PlayStation.Community

2016.06.01. 02:38 PlayStation Network
23 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Értékeld a cikket!
Mindenkinek van egy mumusa...

Lehettem vagy 6-7 éves, amikor egy borongós napon megérkezett az aktuális Sega MegaDrive kazetta állományom. Volt köztük egy Beast névre hallgató, gyanúsan művészi borítóval ellátott példány is. Ez a játék gyerekkorom egyik legrosszabb élményei közé tartozik, így sosem értettem, miért emlegetik kult jelzővel. Számomra egy fogyaszthatatlan, unfair program volt, amitől rövid úton meg is szabadultam (értsd: izomból becseréltem a PECSÁ-ban). Amikor Martin megkeresett a PlayStation 4 exkluzív Shadow of the Beast teszt lehetőségével, neki is jeleztem, hogy miként állok a Beast dologgal kapcsolatban. Rövid úton meggyőzött, így kis félelemmel, de annál több izgalommal vetettem bele magam az 1989-es amigás játék modern kor szerint újragondolt változatába.
A régi stuff irgalmatlanul nehéz volt, így a készítők első körben egy háromlépcsős nehézségi skálával kedveskedtek. Egy véres, akció-platformer hibrid képében elevenedik meg az összesen 7 sztori szintet felvonultató Shadow. Az oldalra haladós játékmenet megmaradt, de immáron 3D-ben pompáznak az ellenlábasok és a környezet.
Ami már rögtön az elején baromira bejött nekem, az a csapodár történetvezetés. Konkrétan csak sejteni vélhetjük, hogy kik vagyunk, a szabadulásunk után miért üldözzük annyira a csecsemővel menekülő mágust ősi városon, mocsáron és sivatagon át. Ellenfeleink — legyenek azok emberek, rovarok, vagy más, bestiális fajba tartozók — mondandóját sem értjük, csak menetelünk előre.
Sokan lehúzták ezért a szegényt, de pont ez adja azt a pluszt és az újrajátszhatósági faktort az új Beastnek. A pályákon gondosan elrejtett prófécia gömböket semmisíthetünk meg, amik egy-egy videót nyitnak meg, így a sztori folyamatosan érthetőbbé válik. A harcok közben pontokat gyűjthetünk, ami fizetőeszközként is szolgál. Különféle támadásokat, retró holmikat, művészeti galériákat vásárolhatunk, továbbá nyelvcsomagokat is. Ezek az ősi nyelvek drágák, de ezek által az átvezetőkben az adott nép beszéde feliratozva olvasható.

Bár a készítők az eredeti hagyatékának szánták, sajnos ez nem igazán valósult meg. Azt kell, hogy mondjam, akár még komoly csalódás is lehet azoknak az „öreg” játékosoknak, akik a '80-as évek végén rojtosra nyomták Amiga és Commodore 64 platformokon. Nagyon rámentek a vérre és a brutalitásra, a közeli kivégző animációkra — amikben a bestia Wolverine-t megszégyenítő karmokkal osztja a halált (viszont a régiben öklözte a csúfságokat).
Ami viszont remekül átjött, az a dizájn: a régi borítón pompázó, gigantikus méretű robotikák. Több ponton is hatalmas „Hűha!” meg „Azta!” felszólalással díjaztam a készítők munkáját. Egy olyan gyilkoló gépet irányíthatunk, aki folyamatosan bővülő képességeinek és varázstárgyainak hála kvázi megállíthatatlan, de a nagyvilágban sok esetben egy apró porszemként hat egy-egy Titán, vagy robusztus építmény mellett. Grandiózus God of War utánérzésem volt az ilyen távoli perspektívák láttán, vagy egy mitikus lénnyel való marakodás közben. Visszatérve a veteránokra: az eredeti, '89-es Amiga változat is elérhető a menükből egy kisebb játékbeli összeg leszurkolása után (de akár az első szint teljesítését követően is feloldható, és végtelen folytatási lehetőség is vásárolható hozzá)! Kipróbáltam, de úgy jártam vele, mint a bevezetőm elején írva vagyon.

