PlayStation.Community

2016.08.18. 23:00 Játékteszt
79 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Értékeld a cikket!
Open Galaxy.

„Két lehetőség létezik: vagy egyedül vagyunk az Univerzumban, vagy nem.
Mindkettő egyformán félelmetes.” – Arthur C. Clarke


Szinte felfoghatatlan az univerzum nagysága, vagy pontosabban fogalmazva a végtelensége. Már a Föld és a Mars közötti távolság közel elképzelhetetlen, nemhogy a Tejútrendszerünk mérete, amit a mi Napunkhoz hasonló milliárdnyi csillag alkot. Amikor az ember valamilyen formában megtapasztalja, hogy valójában egy, a végtelen űrben hatalmas sebességgel utazó csillag körül keringő aprócska bolygójának egy kis szegletében csücsül egy széken, akkor jön rá, hogy milyen apró és jelentéktelen a világmindenséghez képest. Számomra ezt a felismerést a Spore című számítógépes játék nyújtotta majdnem kilenc éve és biztosra veszem, hogy a Hello Games kicsiny csapata alkotta No Man's Sky is hasonló tapasztalatokat fog szerezni azoknak, akik belevágnak a kalandba.
Sean Murray mert nagyot álmodni és valóra is váltotta. Noha a játék alapjait mások már letették a '80-as években, a XXI. században nem nagyon voltunk ellátva konzolfronton hasonló programmal. Az ex-Criterion fejlesztő fejébe vette, hogy procedurálisan generált bolygók milliárdjaival létrehoz egy bejárható galaxist, amiben a játékos szabadon utazhat és fedezheti fel az Isaak Asimov, Sir Arthur Charles Clarke és Robert Anson Heinlein ihlette világokat. A program indie (azaz független) fejlesztésként indult, majd a Sony szárnyai alá vette a projektet, így a konzolok között PlayStation 4 exkluzívként láthatta meg a napvilágot. De hiába a rengeteg infó és videó a megjelenés előtt, sok játékos egyszerűen nem tudta elképzelni, hogy miről is fog szólni a játék. Lesz-e egyáltalán történet, illetve kitűzött cél, vagy asztronautánkkal csak céltalanul fogunk kóvályogni, mint beteg macska a padláson?
A leghosszabb utazás is az első lépéssel kezdődik

Már a játék indítása után gyönyörű látványban részesülhetünk, ahogy a csillagok elhasítanak mellettünk és váltják egymást a különböző színű csillagködök. Ez bizony maga a csillagtérkép és a képernyőn megjelenő világító gömbök voltaképpen egy-egy bejárható naprendszer. Némelyik csillagnak megjelenik a neve is, azt már valaki felfedezte, elnevezte és feltöltötte az adatait. Már itt érződik, hogy nem egy apró játszóteret alkottak a srácok.
Kalandunk azzal kezdődik, hogy magunkhoz térünk az űrhajótörés okozta eszméletvesztésből. Hajónkkal nem jutunk messzire, mivel hajtóművei megsérültek, így miután megkaptuk az irányítást, elkezdhetjük begyűjteni az anyagokat a javításhoz.
A bolygókon a fegyverszerű multi-tool segítségével szinte mindenből kinyerhetünk valamilyen elemet. A célkeresztet ráhelyezve a célpontra meg is jelenik, hogy pontosan mit. A teljes pusztulásig kezelhetjük bányászlézerünkkel az adott objektumot, de félő, hogy ezzel felkeltjük a Sentinelek figyelmét.
Ezek a lebegő Őrszemek testesítik meg minden környezetvédő szervezet nedves vágyálmát, ugyanis a repkedő pléhdobozoknak az a feladatuk, hogy őrizzék a bolygó növény és állatvilágát, ezzel korlátozva tevékenységünket. Aktivitásuk változó. Van, ahol képtelenek összefüggést találni a döglött állatcsorda és a mellette álló fegyveres asztronauta között, és van, ahol már a puszta látványunk aktiválja a berserk üzemmódjukat. Ha harcba bocsátkozunk velük és sokat szöszölünk, akkor a nagyobb testvérkéiket is behívhatják a buliba, ezzel meglehetősen csökkentve túlélési esélyeinket. Egyébként a felszíni kőfejtésre néha oda se szagolnak, nyugodtan lehet bányászni a heridium, arany, vagy más anyagban gazdag tömböket.
Miután meg van a kellő mennyiségű alapanyag megnyitva az inventory-t nekiállhatunk megjavítani a sérült alkatrészeket a hajónkon és a multi-toolon. Így elérhetővé válik a szkennelő funkció és az analizátor, előbbivel az új fajokat azonosíthatjuk be, míg az utóbbival felderíthetjük a közelünkben lévő nyersanyagforrásokat.
A meghajtók feltöltése után ismét röpképes lesz a madarunk. Itt eldönthetjük, hogy elhagyjuk a bolygót, vagy maradunk és felfedezzük. Ha a felfedezés mellett döntünk, akkor érdemes a levegőből is szkennelni, hogy megtaláljuk a zöld kérdőjellel jelölt létesítményeket. Azzal, hogy találtunk egyet és leszálltunk a közelében még nem fedeztük fel a helyet, ahhoz aktiválni kell a save pointként funkcionáló kis antennát. Ezután a közelben levő érdekesebb objektumokat ismét bejelöli nekünk a gép, így szépen sorban végiglátogathatjuk az összeset, ha kedvünk tartja.

Ha elhagynánk a planétát, akkor nincs más dolgunk, mint az ég fele irányítani a gépet egészen addig, amíg ki nem jutunk az űrbe. Itt az aszteroidák szétlövésével újabb nyersanyagokhoz juthatunk, vagy el is indulhatunk egy másik bolygó, vagy űrállomás irányába. A kiválasztott cél felé irányítva hajónkat láthatóvá válik, hogy az aktuális sebességgel mennyi idő lesz eljutni oda (egyébként a gép minden célnál az odajutás idejét írja ki, nem a távolságot). Ahogy rákapcsolunk a nagyobb sebességekre, értelemszerűen úgy fog csökkenni az út megtételéhez szükséges idő. Szóval nem kell megijedni, ha egy-két órát ír ki érkezési időnek, amint aktiváljuk a pulse engine-t, rögtön leredukálódik pár percre.
Ezek után már csak a hiperhajtóművet kell megépíteni és feltölteni, hogy a csillagtérképen kiválasszunk egy elérhető távolságban levő szomszédos csillagot, s megkezdjük hosszú utazásunkat a galaxis közepe fele.
Mire eljutunk erre a pontra egy-két, vagy akár több tíz óra is eltelhet. Amúgy a program abszolút nem fogja a kezünket, nincsen olyan pont, ahol korlátozva lennénk a szabadságot illetően. Habár a gép jelzi kezdetben a továbbhaladást jelentő helyszíneket, vagy főbb feladatokat, ettől függetlenül mi döntjük el, hogy hova menjünk és mit csináljunk, már amennyire a körülmények ezt lehetővé teszik. Mert hiába akarunk átmenni egy másik bolygóra, ha kevés a nafta a meghajtókhoz, akkor előbb kicsit gyűjtögetni kell.
Rend a lelke mindennek

