PlayStation.Community

2016.05.11. 15:00 Játékteszt
193 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Egy korszak vége.

(A következő cikk kizárólag a szoftver egyjátékos módját fedi le. Ennek több oka is van, köztük talán a legjelentősebb, hogy 10 pontnál többet nem lehet adni egy játékra. A multiplayer szegmens egy külön írásban kerül bemutatásra, amikor már többen űzik online az ipart.)

„Nem is értem, hogy mit szeretnek az emberek a videojátékokban” – hangzik el ez a mondat rettentően ironikus módon Nate szájából. És valószínűleg mi magunk is sokan hallhattuk már, akár közvetlen ismerősöktől, családtagoktól, akár idegenektől. A művészet egy olyan fogalom, amit nem lehet definiálni. Ha megpróbáljuk szavakba önteni, már értelmét veszti az egész. Nem lehet elmondani, hogy hogyan néz ki, milyen színe van, beszél-e vagy sem, hallható vagy érezhető. Egyszerűen nincs értelme szavakkal definiálni. Érezni kell, megélni kell, átélni kell. Ha valaki szájából 2016. május 10-e után ismét elhangzana ez a mondat, a szavaknál szerintem roppantul egyszerűbb és kényelmesebb módon lehet elmagyarázni: csak mutassuk meg neki az Uncharted 4: A Thief’s Endet.

A történetbe nem szívesen mennék bele, és biztos vagyok benne, hogy mások sem ezt várják ettől az írástól. Az utóbbi idők Naughty Dog játékaiban a narratíva elszakíthatatlan eleme volt a teljes élménynek, így a sztori felfedezésének örömét szeretném meghagyni a játékosoknak.
Tömören csak ennyit: Nate békés élete feje tetejére áll, amikor testvérének váratlan megjelenése ismét a kalandok és rejtett kincsek világába vonzza. Amiről azonban szeretnék beszélni, az maga a narratív élmény.
Az Uncharted 4 egyfajta Fibonacci-számsorként bontakozik ki. Kezdetnek az interaktivitás teljes hiánya jellemzi, majd fokozatosan egyre nagyobb teret kap a játékos, és már azon kapja magát, hogy kisebb tereket járhat be szabadon. Míg a kezdetekben tárgyakat nézegetve haladunk egy kötött pályán, pár fejezettel később már autónkat irányítva barangolunk gyönyörű tájakon, kedvünk szerint pattanva ki egy kis felfedezésre. Ez a fajta felépítés zavaró lehet egyeseknek, de szerintem nagyon jó ütemet ad a játéknak. Sugárzik belőle a szeretet, minden apró részletét művészi pontossággal faragták.
Teljesen mindegy, hogy épületben vagy vadonban, nappaliban vagy barlangban jár az ember: minden lélegzetelállítóan gyönyörű. Nincs figyelmen kívül hagyott részlet, nincsenek elhanyagolt szakaszok. Ha valamit megnézhetünk, az tökéletesen ki van dolgozva, a legapróbb piciny pontjáig. Minden okkal van a helyén és egy történetet mesél el arról, hogy mi zajlott itt. A múlt kincsei ugyanúgy elbeszélnek, ahogy a modern használati tárgyak. Árulkodnak tulajdonosaikról és betekintést nyújtanak a történelmi háttérbe.
És amennyire szólnak hozzánk a részletek, úgy zengnek hangos ódákat a grandiózus tájak. Ha az ember befejezte közelről nézni a dolgokat, nekiállhat távolról, messziről, és rádöbben: ez a világ él. Bruce Straley és Neil Druckmann – a Naughty Dog legújabb remekművének rendezőpárosa – odafigyeléssel és törődéssel rakta össze csapatával a világot. A környezet és a benne rejlő elemek szervesen kapcsolódnak egymáshoz: ugyanannyira magába foglalja a rész az egészet, ahogy az egész a részt. Valami hihetetlenül ámulatba ejtő, amikor a gyönyörű tájak egyikében veszhet el az ember.
Hasonló a helyzet a fizikával is: minden mozog. A leveleket fújja a szél, felröppennek a madarak, Drake csizmája behajlik, a fegyverpánt lifeg, az almák gurulnak, és így tovább. Itt sokkal többről van szó, mint a grafikáról. Az Uncharted 4 világának lelke van. Tudom, hogy mindenki izgatottan várja Nathan Drake kalandjának végét, de tegyetek meg ennyit magatokért: nézelődjetek, kóvályogjatok, kószáljatok. Megéri!

