PlayStation.Community

2016.08.20. 13:38 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Értékeld a cikket!
Hárman párban.

Különféle játékstílusokat vegyíteni nem mai találmány, eddigi tapasztalatim szerint ilyenkor az egészséges mérték eltalálása a legnehezebb. Aztán van az az eset is, hogy ha az egyik összetevőt kivonnánk a képletből, sokkalta jobban mutatna a végeredmény. Rengeteg pozitív és negatív példát tudnék írni, de ne szaladjunk ennyire előre.
A Dungeon Punks habkönnyű szerepjáték elemeket és a legősibb stílust, a beat'em upot keresztezve lépett be a PlayStation piacterére. Jómagam, mint a klasszikus 2D-s „üsd, vágd, nem apád” kategória kedvelője, nagy vehemenciával ültem le a program elé.

A történet egy léghajóval rendelkező zsoldoscsapat megpróbáltatásait tárja elénk. A 6-tagú verőbrigád a lehető legszínesebb egyénekből áll: akad itt furkósbotot lengető kék farkasember, egyiptomi istenmaszkban feszítő hölgyemény, csatabárdos törp, teljes páncélzatban csillogó lovag, misztikus varázsló, valamint egy „késes” gyíkember is. Az indulásnál ezekből az egyénekből választhatunk hármat, majd kezdetét veszi az egy tucat helyszínen átívelő csatározás (és az egység másik fele fokozatosan csapódik hozzánk).
Az elején a sztori nem veszi magát komolyan: fanyar humorral rendelkezik, ami jól áll neki. A töltőképernyőn mindig olvashatunk valami nagyon debil dolgot a halállal kapcsolatban, és a mellékküldetéseket biztosító NPC-k is folyton megmosolyogtatnak. (Remek példa erre az elvégzett feladatért hálás, ámbár kicsit rasszista tünde.) Kis csapatunk valamit mindig elbaltázik, ezáltal komplikálva a fokozatosan komolyabbá váló sztorit.

Mint minden jó DP, ez is három fővel lenne az igazi. Akárhányan is játszunk, a 3 figura állandóan a képernyőn van (+ a háttérben pihenő 3 fő is ugrásra készen várja a cserét, így lényegében egy játékos két figurát irányít), akik között egy gombnyomással lehet váltani. Sajnos a gépi társak hamar elhaláloznak, így összedolgozni nem igazán lehet velük. A harcrendszer kő egyszerű: egyetlen négyütéses kombó támadásunk van, amire rájönnek a manába (energiába) kerülő varázslatok. Manát tölteni az ellenség folyamatos cséplésével lehet, így a harcok maximum a ránk támadó vadak változatosságától nem válnak dög unalmassá. Természetesen lehet még védekezni, és félre ugrani, de tegye már fel a kezét, aki egy beat ’em up játékban bármikor is élt ilyen opciókkal! Mivel csak offline lehet csapatni, így marad a kanapés játék, vagy a Share Play. Ketten már elég faszán lehet zsonglőrködni a bestiákkal, illetve az említett suta AI miatt is érdemes a többjátékos partit erőltetni. Magán a sztorin és a mellékküldetéseken túl a fejleszthető képességek és hősök, illetve a loot-rendszer képében némi RPG elem is tetten érhető.
A Dungeon Punks képi világa a gyermekkor kifestőit idézi meg. Változatos, színes helyszíneket és gyönyörű karaktermodelleket használtak — tényleg olyan az egész, mint egy mesekönyv. Mind az irányítható figurák, mind pedig a ránk támadó lények remekül festenek, egyszerűen jó rájuk nézni! Úgy is mozognak kicsit, mintha az említett lapokról vágták volna ki őket. A zenékről is csak pozitívan tudok nyilatkozni, bár néha mintha rossz track szólna, és inkább éreztem magam egy mezőn virágszedés közben, mint egy vad összecsapás forgatagában. Bár azt is meg kell jegyeznem, hogy ilyen kellemes, nyugtató muzsikára még sosem mészároltam ezelőtt.