A játékmenet lelke maga az inventory-rendszer, aminek helyes használata nagyban növeli a túlélés esélyét, így érdemes kitanulni minden benne rejlő lehetőséget.
A rendszer három lapra oszlik szét: exosuit (űrruha), starship (űrhajó) és multi-tool (többfunkciós eszköz). Mindegyik egy adott számú nyílással, azaz slottal rendelkezik, amikben tárolhatunk különböző tárgyakat, nyersanyagokat, vagy installálhatjuk a tulajdonságokat tuningoló upgrade-eket. Például ott az exosuit, aminek 12 slotja van, de már lefoglal egyet-egyet az alapfelszerelésnek számító jet pack, a létfenntartó rendszer és a pajzs. Így marad 9 slot a tárgyaknak és a tuningoknak. Hajónknál ugyanez a helyzet, a kezdő 15 slotból már kisajátítanak négyet a meghajtók, a fegyverzet és a pajzs. Kezdetben nagyon szűkösnek fogjuk érezni ezt a kevéske helyet, de ahogy tuningoljuk plusz rekeszekkel az exosuitot és újabb űrhajók beszerzésével növeljük a rakteret, úgy tudunk majd egyre több cuccot magunkkal cipelni.
Az inventory-ban a kurzort ráhelyezve egy olyan slotra, ami foglalt, egy kisebb ablakban megjelenik az adott tárgy leírása. Mire jó, mennyin áll az energiája (ha van), mivel lehet feltölteni (ha lehet), nyersanyagnál mutatja a mennyiséget, stb. Az alapfelszereléseken kívül, ha szükséges ki is lehet dobni, vagy szét lehet szerelni a slot tartalmát. Az üres slotokba pedig installálhatjuk az upgrade-eket, vagy készíthetünk különféle tárgyakat, de természetesen csak akkor, ha a szükséges alapanyagok megvannak kellő mennyiségben.
Még annyit érdemes tudni a rendszerről, hogy az exosuit és a hajónk között szabadon teleportálhatjuk a tárgyakat, ami kifejezetten jól jön, ha a nagy bányászás közben megtelnek szkafanderünk zsebei, hajónk meg több percnyi gyaloglásra van. Fordított esetben egy bizonyos távolságon belül kell lennünk, hogy az átvitel sikeres legyen. A multi-toolba viszont nem helyezhető nyersanyag, vagy bármiféle tárgy, slotjaiba csakis új funkciót rejtő kiegészítések (gránátvető, analizátor, stb.) és az upgrade-ek installálhatók.

Azért fontos ismerni az inventory rendszerét, mert a megfelelő használata többet jelent annál, hogy hogyan pakolgatjuk ide-oda a nyersanyagokat, vagy az egyéb kereskedésre alkalmas tárgyakat. Mint említettem a slotokba helyezhetőek az új funkciók és a tuningok, amik nagyban kihatnak a játékmenetre. Például, ha egy olyan bolygón akarunk tevékenykedni, ahol alacsony a hőmérséklet, akkor nem árt a megfelelő pajzsot felhúzni az exosuiton a fagy ellen, vagy ha netán víz alá kell ereszkedni, akkor érdemes telepíteni azt a modult, amivel tovább bírjuk levegővel a víz alatt. Űrhajónk se mindegy milyen cuccokkal van ellátva, mert az alap fegyverzet, pajzs és meghajtókkal csupán védtelen teherhajóként funkcionál, ami az űrben portyázó kalózok ellen nem fog labdába rúgni. Kellően felhúzott fegyverzettel és védelemmel viszont már lesz esélyünk visszaverni őket. A multi-toolnál szintén meg kell gondolni, hogy miket installálunk, mert másnak nem hagyva helyet hiába fejlesztjük a bányászsugarat az egekig, az elhagyatott épületek zárt ajtajain nem fogunk bejutni, vagy az analizátor modul hiányában képtelenek leszünk felfedezni a bolygó flóráját és faunáját. Meg kell gondolni, hogy mit installálunk és hova, bár a hibás elképzeléssel telepített upgrade-ek szétszerelhetőek és az installáláshoz elhasznált alapanyagok felét is visszakapjuk.
Felfedezés, harc, kereskedés, túlélés... meg egyéb elfoglaltságok

A marketingkampány által már jól beharangozott négy alappilléren támaszkodik a No Man's Sky élmény. Felfedezünk új állat és növényfajokat, helyszíneket, bolygókat és csillagrendszereket, hogy feltöltve az adatokat némi pénzt szerezzünk. Harcolunk földön a ránk támadó vadállatokkal, a Sentinel-ekkel, vagy az űrben leselkedő agresszorokkal, mert mindannyiunk régi játékos-szenvedélye nem megdögleni. Kereskedünk, hogy legyen pénzünk egy új űrhajóra, vagy egy új slotra az exosuiton, netán más ritka nyersanyagokra a craftoláshoz. És közben túlélünk, mert túl kell élnünk a dermesztő hideget, vagy az égető hőséget, a mérgező levegőt és a magas sugárzást. Persze ennél azért jóval több dologgal is foglalkozhatunk.
A bolygók nem kicsiny felszínén elszórtan találhatók különféle űrkikötők, kutatólétesítmények, menedékek és hasonlók. Ezekben az épületekben majdnem mindig megismerhetünk egy idegent, aki a helyszínen állomásozik. Megszólítva a saját, számunkra érthetetlen nyelvén elmeséli problémáit és segítséget kér, vagy csak megörül nekünk és felajánlja segítségét a kalandunkhoz, ami annyiban merül ki, hogy választhatunk a különféle tervrajzok között, amiket ingyen odaad.
Kezdetben nem értjük, hogy mit akar közölni velünk, a képernyőn csak egy halandzsát olvashatunk, de a jobb oldalon angolul olvashatjuk észrevételeinket a környezet és a lény körülményeiről amolyan novellastílusban. Ebből kellene kikövetkeztetni, hogy mi a hasfájása az aliennek és, hogy a felkínált 2-3 lehetőség közül melyiket kellene választani. Például ha a leírás szerint látjuk, hogy elszáradtak a növények, üres folyadéktárolók hevernek itt-ott, a lény meg szárazon köhögve, nehézkesen beszél és a két választható opció az, hogy ételt, vagy vizet adunk neki, akkor egyértelmű, hogy nem megetetni kell. Helyes választás esetén jutalmat kapunk, ami általában egy új installálható upgrade, valamint mélyül kapcsolatunk az idegenekkel.
Összesen három fajjal futhatunk össze és mindegyiknek megvan a saját nyelve, amit a Tudás Köveiből és a Monolitokból szavanként elsajátíthatunk. A Monolitoknál előbb egy kisebb rejtvényt kell megoldani (hasonló, mint az idegeneknél), de több megtanult szó lesz a jutalmunk siker esetén. Tehát némi nyelvtanulás után, amikor egy idegen beszél hozzánk, alul a halandzsában automatikusan le lesznek fordítva azok a szavak, amiket megtanultunk.
Akkor most szedjük össze!