Kevés platformer rész található a stuff-ban, mert az esetek nagyobb hányadában összecsapásokban veszünk részt. Igazságtalannak hathat a kevéske élet, vagy a „hátulról tarkón baszarintanak, miközben a másik irányba támadok” típusú dolgok, de lényegében a védekezés begyakorlásával, a kábítás használatával mesteri szintre emelkedhetünk. Kezdő és normal fokozaton még az elhalálozásnak sincs túl nagy súlya, mert a végtelen számban elérhető „ártatlanok lelke” tárgy visszahozza a játékost (ennek mellőzése egy, a végjáték utáni titok megszerzéséhez kell). Beast módban viszont egyedül a véges számú csoda elixír használható, ami a kisebb harcok platinum medáljának behúzása után jár.
Illetve egy érdekes passzív multi-player is helyet kapott a szoftverben: a címben szereplő árnyékot a többi játékos megcsonkításával szerezhetjük meg, ami egy rövid „button mashing” szekvencia (álló ellenfelet kell gyalázni) után üti a markunkat. Barátainknak értesítést küldenek ki a bosszúállás lehetőségéről, és ha ezt elbukják, akkor még gyógyitallal is jutalmaz a gép. (Egyébként egymás cafatokra szedése helyett egyszerű ajándék is küldhető.)
A pár órát felölelő, hangulatos történet minden szintje eltér az előzőtől. Mindegyiknek megvan a maga a varázsa, és a falon ugráláson kívül mindig belecsempész valami kis pluszt az egyenletbe. A sötét pálya megér egy misét (ahol majdnem visszaadtam a videojátékos jogosítványomat), miután fél óra szarakodás után rájöttem a pofon egyszerű megoldásra.
Zenei téren mindent rendben találtam, és még a '89-es game zenéi is bekapcsolhatóak, ha az embernek arra támad kedve (nagyon jó kis „fícsőr”, továbbá külön is hallgatható)!
Vannak a játéknak hibái, és ez főképpen a nem túl tökéletes irányításban érhető tetten: a platform részek néhol fájdalmasak, cammogósak. Az is biztos, hogy nem fog mindenkinek bejönni a harcrendszer, de mint írtam, megtanulható. Több befejezés, extrák, és trófeák várják az újrakezdőket: a Shadow of the Beast nem egy „egyszer használható, eldobható” cím.

Teljes szívből azoknak merem ajánlani, akik nem ismerik / nem szeretik a kultjátékként számon tartott '89-est. Az első Beast számomra egyet jelent azzal a sárgaborsó főzelékkel, amit nagymamám belém tömött, majd 10 perc múlva kihánytam. Most 20 évnek kellett eltelnie, hogy újra rá tudjak nézni és jóízűen el tudjak fogyasztani belőle egy tányérral, természetesen a mai korhoz igazodva egy teljesen új receptúrával elkészítve.

Kiadó: Sony Computer Entertainment
Fejlesztő: Heavy Spectrum Entertainment Labs
Megjelenés: 2016.05.17.
Ár: 4590Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 8GB
Web: http://www.heavyspectrum.com/
PSN feltöltőkártya: https://www.konzolokszervize.hu/
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
23. pepe  PlayStation.Community tag
2016.06.03. 08:23:06
LV1
.....nagyon tetszik a játék így újra gondolt modernbe is, és a cikk (ami nagyon tetszett)alapján még jobban meg jött a kedvem hozzá és tetszett nagyon ,hogy sok képet pakoltatok ki hozzá, engem meggyőzött.....:)
22. Onimushaman  Szerkesztő
2016.06.02. 22:01:25
LV24
+1
Válasz 21. ColdHand üzenetére:
Örülök az építő kritikának. Inkább írd le a frankót, úgy egyenes.
señor
21. ColdHand  Szerkesztő
2016.06.02. 20:34:30
LV22
Válasz 20. Onimushaman üzenetére:
A bemutatónak/tesztnek szerintem az lenne a feladata egyrészt, hogy ismertesse a játékmechanikát. Nem egy minden részletre kiterjedő kivesézésre gondolok, csak úgy minimálisan, hogy valamilyen szinten elképzelhető legyen a dolog.

Tényleg nem kötekedésből írtam ezt, de az utolsó podcastben pont ez volt a téma, hogy nem jönnek kommentek, vagy kritikák, ami alapján be tudjátok tájolni, hogy mit, merre kellene, hogy jobb legyen, stb. De persze kussolhatok is, vagy majd legközelebb csak annyit írok, hogy "jó írás!" és öt csillag. :)
(nem, nem sértődtem be:)
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
20. Onimushaman  Szerkesztő
2016.06.02. 17:52:07
LV24
Válasz 18. ColdHand üzenetére:
Primitív reflex-játék a harc, ütés, kábítás, fogás, védekezés/parry. Egy univerzális gomb lenyomása után történnek a kivégzések, feltéve ha nem üt bele közben senki (button mash). Minden nyomásra történik, az analog védekezés kart irányba húzva spéci tárgynál kábít előre és hátra egyszerre. Olyan szépen megmutat mindent, lassítva a gép az első pályán, hogy nem okozhat gondot.

