.
 

PlayStation.Community

2016.05.24. 18:09 Kedvcsináló
26 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Hab a tortán.

(Ez az írás kizárólag az Uncharted 4: A Thief’s End multiplayer szegmensével foglalkozik. A játék tesztjét, ami a single player módról készült, ITT olvashatod.)

A kor követelménye, hogy ma már ritkán jelenik meg mainstream játék kizárólag egyjátékos móddal, még akkor sem, ha a játékosok nagy része csak a szóló élmény miatt vásárolja meg. Ezekben az esetekben van, amikor a csapat csak úgy hozzávágja a többjátékos élményt, és van, amikor próbál kihozni valamit a helyzetből. Az Uncharted 4: A Thief’s End az utóbbi kategóriába tartozik.
A Naughty Dog gyakorlatilag egy sűrített Uncharted élményt nyújt a többjátékos móddal. Az irányítást az egyjátékos módból emelték át, egy-két eltéréssel. A 60fps-nek köszönhetően a lövöldözés és a mászás még simábban zajlik, a kampós kötél beépítése pedig új dimenziót nyit az akciónak: vízszintesen is gondolkodnunk kell. A nyolc játszható pálya a sztoriban bejárható területek variánsa, apró módosításokkal és finomhangolásokkal, hogy multi-képesek legyenek.
Továbbra is lélegzetelállító a látvány, és az egyszerű-de-nagyszerű kezelésnek köszönhetően eszméletlen jó érzés például átlendülni a kötelünkkel és landolni egy másik játékoson, miközben a háttér a Mediterrán tenger és a golyózáport kerülgető csapattársaink. (Bár a fejlövést még mindig érdekesen értelmezi a játék, de ez legyen a legkisebb problémája.) A pontszerzés mellett a pénzgyűjtés állandó faktor a meccsek során, ugyanis gyakorlatilag minden kisebb-nagyobb siker dollárjutalommal jár. Az összegből pedig befektethetünk a már a menet előtt kiválasztott extra képességekbe vagy trükkökbe, amik az Uncharted 4 multijának legizgalmasabb elemei: a szárnysegédek (sidekicks) és a misztikák (mysticals).

Az egyik újítás, hogy segédkaraktereket hívhatunk be az akcióba, akiket – meglepően hatékony – mesterséges intelligencia irányít. Behozhatunk egy állig páncélba öltöztetett, minigunos óriást, aki rendíthetetlenül záporozza a golyókat az ellenségekre. Magunk mellé rendelhetünk egy gyógyítót, aki amellett, hogy feléleszt minket és csapattársainkat, lőszerrel is ellát. A távcsöves puskásokat taktikusan helyezhetjük el magaslati helyeken, míg a vadászok félelmet nem ismerve száguldanak a másik csapat felé, lefogva és fojtogatva áldozatukat. A 4-kontra-4 és 5-kontra-5 meccsek így sokkal zsúfoltabbá, és izgalmasabbá válhatnak a szárnysegédeknek köszönhetően.

A másik ötletes újdonság a régi Uncharted részek ihlette emberfeletti eszközök, amelyeket szintén a megszerzett pénzből lehet megvásárolni. Például El Dorado gonosz lelkekkel ostromolja az ellenfeleket, a Cintamani-kő töredékeivel feléleszthetjük az elhullott társakat, míg a Djinn lelkével teleportálhatunk. A szárnysegédekhez hasonlóan ezek a mitikus kellékek is tovább csavarják az ismert sémát, és akár az utolsó pillanatban fordíthatják meg egy kör végkimenetelét.

A szárnysegédek és misztikák mind személyre szabhatóak, fokozva hatékonyságukat, és az A.I. társak esetén módosítva külsejüket. Ezen kívül minden fegyver, minden karakter és minden egyéb eszköz (gránátok, füstbombák, C4-ek, aknák, stb.) fejleszthető és variálható, mélységet adva az opcióknak. Az egyik hátránya talán, hogy csak a széria hősei és rosszfiú játszható karakterek: saját figurát nem alkothatunk. Azonban gyakorlatilag a felismerhetetlenségig díszíthetjük kiszemeltjeinket, ami kárpótolhatja az „egyszerre öt Drake rohangál” jelenségtől fintorgókat. (Elena például nagyon keményen fest orr-piercinggel és napszemüvegben.)

