PlayStation.Community

2016.09.08. 18:00 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Értékeld a cikket!
Elveszett tengeren tekeregve.

Talán nincs még egy olyan rejtély kicsiny világunkban, amit többször vettek volna elő inspirációként egy film, vagy videojáték elkészítéséhez, mint a Bermuda-háromszög. Ami ide berepül, az eltűnik a radarról, ami pedig beúszik, az többet nem kerül elő. (Állítólag a föld másik oldalán, Japánnál is van egy hasonló adottságokkal rendelkező terület, ami több tankert tüntetett el, mint Godzilla fénykorában.) Hogy pontosan mi történik ezeken a területeken, vagy hogy van-e valami kapocs a kettő között, azt nem tudni. Mindenesetre az eastasiasoft csapatának kapóra jött, hogy a Rainbow Moon és a Rainbow Skies után kiindulási pontot adjon következő játékuknak.

A Lost Sea egy roguelike akció-kalandjáték, amiben karakterünk kiválasztása után utunk azzal kezdődik, hogy magunkhoz térünk a kényszerleszállás okozta eszméletvesztésből (déjà vu). Repülőnkkel sikerült a híres Tutorial-szigetre zuhanni, ahol a helyi szokás szerint magunkévá kell tennünk az alapismereteket, majd a megmentett Furcsa Ember felvázolja, hogy amikor a Bermuda-háromszög egét hasítottuk véletlenül átrepültünk egy tér-idő kapun, aminek következtében nem túl zökkenésmentesen földet értünk. Ő maga is ezt a jelenséget vizsgálja (mármint a dimenziókaput), mert hozzánk hasonlóan ő is itt ragadt. Felajánlja segítségét, ha mi is megteszünk neki annyit, hogy a szigeteken fellelhető táblákat megkeressük és elvisszük neki, hogy azokon kikutathassa, merre kell kijutni a szigetvilágból. Cserébe új képességekkel vértez fel, valamint ránk ruházott hajóját is feltuningolja némi arany fejében.

Tehát a játékmenet annyiból fog állni, hogy az izometrikus, amúgy 360°-ban forgatható nézetből szemlélt szigeteken addig bóklászunk, amíg rá nem lelünk az említett táblákra és vissza nem visszük azokat emberünknek a kikötőbe. Amint ez megvan máris indulhatunk a következő szigetre, ahol a folyamat ismétlődik, amíg végére nem érünk kalandunknak.
A feladatot a terep adottságai, valamint az itt-ott felbukkanó különböző lények próbálják nehezíteni és mindez roguelike hűen véletlenszerűen generálva. Némi ismerkedés után a ránk támadó kreatúrák mindegyikét könnyedén macsétánk élére hányhatjuk egy kis taktikázás segítségével, mellesleg a dögök egymást is sebezhetik. A különböző akadályokat és tereptárgyakat szintén bozótvágónkkal alakíthatjuk forgáccsá, bár a hordókkal csak óvatosan, mert gyakran csapdát rejthetnek magukban. A kincses ládák kinyitásában, tárgyak kiásásában és az elérhetetlenebb területekre vezető hidak megépítésében viszont már derék legénységünk tagjai lesznek segítségünkre. Bizony, legénységet is kell verbuválni a szigeteken rekedt és megtalált emberekből, akik a korábban említett dolgokon kívül még segítségünkre lehetnek támadó és védekező képességeink turbózásában, növelhetik a gyilokért járó tapasztalatpont mennyiségét, valamint egyszeri alkalommal feltámaszthatnak, ha lefőtt volna a kávé. Hogy melyikük mire képes, azt a karakterlapjuk elárulja. Embereink bár néha hajlamosak megakadni, de szépen követnek minket, hozzák utánunk a táblákat, vész esetén pedig embriópózba görnyedve várják a konfliktus végét, vagy a kaszást, ami ha eljön értük, akkor végleg búcsút mondhatunk nekik.

Mint említettem, ha megvan a tábla és eljuttattuk a kikötőbe, akkor indulhatunk a következő szigetre. Ez nem azt jelenti, hogy az adott világ mind a tizenhárom szigetét (plusz a boss) sorban végig kell látogatni. A megszerzett táblák, mint dobókockák fogják determinálni, hogy az aktuális pozícióról hányadik szigetre tehetjük a lábunkat. Ha több táblát is szereztünk egy területen, akkor a dobott értékek, nem adódnak össze, hanem dönthetünk, hogy mely pályán folytassuk kalandunkat. Értelemszerűen, ha mindegyik tábla mondjuk 4-et mutat, akkor nincs miből választani, hacsak a boltban egy upgrade-del ki nem iktatjuk ezt.

