PlayStation.Community

2016.09.25. 16:15 PlayStation Network
7 hozzászólás
Szerző: PSti
Értékeld a cikket!
Bébi Diablo.

A Full Mojo Rampage egy Diablo-típusú játék, csak leegyszerűsítve. Az alap, hogy felülnézetből kell barlangokban megölni a ránk támadóakat, az stimmel, de fegyverből maximum egyet vihetünk, és ha találunk egy másikat, a játék rögtön lecseréli. Ráadásul ezek az extrák nem örök érvényűek, szóval ha lőttünk párat, akkor eltűnnek, majd visszakapjuk az eredetit, tehát inkább ilyen pillanatnyi erősítésként foghatók fel. Nem lehet semmit sem testre szabni, a karakterünk nem viselhet páncélt, nem hordhat sisakot, összesen Mojókat és tárgyakat vihet magával a harcba.
Ezen felül az R2/L2 gombokkal varázsolhatunk. Sajnos ezeknek a mágiáknak töltődniük kell, szóval nem lehet folyamatosan használni őket. Továbbá az R2/L2 hatása attól függ, hogy az elején melyik segítőt használjuk. Kezdetben csak egyet lehet, a többit majd később vásárolhatjuk meg komoly pénzekért. Mindegyiknek más a mágikus rásegítése, és ha elég ellenfelet túlvilágra küldtünk, a segítőnk ad valami extra dolgot.

Karakterünk tárgyakból az elején egyszerre hármat tartogathat a kínos helyzetekre. Mondjuk ez életszerűbb, mint a nagy ős, de attól még kicsit zavaró lehet azoknak, akik mindent fel akarnak szedni. Azt el tudom hinni, hogy nem hordozhatunk magunkkal 30 páncélt és 20 kardot, de hogy csak 3 életerő italt, az kicsit gáz.
A hármas szám a Mojókra is vonatkozik, ott is ez a maximum, amit hordhatunk. A Mojók erősítik mágusunkat, szóval a Diablo-s gyűrűknek felelnek meg: nagyobb százalékú találat, gyorsabb lövés, több életerő, ilyenekre kell gondolni. A Mojók és tárgyak helyeit pályákon talált táskákkal tudjuk növelni, maxim hatig és ötig, de ez minden.

Mint kiderült, karakterünk szintet is tud lépni. Azért írom így, mert megcsináltam 3-4 pályát és semmi se történt ezen a téren, de amikor legközelebb elindítottam a játékot, akkor közölte, hogy "ja, szintet léptél"! Elég gáz megoldás, jobb lenne ezt rögtön, vagy legalább a pályaválasztón kiírni. A szokásos értékekre lehetett pakolni 1 pontot: életerő, támadás erőssége, támadás gyorsasága, közlekedési sebesség. Ha később meggondolnánk magukat, potom 150 aranyért újravariálhatjuk mindent.
Aranyat pedig a megölt ellenségektől kapunk, és ők dobják el a tárgyakat, tehát ezen a téren semmi új nincs a nap alatt.

Ahol igen az az alap karakter. Egy Voodoo sámánnal (vagy mivel) kell az igazságot osztani, de hasonlít a Diablo Nekromanta / Druida karakteréhez. Alapból egy zöld bottal lövöldözik és ehhez jönnek a fent említett R2-L2 varázslások.
Három világ 6, és az utolsó világ 10 pályáján gyilkolhatunk. Ritkán akad 1-1 mellékküldetés is, ahol kisebb helyszíneken kell végezni valakivel, pl. egy Csirke-démonnal, amitől ismét jobb cuccot, aranyat, vagy fegyvert kapunk. A képeken látható, de olyan 5-6 stílusú pályát váltogatnak végig. Azaz hiába voltunk már a mocsárban, később is azt kapjuk, vagy temetőt, vagy házat, stb.

Sajnos egy orbitális nagy baromság befigyel. Méghozzá az, hogy a játék valamiért elfelejti, hogy egy világon pillanatnyilag hol tartunk. Azaz, ha kilépünk, akkor kezdhetjük elölről. Hiába tartunk mondjuk az első világ negyedik pályáján, az semmit sem jelent. A főmenüben tudja a program, hogy azt már megcsináltuk, de nem zavarja. Szóval ez nem ilyen 5 percig is nyomható játék. Ha nem akarunk ismételni, akkor egyben kell lenyomni egy világot.

