PlayStation.Community

2016.07.01. 21:12 PlayStation Network
14 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Csak erős idegzetűeknek!

Igazából félek megírni ezt a Soft Body tesztet. A Tisztelt Olvasók bizonyos százaléka ugyanis a screenshotokra pillantva nagy magabiztossággal és kendőzetlen stílusban fogja megkérdőjelezni az anyag létjogosultságát a négyes számú PlayStation gépen. Meg kell mondjam, nekem sem ez a típus lebeg a lelki szemeim előtt, amikor azon a csodán elmélkedek, melyet a Naughty Dog követett el mostanság a platformon, de vegyük tudomásul, hogy sok gamer a régi nintendós, vagy ataris idők ízére vágyván nem átall az ilyen, fakocka egyszerűségűnek tűnő, valójában szana-széjjel sz**ató cuccokkal kínozni magát, preferáltan nagy képernyőn és kontrollerrel.
Nemrégiben volt szerencsém az Assassin’s Creed: Identity-vel telefonon kötni közelebbi ismeretséget, és bár maga a játék teljesen rendben volt, az eset kitűnő példaként szolgált arra, milyen érintőképernyőn irányítani egy olyan stílust, ami nem point-and-click, hanem nagyon sok, hirtelen és apró mozgást kell benne tenni a karakterünkkel. Többször rohadtul felidegesítettem magam vele, szóval el tudom képzelni, hogy a Soft Body-féle őrület milyen élmény lenne telefonon vagy tableten... legalábbis nem mindennapi. Nem is csoda hát, hogy PS4-en kívül csak PC-n, illetve nemsokára PS Vitán érhető el a szóban forgó cucc, melynek egyik érdekessége, hogy az életre hívója nem fejlesztőstúdió, hanem egy Zeke Virant nevű, Belgiumban élő amerikai úriember, egy személyben. Zeke nem csupán programozó, hanem pályatervező és zeneszerző is, innen nézve pedig simán elképzelhető, hogy a Soft Body-t képes volt egyedül összerakni.
Az anyag valójában semmilyen szempontból nem átlagos, ezért nagyon nehéz egyáltalán kategóriába sorolni. Alapvetően rejtvényjáték, mert feladatokat kell megoldani benne az adott szint teljesítéséhez. De ugyanennyire akciójáték (vagy shooter) is, mivel a karakterünknek számító golyóval rengeteget kell össze-vissza manőverezni, pattogni, sőt ellenfeleket megsemmisíteni, egy igen gyorsan kaotikussá átalakuló világban. Akció-rejtvény műfaj nem létezik, úgyhogy próbálom legjobb tudásom szerint jellemezni a cuccot, mely még így sem lesz mentes a fehér foltoktól és általam valószínűleg soha le nem leplezett, meg nem hódított magasságoktól. Az alapötlet sokkal egyszerűbb annál, amivel a kivitelezésben találkozunk. A főszereplő egy apró, kígyószerű alak, vagy ecsetfej, maga a Soft Body, akivel tömböket színezünk ki. Ezt az egyszerűnek és meditatívnak tűnő, kellemes tevékenységet igen hamar az életünkre törő gonosz négyzetek által kilőtt golyók nehezítik meg. Mivel az igazi barát a bajban ismerszik meg, a golyókkal együtt jelenik meg társunk, a „szellemtest”, mely képes megsemmisíteni a golyókat kilövő kockákat, de ehhez eggyé kell válnunk vele. Olykor szükség van arra, hogy a két test külön mozogjon, mely a két analóg kart külön mozgató agymunkát, meg nem kevés türelmet és kitartást igényel. A sebességüket az R2-vel lassíthatjuk, erre sokszor van szükség a gyorsan cikázó lövedékek elkerülése végett.
