart, úgyhogy ez megint egy olyan elem, ami nekem nem hozott könnyedséget, de mivel alapállapotban egyes elemetálok egyes ellenfelekre jobban hatnak, nyilván kár lenne hasznosságukat firtatni.

A támadások elkerülésére van egy védekezés gomb, ami csak felületi kezelésre jó, ugyanis még a kivédett csapások is sebzik kis mértékben a harcost. Szopás. Lehetőség van ugyanakkor parry-zésre is, egy utolsó pillanatban ügyesen elnyomott védéssel, és ez az egész game talán legfontosabb kunsztja, hisz parry után még a miniboss-ok is megszédülnek, és ilyenkor pár pillanatig védtelenül szédelegnek. Az általam preferált power-csépelés helyett voltaképpen majd' minden összecsapás nagyon szépen megoldható a parry alkalmazásával, de ez nagyon nehéz. Ehhez tényleg kiváló ritmusérzék és hihetetlen ügyesség kell, elsősorban azért, mert egyes ellenfelek támadásait más-más ütemben kell parry-zni. Van, hogy elég kardjuk megindulásának pillanatában, máskor meg a lesújtó fegyver becsapódásának tizedmásodpercében kell a gombot megnyomni, ezért minden dögnél ki kell figyelni a megoldást és megtanulni a praktikát. Szopás.
A védekezés rendszerének utolsó eleme a dodge, azaz a hátracsúszás. Ez megint egy olyan dolog, ami a tökéletesebbnél is tökéletesebb időzítést igényel, ráadásul szerintem egy hangyapöcsnyit késik is a gomblenyomáshoz képest, szóval robot / szilikongyerek / autista zseni legyen a talpán, aki erre az elkerülésre építi a túlélését. Szopás.

Összességében a Slain minden tudását beveti, hogy folyamatosan szénné pipáztassa a játékost, ezért a playernek is minden tudását be kell vetnie, hogy sikert arasson. Soha egyetlen másodpercre sem lankadhat a figyelem, nem lehet mellényúlni, és ha esetleg hibázol, csak a vakszerencsében lehet bízni - de szerencsére legalább elég sok olyan helyzet adódik, hogy működik a vakszerencse. Mint már mondtam, többször is megesett, hogy apróbb "csalásokkal", helyezkedésekkel, becsalogatásokkal, magasságkülönbség kihasználásával, vagy holtjáték bevetésével jutottam túl egy-egy ponton, de nyilván ez nem a "tiszta és hősies" megoldás volt, hanem inkább csak fércmunka. Persze a pálya végének elérése szempontjából igazából minden eszköz bevetése megengedett. Annyi bekapott közbeütés, lelökés, kicselezés, túlerő és megalázás után nem éreztem magam kevesebbnek azért, mert nem "tisztán" küzdöttem.
Aztán persze akad olyan eset is - a sztori előre haladtával egyre többször -, amikor nincs apelláta. Bezárnak egy terembe, ajtó becsuk', és az ellenfelek csak jönnek; a trükközésnek még a csíráját is elfolytja a játék. És ez a Slain könyörtelen része; az az összetevő, ami akár olyan helyzetet is eredményezhet, hogy elérkezel határaid végére, fel kell adnod, és képtelen vagy továbbvinni a játékot. Annak a lehetősége pedig, hogy ez bekövetkezik, ha nem vagy profi, csak egy átlag játékos, nem is kicsi. Szopás.

A Slain alá pakolt körítés mindemellett zseniális. Egy erősen retro-kinézetű, agyonpixelezett, ugyanakkor szemet gyönyörködtető látványvilággal dolgozó kalandról van szó, ahol hihetetlenül látványos tájakra juthatsz el, és zabálnivalóan bizarr pixel-ellenfeleket gyakhatsz le. (Ráadásul még többféle képcsöves-tévé filter is kapcsolható a tökéletes retro-hatáshoz!) A savas barlangok, a villámlással tarkított szakadó eső, a kitekeredett horror-fákkal benőtt erdő, vagy a pókhálóval teleszőtt mocskos kastély a klasszikus retro-grafika tökéletes megtestesülése, valami olyan élmény, amire a '80-as években a hardverek lehetőségeinek alacsony szintje miatt nem volt példa. Ebbe igazán nem lehet belekötni, maximum azt mondani, hogy ha valakinek nem tetszik a régies pixelgrafika, az itt nem találja meg a számítását.
A game másik nagy erénye az alapjellemzőként említhető, valahová az Iron Maiden / Judas Priest korszak közelébe pozicionálható metál zene, mely nagyon állat hangulatot ereszt szenvedéseid alá. Frenetikus, hiba nincs benne.

