PlayStation.Community

2009.06.16. 21:11 Játékteszt
53 hozzászólás
Szerző: metadata
Értékeld a cikket!
Szóval úgy gondolod, hogy készen állsz az UFC-re, mi?

A bevezetőben olvasható kérdést szegezi nekünk Dana White, az Ultimate Fighter Championship szervezet alapítója, mikor elindítjuk az UFC 2009: Undisputed című játékot – és nem ok nélkül van kételkedés a hangjában! Bajnoksága az UFC, több mint 15 éve indult útnak, és azóta az MMA a világ legnagyobb bunyós sztárjait vonultatta fel, elhozva a „vegyes rendszerű harcművészet” legdurvább és legférfiasabb küzdelmeit. Aki az MMA (Mixed Martial Arts) stílust érintve nincs képben, annak álljon itt egy kis történelem.

A ’90-es évek elején Brazíliában és Oroszországban egyre gyakoribbá váltak a különféle MMA gálák (sokszor teljesen illegálisan, kesztyű nélkül), ezt az akkor még új küzdőstílust foglalta némileg rendezettebb formába az UFC szervezet, amely Észak-Amerikában jött létre ’93-ban. Olyan harcművészeket soroltatott fel, akik képzettek voltak álló- és földharcban (birkózásban) egyaránt. A szem-, gerinc-, és ágyéktámadásokon kívül minden megengedett volt, a könyök- és térdhasználattól a fojtásokig. A néha brutálisan véres jelentek még a küzdősportok kedvelőit is megosztották, viszont azt mindenki elismerte, hogy kizárólag ez a szabályrendszer ad fair feltételeket, pl. egy bokszoló és egy brazil jiu-jitsus összecsapásának, és ez modellezi le a legjobban az „utcai harcot”, természetesen sportszerű keretek között. ’94-ben a szépen terjeszkedő UFC-t némileg megállította a japán Bushido, majd az ebből kialakuló Pride FC szervezet. Sokáig egymással rivalizálva próbáltak minél jobb pozíciót elfoglalni az MMA iparban, majd végül 2008-ban az erősebb felülkerekedett! Az UFC tulajdonosa megvásárolta a Pride-ot, majd néhány hónap múlva be is zárta azt, ezzel az MMA világ csúcsára emelkedett.
Jelenleg a szervezet a tengerentúlon hihetetlen népszerűségnek örvend, ezért most terjeszkedne Európa és a világ többi kontinense felé is. Ennek a világhódító promóciónak a része a tesztünkben szereplő játék, melyet az UFC rendelt meg a THQ-tól. Ebben a játékban minden egy az egyben úgy van megoldva, mint egy igazi UFC rendezvény közvetítésén! A harcosok tetkói, edzők és segítők, a bíró, a cutman, a ringgirlök, a zenék, az octagon, MINDEN! Ha a Fight Night szériát hozzuk fel példaként, akkor ott az összes bokszszerető játékosnak hiányoznak a nagy világszervezetek övei, Michael Buffer „Let’s get ready to rumble” kiáltása, vagy bokszolók eredeti bevonuló zenéi (ne is beszéljünk mindenki kedvenc Madaráról). Az ökölvívás egy kicsit húzósabb műfaj anyagilag, ott minden bokszolót más-más cég promótál, ezért ezekért a kis dolgokért is eléggé jelentős licencdíjat kéne fizetnie az EA-nek. Az UFC szervezet célja ezzel szemben az volt, hogy a rajongóknak semmiről ne kelljen lemondaniuk a fokozott élmény kedvéért, ezért minden jogot megadott, hogy tökéletes legyen az élethűség. Ez idáig szép meg jó, de mi van a lényeggel?A harcrendszer:

