PlayStation.Community

2016.06.26. 13:04 Játékteszt
7 hozzászólás
Szerző: Binder
Értékeld a cikket!
A tökéletes játék.

Nehéz dolgom van. Rendhagyó feladatra készülök, ugyanis a Trackmania Turbo PlayStation 4-es "tesztjét" tulajdonképpen már megírtam pár hónappal ezelőtt, a Béta alapján. Senki ne gondolja, hogy felületes voltam, hisz aki ismeri az írásaimat, az tudja, nálam ez nem opció. A cikket akkor úgy küldtem el Martinnak, hogy ezt lehet el kéne tenni későbbre, mert béta-tesztnek túl részletes. De végül kikerült, így most csak visszautalnék rá, aki nem olvasta az itt megteheti ITT - KLIKK.
Jelen cikkben csak azokról a dolgokról beszélnék, amik a bétában le voltak zárva, minden mást messzemenő részletekig kifejtettem a fenti írásban.

...viszont ezúttal illene pontozni a produktumot. Ezzel nehéz dolgom van, mert nem szeretek számot írni egy értékeléshez, mivel az véleményem szerint elég szubjektív, de kell, így szeretnék ezen túlesni elsőként.
Ez egy hibátlan játék (igen, ezt így leírtam). Pontosabban, ha vannak is hibái, azok egyike sem játékmechanikai, hanem igényszintű, azaz pl. nincs kezelhető visszajátszás, vagy nem lehet forgatni a kamerát külső nézetben - és egyéb "hatalmas" problémák -, melyek jó eséllyel csak nekem szúrnak szemet.
Emellett egy erős rétegjátékról beszélünk, így én hiába mondom, hogy ez egy 10 pontos szuper játék, sok embernek 5-öt sem ér. Viszont, ha szereted ezt a stílust, nem fogsz benne csalódni és számodra kötelező darabbá válik, így ez bizony 10 pontos produktum.
A fejlesztők több mint 10 éve foglalkoznak a sorozattal, ami most először jelent meg a PlayStation konzolon, így sok embernek lehet újdonság, viszont sokunknak ez egy régi emlék és egy álom vált valóra azzal, hogy végre PS4-en száguldozhatunk a Trackmania őrült világában.

Nos, nézzük mi az, amit a bétában nem próbálhattunk ki!
Double Driver

Elsőként a leginkább várt újításról szeretnék beszélni, ez pedig nem más, mint a Double Driver!
Itt a lényeg az, hogy nem egyedül irányítjuk a járművet, hanem két kontrollerrel. Ez úgy valósul meg, hogy mindketten fele-fele arányban adjuk hozzá a gázt, a féket, valamint az irányítást. Magyarul, ha én nyomom a gázt, a másik meg nem, akkor csak félgázzal fogunk menni.
Ez egy külön mód a Campaignon belül, saját eredménylistával, független az egyjátékos "sztoritól". Tehát hiába nyitottuk már meg az összes pályát az egyjátékos módban, itt újra végig kell küzdeni magunkat rajta másodmagunkkal. Sajnos ezt csak egy gépen játszhatjuk, két kontrollerrel, online barátokkal nem működik. Ez mondjuk érthető, mivel itt ezredmásodperceken múlik minden, így gondolom ez nem volt megoldható.
Én mondjuk itt még el tudnék képzelni olyan variációkat is, hogy az egyik játékos csak a gázt és a féket kezeli, a másik meg a kormányt, vagy esetleg valaki a gázt, valaki a féket egy harmadik meg a kormányt.

Multiplayer

Nem összekeverendő az Online Racinggel. A multi blokk is zárolva volt a bétában. Mint a Double Driver, ez is kizárólag helyileg játszható módokat tartalmaz! Ezekben a módokban minden esetben 3 lehetőségünk van a pályaválasztásra.

- Random Track Generator
Nevéből adódóan, ez véletlenszerűen generál nekünk pályát. Kiválasztjuk a négy környezetből a nekünk tetszőt (ez ugye meghatározza a használható járművet is), majd a pálya hosszát és a napszakot és mehet a móka.