Talán csekélynek tűnhet a három játékmód, de a taktikai és játékmeneti lehetőségek sokkal izgalmasabbá teszik az élményt. A Team Deathmatch valószínűleg nem is szorul komolyabb magyarázatra, azonban szerintem a valódi izgalmat a másik két mód nyújtja: a Command és a Plunder.

Míg a Team Deathmatch középpontjában a masszív gyilkolászás áll, a Command egyfajta bázisfoglalás, egy ötletes csavarral. A pontszerzés fő módja a területek birtoklása, azonban a csapatok leghatékonyabb tagjait Kapitánynak nevezi ki a játék: előnyökhöz jutnak, de gyakorlatilag célkeresztet festenek a hátukra. Minél tovább tevékenykedik egy kapitány, annál több előnyhöz jut, azonban annál nagyobbat is kaszálhat az ellenséges osztag, ha sikerül kiiktatnia.

A Plunder ismerős lehet a korábbi Uncharted-multi rajongóknak: a pályán felbukkanó ereklyét csapatunk ládájához kell eljuttatni. A Commandhoz hasonlóan itt tud igazán tündökölni a csapatmunka, hiszen állandóan fedezni kell a céltárgyat cipelő játékost. Kifejezetten üdítő az ütemváltás ebben a módban, hisz az egyébként pörgős, gurulós, ugrálós, fedezékbe-mászós frenetikát felváltja egy lomhább kísérgetés, ahol minden ellenséges fegyver a szerencsétlen hordozóra szegeződik.
Bár az Uncharted 4 multija nem a legtöbbet nyújtja a piacon, bőven biztosít szórakozást a sztori befejezését követően. Rengeteg dolgot lehet feloldani, és számos kiegészítőt megvásárolni az üzletben. A rendes játékmenet és a napi kihívások biztosítanak beváltható pontokat, de a türelmetlenek valódi pénzzel is felgyorsíthatják a folyamatot. (Frappánsan nevezték el a nem funkcionális, kinézetet módosító darabokat hiúsági cuccoknak.) A Naughty Dog folyamatos, ingyenes újításokkal, új módokkal (beleértve egy co-opot is) és lehetőségekkel fogja frissíteni a játékot, így lesz miért visszatérni. Összességében a multiplayer igazi hab a tortán: nem ezért vettük, de azért jól esik.
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
26. Luki05  PlayStation.Community tag
2016.06.05. 11:51:05
LV3
Válasz 25. Penge70 üzenetére:
Ha nem lett volna rá igény nem rakták volna bele.A multival ha party-ban nyomod haverokkal el lehet ökörködni,hihetetlen hogy milyen érzelmeket vált ki egyes emberekből.Néha besz*rok a röhögéstől,néha szétvet az ideg,de összeségében szórakoztató.Külön kuriózum a hihetetlenül élethű taunt rendszer,pl.egy-egy kill után olyan röhejes Michael Jackson táncot lenyomhatsz hogy agyfaszt kap tőled az ellen azonnal.
25. Penge70  Veterán PSC tag
2016.06.05. 09:38:45
LV22
Válasz 8. Greg üzenetére:
Egyetértek.
Az ilyen típusú játékokba tök fölösleges multit erőltetni.
24. sony100  PlayStation.Community tag
2016.06.02. 12:58:06
LV5
Válasz 23. sony100 üzenetére:
látom
PSN ID: Kratos_90-
23. sony100  PlayStation.Community tag
2016.06.02. 12:57:17
LV5
"Továbbra is lélegzetelállító a látvány" Az én véleményem szerint nem olyan lélegzetelállító a multi látványa, mikor a beta-t kipróbáltam kicsit meg is ijedtem, h ha a story is így fog kinézni akkor az nem lesz méltó a ps4hez mert kb a ps3as U3 is hasonlóan néz ki, de szerencsére a story az egy magasabb szintet képvisel, a multiba nem olyan részletesek a textúrák, az élsimítást se nagyon látok.
PSN ID: Kratos_90-
22. wooltur  PlayStation.Community tag
2016.05.30. 16:26:23
LV16
Válasz 21. SES_HUN üzenetére:
Egy normálisan összerakott multiban azonnal down vagy ko értékű lenne. Itt 3 vörös hit marker találat kell, h down legyen, és kapaszkodj meg, ha lent van a földön még ott is kettő!!! vörös találat kell, h ko legyen.
R.I.P. Brúnó :-(
21. SES_HUN  PlayStation.Community tag
2016.05.30. 13:24:05
LV1
Válasz 19. wooltur üzenetére:
Lehet hogy Te jobban vágod ezért megkérdezem,hogy ha vörös a hit marker akkor elvileg down vagy Ko értékü a találat?
Csak rengetegszer van olyan,hogy még assistot se kapok,vagy ugyanúgy futkároznak tovább....
20. SES_HUN  PlayStation.Community tag
2016.05.30. 13:18:39
LV1
Legnagyobb baj a pályákkal hogy több irányból tudnak mögénk kerülni mint ahányan vagyunk a csapatba,de ha még is sikerül valami előnyt szerezni akkor a játék tesz róla,hogy hátba szedjenek,és mögéd megy a respawn. El lehet vele szórakozni,de nem vágom a fegyvereket,recoil az AK-ra és ugyanúgy visszarúg,mp elvileg gyengébb még is pontosabbnak érzem,FAL gyakran kihagy egy ütemet és nem lő,mondjuk ez UC2-be is jelen volt,ezenkívül a bétába nagyon OP fegyó volt most meg az egyik legrosszabb,néha pillanatok alatt lemennek,néha meg egy tár kevés hogy lemenjen,ezeket a dolgokat tényleg nem értem,mert oké,hogy van Lag,de akkor miért van hit marker?
19. wooltur  PlayStation.Community tag
2016.05.30. 13:14:44
LV16
Válasz 18. SES_HUN üzenetére:
Pedig ott az előző részekben 2 teljes betalált sorozattól már meghaltak.
R.I.P. Brúnó :-(
18. SES_HUN  PlayStation.Community tag
2016.05.30. 13:09:59
LV1
Válasz 16. wooltur üzenetére:
Jogos,gyakran 3 sorozat FAL-tól se KO-nak.
17. PSti  PlayStation.Community tag
2016.05.29. 21:46:55
LV5
Válasz 16. wooltur üzenetére:
Jogos, nem szóltam akkor!
16. wooltur  PlayStation.Community tag
2016.05.29. 21:15:28
LV16
Válasz 15. PSti üzenetére:
Látom nem értetted amit írtam, ha ott a társa esélyem sincs felrúgni mert leszed a másik, kénytelen vagyok lőni. Illetve ha messzebb szedem le, mire odaérnék felszedik, vagy lelőnek.
R.I.P. Brúnó :-(
15. PSti  PlayStation.Community tag
2016.05.29. 20:21:02
LV5
Válasz 14. wooltur üzenetére:
Ne lődd a földön, menj oda és rúgj bele. 1 csapástól KO.
14. wooltur  PlayStation.Community tag
2016.05.28. 21:25:06
LV16
Válasz 10. Aki23 üzenetére:
A down rendszerrel az a baj, h túl sok életereje van az embereknek. A tár közel 80-90% kell ahhoz, h vki végleg meghaljon. Felét belelövöm amíg él, lent a földön a meg közel a maradék tár negyede kell bele! Ez azért mulatságos, mert ha már ketten jönnek rád esélyed sincs. Mivel ha tegyük fel le is szedsz egyet vagy meghalsz, vagy ha túléled az összecsapást, akkor is felszedi a társa. Ez az egész szisztéma akkor működne jól, ha kb. fele ennyi életerővel rohangálni mindenki, és a földön se kellene bele ennyit lőni. Így viszont úgy trutyi ahogy van.
R.I.P. Brúnó :-(
13. Dolly91  PlayStation.Community tag
2016.05.26. 20:13:03
LV14
Válasz 12. Aki23 üzenetére:
De menő lenne! :D
12. Aki23  PlayStation.Community tag
2016.05.26. 19:47:06
LV19
Válasz 11. Dolly91 üzenetére:
Vágom, amúgy cintamani full élettel kelt ha bevan rakva, csak hamar leviszik az életet. Engem pl a pályák nem idegesítenek, de azért jöhetne egy village vagy cave a 2-ből:)
psn id: raul-23_
11. Dolly91  PlayStation.Community tag
2016.05.26. 19:42:34
LV14
Válasz 10. Aki23 üzenetére:
Leírtam, pontosan mindenhol, hogy mivel mi a bajom :D