Mikor bejelentették a játékot, rengeteg kérdés merült fel az érdeklődőkben:
- Milyen különbségek lesznek a 90-nél is több választható karakter között?
- Lesznek-e egyéni, csak az adott harcosra jellemző mozdulatok, esetleg combok?
- Hogyan akarják megoldani az évek óta tartó földharc problémát, ami az eddigi MMA játékoknál kis túlzással kizárólag analógkar-tekergetésből és gombnyomkodásból állt?
Most már megnyugtathatok mindenkit, a fejlesztők nagyszerű munkát végeztek. Vegyük őket sorjában.
Minden fighter egy támadó (box, kickbox vagy muay thai) és egy földharc (judo, birkózás vagy brazil jiu-jitsu) stílust ismer. Van 3 alap tulajdonságuk (erő, gyorsaság, állóképesség) és további 16 különböző harci jellemzőjük (8-féle támadási forma és az ezek elleni 8 védekezés), mindezek az értékek 1-től 100-ig kalibrálva. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ez a sok harci mutató abszolút jól modellezi le az igazi harcosok tulajdonságait, és bizony eléggé lehet érezni a különbséget 2 fighter között még akkor is, ha mondjuk mindketten boksz és judo stílusúak!
A személyhez köthető mozdulatok nem annyira jellemzőek, de azért mindenkinél akad legalább egy egyéni mozdulat vagy kombó! A játék érezhetően nem arra megy rá, hogy pl. tízféleképpen tudjunk fejre rúgni, hanem inkább az egyszerűbb, letisztultabb technikákat részesíti előnyben. Ennek oka, hogy a készítők a valódi UFC meccsek hangulatát akarták visszaadni sallangmentesen, úgy ahogy az az octagonban is történik. Első nekifutásra tényleg kicsit szegényesnek tűnhet a felhozatal, de nem kell megijedni, ha picikét elmerülünk a játékban világossá fog válni, hogy számtalan módon tehetünk kárt ellenfelünkben! Kombók vannak a játékban, de csak 2, 3, maximum 4 támadásból állhatnak. Ezek általában nem „tiszta kombinációk”, tehát az első találat nem garantálja, hogy a többi is védhetetlen lesz, inkább csak gyorsan egymás után indított mozdulatok sorozatára kell ilyenkor gondolni.

Elértünk a legfontosabb kérdéshez, a földharchoz! Az eddigi realisztikus verekedős játékokban – mint pl. a Fight Night szériában, vagy a PS2-re kiadott remek K-1 2006-ban – nagyszerűen megoldották szuper támadások és a hatalmas kombók nélkül is élvezetes állóharcrendszert, viszont a földharc a Pride FC-ben és az UFC régebbi részeiben mostanáig nagyon nem volt az igazi! Ez a harcstílus egyfajta folyamatos birkózásról szól, ahol elég egy pillanatnyi kihagyás és máris kaphatunk egy végzetes ütést, vagy egy karfeszítést. Nem feltétlenül az erő, inkább a kitartás, az állóképesség, és a birkózó technikák számítanak ebben a fajta küzdelemben. Ezt nagyon nehéz lemodellezni úgy, hogy élvezetes maradjon egy videojáték számára, de úgy érzem jelen esetben ez majdnem tökéletesen sikerült! Szinte minden szituációban van legalább 2-3 fajta mozdulat, amivel némileg jobb pozícióba kerülhetünk, de megpróbálhatjuk ütéssekkel tovább puhítani az ellenfelet, vagy egyszerűen csak ellentartásokkal kifárasztani, hogy a megfelelő pillanatban egy karfeszítéssel befejezhessük a mérkőzést! Roppant változatos és élvezetes taktikai harcra ad lehetőséget, és emellett tökéletesen adja vissza az igazi földharc közbeni „szenvedést” is! Zseniálisan egyszerű és mégis nagyszerűen összetett, ezt elmagyarázni nem tudom, ki kell próbálni! Számomra ez a program legkiemelkedőbb pontja annak ellenére, hogy némi gombnyomkodás így is került a játékba, de csakis oda, ahol tényleg szükség van rá.
Fontos újítás az energia/stamina csík újraértelmezése. Eddig a hasonszőrű játékok ezt a két tényezőt egymástól függetlenül kezelték, tehát az életerő csökkenése nem vonta maga után az állóképesség (gyorsaság, erő) csökkenését is. Az UFC itt változtat és megpróbálja valóságosan szimulálni a harcot úgy, hogy állóképességünk maximumát életerőnk nagyságával teszi egyenlővé. Ez annyit jelent, hogy ha sok ütést kapunk hamarabb kifulladunk egy nagyobb kombinációt indítva, mint amikor még „jó bőrben” vagyunk. Állóképességünk nagyon gyorsan visszatöltődik, amíg nem kapunk be pár komolyabb támadást, utána viszont komótosabban regenerálódunk. Ez minden menet elején így van, ezért amíg nem sérülünk érdemes rohamozni (persze sokszor ez visszafelé sül el). A teljes kifulladást (gassed) kerülni kell mindenképp, mert ilyenkor nem tudunk futni, és földharcban is teljesen védtelenek leszünk.
Az is teljesen egyedülálló, hogy az életerőnk egy bizonyos határ fölött (ez kb. a csík 1/8-a) már nem csökken tovább! Egy igazi mérkőzésen ritkán van olyan, hogy valakit egy gyenge jabbel ütnek ki, mert „elfogyott a HP-ja”. A fejlesztők itt is erre törekedtek, az erősen lestrapált, meggyengült ellenfelet még utoljára egy hangsúlyos támadással kell a földre küldenünk. A KO egyébként bármikor bekövetkezhet – akár az első ütésnél is –, ha pontosan betalál, de általában több egymás utáni nagy erejű fejre mért támadásnál nő meg az esélye. A Fight Night szériából ismerős lehet az a jelenség, mikor ellenfelünket sikerül megfogni egy erősseb támadással (rocked). Ilyenkor a képernyő fekete-fehérre vált, ellenfelünk védtelenül elesik, nekünk pedig az a dolgunk, hogy föléállva addig üssük, amíg a bíró le nem állítja a küzdelmet (TKO). Fordított esetben egyébként nincs minden veszve, lehetőségünk van rá, hogy a magából mindent kiadó ellenfél kezét elkapjuk, és egy gyors karfeszítéssel befejezzük a küzdelmet. Ez egy tökéletes példa arra, hogy a harcrendszer számtalan lehetőséget ad fordítani egy vesztett helyzetből, és ettől válnak a mérkőzések hihetetlen feszülté és izgalmassá.

