PlayStation.Community

2016.05.11. 15:00 Játékteszt
193 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Egy korszak vége.

(A következő cikk kizárólag a szoftver egyjátékos módját fedi le. Ennek több oka is van, köztük talán a legjelentősebb, hogy 10 pontnál többet nem lehet adni egy játékra. A multiplayer szegmens egy külön írásban kerül bemutatásra, amikor már többen űzik online az ipart.)

„Nem is értem, hogy mit szeretnek az emberek a videojátékokban” – hangzik el ez a mondat rettentően ironikus módon Nate szájából. És valószínűleg mi magunk is sokan hallhattuk már, akár közvetlen ismerősöktől, családtagoktól, akár idegenektől. A művészet egy olyan fogalom, amit nem lehet definiálni. Ha megpróbáljuk szavakba önteni, már értelmét veszti az egész. Nem lehet elmondani, hogy hogyan néz ki, milyen színe van, beszél-e vagy sem, hallható vagy érezhető. Egyszerűen nincs értelme szavakkal definiálni. Érezni kell, megélni kell, átélni kell. Ha valaki szájából 2016. május 10-e után ismét elhangzana ez a mondat, a szavaknál szerintem roppantul egyszerűbb és kényelmesebb módon lehet elmagyarázni: csak mutassuk meg neki az Uncharted 4: A Thief’s Endet.

A történetbe nem szívesen mennék bele, és biztos vagyok benne, hogy mások sem ezt várják ettől az írástól. Az utóbbi idők Naughty Dog játékaiban a narratíva elszakíthatatlan eleme volt a teljes élménynek, így a sztori felfedezésének örömét szeretném meghagyni a játékosoknak.
Tömören csak ennyit: Nate békés élete feje tetejére áll, amikor testvérének váratlan megjelenése ismét a kalandok és rejtett kincsek világába vonzza. Amiről azonban szeretnék beszélni, az maga a narratív élmény.
Az Uncharted 4 egyfajta Fibonacci-számsorként bontakozik ki. Kezdetnek az interaktivitás teljes hiánya jellemzi, majd fokozatosan egyre nagyobb teret kap a játékos, és már azon kapja magát, hogy kisebb tereket járhat be szabadon. Míg a kezdetekben tárgyakat nézegetve haladunk egy kötött pályán, pár fejezettel később már autónkat irányítva barangolunk gyönyörű tájakon, kedvünk szerint pattanva ki egy kis felfedezésre. Ez a fajta felépítés zavaró lehet egyeseknek, de szerintem nagyon jó ütemet ad a játéknak. Sugárzik belőle a szeretet, minden apró részletét művészi pontossággal faragták.
Teljesen mindegy, hogy épületben vagy vadonban, nappaliban vagy barlangban jár az ember: minden lélegzetelállítóan gyönyörű. Nincs figyelmen kívül hagyott részlet, nincsenek elhanyagolt szakaszok. Ha valamit megnézhetünk, az tökéletesen ki van dolgozva, a legapróbb piciny pontjáig. Minden okkal van a helyén és egy történetet mesél el arról, hogy mi zajlott itt. A múlt kincsei ugyanúgy elbeszélnek, ahogy a modern használati tárgyak. Árulkodnak tulajdonosaikról és betekintést nyújtanak a történelmi háttérbe.
És amennyire szólnak hozzánk a részletek, úgy zengnek hangos ódákat a grandiózus tájak. Ha az ember befejezte közelről nézni a dolgokat, nekiállhat távolról, messziről, és rádöbben: ez a világ él. Bruce Straley és Neil Druckmann – a Naughty Dog legújabb remekművének rendezőpárosa – odafigyeléssel és törődéssel rakta össze csapatával a világot. A környezet és a benne rejlő elemek szervesen kapcsolódnak egymáshoz: ugyanannyira magába foglalja a rész az egészet, ahogy az egész a részt. Valami hihetetlenül ámulatba ejtő, amikor a gyönyörű tájak egyikében veszhet el az ember.
Hasonló a helyzet a fizikával is: minden mozog. A leveleket fújja a szél, felröppennek a madarak, Drake csizmája behajlik, a fegyverpánt lifeg, az almák gurulnak, és így tovább. Itt sokkal többről van szó, mint a grafikáról. Az Uncharted 4 világának lelke van. Tudom, hogy mindenki izgatottan várja Nathan Drake kalandjának végét, de tegyetek meg ennyit magatokért: nézelődjetek, kóvályogjatok, kószáljatok. Megéri!