Legközelebb a kedvedért odafigyelek erre külön, de ezek tényleg benne vannak a "gépkönyvbe", oktató anyagokban... Nem hiszem, hogy erről kéne szólnia egy bemutatónak, vagy akár egy nagy játéktesztnek. Lehet tévedek.
señor
19. Onimushaman  Szerkesztő
2016.06.02. 17:42:58
LV24
Válasz 16. Lotar üzenetére:
Szívesen megmutatom shareplay-en.
señor
18. ColdHand  Szerkesztő
2016.06.02. 17:42:51
LV22
Egy valami (konkrétan a lényeg) hiányzik számomra ebből az írásból. És itt most előrebocsátom, hogy nem a lehúzás, a fikázás a célom, hanem inkább egy építőjellegű kritika átadása.
Ami hiányzik, az a játékmenet, pontosabban a harc leírása. Az, hogy "...karmokkal osztja a halált...", "...közeli kivégző animációk...", "...folyamatosan bővülő képességek és varázstárgyak...", "...védekezés begyakorlásával, a kábítás használatával..." számomra édeskevés, hogy el tudjam képzelni hogyan is működik a rendszer. Régen pont az volt remek az 576-os írásokban, hogy az írásos és a képi információkkal szinte magam előtt láttam a játékot, majd amikor később odáig eljutottam, hogy játszhattam vele, akkor közel ugyanaz fogadott, amit régebben elképzeltem. Tök frankón itt is le van írva minden, kivéve, hogy hogyan működik a harc.
Van egy darab támadás és egy védekező gomb, a többi meg a speckóké? Vagy van egy gyenge de gyors és egy erős, de lassú támadás? A támadógomb nyomva tartásával boost-olható a csapás ereje? A védekezés gombnyomásra történik, vagy a jobb analógot kell a kívánt irányba lenyomni? A kivégzésekhez le kell gyengíteni az ellenfelet, mint egy GoW-ban, vagy fel kell tölteni egy csíkot?
Tévedés ne essék, nem egy szájbarágós, gombkonfiguráció leírásra (a 4zet a kis ütés, a 3szög a nagy ütés, az X a lábad, stb.) vágytam, de valami kellett volna, hogy egy tisztább képet kapjak a mechanikáról. És ha már a játékidő nagy részét a harc teszi ki, szerintem ez igencsak szükséges lett volna.

Ettől függetlenül remek írás, meghozta a kedvem a játékhoz, de mivel mind a polcon, mind a gép(ek)en halomban állnak a kijátszatlan cuccok, így a vásárlás el fog maradni egy időre. :)
Nem én írom a szabályokat. Én csak kitalálom őket!
17. Janinja82  Mérges Sárkány
2016.06.02. 16:27:29
LV3
Régén sokáig elvittem az eredetit, de kb vért hugyantottam. Tetszett a teszt, és ami igazán bejött a játékkal kapcsolatban az a block és stun használat. Az NG is azért nagy favoritnálam mert (ninja) nem csak zúzni kell hanem taktikusan használni a blockot. Itt is elengedhetetlen ha jól értelmeztem :)
16. Lotar  PlayStation.Community tag
2016.06.02. 15:51:24
LV17
Kipróbálnám nagyon .
psn/sen id: pcpmate
15. w1ggly  PlayStation.Community tag
2016.06.01. 23:15:29
LV11
Válasz 13. Onimushaman üzenetére:
Remélem össze tudok hozni egy élménybeszámolót. :)
Vigyázat! A komment véleményt tartalmazhat.
14. Onimushaman  Szerkesztő
2016.06.01. 22:08:40
LV24
+1
Válasz 12. w1ggly üzenetére:
A történetről direkt nem írtam, azt élvezet összerakni, meg egész látványos is.
señor
13. Onimushaman  Szerkesztő
2016.06.01. 22:06:54
LV24
+1
Válasz 12. w1ggly üzenetére:
Az elején nagyon szendvicsbe tudnak vágni és kevés az élet, de ahogy fejlődsz és ráérzel sokkal jobb lesz. A stun a kulcs, meg a védekezés. Kíváncsi vagyok mit fogsz hozzá szólni.
señor
12. w1ggly  PlayStation.Community tag
2016.06.01. 22:03:51
LV11
Válasz 11. Onimushaman üzenetére:
Hú, szeretem az ilyeneket, mikor nem csak végig kell rongyolni a pályán. Jóféle.
Vigyázat! A komment véleményt tartalmazhat.
11. Onimushaman  Szerkesztő
2016.06.01. 22:02:16
LV24
Válasz 10. w1ggly üzenetére:
Az első képen van az A rangos trófeám (első pálya), de amint látod vért hugyozva is hiányos, 18 perc. Minden szinten van 2 összecsapás, ami titkos, és egy előtte lévőn kell arany vagy plati medált boxolni. Aztán a jutalom csatát meg is kell ám keresni, ott vannak még az amulettek és orbok, szóval az első pályában van már 2.5 órám tuti. :D
señor
10. w1ggly  PlayStation.Community tag
2016.06.01. 21:58:01
LV11
Válasz 8. Onimushaman üzenetére:
Köszi szépen. Jól hangzik!
Vigyázat! A komment véleményt tartalmazhat.
9. Onimushaman  Szerkesztő
2016.06.01. 21:47:29
LV24
Válasz 7. w1ggly üzenetére:
Megnéztem volna neked pontosan, de már a legjobb idő szerepel szinte mindenhol. :) Egy nagyon hosszú és egy nagyon rövidke szint van, a többi átlag fél óra elsőre.
señor
8. Onimushaman  Szerkesztő
2016.06.01. 21:45:13
LV24
Válasz 7. w1ggly üzenetére:
Talán 5. Mivel vannak rajta titkok, úgy is újrajátszod a pályákat.
señor
7. w1ggly  PlayStation.Community tag
2016.06.01. 21:34:46
LV11
Köszi a tesztet Oni, továbbra is a listámon van. A pár órás sztori mit jelent? Kb 5-6 óra?
Vigyázat! A komment véleményt tartalmazhat.
6. Onimushaman  Szerkesztő
2016.06.01. 10:51:22
LV24
Válasz 5. LaXiKa_hun üzenetére:
Köszi mindenkinek, nem fogtok csalódni.