Bányászunk, tárgyakat állítunk elő, eszközeinket tuningoljuk, településeket, kutató állomásokat, menedékeket fedezünk fel, idegenek problémáit oldjuk meg, nyelvet tanulunk, romokat fedezünk fel, monolit és matematikai rejtvényeket oldunk meg, lezuhant hajókat és drop podokat keresünk a slotok számának növelésére, kereskedünk, állat és növényfajokat fedezünk fel, Sentineleket játszunk ki, vagy harcolunk velük, vadállatokkal viaskodunk, víz alatt kutakodunk, szélsőséges körülményeket élünk túl, alagutakat fúrunk a talajba, más bolygókra utazunk, űrben csatázunk, aszteroidákat pusztítunk, teherhajókat támadunk meg és rabolunk ki, űrállomásokat látogatunk, másik csillagrendszerbe utazunk és mindeközben megpróbálunk egyre közelebb kerülni az univerzum közepéhez.
Szóval van mit csinálni, de biztosra veszem, hogy mindez kevésnek és repetitívnek fog érződni egyeseknek, csak mert például nincsenek klasszikus questek, amik valamiféle rendszerbe tennék a cselekvéseket. De akkor meg azok lennének repetitívek...
Amúgy, ha a fenti nem lenne elég, akkor ott van még az eddig nem említett különféle Mérföldkövek elérése. Voltaképpen egy statisztikáról van szó, ami számon tartja, hogy bizonyos dolgokat (mekkora távolságot tettünk meg gyalog, mennyi szót tanultunk meg, mennyi Sentinelt semmisítettünk meg, stb.) hányszor tettünk meg és ez alapján mennyi Milestone-t értünk el. Például a words collect-ben az első megtanult szónál érjük el az első mérföldkövet, a tízedik szónál a másodikat és így tovább. Összesen kilenc dologról vezet statisztikát a program és mindegyikben tíz mérföldkövet érhetünk el, amiknek az összegéből áll össze a rangunk.
Hogy mire jó ez? Célt ad, meg persze trófeát. De előbb vagy utóbb úgyis beadja szinte mindet.
Csillagainkban a hiba

Sajnos sikerült végzetes és kevésbé fájó anomáliákba is belefutni az eddigi, közel 30 órányi játékidő alatt. Volt két csúnya fagyásom és máshol is olvastam hasonlókat, hogy a program hibakóddal kilép, vagy a gép csontig fagy. Nem fordul elő ugyan sűrűn, de ha éppen megtaláltál egy új űrhajót, vagy egy drop podot és még landolás (azaz mentés) előtt sikerül meghülyülnie a programkódnak, akkor bizony bosszantó tud lenni. Valamint volt, hogy egy vesztett űrcsata után a gép visszagenerált a közeli bolygóra, de olyan szerencsétlenül, hogy átestem a talajon, ahonnan nem volt visszaút (viszont láttam nem gyenge barlangrendszereket!). Olyan eset is volt, hogy egy kikötőben fel akartam szállni és mintha ágyúból lőttek volna ki, úgy teremtem hirtelen az űrben. Valamint azt sem értem, hogy új űrhajónál miért zoomol be oly zavaróan a kamera, amikor lövök, egészen a program újraindításáig.
Több játékmenetet érintő hibát nem tudok megemlíteni, csak a hiányosságok maradtak, amiket remélhetőleg orvosolni fognak a javítások. Ilyen például az, hogy nincs térképhasználat a bolygókon, így ha találsz mondjuk egy drop podot, de nincs elég pénzed bezsebelni az új slotot, akkor hiába mész el, hogy majd visszajössz, tuti nem találsz vissza, kivéve ha előző életedben költözőmadár voltál. Legalább bejelölni lehetne az objektumokat, hogy jelezze egy ikon, hogy merre vannak, vagy valami.
Hasonló hiányosság van a csillagtérképnél. Ha vissza szeretnél menni egy korábban már bejárt naprendszerbe, akkor a térképen úgy kell kibogarászni, hova is kellene menni, mivel semmi sem jelöli, hogy melyik rendszerben jártál már. Csak a csillag adatlapjáról tudod megállapítani, hogy az volt-e, vagy valamelyik másik a közeli nyolc közül.
A gravitáció is hol van, hol nincs. Az hogy néha-néha különböző tárgyak a föld felett lebegnek egy dolog. De bányászás közben míg a kis törmelékek szépen gurulnak a talajon, vagy a leölt állatok teste összecsuklik, addig ha egy ásványokban gazdag oszlopnak lebontom az alját teljesen, akkor a teteje sziklaszilárdan lebeg, mintha még mindig lenne alja. Biztos technikai okai vannak, hogy nem oldották meg, de így kicsit vicces a dolog.
Meg lehet nem ártott volna egy tutorial a játék elejére (sose gondoltam volna, hogy ezt egyszer leírom), mert a program nem nagyon magyarázza el, hogy mit-hogyan és pár türelmetlenebb játékost biztos fel fog idegesíteni a tudatlanságból fakadó tehetetlenség, valamint az állandóan támadó Sentinelek, akik rajtakapták, amint szénné alakítja a növényzetet. Nekem nem volt gondom vele, de pár játékossal biztos megutáltatja magát a program.