Számomra ugyancsak újdonság, hogy az ütésváltások közben lehetőség van „ijeszteni”. Ha egy támadás megkezdése után egyből megnyomjuk egy pillanatra a védekezést, harcosunk megemeli kezét vagy lábát és visszahúzza azt, hogy egy egészen más dolgot (mondjuk takedownt) tudjunk indítani. Ez az apróság a taktikai harc egyik legnagyobb fegyvere.
Fentebb említettem, hogy végre van bíró az octagonban, ráadásul nem csak, mint dekorációként van jelen, hanem például felállít ha úgy látja a földharcban mindketten tétlenek vagyunk. Érdemes megfigyelni mennyire élethűen helyezkedik a harcosok körül! Hab a tortán, hogy nem csak egy, hanem három mérkőzésvezető is bedigitalizálásra került, egyéni hangjukkal és gesztusaikkal együtt.
A játékmódok:

Karrier: Az általunk készített karaktert kell teljes pályafutásán keresztül irányítanunk. Egy versenynaptár segítségével készülhetünk föl a következő mérkőzésünkre, a hátralévő időnket trainingel, sparringal, és pihenéssel tölthetjük ki. A training a 3 alap tulajdonságunkat (erő, gyorsaság, állóképesség) fejleszti, és sajnos itt kimaradtak az FN szériából már jól ismert minijátékok, mint pl. az ugrókötelezés, súlyemelés stb. A sparring egy 2 perces menetet jelent, amit egy gépi ellenfél ellen kell megvívnunk, és teljesítményünkhöz mérten kapunk pontokat amivel a 16 harci jellemzőnket növelhetjük. Későbbiek folyamán lehetőségünk lesz edzőtáborba vonulni, ahol a legnevesebb MMA teamek edzőitől és versenyzőitől tanulhatunk. Az edzőtábor technikai fejlődésünket segíti kicsit RPG-szerűen, az edzés vezetője 7 feladatot ad, melyeket egy 5 perces menet alatt kell teljesítenünk ellenfelünkön. Ha összejön 15 ilyen feladvány, akkor állóharc vagy birkózás képzettségünk szintet lép, és új mozdulatokat tanulhatunk! Fontos megemlíteni, hogy az itt fölsorolt edzésfajták életerőt emésztenek fel, ezért a mérkőzés előtti 1-2 hétben kénytelenek leszünk pihenni, hogy az éles meccsre 100%-os formában érkezhessünk. Ha ezeket megnyerjük, nő a megbecsülésünk a rajongók és ellenfeleink szemében, így egyre jobb edzőpartnereket és training felszerelést kapunk. A cél a világbajnoki cím megszerzése, és a minél több „Fight of the Night” szobrocska begyűjtése szerződésünk lejártáig. A módot tovább színesíti ellenfeleink üzengetései, és néhány promóciós tevékenység, mint pl. az autogramosztás. Találtam benne egy apró bakit, mégpedig azt, hogy harcosunk a 8 éves karriere alatt nem öregszik semmit. Igaz ez csak egy megmosolyogtató dolog, és nem igazán zavaró tényező.
Exhibition: Semmi különös, a hagyományos VS mód az alapharcosok és a játékos által készített karakterek bevonásával.
Classic Fights: 12 legendás ütközetet lehet újra játszani, úgy hogy közben tökéletesen reprodukáljuk azok végkifejletét. Pl.: győzd le ellenfeled karfeszítéssel a 2. menetben. Ez persze nem olyan egyszerű, mint ahogy hangzik, a fenti példát nézve az első menetet nagyon meg kell hajtani (persze csak óvatosan, nehogy elaludjon az ellen), a másodikban pedig földharcra kell kényszeríteni, kifárasztani, majd a megfelelő pozícióból mehet a karfeszítés. Nem könnyű, de nagyon élvezetes!