Apropó bolt! A kikötőben van lehetőség az ellenfelekből kivágott tapasztalatpontok és a bezsebelt aranyérmék beváltására. De megtekinthetjük kincsgyűjteményünket, illetve elindulhatunk a következő szigetre, amennyiben legalább egy táblát már elhoztunk.
Az XP-t különféle képességekre költhetjük, melyek között találunk aktívat (kitérés, futás, speciális támadás, stb.) és passzívat (több ember jöhet velünk, plusz energia, et cetera) egyaránt. Aranyunkból pedig a hajót tuningolhatjuk, hogy láthassuk a térképeken, hogy hol van kincs, tábla, vagy felszedhető ember, de szintén az upgrade-ekkel érhetjük el, hogy embereink kipihenjék magukat az út alatt, vagy hogy ne legyen megegyező lépésértéke a behordott tábláknak.
Egy életed, egy halálod

A permanens halál jelensége általában kéz a kézben jár a roguelike stílussal és ez a Lost Sea-ben sincs másképp. Ha valamelyik szigeten a karaktered életcsíkját lenullázzák és nincs társ, aki feléleszthetné, akkor bizony Game Over van és kezdheted elölről az egészet a nulláról! Igen, az összes megszerzett skill és megvásárolt upgrade is megy a levesbe. Egyedül a megszerzett kincseket menti el a program. Bár a főmenü Warp szekciójában kiválaszthatjuk, hogy melyik világban kezdjünk, ha korábban már sikerült átjutni oda, de akkor is mindenféle képzettség nélkül. Ez akkor is fennáll, ha szimplán kilépsz a játékból, mivel nincs mentés. Tehát minimum egy világot kell letudni egy szuszra, hogy haladj valamit.
Valamelyest ellensúlyozza a dolgot, hogy nagyon könnyű a játék. Még a „hard” fokozattal jelzett szigeteken is simán átszambázhatunk némi odafigyeléssel és előrelátással. Gyakorlatilag csak akkor haraphatunk fűbe, ha ész és odafigyelés nélkül bemasírozunk az ellenséges parti közepébe, ahol halálra répáznak. Mondjuk a második világtól a főellenség képes csúnya meglepetéseket szerezni, de ha előtte beszereztünk némi gyógyítást, akkor nem lesz nehéz dolgunk. Mellesleg elhalálozás esetén a begyűjtött táblák számának függvényében a következő indulásnál extra tapasztalatponttal és arannyal kezdünk.

A rajzfilmszerű cel-shaded grafika és a könnyű játékmenet arra enged következtetni, hogy a programot a fiatalabb generációnak szánták. Elvégre ők jobban tűrik a monotonitást és nagyobb a türelmük, hogy újra és újra elölről kezdjék a kalandot. A kezelés egyszerű, a hangok elmennek, a zenék hangulatosak és a szavatosságra sem lehet panasz. Ugyan az egyszeri végigjátszás játékideje szerencsénk és játékstílusunk függvényében 3-7 órát is felölelhet, az összes kincs megszerzése ezt meg még legalább hárommal megszorozza.
Ha éppen nincs más, amivel játszani tudnál, nem zavar a repetitívség és nem kúr fel, ha mindent elveszítve többször is elölről kell kezdeni a kalandot, akkor csapj bele. Amúgy tipikus „pujának jó lesz” kategória.

Fejlesztő: eastasiasoft
Megjelenés: 2016. 07. 06.
Ár: 11.99£ / 14.99$ / 4590Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 720p, 1080i, 1080p
Demó: Nincs
Méret: 510MB
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
8. ColdHand  Szerkesztő
2016.09.10. 00:49:45
LV22
Válasz 7. MolonLave üzenetére:
Mostanában olvastam róla a Pixelhősök című könyvben, de ha ezt nem írod le, akkor le nem esett volna, hogy erre a játékra asszociál a kifejezés. Egy rejtéllyel kevesebb. :)
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
7. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2016.09.09. 13:58:19
LV3
+1
Válasz 3. Greg üzenetére:
Röviden: ha meghalsz, mindent kezdesz az elejéről, de minél többet játszol, annál több lehetőséged nyílik.