- Official Campaign Tracks
Ezek a "sztori" pályái. Érdekesség, hogy itt (ahogyan az online szegmensben is) elérjük az összes pályát, akár már a játék legelején... pontosabban majdnem mindet. A fekete blokk az egyedüli ami zárolva van a feloldásig. Ez alaphangon 160 pályát jelent.

- Trackbuilder Workshop
Itt pedig az általunk, barátaink, vagy mások által készült pályákból szemezgethetünk.

Nézzük a módokat:

- Hot Seat
Ebben a módban maximum 8 játékos játszhat szólóban egymás ellen, vagy 9-16 fő, de akkor kizárólag Double Driver módban párokat alkotva. Itt a lényeg, hogy a lehető legjobb időt fussuk, méghozzá felváltva, azaz az első játékos megy egy kört, a második megpróbálja megdönteni. Ha elsőre nem sikerül, újra próbálkozhat. Közben fogy az idő, amit itt egy benzineskanna jelez, de igazából, ha állunk, akkor is fogy a csík, így ez csak jelképes dolog. Ha nem sikerül megdönteni a legjobb időt és a "benzin" elfogy, kiestél. A bennmaradottak addig küzdenek amíg van benya. Amint az elfogyott, már csak egy jobb idővel lehet bennmaradni. Addig megy a játék, amíg valaki tud jobbat menni az addigi rekordnál.

- Arcade
Ez lényegében egy időmérő mód. Itt nincsenek érmek vagy szintidők. Egyedül vagy párosan, Double Driver módban megyünk az általunk választott pályán, ahol a cél a Top 10-es táblázatba való bekerülés. Három próbálkozásunk van, ebből a legjobb időnk kerül a táblázatba. Eleinte ezek a listák üresek, mi magunk töltjük meg azokat. Később ez a táblázat bármikor törölhető/üríthető. Érdekesség, hogy itt a Double Driver és az egyjátékos mód, egyben van, nem választja szét őket. A táblázatban szereplő idők mindegyike a pályára kerül szellemként. Praktikus lenne, ha lehetne választani köztük, melyiket akarjuk látni, vagy akarjuk e őket egyáltalán. (Ez amúgy az online részre is vonatkozik, főleg, hogy ott akár 100 autó is összejöhet.)

- Split Screen
Ezt a módot nem kell bemutatnom senkinek. A klasszikus osztott képernyős móka 2-3, vagy akár 4 emberrel! Kéz személynél Duel, 3-4 emberrel Cup módban küzdhetünk. Duelben a cél a 3 pont elérése. Minden megnyert kör 1 pontot ér. Cup módban a győztes 10 pontot kap minden futam után. Itt a győzelemhez 40-50 pont szükséges (attól függ, hányan játszunk).
Figyelni kell, hogy még véletlenül se nyomjuk meg a Kört menet közben, mivel azzal újraindul a pálya, ami itt a feladással egyenlő. A Háromszög, azaz a Checkpoint Restart viszont gond nélkül használható. Arra is figyelni kell, hogy az első játékos célba érése után nagyjából 10 másodperccel később vége a futamnak, így nem érdemes lemaradni. Aki nem ér célba, nem kap pontot.
Itt van egyébként egy kis grafikai furcsaság: a játékban a legfontosabb a fix 60fps (ezt több hirdetőtáblán is olvashatjuk), így a 3-4 fős osztott képernyő esetében az autóknak nincs árnyéka, ami picit fura, de valamit valamiért. A képfrissítés ugyanakkor 4 ember esetén is beton stabil, reccenésmentes a 60fps!!!

