.
 

PlayStation.Community

2009.06.22. 15:52 Játékteszt
113 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
Prototípus = mintadarab, első példány.

Sok játék már akkor elvérzik néhány playernél, amikor még kipróbálásra sem került. Persze, nem szép dolog anélkül ítélkezni, hogy megismernénk valamit belülről, de egy nem igazán optimálisan megválasztott főhős sokat ronthat egy game megítélésén. Ez van: ha valaki 8-12-20 órát tol bele egy programba, érthető módon szeret olyan főszereplővel csapatni, akinek szívesen bújik bele a bőrébe, akivel könnyedén azonosulni tud.
Alex Mercer a [PROTOTYPE]-ból kedvemre való főhős. Szereti például a kapucnis felsőt, amit jómagam is örömmel hordok, és ami mostanság igen közkedvelt viseletnek számít – bár itt volt ez a ruhadarab már a ’80-as évek legelején is, csak akkor még bajos volt beszerezni Magyarországon, és legfőképp kengurunak hívták jellegzetes zsebei miatt. Alex nem kicombosodott izompacsirta és nem is kákabélű, de nagymestereket könnyedén legyőző misztikus keleti harcos: ő simán csak egy New York-i csóka, kinek teste valamiféle fura külső behatásnak köszönhetően élő fegyverré képes átalakulni.
Alex amnéziás. Arról, hogy mi történt vele, és mitől lett karját akár kardpengévé is változtató, tomboló, városa – és városának hadserege – által első számú közellenségként kezelt, szinte megállíthatatlan gyilkológép, fogalma nincs. Ezt majd a játékos fogja kideríteni, ha rászán a Prototype-ra az életéből nagyjából 17 órát.A Prototype nem egyértelmű game: a készítők szerintem nem tudták, vagy nem akarták eldönteni, hogy egy szabadabb, nyitott világban játszódó, „sandbox”, azaz GTA-alapokra építkező, lassabb tempójú stuffot, vagy egy pörgős, kőkemény verekedős, Wolverine-szerű akcióprogramot akarnak-e kreálni, ezért e két stílust inkább ötvözték, mégpedig úgy, hogy mindkét típus legbelső magját csíráztatták eggyé. Merész húzás: általában azok, akik e kettő szisztéma közül egyik vagy másik kedvelői, általában nem szeretik, ha a játékmenet nagyon ingadozik a két véglet között. A Prototype egyszerre kínál feltűnően sok küldetést, küldetésfajtát és megoldandó feladatot, ugyanakkor olyan mértékben erős benne a brutális-véres csihi-puhi gyilok vonal, hogy a player hangulata a pince és padlás között ingadozik a teljes játékidő alatt.
A game felépítése is eszerint alakul: adott a város térképe a szokásos, GTA-alapú, a történetet továbbgörgető missziókkal, a karaktertuningolás finomítására szolgáló, tapasztalatgyűjtő mellékküldetésekkel, meg a speciális alfeladatokkal, de az akció döntő többségében színtiszta darálás, gyilok, aprítás.

A Prototype sztorija New Yorkban, Manhattan szigetén játszódik, ahol furcsa fertőzés üti fel a fejét. A városrészt a hadsereg karantén alá helyezi, Alex Mercer pedig rövidesen egy brutális és véres, több fronton is folyó háború kellős közepében találja magát. Ennél többet nem szívesen lőnék le az igen jóféle történetből, de lesz itt minden katonasággal, szörnyekkel, nagyméretű főellenségekkel és titkos összeesküvésekkel nyakon öntve. Ez bejött, soha rosszabbat!
Mercer szuperképességekkel felruházott főhős. Teste egy élő fegyver, számos különleges tulajdonsággal: karjait karddá tudja formálni, pengés karmokat képes növeszteni, akkorákat ugrik, mint egy mutáns nikkelbolha, repked a levegőben, tankokat tép szét, és épületek oldalára fut fel játszi könnyedséggel. Azt már a game elején sejteni lehet, hogy itt valami rajta elvégzett titkos kísérletről, nem hivatalos orvosi beavatkozásról van szó – talán ő lenne a Prototípus?
A game talán legerősebb eleme, a történet a fejlesztők büszkesége, hisz a szokásosnál sokkal több – bár sajnos gyakran elég zavaros – átvezető jelenetben mesélik el, mi is történt-történik valójában a főhőssel.
