.
 

PlayStation.Community

2016.08.26. 19:39 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
Jókedvű elefánt tombol a porcelánboltban.

Miután tudósok már azt is bebizonyították, hogy tökéletesség még szubatomi szinten sem fordul elő (sőt...), nem is értem, hogy miért dobálóznak egyesék még manapság, 2016-ban is a tökéletes videojáték fogalmával olyan szinten, mintha ez egy valós dolog lenne.

Tökéletes videojáték nem létezik. Pont.

Ha szigorúan tudományos szempontból nézzük a kérdést, a létező legtökéletesebb videojáték az eredeti versus Pong, hisz ebben minimális a program által kínált és irányított változók száma, viszont a játékélmény szinte teljes egészét a felhasználói oldal határozza meg. De, hogy emiatt valóban tökéletes-e? Nem az, mert mi felhasználók sem vagyunk azok. Néha bénák, erőszakosak, vagy komiszak vagyunk.
Vannak persze közel tökéletes játékok is. A Pac-Man például az. Az elmúlt évtizedek megmutatták, hogy hiába tesznek hozzá bármit, az eredetit felülmúlni úgysem lehet. Tökéletlensége viszont sajnos ott van abban a bizonyos 256. pályában...
Szintén közel tökéletes játék a Tetris, melynek viszont az ember fizikai korlátai jelenik tökéletlenségét.
Általánosságban véve talán igaz lehet, hogy azok a közel tökéletes játékok, ahol a szoftver csak egy kiváló, lehetőségekben gazdag eszközt ad a felhasználó kezébe, hogy az játékélményt rendezzen magának. Nem szabad szűk határokat szabni, de nem is lehet hagyni, hogy a player elvesszen tanácstalanságában. Bőkezűen kell osztani az elismerést, de vigyázni kell rá, hogy a siker ne hullhasson túl gyorsan a felhasználó ölébe. Egyértelmű célokat kell kitűzni, de titkokat is tartogatni kell bőségesen. Uniformizált megoldásokat kell biztosítani, de meg kell hagyni a saját útkeresés lehetőségét is.

Nos, ha a fenti képletet - okoskodást / okfejtést / analógiát - rávetítem a PlayStation 4-es Dangerous Golfra, akkor azt kell mondanom, hogy igen gyerekek, született egy majdnem tökéletes indie játék!

A DG alapötlete nem új. Egyszer régen a PS3 éra elején volt egy PAIN nevű ügyességi game, amiben minél nagyobb kárt kellett csinálni különféle helyszíneken egy kilőtt emberkével. Valami nagyon hasonlóról szól ez a golfozás is.
A PAiN-t én sokat toltam egyedül és bulizós partiban is. Megéreztem az ízét, de igazából mégsem működött receptje úgy, ahogy kellett volna. Egyedül zúzva hamar elérkeztem oda, hogy az újabb magas pontszámok előhozása már túl komplikált volt nekem, társaságban pedig a nem, vagy csak minimális mértékben videojátékos barátaim gyorsan beleuntak abba, hogy egy kis ügyetlenkedés miatt a rosszul kilőtt figura bármiféle tarolás nélkül is becsapódhatott a pályába, ezért még a minimális sikerélmény is elmaradt.
Hogy tudatosan vagy sem, a Dangerous Golf készítői ilyen apróságokra is figyeltek.