Ahogy a tájnak, úgy a karaktereknek is lelke van. Mivel ez a széria negyedik fő része, karakterei már rengeteget átéltek, akár együtt, akár külön-külön. Örömeik és bánataik valami eszméletlen módon törnek a felszínre a mesterien faragott jelenetekben. Az Uncharted játékok elválaszthatatlan cimborája a játékos humor, a karakterek csipkelődése, piszkálódó megjegyzései. Azonban ez a rész a legkomolyabb, és a humor alatti mélyebb érzelmeket is felszínre hozza. Sokszor szavakra sincs szükség: egy elkapott tekintet, egy arckifejezés, egy mélyebb hallgatás elég ahhoz, amit száz szóval sem tudnának kifejezni. A karakterek hihetőek, és ami a legfontosabb, természetesek. Emberekről van szó, emberi érzelmekkel, emberi hibákkal, emberi ösztönökkel, és gyakorlatilag soha nem látott részletgazdagsággal sikerül ezt kifejeznie a csapatnak, és a karaktereket alakító színészeknek.
Eljutottunk arra a szintre, amikor Drake vagy Elena szemébe nézve érezzük, amit ők éreznek. Mozdulataik, testtartásaik is sugározzák jellemüket. Részben emiatt is a narratív dizájn kiemelkedő titánja az Uncharted 4, részben pedig a jelenetek kiválósága miatt. Ahogy a környezettel, úgy a jelenetek sorozatával is pontosan tudatják amit akarnak, és azt, hogy hogyan akarják. Közel egy évtizednyi Uncharted van belesűrítve hőseink és ellenfeleink arckifejezéseibe, ahol egyik jelenet sem nyúlik feleslegesen hosszúra. Elképesztő, hogy pár perces képsorozatok mekkora érzelmi töltettel rendelkeznek. Az egész narratíva egy kiválóan felépített történet, ahol a háttérben érezni azt az el nem múló, keserédes érzést.

Természetesen ehhez óriási mértékben hozzájárul Henry Jackman kiváló zenéje is. A hatékonysága azonban nem a „miben”, hanem a „hogyanban” rejlik. Az akciók során az adott szituációhoz igazodik a zene, míg a jelenetek során az érzelmeket fokozza. De nem csak a zene, hanem alapvetően a hang dizájn is kiemelkedő. Minden zörrenés, csörrenés, süvítő golyó, víz alatti tompaság, súrlódó öltözet hangja – hogy csak párat említsek – a helyén van. Szintén sorok százaiban áradozhatnék az animációról, a különféle látvány hatásokról, a karakterek és járművek kezelhetőségéről, a vízről, a vizes ruhákról, a frappáns logikai feladványokról. Hangulata van az egész játéknak: leírhatatlan, utánozhatatlan, megtapasztalandó hangulata.

Szemben a korábbi részek főként fedezékalapú golyózáporaival, az Uncharted 4 sokkal több taktikai lehetőséget biztosít. Egyrészt az ellenséges osztagok mesterséges intelligenciája brutális együttműködést eredményez, ahol keményen összedolgozva próbálják kifüstölni kedvenc kincsvadászunkat. Másrészt a táj függőleges és vízszintes kiterjedése fűszerezi a harcokat, legyen szó ember vagy természet alkotta környezetről.
A dús talajnövényzet remek búvóhelyet biztosít, és mivel a legtöbb összetűzés úgy indul, hogy a zsoldos rosszfiúk nem tudják, hol vagyunk, akár ugyanolyan csendben véget is érhetnek. Ha esetleg fel is bukkanunk látókörükbe, van egy kis időnk, hogy ismét eltűnjünk. Drake most már egy hasznos kampós végű kötéllel is rendelkezik, amely a „mászkálós” szakaszok mellett a küzdelmek során is jól jön. Például magaslatról áthimbálózva vetődhetünk rá egy vadul golyókat szóró ellenfelünkre. Ugyanez a helyzet a „csúszdaként” funkcionáló sáros vagy kavicsos lejtőknél: míg békeidőben a haladás eszközei, küzdelmek során gyorsan kerülhetünk az ellenségtől távol (vagy épp közel) pár másodperc alatt. Ezeket leszámítva a séma maradt a régi, de minden sokkal dinamikusabb. Folyamatos mozgásban kell lennünk, ügyelve az ellenségek pozícióira (amit meg is jelölhetünk lopakodás esetén). Társaink állandóan a toppon vannak, bár illúzióromboló lehet az, hogy lopakodás közben néhol az ellenség előtt rohangálnak. Ettől függetlenül kifejezetten hasznosak, ugyanannyira a kiváló célzással ellátott lövöldözések során, mint a meglepően zsigerből jövő közelharcoknál. Nincs jobb, mint amikor Sully-val közösen zúzunk le egy krapekot. A legjobban talán az „ösztönös” szó fejezi ki a harcrendszert. Gyakorlatilag nem is gondolkoztam az összetűzések során: éreztem, tudtam, hogy merre menjek. Nem kizárólag csak lopakodtam, vagy csak lövöldöztem. Az ösztön, a pillanat határozta meg. Pont úgy, ahogy Drake csinálná. És ez az, ami a játéktervezés csúcsa: amikor a játékmenet, a környezet, a narratíva, a karakterek és a játékos, összefonódnak, és mindegyik jobbá teszi és építi a másikat. Amikor a fedezék nekem van ott, Drake-nek van ott, de természetéből érthető, hogy miért pont ott van.
Amitől működik az Uncharted 4 – szemben elődeivel –, nem a látványosabbnál látványosabb „díszletek”, hanem a mély érzelmi súllyal bíró tartalom. Természetesen ugyanúgy jelen vannak a látványos „épp, hogy egy hajszálon múlt” szegmensek, de nem ezek teszik naggyá. Szembe kell néznie a múltjával ahhoz, hogy élhesse a jövőjét: és ez komolyabb kihívás, mint túlélni egy zuhanó repülőgépet vagy egy süllyedő hajót. A karakterek – amikor az alkalom nem követel mást – állandóan beszélnek. Be nem áll a szájuk, régi cimborákként sztorizgatnak, a múltról, a jelenről, és a jövőről. Szerethetőek, és nem csak azért, mert már korábbi kalandoknál is elkísértük őket. Hanem azért is, mert a színész csapat filmszínészeket megszégyenítő módon vitte bele testét és lelkét az előadásba és a dialógusokba. Apró kockákként áll össze ez az érzelmekkel teli kaland, és bűn lenne akár egy pillanatot is kihagyni.