- Secret
Ebben a módban különleges futamokat indíthatunk. Egy 3 jelből álló kódot kell beütnünk, aztán mehet a móka.
Egyet különösen élveztem: ketten vezetünk, egy képernyőn (Monoscreen), ahol akár ütközés is lehet, azaz a másik autó nem csak szellemként van jelen. Itt mindenkinek 3 élete van, ha a másik lemarad, elbukik egyet. Elég izgalmas. Ezt a részt viszont fedezzétek fel ti magatok, nem lövöm le a poénokat.

Ezek a módok, kifejezetten a családi, vagy baráti összejövetelekre lettek kitalálva. Lelki szemeimmel látom, ahogyan egy tucat csatak részeg figura próbál a pályán maradni, miközben fetrengenek a röhögéstől. Nyáron ez kötelező program!

Joker

Van még egy dolog, amiről nem beszéltem a Béta tesztelésekor. Emlékeim szerint benne volt ez is, de én nem foglalkoztam vele. Ellenben most írnék róla pár sort, mert sokaknak ez igen nagy segítség lehet.
A Campaign módban, a pályák sorban válnak játszhatóvá. A Fehér és Zöld blokk Bronz érmekkel, a Kék és a Piros blokk Ezüst érmekkel, a Fekete blokk pedig arany érmekkel nyitható meg. Minden környezet 10 pályát tartalmaz, ezek közt szabadon választhatunk, mikor melyiket csináljuk, viszont a következő környezet csak akkor nyílik meg, ha mindenhol el tudjuk érni az adott érmet.
Tehát a Fekete blokk megnyitásához 160db aranyérem kell, a Piros blokkhoz 120 ezüst, a Kékhez 80 ezüst, míg a Zöld blokkhoz csak 40db bronzérem szükséges. Ahogyan egyre nehezednek a pályák, úgy válik egyre komolyabbá a követelmény is. Ebben segít nekünk a Joker.
Lehetőségünk van arra, hogy ha nagyon nem megy egy pálya, azt kiváltsuk. Ez esetben az érem közepe szürke marad. Nem tudom, mennyi a határ, én a teszt kedvéért tíz darabot váltottam ki, szóval ennyit biztosan tudtok skippelni.
Viszont ezt nem adják csak úgy oda. Mindenképpen küzdeni kell érte. Minimum három alkalommal kell megfutni egy adott érmet, hogy a következőt megkaphasd ilyen formában. Tehát, ha egy alkalommal sikerült megfutni mondjuk az ezüstöt, akkor fenn ki fogja írni, hogy még két alkalommal abszolváld ezt és megkaphatod az "ideiglenes aranyat". Ha valaki nagyon elakadt, akár a bronzérem is kiváltható ilyen formában, ehhez három célba érés kell. Természetesen ez majd a játék vége felé lesz érdekes, mert eleinte elég egyszerűek a pályák.

A Béta után azt írtam, ez a játék kész van, nem kell neki majd a ma már szinte kötelező, első napos több gigás javítócsomag. Nem tévedtem. Csak feloldották a bétában zárolt dolgokat és mehet is a móka. Aki tolta a bétát, az onnan folytathatja ahol abbahagyta, minden rekord és elért eredmény megmaradt. Remélem sok új rajongót szerez a sorozat ezzel a résszel.
Végezetül csak jó játékot szeretnék kívánni mindenkinek!

(Ez a kiváló versenyjáték megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából kényelmesen meg is rendlehető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2017.06.27. 09:26:23
LV1
Válasz 6. Binder üzenetére:
Szia Binder!
Nagyon jó kis teszt volt, csak úgy mint a Bétáról közölt írásod.
Két dolgot szeretnék kérdezni. Át lehet-e konfigolni az alap gomb kiosztást, illetve el lehet e valahogy tüntetni a szellemautókat, tehát hogy verseny közben ne mutassa mások idejét? (Ha jól tudom a korábbi PC-s verziókban benne voltak ezek az opciók) Remélem csak én bénáztam és nem találtam meg. Köszi előre is a segítséget!
6. Binder  Drift & Photo
2017.02.13. 10:21:45
LV22
Ez a rész a cikkből kimaradt...