A Prototype megjelenése egyrészről optimális, másrészről viszont szerencsétlen időpontra lett időzítve. A game közvetlen a Sucker Punch Playstation 3 exkluzív inFAMOUS-a után került piacra, és mivel a két game között nagyon sok az átfedés, mind a sajtó, mind pedig a játékosok részéről egyfajta „vetélytársként” vannak kezelve. A Playstation 3 „only” tábor egy szelete az amúgy kitűnő inFAMOUS-höz hasonlítva sok szempontból lehúzza, a PS3-mal nem rendelkezők viszont egyfajta „ellencsapásként” tekintve rá talán többet is belelátnak, mint amennyi értéket valójában hordoz.
Pedig a két játék felfogása nagyon különböző egymástól, annak ellenére, hogy sok mindenben hasonlítanak is egymásra. Többek között ezért is vállaltam be a tesztelést: az inFAMOUS-ben is van már jó pár órám, és kíváncsi voltam, mit tud a két game nyújtani egymás mellett.

Ha már létezik ez az egyfajta kimondott/kimondatlan párhuzam a két cím között, az talán bátran kijelenthető, hogy mindkét game hasonló alapkoncepcióval bír, hisz adott bennük egy alak, aki mindenféle természetfeletti cselekedetek abszolválására képes… de a hasonlóság itt talán véget is ér.
A Prototype legjellemzőbb, hamar szembetűnő tulajdonsága, hogy sokat akar adni, nagyon gyorsan, és ez például egy nagyon fontos különbség közte, és a már említett inFAMOUS között. Míg utóbbi lassan, majdnem a full játékidőre lebontva, csepegtetve adagolja a speciális képességeket, addig a Prototype egyből az akció közepébe helyezi a playert, és már a kezelést betanító legelső pályán olyan mennyiségben zúdítja rá a speciális mozdulatok és támadások tömkelegét, ami komoly pressziót rak a játékos vállára – mindezt pedig a lehető legbrutálisabban, literszám fröcsögő vérrel és testnedvekkel prezentálja. Az inFAMOUS morális döntések elé állítja a gémert, a jó- és rosszcselekedetekre fókuszálva, azokat figyelembe véve. A Prototype ugyanakkor egyáltalán nem ilyen szigorú: hagyja, hogy a játékos kedvére gyilkoljon le bűnöst és ártatlant, gyakorlatilag kontroll nélküli opciót kínálva a pusztításra, a halálosztás lehetőségeinek igazán széles palettáját derítve.
A kezdő tutorialt persze csak okításnak szánták, meg talán egyfajta villantásnak, hogy a játékos, aki nagy elánnal vásárolta meg a programot, mihamarabb láthassa, milyen harci lehetőségek várnak majd rá, ha eleget foglalkozik karaktere fejlesztésével. A történet tényleges indulása után persze a speckó mozdulatokat mind meg kell majd szerezni, de ez sem tart majd túl sokáig: ha jól emlékszem négy fő misszió lezavarása után már annyi mindent fejlesztettem, hogy a felét sem tudtam fejben tartani – így nem is használtam. Felhőkarcolók tetejéről lerugaszkodva siklottam Manhattan utcái felett, az analóg kar egyszerű tolásával, talán már nem is a képernyőt nézve szaladtam át a városon, természetesen a házak falán felfutva, a következő, távoli küldetés helyszínére sietve. Tankokat foglaltam el, amikkel aztán mindenen átgázolva száguldottam, helikoptereket kaptam le az égből nehézség nélkül. Ez így persze nem hangzik rosszul, sőt azt is elismerem, hogy sok játékos nem is igényli a fokozatosságot – ők mindent akarnak és minél gyorsabban. Nekem – és ez lehet szubjektív vélemény – végig az az érzésem volt, a készítők engem picit most hülyegyereknek néznek, és azért adtak mindent ilyen hamar – és ilyen könnyedén – a kezembe, nehogy megsértődjek, és elcseréljem a szoftvert, mert egy icipici, felgöngyölítésre váró kihívást találtam benne. Legalább néha oda kellett volna figyelni egy pontos ugrásra, kapaszkodásra, vagy valamire; de nem. Alex Mercer karakterére a legjobb kifejezés a „túlságosan erősre vett” lehet, ami nálam sajnos inkább rontott a hangulaton ahelyett, hogy javított volna.

