PlayStation.Community

2016.10.06. 08:21 Techno
41 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Minden, amit tudni érdemes az új készülékről.

A Sony hamarosan beszáll a virtuális valóság versenyébe, ugyanis a belső fejlesztésű, PS4 kompatibilis PlayStation VR október 13-ától már kapható. A játékok jellegéből és a technika újszerűségéből fakadóan számos kérdés merülhet fel a vásárlókban, amelyek megválaszolására igyekszik az európai PlayStation Blog az alább lefordított GYIK-kal.

Alapvető kérdések

Kérdés: Mi az a PlayStation VR? Mennyibe kerül?

A PlayStation VR a mi virtuális valóság rendszerünk PlayStation 4-re, amely október 13-ától kapható. A fő termék tartalmazza a PSVR rendszert, fülhallgatókat és minden szükséges kábelt, £349.99/€399.99-es ajánlott fogyasztói áron.

Kérdés: Mire van szükségem a PSVR élményhez?

A PlayStation VR lehetővé teszi a videojátékok jövőjének megtapasztalását a virtuális valóságon keresztül a következő eszközökkel: PSVR rendszer, PlayStation 4 és PlayStation Camera. A legtöbb játék a DualShock 4 vezeték nélküli kontrollerrel működik. Sok PSVR játék esetében az élmény fokozható két PlayStation Move mozgásérzékelő kontrollerrel, míg egy korlátozott számú játék igényli ezeket. A PSVR exkluzív sci-fi FPS Farpoint a PSVR Aim kontrollerrel realisztikus és precíz vezérlést biztosít.

Kérdés: Mik a PSVR méretei és mennyi a tömege?
A PSVR körülbelül 610g (a kábel nélkül) és körülbelül 19 x 19 x 28 cm (szélesség x magasság x mélység, a fejpánt legrövidebb állásánál).

Kérdés: Mi az a VR?

A VR a Virtual Reality, azaz virtuális valóság rövidítése. Ez egy alternatív valóság szimulációja, amelyet tervezők és programozók hoztak létre. A PSVR rendszer jelenleg a következő módon biztosít VR élményt a szemek és fülek számára: 360 fokos 1:1 arányú fejkövetéssel; széles látómezejű, 120Hz képfrissítési arányú sztereoszkopikus képekkel és binaurális 3D hanggal. Ezek által az agy úgy gondolja, hogy egy másik világba kerül. Mi ezt az érzést „jelenlétnek” nevezzük. Amikor úgy érezzük, hogy térben (és időben) máshol vagyunk jelen, akkor kezdi el az agyunk elhinni ezt az új „virtuális valóságot”.

Kérdés: Lehetséges nem VR játékokkal játszani és videó tartalmakat nézni a PSVR-ral?

A PSVR egy „Cinematic Mode” funkcióval rendelkezik, amely lehetővé teszi a 2D tartalmak megtekintését - beleértve a PS4 játékokat és a filmeket – egy óriási virtuális képernyőn a VR headsettel. A PS Camera szükséges a kezdeti beállításokhoz, de a Cinematic Mode során már nem.

Kérdés: Mikor vásárolhatok PSVR-t?

Európában már 2016 márciusa óta elő lehetett rendelni a PlayStation VR-t, de azon példányok már elfogytak. Bizonyos üzletekben azonban a megjelenés napján lesznek példányok. A megjelenés napja 2016 október 13.

Kérdés: Amikor a PSVR-t használom, akkor a szobában tartózkodók láthatják amit én is látok?

Igen, a PlayStation VR azt, amit látsz 2D képként jeleníti meg a TV képernyőn egy „Social Screen” nevezetű funkción keresztül. Ezzel mások is láthatják, illetve, bizonyos esetekben részt is vehetnek benne. Például, az ingyenes, a megjelenés napjától elérhető The Playroom VR több olyan lehetőséget is biztosít, ahol a játékosoknak egy PSVR headsetet viselő játékos ellen kell játszania, vagy épp vele.
Kérdés: Van korhatár, amely alatt nem ajánlott a PSVR használata?
A PSVR 12 éves kortól használható.
Műszaki adatok

Kérdés: Hogyan működik a PSVR?

A PlayStation VR (röviden PSVR) egy headset, amely a PS4 rendszer tálal generált virtuális valóságot (Virtual Reality, röviden VR) sztereoszkopikus (különálló kép szemenként) képként jeleníti meg. A headset kék LED követőlámpákat és mozgásérzékelő szenzorokat tartalmaz, amelyek a PS Camera segítségével követik valós időben a fej pozícióját és irányát. A VR játékok és alkalmazások ezt a fejkövetést használják a 3D képek és hangok létrehozására, amelyek a virtuális világba viszik a játékost. A PS4 és a PS Camera továbbá a DualShock 4, a PlayStation Move és a PlayStation VR Aim kontrollereket is követik annak érdekében, hogy a virtuális világban cselekedni tudjon a játékos. A PlayStation Move és PlayStation VR Aim kontrollerek valósághű és precíz irányítást biztosítanak a játékoknál és a jelenlét hihetetlen érzését adják a virtuális világban.

Kérdés: Mik a PSVR képernyőjének specifikációi?

A PSVR egy 5.7” 1920 x 1080 felbontású full-colour OLED RGB kijelzőt alkalmaz, amely „1920 x RGB x 1080”-ként is ismert. Más VR kijelzőkkel szemben a PSVR kijelző teljes Piros, Zöld és Kék alpixelekkel generál teljes színű pixeleket. Az 1080 pixelsorok mind 1920 Piros, Zöld és Kék alpixellel rendelkeznek, ezért is utalnak rá úgy, hogy 1920 x RGB x 1080. Így a PSVR a beleélés érzését tovább növeli és a jelenlét erős érzését kelti.

