PlayStation.Community

2016.05.11. 15:00 Játékteszt
193 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Egy korszak vége.

(A következő cikk kizárólag a szoftver egyjátékos módját fedi le. Ennek több oka is van, köztük talán a legjelentősebb, hogy 10 pontnál többet nem lehet adni egy játékra. A multiplayer szegmens egy külön írásban kerül bemutatásra, amikor már többen űzik online az ipart.)

„Nem is értem, hogy mit szeretnek az emberek a videojátékokban” – hangzik el ez a mondat rettentően ironikus módon Nate szájából. És valószínűleg mi magunk is sokan hallhattuk már, akár közvetlen ismerősöktől, családtagoktól, akár idegenektől. A művészet egy olyan fogalom, amit nem lehet definiálni. Ha megpróbáljuk szavakba önteni, már értelmét veszti az egész. Nem lehet elmondani, hogy hogyan néz ki, milyen színe van, beszél-e vagy sem, hallható vagy érezhető. Egyszerűen nincs értelme szavakkal definiálni. Érezni kell, megélni kell, átélni kell. Ha valaki szájából 2016. május 10-e után ismét elhangzana ez a mondat, a szavaknál szerintem roppantul egyszerűbb és kényelmesebb módon lehet elmagyarázni: csak mutassuk meg neki az Uncharted 4: A Thief’s Endet.

A történetbe nem szívesen mennék bele, és biztos vagyok benne, hogy mások sem ezt várják ettől az írástól. Az utóbbi idők Naughty Dog játékaiban a narratíva elszakíthatatlan eleme volt a teljes élménynek, így a sztori felfedezésének örömét szeretném meghagyni a játékosoknak.
Tömören csak ennyit: Nate békés élete feje tetejére áll, amikor testvérének váratlan megjelenése ismét a kalandok és rejtett kincsek világába vonzza. Amiről azonban szeretnék beszélni, az maga a narratív élmény.
Az Uncharted 4 egyfajta Fibonacci-számsorként bontakozik ki. Kezdetnek az interaktivitás teljes hiánya jellemzi, majd fokozatosan egyre nagyobb teret kap a játékos, és már azon kapja magát, hogy kisebb tereket járhat be szabadon. Míg a kezdetekben tárgyakat nézegetve haladunk egy kötött pályán, pár fejezettel később már autónkat irányítva barangolunk gyönyörű tájakon, kedvünk szerint pattanva ki egy kis felfedezésre. Ez a fajta felépítés zavaró lehet egyeseknek, de szerintem nagyon jó ütemet ad a játéknak. Sugárzik belőle a szeretet, minden apró részletét művészi pontossággal faragták.
Teljesen mindegy, hogy épületben vagy vadonban, nappaliban vagy barlangban jár az ember: minden lélegzetelállítóan gyönyörű. Nincs figyelmen kívül hagyott részlet, nincsenek elhanyagolt szakaszok. Ha valamit megnézhetünk, az tökéletesen ki van dolgozva, a legapróbb piciny pontjáig. Minden okkal van a helyén és egy történetet mesél el arról, hogy mi zajlott itt. A múlt kincsei ugyanúgy elbeszélnek, ahogy a modern használati tárgyak. Árulkodnak tulajdonosaikról és betekintést nyújtanak a történelmi háttérbe.
És amennyire szólnak hozzánk a részletek, úgy zengnek hangos ódákat a grandiózus tájak. Ha az ember befejezte közelről nézni a dolgokat, nekiállhat távolról, messziről, és rádöbben: ez a világ él. Bruce Straley és Neil Druckmann – a Naughty Dog legújabb remekművének rendezőpárosa – odafigyeléssel és törődéssel rakta össze csapatával a világot. A környezet és a benne rejlő elemek szervesen kapcsolódnak egymáshoz: ugyanannyira magába foglalja a rész az egészet, ahogy az egész a részt. Valami hihetetlenül ámulatba ejtő, amikor a gyönyörű tájak egyikében veszhet el az ember.
Hasonló a helyzet a fizikával is: minden mozog. A leveleket fújja a szél, felröppennek a madarak, Drake csizmája behajlik, a fegyverpánt lifeg, az almák gurulnak, és így tovább. Itt sokkal többről van szó, mint a grafikáról. Az Uncharted 4 világának lelke van. Tudom, hogy mindenki izgatottan várja Nathan Drake kalandjának végét, de tegyetek meg ennyit magatokért: nézelődjetek, kóvályogjatok, kószáljatok. Megéri!