Nem tagadom, engem frusztrált ez a bele a pofádba stílus, olyannyira, hogy a tesztelés teljes ideje alatt problémám volt az irányítással. Elég sokat játszottam a Wolverine-nel (nagyon tetszik az a game, nagyon betalált), tehát a nagy csitt-csatt kaszabolással semmi bajom nincs, de itt a Prototype-ban valahogy nem sikerült olyan könnyedre, elegánsra, ritmusosra megalkotni a harci rendszert, mint a jobb hack’n slash címekben, pl. a Devil May Cry-ban, a God of Warban, vagy pont az említett Wolverine-ben. A bunyóim az esetek többségében csak eszeveszett falon futásból, meg „zongorázós” gombnyomkodásból álltak, és hiába volt már egy halom speciális képességem, soha nem tudtam arra koncentrálni, mit szeretnék pontosan elsütni: csak nyomtam neki az ívet, mint bolond tehén a borjának. Bajom volt az ellenfelek pontos telibe találásával, állandóan „túlszaladtam”, a levegőt csapkodtam, nem tudtam, merre van az előre, az automata célzás használatával pedig magamat is, meg az operatőrt is az őrületbe kergettem néha, főleg zárt helyeken verekedve. Nagyobb tömegjeleneteknél rendkívül nehezen tájékozódtam, nem találtam meg rendesen a célpontokat, szóval lehet azt mondani, hogy egy káosz volt a legtöbb helyzet. Vannak a programban nagyon jól működő ötletek, pl. a harc közben is előhozható, gyorsan kezelhető képesség-menü, valamint az ellenfelek fegyvereit is fel lehet venni és használni, ugyanakkor egy csomó minden egyértelműen kidolgozatlan, kissé összecsapott hatást kelt. Számomra a Prototype irányítási rendszere pontatlan, túlbonyolított és meglehetősen hektikus volt.
Mercer egy fontos speckó képessége testének fegyverként való alkalmazása mellett az, hogy fel tudja venni áldozatainak külsejét. Ez a fontos játékelem végig jelen van a történet során, hisz számtalan alkalommal kapjuk majd azt a feladatot, hogy szerezzük meg egy adott személy alakját, és így jussunk be őrzött helyekre. Az ötlet jó, de sajnos ugyanolyan kidolgozatlan, vagy talán inkább szerencsétlen – esetleg a túlegyszerűsített jobb szó? – módon van megoldva, mint ebben a játékban sok minden.
Példának okáért: az a feladat, hogy egy katonáktól hemzsegő utcában álló házba juss be észrevétlenül. Ekkor ahelyett, hogy kicsit rá kéne koncentrálnod az osonásra, egyszerűen csak felaprítod az összes ellenfelet, aztán az utolsónak, aki két háztömbbel arrébb mászkál gyanútlanul, elveszed a testét, és így már be tudsz lépni a kérdéses épületbe – amikor már a kutya se lát, tehát akár Alex képében is betáncolhatnál. Máskor ugyanez volt a feladat, de pont akkor vettek észre, amikor már „átváltoztam”. Pár másodperc alatt legyilkoltak az aknavetős katonák, de amikor újjászülettem a checkpointban, azt vettem észre, hogy a riadó már rég le van fúja, és én mint tankpilóta tudok minden nehézség nélkül lófrálni a bázison. A mesterséges intelligencia egyébként kritikán aluli a teljes játék során: a normál ellenfelek általában egy helyben állva, báb módjára tüzelnek, a nagyobb lények, mutánsok pedig ész nélkül rohannak oda, ahol éppen állsz, és püfölnek, mint egy agyatlan cséphadaró. Ilyenkor aztán a kissé már unatkozó player fut körbe-körbe, közben néha lecsap valakit, és várja, hogy visszatöltődjön az energiája…
Kihívás tekintetében – itt most a harcokra gondolok, mert a legtöbb küldetésben a kihívás zéró – a game nincs túl nehézre kalibrálva, azaz vannak pl. nehezebben legyőzhető ellenfelek, vagy „odafigyelősebb” szituációk, de azért 4-5-6 halál után mindent le lehet gyűrni.