A Slain: Back From Hellről eredetileg csak egy "egypercest" akartam írni, de aztán rájöttem, hogy ez a game oly mértékben kiemelkedik az átlagos "jópofa" indie-fejlesztések tengeréből, hogy többet érdemel. Ennek a játéknak a hangulata... az nem mindennapi.
Ez a szoftver nem egy könnyed szórakozás, nem családi mozidélután a Disney-vel, nem bulijáték haverokkal, és nem egy bárki számára gyönyörűen élvezhető Uncharted. Kár lenne tagadni, hogy a játékban vannak dühítő, idegesítő, sőt mondhatjuk úgy, ügyetlen megoldások is - és itt most nem arra gondolok, hogy egyszerűen csak "nehéz", mert a PS4 exkluzív Bloodborne is nehéz, de cserébe harcrendszere közel tökéletes. Viszont ne felejtsük el, hogy ezt a játékot nem 100 ember készítette, hanem egy-kettő, és ennek fényében így azért már más a gyermek fekvése.
A Slain rengeteg olyan összetevőt és hangulati elemet kínál, amit a legnagyobb klasszikus arcade hack'n slash platformerek 30 évvel ezelőtt, de emellett van benne egy halom új keletű megoldás is. Nagyon sokat kell benne szenvedni, néha egyáltalán nem jó fej a program, még akár azt is lehet mondani, hogy direktben, moslék szemét módon szívat, viszont kiszámíthatatlanságának hála előbb-utóbb el lehet küzdeni magad a következő checkpointig, például malacszerencsével, ha nem vagy túl ügyes player.
Azt viszont nem zárom ki, hogy ez a játék megmutatja majd határaidat azzal, hogy végleg elakadsz benne. Lehet, hogy fel kell majd adnod, ami, ha eddig pl. a Watchdogs-szerű, kommersz blockbusterekhez voltál szokva, fura élmény lesz. Ne szépítsünk: sz*rul fogod magad érezni. Ügyetlennek, bénának, nyomultnak. Ez már akkor bekövetkezik, amikor belenézel a trófealistába, ami olyan kozmikus méretű kihívásokat tartalmaz, hogy elsírod magad.
Ha e teszt alapján kedvet kapsz a Slainhez és vásárláshoz közeli állapotba kerülsz, ezt mindenképpen tartsd szem előtt. Könnyen megeshet, hogy úgy tűnik, egyszerűen nincs tovább. Egy dolog azonban vigasztaljon: legalább odáig nagyon jót szórakoztál...

Megjelenés: 2016. szeptember 21.
1 player
Remote Play
HD Video Output 720p / 1080p
4290Ft
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
44. martin  Főszerkesztő
2016.10.15. 20:53:49
LV27
Válasz 41. JediEco üzenetére:
Köszönöm, de igazából nem lett egy jó teszt. Többet kellett volna írnom a játék platformer részéről, mert az nagyon erős. Sajnos az intenzív jatékélmény nem tudott leülepedni, nagyon addiktív a game.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
43. martin  Főszerkesztő
2016.10.14. 20:43:36
LV27
Válasz 42. Masamune üzenetére:
Hát ja, már az megadja szépen a hangulatot. Így kell ezt kezdeni.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
42. Masamune  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 19:41:56
LV14
+1
Fantasztikusan nez ki. A kezdokepernyot percekig neztem.
"Na de Gyurma Gyuszi!"
41. JediEco  Szerkesztő
2016.10.14. 19:37:22
LV3
+1
Apu! Csuda egy tesztet rittyentettél ismét!!! Köszi és továbbra is maximum ríszpekt!
A játék meg egyértelműen KELL!!!! Ezt nekem készítették. Mind a ketten... :)
"Néha tanácstalan vagyok, mint egy kisközség!"
40. LostBoyz  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 18:32:59
LV1
A Slain: Back From Hellel meg úgy vagyok, hogy havonta egy két checkpoint ot megcsinálok aztán egyszer csak vége lesz.
39. LostBoyz  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 17:53:19
LV1
''Egyszerűen azért, mert néha ezek a kis, egyesek által mániákusan tagadott indie játékok valaki számára sokkal több értéket képesek hordozni, nagyobb szórakozást tudnak nyújtani, mint nagy költségvetéssel készült társaik.''