Ami viszont felháborító, az az, hogy az összes cuccunk eltűnik. Hiába szedted össze a hiper-szuper +20 életerőt adó Mojót, a következő világon már nincs meg. Egyedül az arany és a karakter szintje az, ami megmarad, a többi bukó. Ugyanez történik akkor is, ha meghalunk. Minden elveszik, szint és arany marad, és kezdhetjük elölről az egész világot.
Nem várom el, hogy méterenként mentsen a játék, de a pályák végén már igen. Én szeretek nézelődni, azaz 1 pálya simán lehet 20-30 perces, szóval ezt hattal beszorozva egy világ akár 2-2.5 óráig is tarthat. Hervasztó nagyon, amikor ez megy a levesbe, mintha valaki törölné a mentést, amíg alszol.
Grafikailag rajzfilmes a stílus, nem rossz. Minden pálya véletlenszerűen generált és se a hangokkal, se a zenével sincs semmi bajom. Az újrakezdéssel már annál inkább. A legelején 200 életerővel kezdünk, amiből simán a második pályán 54-et lecsapnak az ellenfelek, ha eltalálnak, azaz 4 ütés alatt kampó. Valami csoda folytán az egyik helyen kaptam 3000 életerőt, ami elég is volt a 4. pályáig. Gondoltam majd folytatom másnap, de ahogy korábban már írtam, ezt rosszul reméltem.

A játék annyira smucig, hogy még pályaváltásnál se tölti fel az életet, és gyógyitalok is csak ritkán találhatóak. Igaz, hogy boltban lehet vásárolni, de oda se tudsz rögtön bemenni, nincs egy alap hely, mint mondjuk a Diablo-ban, hanem azok is a pályákról nyílnak. Ezen felül a boltba egyszer lehet bemenni. Igen. EGYSZER. Nem kell mindig vásárolni! Értem én, hogy manapság ez egy nagy probléma, hogy mindig mindent megveszünk feleslegesen, de könyörgöm, egy játékban ez miért baj...?

Igazából az egész Full Mojo Rampage-et nem értem, hogy kinek készült. Mazochistáknak? Mert itt megint nem arról beszélek, hogy a legnehezebb fokozaton már kicsit meg kell erőltetnie magát a játékosnak, hanem az első világon, a legkönnyebb szinten játszva ez az eredmény. Teljesíthető olyan hetedik elkezdésre, de addig szívatás magas fokon. Ha nem akartam volna leírást készíteni róla, akkor a harmadik próbálkozás után törölném a PS4-ről.
Ráadásul nem csak tudásra alapoz, hiszen néha lehet találkozni az istenekkel, akik véletlenszerűen segítenek valamivel. Ez a valami lehet például a fent említett életerő tízszerezés, vagy épp hogy csökkentés, vagy egy gumi csirke, ami ad +2 sebzést, szóval bármi. Viszont, ha kétszer is kapunk 10x életerőt, akkor 70,000-el már teljesen mindegy, hogy az ellenfelek 50-60-at ütnek rajtunk, röhögve leverünk bárkit.

Nehézségi szinteket addig nem lehet választani amíg meg nem csináltuk az alap, normál fokozatot. Ha az sikerült, akkor a normál fokozat után mehetünk Hardcore, Annoying, "Definitely not easy", "WTH is this?" és "This is VOODOOOO!" nehézségekre. A szörnyek keményebbek, meghalás után bombákat hagynak, gyorsabbak, több életerővel rendelkeznek, HP-t regenerálnak. Mondhatni csináltak egy 3x6+10-ből egy 5x3x6+10 pályás játékot, csak ez eléggé "csalás" érzet. Kis könnyítés, hogy az első világ megcsinálása után már vehetünk a pénzünkből segítő italokat (mint pl. +200 életerő), de ha nincs elég aranyunk, akkor ez nem sokat segít, és semmi sem olcsó. Ugyan sikerült azonnal megcsinálni a normál után a Hardcore fokozatot az első világon, de ráment a vagyonom nagy része.
Ahhoz, hogy mindig mindent ki tudjunk maxolni, rengeteget kell gründolni. Ráadásul az egész egy nagy lutri: Ha értelmes dolgokat adnak az istenek, akkor sima ügy, de ugyanilyen simán meg lehet halni vagy 200x.
Az alap kalandozáson kívül egy rohadt nehéz mellékküldetést teljesítve nyomulhatunk túlélős és végtelenített módokon is. Mivel a rohadt nehéz mellékküldetés 30 csapat lemészárlását jelenti egyhuzamban, minden cucc nélkül, ráadásul tiszteletüket teszik a korábban felvonultatott főellenségek is, nekem ez nem sikerült. Hogy is mondjam, nyelvészeti vitát folytattam magammal azon, hogy a készítő mennyire nagy szadista.

A játékidő épp ezért az alapra olyan 6-8 óra, de ha végigviszed ötször, akkor kitolható 40-re, extrákkal pedig még többre. Egyjátékos mellett multizhatunk online egymással, vagy akár egymás ellen is. Ez utóbbi jelentheti egymás kiirtását, vagy egymás csapatainak kiirtását, de lehet zászlót rabolni, és Mojókért küzdeni. Itt beállíthatóan például 100 darabot előszörre begyűjtve lehet legyőzni a másikat. Sajnos, mivel általában senki az égvilágon nem játszik a Full Mojo Rampage-dzsel, a multit nem volt alkalmam kipróbálni. Utolsóként együtt is lehet irtani a gonosz ellenfeleket, és ez offline is működik.