A Prototype több mint 30 fő küldetést kínál. Végigjátszása nagyjából 17-20 órát vesz igénybe, amit természetesen egyénfüggő, hisz nem mindannyian ugyanolyan tempóban játszunk. Aztán persze az sem mindegy, hogy mennyit oldasz meg a számos mellékfeladat közül, melyek elsősorban arra jók, hogy az értük kapott Evolve Points-ok elköltésével még tovább fejleszthesd karaktered. Még ha a 17 órát is vesszük alapul, ez a szavatosság egy ilyen játéknál abszolút jónak mondható.
A missziókból sokféle van, és kezdetben változatosnak is tűnnek, azonban hamar rá lehet jönni, hogy a különféle módon tálalt feladatok azért lényegükben sokszor ugyanazt a cselekvést várják el a playertől. Innentől kedve már egyéni megítélés kérdése, hogy valaki ráun-e a játékra, vagy ezen a tényen túllépve, szórakozva jut el a végkifejletig.
Egy biztos: a Prototype-ban van anyag gazdagon, tehát akit megfog a game stílusa, az elég hosszú ideig, nagyon szépen el tud bíbelődni vele. A feladatok gyakran többféle módon, vérmérséklettől függően oldhatók meg, ami többszöri újrajátszásra ugyan nem hiszem, hogy sarkall, de legalább valamennyire változatossá teszi a küldetéseket. Vannak gyűjthető cuccok is azoknak, akik szeretik minden négyzetméterét felfedezni a virtuális játékvárosoknak.
A game látványvilága sajnos messze nem hozza azt a szintet, amit egy ilyen típusú címtől el lehetne várni. Ha nem tudtam volna, hogy más a fejlesztő, frankón rámondtam volna, hogy ezt a programot ugyanazok csinálták, akik a – szintén általam tesztelt – Spider-Man: Web of Shadows-t, mert a város megjelenítése itt is pont ugyanolyan gyatra, mint amit ott tapasztaltam. A környezet – a város – kifejezetten illúzióromboló, a fák rém gagyik, a házak kidolgozatlan cipős dobozok, a részletek borzalmasan elnagyoltak. Ami miatt végül mégsem gyenge osztályzatot kapott, az az, hogy a karakterek megjelenítésével meg voltam elégedve, és azoknál a közeli jeleneteknél, ahol a bunyóra figyeltem, nem pedig a környezetre, egész normálisan fest a hentes módjára aprító Alex és véres környezete. Az egésznek olyan összhatása van, mintha nextgen figurákat pakoltak volna egy előző generációs grafikába, és ez azért nagyon bosszantó, mert a játék felét nem közeliből vett verekedéssel (Wolverine), hanem a városban való császkálással (GTA) töltöd majd el, és ez utóbbi rész irritálóan béna látványvilággal bír.
A zenére és hangokra nincs panaszom, a szinkron és a „duma” nekem bejött, de mondjuk kiemelkedőt nem hozott. Áltanosságban az audio rész játék közben elég dús, effektekkel és sok beszéddel, szóval a hangulat ilyen szempontból tényleg rendben volt.

A játékot két barátomnak is kölcsön adtam, amolyan „külsős véleményfelmérés” miatt. Egyikük, aki alapszinten áll az angollal, és nem igazán kedveli az összetettebb vonalat, azaz azt a stílust, ahol a szövegre és történésekre is figyelni kell, mert esetleg el lehet akadni, azt mondta, neki jobban bejött volna, ha nincs benne a játékban ez a GTA-s, térképes, küldetéses, mellékküldetéses rendszer. Ő szívesebben nyomta volna a bunyót, meg tankozott, helikopterezett volna, és idegesítette, amikor valami feladatot nem tudott megoldani. A másik haverom szerint, aki viszont az intellektuálisabb játékokat kedveli, túl sok volt a bunyó, túl sok a vér és túl brutális az akció, ellenben a küldetéseket lett volna kedve egyfajta nyugodtabb hangulatban végigtolni. Ez a kettősség szerintem látványosan megosztja a játékosok véleményét: talán ezért is van az a szitu, hogy a Prototype világszintű értékelései egészen széles skálán mozognak. Azt is merem mondani, hogy biztosabb sikerrel kecsegtető ötlet lett volna markánsabban elmozdulni inkább az egyik vagy másik stílus felé, mert a game Wolverine-nek sok, GTA-nak meg kevés.A Prototype teljesen normális, az átlagosnál jobb játék, és tökéletesen illik rá a PlayStation.Community értékelési szisztémájának egyik definíciója: „vannak jó pillanatai, alkalmas arra, hogy szórakoztasson, de valami hiányzik belőle ahhoz, hogy maradandó lehessen.” Ez a "valami" pedig nem más, mint a lélek. A frankó történet és bőséges küldetésrendszer mindenképpen mellette szól, a nehézkes irányítás, a kidolgozatlan látvány és a szinuszosan váltakozó hangulat viszont sajnos ellene. Úgy gondolom, ez a game nagyjából 6-6.5 pontot ér (de nincs fél pontunk ugye): többeknek be fog jönni, sokan viszont fanyalogva teszik majd le, egyszerűen azért, mert a stílusban sokkal igényesebb darabokat is találnak; pontosan ezért én most lefelé kerekítek.