Ahogy a tájnak, úgy a karaktereknek is lelke van. Mivel ez a széria negyedik fő része, karakterei már rengeteget átéltek, akár együtt, akár külön-külön. Örömeik és bánataik valami eszméletlen módon törnek a felszínre a mesterien faragott jelenetekben. Az Uncharted játékok elválaszthatatlan cimborája a játékos humor, a karakterek csipkelődése, piszkálódó megjegyzései. Azonban ez a rész a legkomolyabb, és a humor alatti mélyebb érzelmeket is felszínre hozza. Sokszor szavakra sincs szükség: egy elkapott tekintet, egy arckifejezés, egy mélyebb hallgatás elég ahhoz, amit száz szóval sem tudnának kifejezni. A karakterek hihetőek, és ami a legfontosabb, természetesek. Emberekről van szó, emberi érzelmekkel, emberi hibákkal, emberi ösztönökkel, és gyakorlatilag soha nem látott részletgazdagsággal sikerül ezt kifejeznie a csapatnak, és a karaktereket alakító színészeknek.
Eljutottunk arra a szintre, amikor Drake vagy Elena szemébe nézve érezzük, amit ők éreznek. Mozdulataik, testtartásaik is sugározzák jellemüket. Részben emiatt is a narratív dizájn kiemelkedő titánja az Uncharted 4, részben pedig a jelenetek kiválósága miatt. Ahogy a környezettel, úgy a jelenetek sorozatával is pontosan tudatják amit akarnak, és azt, hogy hogyan akarják. Közel egy évtizednyi Uncharted van belesűrítve hőseink és ellenfeleink arckifejezéseibe, ahol egyik jelenet sem nyúlik feleslegesen hosszúra. Elképesztő, hogy pár perces képsorozatok mekkora érzelmi töltettel rendelkeznek. Az egész narratíva egy kiválóan felépített történet, ahol a háttérben érezni azt az el nem múló, keserédes érzést.

Természetesen ehhez óriási mértékben hozzájárul Henry Jackman kiváló zenéje is. A hatékonysága azonban nem a „miben”, hanem a „hogyanban” rejlik. Az akciók során az adott szituációhoz igazodik a zene, míg a jelenetek során az érzelmeket fokozza. De nem csak a zene, hanem alapvetően a hang dizájn is kiemelkedő. Minden zörrenés, csörrenés, süvítő golyó, víz alatti tompaság, súrlódó öltözet hangja – hogy csak párat említsek – a helyén van. Szintén sorok százaiban áradozhatnék az animációról, a különféle látvány hatásokról, a karakterek és járművek kezelhetőségéről, a vízről, a vizes ruhákról, a frappáns logikai feladványokról. Hangulata van az egész játéknak: leírhatatlan, utánozhatatlan, megtapasztalandó hangulata.

