.

PlayStation.Community

2016.09.29. 10:57 Játékteszt
46 hozzászólás
Értékeld a cikket!
A Pre-alfa teljes játék.

Az Assetto Corsa PlayStation 4-es tesztjének írásával nagyon nehéz dolgom volt, ugyanis ezt a szoftvert jelen formájában nem fair dolog értékelni, főképpen pontozni - mivel ez nem egy játék. Így a klasszikus tesztekben leírható összetevőket sem vizsgálhatjuk úgy, ahogy szoktuk. Pontosabban megtehetjük, de nehéz lesz bármihez is hasonlítani, mivel ez - ismétlem - nem játék!

EZ EGY SZIMULÁTOR!

Pár éve még csak álmodoztunk róla, hogy komoly szimeket (Assetto Corsa, iRacing, rFactor) vezethessünk konzolon, mert ezek mindig is csak PC-n voltak elérhetőek. Nem véletlenül. Konzolon játszani mindig is a kényelmes kikapcsolódásról szólt. A kanapén elterülve egy kényelmes kontrollerrel irányítjuk a különféle játékokat. Egy lövöldözős programban nem leszünk olyan gyorsak és pontosak, mint PC-n egérrel játszó társaink, ahogyan az autós szoftverekben sem leszünk annyira versenyképesek kontrollerrel, mint kormánnyal. Valahogy emiatt alakult ki úgy, hogy a konzolos játékok eleve árkádosabb vonalon mozognak, főként autós témában, hiszen itt jórészt kontrollerrel játszanak az emberek.
A Gran Turismo volt eddig a legszimulátorosabb autós játék a PlayStation konzolján. Mondhatjuk egyeduralkodó volt, konkurencia nélkül. Aztán jött a PS4, amin bár kicsit nehezen indult be ez a vonal, de végül olyan játékokat kaphattunk, mint pl. a Project Cars, amely már egészen komolyan vette a szimulátorosdit. Majd most legutóbb jött a Dirt Rally, ami nagyon is szim lett.
Kérdés az: mennyire van létjogosultságuk a szimeknek konzolon, mennyire van rájuk igény? Mert valljuk be, egy véresen komoly szimulátor egy igen szűk rétegnek szól csak, mely konzolon még szűkebb, mint PC-n. Ráadásul konzolon rengeteg a megkötés és kevés a kiegészítő periféria. Megtérül-e ez a befektetés?
Az Assetto Corsa a PC-s szimulátorok legjobbjai közé tartozik. Ezt nem én mondom, ezt a világ fotelpilótái mondják. Aki komolyabban foglalkozik a szimulátorozással, az biztos találkozott már vele. A szoftvert egy olasz csapat, a Kunos Simuliazioni fejleszti. Ők egy kicsinyke, de lelkes stúdió, harminc alkalmazottal. De mind nagyon komolyan veszik az egészet. Kis létszámuk miatt kissé meglepő volt, amikor bejelentették, hogy játékukat ki akarják adni jelen generációs konzolokra is. A game PC-n már három éve játszható korai eléréssel, és azóta a játékosok visszajelzései alapján folyamatosan fejlesztik, javítják. Most augusztus végén viszont, sok halasztás után, végre megérkezett az Assetto Corsa konzolos verziója is. Így pár hét tesztelés után nem tudom eldönteni, hogy igazán nagy fába vágták a fejszéjüket, vagy csak elkapkodták az amúgy is olyan sokszor elhalasztott megjelenést. Ezt a cikk végére majd mindenki döntse el maga.

Nehéz kezdés

Nekem volt egy elképzelésem, hogy fog lezajlani a találkozásom az Assetto Corsaval. Az első lépés, amit azonnal meg akartam tenni, hogy rögtön a rávetem magam egy Toyota GT86-tal a „Nürburgring Nordschleife Tourist” pályára.
Aki nem ismeri, ez a pályának azon verziója, amit az utca embere is kipróbálhat, átélhet, ha kilátogat élőben a versenypályára. A parkolóból indulva hajtunk fel a pályára és a parkolóba érkezünk vissza a kör végén. Komolyan, ez volt a legnagyobb vásárlásra ösztönző dolog számomra, hiszen élőben is többször megjártuk már és virtuálisan beállni oda, ahol élőben is leparkoltál, egy fantasztikus kör után, leírhatatlan. Mosolyt csal az arcomra, még így leírva is.
A játékban amúgy 13 pálya található ( Barcelona, Brands-Hatch, Imola, Magione, Monza, Mugello, Nürburgring, Nordschleife, Silverstone, Spa-Francorchamps, Vallelunga, Zandvoort, Drift ) és azoknak 28 variációja. Annyit tudni kell, hogy az itt jelenlévő pályák aszfaltcsíkjai egytől egyig lézerszkeneltek és ezek a legfrissebb és egyben legpontosabb szkenek jelenleg. Ez annyit jelent, hogy minden apró göröngy ott van a játékban ahol élőben is, ami fontos, mivel az Assetto-ban a járművek fizikája igen részletesen ki van dolgozva, de erről majd később. Várt rám ugyanis a Nürburgring és a GT86.
Itt ért azonban rögtön egy kellemetlen meglepetés. A játékban 102 utcai és versenygép található vegyesen, mindegyikhez több szín és versenyfestés is választható. Az említett 102 kocsiból azonban csak 93 játszható. A maradék 9 ott van a lemezeden, de nem használhatod őket. Ebből a lezárt 9 verdából, ha előrendelted a játékot, megkaptál hármat, mint "előrendelői ajándék".
Még így is marad a kérdés: hol a maradék 6 kocsi? Azokat egy úgynevezett „Prestige Edition” kiadás mellé adták „ajándékba”. A dolog szépséghibája abból fakad, hogy ezt a kiadást csak két ország egy-egy üzletében lehetett megvenni. Kis hazánkban például sehol nem árulták. Szóval ezen üzletek kedvéért megszívattak „minden” más játékost a nagyvilágban. Sokan felháborodtak emiatt. Szerintem teljesen jogosan. A kellemetlen dolog még ezzel, hogy az amúgy is szegényes Japán autópark így egy főre csökkent a 93 darab kocsi között.

A kocsik amikről le kell mondanunk:
Előrendelői vasak:
- Audi R8 V10 Plus (first-gen)
- 2014 Corvette Stingray
- Ferrari 488 GTB
Prestige Edition
- Audi A1 S1
- BMW M4 Coupe
- Ford Mustang 2015
- Lamborghini Gallardo Superleggera
- Nissan GT-R Nismo 2015
- Toyota GT86

Ezen húzás másik szépséghibája, hogy ezzel kapcsolatban a játék semmi információt nem közöl a játékossal, hogy miért van zárolva (egy felhő ikon látható a kocsiknál, letöltő nyíllal), csak azt látja, hogy fel akar lépni a Store-ra, de ott nem talál tartalmat.
Volt olyan itt a PSC fórumon is, aki úgy gondolta, hogy biztos a már első napon megvásárolható Season Pass kell hozzá és az megnyitja majd. DE NEM. A Season Pass sem fogja feloldani.
A fejlesztők reakciója és jó híre ezzel kapcsolatban, hogy valamikor a jövőben elérhetővé teszik ezeket a kocsikat is a többi player számára. A rossz hír viszont, hogy ezért külön fizetnünk kell és ez nem lesz a Season Pass része.
Amúgy, ha már így szóba került a Season Pass leírom, eddig mit tudunk róla: ára 9.190Ft., tartalma úgy 30 új járgány lesz (aztán ki tudja, mi jön még később).
JAPANESE PACK CARS:
*Mazda MX-5 2015
*Mazda MX-5 CUP
*Mazda RX-7 Spirit R + tuned version
*Toyota Supra MK IV + time attack and drift version
*Toyota AE86 Trueno + tuned and drift version
*Nissan 370Z NISMO 2016
*Nissan GT-R R34 Skyline V-Spec
RED PACK CARS:
*Ferrari SF-15T
*Ferrari F138
*Ferrari 488 GT3
*Maserati 250F 6C
*Maserati 250F T2 12C
*Maserati GranTurismo MC GT4
*Lamborghini Aventador SuperVeloce

RED PACK TRACK:
*Spielberg REDBULL Ring Circuit

PORSCHE PACK
*Ezekről az autókról még nincs infó.

Ez utóbbi még készül, de az első kettő már 2-3 hónapja elérhető PC-n, ellenben PS4-re egyenlőre még nem tölthető le. Reméljük hamarosan megérkezik. Várjuk őket szeretettel.