A játékot mindenképpen kipróbálásra ajánlom vásárlás előtt, és azt mondom, ha valaki általában kevésbé kritikus a fent felsorolt hiányosságokkal szemben, bírja a sokszor agyatlan darálást, nyugodtan számolhatja 7 pontosra is a végeredményt – de annál többre semmiképp.

Jó ideig agyaltam rajta, milyen hasonlatot állítsak fel azzal kapcsolatban, mit nyújt egymáshoz viszonyítva a Prototype és mit az inFAMOUS. Végül arra jutottam, a filmvilágból veszek példát: ha a Prototype a „katonás” filmek között Schwarzenegger Commando-ja, akkor az inFAMOUS a Ryan közlegény megmentése. Remélem, ezzel elég szemléletesen kifejeztem, milyen irányból közelíti meg a két game a hasonló koncepciót.

(A Prototype-ot szoftverdealerünktől, a Pro Game-től kaptuk tesztelésre. Köszönjük! Ha megtetszett a játék, és kipróbálnád, náluk megvásárolhatod.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
113. HADESZ  PlayStation.Community tag
2016.12.29. 22:34:59
LV3
Jó játék a maga módján szerintem.
112. HADESZ  PlayStation.Community tag
2016.12.29. 22:31:29
LV3
Nincs a játék irányítással sem probléma ps3 Proto 1-nél legalább is nekem nem okozott gondot.
111. GONDOCS  PlayStation.Community tag
2014.06.22. 02:33:31
LV1
Jobb lett mint az első rész, kiforrotabb és izgalmasabb.
110. Zombiharcos  PlayStation.Community tag
2014.06.16. 08:14:32
LV1
Jó teszt , öröm volt olvasni .
2012.06.23. 11:14:12
LV1
Válasz 106. Bandikut üzenetére:
Hát igen, pedig azt rövidebb idő alatt készítette kevesebb ember, mint a Prototype-ot... és a különbséget a két játék között a folytatások mutatják meg a legjobban!
108. Sirmartin  PlayStation.Community tag
2012.02.28. 10:45:11
LV1
Hát nem lett annyira jó de azért élvezhető :)
107. sayainbarni  PlayStation.Community tag
2011.09.17. 17:10:35
LV2
Nem tünik jónak!Infamous széria sokkal jobb!
106. Bandikut  PlayStation.Community tag
2011.08.09. 09:57:36
LV1
Iszonyat szar játék! Infamous után kerestem valami hasonlót, azt hallottam, hogy jobb is mint cole...hát egy nagy szar ez a játék!!!!!!!!!
2011.07.27. 12:02:47
LV2
azt hiszem én is
104. sayainbarni  PlayStation.Community tag
2011.07.05. 00:14:41
LV2
kihagyom..
2011.05.25. 03:53:17
LV3
Engem anno abszolút lekötött, meg szerintem, jó, de hát élből szeretem az ilyesmi stílusú játékokat szóval engem kilóra megvettek vele :)
PSN ID: jankibaszott
102. krisz
2009.12.20. 21:17:55
LV1
Én toltam vele,és szerintem nagyon jó game!Annyi embert jelenít meg egyszerre, hogy nem győztem hajigálni őket:-) .Viccet félretéve egy idő után nekem monotonnak tűntek a feladatok.