Igaz szavak nálam lásd REZ Infinite:) Akár mikor akármennyit tudok vele játszani:) Lassan 15 éve :)
38. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.10.14. 17:14:31
LV28
Válasz 32. ColdHand üzenetére:
Pont a Salt and Sactuary-t hagyod ki?
37. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.10.14. 17:13:21
LV28
Válasz 13. Onimushaman üzenetére:
Erről kérdezd a Hello Games embereit.
36. foulier  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 15:50:22
LV1
Én sem értem, hogy manapság, ha valami indie, akkor miért kell telehányi a képernyőt pixelekkel. Ja, de mégis értem: mert akkor "jajjderetro" meg "jajjdecuki"
Van 1-2 kivétel, ahol a pixelart szerintem is hozzáad az atmoszférához (pl. Hotline Miami; Papers, please), de a többségben inkább óncélú a pixeltenger használata.
Akár ez a játék, akár teszem azt a Shovel Kinght sokkal rosszabb lenne, ha ugyan ezt a látványt használná, de öklömnyi kockák nélkül? Nem hiszem...
Amúgy meg vannak indei játékok, amik pixelesség nélkül is tudnak érvényesülni (csak sajnos kevés, pl. Limbo, Actual Sunlight, Machinarium), mások meg hiába nagyonretropixelart stílusúak, mégis unalomba fulladnak (pl. Luftrausers, Lone Survivor)
35. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 15:07:59
LV8
ez nagyon baresz kis cuccnak tűnik, egyszer biztosan beszerzem. én kimondottan csipázom az indie játékokat, million jobbnál jobb címmel találkoztam már az évek során.
PSN ID: LaXiKa_hun
34. tiNk  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 14:50:32
LV18
Megvárom míg kijön Vitára és egy kis leárazást is.
"We don't have to do this. You know that, right?"
33. Lotar  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 13:39:25
LV17
Bejövős -mondjuk csak az 1. videót néztem meg . Van vagy 3-4 2D-s cumó PS4-re , ami nagyon érdekel.
psn/sen id: pcpmate
32. ColdHand  Szerkesztő
2016.10.14. 13:16:37
LV22
Válasz 29. Resiskull üzenetére:
Nem tudom lenne értelme ilyen hozzáállás mellett bármelyiket is kipróbálnod, de itt van régről a Limbo, a Braid, vagy a Hotline Miami. Frissebb címekből pedig a Broforce, a The Binding of Isaac és a Cryp of the Necrodancer. És hogy írjak PC-s címet is: Papers Please, SupeHot. Így hirtelen, fejből ennyi, de szerintem Oni, Molon, vagy bármelyik másik szerkesztő tudna írni legalább kétszer ennyit. :)
...a többit képzeld hozzá.
31. Resiskull  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 12:11:43
LV21
Válasz 30. martin üzenetére:
"Biztos" beletörne a bicskám, ezért passzolom a kört...
(meg már mondtam nem célom a digitális vita szítása, nem foglalkoztat a továbbiakban, Coldnak igaza volt, nem kellett volna negatív töltetű megjegyzést írnom a jelen teszt hsz. részébe inkább megtartani magamnak)
30. martin  Főszerkesztő
2016.10.14. 12:07:20
LV27
Válasz 29. Resiskull üzenetére:
Mondanál kérlek egy szerinted egyedi fejlesztést, ami nem indie?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
29. Resiskull  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 11:55:41
LV21
Válasz 28. ColdHand üzenetére:
Privibe is jelezheted ezeket a címeket, ígérem leszedem őket, mert amikkel eddig játszottam én nem véltem felfedezni ezt az egyediséget(a fenti játéknak igaz csak képeit és videót láttam(ami alapján én nem merek kijelenteni véleményt) de az egyediséget köszönő viszonyba se látom) olyan mértékben hogy most ne ilyen véleményen legyek.
28. ColdHand  Szerkesztő
2016.10.14. 11:50:17
LV22
+2
Válasz 24. Resiskull üzenetére:
Jó pár indie játékban több egyediség és új ötlet van, mint 10 triplAAAs címben összesen. De ezt csak akkor érti meg az ember ha játszik is velük. Persze nem kell, nem muszáj, ha nem jön be, azzal nincs semmi baj, de...és ide bemásolhatnám a cikk első negyedét. :)
...a többit képzeld hozzá.
27. martin  Főszerkesztő
2016.10.14. 11:49:12
LV27
Válasz 23. Resiskull üzenetére:
:)