Online: Lehetőségünk nyílik az interneten is kipróbálni magunkat a többi UFC rajongó ellenében. Mivel a kombórendszer nem a hagyományos, egy kisebb lag szerencsére még nem jelenti, hogy a meccs teljesen élvezhetetlen lesz, de sajnos ha nem barátokkal játszunk, hozzá kell szoknunk, mert a program nem jelzi ki semmilyen formában ellenfelünk internetkapcsolatának a sebességét. Ezzel még együtt lehet élni, de sajnos ebbe a módba belekerült a legnagyobb mumusom: ha vesztésre álló fél kilép, semmilyen formában nem kap büntetést! Ez a dolog nagyon bosszantó tud lenni és képes elrontani az egész online mókát! Viszont van 15db hetente változó feladat, amelyek teljesítése esetén plusz pontokat kapunk és feljebb kerülhetünk a világranglistán.
Összefoglalás:

A grafikával teljesen elégedett vagyok. A harcosok kinézete tökéletes lett, minden ismertetőjelük megtalálható külsejükben és mozgásukban egyaránt. Persze ennek meg is van az ára, míg a nézők egész tűrhetően néznek ki, az octagon padlóján lévő hirdetéseknek már csak alacsonyabb felbontású textúrák jutottak. Sajnos a memóriakezelés sem tökéletes, néha a PSN-es barátok ki és bejelentkezésénél szó szerint megáll a program egy-két másodpercre. A fizika viszont rendben van, soha nem találkoztam olyan hibával, hogy például a karakterem testrészei egybenőttek volna az ellenfélével! Többször előfordult velem hogy egy amúgy szabályos ütésből alkaros lett az ellenfél elmozgása miatt, ez pl. óriási hangulatot kölcsönöz a harcnak! A játszhatóság hibátlanra sikerült, és bár néhányszor muszáj végigmenni a tutorialon, hogy minden mozgás rögzüljön, az irányítás alapvetően egyszerű és könnyen tanulható. Számomra csupán a fölharci pozitúrák nevei okoztak problémát, de gyakorló módban lehetőség van végigtanulmányozni őket. A gépi intelligencia jól skálázható, a legnehezebb fokozat már komoly kihívás, de ezt nem csalással éri el (úgy, hogy mondjuk mindenből kiszabadul), hanem teljesen realisztikusan teszi. Okosan megtartja a távolságot, ha támadunk hátralép, majd megkontrázza azt. A kommentátorok is jól végzik a dolgukat, persze azért van ismétlődés, de a közvetítés érzete így is tökéletes.
A végére hagytam néhány hiányosságot, nekem például zavaró volt hogy a játékban nincs olyan, hogy le- és elhajlás. Igaz néhány mozdulattal (takedown vagy alsó counter graple) el lehet kerülni az ellenfél támadásait, de ez azért mégsem ugyanaz. Kissé furcsának találtam azt is, hogy karakterkészítésnél nem lehet kiválasztani, hogy harcosunk balkezes legyen. A játékban felvonultatott harcosok mind jobbkezesek lennének, és ezért nem került bele ez az opció? Furcsa. Meg kell még említeni, hogy néha kicsit monotonná válik a game, de ez nem annyira a fejlesztők hibája, inkább a bunyós játékok stílusából adódik.
Még egy dolog, játék sajnos nagyon bugos. A hangrendszeresen elcsúszik a videók alatt, de olyan is történt velem hogy a karrier módban egyik pillanatról a másikra nem lehetett kijönni a karfeszítésekből, fáradtság és földharci képességektől függetlenül. Ez a program újraindításáig így maradt a többi módban is, sem én, sem az MI nem tudott szabadulni belőle. Ígéret van már a fejlesztők részéről, hogy ezeket és a már említett online mód hiányosságait egy frissítéssel orvosolni fogják, de engem különösebben csak a „kilépegetős” probléma zavart.

