![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
PlayStation.Community |
||||||||||||||||||||||
Le is kút, fel is kút.
A Devolver Digital művészi pontossággal tud szemezgetni a független játékfejlesztők tengerében, kikapkodva rengeteg egyedi és ötletes alkotást, függetlenül attól, hogy egy 3D-s shooterről, vagy egy pixeles kalandról van szó. A Downwell ismét egy ilyen munka, amelyet elsőre a játékosok – és talán kiadók – nagy része visszadobna a vízbe. De mint a videojátékok rövid történelme során megtanultuk, a látszat soha sem jelent mindent. Ojiro „Moppin” Fumoto gyakorlatilag egyszemélyes játéka kőkemény hibrid, amely egyszerre 2D platformer, shooter és roguelike. Az alaphelyzet elég egyszerű: egy stilizált figurával kell lejutnunk egy szörnyekkel és csapdákkal töltött kút legmélyébe, segítségül pedig „puskacsizmánk” szolgál. Hősünk lefelé zuhanását lövöldözéssel tompíthatja, illetve az ellenségekre való eséssel. A hagyományos 2D platformerek vízszintes világképét állítja szó szerint feje tetejére a Downwell: a függőleges haladás és az állandóan jelen lévő gravitáció óriási mértékben hozzájárulnak a játékélményhez. Míg pár biztonságos zónánál pénzhez és új fegyverekhez juthatunk, állandóan zuhanunk lefelé, amit igyekszünk hatékonnyá tenni a taktikus lövöldözéssel és landolással. De talán ez a GIF többet árul el: Vagy ez: Könnyű megismerni, de nehéz kiismerni: így lehetne jellemezni legjobban ezt a kis kuriózumot. A monokróm színvilág és a minimális lehetőségek is arra ösztökélik a játékost, hogy kizárólag a játékmenetre koncentráljon. Minden szint után kiválaszthatunk egy fejlesztést, amely megkönnyítheti zuhanásunkat, míg az időnként előbukkanó üzletekben növelhetjük életünket vagy lőszerünk számát. Bár elsőre a véletlenszerűen generált kút végtelenítettnek tűnhet, valójában le lehet játszani a játékot, amit követően egy nehezebb mód is megnyílik. Ráadásul három szint után a helyszín is változhat, amely különböző megközelítést igényel. Míg a bevezetőként szolgáló barlang több stabil támpontot is nyújt, a víz alatt már a levegőre is koncentrálni kell. Fokozatosan, miután egyre ügyesebbé válik az ember, újabb célokat tűzhet ki magának, amit sokkal izgalmasabbá tesz a kombók jelenléte. Ha landolás nélkül, ellenségről ellenségre ugrálva, lövöldözve, lebegve-libegve tudunk navigálni, akkor lőszerrel és élettel jutalmaz meg a játék. Ez az egész egy eszméletlenül frenetikus és izgalmas játékmenetet eredményez, ahol minden újabb szint, minden újabb képesség és újabb fegyver ugyanúgy új taktikát igényel – sőt követel – a játékostól. Az összegyűjtött pontok más színpalettákat és stílusokat nyitnak fel, amelyek újabb lehetőségeket nyitnak meg: a „lebegős” stílus lassabb zuhanást jelent, míg a „gurulós” több életet, de kevesebb fejlesztési lehetőséget. A Downwell minimalista megjelenést és kezelést választott, tökélyre fejlesztett játékmenettel. Bár egy idő után hiányzik, hogy több dolgot nem lehet megszerezni benne, még is azt mondom: úgy jó, ahogy van. Alkotója 48 óra alatt rakta össze, és egy hihetetlenül addiktív, pörgős, nem-túl-könnyű-nem-túl-nehéz kompakt kis drágakő lett belőle. Természetesen rétegjáték, de az a réteg rengeteget fog vele szórakozni. Ojiro Fumoto megtette az első lépést, a Devolver újból egy remek játékba fektetett, a Downwell pedig játéktervezésből jeles! (A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! A szoftver Cross-Buy a két platform között, de nincs Cross-Save.) Kiadó: Devolver Digital Fejlesztő: Moppin Megjelenés: 2016.05.24. Ár: 1529 Ft Játékosok száma: 1 Kép: 1080p Demo: Nincs Méret: 58.73MB (PS4), 49MB (PSV) Web: http://downwellgame.com/ PSN feltöltőkártya: https://www.konzolokszervize.hu/ 7. Kazama_Jin PlayStation.Community tag
2016.08.22. 01:01:52
6. MolonLave Főszerkesztő-helyettes
2016.08.21. 20:04:50
5. Kazama_Jin PlayStation.Community tag
2016.08.20. 12:53:30
4. MolonLave Főszerkesztő-helyettes
2016.08.18. 21:11:35
3. Kazama_Jin PlayStation.Community tag
2016.08.18. 18:27:57
2. REDALERT99 Uncharted 2 Veterán
2016.08.18. 09:07:35
1. Onimushaman Szerkesztő
2016.08.17. 21:43:46
|
|
|||||||||||||||||||||
PlayStation.Community Statisztika![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
---|