A fejlesztők nem "ebből" a projektból szeretnének megélni, ez egy projektjük. A játékot Kickstarter finanszírozásból készítették el, ahol 1,013 személy dobott össze $19,395 dollárt, ebből készült el a PC és PS4 verzió. Igen, a jelenleg zajló konzolpiacon ez egy lehetőség az indie játékfejlesztőknek.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
26. Resiskull  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 11:48:28
LV21
Válasz 19. Onimushaman üzenetére:
jó oké ebben is van valami, amit tudok de csak így önmagába nos ... pfh
Kevés ez a felület ennek megbeszélésére, és így csak közviszályt váltok ki úgyhogy hagyjuk is, én itt csak részigazságokat vélek megállapítani...
25. Resiskull  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 11:43:50
LV21
Válasz 21. ColdHand üzenetére:
"Írtad, hogy megérted azt a csoportot is aki tudja ezt értékelni. Szerintem meg baromira nem, mert akkor nem úgy nyilvánultál volna meg itt úgy ahogy. Pl. én rühellem a focit, mégse fingtam be a PES 2017 tesztbe egy "még egy foci, kellett mint egy falat kenyér" kommentet."

jó oké bevallom igazad van, csak látszat udvarias akartam lenni, valójába nem értem meg őket, de nem is zavar inkább így fogalmaznék, ahogy említed én is sokszor próbálok elmenni az ilyen jellegű dolgok mellet, de van hogy nem megy most ez egy ilyen hihetetlen pillanat volt sorry...
24. Resiskull  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 11:40:27
LV21
Válasz 21. ColdHand üzenetére:
hallod Cold az akkor volt(akkor volt létjogosultsága, a fejlesztők abba a cipőbe jártak ami a jelen generáció volt), nemár a mához hasonlítsuk, ezen egyének jelenleg szinte csak másolnak atom régi kijárt sémákat...
23. Resiskull  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 11:38:09
LV21
Válasz 20. martin üzenetére:
ja hogy ezek az emberek "ebből" a projektből szeretnének megélni a jelenleg zajló konzolpiacon, aham...
(mint kereskedő családban felnőtt egyén én ezt úgy látom, mintha a piacon mindenki 4K Tv-vel menne ki házalni mert ugye nagy átlagba most az fut, de egy kis csapat kivisz pár fekete fehér képcsövest(az említett fejlesztőid), brahiból hogy talán még el is adnak párat(és lehet, mert mindig van pár madár akit meglehet bolondítani) de ezért őket tisztelni hogy a jelenlegi felhozatal mellett ők még kifestenek meg zsírkrétával színeznek, engem ez nem bolondít meg)
Kereskedelmi szempontból amit csinálnak(az indi fejlesztők összessége) egyáltalán nem stabil, csak majd lesz belőle valami jelenség, valaki rákattan és még meg is veszi, de ha nem veszik meg akkor se dől össze a kártyavár.

én amúgy nem mondtam hogy nem értem mit várnak el az adott szellemi terméktől a 2 személy, nem igényeltem a levezetést...
22. ColdHand  Szerkesztő
2016.10.14. 11:37:40
LV22
Válasz 21. ColdHand üzenetére:
Vagy a billentyűzetet, vagy a szemeimet, de valamit le kell már cserélnem!
...a többit képzeld hozzá.
21. ColdHand  Szerkesztő
2016.10.14. 11:36:02
LV22
Válasz 15. Resiskull üzenetére:
Ha jól tudom a mostani Doom játék bejött neked. Remélem azt vágod, hogy ha anno a '80-es évek végén Romero, Carmack és a többiek nem ülnek össze munka alatt, vagy után, hogy játékokat hegesszenek (pénzért), mint független fejlesztők (ergo: indie), akkor nemhogy a forradalmi Doom nem született volna meg, de teljesen másképp alakult volna az ipar. Szerintem piszok nagy szerencse, hogy a harminc évvel ezelőtti formula még mindig működőképes, vagyis ha valaki be akar kerülni a nagyobb játékfejlesztők közé, akkor az út adott a lehetőségekkel együtt. A minőség meg egy másik kérdés, mert teljesen más mércével ker mérni az ilyen játékokat.

