.

PlayStation.Community

2016.06.17. 15:08 Játékteszt
16 hozzászólás
Szerző: HTB
Értékeld a cikket!
Én meg a csipet-csapat.

Az ego a létező legnagyobb hazugság a világon - te pedig a legelemibb igazságként fogod fel.

Még mielőtt valaki megvádolna azzal, hogy Osho után Onóra babérjaira törnénk itt a PSC-n (ill. remélem, hogy nevezett hölgyemény nem olvassa a PSC-t és nem pereli be az oldalt, bár nem lepődnék meg, ha a nagy ezo-bullshit mögött egy adrenalin-junkie videojátékos-függő lapulna; az eredeti mondat persze nem így hangzott, de egy Oravecz Nóra per tényleg nem hiányzik, lásd a közelmúlt drámáit a hasonlóan színvonalas Tibi atyával), a fenti hadoválás látványosan szemlélteti a Blizzard online vitéz lövöldéjének a lényegét: az "én", mint olyan, nem nagyon létezik a csapatban. Nem nagyon, hisz a győzelem érdekében csapatunkkal együttműködve, azt kiegészítve és annak érdekeit szemlélve kell együtt dolgoznunk, kritikus helyzetekben gyors döntéseket meghoznunk; egy picit azért mégis, hisz egy zsák krumpli erre nem lenne képes.
A bizonyos aspektusaiban igencsak hasonszőrű Battleborn tesztjét úgy fejeztem be, hogy szép és jó, de a Blizzard nem tud hibázni, és valóban: nem hiába ők azok a fejlesztők, akiknek a játékaival órában (napban, sőt, évben – nem túlzok, aki anno ráfügött a WoW-ra, tudja!) a legtöbbet játszottam életem során; nagy zsánerbéli ugrásnak tűnhet egy multiplayerre kihegyezett belső szemszögű lődözés az eddigi fejlesztéseikhez képest, de az Overwatch-csal bebizonyították, hogy amihez ezek a derék legények hozzányúlnak, abból biza’ arany lesz (leszámítva a kritikán aluli Warcraft mozifilmet, arról nem beszélünk – soha).
Az Overwatch bizony a kompetitív FPS-ek Civilizationje lett: a még egy kör analógiájára nem egyszer kaptam magam azon hajnali egy felé, hogy nekem muszáj még egyetlen-egy meccset lejátszanom, amiből lett aztán kettő, három mérkőzés is.
Az Oravecz-féle bölcsességeken felbuzdulva: az Overwatch az a játék, amivel ha két órát játszottal, mindent láttál, de közben semmit sem; amivel, ha harminc órát játszottál, semmit sem láttál, de közben mindent – folyamatosan képes meglepni és valami újat mutatni. Huszonegy – lebontva tank, támogató, védekező, valamint támadó karakterekre – választható hős gondoskodik arról, hogy mindig az adott pályának, adott célnak és adott állásnak megfelelően optimális döntést hozhass, hogy kire esik választásod az ellenséges hat másikkal. Ebből következően: nem érdemes egyetlen, quasi kedvenc hőst erőltetni minden szituációban, ahhoz, hogy mindig megfelelően reagálhass ildomos minimum négy-öt hős képességeit elsajátítanod. Nyilván egy védekező karakterrel is lehet brutális támadójátékot produkálni (személyes favoritom, a nettó elmebeteg Junkrat például offenzíva esetén is idegőrlő lehet a gránát-spamjével, csapdáival, és távolról detonálható bombáival), de bizony olykor érdemes félreraknunk saját beidegződéseinket és megszokásainkat, és átváltanunk mondjuk egy gyógyító karakterre. Vannak persze mainstream hősök, amikből egyet biztosan látni fogsz szinte minden meccsen: a sunnyogva az ellenséges vonalak mögé teleportáló Reaper, aki két shotgunnal rohangászva tereli el – ideális esetben – az opponensek figyelmét az adott objektíváról, szívatja széjjel a gyógyítókat, és okoz en bloc nagybetűs káoszt az egyik ilyen.
És ebben a legjobb az Overwatch: minden hősnek meg van az ellenpárja, aki ellen gyakorlatilag nincsen esélye, ezért kell folyamatosan alkalmazkodni az adott szituációhoz és felálláshoz; ugyanígy, saját csapattársaink szerencsés választása esetén egymás képességeit felerősítve nyomulhat előre a csapat, nagyon sok (elsőre talán nem is egyértelmű) kombináció garantálja a változatosságot és a hűha faktort több órányi játék után is.