Hosszabban:

1980-ban jelent meg a Rogue nevezetű játék, amely nagy újításként vezette be a procedurálisan generált pályákat: minden újabb játék randomizált volt, ergo nem volt két ugyanolyan végigjátszás. A dungeon crawlingot is a Rogue népszerűsítette (majd a Hack és a NetHack).

Innen jön a név, hogy "roguelike", azaz "rogue-szerű". (Plusz jól jön, hogy a szó jelentése is egyfajta elszakadásra, külön útra utal.)

Mostanában az indie játékok körében népszerű, hiszen óriási mértékű variációt biztosít. Ezek közé tartozik az FTL, a Binding of Isaac, a Spelunky, az Enter the Gungeon, stb.

Jellemző még, hogy mindent elveszítesz halál esetén.

Egyébként a roguelike elemeket alkalmazó, vagy annyira nem durva játékokat "roguelite"-nak nevezik, de ez már részlet kérdés.

Amúgy a Diablo egyik inspirációja is a Rogue volt, és ma már számos nagyobb cím is alkalmaz elemeket, az indiek népszerűsítésének köszönhetően.
6. Onimushaman  Szerkesztő
2016.09.08. 19:54:24
LV24
Válasz 5. martin üzenetére:
Nem tudom mióta használják itthon, a műfajt nem igazán szeretem.
señor
5. martin  Főszerkesztő
2016.09.08. 19:47:38
LV27
Válasz 4. Onimushaman üzenetére:
Hmmm, azt hittem ez egy újabb kifejezés.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
4. Onimushaman  Szerkesztő
2016.09.08. 19:42:36
LV24
Válasz 3. Greg üzenetére:
Ja, olyan 80-as évektől eredeztethető.
señor
3. Greg  PlayStation.Community tag
2016.09.08. 19:34:18
LV25
Válasz 2. ColdHand üzenetére:
Köszi. Soha nem hallottam (podcast-ben lehet hogy nem tűnt fel). Ez új kifejezés gondolom ?!
LV426
2. ColdHand  Szerkesztő
2016.09.08. 19:11:11
LV22
Válasz 1. Greg üzenetére:
Egy al-műfaj, amire leginkább az a jellemző, hogy véletlenszerűek a pályák és permanens az elhalálozás. Némileg szégyen, hogy még nem hallottál róla, tesztekben olvashattál itt róla, illetve podcast-ben is meg volt említve a téma.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
1. Greg  PlayStation.Community tag
2016.09.08. 18:48:10
LV25
Mi ez a roguelike ?! Még nem hallottam ezt a kifejezést....
LV426
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Journey to the Savage Planet (PS4, PSN)
2020.02.25. 13:23 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Békével jöttem! (Á, dehogy!)
Hardver - DualShock 4 Back Button Attachment
2020.02.24. 11:16 Techno
10 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Pssz! Haver! Kell két új gomb a DualShockodra?
Mozi - Úriemberek
2020.02.24. 11:06 Cool-Túra
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Az igazi gengszterek tényleg öltönyt viselnek.
Untitled Goose Game (PS4, PSN)
2020.02.23. 18:17 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Petunia
Minden idők legnagyobb rémsége.
Lornsword Winter Chronicle (PS4, PSN)
2020.02.23. 18:09 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Az unalmas tél közeleg.
Dragon Ball FighterZ - FighterZ Pass 2
2020.02.21. 19:39 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Folytatódik a küzdelem.
Beholder 2 (PS4, PSN)
2020.02.21. 16:39 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: nadasurf
"Leugrani egy szikláról és zuhanás közben szárnyat építeni."
Patapon 2 Remastered (PS4, PSN)
2020.02.20. 16:00 Kedvcsináló
1 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Ritmikus harci dobok háborúja.
Mozi - Ragadozó madarak
2020.02.18. 21:00 Cool-Túra
10 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Erős Nők, Akiknek Nincs Szükségük Férfiakra.
EarthNight (PS4, PSN)
2020.02.18. 20:48 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Sárkány ellen sárkányfű… akarom mondani Skydive?