A pályákon sokkal többször körbe tudnak venni, mint mondjuk az előző részeknél. Lehet, hogy másnak nem idegesítő, de én utálom, ha lövök egy ellenfelet, közben meg 3 másik irányból letámadnak. Az eddigi részekben se csak "mentünk előre, azt jött ellenfél", ott is volt több útvonal, de nem ennyi. Mondom, a skót pálya az ami nagyon el lett rontva szerintem.

A chintamani kőnek meg pont az a feladata, hogy csata közben tudj feléleszteni másokat, hiszen azt messziről is tudod alkalmazni, sőt még falon keresztül is. De hiába szedem fel vele, ha utána 2 golyótól megint fekszik.

A gránátnál is írtam, hogy biztosan csak az a baj, hogy túlságosan hozzászoktam a 2. részben való alkalmazásához.

Az meg, hogy a társak fedezzenek nem mindig jön össze, ha meg idegenekkel játszol pláne nem :)
10. Aki23  PlayStation.Community tag
2016.05.26. 19:20:54
LV19
Válasz 9. Dolly91 üzenetére:
Amiket leírtál annak a 80%-át pl én nem tartom idegesítőnek. Down rendszer pl mit akarsz vele csinálni? Elég egyértelmű, h nem arra találták ki, h a csata közepén 2 ms alatt felszedd hülyeség is lenne, az, h ki vagy szolgáltatva is jogos erre vannak a társak, h addig fedezzenek. A sidekickel egyetértek azok tényleg sokszor felbasznak. A pályás dolog meg pláne érdekes nekem, most az a baj a pályákkal, h komplexebbek, jobban kell figyelni? Szerintem pont ez a jó, h nem csak megyünk előre azt jön az ellenfél van több útvonal stb. Gránát elpattanás nem volt 2-ben tényleg, de mondjuk valóságban se tapad a falhoz ha hozzá vágod:)
psn id: raul-23_
9. Dolly91  PlayStation.Community tag
2016.05.26. 09:55:19
LV14
Bárcsak ilyen lenne a multija, mint ahogy azt Te leírtad :D

A down-rendszer alapvetően nem is lenne rossz ötlet, de egy csata közepén nem lehet feléleszteni a csapattársat, vagy csak feleslegesen: nem teljes életet ad a játékosnak, még akkor sem, ha az erre szolgáló chintamani-követ felfejleszted arra a szintre, aminek pont az a célja. És miközben Te épp segítséget nyújtanál, abszolút kiszolgáltatott helyzetbe jutsz. Az élesztésre kitalált sidekick is legtöbbször csak bosszantja az embert. Ahogy Ayame is írta, valóban van olyan, amikor nem kezdi el éleszteni a karaktert, pedig ott áll mellette. Hiába követi folyamatosan azt az embert, aki előhívta, ez valamikor inkább hátrány is: pl. mikor az ellenfél golyózápora elől mennénk fedezékbe, beakadhatunk a "megmentőbe", ezzel pedig pont a halálunk okozója. Ha pedig sikerül is neki elkezdeni a segélynyújtást, az olyan hosszú ideig tart, hogy addig az ellenfél lazán ránkfut és megöli mindkettőnket. Persze őt is lehet fejleszteni, van, hogy revive packot dob ránk, ez már sokkal hatásosabb, és az is nagyon hasznos, mikor lőszert ad.