Szerintem már a betanító rész is tök nehéz, pedig ott még tényleg csak a felszínt kapargatjuk. Egy átlagos pálya több szakaszból áll, az objektívákat egyesével kell abszolválni a továbbhaladáshoz. Maximum három életünk lehet. Alapvető feladat a tömbök befestése, de ezt igen hamar golyózáporban és nyomkövető lövedékek elől is menekülve kell kivitelezni. Ugyanezt a típust követeli meg az ellenfelek megsemmisítése egyrészt az átfestésükkel, másrészt a rajtuk történő keresztülrepüléssel, de utóbbira csak a szellemtest képes (illetve a kettőt egyesítő, közös test.) Ugyancsak a szellemtest specialitása a labirintusszerű csőben egy golyó átterelgetése. Ahogy küzdjük előre magunkat a pályákon, úgy lesz egyre több az ellenfél, akik eliminálása mind bonyolultabb stratégiákat követel meg. Egy idő után én már úgy éreztem, hogy inkább csak a golyók ellen küzdök, és rengeteg reflexet kell megtanulni, majd tökéletesíteni, hogy eredményesen haladjak előre. Aki szereti ezt a stílust, az biztos jól szórakozik vele, engem inkább demotivált. Pedig léteznek nehézségi szintek is: a könnyebb Soft Game három fejezetet és összesen harminchat pályát tartalmaz, míg a nehezebb Hard Game huszonöt pályát. Tekintve, hogy nekem már a Soft Game első fejezetének utolsó pályáján, azaz a boss harcon sem sikerült átküzdenem magam, halvány elképzeléseim vannak arról, hogy milyen lehet a nehéz terep.
A Soft Body a témaválasztáshoz abszolút passzoló, minimalista, csak pár színárnyalattal dolgozó látványvilággal rendelkezik, és a zenei háttér is pont olyan, amit várunk. Kőkeményen rétegjátékról beszélünk, de még az érdeklődőknek is ajánlanám, hogy nézzenek meg pár videót a játék megvásárlása előtt. Nekem beletört a bicskám, és nem vágyom a kínlódás folytatására, de nagy riszpekt a fejlesztőnek, mert látszik, mekkora tudás kell egy ilyen anyag egyedül történő összeeszkábálására. Remélem, a Soft Body is megtalálja a célközönségét.

(A játék megvásárolható a PlayStation Store-on, PS4 platformra, 3.990 Ft.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
14. martin  Főszerkesztő
2016.07.14. 20:54:02
LV27
Válasz 12. Petunia üzenetére:
...aztán csendben meghal.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
13. Binder  Drift & Photo
2016.07.05. 00:34:40
LV22
Válasz 10. Petunia üzenetére:
Hátőőő xD
12. Petunia  Szerkesztő
2016.07.04. 22:34:05
LV12
Válasz 11. Janinja82 üzenetére:
Igen, úgy biztos jó szórakozás, ha az ember egyszerre csak 1-2 pályát nyom le ebből. :)
Endure and Survive
11. Janinja82  Mérges Sárkány
2016.07.04. 19:53:13
LV3
Aki nem 25 éve kezdte az ipart az nem is sejtheti, hogy régen mennyit szívtunk mindennel. Egy játék végigvihető lehetett kb 40 perc alatt. Még is néha napokat vertünk bele és azért is újra kezdtük. Ennél a játéknál lazzítás képpen elég 1 pálya és már ott hátra döl az ember, hoy: - Na ezt is megcsináltam! - ez a komoly benne!
10. Petunia  Szerkesztő
2016.07.04. 15:55:34
LV12
+1
Válasz 9. Binder üzenetére:
Akkor jó szórakozást hozzá. Remélem, nem vagy hajlamos epilepsziára. :D
Endure and Survive
9. Binder  Drift & Photo
2016.07.03. 22:01:54
LV22
Válasz 4. Petunia üzenetére:
Engem felizgattál...:)
Én simán gerjedek ezekre...a Resogunt mai napig nyomom, napi szinten...valahogy számomra meditatív az a káosz és szo**tás amit ott átélhetek...egy Uncharteddel töltött este méltó levezetése...:)
8. martin  Főszerkesztő
2016.07.03. 20:54:57
LV27
Én már ezekre a gif-ekre is gerjedek.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
7. Petunia  Szerkesztő
2016.07.03. 12:34:55
LV12
Válasz 6. Ragle üzenetére:
Teljesen félreértetted, amit írtam. A Soft Body meg a "nyakunkba hullik a siker", nem is beszélve a YouTube-os játék nézés között van némi különbség. A játék kategórián belül arra gondoltam, hogy legyen szórakoztató, melybe az egészséges kihívások is beletartoznak tszetesen - és nem az extra nehézségi szintekre gondolok, bár egy idő után azok könnyebbek, mint a sima hard.