Az alapállás az, hogy a szoba-, vagy teremszerű pályákon úgy üssünk el egy golflabdát, hogy az minél nagyobb anyagi kárt okozzon a berendezésben. A helyszínek között ehhez mérten van például egy csilli-villi, szuper-értékes cuccokkal telepakolt múzeum, egy kiválóan felszerelt éttermi konyha, és többek között egy fényűzően berendezett kastélyszoba is. Kifejezetten látványos formában lehet szó szerint szanaszét b@szni mindent, és ez már az első perctől kezdve fergeteges hangulatot teremt.
Kezdéskor szétnézhetünk a pályán, felmérhetjük a lyuk helyzetét, és megfigyelhetjük a legértékesebb, állatában alapfeladatként elpusztítandó tárgyakat. Elképzeljük a labda útját, felkészülünk a kézi irányításra.
A valós fizikai törvényeket is többé-kevésbé alkalmazó rendszerben a számolnunk kell az elütés után esetlegesen direkt találatként elérhető lehetőségekkel, és némely, a földtől kissé elrugaszkodott opciókkal is. Ilyen például az adott pontszám után aktiválódó SmashBreaker, ami a labdából egy Bullet-Time effektussal belassított, reptében egy ideig irányítható, lángoló lövedéket varázsol, s mellyel sokkal látványosabban és gyorsabban lehet tarolni. További lehetőségünk a taktikázásra a labda megállása után aktiválható lökéshullám, mely elsőre kis felesleges butaságnak tűnik, némi fifikával azonban kifejezetten gyilkos fegyverré avanzsálható, mely váratlan eredményt szerezhet az utolsó pillanatban.
Az ütések végét - ha csak nem rögtön az első ütésből bemegy a labda - mindig a golfban megszokott puttolással kell zárnunk, ahol újabb lehetőségek adódhatnak az extra pontszerzésre. Ilyenkor erőből és finoman is elüthetjük a labdát, a távolságtól függően, de a bátrabbak egészen túlzó, akár több falról visszapattanós trükkökkel is próbálkozhatnak. A játék ilyenkor egyébként igen erős könnyítést ad, azaz nem kell annyit bajlódni a szögekkel, mint egy szokásos minigolf szoftverben, vagy biliárdban. Negyvenöt fokban szinte minden bemegy 3 falról is, de üthetsz hátrafelé is reverse 180-at - a lényeg, hogy lehetőleg ne álljon mozdíthatatlan objektum a labda útjába.
A menetek végén megkapjuk az okozott kár összegét, amit érmekkel díjaz a gép. A bronz, ezüst és arany pusztítások mellett platina is elérhető, de ehhez már igen sok szorzót be kell aktiválni. Az újabb helyszínek és pályák érmegyűjtögetéssel nyithatók (és ha jól vettem észre, egy adott pályán minden érme külön is behozható).
A játék zsenialitását az adja, hogy minden egyes pályán rendkívül sokféle taktikát alkalmazhatunk, vérmérsékletünktől függően, tehát nem kell "instawin" technikákat bemagolnunk. Emellett rengetegféle opcionális, titkos, vagy speciális feladatot is megcsinálhatunk, ami még egy izomból letarolt pályánál is többszöri újrajátszást eredményez. Sokszor egészen meglepő helyeken is vannak titkos dolgok, és néha véletlenségből jössz rá olyan - utólag már persze evidens - trükkökre, amikkel köbméterekkel nagyobbat tudsz tarolni, mintha a klasszikus direkt ledöntögetésben gondolkodnál.

Ami szerintem nagy dolog ebben a kis indie sz@rban, hogy egyfelől rendkívül tartalmas, másfelől mindenki könnyen megszeretheti.
Ha egyedül játszol, végigviheted a "világ körüli" kampány módot, majd visszamehetsz bármelyik neked tetsző pályára, felfedezni a titkosakat. Van benne platina trófea, tehát akár belemehetsz a kimaxolásba is, amihez nagyon sok szerencse és nem kevés taktikázás kell majd. Ezen felül hajthatsz az online ranglistákra is eredményeiddel, ami szintén egy jelentős kihívás.
Ha otthoni partiban játszol, a DG kiválóan beválik a bulikban, mert nagyon könnyen kezelhető, anti-játékosoknak is. Gyakorlatilag mindig van eredmény és egy kis szerencsével látványos tarolás is, és ez a sikerélmény, meg a vége-pontszám izgatott várása, bárkiből azonnal gyereket csinál. Persze a szoftver online multit is kapott, itt 2-8 player rombolhat. Szuper ötlet, hogy multiplayer módok kooperatív és kompetitív verzióban egyaránt élvezhetők, tehát a versenyszellem érvényesülése, vagy a közös eredmény elérése is motiválhatja az együtt játszókat.

A játék grafikájának technikai szintjét nézve nem egy nagy was ist das, de a látvány mégis jó. Atomra túl van tolva a polírfa-, fém-, és üvegeffekt, minden úgy csillog, mint a Salamon töke (egy porszem se' sehol), szinte könyörögnek érte a pezsgősüvegek és Ming-korabeli, felbecsülhetetlen értékű vázák, hogy szétbombázd őket. Amikor viszont végre beindul a tüzes labda, brutális pusztulás szabadul el a pályán, tombolnak a fényeffektek, millió törés hangja hallatszik, és szinte a zsigereidben érzed, hogy most nagyon odatettél a kultúrának. A zenék is teljesen jók, pörgős, bulis rocknroll zakatol, ez kell hozzá.