Írtad, hogy megérted azt a csoportot is aki tudja ezt értékelni. Szerintem meg baromira nem, mert akkor nem úgy nyilvánultál volna meg itt úgy ahogy. Pl. én rühellem a focit, mégse fingtam be a PES 2017 tesztbe egy "még egy foci, kellett mint egy falat kenyér" kommentet.
...a többit képzeld hozzá.
20. martin  Főszerkesztő
2016.10.14. 11:04:54
LV27
Válasz 15. Resiskull üzenetére:
Jobban örültem volna, ha inkább a teszttel van gondod, mert akkor talán tudnánk érdemben vitatkozni, vagy akár vita nélkül is elfogadnám, hogy nem jön be, amit és ahogy írtam.

Így viszont nem hiszem, hogy el tudom magyarázni neked annak a végtelenül szimpla történetnek a lényegét, hogy két független fejlesztő készít egy játékot, mert ebből szeretnének megélni. Ezt aztán megveszi cirka ötezer ember (kb, nem tudom), és ezek a fejlesztők kapnak 5000x3 dollárt a munkájukért. Ha te ezt nem tudod felfogni, vagy nem akarod elfogadni, széttárom a kezeim.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
19. Onimushaman  Szerkesztő
2016.10.14. 11:04:02
LV24
Válasz 18. Resiskull üzenetére:
És gondolj bele, ha téged nem is érdekel, de sokszor nagyon jó és szórakoztató címeket készítenek ilyen kicsibe. Ennyire van kapacitásuk. Aztán évekkel később akár az egyik tripla Aladár játékban működnek közre. Ez egy ugródeszka nekik.
señor
18. Resiskull  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 11:01:31
LV21
Válasz 17. Onimushaman üzenetére:
Ezt mondjuk nem vitatom, viszont ma már ilyen mélyről sikert elérni gondolom sokkal nehezebb, és ami tisztelendő...
17. Onimushaman  Szerkesztő
2016.10.14. 10:57:41
LV24
Válasz 16. Resiskull üzenetére:
Sok esetben jár szakmai elismeréssel, továbblépési lehetőséggel.
señor
16. Resiskull  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 10:55:00
LV21
Válasz 13. Onimushaman üzenetére:
Megkockáztatom hogy a fejlesztés is..:/
15. Resiskull  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 10:52:58
LV21
Válasz 14. martin üzenetére:
Figyelj értem amit mondasz remélem nem az jön le hogy a tesztel van bajom mert az a szokásos minőség, már inkábbb szól az indiről mint erről a csodáról tehát azzal nincs bajom...

Őszintén megmondom neked én ingyen se veszem meg ezeket a címeket már, de megértem azt a csoportot is aki tudja ezt értékelni mert a mozgató rugója korábbi megitélésre nyúlik vissza, viszont a fejlesztők szerintem ezt használják ki, mert ha annyira a régi szellemiség kielégítése a tisztelet lenne a cél úgy érzem menne ez ingyen is.