A szimulátor

Folytatva a fentebb elkezdett mesét, célba vettem a Nordschleife hegyi kanyarjait, most már egy utcai BMW M3 E30-as volánja mögött. Mégiscsak alulról építkezünk...
Az első inger ugyebár a grafika terén ér minket. A látvány kellemes, nem kiemelkedő, de hozza a tőle elvárt szintet. Érzésem szerint a kocsik kaptak nagyobb kidolgozottságot és a pályákból (pontosabban az azt körülvevő környezetből) vettek vissza, kicsit üresebbek, de ennek ellenére jó az összhang.
Aztán ráadjuk a gyújtást és ott helyben egy hang-orgazmust élünk át. Elképesztően részletes motorhangok vannak a programban. A kocsi minden működéséből származó nesz, zörej tökéletesen ki van dolgozva. Nem hallottam még autós játékot ilyen jól szólni.
Aztán elindulunk és megtapasztaljuk a mások által oly sokszor dicsért fizikát. Olyan szinten élvezet benne vezetni, hogy el nem lehet mondani. A motor, a gumik, a lengéscsillapító, a váltó, a kuplung… valahogy minden olyan összhangban működik, ahogy azt elvárja az ember.
Érzem, ahogy a kocsit rázza az út, pontosan érzem a kormányon, ahogy dolgozik a lengéscsillapító a kerekeknél és közben kapcsolatban vagyok az úttal. Nézni is öröm, amikor verseny közben a másik mögött megyünk és azt látjuk, hogy mozog alatta a technika. A belső nézetben olyan a kocsi viselkedése, mint amikor egy élő Youtube videót nézek. Nem tudom elmondani, mekkora élmény is ebben a játékban vezetni. Elsőre olyan kellemeset mentem a BMW-vel, mint ha ezer éve ezt csinálnám.

Az irányítás

Ha már fizika, nem árt itt kitérni az irányításra is. Kezdeném a hosszabb procedúrával, a kontrollerrel. Nem mondom, hogy így irányíthatatlan, de nagyon finom, precíz és apró mozgásokat igényel, mert elképesztően érzékeny. Ha úgy szeretnénk menni benne, hogy az ABS-en kívül nem használunk semmi gépi segítséget, akkor elég nehéz dolgunk lesz. A gond akkor jelentkezik, ha egy pici hibát is vétünk, ugyanis ekkor apró ellenkormányzás kellene csak, de ez nehezen fog menni az érzékenység miatt.
A dolog nehézségét az adja, hogy az analóg kar kb. 160 fokos mozgási tartományára van rátéve a kormány 1080 fokos forgása. Így kb. 1mm apró mozdítás az analóg karon úgy negyed fordulatot eredményez a kormányon. A segítségek bekapcsolásával - mint kipörgésgátló, stabilizátor - már nem olyan rakoncátlan a kocsi, de az érzékeny kormányzás megmarad, és ezen segítségek használatával időt is vesztünk a pályán.
A beállításoknál kapunk lehetőségeket az irányítás finomítására, de nem mondanám, hogy sokat tud rajta javítani az ember. Talán, ha kitartó vagy és beleölsz jó pár órát, sikerül kihozni belőle egy picivel jobbat. Ezért talán egyszerűbb az alapot megszokni.
A legjobb természetesen az, ha kormánnyal vágunk bele, mert ez a játék arra lett megalkotva. Ahogy a GT5 és GT6 esetében sem érezték a fizikai fejlődést azok, akik kontrollerrel játszottak, így itt se nagyon fogják. Itt is kormányon jön ki minden, amiben jobb a többi hasonló programnál. Én egy Logitech G29-es kormánnyal rendelkezem, hármas pedállal, ami ugye kuplungot is tartalmaz, valamint egy H-váltóval, amit a játék kis is használ.
Ha valaki komolyan akarja venni a kormánnyal való tanulást, akkor a minimum amit ajánlok mellé, az a Thrustmaster T150-es kormánya, ami olyan 50-60 ezer forint körül kapható. A többi ez alatt már komolytalan.

Mit kínál az olasz nemzet?

A lényegi dolgok kitárgyalása után akkor másszunk bele alaposabban a játékba, mit is kapunk a pénzünkért.
Az intro számomra annyira hangulatosra sikerült, hogy soha nincs kedvem elnyomni. A programba lépve egy nagyon letisztult és egyszerű menü fogad. Ez az egyszerűség végig is kíséri az egész játékot. Sokan hallották már azt tőlem, hogy a Project Cars menüjétől rosszul vagyok. Túl bonyolultnak vélem az egészet és túl átláthatatlannak. Erre itt nem lehet panasz. Biztos, hogy nem fogunk elveszni benne.
Hogy senkit ne érjen váratlanul, megemlítem, egyedül itt a menüben találkozunk zenével. A pályára lépve már a kocsik motorja fogja szolgáltatja a szebbnél szebb szimfóniákat.
Összesen három főmenüt (Special Events, Drive, Career) és három almenüt (News, Replay, Options) kapuk. Vegyük végig mit is kínálnak ezek. Az almenüket gyorsan ki is lőném, mert semmi extra nincs bennük. Egyik a News, ahol a játékkal kapcsolatos híreket, újdonságokat olvashatjuk, a másik a Replay, ahol természetesen az elmentett visszajátszásainkat nézhetjük újra. Az Options pedig nem szorul különösebb magyarázatra. Most jöjjenek a főbb pontok.

Special Events

Bár ez főmenünk első pontja, a játékosok ezek teljesítését fogják hagyni szerintem legutoljára, olyan elképesztően magasra tették bennük a lécet. Itt olyasmi kihívásokkal nézhetünk szembe, amiket leginkább a Gran Turismo-ból ismert „Seasonal Event”-ek alatt kaptunk. Pontosabban: adott kocsival, adott pályán, adott feladatot kell teljesíteni, arany/ezüst/bronz eredményre. Ezekből a feladatokból több mint 90 darab van, de a GT-vel ellentétben nem frissülnek hetente/kéthetente, hanem fixek.

Feladatok:
- Drift: Nevéből gondolom már kitaláltátok, keresztbe csúszva kell pontokat szerezni. Alapból 1 perc áll rendelkezésre. Bizonyos mennyiségű pont után szintet lépünk és minden szintlépéskor plusz másodpercet kapunk. Ha lejárt az időnk, de éppen driftelünk, nem állítja meg addig a játékot, amíg tart a pontszerzés és be nem fejeztük a csúszást.
- Hotlap: Menj jobbat a megadott köridőnél. Pozitívum, hogy nem csak a mérési pontnál látjuk, mennyit javítottunk vagy rontottunk, hanem a pálya minden részén jelzi, a legjobb körünkhöz képest hogyan állunk. Ez azért is jó, mert érezhetjük, hogy ez a kigyorsítás, kanyarvétel éppen jobb volt-e vagy rosszabb, mint az előző.
- Time Attack: Leginkább a Sega Rally-ra hasonlít. Pereg le az idő és neked az idő lejárta előtt el kell érned a következő időmérési pontot. Ha sikerül, plusz időt szerezhetsz a továbbhaladáshoz. Minden mérőponton plusz pontokat kapsz, ám ha elhagyod a pályát, peregnek a mínusz pontok is. Ilyen feltételek mellett kell adott pontnál többet gyűjteni.
- Quick race: Nyerd meg a versenyt, ha tudod.

Ha már itt tartunk, jöjjenek ezen játékmódok kellemetlen hibái. A feladatok és az elgondolások nem rosszak, de hatalmas hiányosságok vannak a kivitelezéssel kapcsolatban.
Kezdeném azzal, hogy fogalmad nincs, milyen időt vagy mennyi pontot kell teljesítened az adott feladatnál. Azt csak akkor tudod meg, ha már beléptél a feladatba és betöltötte neked a pályát.
Emellett minden feladatra igaz, hogy a legjobb eredményünket sem menti el, legyen az köridő, drift pont, vagy time attack pont. Csak azt jelzi, melyik érmet teljesítettük, de hogy milyen eredménnyel azt már nem.
A másik gond, hogy a játék minden pontjáról hiányzik a globális és barát-ranglista. Persze az előzőek fényében érthető. Amikor elmentett pontos eredményünk nincs, akkor mit döntsenek meg a barátok?
A Drift rendszer nem rossz, csak valahogy ez sem áll össze. A drift lényege az lenne, hogy megszakítás nélkül szépen csúsztasd a kocsit. Ha tegyük fel egy percen át folyamatosan nyomom a driftet hiba nélkül, a rendszer közben jelzi, hogy megvan a pont a szintlépésre. Viszont csak akkor írja jóvá a pontot és adja meg a szintlépéseket, ha hibátlanul befejezzük a folyamatot. Ezzel csak az a gond, hogy ha éppen a végén hibáztunk, addig hiába szereztünk 1 millió pontot, akkor is nulla pontot kapunk, nulla szintlépéssel. Szerintem valahogy úgy lenne igazságos, hogy a drift megszakítása nélkül pörögnének a pontok, adná közben a szinteket. Ellenben ha hibázok, akkor csak az utolsó aktuális szintig bukjam a pontjaimat, ne a teljeset. Ezt lehet csak azért érzem igazságtalannak, mert még nem megy jól a drift és ha belejövök, már nem fog zavarni, de szerintem a profik mellett, a félprofikra és az amatőrökre is gondolni kellene, egy olyan játékmódnál, ami mint tudjuk nem éppen az egyszerű sima pályaversenyzésről szól.
(Példának mondanám: elkezdtem tanulni kormánnyal, hogy megy a drift. Itt sokadik nekifutásra és sok pont elbukásával sikerült elérnem a level 3-at, ami kb. 500 pont lehet, az aranyért meg 75.000 és 100.000 pont kellene. A feladat adott: tanulnom kell!)
Az már csak kis apróság, hogy nem lehet festést választani a kocsira. Ott a menüpont, de nem tették aktívvá. Tudom apróság, de nem tudom megérteni, miért kell fix festéssel mennem.
Ami még jópofa, hogy a lezárt 9 kocsira is vannak special eventek. Ez azért is szép, mert a Platina trófeához, az összes eventet aranyra kell teljesíteni. A kérdés az: a kedves fejlesztők odafigyeltek-e erre?
Majdnem elfelejtettem. Amit még fontos megjegyeznek ezzel a móddal kapcsolatban, hogy elképesztően jó benne vezetni!