Ami engem kifejezetten zavart, és kissé a hangulatot is lelombozta, az az, hogy az RPG elemek miatt nem lehet gyorsan haladni a játékban. Minden pálya egy ajánlott szinthez van kötve, aminél általában a magasabb szám, vagy attól +1 lenne a reális. Hiába írja a gép, hogy az adott küldetésre 4–6 szinten lenne az ideális, ha sokszor még a felső határnál is fűbe harapunk. Hatalmas értéknövekedést jelent ebben a szoftverben egy-egy szintlépés. Nyögvenyelősen jutottam el az utolsó pályáig, és szinte minden esetben így nézett ki a képlet: első próba totális kudarc, a térkép egy része felfedezve, majd második nekifutásra talán teljesíteni tudtam a mellékeseket és a főellenségnek is beköszöntem, majd a harmadik alkalomra lettem annyira tápos (és lett jobb felszerelésem), amivel be tudtam fejezni a fejezetet. És ez azért vicces, mert egy chapter lényegében 10-20 képernyőből áll, amelyből sok pihenőként felel meg. Az első három pályát le tudnám rajzolni nektek egy kockás füzetbe — jelölve honnét, hányan, hány hullámban érkeznek a dögök. Ráadásul a történet átvezetői átnyomhatatlanok: a teljesített küldetések után gördül tovább a cselekmény, és ilyenkor mesélik el az átélt, valamint a sorban következő dolgokat. Ez és a fentebb vázolt kényszeredett szintlépkedés borzalmasan megtöri a játék dinamikáját, ezáltal elvágva a kiváló beat ’em up besorolástól a Dungeon Punks-ot.

A local multi kedvelőinek (iszogatás és beszélgetés mellé), illetve a türelmesebb játékosoknak tudom ajánlani a DP-t — azoknak, akik nem restek egy-egy pályát 3-4 alkalommal is végigjátszani a továbbjutás érdekében. Skálázható nehézséggel és a szintek elhagyásával bárki számára fogyasztható lenne, de így a stíluselemek nem megfelelő arányú vegyítése végett csupán egy kis réteget tud megfogni.

(A játékot a fejlesztő biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható a PlayStation Store-on, ára 4590Ft, PS+ előfizetéssel 3672Ft.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
5. DokuganRyu  PlayStation.Community tag
2016.08.22. 10:31:26
LV1
Ezzel a jatekokkal az a bajom, hogy a muveszeti vilaguk a jo oreg New Grounds-os flash animaciok szintjen van.
"Oshuu no Dokugan Ryu"
4. Onimushaman  Szerkesztő
2016.08.21. 08:28:15
LV24
Válasz 3. ColdHand üzenetére:
Lényegében három főre lett kitalálva. :)
señor
3. ColdHand  Szerkesztő
2016.08.21. 01:06:59
LV22
Gamer partikra ideális. Nem mellesleg rohadt jól néz ki!
Azt a gorillán lovaglós képet jól elkaptad! :D
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
2. csibiur  Szerkesztő
2016.08.21. 00:36:23
LV1
Nagyon fasza lehet azert ezt kanapen local multiban bedaralni
1. PSti  PlayStation.Community tag
2016.08.20. 16:01:09
LV5
Az a baj ezekkel, hogy még mindig nem tudják elérni a Golden Axe színvonalát. Grafikailag persze szebbek, meg próbálkoznak ilyen dolgokkal, amit írtál is, hogy RPG elem, de a játékélmény köszönő viszonyban sincs a fent említett nagy őssel. Még a DOS korszakban jött pár jobb próbálkozás (pl. West Adventures) de ennyi, pedig én is nagyon várok valami értelmeset a kategórián belül.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
HoloBall (PS4, PSVR, PSN)
2019.11.21. 13:18 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Fellázadt a Pong.
Shadowgate (PS4, PSN)
2019.11.19. 14:49 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Chester013
Félelmetes fantáziajáték! A Főhős te vagy!
Mutazione (PS4, PSN)
2019.11.19. 08:46 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Mutánsok közt.
NEED FOR SPEED HEAT (PLAYSTATION 4)
2019.11.18. 16:11 Játékteszt
15 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Következményektől mentes száguldás éjjel-nappal egy kihalt városban.
Wreckfest: Drive Hard. Die Last. (PS4, PSN)
2019.11.17. 00:31 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Régi idők roncsderbije.
Super Cane Magic ZERO (PS4, PSN)
2019.11.15. 09:20 PlayStation Network
10 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
A kutyafáját!
Képregény - Rozsomák: X Fegyver
2019.11.14. 19:24 Comix
4 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Emberarcú szörnyetegek.
ReadySet Heroes (PS4, PSN)
2019.11.13. 10:25 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Nem mind arany, ami Sony.
CALL OF DUTY: MODERN WARFARE (PS4)
2019.11.11. 11:11 Játékteszt
36 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Modern hadviselések koronázatlan királya.
Yooka-Laylee and the Impossible Lair
2019.11.09. 13:29 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Aztán nehogy beletörjön a fullánkod a nagy hancúrozás közepette.