Az említett hibái ellenére is nagyon pozitívan csalódtam a programban, és nyugodt szívvel ajánlhatom a verekedős játékok szerelmeseinek és az UFC fanoknak egyaránt.

(Metadata saját példányát tesztelte. A game megvásárolható szoftverdealereinknél.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
53. martinigy  PlayStation.Community tag
2009.10.27. 23:58:20
LV2
Válasz 52. matesz25 üzenetére:
nem gáz az....1000x jobb mint ez....ezt a demó alapján túl könnyűnek találom
Nothing is true, everything is permitted.
2009.06.22. 22:22:36
LV13
Mindenképpen beszerzem majd!De a FN4 hogy ennyire gáz legyen......=(
Sempre JUVE! Forza ITALIA! ;-)
2009.06.22. 12:47:21
LV2
Multiba nagyon jo tolni!
50. Shoud
2009.06.21. 02:45:18
LV4
Válasz 49. Yagami üzenetére:
Dőrva azzé az:)
49. Yagami  PlayStation.Community tag
2009.06.19. 22:11:26
LV1
Nafyon Komolyak Benne az ütésekk
Osu-No-Seishin !
48. kowaru  PlayStation.Community tag
2009.06.18. 21:00:48
LV1
Mióta megjelent a demó, azóta játszom vele.Haverokkal főleg óriási a hangulata!Változatos meccsek, megunhatatlan!
APPLIED ANTI-GRAVITY RESEARCH
47. gabe83  PlayStation.Community tag
2009.06.18. 21:00:23
LV21
Válasz 36. metadata üzenetére:
Guc or Dragonken? That is the question.
46. gabe83  PlayStation.Community tag
2009.06.18. 20:56:40
LV21
Minden elismerésem a cikk iránt. Kedvelem metadata stílusát. Kitér a részletekre, felrója a hibákat is stb. Alapos munka!
A játékot kihagyom, ahogy a FN4-et is. Jobban szeretem a játékosabb verekedős stuffokat.
2009.06.18. 18:13:01
LV1
Én csak azt nem értem hogy a harcosokat tökéletesen kidolgozták, de a csajok arcát mintha baltával faragták volna.
44. metadata  PlayStation.Community tag
2009.06.18. 14:15:40
LV15
Válasz 43. Richard üzenetére:
Ez a közéugrás tényleg jó ötlet, de nagyon nehéz lenne megvalósítani. Én így is elégedtett vagyok, ettől annyira nem csorbul a feeling.

A guidet lehet összehozom, majd meglátjuk.
FatHead
43. Richard  PlayStation.Community tag
2009.06.18. 13:27:48
LV5
Ez már csak kötekedés, de pl. az hiányolom a játékban, hogy mikor egy ütéssel kiütöm az ellenfelet és összeesik, jó volna ha még hagyna párat ráverni :)
És itt nem arra gondolok, mikor fekete-fehérré válik a kép és utána ütöm le, mert akkor a kiütött ellenfél fölé enged pár maflás erejéig.
A bíró tényleg nagyon realisztikusan viselkedik, de mikor eszméletlen mebert ütök, jó volna ha közénk ugrana, mint az életben.
42. Richard  PlayStation.Community tag
2009.06.18. 12:31:37
LV5
Válasz 38. metadata üzenetére:
Részemről jól jönne még némi iromány a támadásról (főleg földön) és védekezésről. Akár blog formályában :)
2009.06.18. 12:22:24
LV1
A hozzászólás moderálva lett!
Kitűnő eladó bannerhelyeink vannak
40. Dragonken  Szerkesztő
2009.06.17. 20:32:22
LV16
Válasz 39. Dark-Fu üzenetére:
"Metadata saját példányát tesztelte. A game megvásárolható szoftverdealereinknél." :D
de miért nincs DK-n nadrág?
39. Dark-Fu  PlayStation.Community tag
2009.06.17. 19:24:11
LV4
Jóféle iromány, gratula!
Ezek után az emberek rohannak is a boltba megvenni a gamet :)).
Kivéve én, mert majd kölcsönadod :)).
Gőg és Magőg fia vagyok én!
38. metadata  PlayStation.Community tag
2009.06.17. 18:49:08
LV15
Válasz 37. Hoc üzenetére:
Köszi mindenkinek.