Ahogy a tájnak, úgy a karaktereknek is lelke van. Mivel ez a széria negyedik fő része, karakterei már rengeteget átéltek, akár együtt, akár külön-külön. Örömeik és bánataik valami eszméletlen módon törnek a felszínre a mesterien faragott jelenetekben. Az Uncharted játékok elválaszthatatlan cimborája a játékos humor, a karakterek csipkelődése, piszkálódó megjegyzései. Azonban ez a rész a legkomolyabb, és a humor alatti mélyebb érzelmeket is felszínre hozza. Sokszor szavakra sincs szükség: egy elkapott tekintet, egy arckifejezés, egy mélyebb hallgatás elég ahhoz, amit száz szóval sem tudnának kifejezni. A karakterek hihetőek, és ami a legfontosabb, természetesek. Emberekről van szó, emberi érzelmekkel, emberi hibákkal, emberi ösztönökkel, és gyakorlatilag soha nem látott részletgazdagsággal sikerül ezt kifejeznie a csapatnak, és a karaktereket alakító színészeknek.
Eljutottunk arra a szintre, amikor Drake vagy Elena szemébe nézve érezzük, amit ők éreznek. Mozdulataik, testtartásaik is sugározzák jellemüket. Részben emiatt is a narratív dizájn kiemelkedő titánja az Uncharted 4, részben pedig a jelenetek kiválósága miatt. Ahogy a környezettel, úgy a jelenetek sorozatával is pontosan tudatják amit akarnak, és azt, hogy hogyan akarják. Közel egy évtizednyi Uncharted van belesűrítve hőseink és ellenfeleink arckifejezéseibe, ahol egyik jelenet sem nyúlik feleslegesen hosszúra. Elképesztő, hogy pár perces képsorozatok mekkora érzelmi töltettel rendelkeznek. Az egész narratíva egy kiválóan felépített történet, ahol a háttérben érezni azt az el nem múló, keserédes érzést.

Természetesen ehhez óriási mértékben hozzájárul Henry Jackman kiváló zenéje is. A hatékonysága azonban nem a „miben”, hanem a „hogyanban” rejlik. Az akciók során az adott szituációhoz igazodik a zene, míg a jelenetek során az érzelmeket fokozza. De nem csak a zene, hanem alapvetően a hang dizájn is kiemelkedő. Minden zörrenés, csörrenés, süvítő golyó, víz alatti tompaság, súrlódó öltözet hangja – hogy csak párat említsek – a helyén van. Szintén sorok százaiban áradozhatnék az animációról, a különféle látvány hatásokról, a karakterek és járművek kezelhetőségéről, a vízről, a vizes ruhákról, a frappáns logikai feladványokról. Hangulata van az egész játéknak: leírhatatlan, utánozhatatlan, megtapasztalandó hangulata.