Sajnos a megjelenítésben találni a legtöbb hibát. Ugyan a grafika összképileg rendben van, jól néz ki a táj, az űr meg pláne, szépek a fények, stílusos az egész. Kicsit olyan, mintha a korábban emlegetett nagy sci-fi írók könyvborítói elevenednének meg a tévén. De ekkora pop-up parádét még a büdös életben nem láttam! Gyalog még nem is olyan vészes a dolog, de a légkörben repkedve nem lehet elkerülni, hogy ne a szemünk előtt pakolja ki a gép a terepre a növényeket, érctömböket és minden egyebet, ami nem tartozik a földkéreghez. Az űrben sem jobb a helyzet az aszteroidákkal, mert csak egy bizonyos távolságon belül lebegnek be a képbe a semmiből. PC-n egy öblösebb árnyalattal jobb csak a helyzet maximum beállításokkal, de ott is jelen van. Arról nem is beszélve, hogy ismét találkoztam a pop-up inverz verziójával, tehát nem távol a semmiből jelentek meg a dolgok, hanem a közelben váltak köddé! Annyi volt, hogy egy nagyobb aranyoszlopot tüntettem el teljesen a felszínről, majd hátat fordítva elindultam és beszálltam a hajóba. Felszállva viszont ismét ott volt az oszlop, mert a gép elfelejtette, hogy egy perce elbontottam, de ahogy közeledtem felé eszébe jutott és eltüntette. Félreértés ne essék, ettől nem válik undorító, használhatatlan kacattá a játék, de annak, akit ez zavar, az nem biztos, hogy fogja majd tőle élvezni a kalandot.
Meg kell még említeni a képfrissítést is. Gyalog és az űrben ugyan megvan a stabil 30fps, de a légkörbe érve és ott repkedve pár bolygó már tud meglepetést okozni. Az első pár planétán még úgy látszott, hogy az 1.03-as javítással sikerült ezt kiküszöbölni, de aztán felfedeztem egy fenyőerdővel borított havas bolygót, ahol a gép már nem bírta tartani a minimumot. Amint leszálltam visszaállt a stabil értékre. Van mit még csiszolni.
Összegezve

Némileg elkeserítő, hogy több mint húsz éves hibajelenségeket tartalmaz a program az amúgy stílusos grafikai összhatás mellett, ugyanakkor technikailag lenyűgöző, hogy egy plasztikkorongon tárolt 6GB adatba képesek voltak besűríteni egy egész galaxisnyi bejárható területet. A hibákat és hiányosságokat meg ellensúlyozza a könnyed kezelhetőség, a végtelen szavatosság, a gyönyörű zenék, az atmoszférateremtő hangeffektek és mindenek felett a már szinte tapintható sci-fi hangulat.
Más élmény annak tudatában játszani, hogy az égbolton terpeszkedő bolygók nem csupán díszek, amiket dizájnerek felfestettek, hanem komplett bejárható területek, amikről visszanézhetünk oda, ahol éppen állunk.

A változatosságra sem lehet panasz. Meglátogattam jó pár bolygót, de két egyformával még nem találkoztam. Ha mégis mutattak némi hasonlóságot, akkor is teljen más hangulatuk volt és kicsi másképp is kellett játszani, hála a szélsőséges környezeti viszonyoknak, vagy az agresszívebb állatvilágnak. Talán egy játékban sem voltunk még ennyire szabadok, mint ebben, bár van még potenciál a témában bőven. Minden egyes pillanata csak a miénk és senki másé. Gyönyörű látványok sora vár minket. Az éjszakai égbolt, a napfelkelték, vagy a napfogyatkozások. A bolygók tele vannak élettel (már amelyiken van egyáltalán), állatok hallatják a hangjukat, álldogálnak, szöszmötölnek, sétáltatják a kicsinyeiket, az égen madarak és űrhajók repkednek, vagy az űrben hatalmas teherhajók érkeznek meg a hiperűrből, az állomásokon és kikötőkben jönnek-mennek az hajók.

Több tíz órába fog kerülni, mire a játékos elér a célig, hiába használja ki a fekete lyukak adta rövidítési lehetőségeket. De akiket elkap a játék világa, azok akár több száz órán keresztül is bennragadhatnak ebben a virtuális univerzumban. Ugyan nincs sztori-kampány, vagy klasszikus értelembe vett küldetésrendszer, de nincs is rá szükség. Ez a játék az abszolút szabadságról és felfedezésről szól. Aki előre meghatározott célok, vagy történet nélkül nem képes élvezni egy játékot, az ezt se fogja. Ebben a játékban akkor használjuk a fejlesztők adta lehetőségeket, amikor mi akarjuk és nem akkor, amikor mondják. Itt egy kicsit élni kell. Úgy kell cselekedni, ahogy a való életben is cselekednénk az adott szituációban.

„A man chooses. A slave obeys.” – Andrew Ryan

A No Man's Sky egy jó játék! Van még hova fejlődnie bőven és remélhetőleg hamarosan kijavítják a hibákat és pótolják a hiányosságokat. Szívem szerint lazán dobnám rá a 10 pontot, de az az olyanoknak szólna, mint amilyen én magam is vagyok. Egy gamer, aki szereti science fictiont, az open world játékokat, és aki videojátékokban a játékot keresi, nem pedig a filmszerűséget, vagy az ütős történetet. De nem mindenki ilyen, így megpróbáltam annyira objektív lenni, amennyire csak lehet, és így enyhe jó indulattal egy 8-ast dobott ki a gép.
És most megyek, mert még 174.812 fényévnyi távolságot kell megtennem az Univerzum közepéig, s közben rengeteg dolgot fel kell fedeznem.
De itt hagyok egy kis útravalót nektek.
Galaxis útikalauz felfedezőknek