Career

Lépjünk tovább a másik fő pontra. A karrier alatt egy szerintem nagyon jól felépített, fokozatosan nehezedő feladat- és versenysorozatot kapunk. A tanulás (mondjuk úgy) bajnokságokra van osztva, azon belül mindegyik 4-8 feladatból és versenyekből áll össze. Minden ilyen bajnokság elsőnek valami könnyű Time Attack móddal indít, aminek teljesítésével meg is tanulod nagyjából a pályát (ha még nem ismerted) és kiismered az adott kocsit is. (Kezdésként pl. a Fiat 500-at.) Majd következő lépésként ugyanezen a pályán kell teljesítened, ugyanazzal a kocsival egy versenyt is, majd egyre erősebb kocsikkal, egyre komolyabb versenyeket. Tessék felkészülni, mert az utolsó feladatoknál már olyan finomságokat kell vezetnünk, mint Senna F1-es Lotus versenyautója. (Lelki szemeimmel látom, ahogy sok emberben felszakadnak a Gran Turismo 6-ban szerzett ősi sebek.)
Minden feladatnál arany, ezüst, vagy bronzérem szerezhető, amivel megnyithatjuk az utat a következő bajnokságra. Ugyanis minden soron következő lezárt bajnokságnak van egy minimum éremkövetelménye, amit meg kell szerezni, hogy indulhass rajta. Az elsőnél pl. minimum 3 bronzérem kell, a következőnél már 1 ezüst és 2 bronz. (Egyes versenyeken amúgy nem kell mindig az első helyen végezni az aranyhoz. Van olyan, amikor elég másodikként célba érni.) Lényeg, hogy nincs sem fejlődési rendszer, sem pénznyeremény, de az érmek összegyűjtése jó cél lehet.

A versenyek amúgy nagyon hangulatosak. Itt nem a pálya melletti életre gondolok, mert az a Gran Turismo-hoz hasonlóan itt se nagyon van, de a pályán annál inkább zajlik az élet. Verseny előtt nem árt tudni, hogy itt is él a versenypályákon jól ismert zászlórendszer. Például, ha valaki keresztbe áll a pályán és mi arra tartunk, akkor sárga zászlóval jelzik nekünk. Büntetéseket is beszerezhetünk. Amire érdemes nagyon odafigyelni: ha levágjuk a pálya egy részét, 5-10mp büntetést kaphatunk. (A bal felső sarokban ilyenkor megjelenik egy fehér/fekete zászló, mint "utolsó figyelmeztetés".) Ez a büntetés abból áll, hogy adott másodpercig nem nyomhatod a gázpedált. Ezt rád bízza a gép, hogy mikor és hol hajtod végre, de a lényeg, hogy még az adott kör befejezése előtt végre kell hajtanod, különben bedob a boxba és Game Over. (Legjobb ilyenkor kanyar előtti féktávon hagyni begurulni a kocsit.)
A rajtnál, akár az igazi versenyeken, 5 lámpa gyullad fel és ha azok elalszanak, indulhat a verseny. Itt erősen számít a játékos reakcióideje. Nem úgy működik, mint más játékokban, hogy csak nyomni kell a gázt és várni, hogy a kocsi a rajtjelre elindul. A kocsit a rajtjelig nem tudod sebességbe tenni. Amikor megkapod a rajtjelet, akkor kell minél gyorsabban egyesbe tenni. Ez a része nagyon tetszett. Kell egy ki idő, amíg ráérez az ember, de nagyon feldobja a rajtot. (Elsőre kontrollerrel sikerült hátramenetben elkapni a rajtot. Vicces pillanat volt.) Annyit még talán beletehetnének a fejlesztők, hogy a rajtjelet az 5 lámpa felgyulladása után ne mindig ugyanannyi idő múlva kapjuk. Az még dobna a mókán.
A versenyek alatt az AI nagyon küzd, még easy fokozatban is. Igazi versenyhangulat van a pályán. A rajtokat rend szerint jól kapják el, nem nagyon hibáznak, rendesen kielőznek. Sokszor kellett védekezni belső íven, mert képesek beesni ők is féktávon, de még kanyarban külső íven is előzni. Nagyon kiélezett a küzdelem és ez tetszik. Volt olyan verseny, ahol az utolsó körben hárman fordultunk be egy szűk visszafordító kanyarba. AI a külső és belső íven, én meg köztük a szendvicsben. Egyszerre gyorsítottunk ki és hárman egymás mellett közeledtünk a következő kanyarhoz... aki később veszi el, az lehet a győztes. Szóval élvezetes versenyek vannak. Legfőképpen azért, mert elképesztően jó ebben a játékban vezetni!
Versenybeállítások

A nyerési esélyünket „segíti”, hogy mi szabhatjuk meg a versenyek nehézségét (Easy, Normal, Hard, Alien) és feltételeit. Például, hogy a kocsinkon milyen segítségek legyenek bekapcsolva (kipörgésgátló, ABS, stabilizátor, automataváltó, automata kuplung), vagy törjön-e a kocsi, fogyjon-e az üzemanyag, fogyjon-e a gumi, legyen-e versenyvonal segítségnek.
A törés a kocsi minden elemére kihat. Nem csak a külsőre, hanem a belsőre is. Külsőleg láthatók sérülések, de a kocsi nem fog darabokra hullani. Belül akár a lengéscsillapító, a motor és váltó is sérülhet, tönkremehet. A motort akár nullára is zúzhatjuk, és akkor nincs tovább.
Az üzemanyagfogyásra is figyelni kell. Minden kocsinak ugyebár más a fogyasztása. Valamikor azzal nyerhetünk versenyt, hogy a kisebb fogyasztású kocsinknak elég X mennyiségű benzin, míg másnak ugyanaz a mennyiség kevés lesz és mehet verseny közben tankolni. Ha ugyanis itt kifogy az üzemanyag, a játéknak vége. Volt rá példa, hogy azt hittem nekem elég lesz az a maradék üzemanyag még egy körre, de az utolsó kör felénél kifogyott. Egy biztos első hely ment a levesbe.
A gumikopásánál a fékezésre kell nagyon odafigyelni. Itt ugyanis olyan szinten le van modellezve (ez is), hogy ha például ABS nélküli kocsival megyünk és nem óvatosan fékezünk, akkor bizony gyorsan szögletesre fékezzük a guminkat. Ennek következménye, hogy ez a gumihiba utána folyamatosan üti a kormányt.
Ezen felül az ABS és a kipörgésgátló esetében három opció közül lehet választani: legyen "kikapcsolva", legyen "bekapcsolva" (ilyenkor akkor is lesz a kocsiban, ha eredetileg nem lenne benne), és van a "factory", aminél csak akkor lesz benne, ha a valódi kocsiban is van - ha nincs, akkor természetesen nem lesz benne.
Negatívum, hogy amit itt beállítunk, az fix lesz és a feladathoz belépve már nem állítható át. Minden változtatáshoz ki kell lépnünk és újra be kell állítani.