Szemben a korábbi részek főként fedezékalapú golyózáporaival, az Uncharted 4 sokkal több taktikai lehetőséget biztosít. Egyrészt az ellenséges osztagok mesterséges intelligenciája brutális együttműködést eredményez, ahol keményen összedolgozva próbálják kifüstölni kedvenc kincsvadászunkat. Másrészt a táj függőleges és vízszintes kiterjedése fűszerezi a harcokat, legyen szó ember vagy természet alkotta környezetről.
A dús talajnövényzet remek búvóhelyet biztosít, és mivel a legtöbb összetűzés úgy indul, hogy a zsoldos rosszfiúk nem tudják, hol vagyunk, akár ugyanolyan csendben véget is érhetnek. Ha esetleg fel is bukkanunk látókörükbe, van egy kis időnk, hogy ismét eltűnjünk. Drake most már egy hasznos kampós végű kötéllel is rendelkezik, amely a „mászkálós” szakaszok mellett a küzdelmek során is jól jön. Például magaslatról áthimbálózva vetődhetünk rá egy vadul golyókat szóró ellenfelünkre. Ugyanez a helyzet a „csúszdaként” funkcionáló sáros vagy kavicsos lejtőknél: míg békeidőben a haladás eszközei, küzdelmek során gyorsan kerülhetünk az ellenségtől távol (vagy épp közel) pár másodperc alatt. Ezeket leszámítva a séma maradt a régi, de minden sokkal dinamikusabb. Folyamatos mozgásban kell lennünk, ügyelve az ellenségek pozícióira (amit meg is jelölhetünk lopakodás esetén). Társaink állandóan a toppon vannak, bár illúzióromboló lehet az, hogy lopakodás közben néhol az ellenség előtt rohangálnak. Ettől függetlenül kifejezetten hasznosak, ugyanannyira a kiváló célzással ellátott lövöldözések során, mint a meglepően zsigerből jövő közelharcoknál. Nincs jobb, mint amikor Sully-val közösen zúzunk le egy krapekot. A legjobban talán az „ösztönös” szó fejezi ki a harcrendszert. Gyakorlatilag nem is gondolkoztam az összetűzések során: éreztem, tudtam, hogy merre menjek. Nem kizárólag csak lopakodtam, vagy csak lövöldöztem. Az ösztön, a pillanat határozta meg. Pont úgy, ahogy Drake csinálná. És ez az, ami a játéktervezés csúcsa: amikor a játékmenet, a környezet, a narratíva, a karakterek és a játékos, összefonódnak, és mindegyik jobbá teszi és építi a másikat. Amikor a fedezék nekem van ott, Drake-nek van ott, de természetéből érthető, hogy miért pont ott van.
Amitől működik az Uncharted 4 – szemben elődeivel –, nem a látványosabbnál látványosabb „díszletek”, hanem a mély érzelmi súllyal bíró tartalom. Természetesen ugyanúgy jelen vannak a látványos „épp, hogy egy hajszálon múlt” szegmensek, de nem ezek teszik naggyá. Szembe kell néznie a múltjával ahhoz, hogy élhesse a jövőjét: és ez komolyabb kihívás, mint túlélni egy zuhanó repülőgépet vagy egy süllyedő hajót. A karakterek – amikor az alkalom nem követel mást – állandóan beszélnek. Be nem áll a szájuk, régi cimborákként sztorizgatnak, a múltról, a jelenről, és a jövőről. Szerethetőek, és nem csak azért, mert már korábbi kalandoknál is elkísértük őket. Hanem azért is, mert a színész csapat filmszínészeket megszégyenítő módon vitte bele testét és lelkét az előadásba és a dialógusokba. Apró kockákként áll össze ez az érzelmekkel teli kaland, és bűn lenne akár egy pillanatot is kihagyni.

Az Uncharted 4: A Thief’s End, több, mint egy mestermű. Nem csak a stílust, és nem csak a műfajt fejleszti és készteti fejlődésre. Magát a videojátékot, mint médiumot. Az egész iparágat. Amikor a videojátékokat tanítani fogják, és a szorgos diákok panaszkodnak a kötelezők végigjátszása miatt, az Uncharted 4 ott lesz a legjobbak között, a The Last of Us mellett. Nem azért, mert messze a leggyönyörűbb és legjobban teljesítő PlayStation 4-es játék. Hanem azért, mert tökéletesen megtestesíti azt, ami a videojáték: a művészet, a technológia és a szakértelem csodás gyümölcse. Egy őszinte hódolat a játékosok, a játékkészítők, és mindenki előtt, aki a játékokhoz kapcsolódik valamilyen formában. Pontosan tudja, hogy mitől lesz egy játék élvezhető, szórakoztató, de mégis elgondolkodtató.

Ha valaki megkérdezi, hogy mi jó van abban, ha valaki videojátékozik, nyugodtan mutassátok meg neki az Uncharted 4: A Thief’s Endet. Aztán dőljetek hátra és mosolyodjatok el. Én ugyanezt tettem.

