PlayStation.Community

2016.08.07. 11:30 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Értékeld a cikket!
Kockák harca.

A Paranautical Activity egy pixel art grafikai köntösbe bújtatott roguelike FPS játék, amely hozzám hasonlóan nem rabolja az időt felesleges bevezetővel, háttértörténettel, vagy tutoriallal, egyszerűen csak behajítja a játékost a mély vízbe. A játékmód és a karakter kiválasztása után már kezdetét is veszi az oldschool darálás. Feladatunk, hogy teremről-teremre haladva megtaláljuk a főellenség által őrzött liftet, amivel eljuthatunk a következő szintre, ott újabb termeken kell átverekednünk magunkat és így tovább, egészen a 8. szintig, ahol a végső főellenséget legyőzve kiszabadítjuk a stáblistát.

A dolog nehézségét az adja, hogy minden egyes terembe belépve az ajtók ránk zárulnak és addig ki sem nyílnak, míg az összes nyakunkba hullott rémséget le nem vadásztuk. A navigálásban a HUD közepén helyet foglaló kis térkép lesz segítségünkre, ami jótékonyan előrejelzi, hogy a szomszédos szobák sima ellenfeleket, boltot, vagy netán egy boss-t rejtenek magukban. Elhullott ellenlábasaink némi lootot hagynak maguk után, ami lehet élet, pajzs, lőszer a szuper fegyverhez, power-up, vagy arany, amit a boltokban költhetünk el. A roguelike hagyományokhoz hűen a szintek szerkezete és maguk a termek tartalma random-generált, így biztosítva van, hogy nem fogunk egy szintet végigvinni kétszer ugyanúgy.
Ha a fenti kis leírásból valakinek a The Binding of Isaac ugrott volna be, akkor az már képben van, hogy milyen is a játék felépítése. Csak míg Isaac kalandjában a szobába beérve teljes rálátást kapunk a szituációra, addig a PA-ban az FPS nézetnek hála előfurdalhat, hogy a folyamatos oldalazás, vagy hátrálás közben belebotlunk egy látótéren kívül eső ellenfélbe, vagy csapdába, ami nem lesz rest leszedni a féltve őrzött életünket.

A program három játékmódot tartalmaz, melyből kezdetben csak egy választható, de miután a Classicot letudtuk, úgy oldjuk fel a lezárt Hardcore-t, majd ha mindent megszereztünk, akkor az Infinite-ot.

A négy karakter (plusz a három rejtett) leginkább fegyverben, sebességben, sebzésben, tüzelésben és életpontban különböznek egymástól. Ezeket a tulajdonságokat mind feltuningolhatjuk a boltokban megvásárolható, vagy a boss-ok legyilkolásáért járó tárgyakkal, valamint arzenálunkat is lecserélhetjük, ha találtunk egy fegyverraktárt, de a boltban is vehetünk új gyilkoló eszközöket. Elhalálozás esetén az összes tuningot elveszítjük és az egész játékot kezdhetjük elölről a választott karakter sztenderd értékeivel és fegyvereivel. Ellenfeleinket az alap, végtelen lőszerrel ellátott fegyveren kívül egy véges muníciójú, de nagyot sebző spéci fegyverrel, eldobható bombákkal és a limitált ideig ható power-up segítségével is a másvilágra küldhetjük. Ezeknek a fegyvereknek és tárgyaknak egy része addig nem fog megjelenni a pályákon, amíg a szükséges kritériumokat el nem értük. Ezekről az Unlocks menü ad tájékoztatást.
A grafika minimalista, de ugyanakkor stílusos pixel art megjelenítést alkalmaz 3D-ben, ami olyan hatást kelt, mintha minden egyes fegyver, tárgy és ellenfél legókockákból épülne fel. Az irányítás kezdetben nem túl kényelmes, mert igen lassan fordul a kamera, amit az Options menüben némileg orvosolhatunk, de 100-as értéken sem volt számomra tökéletes. Igaz, a szörnyek se túl izgágák, de mivel több irányból is érkezhet az áldás, ezért folyamatosan mozgásban kell lenni, így elengedhetetlen a precízebb célzás.
A hangok közül csak a zenéket tudom kiemelni. Meglepően jó kis electro és drum and bass muzsikák szolgálnak a harci kedv megteremtésére és fenntartására. A szavatosságra sem lehet panasz, mire megnyílik minden az Unlocks menüben, addig párszor retinán leszünk csapva a Game Over feliratot szimbolizáló pixeles halálfej ikonnal. Amúgy a nyolc szintet kellő tapasztalattal és szerencsével negyedóra alatt le lehet darálni, de arra valószínűleg csak a Neoi képességekkel rendelkező hardcore játékosok lesznek képesek.