Szemben a korábbi részek főként fedezékalapú golyózáporaival, az Uncharted 4 sokkal több taktikai lehetőséget biztosít. Egyrészt az ellenséges osztagok mesterséges intelligenciája brutális együttműködést eredményez, ahol keményen összedolgozva próbálják kifüstölni kedvenc kincsvadászunkat. Másrészt a táj függőleges és vízszintes kiterjedése fűszerezi a harcokat, legyen szó ember vagy természet alkotta környezetről.
A dús talajnövényzet remek búvóhelyet biztosít, és mivel a legtöbb összetűzés úgy indul, hogy a zsoldos rosszfiúk nem tudják, hol vagyunk, akár ugyanolyan csendben véget is érhetnek. Ha esetleg fel is bukkanunk látókörükbe, van egy kis időnk, hogy ismét eltűnjünk. Drake most már egy hasznos kampós végű kötéllel is rendelkezik, amely a „mászkálós” szakaszok mellett a küzdelmek során is jól jön. Például magaslatról áthimbálózva vetődhetünk rá egy vadul golyókat szóró ellenfelünkre. Ugyanez a helyzet a „csúszdaként” funkcionáló sáros vagy kavicsos lejtőknél: míg békeidőben a haladás eszközei, küzdelmek során gyorsan kerülhetünk az ellenségtől távol (vagy épp közel) pár másodperc alatt. Ezeket leszámítva a séma maradt a régi, de minden sokkal dinamikusabb. Folyamatos mozgásban kell lennünk, ügyelve az ellenségek pozícióira (amit meg is jelölhetünk lopakodás esetén). Társaink állandóan a toppon vannak, bár illúzióromboló lehet az, hogy lopakodás közben néhol az ellenség előtt rohangálnak. Ettől függetlenül kifejezetten hasznosak, ugyanannyira a kiváló célzással ellátott lövöldözések során, mint a meglepően zsigerből jövő közelharcoknál. Nincs jobb, mint amikor Sully-val közösen zúzunk le egy krapekot. A legjobban talán az „ösztönös” szó fejezi ki a harcrendszert. Gyakorlatilag nem is gondolkoztam az összetűzések során: éreztem, tudtam, hogy merre menjek. Nem kizárólag csak lopakodtam, vagy csak lövöldöztem. Az ösztön, a pillanat határozta meg. Pont úgy, ahogy Drake csinálná. És ez az, ami a játéktervezés csúcsa: amikor a játékmenet, a környezet, a narratíva, a karakterek és a játékos, összefonódnak, és mindegyik jobbá teszi és építi a másikat. Amikor a fedezék nekem van ott, Drake-nek van ott, de természetéből érthető, hogy miért pont ott van.
Amitől működik az Uncharted 4 – szemben elődeivel –, nem a látványosabbnál látványosabb „díszletek”, hanem a mély érzelmi súllyal bíró tartalom. Természetesen ugyanúgy jelen vannak a látványos „épp, hogy egy hajszálon múlt” szegmensek, de nem ezek teszik naggyá. Szembe kell néznie a múltjával ahhoz, hogy élhesse a jövőjét: és ez komolyabb kihívás, mint túlélni egy zuhanó repülőgépet vagy egy süllyedő hajót. A karakterek – amikor az alkalom nem követel mást – állandóan beszélnek. Be nem áll a szájuk, régi cimborákként sztorizgatnak, a múltról, a jelenről, és a jövőről. Szerethetőek, és nem csak azért, mert már korábbi kalandoknál is elkísértük őket. Hanem azért is, mert a színész csapat filmszínészeket megszégyenítő módon vitte bele testét és lelkét az előadásba és a dialógusokba. Apró kockákként áll össze ez az érzelmekkel teli kaland, és bűn lenne akár egy pillanatot is kihagyni.

Az Uncharted 4: A Thief’s End, több, mint egy mestermű. Nem csak a stílust, és nem csak a műfajt fejleszti és készteti fejlődésre. Magát a videojátékot, mint médiumot. Az egész iparágat. Amikor a videojátékokat tanítani fogják, és a szorgos diákok panaszkodnak a kötelezők végigjátszása miatt, az Uncharted 4 ott lesz a legjobbak között, a The Last of Us mellett. Nem azért, mert messze a leggyönyörűbb és legjobban teljesítő PlayStation 4-es játék. Hanem azért, mert tökéletesen megtestesíti azt, ami a videojáték: a művészet, a technológia és a szakértelem csodás gyümölcse. Egy őszinte hódolat a játékosok, a játékkészítők, és mindenki előtt, aki a játékokhoz kapcsolódik valamilyen formában. Pontosan tudja, hogy mitől lesz egy játék élvezhető, szórakoztató, de mégis elgondolkodtató.

Ha valaki megkérdezi, hogy mi jó van abban, ha valaki videojátékozik, nyugodtan mutassátok meg neki az Uncharted 4: A Thief’s Endet. Aztán dőljetek hátra és mosolyodjatok el. Én ugyanezt tettem.