Közlekedés, utazás, felfedezés és egyéb alap dolgok

- Zavar, hogy az R3 gombon van a futás? Tedd át az L3-ra a PS4 Button Assignments menüjében.
- A jet pack használatával megelőzheted a nagyobb zuhanásokból bekövetkező sérüléseket, ha még földet érés előtt begyújtod.
- Spórolhatsz a Launch Thruster energiájával, ha leszállópályára, vagy a bójához szállsz le. A felszállás így nem kerül energiába. Ezeknél a pontoknál a helyszínre is tudod hívni a hajódat, ha túl távol lenne.
- Nem tudod, hogy milyen messze van a galaxis közepe? A csillagtérképen nyomj X-et a naprendszerre, amiben éppen vagy és a distance to centre-nél írja.
- Ha nem találnád az űrhajódat, fent-középen a kis iránytűféleség jelzi melyik irányban van, a képernyőn pedig láthatod az ikonját.
- Abban az esetben ha megakadnál, átesnél a padlón, vagy bármilyen anomália miatt képtelen vagy továbbjutni, akkor az options menüben az utolsó két mentés bármelyikét visszatöltheted.
- Hogy gyorsabban haladj csak üss egyet majd indítsd a jet packet és ismételd. Ha elkapod az ütemet, akkor gyorsabb leszel, mintha a futást használnád!
- Ha nem látnál a sötétben, akkor a d-padon nyomd meg a fel irányt, hogy bekapcsold az exosuit lámpáit.
- A szélsőséges hőmérsékleti viszonyok elől biztonságban leszel a barlangokban. Ha kell, áss egy járatot a földbe a plasma launcherrel.
- Ha túlságosan rizikós egy bolygón tevékenykedni, akkor hagyd ott. Van még pár darab.
- Az épületekben nézz szét a falakon is, mert a kis tárolók upgrade-eket rejthetnek.
- A multi-toolba telepített analizátor kis pöttyként jelöli a még fel nem fedezett állatfajokat, akár tereptárgyakon keresztül is.
- A Signal Scanner tornyokat használatba véve monolitok, kisebb kolóniák, jelzőfények és menedékek (ahol van leszállópálya, így lehet kereskedni is) pozícióját kaphatjuk meg egy bypass chipért.
- Pár hiperűrugrás után valahol az űrben anomáliát fog jelezni a gép. Repülj oda és szerezd meg az Atlas pass v1-es kártya formuláját. Velük kinyithatod a bolygón talált roncsokat (debris), vagy az űrállomások termeiben a mellékajtókat, ahol az egyikben növelheted az exosuitod slotjainak számát. Így többé nem szükséges drop podokat keresned.
- A csillagvizsgálók (observatory) számsorozatos feladványát megoldva egy rom pozícióját kapjuk cserébe.
- Ha felkeltetted egy Sentinel érdeklődését, csak sétálj el onnan, hadd vizsgálgasson.
- Ha sikerült harcba bocsátkoznod a Sentinelekkel, akkor gyorsan rendezd le őket, vagy próbálj eltűnni a látóterükből. Különben erősítést hívnak és emelkedik a riasztási szintjük, ami egytől ötig terjed. Minél magasabb, annál többen és annál nagyobb típusok jönnek a nyakadra.

Bányászat

- A vörös kristályokból amikor csak lehet nyerd ki a plutóniumot. Mindig legyen nálad legalább 1500 egységnyi (500 a ruhádnál, 1000 a hajónál), mert sok dolgot lehet vele feltölteni.
- A szelídebb állatokat meg tudod etetni. Ha megkedvelt ritkább elemeket is előtúrhat a földből.
- Ha a bányászsugár hőcsíkja feltöltődött, egy pillanatra engedd fel a ravaszt, majd nyomd le újra. Így szinte megállás nélkül bányászhatsz.
- Keresd az aranyat és az emerilt! Jó áron lehet eladni őket, nagy mennyiségben több 100k-t érnek.

Inventory

- Az űrhajó egy slotjába 500 egységnyit pakolhatsz egy alapanyagból, az exosuit rekeszei csak 250 egységgel tölthetőek fel. Más tárgyakból csak egyet pakolhatsz egy slotba.
- Az upgrade-eket installáld az erősítendő modulok mellé. Így még több bónuszt kapnak, amit a színes keretek is jelölnek. Ha láncba telepíted őket egymás után úgy is jó.
- Nem mindegy mit mivel töltesz fel. Például a létfenntartó rendszert egy egységnyi thanium9 1.75%-kal, egy egységnyi plutónium viszont 3%-kal tölti fel. Tehát ebben az esetben a plutónium gazdaságosabb.
- Ha egy upgrade-et szétszerelsz, az elveszett. Hogy újra telepíthesd újat kell találnod.
- Űrhajód inventory-át nem tudod fejleszteni. Hogy több slotod legyen, ahhoz új hajót kell keresned. A jeladó tornyokban (Transmission Tower) megoldva a számítógép rejtvényét megkapod egy lezuhant hajó pozícióját. Hasonlítsd össze a jelenlegivel, ha több slotja van, akkor tedd át a rakományt, javítsd fel és repülj vele tovább. Pénzért is tudsz venni hajót, bármelyik kikötőben, vagy űrállomáson szólítsd meg a pilótát (pontosabban a hajót) és ha kéred ajánlatot tesznek neked, amit elfogadhatsz.

Pénzszerzés

- Egy új rendszerbe érve látogasd meg az űrállomás kereskedő terminálját (Galactic Trade Terminal), hogy a sell menüben megnézhesd, mire van kiemelt igény (csillaggal van jelölve) ebben a rendszerben. Így tudni fogod, hogy mit érdemes gyűjteni.
- Az általad megtalált és eddig fel nem fedezett életformákat, állomásokat, bolygókat és naprendszereket a központi szerverre feltöltve pénzjutalom üti a markodat.
- A mentőpontok környékén a nagyobb, zöldes ládákban értékesebb trade tárgyak lapulhatnak.
- Kezdetben jó pénzt lehet keresni az előállított bypass chipekkel, amikhez csak minimális mennyiségű plutónium és vas szükséges.
- Eladásnál mindig csak az exosuit inventory tartalmából tudsz eladni, a galaktikus termináloknál mindkettőből.
- Könnyű pénzszerzési lehetőség, ha egy űrállomáson a fenti terminálnál megnézed a csillaggal jelölt árukat, majd lemész a hajókhoz, megszólítod a pilótákat és vásárolsz tőlük ezekből a keresett árukból (ha van), majd eladod a terminálnál. A profit garantált és addig csinálhatod, amíg meg nem unod, vagy egy patch ki nem javítja ezt.

(A játékot partnerünk, a PlayStation biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából e linkre nyomva meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
2016.08.31. 21:39:06
LV3
Szuper teszt, köszönjük!

Én megjelenés előtt semmit nem hallottam a játékról, itt olvastam a tesztet, és tudtam, hogy kell.
Ugyan csak ma telepítettem, de eddig nem csalódtam.
Ebbe a játékba bele lehet veszni.
Nekem meg ez kell.