Annak ellenére, hogy játékmódok és pályák terén nem vagyunk elkényeztetve (gondolom, de ne legyen igazam, hogy ezek majd fizetős DLC formájában bővülnek a későbbiekben): négy játékmódban mérettethetjük meg magunkat a tizenkét pályán. Van itt eszkort (nem "az" a fajta, ahol drága pezsgőt meg vacsit kell fizetni az alapdíjon felül), ahol egy autót kell eljuttatni a pálya különféle checkpointjaira, miközben az óra számlál vissza, területfoglalás, ennek egy variánsa, ahol nem elég elfoglalnunk az adott pályarészt, de tartanunk is kell x ideig, illetve a hibrid játékmód, ami területfoglalással kezdődik majd kísérgetéssel ér véget. Amennyiben a meccs a vége felé közeledik, de az állás szoros, egyfajta hosszabbítással teszi még izgalmasabbá a hajrát az Overwatch, megadva az esélyt a vesztésre álló csapatnak, igazi "mindent vagy semmit" támadásokat és intenzív védekezéseket eredményezve. Annak ellenére, hogy a fenti pályamennyiség első (sőt, második) blikkre nem sok, legalább mindenkinek van ideje, hogy kiismerje az etapokat, azok forgalmasabb csomópontjait, a különféle magasleseket ahova rocketjumppal/aknával lőheti fel magát és előnyösebb helyzetből oszthatja a halált.

Ennek osztására pedig a huszonegy hős huszonegyféleképp lát neki. Mindegyik karakternek van (minimum) egy alapfegyvere/támadása, passzív képessége, két, bizonyos időközönként használható, erősebb képessége, valamint egy lassan töltődő, ehhez mérten, akár meccsek sorsát eldönteni képes végső támadása.
Vegyük például a rusnya kis törp, Torbjörn esetét: míg az óvodában mindenki a homokozóban építgette a kastélyát, Torbjörn a homokozóban elhullott gyermekekből nyerte a nehézfémet (passzív képesség), melyből törp barátainak páncélt gyártott (képesség numero uno). Homokvárak helyett rögzített gépágyúk telepítésével szórakoztatta kispajtásait (képesség numero duo), acélkalapácsával erősebbé téve azokat. Ha valaki elvette acélkalapácsát, nagyon begurult és vérben forgó szemekkel kapcsolt nagyobb sebességbe, ágyúi rakétákat lőttek, páncélja megerősödött és a fura szerkezet, amivel távolra pötyögtetett is sokkalta erősebb lett (ultimate).
Engedélyetekkel eltekintenék attól, hogy egyesével mind a huszonegy játszható hőst bemutassam, hisz a játékélmény jelentős hányadát az adja, hogy ezeket felfedezzétek és kiválasszátok a nektek tetszőeket. Mindenkinek meglesznek a személyes kedvencei, de ez nem jelenti azt, hogy bármelyik is jobb lenne a másiknál; az elsőre gyengébbnek tűnő karakterek bizonyulhatnak a legerősebbnek, nyilván az ő elsajátításuk több energiát is igényel.
Hogy a prezentációról is essen pár szó: amennyire megijesztett a játék hangulatkeltő intrójában szereplő beszélő gorilla, Winston, illetve a játék dobozán szereplő Tracer, annyira kellemesen csalódtam végül. Élénk színű, picit rajzfilmes, okosan megalkotott pályák; kinézetre is teljesen eltérő hősök (akiket a picit nyögvenyelős szintezés után járó random jóságokat tartalmazó ládikákkal kusztomizálhatunk tovább), jópofa egysoros beszólások és filmutalások, kikacsintások a Blizzard egyéb játékai felé, valamint különféle gegek (Diablót ábrázoló pinatahoz volt szerencséd már?), az akadozásmentes akció, a hangulatfokozó zenék és ritmusok pediglen mind-mind hozzák a szokásos Blizzard minőséget. Amibe jelenleg tényleg bele tudnék kötni, az a kevéske játékmód és pálya, valamint szerintem egy PvE szegmenst is elbírt volna a program; így azonban marad az egyik legjobb és legeredetibb kompetitív többszemélyes lövölde, amihez az elmúlt években szerencsém volt.