Kérdés: Mennyi a PSVR várakozási ideje?

Az alacsony várakozási idő kritikus a kényelmes és valósághű VR élmény biztosítása érdekében, és a PSVR várakozási ideje kevesebb, mint 18ms (vagy 0.018 másodperc).
Mostani VR kutatások megállapították, hogy a 20ms a legmagasabb elfogadható várakozási idő: ezt követően az emberek érzékelik a VR lagot.

Kérdés: Mi a PSVR kijelző frissítési rátája?

A PSVR OLED kijelző 90Hz-cel (90-szer másodpercenként) vagy 120Hz-cel (120-szor másodperceként) frissít, a VR játék vagy alkalmazás függvényében.

Kérdés: Hogyan lehetséges, hogy egy játék 60 fps-sel fut, de mi 120Hz-cel látjuk a PSVR-ban?

A PSVR játékok és alkalmazások egy „reprojection” funkciót alkalmaznak. Ez a technika az utolsó megjelenített 60Hz-es képet létrehozza egy új, 120Hz-es képként a felhasználó által végzett utolsó fejmozgás alapján. Ez nem azonos a videó frame interpolációval és nem eredményez laggot a PSVR OLED képernyőjén megjelenő képben.

Kérdés: Fogunk látni natív 90fps-sel és 120fps-el futó PSVR játékokat látni?

Igen. Már vannak fejlesztés alatt álló játékok, amelyek natív 90fps-sel futnak, és a jövőben potenciálisan láthatunk bizonyos játékokat, amelyek natív 120fps-sel futnak, hiszen a fejlesztők tapasztaltabbak lesznek a PSVR játékok létrehozásában.

Kérdés: Mi a feldolgozóegység (Processing Unit, röviden PU), és mit csinál?

A feldolgozóegység egy kis doboz, amely a PSVR-hoz tartozik, és összeköti a PSVR-t a PS4-gyel és a TV-vel, valamint biztosítja a HDMI kábelek elrendezését, lehetővé téve a Social Screen TV megjelenítést, a 3D hangfeldolgozást és a Cinematic Mode-ot.

Kérdés: Mit takar a „HDMI kábelek elrendezése”?

A PU HDMI elosztóként funkcionál, képeket biztosítva a PSVR és a TV számára. Amikor a PSVR ki van kapcsolva vagy a rendszer felhasználói felületében van, akkor a TV a normális PS4-es képet jeleníti meg. Amikor egy PSVR játék vagy alkalmazás elindul, akkor a TV a Social Screen képet jeleníti meg.

Kérdés: A feldolgozóegység biztosít extra teljesítményt PS4 számára?

Nem. A PU csak a következők feldolgozásában segíti a PS4-et: 3D hangfeldolgozás, HDMI kábelek elrendezése, Cinematic Mode és Social Screen TV kép.

Kérdés: Mennyire nagy és nehéz a feldolgozóegység?

A feldolgozóegység körülbelül 365g és körülbelül 14 x 4 x 14 cm (szélesség x magasság x mélység)

Kérdés: A feldolgozóegység támogatja a 4K és HDR pass through-t?

A PU támogatja a videó pass through-t annak érdekében, hogy a nem VR tartalmakat lehessen a TV-n nézni, amikor a PS4 a PU-n keresztül van csatlakoztatva a TV-hez és a PU az AC adapteren keresztül a hálózatra van kötve, miközben a PSVR headset nincs használatban. Ennek a támogatása az átlagos 1080p jelekkel működik, és támogatja a 2160p (UHD vagy ’4K’) tartalmat YUV 420-as színformátummal 60Hz-ig a PlayStation Pro által.

Azonban, a HDR jelek ebben az esetben nem támogatottak. Ez az 1080p és a 2160p HDR-re egyaránt vonatkozik. Ha HDR képes TV-n szeretnénk PS4 tartalmat megtekinteni HDR-rel, akkor a PS4-et közvetlenül a TV-hez kell kötni.
Játékok

Kérdés: Jelenleg hány játék van fejlesztés alatt a PSVR-hoz?

Több száz fejlesztő dolgozik jelenleg játékokon és élményeken a PSVR számára, miközben 2016 vége előtt körülbelül 50 játék jelenik majd meg.

Kérdés: Milyen játékok érhetőek el a PSVR-hoz?

A PlayStation VR egy új csúcstechnika a játékok játszásához és a tartalmak kihasználásához, és a játékok több műfajt ölelnek fel, beleértve a lövöldözős (RIGS Mechanized Combat League, Until Dawn: Rush of Blood), a logikai (SuperHyperCube), a versenyzős (GT Sport) és a horror (Resident Evil 7 Biohazard, 2017-es megjelenéssel) alkotásokat számos egyéb más mellett. Azonban, mivel a PlayStation VR az interaktivitás és jelenlét tekintetében hatalmas ugrást biztosít, izgatottan várjuk a teljesen új műfajokat és szórakoztató élményeket.

Kérdés: Honnan tudjuk, hogy mely játékok PSVR kompatibilisek?

Kihangsúlyozott jelölési elemek hívják majd fel a figyelmet akár az üzletekben, akár a PlayStation Store-on arra, hogy a játékok támogatják-e a PSVR-t, illetve hogy van-e szükség egyéb eszközökre, mint például a PlayStation Move kontroller.

Kérdés: Lesz külön rész a PlayStation Store-ban a PSVR játékok számára?