Egyszó nálam nem a pénz a kérdés én fantáziát nem látok benne, Ps+ keretében se szedem le az ingyen címeket ha nem érdekel csak azért mert ingyen van.
14. martin  Főszerkesztő
2016.10.14. 10:43:35
LV27
Válasz 12. Resiskull üzenetére:
Ingyen kéne adniuk? Akkor játszanál vele?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
13. Onimushaman  Szerkesztő
2016.10.14. 10:42:21
LV24
Nagyon hálátlan dolog az indie játéktesztelés. :/
señor
12. Resiskull  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 10:37:22
LV21
Válasz 11. martin üzenetére:
Nem várok semmit az ilyen alkotásoktól, csinálhatták volna 10-en is akkor se tudom értékelni már az ilyen alkotásokat főleg hogy pénzért mérik a jelenlegi generációra, és az ilyen idejétmúlt s*arokkal árasszák el a piacot....
11. martin  Főszerkesztő
2016.10.14. 08:09:58
LV27
Válasz 5. Resiskull üzenetére:
Az eljutott a processzorodig, hogy két ember készítette a játékot? Mit várnál, Unchartedet?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
10. pityesz555  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 07:53:13
LV1
Mostanában kipróbáltam pár indie címet és majdnem mindegyik tetszett is.Ezzel is teszek egy próbát szerintem.
9. tagor  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 03:15:33
LV3
Vitárámra szeretném, a munkahelyemre, egy nyolctagú vásárló spanyol turista csoporttal egyetemben.
Időnként teljesen a hatásom alá kerülök.
8. Resiskull  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 00:20:58
LV21
Válasz 6. mentoloshypo üzenetére:
talán elbírja, én reménykedek, de már nem merem megelőlegezni a látatlan bizalmat...
7. ColdHand  Szerkesztő
2016.10.13. 23:42:44
LV22
Anno a trailer egyből a Castlevania Symphony of the Nightot juttatta eszembe, ezért is kérdeztem rá, hogy mekkora a hasonlóság. Ezek szerint kevés. Szopás. :) De bejön a stílus és a látvány, így biztos beszerzem majd.
...a többit képzeld hozzá.
6. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.10.13. 23:07:33
LV28
Válasz 5. Resiskull üzenetére:
Tényleg, Pro támogatás itt lesz?
5. Resiskull  PlayStation.Community tag
2016.10.13. 21:28:17
LV21
az oszt igen, megint megizzasztották a PS4-et, öröm nézni...
4. Igjoe  Extremely Solid
2016.10.13. 21:02:17
LV3
+1
Asszem' november elsején kijön vitára is. Na arra tuti beszerzem.
3. VictorVance  Szerkesztő
2016.10.13. 19:51:58
LV17
Így a képek alapján tényleg hangulatosnak tűnik, de nem tudom magam rávenni.
Örülünk?
2. ufonauta  PlayStation.Community tag
2016.10.13. 18:04:57
LV15
Csak azt nem tudom ettől pixeleségtől miért nem tudnak már elszakadni indie játékok . Nem bírnék így sokáig játszani vele , sok idő kellene mire megszokná szemem szerintem .
1. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.10.13. 16:32:43
LV28
Elég jó hangulata lehet a képek alapján.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Elmélkedő - Az online vásárlás és rendelés
2018.12.23. 10:00 PlayStation.Community
33 hozzászólás
Szerző: martin
Megjött, elveszett, megvámolták, mást kaptam, sérült, a képen nagyobbnak látszott.
Animal Force (PS4, PSVR, PSN)
2018.12.16. 11:16 PSC egyperces
0 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Azt a pandát ne oda pakold, fiam!
Island Time VR (PS4, PSVR, PSN)
2018.12.14. 08:33 PSC egyperces
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Számkivetett-lite.
JUST CAUSE 4 (PLAYSTATION 4)
2018.12.13. 09:21 Játékteszt
22 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Káoszelmélet.
Mutant Year Zero: Road to Eden (PS4, PSN)
2018.12.12. 15:11 PlayStation Network
17 hozzászólás
Szerző: martin
Micsoda? Miss? HÁT MISS AZ ANYÁD, AZ!
Star Wars Pinball: The Force Awakens Pack (PS4, PS3, PSV, PSN)
2018.12.12. 08:25 Kedvcsináló
4 hozzászólás
Szerző: Masamune
Csak le ne TILT-son az erő...
RIDE 3 (PLAYSTATION 4)
2018.12.11. 09:00 Játékteszt
12 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Megtáltosodott motoros.
Defenders of Ekron: Definitive Edition (PS4, PSN)
2018.12.10. 09:32 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: Andras_01
Szívatás Level 1000.
RiftStar Raiders (PS4, PSN)
2018.12.09. 21:48 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Andras_01
Shoot-Loot-Death-Restart-Death-Restart.
Elmélkedő - Polkorrekt tartalmak a videojátékokban
2018.12.09. 12:05 PlayStation.Community
71 hozzászólás
Szerző: martin
Most akkor milyen bőrszínű és mely vallású ember ölhet büntetlenül milyen neműt és milyen korút?