101. Feles  Feles
2009.12.11. 20:00:42
LV14
Jó ez a game meg minden de egy olyan játékban ahol fél percbe sem telik hogy felmássz egy felhőkarcoló tetejére valamivel szebb kell hogy legyen a város. A magasból nagyon látszik a házak kidolgozatlansága. Igaz még nem játszottam vele (XD) gameplay-t szoktam nézni gamekről.
Feles
100. Prof  PlayStation.Community tag
2009.12.04. 22:03:10
LV1
100. hsz. :D
99. Prof  PlayStation.Community tag
2009.12.04. 22:01:01
LV1
Pedig emlékszem mekkora hype volt körülötte. :)
98. martinigy  PlayStation.Community tag
2009.10.27. 23:47:01
LV2
Válasz 97. pank2 üzenetére:
én kipróbálni kipróbálnám.....de nem venném meg
Nothing is true, everything is permitted.
97. pank2
2009.09.04. 06:43:57
LV2
hát ez nemaz a játék amit kiprobálnék
PSN ID: paradilaci
96. skate_punk  PlayStation.Community tag
2009.07.29. 22:01:41
LV14
Nagyot csalódtam benne sokáig úgy volt megveszem de mégse, jó az ötlet de ahogy kinéz
Én nem okoskodok, hanem okosakat mondok
95. mark910624  PlayStation.Community tag
2009.07.26. 21:49:18
LV4
jó teszt lett.
94. Hubi
2009.07.11. 11:41:19
LV2
Nekem bejött, jól elszórakoztam vele.
93. EmThor  PlayStation.Community tag
2009.07.07. 17:45:01
LV12
Válasz 92. Ra1D3n üzenetére:
hát nem tudom, a doboz felhőkarcolókat ne hasonlítsuk az inFamous épületeihez, ahol sok helyen belátni az üzletekbe, erkélyes házakon lehet mászkálni, stb.

fuel, prototype meg fight night 4 között vacilálok...
92. Ra1D3n  PlayStation.Community tag
2009.07.07. 00:19:23
LV1
Jah, lemaradt vmi. Infamous-al is játszottam, szerintem az is nagyon jóféle játék, bár jóval lassabb menete van az egésznek. Mindenki felhozza, hogy: "Fújj Prototájp. Milyen grafika ez már ez?" Erre csak annyit mondanék, hogy az Infamous-ben hol láttok ti egyszerre a monitoraitokon/tv-iteken egyidejűleg annyi karaktert mint a prototype-ban? Véleményem szerint sehol, és a prototype-nak ez a nagy mennyiségű karakterábrázolás adta a grafikai pofont. Ha ebből a szempontból megfigyeljük, akkor nem is olyan vészes a téma.

Mondjuk eléggé sajnálatos a mai fiatalabb(persze nem feltétlenül csak a fiatalabb) gémer társadalom. Többségük már csak a grafikára moccan, és akár nagyon jó játékot is leszólhatnak...
91. Ra1D3n  PlayStation.Community tag
2009.07.06. 22:14:58
LV1
Durván le lett húzva a játék, holott szerintem rettenetes élvezetes lett. Irányítási problémák WTF?!. Igaz én X360-anon játszottam vele, de nem akarok elhinni, hogy PS3-as irányítást elkúrták(nem lehet, hogy csak a joyod rakoncátlankodik?). Összességében élvezetes a játék és ha változatosságra vágysz, akkor event-eket csinálsz, keresel hint-eket, valamint keresel embereket, akik emlékekkel szolgálhatnak neked...
2009.07.04. 20:16:57
LV3
Válasz 89. KRRRX üzenetére:
én azt várom hogy végre temessék Sonic-ot, ez már gyalázás amit a kék sünivel csinálnak :)
ez van.. ezt kell szeretni ?!
89. KRRRX  PlayStation.Community tag
2009.07.04. 11:23:36
LV3
én már at várom hogy kiadjanak valami SONIC-ot Unreal motorral...ahol kettészakad akin átfutok, hisz a játék csak akkor jó ha ripityára törik, széjjel szakad, vérzik és robban minden....egyesek szerint:)
kRrRx
88. revan07  The Joker
2009.07.03. 17:45:23
LV19
Nem hoz lázba.