Meg jól is jár az aki most veszi meg ezzekkel a negatív kritikákkal, mert így baromi olcsón hozzájutni ahhoz képest, hogy mikor jelent meg.

Én itt az oldalon vettem 9k-ért letöltő kódot, használtan 10k-ért láttam legolcsóbban lemezeset.
Azért ez elég baráti egy premier címért, konkrétan olcsóbb, mint egy átlag season pass... (Fallout4-é 15k, és hát a tartalmat nézve...)

Szóval ebből a szempontból sem értem a fanyalgókat!

Mindegy, bepöccintem a hajtóművek inkább, jó játékot, és barátságos planétákat!
78. Adamska  PlayStation.Community tag
2016.08.31. 16:54:13
LV2
Válasz 62. martin üzenetére:
ha nem várok rátok egy hetet és hiszek a játék készítőinek(!), akkor igen.
77. Penge70  PlayStation.Community tag
2016.08.31. 05:53:44
LV22
A hétvégén kipróbáltam, háááát ez nagyon nem az én világom :)
76. martin  Főszerkesztő
2016.08.28. 21:03:06
LV27
Válasz 75. kovbaj üzenetére:
Keress új dealert. :)
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
75. kovbaj  PlayStation.Community tag
2016.08.28. 12:31:39
LV2
Válasz 59. Lezlie81 üzenetére:
Kurva jó!Szerintem a 8 pont felér egy jó nagy adag trolkodással XD
8 pont ez a szar úristen nem tudom mit szívtál martin de én is kérek belőle.
74. martin  Főszerkesztő
2016.08.26. 19:48:10
LV27
Válasz 71. Tuco78 üzenetére:
Előjel? Már a fél világegyetemet meghódítottuk! xD
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
73. hajzi  PlayStation.Community tag
2016.08.26. 13:41:59
LV4
Válasz 71. Tuco78 üzenetére:
Leszarom...ên jool elvagyok vele ês êlvezem !
HALA!
72. Asher  PlayStation.Community tag
2016.08.26. 12:43:57
LV2
Ha lesz gèpem elsők között lesz a játèk. Imádom az ilyen játèkokat.
PSN ID: Asher0482
71. Tuco78  PlayStation.Community tag
2016.08.25. 22:46:51
LV1
Most olvastam,hogy a steamen a játékosok aktivitása a megjelenést követő 2hétben több mint 90%-ot esett!
Azért ez eléggé baljós jelnek tűnik...
70. martin  Főszerkesztő
2016.08.24. 15:04:08
LV27
Válasz 67. Lezlie81 üzenetére:
Kártékony, antiszociális figura vagy. Egy pestis. Nem véletlen, hogy mindenhonnan kiutálnak. Nem való vagy a PSC-re. Próbálkozz máshol.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
69. martin  Főszerkesztő
2016.08.24. 14:44:09
LV27
Válasz 67. Lezlie81 üzenetére:
A probléma a fejedben van.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
68. Greg  PlayStation.Community tag
2016.08.24. 14:37:38
LV25
Válasz 67. Lezlie81 üzenetére:
Eme lénnyel még nem találkoztam, amiket eddig láttam azoknak nem volt ennyire darabos a mozgásanimációja.
LV426
67. Lezlie81  PlayStation.Community tag
2016.08.24. 13:34:31
LV2
+1
Nincs itt probléma! :D

https://www.youtube.com/watch?v=-5jWtz3rzco
66. martin  Főszerkesztő
2016.08.24. 01:16:48
LV27
Valahol azt olvastam, páran azt hitték, ez lesz az új Mass Effect. Akkor röhögtem, most már elhiszem.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
65. martin  Főszerkesztő
2016.08.24. 01:15:35
LV27
Válasz 63. Lezlie81 üzenetére:
Én nem is értem, te miről beszélsz.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
64. Greg  PlayStation.Community tag
2016.08.24. 01:08:09
LV25
+1
Válasz 63. Lezlie81 üzenetére:
Próbálj megnyugodni. Nem vetted meg tehát nem vesztettél semmit. Én megvettem alig néztem valami előzetest belőle így szinte minden amit ad a játék nekem újdonság és pozitívum. Persze van amibe bele lehet kötni (amit a blogomban is írok) de most amit tapasztalok az ezt felül írja....
LV426
63. Lezlie81  PlayStation.Community tag
2016.08.24. 00:25:59
LV2
Válasz 61. Adamska üzenetére:
Ennyi. Az a vigyorgó majom orrba szájba széthazudta magát pofátlan módon az utolsó másodpercig! Gerinctelen szar alak. Még az utolsó launch trailer is kamu volt és ehhez aztán tényleg pofa kell!!!
62. martin  Főszerkesztő
2016.08.23. 22:42:17
LV27
Válasz 61. Adamska üzenetére:
Ha elolvasod a PSC tesztet, értelmezed, majd elmész megvenni a játékot, utána szerinted becsapva érezheted magad?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
61. Adamska  PlayStation.Community tag
2016.08.23. 22:00:07
LV2
Válasz 54. ColdHand üzenetére:
azert az a "jatekosok ele szort eszkozok" es lehetosegek szama sem valami fenyes. A galaxis kozepebe eljutni pedig kielegito szamodra a jatekban latott formaban?

Nem a marketing lotte tul az elvarasokat, hanem Murray hazugsagai. Persze, hogy tobbet akartak belelatni a jatekosok, mert joval tobbet mutattak, igertek.

Ha a beigert bolognai spagettibol, csak a reszelt sajtot kapjuk meg, az is lehet finom, elvezhetjuk. De atvertek.
60. martin  Főszerkesztő
2016.08.23. 16:50:26
LV27
Ha nem vetted meg, végképp nem értem a felháborodásod.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
59. Lezlie81  PlayStation.Community tag
2016.08.23. 13:37:22
LV2
Válasz 58. martin üzenetére:
Nem vettem meg. Megvártam a teszteket és a PSC tesztje volt a legszimpatikusabb. A PSN-en rengetek sztrímet néztem és kérdezgettem a játékosokat. Azért írtam lentebb, hogy várok még egy bővített változatra, mert ide a rozsdás bökőt hogy lesz! ;) Hidd el erre a játékra én is nagyon ki voltam már szomjazva, ezért is bánom hogy...
58. martin  Főszerkesztő
2016.08.23. 13:24:26
LV27
Válasz 57. martin üzenetére:
...btw megvetted egyáltalán?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
57. martin  Főszerkesztő
2016.08.23. 13:24:11
LV27
-1
Válasz 56. Lezlie81 üzenetére:
Te például azért vetted meg a játékot, amit egy E3 2015 videóban mutattak, hogy mi LESZ MAJD BENNE? Miért nem vártad meg a PSC tesztet és olvastad el, mi VAN BENNE?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
56. Lezlie81  PlayStation.Community tag
2016.08.23. 12:10:08
LV2
+1
Martin ez elég szépen összefoglalja hogy miképp hazudott a képünkbe egy kedves úriember.