(A játékot partnerünk, a PlayStation biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából meg is rendlehető a linkre bökve, többféle változatban is.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
3 / 4 oldal
‹‹    1  2  3  4    ››
93. Greg  PlayStation.Community tag
2016.05.14. 16:51:31
LV25
Válasz 89. bnorbert08 üzenetére:
Mert mondjuk én már újra is kezdtem és egy párszor még biztos végigjátszom. ;)
LV426
92. Petunia  Szerkesztő
2016.05.14. 12:00:14
LV12
Válasz 88. Luki05 üzenetére:
Igen, azóta én is csekkoltam a méretet. Sztem ez nagyon sok. :) Más kérdés, hogy fél nap, mire lejön, de az még csak a kisebb gond. Sok esetben én sem csinálnék gondot a digitális / lemezes kérdés felett, de:

a.) az összes eddigi rész, including PS4-es collection, dobozos;
b.) pontosan tudom, hogy nekem ez az Év Játéka lesz, így hát különlegesnek kell lennie a külsejében is, amennyire csak lehetséges;
c.) https://www.youtube.com/watch?v=qxffGWbst_0 az artbook mindenképp nagyon igéretes, meg gyönyörű a doboza.

Egyetlen fillért nem sajnálok rá, csak legyen már a kezemben. :))

A játékmódokról írna vki? Gondolom a szokásos, de van TLOU Remastered-féle Survival? Plati mennyire nehéz? :)

Ja és Martin beleszól: hát a TLOU 2!!!!! Ofkórsz. :)))
Endure and Survive
91. Petunia  Szerkesztő
2016.05.14. 11:52:27
LV12
Válasz 82. csibiur üzenetére:
Vagyis a Te helyzeted sem sokkal jobb. Ha már megvan, de nincs rá idő, az sem lehet kis szenvedés. :(
Endure and Survive
90. Petunia  Szerkesztő
2016.05.14. 11:51:22
LV12
Válasz 81. Kratos86 üzenetére:
Köszi és köszi. :)

Szerencsétlenek voltak a körülmények, mert pont a megjelenés táján vagyok vidéken egész héten. Egyébként már szerdán a KSZ-re törtem vna az ajtót tokostól. :D Nem baj, a Platinumosokkal le van pacsizva percre pontosan, hogy mikor megyek kedden. :)) És kedd estétől már persze nem leszek otthon senkinek. :D
Endure and Survive
89. bnorbert08  PlayStation.Community tag
2016.05.14. 11:29:52
LV5
Már többen írták, h kipörgették az U4-et. Több helyen is olvastam, h 15-20 óra a story. A szavatosság akkor mitől kiemelkedő? Miért nem mondjuk csak átlagos?
amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten
88. Luki05  PlayStation.Community tag
2016.05.14. 10:39:13
LV3
Válasz 71. Petunia üzenetére:
Én a magyar store-ból vettem meg 9.-én este a digitális standard kiadást 17990-Ft-ért, 57 GB helyet foglal.Már 10-én 0 órakor játszhattam vele,és nem izgat hogy nem kézzelfogható a lemez,a játék a lényeg.Az ilyen olyan speciális kiadásnak nem tudom mi értelme,a multiplayerben pl.minden skin és fegyó megnyitható játékkal is,max a szép doboz vagy mittudomén.Soha többet nem rendelek már lemezt sehonnan a futárokat várva,csakis letöltés és utána máris játszható,nem kell várni senkire.Szerintem ezé a jövő.
87. Horvi  PlayStation.Community tag
2016.05.14. 10:30:18
LV2
A Drake collection után vetettem magam bele közvetlenül, nem tudtam nem észre venni hogy nehezebb is lett a játék. Viszont az is megmaradt hogy az ellenfelek mindig engem lőnek, hiába vagyunk ketten a pályán. Valamint hogy teljesen mindegy milyen messze van az ellen, fent vagy lent, a gránátot milliméteres pontossággal dobják mellém. Ezen apró észrevételeken kívűl a 10 pont teljesen jogos minden szempontból.
2016.05.14. 09:19:09
LV1
Bezsákolva,terrás géppel együtt!De sajna csak jövő héten lesz rá időm.
85. Greg  PlayStation.Community tag
2016.05.14. 08:22:18
LV25
Válasz 77. MolonLave üzenetére:
Nincs... vagy csak én nem figyeltem eléggé....
LV426
84. xerox  PlayStation.Community tag
2016.05.14. 08:15:06
LV18
Nehéz szavakat találni erre az alkotásra. Élvezet minden perce. Ezt tényleg mindenkinek látna, játszania kéne.