Igen. A PlayStation Store egy PlayStation VR-specifikus kategóriával rendelkezik majd.

Kérdés: Játszhatok PSVR játékokkal a headset nélkül?

Szükség van a headsetre a VR megtapasztalásához. Azonban bizonyos játékok, mint például a The Playroom VR támogatják az olyan helyi multiplayer módokat, ahol egy PSVR felhasználó játszhat másokkal együtt a PSVR Social Sreenje által. Továbbá, vannak olyan PS4-es játékok, mint például a Bound vagy a Reisdent Evil 7 Biohazard, amelyek PSVR kompatibilisek. A játékosok ezeket úgy játszhatják, ahogy akarják, de a VR módhoz szükség van a headsetre.

Kérdés: Járnak játékok a PSVR headset megvásárlása mellé?

A The Playroom VR ingyenesen letölthető lesz minden PSVR tulaj számára. Ezen felül egy demó lemez is jár a PSVR mellé, amely a játszható demók széles választékát tartalmazza.

Kérdés: Mely játékok vannak a headset mellé járó demolemezen?

A PSVR demolemezen több játszható demó található különféle játékokból. A lista ITT tekinthető meg.

Kérdés:Mi az a The Playroom VR?

A The Playroom VR hat VR játék vadonatúj kollekciója, amelyeket kifejezetten a PlayStation VR headsettel való használatra hoztak létre. A játékosok a VR headsettel és a TV-n akár négy baráttal együtt vehetnek részt többjátékos szórakozásban.

A The Playroom VR mindegyik játéka egyedi élményt nyújt, és tökéletes bevezetés a VR varázslatába.

- A Mini Robots egy üdvözlő lobbi, amely egy aranyos, interaktív robotokkal teli terembe helyezi a játékost.
- A Monster Escape egy kompetitív party játék, amelyet öten játszhatnak egyszerre (egy VR játékos kontra négy TV-s játékos). A PSVR headsetet használó játékos hatalmas szörnyé változik, amely egy miniatűr várost próbál elpusztítani. A többi játékosnak DualShock 4 vezeték nélküli kontrollerével kell egy szórakoztató és epikus csatában megküzdenie a szörnnyel.
- A Cat & Mouse egy kompetitív party játék, amelyet öten játszhatnak egyszerre (egy VR játékos kontra négy TV-s játékos). A PSVR headsetet használó játékos egy macskává változik, amely készen áll megvédeni konyháját az egerektől, akiket a többi játékos irányít DualShock 4 vezeték nélküli kontrollerével a TV képernyőn.
- A Ghost House egy kooperatív kommunikációs játék, ahol a játékosok együttműködve próbálnak időkorlát mellett megtisztítani a szellemektől egy kísértetházat. A PSVR headsetet használó játékos a DualShock 4 vezeték nélküli kontrollerrel világít és lő zseblámpájával a szellemekre, amelyeket ő nem lát. A többi játékosra hagyatkozik utasításokért, akik a TV-t nézik.
- A Wanted! egy kooperatív kommunikációs játék, ahol két játékos (egy VR játékos és egy játékos a TV-n) együttműködve harcol annak érdekében, hogy megmentsen VR robotokat. A PSVR headsetet használó játékos egy VR robotot vezérelve ugrál, üt és használ egy kampót elveszett VR robot társainak megmentéséhez. A TV-s játékos más szemszögből látja az eseményeket, ugyanis egy UFO-t vezérelve biztosít légi támogatást a VR játékos számára.

Kérdés: Mi az a PlayStation VR Worlds?

A PlayStation VR Worlds öt különböző VR élmény gyűjteménye, amelyet kizárólag a PSVR headsetre terveztek. Az SIE Worldwide Studios’ London Studio által fejlesztett VR Worlds különböző élményeken keresztül mutatja be a VR-t.

Kérdés: Átlagban mennyibe kerül majd egy PSVR játék?

Ez a fejlesztőkön és kiadókon múlik, de a kiadók közösségétől az áraknak és élményeknek széles skálájára számítunk. A RIGS Mechanized Combat League – és a hasonló játékok – ára megjelenéskor €59.99 / £49.99, míg a kisebb, kizárólag digitális alkotások jelentősen kevesebbe kerülhetnek, vagy akár ingyenesek is lehetnek.

Kérdés: Van terv arról, hogy a PlayStation Plus kínálatában PSVR játékok szerepeljenek?

Jelenleg nincs mit megosztanunk ennek tekintetében, de utánajárunk az ügynek.
Cinematic Mode

Kérdés: Mi az a PSVR Cinematic Mode?

Ezen a módon keresztül egy virtuális mozi képernyőn keresztül lehet megtekinteni a PS4 rendszer felhasználói felületét és minden nem-VR játékot és alkalmazást. A képernyő méretei a következőek lehetnek: Kicsi (2.97 m), Közepes (4.14 m) és Nagy (5.74 m), amely virtuálisan körülbelül 1,8 - 3 méter távolságban lesz elhelyezve (egyénenként eltérhet a képernyő méretének érzékelése).

Kérdés: A létező, nem-VR PS4-es játékok működnek majd a PSVR headsettel?

Igen, a PS4-es játékok a Cinematic Mode-on keresztül működnek majd, amely lehetővé teszi, hogy a PS4 rendszer felhasználói felületét és a nem-VR játékokat és alkalmazásokat egy virtuális mozi képernyőn láthassa a felhasználó. Az olyan nem-VR játékok, amelyek a PS Camera használatával működnek, mint például az eredet,i nem-VR The Playroom és a Tearaway Unfolded, nem támogatottak a PSVR Cinematic Mode által.

