PlayStation.Community

2016.08.19. 08:30 Játékteszt
23 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Roncstelepre.

A nem is oly távoli, poszt-apokaliptikus jövőben maroknyi milliomos elborult és beteg játékokkal szórakoztatja magát: gyógyszerekkel és különféle eszközökkel lebutított, leegyszerűsített embereket mészárolnak széttuningolt járműves pszicho- és szociopata sofőrök, akikre fogadhatnak. Na, ez a játék nem erről szól, ugyanis a trancsírozást és mészárlást semmilyen módon nem teszi indokolttá a fejlesztőcsapat. Ez így – önmagában – alapvetően nem lenne probléma, de sajnos sokrétűen teljesít alul ez a régmúlt nosztalgiára építő Kickstarter projekt.
...mert évekkel ezelőtt még szórakoztató lehetett céltalanul járókeretes néniket, teheneket, farkasokat, túlsúlyos személyeket, és úgy általánosságban élőlényeket pontokért az autó alá gyűrni, vagy a kellékek széles választékával szétaprítani, de azóta sokat fejlődtek a játékosok igényei. De ha ezen a konkrétumon túl is lépünk, akkor is csiszolatlan képződményre lelünk.

A Carmageddon: Max Damage alapvetően egy árkád típusú autós játék, ahol különféle tájakon kell feladatokat teljesíteni. Bizonyos pályákon kötött a cél, mint például egy verseny vagy egy checkpoint-vadászat; míg máskor három opció közül döntheti el a játékos, hogy épp mit szeretne. Ilyenkor bezúzhatja az összes ellenfelet, részt vehet a versenyben, vagy levadászhat minden egyes gyalogost. Az utóbbi talán a legnehezebb, ugyanis egy általában bonyolultan megszerezhető képességen kívül csak hallására és látására hagyatkozhat. Az első játszható terepen például közel nyolcszáz sétáló célpontot kell levadászni, ami közel sem egyszerű feladat.
Ilyenkor időhöz is köt a program, amit sokféleképp növelhetünk: a szétszórt sárga hordók mind pár másodperccel spékelik meg a visszafelé számláló órát, ahogy a törés-zúzás, és a polgárok ritkítása is. Számos egyéb segédeszköz is igyekszik könnyíteni (vagy nehezíteni) a dolgunkat, amit szintén – ámbár más színű – hordókból szerezhetünk meg. Nagyobb sebzéssel könnyebben roncsolhatjuk ellenségeinket, míg máskor mérges gázt ereszthetünk a gyalogosok közé. Sőt, néhol le is lassíthatjuk, vagy meg is béníthatjuk az egyébként is kissé szuicid élőlényeket. Nagyon furcsa és bizarr, hogy akár egy romokban heverő városban, akár a semmi közepén száguldozunk, az emberek csak úgy lófrálnak, alig-alig megrémülve a Mad Max ihlette verdáktól.
Azonban az egy dolog, hogy a civilek kissé egyszerűek: könnyebb időt és pontot szerezni. Az viszont már kevésbé bocsátható meg, hogy az ellenséges járművek mesterséges intelligenciáját „intelligenciának” nevezni nagyon erős jóindulattal lehet. Verseny közben elfelejtik, hogy miért is léteznek, és vagy egyszerűen csak megállnak az út közepén vagy ösztöneikre hallgatva elkezdenek vadászni ránk. Ez a „vadászat” sem valami komplex: nekünk ütköznek ahogy tudnak, aztán targoncaként szállítgatnak körös-körül. Ilyenkor szinte lehetetlen megszökni előlük, így egy röpke gombnyomással, értékes pontokat beáldozva teleportálhatunk egy kicsivel arrébb. Ez a funkció eredetileg arra lett kitalálva, hogy egy extrém helyzetből kászálódhassunk ki: egy kisebb pontlevonás, és újra akcióban vagyunk. Viszont a hüllőreflexeken kívül másra képtelen konkurenciánk állandó társsá teszi ezt a funkciót. Elsőre még jópofa lehet, hogy szinte lehetetlen elveszíteni egy meccset, de hamar unalmassá és bosszantóvá válik a helyzet. Ha pedig épp valami mással bíbelődnénk – ergo irtjuk a népet -, akkor viszont pokollá teszi életünket a rendíthetetlenül tolakodó ellencsoport.
A pontoknak egyébként kettős funkciója van: egyrészt újabb eseményeket, színhelyeket és játékmódokat nyithatunk meg velük; másrészt az említett „autómentésen” kívül javíthatjuk is mozgó fegyverünket. A javítás animációja egyébként kifejezetten jópofa: minden nagyobb letört és hátrahagyott alkotóelem visszarepül eredeti helyére.
A meccsek elején véletlenszerűen az egyik ellenséges kocsi „ellophatóvá” válik, így ha azt szétzúzzuk, meg is kaparinthatjuk magunknak. Innentől kezdve a megfelelő gyűjteni valóval fejlesztgethetjük, erősebbé, strapabíróbbá vagy gyorsabbá téve a széles felhozatalt. Aki szívesen vágja bele a fejszéjét, annak lesz bőven mit gyűjtögetnie, ugyanis a csapat nem spórolt az autók, a helyszínek és a gyalogosok száma terén.