Elbírnám viselni ezzel a motorral a TLOU 2. részét... :)
psn id: zomimi78
83. Penge70  PlayStation.Community tag
2016.05.14. 07:26:38
LV22
Úgy néz ki, hogy ma nekem is meg lesz, várom már :)
82. csibiur  Szerkesztő
2016.05.13. 23:26:31
LV1
Válasz 71. Petunia üzenetére:
Milyen ironikus h en bezzeg 10-en reggel mar a kezemben tartottam az SE-t, ami azota is ott csucsul a szatyorban mert nem volt meg idom elkezdeni :|
81. Kratos86  PlayStation.Community tag
2016.05.13. 23:11:11
LV2
Válasz 80. Petunia üzenetére:
Sajnálom, hogy nem sikerült megkapnod még a játékot! Nagyon várom már a te írásodat is róla! Kitartást addig is! ;)
FEEL THE POWER OF THE SUN!!!
80. Petunia  Szerkesztő
2016.05.13. 23:03:49
LV12
Válasz 79. martin üzenetére:
Nem gondoltuk, hogy ilyen történhet. Én végül is a játék körüli felhajtásnak tudom be, meg már túltettem magam rajta. De örülök, hogy erős tudtam maradni, a Platinum Shopban még posztert meg még vmi mást is adnak a SE-höz. Keddig meg elvagyok a King's Quest 2. epizóddal - minőségben nem sokban marad el az U4 mögött, a saját kategóriája krémje. :)
Endure and Survive
79. martin  Főszerkesztő
2016.05.13. 22:18:11
LV27
Válasz 71. Petunia üzenetére:
Nagyon sajnálom, legközelebb jobban lekommunikáljuk.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
78. Tevez11  PlayStation.Community tag
2016.05.13. 21:34:52
LV23
Köszi a tesztet, kifogástalan.
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
77. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2016.05.13. 19:52:36
LV2
Válasz 76. Greg üzenetére:
Az OK, de nincs a menüben erre külön opció?
76. Greg  PlayStation.Community tag
2016.05.13. 19:21:56
LV25
Válasz 75. MolonLave üzenetére:
Nekem az auto save-en kívül öt helyre engedte hogy saját mentést csináljak.....
LV426
75. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2016.05.13. 18:20:26
LV2
Válasz 74. Greg üzenetére:
Ha jól értelmeztem, akkor konkrétan az akciójelenetek is be lehet tölteni, nem csak a fejezeteket.
74. Greg  PlayStation.Community tag
2016.05.13. 17:32:16
LV25
Nahh ma értem a végére szuper volt. Kár hogy az adott fejezeteket nem lehet betölteni. Az üldözős részeket újrajátszanám...
LV426
73. Petunia  Szerkesztő
2016.05.13. 16:21:25
LV12
Válasz 72. DanielBiG üzenetére:
Ehh, megnéztem egy videót arról, hogy néz ki az SE. Kibőgtem magam és arra jutottam, várok keddig, amikor is SZEMÉLYESEN veszem meg a PLATINUM SHOPban. És még ma leadom a rendelést náluk.