Belépve az adott feladathoz egy újabb menü fogad minket. Pár fontosabb itt található menüpont:
A SETUP menüpont alatt, további beállításokat hajthatunk végre az autón, finomhangolhatjuk. Azt tudni kell, hogy itt a járművek nem tuningolhatók semmilyen kiegészítővel, alkatrészcserével. Csak fix alapfelszereltséget kaptak. Olyanok, ahogy az életben is kigurulnak a szalonból, vagy a versenycsapatok garázsából. Ellenben olyan dolgokkal is lehet akár babrálni rajtuk, mint guminyomás, üzemanyag mennyiség, kerékösszetartás, kerékdőlés, motor teljesítményének visszafogása és egyéb apróságok.
Ami hatalmas pozitívum, hogy minden kocsihoz pályánként menthetünk el egyedi beállításokat, akár többet is. Itt egyetlen dolgot hiányoltam csak: külön füleken van a futómű, az aerodinamika, a motor, az üzemanyag beállítása, de ezeket külön-külön nem lehet resetelni, ha netán valamit elrontottunk. Ha resetet nyomunk, minden beállítást visszadob alapra, az összes fül alatt.
Ugyanezt a finomhangolásra alkalmas beállítási lehetőséget a versenyek alatt a PIT menüpontban találjuk meg. Ilyenkor a pálya bármelyik részéről bedobja a kocsit a boxba és állíthatunk rajta. Annyit tudni kell róla, hogy ezt a versenyek alatt csak akkor válasszuk, ha utána újra akarjuk indítani a versenyt. Mert azzal, hogy bedob minket a boxutcába, buktuk a kört és így vele együtt mondhatni a versenyt is.
A SESSION alatt információt kapunk a verseny éremkövetelményeiről, valamint a pálya adatairól, például aszfalt és levegő hőmérséklet. Igen, itt ugyanis számít a hőmérséklet is. Az adott hőmérséklet kihat a gumik viselkedésére és a motorok teljesítményére is, így alkalmazkodni kell hozzá és hozzá állítani a kocsit. Ja, és nem tudom említettem már, hogy mennyire elképesztően jó ebben a játékban vezetni!

A versenyszervezők hibája

Sajnos minden jóban van valami rossz, így a problémákból itt sincs hiány. Sajnos hiába a jól felépített és kidolgozott karrier mód, a nehézség beállításánál elkövettek egy kis hibát. Easy nehézségen még hozhatók a versenyek aranyra, de itt is hatalmas intervallum között ingadozik a kihívás. Vannak versenyek, amiket 8-30mp előnnyel nyerünk és vannak olyanok, amiket határon autózva is alig lehet megnyerni. (Sikerült egy olyan versenyt is alkotni, amit nem hogy aranyra, de még bronzra is csak nehezen teljesíthető.)
E mellé kapunk még ugye Normal, Hard és Alien szintet, ahol sajnos olyan tempót képesek diktálni a gépi ellenfelek, hogy hamar belátja az ember, soha nem lesz képes olyan köridőt kisajtolni a kocsiból, amit az AI produkál, és azon felül még gyorsabbnak is kellene lennünk, hogy utolérjük és megelőzzük. A fejlesztők azt mondták, nem akartak könnyű játékot alkotni, de sajnos ez olyan szinten nem lett könnyű, hogy a szimulátorokkal foglalkozó oldalak se tudtak a Normál és a Hard nehézségen mit kezdeni vele.
Sajnos a gépi ellenfelek sincsenek sokszor a helyzet magaslatán. Jelen van náluk az a bizonyos „ideális íven kell haladnom” betegség, és ilyenkor, ha az útjukban vagyunk, kegyetlenül kipörgetnek. Attól sem rémülnek meg, ha kezdjük őket rossz ívre terelni, nem veszik el a gázt, csak tartják az általuk elképzelt ívet és tempót, majd elkezdenek tolni minket. Ha pedig véletlen keresztbe állunk a kocsival, fék és kikerülés nélkül teljes gázzal telibe vernek.
A másik probléma, hogy az ellenfél ólomkerekeken gurul. Képtelenség elmozdítani őket. Ez az ütközések esetében olyan helyzeteket eredményez, hogy ha én koccanok nekik én megpördülök, de ő nem. Ha ő jön nekem, akkor is csak én pördülök meg és ő nem. Az a baj, hogy a verseny közben érezhető tökéletes fizika érzését az ilyen ütközések nagyon felborítják az emberben. Egy ilyen pördülés a kiélezett versenyek miatt azt eredményezi, hogy folyamatosan nyomja az ember a restartot, mert onnan már kár küzdeni úgyse nyerhetünk. Annyiszor nyomtam az Option gombot a kormányon a restart miatt, hogy már kezd lekopni róla a felirat. Ennek ellenére élveztem a versenyeket. Kihívás volt megnyerni őket és hatványozottan örömteli volt a győzelem.
Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy itt se engedi a játék, hogy mi válasszunk a kocsira festést. A hibák ellenére, ami fontos és nem tudom említettem-e már, de elképesztően jó ebben a játékban vezetni.

Drive

Ez alatt a menüpont alatt találjuk a játék "szabad vezetés" részét, ahol általunk belőtt játékmód alatt szabadon választott járművel, szabadon választott pályán kocsikázhatunk. A pályák adatait itt kedvünkre állíthatjuk. Olyanokat, mint pálya hőmérsékletet, melyik időpontban akarunk menni rajta (8-18 óra között), milyen gyorsan teljen az idő, valamint milyen legyen az időjárás (ködös, napos, borús). Amit fontos kiemelni, egyedül itt van lehetőség rá, hogy szabadon választhatunk festést és versenymatricát a kocsinkra.
Az itt található játékmódokból a Hotlap, Time Attack, Drift már nem szorul külön magyarázatra. Amik megmaradtak:
- Practice mód: Szabad gyakorlást tesz lehetővé, bármilyen pályán, bármilyen kocsival. Itt is méri az időt, hasonló a Hotlaphoz. Különbséget csak annyit vettem észre, hogy itt kikapcsolható, hogy ha hibázunk, letiltsa az adott köridőnket. Valamint offline, itt érhető csak el egyedül a "Nürburgring Nordschleife Tourist" verziója.
- Race Weekend: Itt versenyhétvégét kalibrálhatunk magunknak egy pályára, gépi ellenfelek ellen. Külön van szabad edzés és időmérő is, aminek mi szabhatjuk meg a hosszát. A futamnál is vannak beállítások: hány körös legyen, legyen-e büntetés, hány versenyző legyen. Ha ez megvan, akkor már indulhat is a verseny.
- Quick race: Az előzőtől egyszerűbb. Csak egy gyors verseny, szabadedzés és időmérő nélkül.
- Drift: Ehhez csak annyit fűznék még hozzá, hogy sajnos a fejlesztők nem engednek fel minket minden pályára drift módban vezetni. Ezért itt szűkösebb pályafelhozatalt kapunk. Viszont jó hír, hogy van egy kifejezetten driftre tervezett pálya, rengeteg kanyarral, ahol gyakorolhatunk. További pozitívum, hogy nem csak drift kocsival, hanem akár utcai verdával is beléphetünk csapatni.
- Online: Ezt a következő fejezet alatt keressétek.
A negatívumok hosszú listája

Persze mindenben a hibát a legkönnyebb megtalálni, de sajnos ezt a játékot nagyon áthatja a félkész állapot érzés. Olyan az egész, mintha csak összetették volna az éppen kész és már úgy-ahogy működő pre-alfa állapotú részeket. Rögtön ott vannak olyan dolgok, amik pár teszteléssel kijöttek volna (pl. a fentebb írt versenyek nehézsége). Ezek mellet még rengeteg a tervezési hiba, valamint nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy bár azt ígérték, minden benne lesz, ami a PC-s verzióban is benne van jelenleg, ezzel szemben felsorolni is hosszú, mennyi dolog kimaradt a konzolos változatból. Ha ezt a listát átnyaljuk, rögtön félkésznek és fapadosnak érezzük a konzolos kiadást.

Online mód

Miért a negatívumoknál kerül elő? Mert nincs benne semmi pozitívum. Ha finoman akarok fogalmazni, akkor az „egyszerűség” jellemzi, ha durván, akkor összecsapott kókány munka.
Kezdjük azzal, hogy nincs privát szoba és nincs játékmódra keresés. Azt már nem is tudom mondjam-e, de a kocsiknál itt se lehet festést választani. (Ezek után komolyan kérdezem: Minek tették bele a festéseket?!) Felfoghatatlan, hogy hogyan maradhatott ez mind ki.
A Privát szobák helyett a gép által generált szobák közt tudunk keresni. Ha például csak Monzában akarunk körözni, akkor a keresőbe a pályáknál leszűkíthetjük a listát. Ilyenkor kidobja az összes ilyen szobát, az összes játék típusban és az összes autótípusra. További szűkítést nem engedélyez.
Ha ilyenkor kocsira szeretnénk szűrést kérni, akkor a korábbi pályakeresést már felülírja és az összes pályát dobja ki, ahhoz a kocsihoz. Ami jópofa, hogy az is megeshet, hogy az adott pályából nem kapsz olyan szobát, amiben te a kedvenc kocsiddal versenyezni szeretnél. Például rákeresek a BMW M3 E30-ra és csak és kizárólag Trackday (tét nélküli gyakorlás) van hozzá a Nordon. Semmi más lehetőség. Semmi más pálya, semmi más játékmód, csak az. Versenyezni se versenyezhetsz, mert nincs hozzá külön versenyszoba. Ha ez még nem lenne elég például minden Trackday szobának van lejárati ideje is.
A versenyszobáknál is van hasonló érdekesség. Itt a belépés előtt látod, mennyi idő van még hátra az edzésből. Ami szép és jó, de üres szobák esetében is pörög vissza ez az idő. Kérdem én: minek? Kinek?
Bár offline a Drift módba beenged utcai kocsival is, itt ez sem lehetséges. Drift szobába csak Drift vassal léphetünk be.
Most jön a legérdekesebb dolog. Ha belépsz egy szobába, az autóválasztásnál feltűnhet, hogy van olyan verda, ami éppen nem aktív, nem választható. Ez azért van, mert valaki azt már kiválasztotta és belépett vele a szobába, így te azzal már nem mehetsz. Ez előtt a dolog előtt értetlenül állok. Tehát arról még csak ne is álmodjunk, hogy esetleg 16db azonos Porsche(RUF) legyen egy azon pályán. Nehogy véletlen azonos feltételek mellett tudd összemérni a tudásodat másokkal.