Challenges
Ez a menüpont ugyan nem volt lezárva a Béta alatt, de akkor még senki sem pakolt össze ott megfelelő dolgokat, így picit félreértelmeztem. Most viszont szót kell ejtenem róla, mert igen fontos része az egyjátékos szegmensnek!
Arról van szó, hogy készíthetünk saját kis minibajnokságokat.
Maximum 10-et pakolhgatunk össze, kreált vagy Campaign pályákból. Külön érdekes hogy itt mind a 200 pályát (a fekete blokk pályáit is) használhatjuk, akkor is ha azokat még nem nyitottuk meg!
Azután beállíthatjuk hogy lehessen-e trükközni a levegőben. Ez egy igen fontos momentum, ugyanis ha ezt engedélyezzük, a levegőben különféle trükköket abszolválhatunk, amiket ha jó érkezéssel kombinálunk, feltöltik a nitrótartályunkat és szabadon nyomhatjuk a TURBO-t az L1-re hasalva.
Minden pályán háromszor próbálkozhatunk.
Miután teszteltük a kis bajnokságunkat, publikálás előtt még be kell állítanunk hogy meddig menjen. 1-2 nap, 1-2 hét vagy akár egy hónap is lehet, vagy egyszerűen kilőjük a lejárati időt.
Azt is be kell állítanunk, hányszor próbálkozhatnak majd a résztvevők. (nem egy pályán, ott fix a 3 nekifutás, hanem magával a bajnoksággal) Ezt a limitet is ki lehet lőni.
Beállíthatjuk még hogy legyen-e gyakorlás, nomeg hogy láthassuk-e egymás szellemét.
Ezután már nincs más dolgunk mint publikálni. Ezt bárki elérheti, a menüben egy nagyon jó kis kereső segít a számunkra legmegfelelőbb versenyek megtalálásában.
Ami viszont sokkal nagyobb poén, az a barátainkkal való megosztás, azaz a Buddy Challenges. Ez egy külön menüpont a Campaign blokkban. Itt látjuk hogy ki hogy áll, hányszor próbálkozott, stb. Ha egy pályán mi futjuk a legjobb időt, az 10 pontot ér. Akinek több pontja van, az lesz a győztes.
5. Binder  Drift & Photo
2016.06.28. 22:50:46
LV22
Válasz 4. Janinja82 üzenetére:
Mondjuk érdekes mert volt olyan játék (Trials Fusion) ami kapott nextgen mellett xbox360-as verziót, de Ps3-as nem lett belőle.
4. Janinja82  Mérges Sárkány
2016.06.28. 20:47:24
LV3
Válasz 3. Binder üzenetére:
Igen láttam, költői kérdés volt :)
3. Binder  Drift & Photo
2016.06.28. 20:03:26
LV22
Válasz 2. Janinja82 üzenetére:
Ahogy a cikkben írtam, 3-4 fős osztottképernyő esetében az autóknak nincs árnyéka, hogy megmaradjon a 60 fps...PS3-on alapból sem menne a 60, az pedig itt nagyon fontos!!! Gondolom ez a fő ok...
2. Janinja82  Mérges Sárkány
2016.06.26. 19:40:46
LV3
Ps3-mas verzió mièrt nem lesz. Kisfiammal imádnánk :\
1. ColdHand  Szerkesztő
2016.06.26. 14:25:45
LV22
Demót próbáltam anno, tetszett, de az autós játékokhoz a legkevesebb a türelmem...meg a skill-em. :) De egyszer lehet benevezek rá.
...a többit képzeld hozzá.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
TRACKMANIA TURBO
Ubisoft
Látványosság:
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Hangulat:
Kiemelkedő
10/10
Pozitívum
Tökéletesen hozza azt, amire kitalálták, igazi hangulatbomba (de abból is atom)
Negatívum
Autóverseny, de nem Gran Turismo, és még nem is DriveClub

MARTIN BELESZÓL
Na, végre egy jó példa arra, mit jelent igazából a 10 pontos játék.