Összesítve annyira nem rossz ez a game, mert a megvalósítás tetszik, csak nagyon lehúzza az egészet a cuccunk elrablása és a felesleges nehézség, már alap szinten. Hiszen miért vinnénk végig ugyanazt a játékot 50x, ha nem a még jobb fegyverért, vagy gyűrűért, vagy ilyesmiért? De itt nem lehet, mivel mindent elvesz kezdésnél a program. Akkor meg? Épp ezért a szavatosság harmatos. Azt hiszem, hogy a Diablo-t se tolnák sokan akkor, ha minden cuccuk elveszne a második fejezetben, vagy a következő nehézségi fokon, szóval nem is értem, hogy ezt hogy gondolták?

Fejlesztő: Nicalis Inc.
Megjelenés: 2016.06.28.
Ár: 13 USD / 10 GBP / 3.990 Ft
Játékosok száma: 1-4 online, 1-2 offline
Kép: 1080p
Hang: Dolby Digital 5.1
Demo: Nincs
Méret: 307 MB
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
7. PSti  PlayStation.Community tag
2017.04.09. 10:06:29
LV5
Az új pontozási rendszerben ez a játék:

Két csillag: "Csak óvatosan"

http://playstationcommunity.hu/info/8
6. martin  Főszerkesztő
2016.09.26. 16:04:02
LV27
Válasz 5. mentoloshypo üzenetére:
Nem igazán értelek. A játékot nyilván nem 3 évig portolták.

Ők eddig PC fejlesztők voltak. Most, hogy a Sony tárt karokkal várja az indie developereket, utánajártak az üzleti részének, mennyiből állna fel a PS4-es játékkészítés a PC-shez képest. Tetszett nekik a SIE ajánlata, vettek egy fejlesztői rendszert, majd átrakták egy régi, már meglévő szoftverüket kezdetnek. Ez után, ha beválik, majd PS4-re is csinálnak játékot.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
5. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.09.26. 14:43:08
LV28
Válasz 4. martin üzenetére:
Világos, de mégis csak sok ez az idő, nem?
Indie csapat, de nem is egy Witcher 3 szintű grandiózus játékot kellet portolniuk a full PC alapú PS4-re. Ha még a -jóval bonyolultabb felépítésű- PS3-ról lenne szó.
4. martin  Főszerkesztő
2016.09.26. 13:12:36
LV27
Válasz 1. mentoloshypo üzenetére:
Hol volt ennek az indie csapatnak 3 éve PS4 fejlesztői gépe?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.09.26. 10:02:12
LV28
Válasz 2. VictorVance üzenetére:
Szörnyű.
2. VictorVance  Szerkesztő
2016.09.26. 09:46:16
LV18
Válasz 1. mentoloshypo üzenetére:
Valamiért mostanában egy csomó indie játék késve jelenik meg konzolokra a PC-s verziókhoz képest.
Örülünk?
1. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.09.26. 09:37:59
LV28
Esküszöm kb 3 éve (ha nem több) már PC-n kint volt ez a játék, mi a fenét tököltek eddig a PS4-es porttal?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
NEED FOR SPEED HEAT (PLAYSTATION 4)
2019.11.18. 16:11 Játékteszt
1 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Következményektől mentes száguldás éjjel-nappal egy kihalt városban.
Wreckfest: Drive Hard. Die Last. (PS4, PSN)
2019.11.17. 00:31 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Régi idők roncsderbije.
Super Cane Magic ZERO (PS4, PSN)
2019.11.15. 09:20 PlayStation Network
10 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
A kutyafáját!
Képregény - Rozsomák: X Fegyver
2019.11.14. 19:24 Comix
4 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Emberarcú szörnyetegek.
ReadySet Heroes (PS4, PSN)
2019.11.13. 10:25 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Nem mind arany, ami Sony.
CALL OF DUTY: MODERN WARFARE (PS4)
2019.11.11. 11:11 Játékteszt
36 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Modern hadviselések koronázatlan királya.
Yooka-Laylee and the Impossible Lair
2019.11.09. 13:29 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Aztán nehogy beletörjön a fullánkod a nagy hancúrozás közepette.
JURASSIC WORLD EVOLUTION (PLAYSTATION 4)
2019.11.07. 12:51 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Őskövület.
Monster Jam: Steel Titans (PS4, PSN)
2019.11.07. 09:36 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: MrZ
Papírszörnyek.
Mozi - Terminátor: Sötét végzet
2019.11.05. 20:55 Cool-Túra
23 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Megrohadt (élő) szövet, elrozsdásodott fémváz.