Egyetlen elképesztően apró pozitívum azért van. A barátainknak invitálást tudunk küldeni, mielőtt a kiválasztott szobába lépnénk, így nem kell keresgélni, melyikben lehet a másik. Apró pozitívum, mert rögtön itt van rá a negatívum is. Belépve már nem küldhetünk invitálást! Ez azért jelenthet gondot, mert a szobába lépés előtt kell kocsit választani, beállításokat végezni, és ha másik autót akarunk, vagy valami fő beállítást változtatni szeretnénk, akkor ki kell lépni miatta a szobából. Ilyenkor a bent maradt barátunk, már nem tud beinvitálni minket újra, keressük meg. Valahogy...
Mivel nincs privát szoba, így azt sem tudjuk megakadályozni, hogy a barátainkon kívül más is belépjen az adott szobába, így megnő a troll-veszély faktor. Ha ez még mindig nem lenne elég, akkor persze még az online játék alatt is produkál neked érdekességeket a játék. Például Trackday szobában körözve látod, hányadik helyen állsz a köridőd alapján, de a többiek idejét nem látod sehol. Van egy táblázat, ahol elméletileg meg lehetne nézni, de gyakorlatilag már nem írja és több kör után se produkált semmi kiírást.
Online verseny alatt is volt egy érdekes hiba. Harmadik voltam és az utolsó kör megkezdése után bedobott a boxba, a többiek pedig eltűntek. Nem tudom mi történt. Büntetésem nem volt, kapcsolat hibát nem írt ki.
Szóval jelenlegi állapotában ez az online rész nem életképes. Ráadásul sok esetben még nagyon laggol is. Reméljük, minél hamarabb érkezik egy 2.0 verzió, mert ez a jelenlegi egy vicc. Azt azért még megjegyezném, hogy hibái ellenére online is elképesztően jó vezetni.

Negatívumokat tovább sorolandó, álljon itt a fentebb már említett, a PC-s verzióhoz képest, miket hagytak ki a konzolos verzióból:
- Rögtön itt az online privát szoba hiánya.
- A korábban említett saját és barát ranglista hiánya.
- Nincs Drag race játékmód.
- A kontrollernek és a kormánynak, két-kétféle fix gombkiosztása van és annyi. Nem variálható szabadon.
- Nem állítható a kormány elfordulási szöge.
- A látószög csak 50 és 60 fok között állítható,
- Ezzel együtt a pilóta ülés pozíciója a kocsiban nem állítható.
- Az általunk kedvelt fotómód is sajnos kimarad.
- Nincs Showroom ahol megcsodálhatjuk és fotózhatjuk a kocsikat.
- Többféle filter, szűrő a képernyőre.

A végére pedig maradt még pár olyan hiba, amit eddig nem említettem:
- Frame-rate problémák. A fejlesztők azt nyilatkozták korábban, a cél a 60fps megtartása, de ez a játék soha nem látta azt a 60-at. Olyan 35 és 55 között mozog, nagyon ritkán megy csak 50 fölé. Persze leginkább az autók mennyisége a pályán az, ami leginkább befolyásolja az fps-t, de ha egyedül körözünk, még akkor is le tud esni. Néha 10-15 autó között akár 10fps is lehet a különbség!
- Emellett csúnyán törik a környezet képe kanyarokban, de sokszor egyenesben is.
- Igénytelenséget sugallnak a karrier módban látható indexképek, amik bélyegképből lettek egyre nagyobbra felhúzva úgy, hogy már pixeleire esik szét.
- A kormánybeállításunk addig él, amíg át nem váltunk kontrollerre. Olyankor ugyanis visszaugrik minden beállítás alapállapotra és későbbi használat után állíthatjuk újra.
- Ugyanez a másik oldalon is igaz. A kontrollerbeállításunk addig él, amíg át nem váltunk kormányra. Olyankor ezt is visszadobja alap beállításra.
- Jelenleg belső nézetben, a kontrolleres irányítás esetében, a kormánymozgás a kontroller irányítójának elmozdulását követi, nem az autó kerekének mozdulatait, ettől elég idegbeteg módon mozog. Finomhangolással ez is finomítható, de azzal maga az irányítás is lassabb lesz.
- Ha közeli kormány nélküli belső nézetet használjuk, a többi autóban nem ül vezető. Ez elég mókás látvány.
- A kormányos normál belső nézetben nem lehet kikapcsolni a kormányt és a vezetőt.
- A visszapillantó tükörben a mögöttünk haladó autók képe nagyon minimál. Nincs árnyékuk és eléggé butított grafikát látunk.
- A képernyőre felpakolt digitális fordulatszámmérő jelen állapotában használhatatlan. Nincs skálázva, de még azt se jelzi, honnan fog kezdődni a tiltó zóna.
- A Replay nem tud teljes versenyt elmenteni. Ezt még elnézné neki az ember, ha mondjuk 45 perces futammal lenne gondja, de nem. Egy szimpla öt körös, 8 perces futamból, csak kevesebb mint 6 és fél percet volt képes rögzíteni, de volt olyan, amikor hasonlóból csak 4 percet, ami elég gáz. Ez PC-n állítható (mármint hogy mennyit mentsen el), valószínűleg onnan maradt ez ránk, csak az állítási lehetőség nélkül. De ez nem mentség a mai világban, amikor a Gran Turismo 5 PS3-on már 45 perces online versenyeket képes volt rögzíteni, sőt még hosszabbakat is. (Amúgy egyedül körözve a 20km-es Nürburgring Nordschleife-n képes volt 16 percet felvenni, amiből arra következtethetünk, hogy nem is a pálya nagysága, vagy a visszajátszás hossza számít, hanem a futamban résztvevő autók száma.)
- Bár időjárás név alatt fut a beállítás, van ködös, napos és felhős idő, aminek még az intenzitása is állítható, de ha a legnagyobb felhősödésre is tesszük, eső akkor sincs!
- Minden pályán csak 8 és 18 óra közötti időben játszhatunk. Éjszaka nincs. Még a 24h pályákon se.
- Verseny végén bedob a boxba. Amikor áthajtunk a célvonalon, az ember azt várná, hogy a gép átveszi az irányítást és a kocsi gurul tovább a levezető körön, amíg a többiek beérnek a célba. Legalábbis ez a normális, a megszokott. Itt gurulsz tovább és nem jelzi, hogy nyertél, nem veszi át az irányítást. Hirtelen azt hiszed elnézted és van még egy kör hátra, ezért elkezded taposni a gázt, majd hirtelen BUMM, mindenféle átmenet nélkül bedob boxutcába. Néha még ugrok is egyet, olyan váratlan.
- Ami ide köthető betegség még, hogy addig nem jelzi a gép, hogy nyertél, amíg mindenki be nem ért a célba. Csak az utolsó kocsi beérkezésnél írja ki, hogy sikerült teljesítened az arany medál feltételét. Ez akkor volt vicces, amikor több mint 30 másodperc előnnyel nyertem és nem csak azt a fél percet kellett megvárni amíg a második beér, hanem azt a másik percet is, amíg az utolsó is bekullogott. Nem látja a beérkezéskor, hogy hányadik vagyok?
- Egyes versenyek utolsó körének végén az AI valamiért nem a célegyenesre fordul rá és hajt át a célvonalon, hanem behajt a boxba.
Más már nem jut az eszembe, de ekkora problémahalmazban nem csodálkozok, ha kihagyok véletlen valamit, ha mégis megtörtént nézzétek el ezt nekem.