Kérdés: Használhatom a SHARE gombot, ha nem-VR PS4-es játékokkal játszom a Cinematic Mode-ban?

Igen. Minden SHARE funkció elérhető a nem-VR PS4-es játékok számára a Cinematic Mode-ban, ha maga a játék is támogatja ezen funkciókat.

Kérdés: Mi a PSVR Cinematic Mode felbontása?

A PSVR egy 1920 x 1080-as kijelző képeit megosztva jeleníti meg a szemek számára, így egy tartalom maximális felbontása 960 x 1080 sztereoszkopikus 3D-ben. A Cinematic Mode képernyőnek aktuális felbontása a megjelenített tartalom képernyőméretének és felbontásának függvényében változik.

Kérdés: A Cinematic Mode kihat a nem-VR játékok képfrissítési teljesítményére?

Nem. A Cinematic Mode-ot a PSVR feldolgozóegysége biztosítja és nem hat ki a PS4-es játékok és alkalmazások teljesítményére semmilyen módon.

Kérdés: Megváltoztathatom a Cinematic Mode hátterét annak érdekében, hogy filmeket más virtuális környezetben nézhessek?

Nem. A jelenlegi Cinematic Mode egy virtuális képernyő, amely fekete térben lebeg, mintha egy sötét moziban lenne az ember.

Kérdés: A PSVR megjelenít 3D tartalmat Cinematic Mode-ban?

Nem. A Cinematic Mode során a PSVR a 3D játékokat és filmeket 2D-ben jeleníti meg, ha egy 3D kompatibilis TV-n játssza le. Amikor nem 3D kompatibilis TV-ken vagy TV nélkül kerülnek lejátszásra, akkor a PS4 nem játssza le a 3D játékokat és filmeket.

Kérdés: A jövőben a PSVR támogatja majd a 3D tartalmat Cinematic Mode-ban?

Jelenleg nincs mit bejelentenünk ezzel kapcsolatban.

Social Screen

Kérdés: Mi az a Social Screen?

A Social Screen kifejezés alatt azt a 2D képet értjük, amely a TV képernyőjén jelenik meg, miközben egy VR játék vagy alkalmazás fut. Ez lehetővé teszi azt, hogy azok is láthassák amit a PSVR játékos lát, akik nem viselik a PSVR headsetet, vagy azt, hogy együtt játszhassanak a VR játékossal bizonyos játékokat úgy, hogy teljesen más képet és hangot látnak és hallanak a TV-n keresztül. Ilyen játék például a The Playroom VR.

Kérdés: A Social Screen képe miért 2D-ben jelenik meg a TV-n?

A Social Screen képe a TV-n egy 2D, torzítatlan, vágott változata a jobb szem képének, amelyet a PSVR headset jelenít meg. A PSVR egy standard 2D képet jelenít meg, mivel ezt mindegyik TV támogatja anélkül, hogy szükség lenne más kellékre. Így a szobában mindenki részese lehet az élménynek valamilyen formában.
Egészség és biztonság

Kérdés: Mennyi ideig lehet hordani biztonságosan a PSVR-t?

A PSVR a piacon elérhető legkényelmesebb VR headsetként lett tervezve, és sokáig lehet viselni. Azonban, bizonyos VR élmények intenzitása miatt, ajánlott a PSVR használatakor minden óra után 15 perc szünetet tartani.

Kérdés: A PSVR ártalmas a szemeimre?

Nem, de mint minden kijelzős készülékkel (TV, mobiltelefon, tablet, stb.), ajánlott 15 perc szünetet tartani óránként.

Kérdés: A PSVR kijelzője nagyon közel van a szemeimhez. Nem leszek a hosszabb használatot követően rövidlátó?

Nem. A PSVR által megjelenített képek gyújtótávolsága valójában kb 2.5 méter távolságra van. Ez egy 60”-es TV nézésének optimális távolságához hasonló. Ismét kihangsúlyozandó, hogy a PSVR használatakor óránként ajánlott 15 perc szünetet tartani, úgy, ahogy más kijelzős készülékeknél is.

Kérdés: Viselhetem a szemüvegemet a headseten belül?

Igen. A PSVR headsetet úgy tervezték, hogy a szemüveges felhasználók is kényelmesen használhassák. A lencsét az arctól távolabbra vagy közelebbre lehet állítani az optimális passzolás érdekében.

Kérdés: Rövidlátó vagyok. Akkor használhatom a PSVR-t szemüveg nélkül?

Ez a szemüvegtől függ. A PSVR által megjelenített képek gyújtópontjának távolsága körülbelül 2.5 méter, így ha a vezetéshez vagy TV nézéshez szükséges a szemüveg, akkor nagy eséllyel a PSVR képekhez is szükség lesz rá. Azonban, bizonyos nagyon széles vagy szokatlan méretű szemüvegekkel előfordulhat, hogy nem férnek bele.

Kérdés: Sétálhatok miközben a PSVR-t viselem?

A sétálás nem ajánlott. A PSVR játékokat a legkényelmesebb és legbiztonságosabb VR élmény érdekében ülve érdemes játszani.

Kérdés: A fejem az átlagnál nagyobb. Passzolni fog a PSVR headset?

A PSVR szabályozható és a fejméretek széles választékára passzol. Ettől függetlenül érdemes előtte valahol kipróbálni!

Kérdés: Fogok szédülni ha a PSVR-ral játszom?