(Ezt a kiváló játékot a forgalmazó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából a linkre bökve meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
16. ALF22  Son of Liberty
2016.06.20. 14:24:30
LV26
Engem is érdekelne. Ketten már tolják a listámon.
Csak most nincs pénzem és mással elvagyok (division,nba és nhl). Ez most nem férne bele:(((
15. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2016.06.20. 10:24:27
LV8
ha tényleg ne mkérnek ,ég plusz lóvét akkor megveszem vmiko rezt a cuccot, mert már nagyon rég ácsingózok egy jó multi fps-ért ami nekem mw2 és tf2 óta nem volt.
PSN ID: LaXiKa_hun
14. Ragle  PlayStation.Community tag
2016.06.19. 20:02:35
LV5
Aki azon gondolkozik, hogy megvegye, vagy sem, az szerintem ne gondolkozzon tovább. Nincs még egy ilyen jó multi fps konzolra. Lehet, hogy nem F2P, és lehet, hogy nincs benne 4-6 órás single kuka AI-val, és cső pályákkal, de most őszintén, boldogabb lenne bárki, ha tettek volna bele? :)
Állítólag minden tartalmi frissítés ingyenes lesz, a Blizzardot ismerve szépen lassan jönnek is majd újdonságok.
13. ALF22  Son of Liberty
2016.06.18. 18:14:14
LV26
Válasz 12. Azazel üzenetére:
Van ilyen. Nem gond:)
Sztem se lesz f2p. Foleg hogy arcsokkentest se varnak egyhamar.
12. Azazel  PlayStation.Community tag
2016.06.18. 11:22:04
LV1
Upsz rossz helyre ment a komment, szori.
11. Azazel  PlayStation.Community tag
2016.06.18. 11:21:14
LV1
Válasz 8. ALF22 üzenetére:
Nem lesz f2p ez szinte 100%
10. ALF22  Son of Liberty
2016.06.18. 10:12:48
LV26
Válasz 9. Matichku üzenetére:
Engem is erdekelne de tegnap egy havernál lattam ossz vissz.
9. Matichku  PlayStation.Community tag
2016.06.18. 05:27:34
LV13
Válasz 6. ALF22 üzenetére:
Alf én nagyon játszanék vele, a béta hihetetlenül bejőtt. Csak sajnos most nem tudtam bevállalni... Vagy inkább még.
Topikjában olvastam lehet tervben van, hogy F2P-es legyen. Azóta fohászkodom, hogy így legyen. :)
Akkor engem biztosan látnál, hogy ezzel játszok. :)
Nil Satis Nisi Optimum
8. ALF22  Son of Liberty
2016.06.17. 20:48:32
LV26
Válasz 7. Adamska üzenetére:
Azt irtam?
7. Adamska  PlayStation.Community tag
2016.06.17. 20:31:38
LV2
Válasz 6. ALF22 üzenetére:
A te friendlisted releváns a játék megítélését illetöen? : )
6. ALF22  Son of Liberty
2016.06.17. 20:03:38
LV26
Tó jo pontokat kap mindenhol, tobbmillio játékos.... Mégse latom a friendlistamon hogy tolna bárki is.
5. Azazel  PlayStation.Community tag
2016.06.17. 17:50:42
LV1
Én így már 30+ óra után kezdem kicsit megunni a dolgot. Az meg, hogy nincs 2 ugyan olyan meccs túlzásnak tartom, tud nagyon egyhangú lenni a cucc. Szvsz kevés a játékmód és a mapok száma is, de hát majd a plusz tartalmak meg a ranked rendszer megint hoz bele változatosságot. Ettől függetlenül nekem is nagyon tetszik a játék, csak már kezd kissé unalmas lenni lvl40 után.
4. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2016.06.17. 16:17:12
LV2
Kiváló játék ,de csúnyán túl van értékélve véleményem szerint. Illetve egész pontosan a tartalmi hiányosságokat nagyon könnyen megbocsájtotta a szaksajtó, míg más játékok ezért vizes lepedőt kaptak. Tudom ,tudom meg lesz ez támogatva és ha az ég is úgy akarja ,akkor már fizetni sem kell majd minden egyes dlc-ért. De ez így jelenlegi állapota alapján egy erős 7 pont nálam.
3. vbalazs  PlayStation.Community tag
2016.06.17. 16:15:29
LV3
Válasz 2. skate_punk üzenetére:
Szerintem tegyél vele egy próbát nyugodtan. Rá fogsz kattanni :)
2. skate_punk  PlayStation.Community tag
2016.06.17. 16:00:15
LV14
Nagyon nem tudom eldönteni, hogy megvegyem e vagy ne. Két lehetőség van.
1: nagyon tetszik, és ezer órát beleölök, mint a Team Fortress 2-be (tudom nem szeretik sokan hozzá hasonlítani, de azért be kell vallani... hasonló)
2: megunom nagyon gyorsan, és mivel csak muti, így cseszhetem.
Ha lett volna lehetőségem kipróbálni a bétát, már el is döntöttem volna, de így nem tudom.
Én nem okoskodok, hanem okosakat mondok
1. vbalazs  PlayStation.Community tag
2016.06.17. 15:42:06
LV3
Nálam Uncharted 4 mellett ez az év játéka! Nem tudom megunni, nincs két ugyanolyan meccs. Sajna ismerőseimnek nincs meg, pedig többen játszva lenne tuti a buli.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
OVERWATCH
Blizzard Entertainment
Látványosság:
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Zene / Hang:
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
A Blizzard összegyúrta a legjobb online FPS-ek legkiemelkedőbb szegmenseit, persze a szokásos Blizzard minőségben; változatos hősök, okos pályadesign
Negatívum
Kevéske játékmód és pálya

MARTIN BELESZÓL
Úgy tűnik a Blizzard tényleg nem tud hibázni.