Illetve ugyancsak ma, vigasztalásképpen megveszem a Kings Quest 2-3. epizódját, arra úgyis régóta készülök. :))) (Lehet, hogy még írok is vmit róluk, csak úgy. :)
Endure and Survive
72. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.05.13. 16:02:13
LV5
Válasz 71. Petunia üzenetére:
Ha sima dobozosat vennél, akkor inkább digitális. 50 giga letöltés, amit a single résszel is kezdhetsz. Én ezt ajánlanám, de Te tudod :)
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
71. Petunia  Szerkesztő
2016.05.13. 15:47:29
LV12
Válasz 70. gaccsi üzenetére:
+ bnorbert08:

Nem bírom már ki keddig biztos. Ennyi. :)) Akkor inkább lemondok egyelőre a SE-ről. Legközelebb Szegeden van dobozos 19.000-ért, szóval az a legvalószínűbb, hogy holnap délelőtt elmegyek érte. Mert abban nem bízom, hogy a helyi Tescóban lesz akármilyen... :P

De a Konzolok Szervizével én soha többé, semmilyen üzletbe nem megyek bele, Isten engem úgy segéljen, és a G4S futárszolgálat nevének hallatán / láttán is meneküljön mindenki sikítozva. :(((((
Endure and Survive
70. gaccsi  PlayStation.Community tag
2016.05.13. 15:44:35
LV4
Válasz 68. Petunia üzenetére:
Éééés bazzeg, tegnap pont ezen gondolkodtam, hogy csak nehogy az legyen, hogy ma sem hozzák ki neked, mert már tegnap mekkora volt a fejed az egész miatt.. :/ Mekkora trógerség már ez az egész...Pedig nagyon várom, hogy mit írsz majd róla.

(Én várnék inkább és megvenném a SE-t jövő héten...Platinumshop?)
69. bnorbert08  PlayStation.Community tag
2016.05.13. 15:33:33
LV5
Válasz 68. Petunia üzenetére:
Mindenképp vedd meg a dobozos változatot. Megéri! Én az Aqua-t tanácsolom. Csak 19.090,- volt náluk. Ne kapkodd el a vételt!
amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten
68. Petunia  Szerkesztő
2016.05.13. 15:15:27
LV12
+1
Hát besz*rtok - ilyen nincs és mégis van. 3 napja a KSZ-vel tartó kálváriám odáig jutott, hogy végül is ma sem hozták vna ki, csak kedden, szóval elküldtem mindenkit a *csába.

Most azon agyalok, megvegyem-e digitálisan, mert nagyon szeretném ma elkezdeni. Igaz, rohadt drága, 50 font, ennyiért megvenném a Special Editiont, csak arra keddig kellene várni. Tárhelyben meg nagyon sokat foglalna gondolom. Mit tanácsoltok? Még átgondolom, a környéken mik a lehetőségek, de ha a digitális nem lenne végletesen rossz megoldás, lehet, meglépem.

(Martin, hívtalak, nem vetted fel, még hívlak. Vagy csörgess meg a 70-esen és visszahívlak.)
Endure and Survive
67. NEXUS0001  PlayStation.Community tag
2016.05.13. 14:33:54
LV7
Aza baj, hogy el kezdtem nézni a netes videókat és nem tudok róla lejönni! :D
Csak tudnám mit jelent ez a szmájli: 3D !?
66. Re-tech  PlayStation.Community tag
2016.05.13. 11:43:00
LV7
Amíg ez a játék nem jelent meg,addig komolyan kezdtem kételkedni benne-előzetes videok ide-oda-hogy erre a konzolra tényleg kapni fogunk igazán brutális minőségű játékokat,mert amik eddig jöttek valljuk be,nem voltak igazán átütőek.Bár volt egy két kiemelkedő darab,de ami igazán megmutatja a gép erejét,olyan nem volt és azt hittem nem is lesz.De megjött. :) Úgy gondolom a nextgen most indul.
Nem üthetlek meg mer' megbüntethetnek.
65. Re-tech  PlayStation.Community tag
2016.05.13. 11:40:36
LV7
Válasz 62. bnorbert08 üzenetére:
Én talán egyszer láttam apró röccenést,de az is csak azért tűnt fel,mert addig folyt a kép. :)
A "szép graf" meg idővel átmegy megdöbbenésbe.Még semmit sem láttál,hidd el nekem! ;)
Nem üthetlek meg mer' megbüntethetnek.
64. HUN_hatrix  The Saboteur
2016.05.13. 10:25:37
LV29
Válasz 62. bnorbert08 üzenetére:
Lehet még telepítette a gép a háttérben és az zavart be kicsit.. ;)
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
63. bnorbert08  PlayStation.Community tag
2016.05.13. 09:30:47
LV5
Ja, baromira dolgoztatja a PS4 ventijét a játék!D Ez tetszik!
amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten
62. bnorbert08  PlayStation.Community tag
2016.05.13. 09:27:54
LV5
Tegnap este neki ugrottam. Szép a graf, és a hangok tetszenek nagyon. Párbeszédek átjönnek, még kevéske angol tudással is élvezhető.