(A játékot partnerünk, a PlayStation biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából meg is rendlehető a linkre bökve, többféle változatban is.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
4 / 4 oldal
‹‹    1  2  3  4  ›  ››
43. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.05.12. 13:50:54
LV28
Válasz 41. LaXiKa_hun üzenetére:
Amíg kölcsön U4-el játszol addig megélhetési konzolosnak minősülsz, csak szólok. ;)
42. Lotar  PlayStation.Community tag
2016.05.12. 13:01:29
LV17
Köszi a tesztet . A game már tegnap du. megvolt , de csak most fogom elkezdeni . Jó játékot mindenkinek ! -van egy olyan érzésem , hogy ez bitang jó lesz . :)
psn/sen id: pcpmate
41. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2016.05.12. 12:54:23
LV9
+1
Válasz 40. mentoloshypo üzenetére:
amíg meg nem veszem addig valahogy játdzanom kell vele. tudom undorító de hát most ez van :D
PSN ID: LaXiKa_hun
40. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.05.12. 12:21:10
LV28
Válasz 39. LaXiKa_hun üzenetére:
Kölcsön Uncharted 4? Micsoda világban élünk...
39. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2016.05.12. 12:02:35
LV9
de játszanám már!! nekem még később lesz mire meg tudom venni, de kollégám adja kölcsön amint kipörgette!
PSN ID: LaXiKa_hun
38. ATW  PlayStation.Community tag
2016.05.12. 10:46:14
LV1
+2
38 évesen több száz játék után tele pofával vigyorogva nyomom: egy darab, összefüggő élménybomba a cucc és talán a legjobb, amivel eddig találkoztam.
37. Shamat_Otaq  PlayStation.Community tag
2016.05.12. 10:39:53
LV2
Eszméletlen hangulatos videojáték. :o Imádni való!