Endure and Survive
6. Ragle  PlayStation.Community tag
2016.07.02. 17:55:22
LV5
Válasz 4. Petunia üzenetére:
Minden játék jó annak, aki szereti az adott stílust. Pl aki szereti a szar játékokat, annak a szar játékok is tök jók.
Na meg sosem értettem, hogy miért jó az, hogy a nyakunkba hullik a siker. Szerintem egy játék akkor jó, ha kellően nagy kihívást tud nyújtani. Ha csak a kikapcsolódás, és a sztori érdekel, akkor ennyi erővel youtubeon is végignézheted a játékot, és akkor 80 helyett 100% lesz a relax.
5. Petunia  Szerkesztő
2016.07.02. 10:57:44
LV12
Ja és a fejlesztő srác életrajza is megér egy misét: "In May 2014, Zeke graduated from the New York University Game Center with an MFA in Game Design. At NYU, he studied under great designers and thinkers like Frank Lantz, Eric Zimmerman, and Bennett Foddy and designed games from the ground up in a number of roles including programmer, sound designer, level designer, and more." http://zekevirant.com/bio.html

Megáll az eszem, hogy mik vannak jobb helyeken. New York University Game Center és Game Design, mint szakirány? Ott halálosan komolyan veszik azt, ami máshol csak "játék". :)
Endure and Survive
4. Petunia  Szerkesztő
2016.07.02. 10:53:49
LV12
Válasz 3. PSti üzenetére:
Sztem ez egy tök jó játék annak, aki szereti ezt a stílust. Eszméletlen profin van megcsinálva, csak sztem túl nehéz, legalábbis nekem. Én egy játékkal - a vele töltött idő legalább 80%-ban - kikapcsolódni, relaxálni akarok, nem megfeszítetten koncentrálni. :)
Endure and Survive
3. PSti  PlayStation.Community tag
2016.07.02. 09:29:05
LV5
Válasz 2. martin üzenetére:
Megnéztem a képeket, elolvastam a leírást és ez jutott az eszembe.
2. martin  Főszerkesztő
2016.07.02. 08:01:34
LV27
Válasz 1. PSti üzenetére:
Miért, ezzel mi a baj?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. PSti  PlayStation.Community tag
2016.07.01. 23:47:49
LV5
Csak szeretném részvétemet kifejezni azért, hogy ezzel kellett játszanod .)
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Door Kickers: Action Squad (PS4, PSN)
2019.12.06. 12:18 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Szolgálunk és rád rúgjuk az ajtót!
Paper Dolls Original (PS4, PSN)
2019.12.04. 18:36 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Petunia
Rettegés a Csing-dinasztia korából.
Woodle Tree Adventures Deluxe (PS4, PSN)
2019.12.04. 18:26 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Melyik a legkisebb favicc? A fűrészpor...
TERMINATOR: RESISTANCE (PLAYSTATION 4)
2019.12.02. 14:09 Játékteszt
12 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Trashminátor.
Indivisible (PS4, PSN)
2019.12.01. 14:11 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Kezdünk egy kicsit túl sokan lenni.
Ling: A Road Alone (PS4, PSN)
2019.12.01. 11:29 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: MrZ
Magányos délutáni séta.
Rebel Cops (PS4, PSN)
2019.11.30. 12:37 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A szükség törvényt bont.
Aggelos (PS4, PSN)
2019.11.28. 19:56 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Pixelhős a poligonkorban.
PLANTS VS. ZOMBIES: BATTLE FOR NEIGHBORVILLE (PS4)
2019.11.28. 10:37 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: DaveUnchained
Kissé túlérett, de még mindig finom termés.
The Game Awards 2019 - íme az idei jelölések
2019.11.27. 10:52 Komment
12 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Te mely játékokra szavazol?