PlayStation.Community

2016.08.30. 10:40 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: PSti
Értékeld a cikket!
Misztikus családregény.

Kiskoromban játszottam a Loom című Lucasarts játékkal - (hogy mivel?) -, és most, a N.E.R.O. elindításakor rögtön az ugrott be. Természetesen ez már nem egy régi stílusú, kattintgatós kalandjáték, hanem a ma divatos FPS-nézetben mászkálhatunk a szinteken, miközben logikai feladványokat oldhatunk meg. Egy dolgot nem lehet csak, ugrani, sőt, megkaptuk a láthatatlan falakat is, ami elég gáz megoldás. Olyan dolgokon nem tudtam átmenni az ugrás hiánya miatt, amin most, pizsamában is át tudnék mászni a való életben.
Hősünk még egy létrára sem mehet fel, ami azért zavar, mert akkor ne tegyék oda. Hiszen ha ott a létra, akkor már érdekelne, hogy mi van fent, de ennek már annyi, sose tudjuk meg. Sima tereket is lezárnak ezekkel a láthatatlan falakkal, ami már tényleg nagyon tré. Nahát, ott van pár ház! Megyek oda megnézni! Ja, nem megyek, mert beleütköztem egy láthatatlan falba...

...de ne szaladjunk ennyire előre. Miről is szól a N.E.R.O., mit kell benne csinálni? Rómát felgyújtani? DVD-t írni? Nem. Az elején egy barlangban kell mászkálni. Miért? Hősünk igazából Batman? Nem. Egy hajóval érkezett a szigetre (de nem a Rihanna koncertre) és ott nekiállt barlangászni. Semmit se közöltek velünk, azt se tudjuk ki kicsoda, csak mászkálhatunk a barlangban. Épp ezért kicsit elvont a téma...

A történet megértésében szövegdarabok - kétféle - segítenek. Vagy inkább nem segítenek, mert az egyiknek semmi köze a történethez (pl.: "A vízesések nedvesen tartják a barlangokat, így a gombák nagyon szeretnek ott élni."), azaz semmit nem mond, a másik pedig egy család hétköznapi életéről szól, ahol az Édesapa mesét olvas, a kölök nem akarja megenni a vacsorát, meg ilyenek. Nem akarok lelőni semmit a sztorival kapcsolatban, de aki szereti az ilyesmit, talán nem csalódik majd. Ezeket idézetek, vagy inkább rövid mondatok formájában kapjuk meg, olyan 2 méterenként. Emiatt túlzsúfolt lett a pálya. Sokkal kevesebbet kellett volna kirakni, mert ez így túlzás. Nem az a bajom, hogy olvasni kell, mert ha nem akarom csak elfutok mellette, hanem jobb lenne úgy, ha mondjuk ott egy pergamen, amihez közeledve kiírja a sorokat, nem mindent a pályára tenni, és főleg ne ilyen gyakran!

Mindenesetre négy helyszínen mászkálhatunk és relatíve kevés logikai feladványt kell megoldani. Azért írom ezt, mert a játék felépítésében hasonlít a remek Soul Axiomra, csak amíg ott kellett gondolkodni, itt nem annyira. Olyannal is találkoztam, amikor ott figyel a feladvány, de a megoldása az égvilágon semmit se adott, még csak egy vállveregetést sem, hogy milyen ügyes a játékos. Azaz a tovább jutáshoz nem kell okosnak lenni, amikor pedig tényleges úti akadályba ütközünk, azt mindenki meg tudja oldani. Szerencsére az idióta mellék-szövegeket mellőzték a második pályától, és ott csak a családdal foglalkozhattunk.
Időben ez nekem az első három pálya egyenként másfél-két órákat, az utolsó pedig olyan 30 percet jelentett helyszínekre bontva, azaz 6-8 óra a teljes játék, de a speedrun 80 perces. Sajnos a haladás végtelenül lassú. A futás gombot megnyomva lesz normális sebességű a közlekedés, de még így is annyira nagy távolságokat kapunk, hogy majdnem elaludtam, mire odaértem valahova.
Ennél rosszabb az, hogy sokszor látjuk, amint a PS4 kipakolja a helyszínekre a tereptárgyakat. Fa, hegy, víz, repkedő izé-bizék, stb. Ha PS3 lenne azt mondanám, biztos nem bírja a 256MB memória, de könyörgöm, a PS4 8GB-tal gazdálkodhat.
A grafikát leszámítva a hangokkal nincs bajom, de zene az kb. nincs. Inkább sejtelmes, 1-2 ütemes valamikkel próbálják hozni a hangulatot, de jobban örülnék hosszabb aláfestő zenének. Ugyan ez sem lenne rossz, ha változna, de amikor 2 órán keresztül ugyanazt hallgatjuk 1000x, akkor már nem az igazi.