@PSti mára minden oké
señor
5. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2016.06.01. 10:39:16
LV9
köszönjük a tesztet, nagyon jó lett, már alig várom, hogy akosaramba rakhassam, de most egyelőre fontosabb beruházások vannak majd max utána jön a játékvásárlás.
PSN ID: LaXiKa_hun
4. Szativolution  PlayStation.Community tag
2016.06.01. 09:59:44
LV2
A sárgaborsón szakadtam. XD Jó teszt!
3. PSti  PlayStation.Community tag
2016.06.01. 09:17:53
LV5
Köszi a tesztet, tuti megveszem majd. A sárga borsót meg sajnálom :(
2. kicccsawo  PlayStation.Community tag
2016.06.01. 08:49:45
LV13
+1
Jó teszt lett.
Lassan beszerzem mert a trailere nagyon tetszett.
Kis szakadék-koszodék peremkerületi proligyerek
1. ymmoTS  PlayStation.Community tag
2016.06.01. 08:49:04
LV4
Pont tegnap vettem észre hogy megjelent, szerintem hamar beszerzem. Nagyon jó a teszt. Végén a nagyis hasonlaton nagyon röhögtem ;)
So.. this is what it feels like
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Mutazione (PS4, PSN)
2019.11.19. 08:46 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Mutánsok közt.
NEED FOR SPEED HEAT (PLAYSTATION 4)
2019.11.18. 16:11 Játékteszt
6 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Következményektől mentes száguldás éjjel-nappal egy kihalt városban.
Wreckfest: Drive Hard. Die Last. (PS4, PSN)
2019.11.17. 00:31 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Régi idők roncsderbije.
Super Cane Magic ZERO (PS4, PSN)
2019.11.15. 09:20 PlayStation Network
10 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
A kutyafáját!
Képregény - Rozsomák: X Fegyver
2019.11.14. 19:24 Comix
4 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Emberarcú szörnyetegek.
ReadySet Heroes (PS4, PSN)
2019.11.13. 10:25 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Nem mind arany, ami Sony.
CALL OF DUTY: MODERN WARFARE (PS4)
2019.11.11. 11:11 Játékteszt
36 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Modern hadviselések koronázatlan királya.
Yooka-Laylee and the Impossible Lair
2019.11.09. 13:29 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Aztán nehogy beletörjön a fullánkod a nagy hancúrozás közepette.
JURASSIC WORLD EVOLUTION (PLAYSTATION 4)
2019.11.07. 12:51 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Őskövület.
Monster Jam: Steel Titans (PS4, PSN)
2019.11.07. 09:36 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: MrZ
Papírszörnyek.