Én még egy csomó dologról akartam írni pl:
-skill rendszer
-védekezés is okoz sérülést
-dulplájára gyorsított idő a menetek alatt
de nem akartam hogy halálra unja magát aki elolvassa. X) Nagyon jól esik ez a pozitív fogadtatás!
FatHead
37. Hoc
2009.06.17. 18:02:20
LV3
Sirály teszt Kapitány! 8D
My favourite color is triangle.
36. metadata  PlayStation.Community tag
2009.06.17. 17:52:44
LV15
Válasz 32. Spongya üzenetére:
Arra már megvan a megfelelő ember! :)
FatHead
35. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2009.06.17. 15:08:12
LV15
Válasz 12. metadata üzenetére:
Jó teszt.:)
2009.06.17. 13:50:26
LV1
Nagyon jó játék, amióta megjelent állandóan ezt tolom.:-)
33. alucccard  A retkes
2009.06.17. 13:48:58
LV22
köszönöm Metadata :)jó teszt gratula!!!
32. Spongya  PlayStation.Community tag
2009.06.17. 12:58:59
LV7
Gratulálok a teszthez. Nagyon jó lett. Nem is tudtam, hogy tesztírással is foglalkozol. :)
Remélem a Tekken 6. is tied lesz.
2009.06.17. 12:55:52
LV5
Nekem a Fight Night 4 sokkal jobban tetszett. Tudom nem teljesen egy kategória, de egyszerűen ebben az irányítást annyira elkúrták, hogy nem tudom élvezni. Azt hallottam, hogy az online is játszhatatlan. És ez amit most olvasok, hogyha kilép az ellenfél nem kap büntit meg szégyen. Attól még van potenciál a játékban, a grafika tényleg szép, majd talán a 2010-re kijavítják a hibákat/bugokat.
30. Lotar  PlayStation.Community tag
2009.06.17. 12:05:50
LV17
jó teszt - jó game . grat - kösz .
psn/sen id: pcpmate
29. Lotar  PlayStation.Community tag
2009.06.17. 12:04:50
LV17
Válasz 19. Sakamoto_14 üzenetére:
próbáld ki mindenképp , nem fogsz benne csalódni . KO :]
psn/sen id: pcpmate
2009.06.17. 12:01:43
LV1
Válasz 21. metadata üzenetére:
ha jól emlékszem akkor az alap karakterkészítési képernyőn, ahol azt kell beállítani, h milyen legyen a striking és a grappling felállásunk (és még pár beállítás). és ha jól tom ott lehet átállítani h orthodox vagy southpaw legyél (ha jól emlékszem pontosan a FINISH gomb felett van). sajna pontosan nem tudtam megnézni, mert nekem nincs meg, csak haver példányával játszottam eddig (mondjuk elég sokat), meg a demo-val.
psn id: anyadlohaton
27. Dragonken  Szerkesztő
2009.06.17. 11:32:26
LV16
Válasz 26. Re-tech üzenetére:
Nagy teljesítmény ilyen idősen természetesen,de mindenki tudta hogy meg kell nyernie,ezért kapott egy "ilyen" ellenfelet.
de miért nincs DK-n nadrág?
26. Re-tech  PlayStation.Community tag
2009.06.17. 11:12:40
LV7
Növényi valószínűleg nem úszná meg súlyos sérülések nélkül,a leggyengébb ilyen UFC-s ellen sem. :)
Azért grat neki!
Forza Bianconero!
2009.06.17. 10:58:42
LV4
Korrekt teszt, egy korrekt játékról.. Számomra EZ a verekedős játék. Ugyan vannak szépséghibái, de rengeteget fejlődött a legutóbbi UFC játékokhoz képest. Ami a legjobb benne, hogy tényleg teljesen képes visszaadni egy UFC meccs hangulatát, káprázatos. Ami engem valamennyire zavar, hogy kicsit eltérőbbek lehetnének a karakterek mozgásai, illetve azok az apróbb teknikai hibák, amiket te is említettél. Ettől függetlenül nagyon egyben van az egész. Akik szereti a bunyós stuffokat, azoknak kötelező. Szerintem hatalmas sikereket fog elérni a játék. Már csak arra vagyok kíváncsi, hogy miként sikerül az EA MMA játéka, vajon képes lesz-e hozni ezt a színvonalat? A teszthez meg gratula.
24. karfiol  PlayStation.Community tag
2009.06.17. 09:56:40
LV19
Úgy látom a képek alapján, hogy Yamaouchi tolmácsa a bíró!
2009.06.17. 09:54:35
LV3
Király teszt!
"Wait until they get a load of me!"
2009.06.17. 09:37:39
LV11
jó teszt :) A játék meg rohadtul kéne :)
"If You only Knew Where I Just Been and what I Saw
21. metadata  PlayStation.Community tag
2009.06.17. 08:53:13
LV15
Válasz 14. synapse üzenetére:
Oké de hol? Én ezt nem találtam meg.

