PlayStation.Community

2016.06.29. 08:32 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Most látsz, most nem látsz.

A nem is annyira távoli jövőben mega-vállalatok irányítják világunkat, miközben egy kémügynökség sötét titkaik felderítését tűzi ki célul. A Klei Entertainment stílusos játéka remekül kelti életre a „kémkedés fantáziáját”, ahol minden küldetés precíz, taktikai gondolkodást igényel. Miután egy rajtaütést követően eddigi bázisunk megsemmisül, az ügynökség kulcsfigurájaként küldetésünk az ellenség megállítása a rendelkezésünkre álló idő és források segítségével.

Bár a játék irányítása nagyon egyszerű, a rengeteg lehetőség izgalmassá és feszültté teszi gyakorlatilag az összes küldetést. Kezdetben a feldobott küldetések közül kell kiválasztanunk azt, ami az adott szituációban a legjövedelmezőbb lehet: mehetünk fegyverekért vagy felszerelésért, fejleszthetjük ügynökeinket, kiszabadíthatunk foglyokat, szerezhetünk információkat, vagy kirámolhatjuk az egyik kincstárat. Sőt, elmehetünk egy titkos kulcsért is, ami később még kedvezőbb irányba terelhet minket. Az adott pályákon belül egyrészt ügynökeinket irányíthatjuk a körökre osztott játékmenet során, másrészt Incognitát, a profi mesterséges intelligenciánkat. Ez a kétrétű felépítés nagyon ötletesen került megvalósításra.

Ügynökeink fizikai létükben vannak jelen, és képességeiknek megfelelően közlekednek a terepen. Minden kör elején adott lépésszámmal kell gazdálkodnunk, fedezékből fedezékbe osonva, lehetőleg észrevétlenül, elkerülve a kamerákat, a lézereket, vagy a „hús-vér” őröket. A futással megnő a lépésszám, de a zaj magunkra terelheti a figyelmet; míg egy-egy nyitva felejtett ajtó résén pont elcsíphet az ellenség. Alapvetően a lényeg a konfliktusok elkerülése, de szükség esetén kiüthetjük a rosszfiúkat. Bár kezdetben a játékos homályban lebeg az opciók terén, fokozatosan széles eszköztár tárul elé. Eldobható fedezékek, füstbombák, elterelések, halálos- vagy altatólövedékek, és még rengeteg más kellék könnyítheti meg az ügynökök életét. A használható felszerelésen kívül beépített bővítményekkel is rendelkeznek, amiket akár aktiválhatunk, akár passzív előnyökkel hasznosíthatunk. A vezeték nélküli bővítménnyel távolról is kezelhetünk bizonyos elektronikus felszereléseket, míg a lábak beépített modulátorai mozgékonyabbá tehetik ügynökeinket. Minden ügynök alap felszerelése eltér és mindenki más módon fejleszthető, így már a karakterválasztás hosszú távú következményekkel bírhat.
Ami azonban igazán izgalmassá és frissé teszi az Invisible, Inc.-t, az Incognita. A társként szolgáló A.I. meghackelheti a kamerákat és az egyéb készülékeket. Ha nem látunk át egy szobát, egy átállított kamera szemünkként működhet, vagy például egy menekülést fedezhet egy átprogramozott automata fegyver. Míg az emberek lépésekből gazdálkodnak, addig Incognita energiából, amihez szintén többféleképp juthatunk hozzá. Incognita programokkal ruházható fel, amiket a játék elején választhatunk ki, de később meg is vásárolhatunk. Bár az ellenség számokban és tűzerőben is felülmúl minket, Incognita óriási előnyt biztosíthat.

Az időmenedzselés is fontos faktor már a játék elejétől kezdve. A sztori egy bizonyos számú küldetés során éri el konklúzióját, így addig van időnk felkészülni a végső összecsapásra. Ezen felül azonban maguk a küldetések is fokozatosan nehezebbé válnak ha sokat időzünk bennük. Kezdetben például az őrök csak békésen császkálnak fel-alá, azonban egy adott számú kör után már érzékelik jelenlétünket és állig felfegyverzett kollégáik is belépnek a képbe.