https://www.youtube.com/watch?v=Kuz3WETd4ug
55. martin  Főszerkesztő
2016.08.23. 08:16:06
LV27
Válasz 53. Tuco78 üzenetére:
Azokon az oldalakon, melyeket én olvasok (kevés ilyen van), a játék 8 pont körül kapott.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
54. ColdHand  Szerkesztő
2016.08.23. 07:55:48
LV22
-1
Válasz 53. Tuco78 üzenetére:
Véleményem szerint a sok lehúzásnak két fő oka van. Az egyik a csalódottság, amit a túlzásba vitt hype generált. A marketing sajnos túllőtte az elvárásokat, mindenki sokkal többet szeretett volna látni a képernyőn mint, amit valójában kapott. Szerencsére alig néztem képanyagot róla, így a csalódás érzése nem torzította nálam a képet.
A másikat a tesztben is leírtam. Rengeteg játékos képtelen történet és előre meghatározott célok nélkül csak úgy önmagába játszani és teljes szabadságban használni azokat az eszközöket, amiket a fejlesztők kiszórtak eléjük. Ezért élvezni se tudták. Persze vannak hosszútávú célok, mint eljutni a galaxis közepébe, a Milestone-ok elérése, vagy felfejleszteni az eszközeinket, de mivel a "tesztelők" nem kaptak azonnal tiszta és rövidebb távú célokat (azaz küldetéseket) úgy érezték, hogy üres a játék.
Plusz még eszembe jutott, hogy van egy félreértés is a játékkal kapcsolatban. Hiába a magasabb árfekvés, hiába a Sony hátszele, a No Man's Sky egy indie játék és nem egy triplAAA cucc. Elvileg a Sony nem is fedezte a fejlesztést, csak a marketinget.
A grafikáról meg annyit, hogy ha megnézel egy régebbi, 70-es, 80-as kiadású Asimov, vagy Clark könyv borítót, akkor majdnemhogy ugyanazt a karikatúraszerű látványt fogod látni. El tudom, hogy ez volt a koncepció, a fotografikus látvány elérése helyett.