A játékosok reakciói a VR játékokkal kapcsolatban eltérhetnek, de általánosságban a tesztjeink azt mutatták ki, hogy a játékosok nagy része problémamentesen alkalmazkodik a PlayStation VR játékmenetéhez. Érdemes kipróbálni a PSVR demó lemezt annak érdekében, hogy könnyebb legyen eldönteni, mely játékok és élmények lehetnek kellemetlenek. Sok esetben a kezdeti kellemetlen érzés elmúlhat, ahogy hozzászokik az ember a VR játékmenethez. Óránként negyed óra szünetet ajánlunk a PSVR használatakor, és amint kellemetlen érzés lép fel, érdemes abbahagyni a játékot.

Kérdés: Mekkora fizikai térre van szükségem a játékhoz?

Az ajánlott játéktér körülbelül 3 x 2 méter, úgy, hogy a VR felhasználó kb. 1.5 méterre ül a PlayStation Camera-tól / TV-től. Fontos az is, hogy falak, bútorok vagy egyéb tárgyak ne legyenek a VR játéktérben.

Szórakoztatás és média

Kérdés: Lesznek a játékokon kívül VR élmények?

Igen, lesz több olyan VR élmény a PSVR-ra, amely nem játék. Ilyenek például a Penrose Studios fejlesztésében készülő VR történeti élmények, többek között. Ezen VR élményekről később jelentünk be részleteket.

Kérdés: A PSVR támgoatja a VR szórakoztatási alkalmazásokat?

Az elkövetkező hetekben és hónapokban számos VR média alkalmazás jelenik meg PSVR-ra. Ezekről később jelentünk be részleteket.

Kérdés: Nézhetek filmeket, YouTube videókat és egyéb tartalmakat a PSVR headseten keresztül?

Igen. Minden létező tartalom a PSVR Cinematic Mode-ján keresztül megtekinthető. Lesznek majd dedikált VR média alkalmazások is a PSVR-hoz.
Vezérlés és kiegészítők

Kérdés: Mi az a PS Move mozgásérzékelős kontroller?

A PS Move mozgásérzékelős kontroller egy egykezes kontroller, amelyet először a PS3-nál mutattak be, és 1:1 arányú pontos kézkövetésre képes. A támogatott PSVR játékok esetén lehet egy PS Move kontroller mindkét kézben, ösztönös részvételt eredményezve a VR világokban. A VR-ban a PS Move kontroller lehet kéz, kard, zseblámpa, vagy bármi, amit a fejlesztők el tudnak képzelni. A PS Move kontrollerek pozíciója és iránya ugyanazon PS Camera által kerül követésre, amely a PSVR headsetet és a DualShock 4 kontrollert is követi.

Kérdés: Szükségem van PS Move kontrollerre a PSVR játékokhoz?

A PSVR játékok nagy része a DualShock 4 vezeték nélküli kontrollert támogatja, de lehetővé teszi a PlayStation Move opcionális használatát a fokozott élmény érdekében. Korlátozott a száma azon játékoknak, amelyek két PS Move kontrollert igényelnek. Fontos a játékok konkrét követelményeinek ellenőrzése a PSVR szoftverek borítójának elején vagy a PlayStation Store-ban.

Kérdés: Használhatom a DualShock 4 vezeték nélküli kontrolleremet a PSVR-ral?

Igen, és bizonyos PSVR játékoknál a DualShock 4 vezeték nélküli kontroller megjelenik magában a PSVR élményben, fokozva a hangulatot. A PS Camera képes a DualShock 4 vezeték nélküli kontroller fénysávjának követésére, pont úgy, ahogy a PSVR headset fényeit is követi.

Kérdés: Mi az a PSVR Aim kontroller?

A PSVR Aim kontroller egy új, kétkezes kontroller, amelyet belső nézetes lövöldözős (FPS) PSVR játékokra terveztek. A PSVR exkluzív sci-fi FPS Farpoint megjelenésével egyszerre jelenik majd meg.

Kérdés: Mi a 3D hang?

A 3D hang szimulálja annak a hatását, amikor a hang a fülekhez különböző távolságokból és irányokból érkezik, annak érdekében, hogy a valódi világ hangja hatékonyabban kerüljön imitálásra. A PSVR nem csak elölről, hátulról balról és jobbról érkező hangokat képes létrehozni, hanem felülről és alulról érkezőket is. Ez a fajta hang nagy mértékben hozzájárul a VR jelenlét érzéséhez, szemben az olyan hagyományos hangrendszerekkel, mint a 7.1 surround.

Kérdés: Szükségem lesz új fejhallgatókra a 3D hang megtapasztalásához?

Nem. Akármilyen vezetékes sztereó fejhallgató vagy vezetékes fülhallgató támogathatja a 3D hangot. A PSVR mellé jár sztereó fejhallgató, de a preferált fejhallgatók is alkalmazhatóak ha rendelkeznek standard 3.5mm-es csatlakozódugóval.

Kérdés: A surround fejhallgatók jobbak a PSVR-hoz?

Nem. Akármilyen a fejhallgató által generált surround hang zavarja a PSVR headset 3D hangját. Ajánlott kikapcsolni a surround módot, vagy olyan standard vezetékes sztereó fejhallgatót használni, amely nem surround hangot alkalmaz.

Kérdés: Használhatom a PULSE vezeték nélküli headsetemet, vagy egyéb vezeték nélküli headseteket a PSVR-ral?

Igen, de a vezeték nélküli headsetet standard 3.5mm-es vezetékes kábellel csatlakoztassa. A vezeték nélküli csatlakozás nem működik a PSVR-ral.

Multiplayer és SHARE

Kérdés: Játszhatok online játékokkal a PSVR-ral?