Uncharted 4 Flickr albumom: http://flic.kr/s/aHskz2Dqp1
M52TUB28
36. CsAAbesz  PlayStation.Community tag
2016.05.12. 09:43:27
LV1
+1
Az első két chapter láttán non-stop orgazmusom volt, aztán tátott szájjal nyomtam és élveztem az élményt. Hihetetlen íve és ritmusa van a játéknak...messze a legjobb játék amivel valaha játszottam, pedig kb 7 éves korom óta játszom... Pontosan az ilyen kizárólagos címek miatt van ps-em már 2000 óta.
Remélem nem ez lesz az utolsó rész, de ha mégis, akkor ez a tehetséges csapat fog még legalább ilyen jó játékokat készíteni. ;)
A Sony játékokat csinál, a többiek csak probálkozn
35. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.05.12. 09:34:35
LV5
Válasz 30. sonerone üzenetére:
Hátoncsimpaszkodás már a PoP-ban is volt még 2008ban :)
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
34. Petunia  Szerkesztő
2016.05.12. 09:22:55
LV12
Jujj. Szupergyorsak voltatok!!! :)) Ezt elolvasom, még mielőtt nekikezdek majd ma este. :)) De ami az értékelő boxban van, már attól kivert a víz. :D
Endure and Survive
33. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.05.12. 08:22:45
LV28
Válasz 32. sonerone üzenetére:
Naná.
32. sonerone  PlayStation.Community tag
2016.05.12. 08:07:49
LV11
+2
Válasz 31. mentoloshypo üzenetére:
Biztos azért mert a quantum brék jobban néz ki :)
hehe
31. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.05.12. 08:01:48
LV28
+1
Az Official Xbox Magazine szerint nagy átverés, mert nem úgy néz ki mint a beharangozó előzetesben. Plusz még a 6. pálya elején az egyik fűszál mozgása sem igazán élethű, ezért legalább 2 ponttal kevesebbet kellett volna kapjon, de a Sony megvette az összes nemzetközi oldalt.
30. sonerone  PlayStation.Community tag
2016.05.12. 07:38:21
LV11
Megvalósítás kapcsán rengeteget lehetne írni h mit hogy csináltak meg, es pl azon beszartam ahogy egymás mellett masztok a falon tesóval, ha át akarsz mászni rajta, Drake megcsimpaszkodik a hatan :):) es meg rengeteg minden van
hehe
29. sonerone  PlayStation.Community tag
2016.05.12. 07:35:56
LV11
Last of us baromi jót tett a játéknak, vagy inkább csak mondjuk h Neil rendezése. Felnőtt, megkomolyodott, lebilincselő játék lett!! Sam és Drake kapcsolata felér Joel es Ellie-vel. Nem gondoltam h valaha valami is megközelíti majd a Last of Us-t, de ennek sikerült. Sajnálom h ez az utolsó rész, de annak tökéletes, es ahogy a srácok megcsinálták érezni a játékon h ha mar ez az utolsó rész megadják nekünk a maximumot amit a széria adhat!!
hehe
28. ColdHand  Szerkesztő
2016.05.12. 06:49:13
LV22
Válasz 24. jime üzenetére:
Á, 20 lett volna a minimum. :D
...a többit képzeld hozzá.
27. Penge70  PlayStation.Community tag
2016.05.12. 06:40:51
LV22
Válasz 22. ColdHand üzenetére:
Egyetértek
26. Penge70  PlayStation.Community tag
2016.05.12. 06:40:26
LV22
+1
De jó volt olvasni, köszönjük :)
25. Balee  Devil's Advocate
2016.05.11. 21:22:05
LV12
+1
Minden idők legjobb játéka. Pont.
24. jime  non-alcoholic
2016.05.11. 19:44:18
LV29
Válasz 22. ColdHand üzenetére:
még a végén 11-et adott volna xD
"wake up, you're dead!"
23. Snake  PlayStation.Community tag
2016.05.11. 19:42:36
LV1
(a narratíva szó ilyen gyakori használata nem tesz jót egy tesztnek/leírásnak stb...)
22. ColdHand  Szerkesztő
2016.05.11. 19:41:53
LV22
Nem szeretném Petuniát megbántani, de örülök, hogy nem egy Uncharted fan írta a tesztet. Hétvégén vágok bele a kalandba, utána majd elolvasom az írást. :)
...a többit képzeld hozzá.
21. Peet04  PlayStation.Community tag
2016.05.11. 19:25:32
LV1
A vélemények után nehezen fogom bírni. Csak nyáron lesz meg.
20. birk  PlayStation.Community tag
2016.05.11. 18:34:17
LV3
Gratulálok a gyors teszthez :-)
19. martin  Főszerkesztő
2016.05.11. 18:19:50
LV27
+1
Válasz 17. VictorVance üzenetére:
Petunia saját cikket ír különvélemény vagy kedvcsináló formájában.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
18. edelwolf  PlayStation.Community tag
2016.05.11. 18:10:48
LV1
Válasz 17. VictorVance üzenetére:
A podcast-ben mondta Martin, hogy mostantól senki nem a saját kedvencét teszteli, bár ezzel a játékkal bárkinek szerencséje lett volna :)
17. VictorVance  Szerkesztő
2016.05.11. 17:53:54
LV18
Hogyhogy nem Petúnia írta a tesztet?
Örülünk?
16. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2016.05.11. 17:29:04
LV7
+1
Pazar pazar pazar,ennyi.
Igen én meg azon merengek, hogy ilyen minőség után akarok-e bármivel játszani ezek után?
"Örökké nem eshet"
15. jime  non-alcoholic
2016.05.11. 16:59:35
LV29
nem akarom elhinni, hogy ez tényleg ilyen jó lett, minden haverom ódákat zeng.
ez a teszt sem vette el a kedvem xD

mocskosul várom már, sajna csak jövő héten jutunk hozzá, szipp :((
:D
"wake up, you're dead!"
14. Peet04  PlayStation.Community tag
2016.05.11. 16:40:41
LV1
Válasz 2. Villa üzenetére:
Pedig a 2. Elégge odabaszott.
2016.05.11. 16:25:40
LV5
+1
Itt egy sokkal inkább hozzáértő teszt :-D

" midery
May 11, 2016
Overhyped piece of... Very bad. Chars, story, sound, graphics and gameplay - totally average. Don't buy it. This game dont worth a penny. 10 hours of jumping on the walls. "