És igen, fedezékben nagyon sokszor "beragad" a fegyver, hiába nyomod a lövés gombot, a fegyvert kidugja (van, hogy még annyit se csinál), de nem történik semmi. Ilyen súlyos hibával az előző részekben sosem találkoztam.

A pályák kidolgozása sem a legjobb: rengeteg helyen lehet átvágni rajtuk, így lényegében minden egyes irányba figyelni kell. Ez általában pont tűzharcban a legbosszantóbb, mikor elkezdesz lőni egy ellenfelet, Téged pedig annak csapattársa támad meg egy másik irányból, és mikor azt hinnéd a harmadik irányba való visszavonulás majd ad annyi időt, hogy visszatöltődjön az életed, akkor onnan jön a gyilkos csapás. Ez leginkább a Scotland pályán jellemző.

A területfoglalós játékmód valóban jó, nekem az a kedvencem, bár a társaság, akikkel játszani szoktam a Team Deathmatchet részesíti előnyben, olyannyira, hogy folyamatosan csak azt játszunk. Igaz a Commandnak is megvan a hátránya: 3 kör alakú területet kell birtokunkba foglalni, ezek után lehet pontot kapni, ami a győzelemhez vezet, viszont, ha egyszerre többen vagyunk a kijelölt területen egy kósza gránát hamar véget vethet a fedezékben való összebújásnak. (Ezt persze el lehet kerülni taktikus játékkal, ezért ezt barátokkal érdemes játszani, idegenekkel nem ajánlatos.)
A kapitánnyá való kinevezés is igen hátrányos helyzetbe tudja hozni a játékost. Kapitányként 3 szintet lehet elérni, a harmadikban látható vagy az ellenfél számára falon keresztül is. Ez szerintem bosszantó, hisz nem azért küzd a játékos, hogy könnyű prédává váljon.

A plunderrel keveset játszottam, viszont kellemes meglepetés volt azt látni, hogy az előző részekkel ellentétben már kincset fogva is lehet ugrálni. Ez a játékmód tud a legbrutálisabb lenni, már ha a két csapat tényleg arra megy, hogy megszerezze a kincset, és nem a kempelős-levadászós, "csakakillérdekel" taktikát választják, ami sajnos legtöbbször így van.

Korábban szóba hoztam a gránátot, ezt is megreformálták, nem is kicsit. A második részben számomra tökéletes volt, ahova dobtam, ott robbant, pont akkor amikor kell. Nagyon sokszor mentette meg az életem, mindig azon voltam, hogy legalább egy legyen nálam. Na, hát a negyedik részben nem mi döntjük el, hogy mikor mennyi van nálunk, hanem a játék. Míg korábban a pálya különböző részein voltak szétszórva, hogy mi felvehessük azokat, itt (már ha a gearek közül ezt választjuk) egy darabbal kezdünk, és ha elhasználjuk, "visszatöltődik", ami kb. 90 másodpercig tart. Ezt az időt persze lehet csökkenteni játék közben, pénzzel való fejlesztéssel, de így is rendkívül bosszantó, hogy nem akkor használjuk mikor akarjuk, hanem amikor a játék engedi. Másik hátránya (szerintem), hogy általában nem ott landol, ahova dobjuk, hanem a felületeken elpattan, néha méterekkel arébb, mint ahova eredetileg szántuk. Ez persze lehet csak engem zavar, aki már nagyon hozzászokott a második részben való használatukhoz. Sokszor előfordul az is, hogy ha végre pontosan dobjuk, az ellenfelél nem hogy nem hal meg tőle, de még csak térdre sem esik. Ez persze pont hogy jól jön, mikor ez az eset velünk esik meg. A gránát robbanási ideje is különböző, van, hogy egyből robban, van, hogy pillanatokkal később. Még nem sikerült rájönnöm, hogy ezt mi okozza. Talán az, hogy milyen közel van az ellenfélhez.

Persze ott van a lag is, de az minden multis játékban benne van. Lehet nem ennyire idegesítően, de van.