Igen, a fejlesztők támogathatják az online multiplayer funkciókat a PSVR játékoknál. Ilyenek például a következő alkotások: RIGS Mechanized Combat League a Guerilla Gamestől, EVE: Valkyrie a CCP Gamestől és Eagle Flight a Ubisofttól.

Kérdés: Két PSVR headsetet használó személy játszhat együtt egy PS4 konzolon?

Nem. A PS4 egyszerre csak egy PSVR headsetet támogat.

Kérdés: Használhatom a PSVR-ral a system voice chat és a game voice chat funkciókat?

Igen. A PSVR rendelkezik egy beépített mikrofonnal, amely használható multiplayer voice chathez.

Kérdés: A SHARE gomb működik amikor PSVR játékokkal játszom?

Igen. A SHARE gombbal képeket és videókat is lehet rögzíteni. A rögzített kép a Social Screen által megjelenített képhez lesz hasonló.

Kérdés: Közvetíthetek / livestreamelhetek PSVR játékmenetet?

Igen. A Twitch-en, a YouTube-on és egyéb streaming videó szolgáltatásokon keresztül lehetséges a közvetítés a DualShock 4 vezeték nélküli kontroller SHARE gombja által. A megjelenő videó a Social Screen képéhez hasonló élményt biztosít.

Kérdés: Rögzíthetem vagy livestreamelhetem a PSVR játékmenetemet?

Igen. Ahogy a sima PS4-es játékmenet is rögzíthető vagy streamelhető, ugyanúgy működik a PSVR streamelése is. A stream nézet megegyezik a fenn említett Social Screen képével.
Egyéb kérdések

Kérdés: Csatlakoznom kell az internetre ahhoz, hogy PSVR játékokkal játszhassak?

Nincs szükség internet csatlakozásra, hacsak nem online multiplayer játékokról van szó, vagy játékok letöltéséről a PlayStation Store-ból.

Kérdés: Szükségem van TV-re a PSVR-hoz?

Bizonyos rendszer beállításokhoz szükség van a TV-re, valamint olyan multiplayer játékoknál is, ahol a felhasználóknak a Social Screen funkción keresztül kell néznie a TV képernyőjét.

Kérdés: Lehet TV csatornát váltani, vagy kikapcsolni a TV-ét, miközben a PSVR-ral játszom?

Igen. A TV képernyő módosítása nem hat ki a PSVR felhasználóra semmilyen módon.

Kérdés: Használhatom a PSVR-t számítógépemmel vagy Mac gépemmel?

Nem. A PSVR a PS4-gyel működik.
Kérdés: Szükségem van a PS Camera készülékre a PSVR-hoz?

Igen, a PS Camera szükséges a PSVR használatához.

Kérdés: Szükségem van az új PS Camera készülékre a PSVR-hoz? Vannak olyan funkciók, amelyek csak az új kamerával működnek?

Nem, az újratervezett PS Camera pontosan úgy működik, ahogy a régebbi dizájn.

Kérdés: Használhatok egy olyan PSVR készüléket, amelyet a régiómon kívül vásároltam?

A PlayStation azt ajánlja, hogy minden felhasználó a lakhelyének megfelelő régióban vásároljon PSVR-t annak érdekében, hogy a biztonsági előírások érvényesüljenek és garantálva legyen a legkiválóbb ügyfélszolgálat.

Forrás: PlayStation.Blog EU
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
41. Gyuszko007  PlayStation.Community tag
2016.10.14. 05:04:33
LV1
Na erre aztän szuksege van a vilägnak!
40. Mastermune  PlayStation.Community tag
2016.10.12. 10:27:51
LV1
Válasz 36. NEXUS0001 üzenetére:
Sajnos osztom azok véleményet hogy a szürkeimort se játszik most.
Márciusban előrendeltem, de most tuti nem lesz belőle semmi. Majd értesítenek ha lesz.
PSN ID: Janey_HUN
39. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2016.10.11. 21:55:07
LV7
Válasz 38. oregharcos üzenetére:
:(

Lehet, hogy ez az oka, hogy a Sony mostani lopakodó stílusú reklámkampányának.
És pár napja olvastam, hogy egy dél-kóreai tengerhajózási vállalat csődje miatt rengeteg áru vesztegel az óriás szállító hajókon, mert a kirakodási pénzt sincs aki kifizesse. Nem kizárt, hogy ez is érinti a Sonyt.
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
2016.10.11. 20:08:26
LV1
Válasz 36. NEXUS0001 üzenetére:
Ne így legyen, de úgy tűnik nem lesz szürke import se, nem lesz mit importálni. Pl. a gamestop.at hálózatnál (telefonon érdeklődtem) sincs jobb helyzet mint hazánkban.
2016.10.11. 19:28:07
LV1
Válasz 36. NEXUS0001 üzenetére:
NEM.kizárt
36. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2016.10.11. 16:17:24
LV7
Válasz 35. Mastermune üzenetére:
És a szürke import? Pl aki előrendelt megkapja 13án?
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
35. Mastermune  PlayStation.Community tag
2016.10.11. 14:20:44
LV1
Válasz 34. oregharcos üzenetére:
Több helyről is azt az infót kaptam, hogy nincs infó :)
A Sony magyarországi képvislete nem tudja egyelőre mikor lesz majd kapható kishazánkban az eszköz. Rebesgettek valami decemberi időpontot, de ezt egyelőre csak pletykaként kezelendő.