0 pont.
Sztem korrekt...
Csúnyán törik !!!4!
12. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2016.05.11. 16:04:10
LV2
Válasz 9. VictorVance üzenetére:
Érdekes, én pont fordítva éreztem.
11. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2016.05.11. 16:03:46
LV2
Válasz 7. soliduss üzenetére:
Hát igen, bár még elég kezdetleges fázisban van. Meg ugye mondta a Naughty Dog, hogy még 1-2 játék belefér ebbe a generációba, és hogy még az Uncharted 4-nél is szebb lesz a következő.
10. Re-tech  PlayStation.Community tag
2016.05.11. 16:03:22
LV7
Döbbenet!
Nem üthetlek meg mer' megbüntethetnek.
9. VictorVance  Szerkesztő
2016.05.11. 16:00:53
LV18
Válasz 5. MolonLave üzenetére:
Kicsit mintha arra játszanának az epilógusban, hogy ezzel még nincs vége...
Személy szerint azt sem bánnám, ha tényleg ez lenne az utolsó. Kaptunk négy remek epizódot, szép kerek történettel, emlékezetes pillanatokkal, és egy gyönyörű lezárással. Többet nem is lehetne kívánni az Uncharted-től.
Örülünk?
8. soliduss  A Krónikás
2016.05.11. 15:59:36
LV25
+3
Válasz 6. MolonLave üzenetére:
ennek fényében kell a 4k??? a többi baromarcú programozó tanuljon meg normális munkát végezni. Ne csak sírjanak... dolgozzanak.
7. soliduss  A Krónikás
2016.05.11. 15:58:13
LV25
Mi jön ez után a ND-tól?

Neil-ék visszamennek és befejezik a Last of us 2-őt :D Írták, hogy nem ülnek a babérokon, hanem előveszik újra a kb 1-1,5 éve befagyasztott projektet....
6. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2016.05.11. 15:57:42
LV2
Válasz 4. Tuco78 üzenetére:
Azt írta valaki, hogy amikor elkezdett játszani vele, azon gondolkozott el, hogy nem osont-e be egy Sony ember éjszaka, és cserélte ki a PS4-et PS4K-ra (vagy bármi is lesz a neve). :D
5. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2016.05.11. 15:56:41
LV2
Válasz 3. VictorVance üzenetére:
Ha lesz is, a Naughty Dog azt mondta, azt már nem ők fogják csinálni. Személy szerint úgy gondolom, hogy nem is kéne. Most csak azért, hogy legyen még egy töltelék, nem éri meg. Többet ér annál a sorozat.
4. Tuco78  PlayStation.Community tag
2016.05.11. 15:51:05
LV1
+1
Egyszerűen hihetetlen!!!
Ezek után mondja valaki,hogy gyenge a ps4! Kiröhögöm!!!
Még soha semmiben nem láttam ilyen gyönyörű szinte élő és lelegző világot!!! A Naughty Dog egyszerűen más ligában játszik mint más feljesztők! Ez a játék egyértelműen az év játéka,ha nem az évtizedé. Na megyek is játszani :)
3. VictorVance  Szerkesztő
2016.05.11. 15:49:49
LV18
Nemrég fejeztem be, számomra eddig az év játéka. Nem találok szavakat, lebilincselő, briliáns az egész, elejétől a végéig. A történet is remek - szokás szerint - a lezárás pedig egyszerre vidám, és megható. Nagyon jól sikerült. Én azért remélem, hogy nem ez lesz az utolsó rész...
Örülünk?
2. Villa  PlayStation.Community tag
2016.05.11. 15:21:47
LV11
Legjobb? Még a 2-nél is jobb? :O
1. Peet04  PlayStation.Community tag
2016.05.11. 15:05:38
LV1
Legjobb? Azért gondoltam hogy jó lesz de hogy ennyire.....
4 / 4 oldal
‹‹    1  2  3  4  ›  ››
UNCHARTED 4: A THIEF'S END
Sony Interactive Entertainment
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
10/10
Pozitívum
Az Uncharted széria legjobb része és messze az egyik legkiemelkedőbb videojáték, ami valaha készült, több szempontból is, a részletektől a tágabb fogalmakig
Negatívum
Talán az, hogy vége lett?

MARTIN BELESZÓL
Remélem nem leszek ünneprontó, ha elmerengek rajta: mi jön ez után a Naughty Dog stúdiótól?