Szóval nem lennének olyan durva igényei az embernek, csak azt várja el amit ígértek, hogy azt kapjuk amit a PC-sek, de ez sajnos eddig egy eléggé butított verzió. Persze ami a PS4 gyengeségéből adódóan nem megoldható, az nem megoldható.
Ezek jó része akadékoskodásnak tűnhet. Sokszor halljuk például, hogy egy autós játékba (szimulátorba főleg) minek fotómód. Ezt most hadd ne magyarázzam el, de a lényeg itt most azon van, hogy ezeket a PC-s verzió tudja! Csak sajnos sok esetben egy külső program segítségével, ami konzolon nem megoldható. Ezért nincs ranglista és ezért olyan az online része is amilyen.
Emellett nagyon fontos kiemelni, hogy a készítők dolgoznak a játékon folyamatosan, az eddigi visszajelzések is célba értek, a teszt írásakor már be lett jelentve ezen problémák jó részének javítása, a teszt kikerülésekor pedig lehet, már meg is érkezik az első komolyabb konzolos javítócsomag (szeptember hónapban ígérték), amely a framerate problémát, a képtörést, az AI viselkedését, a versenyek nehézségét és egyéb igen komoly problémát orvosol!

Összefoglalva

A játék kiválóan lemodellezett autókat ad, jelenleg a legpontosabb lézerszkenelt pályákat, hozzá megfelelő látványt és nagyon jól kidolgozott fizikát, valamint ezek együttese által remek vezetési élményt. Viszont a japán és amerikai kocsik mondhatni teljes hiánya miatt (DLC-ben jönnek majd valamikor) kicsit egysíkú, unalmas olasz és német vonalat hoz. Részben jól elgondolt játékmódok összessége jellemzi, de rossz megvalósítással, rengeteg hiányossággal és hibával kivitelezve.
Jelenlegi állapotában az ember egy nem kívánt mostohagyereket lát benne, akit a szülei elhanyagolnak és használt ruhában járatnak, mert van egy első gyerekük, akit jobban szeretnek és mindent inkább neki adnak. Ez a kis mostoha meg majd ellesz valahogy… kit érdekel. Ennek ellenére az Assetto Corsa hozza azt amiről mindig is híres volt és amit szerintem nem említettem meg elégszer:
NAGYON JÓ BENNE VEZETNI !!!!

Binder mondja

Amikor én írom a teszteket, rendszerint Hatrix komámtól szoktam segítséget kérni a cikk ellenőrzésével és kiegészítésével kapcsolatban. Most fordítva történik a dolog, így jelen esetben én magam kerültem a mellékletbe.
Már nem kell sok, de még mindig nincs meg az új kormányom PS4-re. Ennek fényében csak kontrollerrel tudtam kipróbálni a játékot, ami nem is gond, mivel Hatrix kormánnyal tesztelte. Viszont, mivel konzolos tesztről beszélünk, fontosnak tartjuk, hogy átfogó képet adjunk arról, hogy a játékosok, akiknek PS4-en a 75-80%-a DS4-el játszik, mit várhat ennél a szoftvernél.
Így hát egyik este Hatrix komám volt olyan kedves, és megosztotta a játékot SharePlay-en. Bevallom, rég szórakoztunk ilyen jól. A cikket lektoráltam, így végigolvastam, tudom milyen csúnya dolgokat írt le a barátom, sőt, napi kapcsolatban vagyunk, sokat beszélünk nap mint nap a játékról, így tökéletesen tisztában vagyok minden hibájával, hiába, hogy nekem még nincs meg fizikailag a lemez. Ennek ellenére én olyan jól szórakoztam akkor este, hogy másnap újra akartam. Fantasztikus benne vezetni. Igen! Kontrollerrel, minden segítséget kikapcsolva, még a SharePlay által tapasztalható irányításbeli "csúszás" ellenére is annyira élveztem, hogy magasról le***rtam a bezuhanó fps-t, a képtöréseket, a minimál környezetet a pályákon. Hatalmas hangulata van. Leírhatatlan élmény. Persze csak a megszállott autób*ziknak. Akinek nem lesz merevedési problémája egy versenypályán, az inkább hagyja az egészet a fenébe, mert itt bizony nincs semmi más. Csak ez az érzés, de az nagyon.

Az irányítás kontrollerrel: kizárólag "kontroller-veteránoknak" ajánlom. Más messziről kerülje el! Én jól szórakoztam, precízen tudtam verseny közben is úton tartani és terelgetni az autókat, de bevallom, hogy amikor hibázunk, azt megfogni kontrollerrel elég meleg pite. Hatrix fentebb írta, hogy a segítségek bekapcsolásával jobb lett a helyzet. Én ezt nem javaslom. Szerintem a segítségek, főleg a kipörgésgátló, nagyon visszafogják az autót. Persze egy brutál erős, közép- vagy farmotoros autó, ami rendszerint még hátul is hajt, igencsak megizzasztja az embert, de hát ez ilyen.
A kontroller finomhangolásával elég jól be lehet lőni az irányítást, csak kérdés, ehhez mennyi időre van szükség, mert sajnos itt sem érhetőek el a beállítások játék közben. Minden alkalommal ki kell lépni, állítani rajta, majd vissza. A hosszadalmas töltés után, mire visszaérünk, már arra sem fogunk emlékezni, mit állítottunk, de arra biztosan nem, hogy jobb lett-e, vagy rosszabb. Na, most több óra szöszölés után a többség fel fogja adni, esetleg el is adja a játékot. Így is rengeteg már a használt példány.
Az egyetlen kényelmetlenséget a fix gombkiosztás okozta számomra. A váltás olyan barom módon van felkonfizva, hogy nem bírtam megszokni. Szerencsére a PS menüjében át tudjuk cserélni a gombokat.

Az egész cikket summázva egy dolog jut eszembe. (Nem tudom, már hogy a fórumon írta-e valaki, vagy hol hallottam, de ezzel 100%-ig egyetértek és a cikk is alátámasztja.) Az Assetto Corsa PS4-en, mint szimulátor 10/10, de mint játék 5/10! Hogy ez gond-e? Mindenki döntse el maga. Természetesen vannak olyan, nem teljesítmény-jellegű hiányosságai, amiket ha kijavítanának, akkor azonnal sokat javulna az ez irányú megítélése. Szerintem a legnagyobb hiányosság az Online-Saját-Privát szoba és a saját és barát ranglista nemléte a karrierben és a Special Eventekben!
Meglátjuk, ezt a fejlesztők hogyan érzik. Én személy szerint remélem, hogy hamarosan PS4-en is kinövi magát úgy, mint PC-n. Amint meglesz a kormány, azonnal beszerzem!

(A játékot a forgalmazótól kaptuk tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából egyszerűen megrendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
46. HUN_hatrix  The Saboteur
2016.10.07. 08:31:49
LV29
Hát a KUNOS-nak sikerült jól bekavarni az embert.
Nem teljesen értettem ezt a mai UPGRADE DLC-t... meg a tegnapit, hogy most akkor mi van? :D
Most elolvastam a leírtakat.

-- "Performance Pack UPGRADE DLC" (FREE / 2149.-FT)
https://store.playstation.com/#!/en-hu/games/[...]
Ez azoknak készült akik előrendelték anno a játékot.
Az előrendelők ugye megkapták a "Performance Pack" 3 autós előrendelői csomagot, akinél a gép érzékeli ezt a DLC-t annak ez INGYENESEN letölthető. Nekik az a 6db kocsi hiányzik amit a "Prestige Edition" kiadás tartalmazott, tehát ez a csomag csak azt a 6 kocsi tartalmazza.
Írják is, hogy: "Please do not purchase if you already own the Prestige Pack."

-- "Prestige Pack DLC" ( FREE / 2149.-FT)
https://store.playstation.com/#!/en-hu/games/[...]
Ez mind a 9 kocsit tartalmazza. A 3 előrendelőit és a 6 "Prestige Edition" kocsit is. A Sony viszont ennél is megoldotta, hogy ha valakinél érzékeli a 3 előrendelői kocsit, akkor annak ez is ingyenesen tölthető.
Az a vicc, hogy ez utóbbi jött hamarabb (tegnap). Szóval ha azt a Sony nem oldja meg sokan megszívhatták volna. Megveszik tegnap a csomagot, ma meg megkapták volna ingyen. XD

Nem is értem miért van ebből kettő.
Egy is elég lenne.

--- Éjfélkor feloldódott a JAPÁN autócsomag is (Külön 1529.-Ft)
https://store.playstation.com/#!/en-hu/games/[...]
Ami tetszett, hogy az "Toyota AE86" mindhárom verzióban megkapta az "Initial D" féle külsőt. :)
Hatalmas pozitívum. THX KUNOS!
45. HUN_hatrix  The Saboteur
2016.10.06. 10:20:52
LV29
Este vártam az éjfélt, hogy hatodika legyen... mert akkortól szedhető az
Assetto Corsa "Prestige Pack DLC".
Ez ugye azok a kocsik amiket kivágtak a teljes játékból.
A 3 előrendelői és a 6 másik hat kocsit is tartalmazza.

Ára eredetileg 2.149.-FT ... DE nekem valamiért ingyen leszedte.
http://playstationcommunity.hu/@store/forum/i[...]

Lehet, hogy a Sony rontott el valamit és véletlen betették a Season pass tartalmak közé, mert a Kunos azt mondta korábban, hogy nem lesz a season pass része, hanem külön kell megvenni majd.