Amivel azonban igen, az a játék megfelelő polírozása. Egy autós játék legnagyobb bűne, ha rossz az irányítás. A legújabb Carmageddon résznek sajnos ez sikerült. Egyszerűen borzalmas kezelni a járművet, és nincs az a beállítás, ami meg tudná menteni. Egy ilyen jellegű játéknál a könnyed, fürge mozgás jó, hisz a cél bravúrosan kicselezni a többi résztvevőt, illetve bedarálni a szerencsétlen járókelőket. Ehelyett olyan, mintha szárazföldön próbálnánk egy csónakot vezetni.

A sors furcsa fintoraként a multiplayer módból pont a gyalogosok hiányoznak, ami kellemetlen negatív ellensúlya a most már gondolkodó ellenfeleknek. A plebsz hiányában nincs könnyed módja az idő és a jármű fenntartásának, ami az egyjátékos módtól eltérő, de szintén unalmas és kidolgozatlan élményt biztosít.

Bár az egyjátékos kampány meglehetősen hosszú és tartalmas, tele feladványokkal, a Carmageddon: Max Damage egyszerűen nem tudja fenntartani a játékos figyelmét, sem a játékmenettel, sem a csúnyácska vizuális megvalósítással. Az egész egy nosztalgiába bújtatott fakó, üreges hüvely, amely a perverz és gusztustalan feladatokon és poénokon kívül semmi újat vagy jót nem nyújt. Olyan, mint egy késve érkezett, elavult múzeumi darab: meg lehet nézni, hogy ilyen is volt egyszer. De nem 2016-ban.

(A tesztpéldányt a kiadó biztosította. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából e linkre bökve meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
23. BOSS_OF_GOD  PlayStation.Community tag
2017.05.28. 23:49:33
LV1
Válasz 8. fr3ntzen12 üzenetére:
Rosszul látod, ki kéne próbálnod!
BOSS OF GOD, ILLUMINATI EATER, AND PRO GAMER..
22. BOSS_OF_GOD  PlayStation.Community tag
2017.05.28. 23:40:30
LV1
Válasz 4. Onimushaman üzenetére:
Én vagyok az, mert én olyan 15 évesen egy annó csúcs volt, és most ez nekem adja a nosztalgia fílinget.. egyébként nincs jobb törés egyik játékban sem..nekem meg nem minden a graf.. commodore 64-el kezdtem az ipart.

KERESEK EMBEREKET MULTIRA!!!
BOSS OF GOD, ILLUMINATI EATER, AND PRO GAMER..
21. HunNicoBellic  Mérnök Úr
2016.10.18. 22:00:37
LV17
+1
Én örülök, hogy megvettem. 3-4000 Ft körül van most a store-ban, annyit megér.
Ez a játék szerintem egy jó remake.
Az irányítás hasonló mint az első részben. A mesterséges intelligencia se lett okosabb. És meghalni is ugyanannyira nehéz, mondjuk én normal fokozaton játszom.
A grafika nem egetrengető, de az árcédulával összhangban van.
Aki szerette a Carmageddon 1-et az ezt is fogja szeretni. Még a hangok jórészét is átemelték ("checkpoint", "wrong checkpoint", menü hangok).
Egyedül a felcsendelű zenék teljesen mások.
trance 'n' progressive
20. csibiur  Szerkesztő
2016.08.21. 00:38:51
LV1
+1
Te jo eg mit ossze baromkodtam meg ennek az eredetijevel PC-n, habar ugy emlekszem az iranyitas mar ott is korcsolyapalyas volt. Majd valami PS plusz akcioban 80%-on lehet megveszem.
19. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.08.20. 18:16:33
LV28
Válasz 15. Penge70 üzenetére:
Igazából nem is értem mi értelme ennek a játéknak, kinek van erre igénye.
18. JINBOBEK  PlayStation.Community tag
2016.08.20. 11:44:14
LV11
Ez hasonló a Blood Drive-hoz, csak ott zombikat kell trancsírozni. De kb pont ilyen alacsony minőség/megvalósítással született.
Mindig legyen egy "B" terv!
17. Yokozuna  PlayStation.Community tag
2016.08.20. 10:01:15
LV6
tizedik sor középső kép:
mi tükröződik, honnan-hova? O_o
"Csináltunk fényt. A végén már Unikumból."
16. Penge70  PlayStation.Community tag
2016.08.20. 08:14:44
LV22
Válasz 15. Penge70 üzenetére:
*-szerintem*