Yokozuna: Növényi nem az UFC világbajnoka lett, hanem egy kissebb szervezet övét kapta meg. 52 évesen a szorítóban! Nem tudom elképzelni hogyan csinálta.
FatHead
20. Yokozuna  PlayStation.Community tag
2009.06.17. 08:31:44
LV6
Válasz 18. Yokozuna üzenetére:
7:06-nál azt a fölhözcsapást érdemes skubizni, 52 évesen :D
"Csináltunk fényt. A végén már Unikumból."
19. Sakamoto_14  A bölcs
2009.06.17. 08:30:52
LV20
Majd kipróbálom a demóját.
18. Yokozuna  PlayStation.Community tag
2009.06.17. 08:29:14
LV6
grat a teszthez Meta!!:))

most már tényleg kedvet kaptam én is egy kis UFC harcra:P
apropó Növényi Norbi nem ebben a sportban lett a legidősebb(52) világbajnok januárban?

video: http://www.monokli.com/video/mma-novenyi-norb[...]
"Csináltunk fényt. A végén már Unikumból."
17. Johnny  PlayStation.Community tag
2009.06.17. 07:24:48
LV5
Jó kis informatív teszt volt, én eddig ehhez hozzá szólni sem tudtam. Gratulálok!
Hömpörö apor ündürüxi!
16. xeth004  PlayStation.Community tag
2009.06.17. 06:23:03
LV5
Én már nagyon vártam egy olyan játékra, amiben megvan majdnem minden (és csak az), ami egy normális "bunyóhoz" kell. Nincsenek tűzlabdák, 100-as kombók, lehetetlen ugrások stb. Ezidáig ez közelítette meg legjobban az igényeimet. Eme játéknak a !!demója!! volt eddig az egyetlen játékdemó, amivel hetekig elvoltam órákon keresztül, sőt még most is lenyomok vele néhány meccset elég gyakran. Más: nem tudom miért, de a borítóterv sosem tetszett, olyan, mint egy "fan-made" PS munka:D
X-ray! Echo! Tango! Hotel! Do you read me?
15. zolika  HALF NINJA
2009.06.17. 05:45:40
LV9
Micsoda meglepetés,gratulálok a teszthez !
A Tekken bulin kipróbáltuk,teljesen más,de nagyon jó ! ;D
Anthony Hopkick :D
2009.06.17. 00:36:00
LV1
nemtom írta-e már valaki, de...

be lehet állítani azt, h a harcos jobb vagy balkezes legyen. igaz nem közvetetten, de a felállásod ezt nyíltan mutatja (ugye southpaw vagy orthodox)
psn id: anyadlohaton
13. metadata  PlayStation.Community tag
2009.06.17. 00:16:40
LV15
Válasz 9. ceu üzenetére:
Egy igazi UFC gála tényleg eléggé naturalista, de a játékot szerencsére nem ezzel akarták eladni, ez külön plusz pont a készítőknek.
FatHead
12. metadata  PlayStation.Community tag
2009.06.17. 00:13:03
LV15
Válasz 11. Re-tech üzenetére:
Ja én is kíváncsi leszek rá, de az biztos hogy össze kell kapniuk magukat ha labdába akarnak rúgni .