Rengeteg dologra kell odafigyelni az Invisible, Inc. esetében, de megéri. Amint igazán kiismeri a játékos az egész rendszert, amint bekövetkezik az a „Heuréka!” pillanat, mintha egy teljesen más játékkal játszana. Elsőre egy bonyolult, de csinos kis érdekességnek tűnhet, viszont az említett pillanat után minden megváltozik: egy komplex, kreatív és mesterien kiötölt táblajáték bábuit mozgatja, odafigyelve a kezdetben jelentéktelennek tűnő apróságokra is. Az egész átalakul az elme balettjává, ahol rövid- és hosszútávon egyaránt kell gondolkozni. Az apró hibák végzetesek lehetnek, de a sikerélmény minden bukást kárpótol. Ezt a fajta hozzáállást jutalmazza a játék, ugyanis minden próbálkozást követően újabb ügynökök, felszerelések és programok nyithatóak meg. Arra is hamar rádöbbenhetünk, hogy a normál mód inkább oktatóprogram a szigorúbb szintekhez. Sőt, a sikerélmény része az is, hogy már így tekintünk rá.

Nem ajánlott mindenkinek az Invisible, Inc. Console Edition, de aki bevállalja, készüljön fel: beszippanthatja a kémkedés precízen és intelligensen kidolgozott világa. A néhol bugyuta ellenségeken kívül elég nehéz lenne bántani a játékot a príma kivitelezés miatt. Ha pedig sikerült a legkomolyabb kihívásokat is teljesíteni, még mindig ott a kiegészítő csomag.

(A tesztpéldányt a Klei Entertainment biztosította. Köszönjük!)

Kiadó: Klei Entertainment
Fejlesztő: Klei Entertainment
Megjelenés: 2016.04.20.
Ár: 5990Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 1.1GB
Web: https://www.kleientertainment.com/games/invisible-inc
PSN feltöltőkártya: https://www.konzolokszervize.hu/
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
3. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.07.02. 21:49:11
LV28
Kicsit pofátlan ez az ár érte, nem?
2. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2016.06.29. 11:15:38
LV9
klei entertainment nagyon jó fejlesztő, mark of the ninja-t nem is tudom már hányszor toltam le. végén már mindenféle kihívást találtam ki magamnak. imádtam minden percét, úh erre is rápróbálunk ha végre lesz már pénnzem játékot venni
PSN ID: LaXiKa_hun
1. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.06.29. 10:19:14
LV5
Felkeltetted az érdeklődésem!
De 6000ft-ért neeeeeem, majd 600nál beszákolom.
Köszi a tesztet!
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Elmélkedő - Virtuális Futballigazság Döntő
2019.07.25. 22:00 PlayStation.Community
12 hozzászólás
Szerző: martin
...azaz csapatért játékot, vagy játékért csapatot?
Slay the Spire (PS4, PSN)
2019.07.19. 09:42 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Na még egyszer, utoljára.
DRAGON QUEST BUILDERS 2 (PS4)
2019.07.17. 17:06 Játékteszt
7 hozzászólás
Világokat építünk!
18 Floors (PS4, PSVR, PSN)
2019.07.16. 09:47 PlayStation Network
9 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Négyemeletnyi borzalom.
Képregény - A sötét lovag visszatér
2019.07.14. 10:35 Cool-Túra
7 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Az utolsó szuperhős-képregény.
Vaporum (PS4, PSN)
2019.07.14. 10:21 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Egy elfeledett zsáner feltámadása, ráadásul magyar nyelven!
Sorozat - Stranger Things: Season 3 (2019)
2019.07.13. 18:10 Cool-Túra
5 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Végtelen történet.
BLOODSTAINED: RITUAL OF THE NIGHT (PS4)
2019.07.12. 13:34 Játékteszt
12 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Klasszikus képlet, komoly vérfrissítés.
Irony Curtain: From Matryoshka With Love (PS4, PSN)
2019.07.11. 11:27 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Oroszország anyácskában point and click játszani végig téged.
F1 2019 (PLAYSTATION 4)
2019.07.10. 09:16 Játékteszt
6 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Újabb esztendőnyi formaautózás.