A Paranautical Activity tipikusan az a játék, amire a nagy költségvetésű programokon nevelkedett, átlag gamer rá se fog nézni. Ha meg mégis bepróbálkozik nála, akkor keresztben nyeli le a program, mert hiába az egyszerű játékmenet, a magas mesterséges un-intelligenciával ellátott (értsd: sík hülye) ellenfelek, ehhez a cucchoz koncentrálás, kitartás, rutin és némi szerencse kell. Viszont ezeket a dolgokat és a játék árát inkább valami másra fogja fordítani. A három ember alkotta program célközönsége a hardcore lelkületű, az ínyenc és a repetitívséget tűrő halmaz metszetében helyezkedik el.
Így, ha rendelkezel ezzel a három tulajdonsággal, nem rettent el a grafika stílusa, és bírod a drum and bass-t, akkor tehetsz vele egy próbát, minden egyéb esetben jobban jársz, ha a játék árából inkább moziba mész.

Fejlesztő: Code Avarice
Megjelenés (PS4): 2016.06.01.
Ár: 10USD / 8GBP / 3.090Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Hang:
Demo: Nincs
3D támogatás: Nincs
Move támogatás: Nincs
Méret: 215MB
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
4. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.08.08. 07:19:57
LV28
Válasz 3. Onimushaman üzenetére:
Olyat meg nem igen kapsz manapság. Ajánlom majd a BF1-et, de igazából ott is "csak" a téma és hangulat ami kiemeli a játékok szürke tengeréből, amúgy dettó ugyanaz mint a Battlefront csak összetettebb. Mondjuk a kampányára kíváncsi leszek.
3. Onimushaman  Szerkesztő
2016.08.07. 22:35:55
LV24
Válasz 2. mentoloshypo üzenetére:
Nem a kedvenc műfajom. Nagyon nagy pluszt kell adnia, hogy leüljek eléjük (pl: Bioshock).
señor
2. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.08.07. 21:21:12
LV28
Válasz 1. Onimushaman üzenetére:
Nem csipázod az FPS-eket? Jó tudni.
1. Onimushaman  Szerkesztő
2016.08.07. 14:04:08
LV24
Jó leírás, viszont ez a cucc mindent összegyúrt, amit nem szeretek (random, fps, hameghalszbaszhatodazegészet).
señor
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Journey to the Savage Planet (PS4, PSN)
2020.02.25. 13:23 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Békével jöttem! (Á, dehogy!)
Hardver - DualShock 4 Back Button Attachment
2020.02.24. 11:16 Techno
10 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Pssz! Haver! Kell két új gomb a DualShockodra?
Mozi - Úriemberek
2020.02.24. 11:06 Cool-Túra
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Az igazi gengszterek tényleg öltönyt viselnek.
Untitled Goose Game (PS4, PSN)
2020.02.23. 18:17 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Petunia
Minden idők legnagyobb rémsége.
Lornsword Winter Chronicle (PS4, PSN)
2020.02.23. 18:09 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Az unalmas tél közeleg.
Dragon Ball FighterZ - FighterZ Pass 2
2020.02.21. 19:39 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Folytatódik a küzdelem.
Beholder 2 (PS4, PSN)
2020.02.21. 16:39 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: nadasurf
"Leugrani egy szikláról és zuhanás közben szárnyat építeni."
Patapon 2 Remastered (PS4, PSN)
2020.02.20. 16:00 Kedvcsináló
1 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Ritmikus harci dobok háborúja.
Mozi - Ragadozó madarak
2020.02.18. 21:00 Cool-Túra
10 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Erős Nők, Akiknek Nincs Szükségük Férfiakra.
EarthNight (PS4, PSN)
2020.02.18. 20:48 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Sárkány ellen sárkányfű… akarom mondani Skydive?