Do i really look like a guy with a plan?
2009.07.01. 00:41:59
LV6
hmmm. miket ki nem találnak. :)
World is Black.
86. Exinor  Velociraptor
2009.06.30. 16:56:41
LV11
Válasz 85. UV- üzenetére:
Hát még nem láttam olyat ebben a generációban, hogy egy multiplatform cím nagyobbat szólt volna, mint egy exkluzív:) De nem lesz itt gond, 1-2 hónap és bőven 10ezer alatt lesz a prototype, akkor mindjárt jobb lesz mindenkinek:)
SKILL: Low◄╣═══════▓═╠►High
85. UV-
2009.06.29. 20:52:37
LV7
Válasz 72. Exinor üzenetére:
Ezzel csak az a gond hogy már kijött egy inFAMOUS nevű játék. :D
És ugye ilyen esetekben az ember hajlamos a minőséget keresni minden más produktumban, ha már egyben látta.
Ettől függetlenül kipróbálom én is a Prototype-ot, de eddig látott videk alapján látatlanban is egyetértek Martinnal. Nagyon korrekt lett a cikk.
It only does everything! id: LU-BU666
84. martin  Főszerkesztő
2009.06.29. 17:46:51
LV27
Válasz 83. 1mzolee0 üzenetére:
Ki kellett volna hagyni belőle a GTA részt cakkumpakk (küldetés: fuss fel a felhőkarcoló falán minél gyorsabban, egyenes vonalban, gold medálért), és akkor sokkal jobb játék lett volna.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2009.06.29. 17:38:46
LV3
Válasz 82. martin üzenetére:
ejj ez így már nagyon erőltetett tényleg, egyből a legutóbbi The Incredible Hulk ugrott be, na ott is hasonló élmények fogadtak, mindenesetre sajnálom hogy elcseszték nagyon tetszetős volt.
ez van.. ezt kell szeretni ?!
82. martin  Főszerkesztő
2009.06.29. 17:29:24
LV27
Válasz 81. 1mzolee0 üzenetére:
Ilyen dolgokkal, amit írtam, hogy meghalsz, és már úgy jössz vissza, mintha ott sem lettél volna, tele van a game. A katona orra előtt ölöd meg a társát, átváltozol, és minden riadónak vége. A tankozás az olyan, mint egy PS2-es GTA, tök vicc. Amikor épp egy új küldiért mész a városban, és semmi sem történik, csak futsz a színes papírból kivágott ablakos doboz házakon, azt fogod hinni, visszamentél 10 évet az időben. Egyedül ami okés benne, az a jónéhány Wolverine-es bunyóhelyzet, de hát az csak a gém fele... Neked, aki igényes gamer hírében áll, szerintem nem jönne be.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2009.06.29. 17:21:36
LV3
Válasz 80. martin üzenetére:
értem, akkor nem is fogom erőltetni a játékot, köszi.
ez van.. ezt kell szeretni ?!
80. martin  Főszerkesztő
2009.06.29. 17:13:47
LV27
Válasz 79. 1mzolee0 üzenetére:
Elhiheted, hogy megvizsgáltam minden aspektusból - nem jobb 6-nál. Azok dobálják rá a nagy pontokat, akik bal hónaljból tesztelnek, és nem veszik figyelembe, hogy a játékokért általában pénzt is szoktak adni - ezért például legalább 12 ezer forintot. Egy tesztelőnek, aki "ajándék" gémet tesztel, meg a warezosoknak általában mindegy, ők szoktak össze-vissza pontozni, mert nekik úgysem számít. Frankón csak azért nyúztam, hátha megérzem a 7 pontot, de minél többet toltam, annál butuskább játéknak éreztem.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2009.06.29. 16:59:27
LV3
Válasz 71. martin üzenetére:
na én ilyet nem mondtam. nem csak itt hanem szinte mindenhol túl szigorúan pontozták.

csepi81: szevasz !
ez van.. ezt kell szeretni ?!
2009.06.29. 12:58:25
LV5
Válasz 69. 1mzolee0 üzenetére:
Gondoltam ,hogy nem állod meg szó nélkül,nem is te lennél
Csúnyán törik !!!4!