Összességében az alapkoncepció remek lenne, csak a kivitelezéssel vannak problémák.
8. Greg  PlayStation.Community tag
2016.05.25. 12:35:52
LV25
+1
Ez nem az én műfajom, csak a single.
LV426
7. Sora  Kingdom Hearts & Koei Fan
2016.05.25. 08:11:12
LV19
Nekem nagyon tetszik, többet tolom mint a story-t.
Mia San Mia
6. Sakamoto_14  A bölcs
2016.05.25. 05:21:15
LV20
Játszanám. Nem tudom, mikor lesz rá lehetőségem, de már alig várom.
5. Ayame90  PlayStation.Community tag
2016.05.24. 22:12:20
LV12
+1
Jó a multija, nekem tetszik, de vannak benne azért hibák. pl. néha beragad a fegyver és nem tudsz lőni, leginkább ha fedezékben vagy. Azért ez elég durva hiba :D És ez nem csak nálam fordult elő. Meg ez a falon átlövés is, fedezékben vagy és eltalálnak... Sidekickek is elég buták, van h nem segítenek és áll ott mint egy f.sz amikor földön fekszel vagy lövik és nem csinál semmit :D. Viszont ezek ellenére is élvezetes azért a sok megszerezhető tartalom miatt, meg hát jó móka barátokkal tolni :)
Praise the Sun
4. HUN_hatrix  The Saboteur
2016.05.24. 22:05:17
LV29
Válasz 1. VictorVance üzenetére:
Detto eddig csak a sztori. :)
Nincs hiszti! ;)
3. martin  Főszerkesztő
2016.05.24. 21:15:12
LV27
Válasz 1. VictorVance üzenetére:
Én még ki sem mertem bontani a szobrost.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2. tagor  PlayStation.Community tag
2016.05.24. 18:27:23
LV3
Jó ez, csak várni kell a kiegészítőkre, az új játékmódokra.
Időnként teljesen a hatásom alá kerülök.
1. VictorVance  Szerkesztő
2016.05.24. 18:23:13
LV17
Annyira elvagyok már többedszerre merülve a játék szinglijében, hogy a multi részhez még hozzá sem nyúltam. Amúgy sem az én világom, meg az ilyen játékoknál úgy vagyok vele, hogy se nem jó, se nem rossz, de ha már itt van, akkor megyünk vele pár kört. Majd erre is sor kerül, miután végigjátszom harmadjára is.
Örülünk?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Elmélkedő - Mi lesz a Death Stranding nagy titka?
2019.01.27. 12:00 PlayStation.Community
23 hozzászólás
Szerző: martin
ÉN aszt TUDOM, ilyen gokartos izé lessz.
TALES OF VESPERIA: DEFINITIVE EDITION (PS4)
2019.01.22. 08:55 Játékteszt
2 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Mese a későn érkezett eljövetelről.
ACE COMBAT 7: SKIES UNKNOWN (PLAYSTATION 4, PSVR)
2019.01.21. 13:35 Játékteszt
9 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Határ a csillagos ég.
Arizona Sunshine (PlayStation 4, PSVR)
2019.01.21. 08:58 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: Binder
Az UV-sugárzás káros hatásai.
1979 Revolution: Black Friday (PS4, PSN)
2019.01.20. 12:56 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Szocio-politikai doku-játék.
Silent Hill - A láthatatlan epizódok
2019.01.19. 08:54 Különvélemény
16 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Hiányzó tébolyok.
The Midnight Sanctuary (PS4, PSVR, PSN)
2019.01.18. 09:50 Komment
0 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Szellemekkel suttogó.
YIIK: A Postmodern RPG (PS4, PSV, PSN)
2019.01.17. 16:42 PlayStation Network
6 hozzászólás
Szerző: martin
Posztmodern számítástechnikai műalkotás.
Warhammer: Vermintide II (PS4, PSN)
2019.01.17. 13:44 Játékteszt
8 hozzászólás
Szerző: Sanada
Patkányirtás csatabárddal.
Leap of Fate (PS4, PSN)
2019.01.17. 09:58 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Andras_01
Életem értékes értelme.