Nekem így előbb a Pro játszik, aztán a PSVR is hozzácsapódik valamikor.
PSN ID: Janey_HUN
2016.10.11. 13:04:37
LV1
Nem fest túl jól ez a 13-i megjelenés. Idehaza papírforma, senki nem tud semmit, de még Ausztriában is kinevetnek ha szeretnék a héten venni egyet. Persze az amazon és az ebay tele van megfelelő áron (de ők honnan?). A sony meg nyomja az "oktató" videókat, hogyan installáld kis otthonodban. Szeretnék egyet, lesz is, de ez a herce-hurca már az én szememben rontja a sony renoméját.
Valahogy a VR-hoz nem érzem szükségét ennek a hypnak, gyakorlatilag monopol helyzetben van.
33. ps2true  -A LEGNAGYOBB-
2016.10.09. 20:12:28
LV24
Válasz 32. martin üzenetére:
Passz. Szeretném elképzelni.
Playstation
32. martin  Főszerkesztő
2016.10.09. 18:49:08
LV27
Válasz 31. ps2true üzenetére:
Hogy lehet ezt videózni?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
31. ps2true  -A LEGNAGYOBB-
2016.10.09. 17:38:19
LV24
Ez a Cinematik mód kb ,hogy néz ki? Mint valami moziban ülnék? Látom a falakat és előttem a vászon? Valaki valami videót vagy hasonlót?
Playstation
30. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.10.09. 11:56:30
LV28
Most komolyan, ki volt az aki megkérdezte, hogy ha VR-el játszol akkor a szobában más is látja-e a játékot?
Sok a kérdés számomra is szó se róla, de ezen ledöbbentem.
29. Masamune  PlayStation.Community tag
2016.10.08. 21:33:47
LV14
Elebb a Pro-t, aztan pedig ezt.
"Na de Gyurma Gyuszi!"
28. Richard  PlayStation.Community tag
2016.10.08. 16:01:20
LV5
Válasz 2. martin üzenetére:
Te megveszed Martin?
27. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2016.10.08. 10:47:43
LV7
A mostani VR cuccosok bizony nem érik el a hagyományos megjelenítővel elérhető legjobb képminőséget. A PSVR viszont a kép kockásságát tekintve (szaknyelven screen-door effect, magyarul kb szúnyogháló effektus) a legjobb ami kapható. Ebben a tekintetben szerintem egy próbát megér, hogy hoz-e egy olyan élményt a Cinematik, mint egy 2m átlójú 5 milkós OLED tv.

Ja és a VRrel gyak köszönő viszonyba sincsenek a korábbi 3D próbálkozások, diavetítő vs. komplett HD házimozi rendszer kb.
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
26. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2016.10.07. 22:56:25
LV21
Válasz 24. ps2true üzenetére:
A 3D opciót azért sajnálom, hogy nem került bele.
25. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2016.10.07. 22:54:00
LV21
Állítólag a változó felbontás miatt ( lásd 960x1080p a max ) a Cinematik mód nem egy nagy szám, sőt felejtős, hanyagolható ! :/ Hát kösz !
24. ps2true  -A LEGNAGYOBB-
2016.10.07. 16:26:06
LV24
Cinematic mód miatt érdekel. Olcsóbb mint egy ilyen hatalmas TV.
Playstation
23. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2016.10.07. 13:28:45
LV9
+1
engem cask és kizárólag a cinematic mód érdekelne. "játék" téren sztem még sehol nincs és egy darabig nem is less egyik vr sem. viszont egy 5m-es virtuális kijelző odavágna rendesen! majd ha kijött meglátom érdemes-e beruházni rá
PSN ID: LaXiKa_hun
22. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2016.10.06. 23:40:43
LV21
Hát a Cinematic 3D-s hiányát sajnálom. :/ Gondolom ott a 3D-s filmek 2-szer 1920x1080p-s egymásra rakott képe zavar be, míg itt 2-szer 960x1080 rak ki egy FullHD-t.
21. sonerone  PlayStation.Community tag
2016.10.06. 23:15:06
LV11
Válasz 16. kicsi_don üzenetére:
Igen
hehe
20. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2016.10.06. 21:46:51
LV7
Válasz 19. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Én még belevagyok buzulva a cuccosba, de jönnek ki szépen a teszt videók és 1-2 dolog elgondolkoztat.

Pl ez a video is: https://www.youtube.com/watch?v=x_mF6m_WJF8

Szal a kamerára alapuló pozicionálás úgy tűnik még mindig nem nőtte ki a gyermekbetegségeit. Az ami úgy nagyjából BS-t csinált a Kinectből az nyomokban itt is megvan. Sima álló kontroller, vagy a headset pozícionálása is bizonytalan, gyak imbolyog a kézben a biztosan tartott kontroller, vagy a headset is, ami az arra érzékenyeket bizony berókáztathatja, úgy tűnik.

Bár a jelenség erőssége játékonként eltérő, ami arra utal, hogy talán azért ez még jelentősen javítható, akár ki is küszöbölhető.
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
19. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2016.10.06. 21:22:00
LV7
Eleinte érdekelt nagyon a cucc amikor bejelentették, de mostanra kihunyt a láng:) lnkább egy Pro-ra ruházok be ez helyett, a kettő együtt már sok lenne főleg amilyen játékok jönnek a következő hónapokban és azokat is meg kell venni!
"Örökké nem eshet"
18. Otodik  PlayStation.Community tag
2016.10.06. 20:58:33
LV2
Válasz 14. blellebalazs131 üzenetére:
:D
17. Otodik  PlayStation.Community tag
2016.10.06. 20:48:01
LV2
Válasz 15. Zangetsu üzenetére:
"Na igen ez is kérdés csakhogy a ps4 nem képes filmet kezelni"