Vagy a KUNOS gondolta meg magát és mégis season pass tartalom lett, de a lényeg, hogy "ingyen" megvan szerencsére.
--------------------------------------------

Most Okt. 7én jön (tehát ma éjféltől)
- a Japán autók DLC.
- meg elvileg külön letölthető lesz a 3 előrendelői kocsi is.
http://playstationcommunity.hu/@store/forum/i[...]
44. Takitibi71  PlayStation.Community tag
2016.10.01. 22:29:44
LV1
Jó lett a teszt. Köszönjük.:)
Ez az alkotás tényleg az autókról szól és a kőkemény versenyyésről,pont ezért szeretjük...
http://bth.ballor.hu/ ID: BTH_Taki_71
43. HUN_hatrix  The Saboteur
2016.09.30. 19:01:34
LV29
Válasz 41. Binder üzenetére:
Vagy mondhatjuk azt is, hogy Kunosék lecsúsztak az eheti keddi frissítésről és már csak a jövőhétbe férnek bele. ;)

... de még az se biztos, hogy jövőhéten megkapjuk őket. Majd kiderül. :)
Jó lett volna meghajtani az AE86ot. :)
42. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.09.30. 18:44:31
LV5
Kunos = Kun Peti? :)
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
41. Binder  Drift & Photo
2016.09.30. 18:00:25
LV21
Válasz 40. Leo69 üzenetére:
Mert? Ők felrakták, a Sony majd kedden frissíti a Store-t...az már nem a KUNOS-ékon múlik.
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
40. Leo69
2016.09.30. 14:06:24
LV4
+1
Hát baszki,én is beszoptam... Azt hittem,valami gond van,hogy nem tudom használni az összes vasat,pedig megvettem a Season Passt ,éppen ezért fogtam,kitöröltem az egész játékot és elkezdtem újra telepíteni,hogy majd ettől talán megoldódik a problémám. Erre most lettem felhomályosítva,hogy nem én vagyok a hülye és nem a progival,vagy a géppel van a hiba... A hiba a digó barátaink fejében van! Kurrvos szituációni!!!
Leo
39. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.09.30. 06:55:52
LV27
+1
Arra jó számomra, hogy a GTS-ig elautózgatok vele ha úgy kívánja a kedvem, túl komolyan nem veszem.
PSN ID: Nemesis_HUN
38. Peter  PlayStation.Community tag
2016.09.29. 22:44:21
LV1
+1
Kicsit butuska vagy. Azé mert a pc-ből ki kell deletelni a "P"-ét és helyére applikálni az "A"-t, és az idő! Csak akko lesz "AC" ! Remélem így már vágod! :)
37. Binder  Drift & Photo
2016.09.29. 22:34:27
LV21
Válasz 36. Peter üzenetére:
Továbbra sem értem, ami PC-n már 2 és 3 hónapja készvan, arra mi a faszé kell várni???
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
36. Peter  PlayStation.Community tag
2016.09.29. 21:35:53
LV1
Válasz 35. HUN_hatrix üzenetére:
Én vagy egy hónapja vettem meg a dlc-t. Azóta lesem mikor lesz valami belőle. Viszont megnyugtat hogy nem kevés zsetonnal sponzoráltam a céget. hahaha!
35. HUN_hatrix  The Saboteur
2016.09.29. 21:32:10
LV29
+1
Válasz 34. Peter üzenetére:
KAZ EGY ISTEN!!!!
Komolyan mondom, bárki szidni meri ezek után a GranTurismo-t megkeresem, mint Jay és NémaBob. :D

Tudod mitől ment fel az agyvizem most?
Eddig ott volt az 1db GT86 a szemem előtt, de nem játszhattam vele.
Most ott van mellette még 3db AE86 amivel nem játszhatok, pedig MEGVETTEM!!! :D :D :D :D
http://playstationcommunity.hu/@store/forum/i[...]

Komolyan ennél kocsogebb fejlesztő csapat nincs még egy a földön. XD
34. Peter  PlayStation.Community tag
2016.09.29. 21:27:20
LV1
Válasz 33. HUN_hatrix üzenetére:
Na látod, mi meg szegény Kazt szidjuk :)
33. HUN_hatrix  The Saboteur
2016.09.29. 21:22:39
LV29
Válasz 32. Peter üzenetére:
Megvettem a Season Pass-t én is, hogy végre olyan kocsival körözzek már amivel szeretnék.

Erre kiderült, hogy "játszhatók a japán kocsik" nem teljesen igaz.
A Japán kocsikat beletették a Patch-be... de még nincsenek itt, majd csak jönnek. XD
Érted.
Nem?
Én se. XD

Komolyan mit kell ezen ennyit bonyolítani?
Van season pass? VAN! AKKOR JÁTSZHAT!

Kezd kialakulni egy kép bennem erről a csapatról bennem.
Inkább nem mondok semmit. :D :D :D :D :D :D :D
32. Peter  PlayStation.Community tag
2016.09.29. 21:09:26
LV1
Válasz 28. HUN_hatrix üzenetére:
Japán packot nem engedi letölteni :( többi OK!
Hála és tisztelet Nektek a leírásért!
31. Binder  Drift & Photo
2016.09.29. 20:47:08
LV21
Válasz 27. DanielBiG üzenetére:
Tukmálja a f*szom...
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
30. Binder  Drift & Photo
2016.09.29. 20:46:32
LV21
Válasz 29. mazy üzenetére:
A te játékod barátom, bizony a DriveClub! Egy az egyben adja régi nFS-ek hangulatát...egyszerü és gyors versenyek, gyönyörű körítés...
Vagy ha kicsit mocskosabb élményre vágy, a DirtRally-t tudom ajalnani! Bar az sim, a kezdőket megeszi reggelire...de a DC egy könnyed árkád móka!!!
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
29. mazy
2016.09.29. 20:08:54
LV1
Ps2 óta nem játszottam autós játékkal (Burnout!!).
Aztán a héten belelkesedtem, hogy mennyire jó lenne tolni valami jó kis agyzsibbasztó arcade cuccal, úgyhogy megvettem az NFS Rivalst. Te jó ég :S Elbaszott menü, amin képtelenség kiigazodni, fél órát kell tökölni egy sima futamért, nyílt világ, amire nekem semmi szükségem sincs, mégis mindenki ezt tolja...
Fejlődésképtelen, kihalásra itélt faj vagyok, mint a dinoszauruszok:(
Mennyire jó lenne valami minimál adrenalinkapszula, mint a Burnout vagy a régi NFS hot pursuit :SSSS
28. HUN_hatrix  The Saboteur
2016.09.29. 19:56:36
LV29
+1
1.03 PATCH - (09.29)

JAVÍTÁSOK:
- FPS stabilabb sokkal.
- A korábbi állandó képtörés eltűnt. Siklik mint ha jégen csúszna.
- Végre megjegyzi a kontroller és kormány beállításokat.
- A kontroller és a kormány alapbeállítás visszaállítása opciót kaptak.
- Felismeri milyen irányítóval akarunk játszani.
A lényege, hogy a kezdő képernyőn kell X-et nyomni az adott irányító eszközzel. Tehát ha a kormányon nyomunk X-et a kezdőképernyőn akkor az lesz az aktív, ha kontrolleren akkor meg az. KIRÁLY!
- Pár próba versenyt mentem ahol korábban gondok voltak még easy-n is, de úgy tűnik a nehézségi szintet is jobbra belőtték. Már nyerhetőek. Sőt jött a Very easy és a Very Hard is.
- A virtuális kormány elforgási szögét lehet állítani 240-1080 fokig.
Így már nem lesz olyan ideges a kormány kontrollerrel.
- Megadható hányadik helyről akarunk rajtolni.
...