Nálam párszor akciójeleneteknél és beszélgetések közben megreccent a kép, remélem nem lesz állandó. Ennek ellenére eddig a legszebb game PS4-en. A sztori is remélem kitart faszán a végéig ilyen színvonalon.
amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten
61. Petunia  Szerkesztő
2016.05.13. 09:05:23
LV12
Válasz 60. martin üzenetére:
Hát ha tudom, hogy már hétfő este felszedhető...!!! :) Na mindegy, nem maradok le semmiről, meg hosszú hétvége jön. :))

(A biztonság kedvéért azért felhívom a futárt dél körül, hogy hol jár.)
Endure and Survive
60. martin  Főszerkesztő
2016.05.12. 22:35:03
LV27
Válasz 59. Petunia üzenetére:
Ha ezt tudom, személyesen vittem volna el neked hétfő este.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
59. Petunia  Szerkesztő
2016.05.12. 22:22:07
LV12
Válasz 57. martin üzenetére:
Hát banyek, ha holnap is becsúszik vmi gixer, majd szólok, hogy kérlek küldj az üzletbe kopasz, nagydarab, kivarrt pasasokat, baseballütővel felszerelkezve. :P De a futár személyesen ígérte, hogy holnap du. hozza. Nagyon bízom benne, hogy így lesz.
Endure and Survive
58. Petunia  Szerkesztő
2016.05.12. 22:17:53
LV12
Válasz 56. VictorVance üzenetére:
De jó, ezt örömmel olvasom. :))
Endure and Survive
57. martin  Főszerkesztő
2016.05.12. 21:45:06
LV27
Válasz 52. Petunia üzenetére:
Mondanám, ha legközelebb ilyen van azonnal hívj fel, de a futárt én sem tudom megokosítani. :(
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
56. VictorVance  Szerkesztő
2016.05.12. 19:38:22
LV18
Válasz 54. Petunia üzenetére:
Szerintem egyébként ez lett a leghosszabb Uncharted. Igaz én két nap alatt nyomtam le, kivettem szabit, orrba-szájba toltam, úgy kb. 15-16 óra alatt végeztem :D Ettől függetlenül, ha nem siet vele az ember, sokáig el tud lenni, főleg ha nézelődsz közben, amit biztosan fogsz, mert valami álleejtősre sikerült az egész.
Örülünk?
55. HUN_hatrix  The Saboteur
2016.05.12. 19:24:29
LV29
Elképesztő mit alkottak ezek a KUTYA fejlesztők.
Az biztos, hogy magasra tették a lécet a srácok, minden téren.
... és még a felénél se járok. :)
Mi lesz itt még te YÓÓÓÓÓÓ isten! :)
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
54. Petunia  Szerkesztő
2016.05.12. 18:49:30
LV12
Válasz 53. DanielBiG üzenetére:
Tök jól működik a telós U4 sztem. Én legalábbis simán be tudok jelentkezni. Igaz, minden nap újra kéri, hogy lépj be. Olvastam olyan véleményeket, hogy laggol... Nálam még csak meg sem rezzen. :) Sztem telefonfüggő, hogy kinél hogy fut. Még 12 puzzle van hátra. :) Azért mellette Broken Swordözök is, félreértés ne essék, csak jó lenne már a Naggyal tolni... ehh.