Én erre reagáltam, hogy képes filmeket kezelni... egyébként nem játszik krumplilángost, valamint piritóskenyeret sem.
16. kicsi_don  PlayStation.Community tag
2016.10.06. 20:41:10
LV1
a PS3-hoz vásárolt move kontroller használható hozzá, vagy lesz külön PS4-es változat ebből?
15. Zangetsu  PlayStation.Community tag
2016.10.06. 19:31:47
LV5
Válasz 13. Otodik üzenetére:
A ''sunyítás'' ott van, hogy mkv,bluray/dvd iso-t nem játszik le.
2016.10.06. 18:41:09
LV1
Válasz 13. Otodik üzenetére:
Pendrive ról is lehet?írjátok le légyszi hogyan lehet!
13. Otodik  PlayStation.Community tag
2016.10.06. 17:57:51
LV2
Válasz 12. blellebalazs131 üzenetére:
BluRay és DVD filmeket is lehet, szóval nem vágom hol van a "sunyítás".
2016.10.06. 17:33:17
LV1
Válasz 11. Otodik üzenetére:
Nem az MP4 es 1.2 GB os filmekre gondoltam.
11. Otodik  PlayStation.Community tag
2016.10.06. 15:51:24
LV2
Válasz 5. blellebalazs131 üzenetére:
És azt ki mondta, hogy ps4en nem lehet filmet nézni?
10. muDao
2016.10.06. 15:45:20
LV1
Lehet, hülye kérdés, de a feldolgozóegységből csak fekete lesz vagy fehér is?
2016.10.06. 14:10:00
LV1
Válasz 6. vbalazs üzenetére:
Ott a válasz a cikkben:
"Ezen a módon keresztül egy virtuális mozi képernyőn keresztül lehet megtekinteni a PS4 rendszer felhasználói felületét és minden nem-VR játékot és alkalmazást. A képernyő méretei a következőek lehetnek: Kicsi (2.97 m), Közepes (4.14 m) és Nagy (5.74 m), amely virtuálisan körülbelül 1,8 - 3 méter távolságban lesz elhelyezve (egyénenként eltérhet a képernyő méretének érzékelése)."
8. xerox  PlayStation.Community tag
2016.10.06. 12:31:02
LV17
Válasz 4. blellebalazs131 üzenetére:
Március elején rendeltem elő. Reménykedek...
psn id: zomimi78
2016.10.06. 12:10:03
LV1
Na igen ez is kérdés csakhogy a ps4 nem képes filmet kezelni amennyire tudom szóval alapból valami sunyítás van szerintem
6. vbalazs  PlayStation.Community tag
2016.10.06. 11:40:18
LV3
Én egyedül szoktam játszani és filmet nézni is általában. Az lenne a kérdésem, hogy így a Ps Vr cinematic mode-ja szinte teljesen helyettesítheti a hd tv-met? Mekkora az a "mozivászon" amire vetíti a képet arról van infó?
2016.10.06. 10:23:32
LV1
És egyátalán hogy nézhetnél filmet a psvr on úgy hogy alapból sem tudsz filmet nézni ps4 en?Max valami avis divx es szart.ez hogy lehet?mert a leírásban pedig ott szerepel.
2016.10.06. 10:18:44
LV1
Állítólag az 576 nál lessz majd 13 án akik korán előrendelték de hát ki tudja ezt.
2016.10.06. 10:16:27
LV1
Válasz 1. Balee üzenetére:
Úgy hogy besétálsz egy boltba és vásárolnál egy példányt sehol.Csak előrendelőknek lessz állítólag,de már a legtöbb hejen márciusban beteltek az előrendelések.
2. martin  Főszerkesztő
2016.10.06. 09:56:47
LV27
Válasz 1. Balee üzenetére:
Még mindig nincs információ arról, HIVATALOSAN melyik bolt kap. Lehet semelyik, de az is lehet, hogy csak 3-4db lesz kereskedőnként. A "szürke" import persze más tészta, de abból sem lesz sok.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. Balee  Devil's Advocate
2016.10.06. 09:01:23
LV12
Már csak a kérdés az, hogy nálunk hol lesz kapható 13-án.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Elmélkedő - Véget ért hát a Trónok harca, hogy tetszett?
2019.05.26. 00:00 PlayStation.Community
7 hozzászólás
Szerző: martin
!!SPOILER - SPOILER - SPOILER - SPOILER!!
ToeJam & Earl: Back in the Groove! (PS4, PSN)
2019.05.20. 15:17 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Azok a '90-es évek...
Venom Nighthawk Chat Gaming Headset
2019.05.19. 10:55 Techno
5 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Kell egy füles?
TEAM SONIC RACING (PLAYSTATION 4)
2019.05.18. 15:42 Játékteszt
3 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Úgy futol', alig érlek utol.
8-Bit Invaders (PS4, PSN)
2019.05.17. 11:02 PSC egyperces
2 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Egy harmadik típusú pofon a gamereknek.
Pode (PS4, PSN)
2019.05.16. 12:07 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: ColdHand
A kis csillag és az apró szikla kalandja.
Hell Warders (PS4, PSN)
2019.05.14. 11:23 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Sanada
Ördög és pokol.
SNOOKER 19 (PLAYSTATION 4)
2019.05.12. 16:58 Játékteszt
19 hozzászólás
Szerző: martin
Inkább nézem a tévében.
GHOST GIANT (PS4, PSVR, PSN)
2019.05.11. 12:50 Játékteszt
17 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Szellemtestvér.
Puyo Puyo Champions (PS4, PSN)
2019.05.11. 10:14 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Online pacaviadal.