Végül pedig, ha ennyire bizonytalan vagy, akkor szerintem ne vedd meg. Majd miután kipróbáltad, vagy olyan összegre lement az ára, amit már könnyebb szívvel be tudsz vállalni. Addigra már itt lesznek a bővítések, amikkel fogyaszthatóbb lesz a kaland.
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
53. Tuco78  PlayStation.Community tag
2016.08.23. 01:31:17
LV1
Válasz 52. martin üzenetére:
Nem azt mondtam,hogy hazudik!!!
Csak nem biztos,hogy teljesen objektív!
Elég sok tesztet olvastam róla mert világ életemben érdekelt a csillagászat és a játék is érdekelne.
Ha te 10 helyen olvasod,hogy nem jó 1-en meg,hogy jó akkor te is elgondolkodsz nem?
52. martin  Főszerkesztő
2016.08.23. 00:57:08
LV27
Válasz 51. Tuco78 üzenetére:
És úgy érzed ez a teszt hazudik, mert ez egy PlayStation oldal?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
51. Tuco78  PlayStation.Community tag
2016.08.22. 23:02:56
LV1
Válasz 49. martin üzenetére:
A teszt nagyon tetszett! Meg is hozta a kedvem a játékhoz! Viszont még mindig bizonytalan vagyok,hogy jó lenne ez a játék nekem. Jó lenne kipróbálni mert így tényleg nem tudom eldönteni megéri-e megvennem. Rengeteg ellenvéleményt és negatívumot olvastam róla meg a videók se győztek meg úgyhogy egyenlőre talonba téve nálam. Remélem valahol tudok vele játszani és meglátom mennyire fog meg!
50. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2016.08.22. 21:43:29
LV5
Válasz 36. seeYOUsoon üzenetére:
pár óra után egy mókuskerékben éreztem magam pedig mindenre nyitott vagyok, ez a játék minden idők legnagyobb átverése.
..loading, please wait..
49. martin  Főszerkesztő
2016.08.22. 21:13:33
LV27
Válasz 46. Tuco78 üzenetére:
Hogy tetszett a teszt?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
48. Lezlie81  PlayStation.Community tag
2016.08.22. 21:12:24
LV2
Válasz 47. Tuco78 üzenetére:
Na igen, a legbosszantóbb hogy lehetett volna sokkal jobb, annak mindenki örült volna... Remélem lesz majd ebből egy GOTY megtoldva azzal amivel eredetileg is ki kellett volna jönnie.
47. Tuco78  PlayStation.Community tag
2016.08.22. 20:29:16
LV1
Válasz 42. Tuco78 üzenetére:
Tökéletesen egyetértek veled lófaszt se tudunk az univerzumról! De pontosan ezért fázok ettől a játéktól mert te is azt írtad,hogy lehetett volna ezt sokkal jobban is megcsinálni. Amit én videókból leszűrtem az kb.ugyanez.
46. Tuco78  PlayStation.Community tag
2016.08.22. 20:04:54
LV1
Válasz 44. hajzi üzenetére:
Persze,hogy nincs közöm! Hiszen írtam,hogy csak videokat néztem róla de az alapján nem merem megvenni!
Le is írtam,hogy érdekelne de az alapján egyáltalán nem győzött meg és kipróbálás nélkül nem veszem meg teljes áron. Arról nem is beszélve,hogy több tesztet is elolvastam róla és mindenhol lehúzták. Kivétel itt a psc-n de ugye mivel sony támogatású volt a project nem tudom eldönteni mennyire objektiv egy sony oldal tesztje. Talán ha értelmeznéd amit olvasol mielött írogatsz! Álltalános iskola 1osztályában tanitják az értő olvasást...
45. Lezlie81  PlayStation.Community tag
2016.08.22. 19:46:13
LV2
44. hajzi  PlayStation.Community tag
2016.08.22. 19:34:14
LV4
Válasz 42. Tuco78 üzenetére:
Na ebböl a hsz ből tisztân lâtszik h kðzðd nincs a jâtêkhoz...Szia!
HALA!
43. Lezlie81  PlayStation.Community tag
2016.08.22. 19:33:32
LV2
Válasz 42. Tuco78 üzenetére:
Lófaszt nem tudunk mi még az univerzumról barátom! Csak egy példa hogy megértsd. A rendkívül magas hőmérsékleten el sem tudták képzelni az okosok, hogy létezhet élet, aztán mi a picsa? Tenger alatti kürtőn forró láva mellett létező baktérium fajok... És lehetne még sorolni. De tény hogy lehetett volna ezt sokkal jobban csinálni. Figyelembe venni a gravitációt, fényességet, éssatöbbi.
42. Tuco78  PlayStation.Community tag
2016.08.22. 18:54:14
LV1
Válasz 41. hajzi üzenetére:
Na ne próbáld meg megmagyarázni a faszságot! A legjobb haverom amatőr csillagász! Természetesen szines az univerzum de nem így. Ez inkább egy karikatúraszerű szinvilág! Arról nem is beszélve,hogy amit néztem videot a játékról szinte minden bolygón élet van. Ráadásúl szinte ugyanaz -50fokon mint +50-en. Azonkivül hol vannak a kopár kőzetbolygók vagy gázbolygók amik a naprendszerek többségét alkotják? Hogy a szinte ugyanolyan élővilágról ne is beszéljek...
41. hajzi  PlayStation.Community tag
2016.08.22. 15:49:36
LV4
Válasz 40. Tuco78 üzenetére:
Ha kicsit is êrtenêl a csillagâszathoz akk tudnâd h mi az oka annak h ilyen szinkavalkâd van a bolygokon.._.
HALA!
40. Tuco78  PlayStation.Community tag
2016.08.22. 13:13:26
LV1
Próbálom megszeretni ezt a játékot de még mindig nem vagyok róla meggyőződve,hogy ez egy jó játék pedig pedig régóta szeretnék egy hasonló játékkal játszani! Érdekes,hogy minden teszt lehúzta amit olvastam csak itt a psc-n dicsérik. Talán azért elfogult mert a játéknak köze van a sonyhoz? Vagy a többi teszt alúlértékeli? Számomra pl.: a grafika teljesen lelombozó. Nem értem miért nem lehetett reálira megcsinálni! Számomra ez a sok túltolt szin minden csak nem az univerzum! Jó lenne kipróbálni a vásárlás elött. Kár,hogy a psn-en nincs refund mint a steamen.
39. Zangpo  PlayStation.Community tag
2016.08.21. 17:23:49
LV1
Ahogy a péntek esti közös pálinkázásunk alkalmával ígértem, elolvastam a teszted. És gratulálok hozzá! :)
38. Frenzy_G  PlayStation.Community tag
2016.08.21. 15:02:21
LV5
Jobb tesztet nem is olvashattam volna róla:) Jöhet még!:D
V for victory! P for platinum!
37. pityesz555  PlayStation.Community tag
2016.08.21. 11:53:12
LV1
Válasz 34. martin üzenetére:
Elég sok bug-ba belefutottam,egy kifagyás is volt,lassan betöltődő textúrák.Értem,hogy kis fejlesztők,nagy játéka,de technikailag elég közepes.
Szerintem a 8 pont,olyan játékra vonatkozik,amit bárkinek szívesen ajánlanék.Ez nem az.
36. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2016.08.21. 11:06:39
LV5
nem bírtam ki, megvettem és fél óra után azt vettem észre hogy minden megszűnt körülöttem és teljesen a játékban voltam, zseniális pedig tartottam tőle.
..loading, please wait..
35. martin  Főszerkesztő
2016.08.21. 10:01:15
LV27
Válasz 32. zuzass üzenetére:
Pár napja nekem is volt egy hajnal 3-as megriadásom, hogy abba kéne hagyni. :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
34. martin  Főszerkesztő
2016.08.21. 10:00:42
LV27
Válasz 33. pityesz555 üzenetére:
Mesélj, mi adja a nálad -1-et?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
33. pityesz555  PlayStation.Community tag
2016.08.21. 08:32:03
LV1
Tényleg a legjobb teszt amit a játékról olvastam,de nálam csak 7 pontos a cucc.Majd patch-ek után újra nekiugrom :)
32. zuzass
2016.08.20. 13:04:07
LV1
+2
tegnap megvettem. du 16-tól ma reggel 5-ig. már vettem egy 20 as hajót, 10es fegyót találtam 3 bolygón voltam csak most rakom még össze a hiperhajtóművet .nehezen letehető a játék ha ráérzel /a fancér kell annyit aludni :P /
31. tiNk  PlayStation.Community tag
2016.08.20. 10:40:19
LV18
Válasz 24. jime üzenetére:
A vidra esete a dinnyével? :)
http://i.imgur.com/X1HEpE9.png
"We don't have to do this. You know that, right?"
30. Lezlie81  PlayStation.Community tag
2016.08.20. 09:39:21
LV2
Ez a játék valóban gyermekkori álmainkról szól csak akkor még legóból raktuk össze az űrhajóinkat és repültünk a Holdra, aztán következett a végső határ. Ez a játék hatalmas potenciált hordoz magában. Érdemes lesz kivárni egy GOTY változatot, mert tuti lesz! A lemezre rá fog férni és emiatt is gondolom hogy:

"Some updates will be free, while others could cost money. Murray recently said he was "perhaps naive" to suggest that No Man's Sky would only have free updates."
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
NO MAN'S SKY
Hello Games / SIE
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Hangulat:
Kiemelkedő
8/10
Pozitívum
Egy playernek gyakorlatilag végtelen bejárható terep, totális szabadság, igazi sci-fi hangulat
Negatívum
Megjelenítési- és apróbb programhibák, játékmenetbéli hiányosságok, a végtelen felfedezése néha repetitív és unalmas

MARTIN BELESZÓL
Fantasztikus game a maga minden pozitívumával és negatívumával. Én ehhez foghatót kétszer éreztem, az ELITE-tel C64-en és a Damocles-szel Amigán. Ez ez érzés egyszerűen gyönyörű, félelmetes, felemelő és inspiráló, bár néha unalmas, lehangoló, zavaró is tud lenni. Mindhárom játékban van olyan összetevő, ami a többiben gyengébben van megvalósítva, ugyanakkor a folyamatosan érkező benyomások összessége MINDIG előre vitt és hajtott tovább. A háromból szépen össze tudnék gyúrni egy 10 pontos cuccot.