77. kluft  PlayStation.Community tag
2009.06.28. 22:43:54
LV8
Elolvastam, tetszik, de tipikusan az a játék amit csak később, a mostani ár töredékéért fogok megvenni -mert ennyit ér.
Semper Fidelis
76. KRRRX  PlayStation.Community tag
2009.06.28. 22:39:24
LV3
Tényleg kb 6 pont, max 6.5 nem azért mert csúnya vagy rossz csak ezt már láttuk ilyen már volt, platform mutáns heavy evil devil metál acél punk sárkány király főhőssel, 16 lennék és friss ps3 tulaj foggal figyelném az eseményeket...de így h már ilyet láttam hallotam olvastam...elképzeltem..így nem akkor feeling.....MARTIN nak igaza van / pont
kRrRx
75. ladesz
2009.06.28. 20:33:07
LV1
sziasztok !
Sztem nagyon jó játék mondjuk még anyira nem tudom minősiteni de a bemutató alapján nekem tetszik.
74. Exinor  Velociraptor
2009.06.28. 16:08:37
LV11
Válasz 73. martin üzenetére:
Nem kimondottan neked szólt, hanem a nagy átlagnak, tiszteletben tartom a véleményedet, a cikk jó, de ettől még szerintem jobb játék ez:)
SKILL: Low◄╣═══════▓═╠►High
73. martin  Főszerkesztő
2009.06.28. 12:59:53
LV27
Válasz 72. Exinor üzenetére:
Az értékelés magyarázatakor egyszer sem hivatkoztam az inFAMOUS-re, szóval a 6 pont ennek a játéknak szól, nem pedig bármiféle összehasonlításnak.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
72. Exinor  Velociraptor
2009.06.28. 12:22:02
LV11
Az a gond ezzel, hogy mindneki az inFamoushoz hasonlítgatja...
Aki nem ismeri az inFamous-t, vagy nem játszott még vele annak semmi gondja nincs ezzel a játékkal, és tetszik neki.
Tényleg nem rossz, csak ki kell jönni az inFamous hálója alól és úgy megnézni ezt a játékot, más lesz higgyétek el.
A grafika meg nem is lehet olyan mint egy Infamous, GTA4, hiszen van amikor 50 katona, tank szörny harcol egyszerre... nem csúnya játék ez
SKILL: Low◄╣═══════▓═╠►High
71. martin  Főszerkesztő
2009.06.28. 12:10:08
LV27
Válasz 69. 1mzolee0 üzenetére:
Tehát akkor én egy hülye lennék?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
70. atesz11  PlayStation.Community tag
2009.06.27. 19:58:21
LV22
En meg 6 pontot se adtam volna
PSN ID : atesz11
2009.06.27. 16:36:42
LV3
az egy dolog hogy az inFamous istenien eltalált játék (éppen azt tolom), de azért a Prototype-ra 6-pontot adni egyszerűen hülyeség.
ez van.. ezt kell szeretni ?!
2009.06.26. 19:08:44
LV6
Válasz 67. GrayFox üzenetére:
Erre legalább jó volt.
Te is játszol velem, én is játszom veled.
67. GrayFox  Szerkesztő
2009.06.26. 14:55:39
LV8
Ettől a gametől többet vártam. Nem baj, nem az első kurrensgen csalódás.
30 YEARS OF METAL GEAR - メタルギア30周年
66. skate_punk  PlayStation.Community tag
2009.06.26. 13:53:34
LV14
én még mindig nem tok dönteni a prototype és az infamous közt, de inkább hajlok az infamous felé
Én nem okoskodok, hanem okosakat mondok
65. Penge70  Veterán PSC tag
2009.06.26. 10:00:30
LV22
Válasz 59. HawaiiDuck üzenetére:
jó hogy irtad mert különben hülyén halok meg...
64. Penge70  Veterán PSC tag
2009.06.26. 09:52:11
LV22
Válasz 59. HawaiiDuck üzenetére:
köszi az infot.. most már tudom
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
[PROTOTYPE]
Activision
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Gyenge
Szavatosság:
Zene / Hang:
Hangulat:
Átlagos
6/10
Pozitívum
Frankó történet vállalható főhőssel, sok küldetés(fajta), egy halom fejleszthető tulajdonság
Negatívum
Túlkomplikált, sokszor nehézkesen működő irányítás, ronda környezet, néha sajnos elég monoton