Köszi mindenkinek! :)
FatHead
11. Re-tech  PlayStation.Community tag
2009.06.17. 00:05:09
LV7
Atom!
Remélem az MMA is legalább ilyen jó lesz az EA-től.
Alig várom hogy Fedorral porig alázzak mindenkit!Meg azt is hogy erre UFC-re összejöjjön a pénzem!
Forza Bianconero!
10. Richard  PlayStation.Community tag
2009.06.16. 23:43:34
LV5
Ez szép volt! Éljen a UFC!!!
9. ceu
2009.06.16. 23:37:45
LV9
ejha, de korrekt teszt lett, megint okultam valamennyit :]
a játék nekem amúgy már-már bántóan naturalista, nem az én világom. bár most így lett hozzá egy kis kedv kipróbálásra.
8. Guc
2009.06.16. 23:35:59
LV3
Szép volt kapitány. Még a végén megjön a kedvem hozzá : )
Nem érthetitek...
2009.06.16. 23:33:47
LV3
Gratulálok a teszthez! Kiváló teszt! Nagyon jól összefogat, részletes írás.
Egy picit javítanék. Igaz be kéne fogni a csőrömet. Kapitány barátom megkért, hogy olvassam át a tesztet mielőtt kikerül az oldalra.
Kissé elfoglalt vagyok manapság így nem volt rá időm. :D de lehetek őszinte is, akkor azt mondanám, hogy link vagyok és elfelejtettem. :D
Sorry…
Na tehát:
Gerinc támadás könyökkel engedélyezett volt az UFC indulásától számított első másfél évében, sőt földharc pozícióban még a lágyék támadás sem volt szabály ellenes, földön fekvő harcost nyugodt szível fejbe rúghatta az ellenfél büntetés nélkül. Arról nem is beszélve, hogy kesztyű használata sem volt előírás, így nem volt ritka, hogy puszta ököllel verték pépé egymást a versenyzők. Hatalmas felháborodások voltak az USA-ban a véres küzdelmek miatt, tüntetek az utcákon az UFC betiltásáért, perelték a TV társaságokat, így a későbbiekben módosították a szabályokat. (ebben az időben ment át jó néhány nagy MMA sztár Japánba a Pride-hoz) A két nagy MMA nagyhatalom azzal akart betenni egymásnak, hogy külön szabályrendszert vezetett be. Míg az UFC-ben mai napig engedett a könyék használata addig a Pride-ban végig tiltva volt az efféle támadás, ellenben a Pride befejezéséig a földön "agonizáló" harcos fejbugása semmiféle következményt nem vont maga után, amiért az UFC-ben azonnali kizárás jár.
Személy szerint jobban szerettem a Pride FC-t, nagyobb volt a sport értéke. (szerintem) Sajnálom, hogy megszűnt.
Még egyszer gratua a teszthez…
PSN ID: sodji www.mta-racing.com www.sbkm.hu
2009.06.16. 22:33:45
LV3
grat egy tényleg jó gémhez:D
"Isten teremtete a Sony PSP -t,,
2009.06.16. 22:26:19
LV6
Gratula! Jó teszt, jó játék.
4. bundas01  Hivatásos Troll
2009.06.16. 22:21:01
LV20
Király cikk.Gratula.
Na ez is egy m.f.,színtén nagy a pofája:D
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
UFC 2009: UNDISPUTED
THQ
Látványosság:
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Hangulat:
Kiemelkedő
8/10
Pozitívum
Tartalmilag mindent tud, amit egy UFC rajongó videojátéktól elvárhat
Negatívum
Bosszantó technikai hibák

MARTIN BELESZÓL
A játékot nem próbáltam ki, és a sportot sem ismerem. A game-et a világsajtóban feltűnően magas, itt-ott egyenesen maximális pontszámmal értékelték. Nagyon sok jó véleményt olvastam róla, az is előfordulhat, hogy a 9-es kategóriába is beleférhetne. Köszönjük, hogy metadata fórumtársunk szaktudását bedobva ilyen minőségi teszttel segítette a PSC munkáját.