A fejlesztő Three Fields Entertainment csapata nem kezdőkből áll. Egy páran ex-Criterion arcok, akik olyan játékokon dolgoztak, mint a Black, vagy a Burnout. Azt gondolom, hogy nagyon jó ötlet volt részükről ebbe az ügyességi témába belenyúlni, és kifejezetten jól sikerült a játékosbarát megvalósítás. Kiváló a hangulat, abszolút működik a multi, nem egy hamar elkopó programról van szó. Gratulálok a készítőknek (és köszönöm a tesztkódot), remélem páran a PSC-ről is belekezdenek majd a golfozós pusztításba!

1-4 player
Online 2-8 player (PlayStation®Plus online multiplayer)
DUALSHOCK®4 Vibration Function
Remote Play
HD Video Output 720p,1080i,1080p
Méret: 5.2GB
Ár: 5490Ft
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2016.09.01. 10:48:29
LV1
"Egy páran ex-Criterion arcok, akik olyan játékokon dolgoztak, mint a Black, vagy a Burnout"

Így már mindent értek :D
psn: HunDesolator
7. Richard  PlayStation.Community tag
2016.08.31. 15:13:44
LV5
Baró! Tombolni ak
arok, csak majd ha akcióba lesz :)
6. Petunia  Szerkesztő
2016.08.27. 11:20:42
LV12
Válasz 5. Onimushaman üzenetére:
Igaz. Annál inkább. :)
Endure and Survive
5. Onimushaman  Szerkesztő
2016.08.27. 09:57:53
LV24
Válasz 4. Petunia üzenetére:
2007. :)
señor
4. Petunia  Szerkesztő
2016.08.27. 09:52:55
LV12
De jó, hogy írtál. :) A Pain sem most volt, banyek, 2009...??? :O
Endure and Survive
3. Alyssa  Kitiltott felhasználó
2016.08.27. 08:50:37
LV3
Válasz 2. Onimushaman üzenetére:
AZ FPS BLACK? A kedvenc FPS-em BLACK? A próféta beszéljen Belőled!
2. Onimushaman  Szerkesztő
2016.08.26. 20:12:08
LV24
Elvileg télen lesz Black PS4-re.
señor
1. Onimushaman  Szerkesztő
2016.08.26. 20:11:39
LV24
Az ilyen csapatokat támogatom, a játék meg nekem való.
señor
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Elmélkedő - Polkorrekt tartalmak a videojátékokban
2018.12.16. 11:00 PlayStation.Community
48 hozzászólás
Szerző: martin
Most akkor milyen bőrszínű és mely vallású ember ölhet büntetlenül milyen neműt és milyen korút?
RiftStar Raiders (PS4, PSN)
2018.12.09. 21:48 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Andras_01
Shoot-Loot-Death-Restart-Death-Restart.
Marvel's Spider-Man - Turf Wars kiegészítő csomag
2018.12.08. 09:33 Kedvcsináló
11 hozzászólás
Szerző: JediEco
Kevésbé ütős a műanyag kalapács.
Oh My Godheads (PS4, PSN)
2018.12.07. 09:08 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Az istenek a fejükre estek.
Nefarious (PS4, PSN)
2018.12.06. 19:17 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Fordul a kocka, avagy egy bűnöző családjában is történhet tragédia.
11-11: MEMORIES RETOLD (PS4)
2018.12.05. 12:43 Játékteszt
4 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A Nagy Háború vérmocskos poklának gyönyörűen megfestett tablóképe.
Neverout (PS4, PSVR, PSN)
2018.12.05. 09:24 PSC egyperces
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
A tömör kocka.
DARKSIDERS III (PS4)
2018.12.04. 11:21 Játékteszt
26 hozzászólás
Szerző: Andras_01
Wake up, Prince, wake up!
The Forest (PlayStation 4)
2018.12.03. 17:00 PlayStation Network
6 hozzászólás
Szerző: martin
X-akták + Lost.
Valthirian Arc: Hero School Story (PS4, PSN)
2018.12.03. 09:48 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: angyalkus
Kalandok a varázslatos igazgatói irodában.