22 fejezet, értettem. :) Nem, ez nem spoiler, én szeretem ezt tudni, hogy lássam, hol vagyok a végéhez képest. Nem fogok vele rohanni, sőt hiperlassú mászást tervezek. A screenshotok alapján el tudom képzelni, hogy fest. :)

Kamera mód szupi, akkor lehet majd a screenshot készítés művészetét űzni újfent. :D
Endure and Survive
53. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.05.12. 17:55:04
LV5
Válasz 52. Petunia üzenetére:
Figyelj már, nyomogatom én is ezt a telós szart, tegnap frissítette is magát, de nem tudok belépni a psn accommal (konkrétan nem működik a sing in opció) hogy aktiválni tudja a bizbaszokat, amiket összegyűjtögettem...
Amúgy van Photo Mode csak be kell kapcsolni, aztán játékon belül L3 + R3 egyszerre.
A fejezetek száma SPOILER!!! 22 db.
Na mára ennyi :)
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
52. Petunia  Szerkesztő
2016.05.12. 17:40:56
LV12
Hát, elolvastam, folyattam a nyálam a képeken... De nem esett jól, mert ismét kell várnom 24 órát arra, hogy a fémdobozos gyönyörűséget végre a kezembe vehessem, a balf*sz Konzolok Szervize jóvoltából. Kajak úgy lecsesztem őket délután, ahogy csak ritkán szoktam kereskedővel hisztizni. De mintha seggbe rúgtak vna, amikor közölték velem, hogy vhogy - és ezt senki nem tudja, hogy!! - összekeverték a két címemet, és majd csak holnap ér ide a játék, az ígért ma 6 óra helyett.

Na mindegy. Nyomogatom addig is a telós Fortune Huntert, már a multiba egy csomó mindent megnyitottam, és Nate-nek meg Sully-nak készül egy-egy ruci, sapka, meg extra fegyó. Ennyi értelme legyen már a késésnek.

Van-e esetleg kamera mód a játékban? És összesen hány fejezet van?
Endure and Survive
2016.05.12. 17:37:56
LV1
Ma hozza haza a tesóm, már tülkön ülök. Eddig mindegyik részét imádtam/imádom, szóval nem hiszem hogy ebben csalódnék. Az ilyen teszteket olvasva meg pláne. :)
50. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.05.12. 17:09:18
LV5
Válasz 48. Greg üzenetére:
Ott a pont! A Chaos Theoryban, na de az sem most volt :)
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
49. Greg  PlayStation.Community tag
2016.05.12. 16:49:28
LV25
Válasz 46. Lara üzenetére:
Szuper jó. A Resi Zero-t félre is raktam.
LV426
48. Greg  PlayStation.Community tag
2016.05.12. 16:46:03
LV25
Válasz 35. DanielBiG üzenetére:
Sőt még előtte a Splinter Cell-ben (a kétjátékos módban).
LV426
47. VictorVance  Szerkesztő
2016.05.12. 16:40:21
LV18
Ezen a hétvégén azt hiszem nekimegyek még egyszer, de most hardon... alighogy befejeztem, már játszanám újra a sztorit.
Aztán kanyarítok róla én is valami tesztfélét.
Örülünk?
46. Lara  beauty junkie
2016.05.12. 15:44:50
LV26
A cikket később olvasom, de addigis megjegyezném, hogy a főoldalon fent futó Uncharted reklám világbajnok. :)
Atyám, hogy ez mennyire gyönyörű, kész.
45. ALF22  Son of Liberty
2016.05.12. 13:55:44
LV26
Fokozatosan untam bele a sorozatba. Remélem ezúttal majd kellemesen csalódom. Tudom-tudom best ever no1, de az eddigiekre is ezt mondták.
44. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2016.05.12. 13:55:27
LV9
+2
Válasz 43. mentoloshypo üzenetére:
az vagyok belátom :( bár most vettem hó elején 4 játékot de az vagyok ez tény :D
PSN ID: LaXiKa_hun
3 / 4 oldal
‹‹    1  2  3  4    ››
UNCHARTED 4: A THIEF'S END
Sony Interactive Entertainment
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
10/10
Pozitívum
Az Uncharted széria legjobb része és messze az egyik legkiemelkedőbb videojáték, ami valaha készült, több szempontból is, a részletektől a tágabb fogalmakig
Negatívum
Talán az, hogy vége lett?

MARTIN BELESZÓL
Remélem nem leszek ünneprontó, ha elmerengek rajta: mi jön ez után a Naughty Dog stúdiótól?