Az irányítás sem. A járkáláson kívül 3 dolgot lehet csinálni: futni (R1), a haverunkat elküldeni egy bizonyos pontra, hogy mondjuk lenyomjon egy kapcsolót (L1), és lőni, ami inkább egy fénylabda dobálását jelenti. Ezt úgy lehet megcsinálni, hogy L2-vel megalkotja a labdát, majd R2-vel kilövi. Ésszerűbb lenne sima R2-re tenni, ráadásul ez is rohadt lassú. Ellenfelek nincsenek, tehát nem meghalunk a lassúsága miatt, hanem tárgyakat kell eltalálni, amiknek a fénye sárgáról kékre változik, és akkor mindenki boldog. De amikor a kórházban egy csillár imbolyog és az egyik gyűrűjén kellene átlőni, de egyrészt nem lehet felállni az asztalra, hiszen nincs ugrás, másrészt nem látok rendesen a játékban, harmadrészt a labda néha beakad az asztalba, és amíg előveszi addig elalszunk, szóval mire megoldja a helyzetet a játékos már be is utalhatják a szanatóriumba.

Mindezek ellenére tetszett a kaland, ugyanis a hangulatot nagyon eltalálták, és ahogy haladunk előre, a játék úgy fejlődik. A barlang még annyira nem jött be, de az erdő és később a kórház kifejezetten jó. Pár fejtörő elgondolkodtató, és ugyan meglehetősen egyszerűek, azért nem mondanám, hogy megbántam a NERO végigjátszását. Viszont, mivel a családos drámai rész elég szomorú, ez pont nem az a játék, amit bárki havonta elővesz. A NERO tipikusan az, amit egyszer végigjátszunk aztán maximum pár év múlva újra, de az se biztos.

Fejlesztő: Storm in a Teacup
Megjelenés: 2016.06.24.
Ár: 20USD / 10GBP / 3.690Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Hang: Dolby Digital 5.1
Demó: Nincs
Méret: 4575MB
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
4. PSti  PlayStation.Community tag
2017.04.09. 10:09:48
LV5
Az új pontozási rendszerben ez a játék:

Öt csillag: "Színarany"

http://playstationcommunity.hu/info/8
3. PSti  PlayStation.Community tag
2016.09.01. 19:39:14
LV5
Válasz 2. Onimushaman üzenetére:
Igen, nekem is négy napig tartott. Az elején még azt hittem valami szokásos, azért poénkodtam a szigetes marhaságokkal a leírásban, aztán meg elég szomorú lett. Minőségi darab a rövidségét leszámítva.
2. Onimushaman  Szerkesztő
2016.08.31. 15:16:07
LV24
Válasz 1. seeYOUsoon üzenetére:
Nem tudtam leseggelni a témája végett. Amúgy tényleg korrekt.
señor
1. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2016.08.30. 18:15:38
LV5
nagyon korrekt kis kaland, nem raktam le míg nem fejeztem be.
..loading, please wait..
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
NEED FOR SPEED HEAT (PLAYSTATION 4)
2019.11.18. 16:11 Játékteszt
1 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Következményektől mentes száguldás éjjel-nappal egy kihalt városban.
Wreckfest: Drive Hard. Die Last. (PS4, PSN)
2019.11.17. 00:31 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Régi idők roncsderbije.
Super Cane Magic ZERO (PS4, PSN)
2019.11.15. 09:20 PlayStation Network
10 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
A kutyafáját!
Képregény - Rozsomák: X Fegyver
2019.11.14. 19:24 Comix
4 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Emberarcú szörnyetegek.
ReadySet Heroes (PS4, PSN)
2019.11.13. 10:25 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Nem mind arany, ami Sony.
CALL OF DUTY: MODERN WARFARE (PS4)
2019.11.11. 11:11 Játékteszt
36 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Modern hadviselések koronázatlan királya.
Yooka-Laylee and the Impossible Lair
2019.11.09. 13:29 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Aztán nehogy beletörjön a fullánkod a nagy hancúrozás közepette.
JURASSIC WORLD EVOLUTION (PLAYSTATION 4)
2019.11.07. 12:51 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Őskövület.
Monster Jam: Steel Titans (PS4, PSN)
2019.11.07. 09:36 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: MrZ
Papírszörnyek.
Mozi - Terminátor: Sötét végzet
2019.11.05. 20:55 Cool-Túra
23 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Megrohadt (élő) szövet, elrozsdásodott fémváz.