EXTRA:
- Jött egy új ingyenes pálya "The Black Cat County"
Sivatagos kicsit hegyi országúti pálya. Három féle hosszal.
Nagyon baba kis pálya.
- Ingyen kocsi: " Maserati Levante S"


Megjött a JAPÁN AUTÓ PACK!
- Külön nem megvásárolható, csak Season Pass-al tölthető.
27. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.09.29. 19:01:41
LV5
Válasz 25. Binder üzenetére:
Látom nem érted amit mondok :)
Te a megélhetési konzolosok bárójára akarsz rátukmálni egy kormányt :)
Ha már kormányt vennék, akkor azt pc-hez szerezném be. A lényeg egyszerű, ott rengeteg játék támogatja :)
A fiamra is kell gondolnom, sőt igazából csak miatta vennék ilyesmit. Pc-n busz, traktor, tűzoltóautó és még ki tudja milyen szimulátorok vannak, szóval értelemszerűen oda vinne az utam.
De értékelem az igyekezeted Mester! :)
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
26. Binder  Drift & Photo
2016.09.29. 18:31:08
LV21
Na ma meg is érkezett a javítás a játékhoz. XD
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
25. Binder  Drift & Photo
2016.09.29. 16:10:33
LV21
Válasz 24. DanielBiG üzenetére:
A probléma az a mócsingal, hogy először is kényelmetlen...poénnak jó, de a levegőben hadonászni nem valami jó dolog hosszútávon.
A másik, mivel átfogni nem tudsz, így max 180 fokot kezel, mint a leggagyibb kormányok. Emiatt a teljes irányítás, azaz a kerekek teljes elfordulása, jóval rövidebb szakaszra redukálódik, ami miatt túlzottan intenzív lesz az irányítás. Ez vele a baj. Poénnak jó. Ahogyan egy olcsóbb kormány is. Ha téged ez kielégít, az nem baj, sőt. Ez azt jelenti, van igény a párezer forintos kormányokra is...
HORI vagy a Thrustmaster T80-asa...25.000...gondolkozz el rajta...hazsnáltan nézz utána. Én az enyémet csak ugy odaadtam a barátomnak...mert annyit ér...xD
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
24. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.09.29. 15:55:05
LV5
Bevallom én amatőrnek is kevés vagyok az autós játékokhoz, de azért szeretek virtuálisan kocsikázni. A DC-ben mócsinggal játszom, mert sokkal jobban élvezem, mint kontrollerrel. Kicsit sajnáltam is, hogy a GTA V-ben sem lehetett autókázni így, persze minden mást lehetett vezetni...
No meg ahogy Hatrix is írja:
Ha valaki komolyan akarja venni a kormánnyal való tanulást, akkor a minimum amit ajánlok mellé, az a Thrustmaster T150-es kormánya, ami olyan 50-60 ezer forint körül kapható. A többi ez alatt már komolytalan.
Én még 20ezret sem szívesen adnék ki egy kormányért, főleg azok után, hogy itt van ez a csillivilliszuperprofi dualshock 4, ami ilyeneket is tud, ráadásul jól tudja :)
Te jössz :D
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
23. Binder  Drift & Photo
2016.09.29. 15:19:32
LV21
Válasz 22. DanielBiG üzenetére:
Ha most komolyan akarsz beszélgetni a mócsingról, akkor legyen...sztem faszság...Te jössz.
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
22. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.09.29. 15:05:30
LV5
Válasz 21. DanielBiG üzenetére:
Közben eszembe jutott erről az idi... izé szépfiúról, hogy még én mondtam neki: próbálja ki, aztán alkosson véleményt a motion sensorról... Persze ez a habzó szájú tréler teszter csak hozta a szokásos formáját... Köszönöm, hogy meghallgattatok :)
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
21. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.09.29. 14:54:24
LV5
+1
Válasz 20. Binder üzenetére:
Fel is akasztanám magam miközben benzint szlopálva gyújtanék rá, ha én lennék az a barom :)
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
20. Binder  Drift & Photo
2016.09.29. 14:45:23
LV21
Válasz 18. DanielBiG üzenetére:
Mócsing szenzor? Namost lebuktál....maaaartiiiiin...ittvan GOOOOOOD!!! xD
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
19. Binder  Drift & Photo
2016.09.29. 14:40:26
LV21
Válasz 18. DanielBiG üzenetére:
Baaazdmeg...AC/DC...sikítok...xD
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
18. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.09.29. 14:30:21
LV5
Válasz 16. Binder üzenetére:
Dicsérni próbáltalak, de ezek szerint nem sikerült :)
Amúgy meg nem vagy Te olyan buta, mint a puzsér :)
DC-t kisfiam nyomja, megpróbál minden oszlopot ledönteni. Neki még nem ajánlatos ez az AC :) Ha már DC, egy jó fajta motion sensor irányítás gondolom az AC-ba is elférne. AC/DC eszemfaszommegáll :)
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
17. Binder  Drift & Photo
2016.09.29. 14:09:10
LV21
Válasz 11. DanielBiG üzenetére:
És hogy mi vagyok civilben? Én vagyok PuzsérRóbert...xD
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
16. Binder  Drift & Photo
2016.09.29. 14:08:22
LV21
+1
Válasz 11. DanielBiG üzenetére:
Ecsém...hát te is szülő vagy...ne mondd hoyg a kölköknek nem kell soha elmagyarázni az élet nagy dolgait...

Amúgy mondd hogy nincs igazam. A DC arra jó hogy kikapcsolódj vele...az AC erre alkalmatlan...totál más a célközönségük. :)
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
15. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.09.29. 13:40:56
LV5
Válasz 14. martin üzenetére:
A kockázatok és mellékhatások tekintetében olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
14. martin  Főszerkesztő
2016.09.29. 13:30:32
LV25
Válasz 13. DanielBiG üzenetére:
Hasába mi?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
13. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.09.29. 13:24:43
LV5
Válasz 12. martin üzenetére:
Hozzá sem vinném az asszonyt, még gyereket beszélne a hasába ;)
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
12. martin  Főszerkesztő
2016.09.29. 13:23:42
LV25
+1
Válasz 11. DanielBiG üzenetére:
Nőgyógyász.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
11. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.09.29. 13:09:50
LV5
Baszki Binder besírok a fogalmazásaidon :)
Civilben mivel foglalkozol?
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
10. Binder  Drift & Photo
2016.09.29. 12:49:11
LV21
+1
Válasz 9. VictorVance üzenetére:
Nem...ez nem lehetet volna, mert ez egy szimulátor, a DC meg egy szép árkád játék. Sok közük azon kivül nincs egymáshoz, hogy mindkettő autós szoftver!

Aki DC-vel akar játszani, az olyan ember, aki hazaérve a munkából, szeretne kikapcsolódni, leül a kényelmes kanapéra, és kontrollerrel a kezében, esetlen külső nézetben vezet, jólérzi magát. Élvezi a gyönyörű látványt.

Az AC erre alkalmatlan. Ez nem móka és kacagás. Ebben VEZETNI kell. Ehhez kormán KELL.

Olyan ez, mint hogy van aki amikor autót vásárol, azt tartja szem előtt hogy az autó keveset fogyasszon, kényelmes és tágas legyen, kizárja a külső zajokat, kényelmes legyen a felfüggesztés. stb.

Én viszont egy autót csak pályára tudok elképzelni, amiben az ülés kényelmetlen de rohadtul tart, az 5pontos biztonsági öv a szart is kipaszírozza belőlem, a felfügggesztés leveri a vesémet, olyan feszes, a motor pedig úgy üvölt, hogy megsüketülök. Ez az autó, alkalmatlan arra hogy elutazzunk vele egy kellemes hétvégére a családdal. Ez arra való, hogy egy versenypályán határon autózzál vele, pontos kanyarokat véve. Ez az AC...minden másra alkalmatlan.
Szóval ez ne is akarjon DC lenni...
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
9. VictorVance  Szerkesztő
2016.09.29. 12:40:29
LV15
Válasz 7. Binder üzenetére:
Hát lehetett volna... de nem lett :D
Örülünk?
8. HUN_hatrix  The Saboteur
2016.09.29. 12:37:15
LV29
Válasz 1. Binder üzenetére:
Mi másból? :)
Majd biztos koptatom a PS4 olvasófejét. :)
7. Binder  Drift & Photo
2016.09.29. 11:41:59
LV21
+1
Válasz 4. VictorVance üzenetére:
Be is baszott volna, ha ez akart volna lenni az új DC...xD
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
6. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.09.29. 11:36:58
LV5
+1
Válasz 5. DanielBiG üzenetére:
Meglepően visszafogott volt most Binder. Csak annyira lett hosszú a megjegyzése, mint más oldalakon a játék teljes tesztje :)
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
5. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.09.29. 11:34:00
LV5
Válasz 3. martin üzenetére:
Ezek szerint nálad is szaggat a jutyúb :)
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
4. VictorVance  Szerkesztő
2016.09.29. 11:27:25
LV15
Hát úgy látszik nem ez lett az új DriveClub.
Örülünk?
3. martin  Főszerkesztő
2016.09.29. 11:26:23
LV25
+1
Válasz 2. DanielBiG üzenetére:
Nem is ő írta a tesztet, hanem én.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.09.29. 11:21:19
LV5
+1
Válasz 1. Binder üzenetére:
Neten fellelhető képekből írta a tesztet, mivel a jutyúb videók akadnak a gépén :)
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
1. Binder  Drift & Photo
2016.09.29. 11:15:23
LV21
Összecsapott trehány munka...YT videókból írtad? xD
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
ASSETTO CORSA
505 Games
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Hangulat:
7/10
Pozitívum
Vezetni nagyon jó benne, valósághű fizika és hang, jól felépített karrier mód
Negatívum
Csak vezetni jó benne, nagyon hanyag megoldások és kivitelezések, használhatatlan online

MARTIN BELESZÓL
Mire végigolvastam, kijavítottam, betördeltem a cikket, megutáltam az összes autós játékot.