még korán van :)
15. Penge70  PlayStation.Community tag
2016.08.20. 08:14:08
LV22
+1
Válasz 14. MolonLave üzenetére:
De ennek a játéknak se a grafikája és se a látványa nem átlagos PS4-en, szerintem szerintem simán ronda és gyenge
14. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2016.08.20. 00:54:35
LV2
Válasz 6. vbalazs üzenetére:
A látvány, összességében - tehát nem csak a grafikai része, hanem a képelemi megvalósítások - átlagosak. A helyszínek, figurák, járművek kinézete, a modellek, a tájak, a színséma, a "visszatekerős roncsanimáció", a power-uppok, ilyesmi.
13. martin  Főszerkesztő
2016.08.19. 21:57:56
LV27
Válasz 11. mentoloshypo üzenetére:
Ok neked is igazad van.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
12. martin  Főszerkesztő
2016.08.19. 21:56:44
LV27
Válasz 6. vbalazs üzenetére:
Ebben valamennyire igazad van, de már nem változtatunk. Tényleg szar, bár mozgásban hangyafasznyit jobb.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
11. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.08.19. 21:45:57
LV28
Válasz 10. Onimushaman üzenetére:
Ez a látványosság PS4-en átlagosnak számít? Akkor elég nagy a baj...
10. Onimushaman  Szerkesztő
2016.08.19. 18:51:24
LV24
Válasz 6. vbalazs üzenetére:
A látványosságot értékeljük még mindig. :)
señor
9. Penge70  PlayStation.Community tag
2016.08.19. 16:24:48
LV22
Válasz 6. vbalazs üzenetére:
ahogy nézegettem a képeket ezen gondolkodtam én is
ez simán bűn ronda
8. fr3ntzen12  PlayStation.Community tag
2016.08.19. 16:22:41
LV4
Kár érte. Érdemesebb lett volna az első részt kiadni remasterben...
7. shadowman  PlayStation.Community tag
2016.08.19. 12:44:11
LV1
Válasz 4. Onimushaman üzenetére:
Pl a terroristák, akik ezt utánozták nemrég Nizzában.
6. vbalazs  PlayStation.Community tag
2016.08.19. 12:03:02
LV3
+1
Ez a grafika ps4-en átlagosnak számít?? Akkor elég nagy a baj...
5. VictorVance  Szerkesztő
2016.08.19. 11:31:09
LV18
+1
Válasz 4. Onimushaman üzenetére:
Aki a legutóbbi Carmageddon megjelenése után lehibernálta magát a folytatás miatt. Mást nem tudok elképzelni.
Örülünk?
4. Onimushaman  Szerkesztő
2016.08.19. 11:27:25
LV24
Válasz 3. VictorVance üzenetére:
Ki lehet a célközönség?
señor
3. VictorVance  Szerkesztő
2016.08.19. 11:14:25
LV18
Mondjuk személy szerint én 4-5 pontnál többre nem is saccoltam ezt a játékot.
Örülünk?
2. Resiskull  PlayStation.Community tag
2016.08.19. 11:07:41
LV21
1. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2016.08.19. 09:44:37
LV15
Ez grafika PS2...
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
CARMAGEDDON: MAX DAMAGE
Sold Out
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Gyenge
Szavatosság:
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Gyenge
4/10
Pozitívum
Sok pálya és feladat, árkád autózás, széles választékú személyre szabhatóság, nosztalgia...
Negatívum
...de talán nem a jó fajta nosztalgia, borzalmas irányítás, vérszegény multiplayer, ízléstelen játékmenet és elévült kivitelezés

MARTIN BELESZÓL
Ha már "őrültködős" játék, akkor pár nap múlva bemutatok egy ennél sokkal jobbat és érdekesebbet...