Az Uncharted 4: A Thief’s End, több, mint egy mestermű. Nem csak a stílust, és nem csak a műfajt fejleszti és készteti fejlődésre. Magát a videojátékot, mint médiumot. Az egész iparágat. Amikor a videojátékokat tanítani fogják, és a szorgos diákok panaszkodnak a kötelezők végigjátszása miatt, az Uncharted 4 ott lesz a legjobbak között, a The Last of Us mellett. Nem azért, mert messze a leggyönyörűbb és legjobban teljesítő PlayStation 4-es játék. Hanem azért, mert tökéletesen megtestesíti azt, ami a videojáték: a művészet, a technológia és a szakértelem csodás gyümölcse. Egy őszinte hódolat a játékosok, a játékkészítők, és mindenki előtt, aki a játékokhoz kapcsolódik valamilyen formában. Pontosan tudja, hogy mitől lesz egy játék élvezhető, szórakoztató, de mégis elgondolkodtató.

Ha valaki megkérdezi, hogy mi jó van abban, ha valaki videojátékozik, nyugodtan mutassátok meg neki az Uncharted 4: A Thief’s Endet. Aztán dőljetek hátra és mosolyodjatok el. Én ugyanezt tettem.

(A játékot partnerünk, a PlayStation biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából meg is rendlehető a linkre bökve, többféle változatban is.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
2 / 4 oldal
‹‹    1  2  3  4    ››
143. martin  Főszerkesztő
2016.05.18. 19:50:15
LV27
Válasz 138. Petunia üzenetére:
"Természetesen legszebb ruháim egyikében... viszem haza Nate-et"

Ez mondjuk a cikked lead-in mondata is lehetett volna, annyira petúniás. :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
142. wagfair
2016.05.18. 18:55:54
LV1
Sok a visszautalás,nosztalgia faktor a tetőfokon!Széles vigyorral az arcomon tolom.Rég volt már ilyen.
141. gaccsi  PlayStation.Community tag
2016.05.18. 14:11:20
LV4
Válasz 140. gaccsi üzenetére:
Egészen konkrétan holnap wohoooo!!!
140. gaccsi  PlayStation.Community tag
2016.05.18. 12:08:59
LV4
Remélhetőleg a héten nekem is érkezik a SE verza.
139. Petunia  Szerkesztő
2016.05.18. 11:51:08
LV12
+1
Megvan és tökéletesen elégedett vagyok a SE verzióval; a játék nem érdemel kevesebbet. Már az első 2 chapter után ugyanaz a véleményem, mint a nagy többségnek, de a muníciót most már a cikkemben fogom ellőni. :)
Endure and Survive
138. Petunia  Szerkesztő
2016.05.17. 15:52:01
LV12
+5
Huhh... Már csak pár óra van hátra és kezdem. Kezdek ideges lenni. Legszívesebben MOST rohannék a játékért az üzletbe és onnan haza. Ehelyett felhívtam őket, hogy minden frankó-e (ofkórsz), és hogy ekkor és ekkor érkezem (zsír). Természetesen legszebb ruháim egyikében...viszem haza Nate-et. :D
Endure and Survive
137. HUN_hatrix  The Saboteur
2016.05.17. 14:34:14
LV29
+1
Válasz 126. Old_Raiden üzenetére:
Szerintem add el a PS4et.
Ha ez neked nem jó, akkor már semmi nem lesz az.
Add el és éld az életed. ;)
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
136. Binder  Drift & Photo
2016.05.17. 14:13:11
LV22
Válasz 126. Old_Raiden üzenetére:
Komolyan...mutasd majd meg valakinek a lemezedet aki a közelben lakik, mert te sztem rosz példányt kaptál...xD
135. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2016.05.17. 12:34:31
LV5
+2
néha lerakom az irányítót és csak bámulom a képernyőt annyira varázslatos... de nem csak a látványa lehengerlő hanem úgy alapban minden minden egyes porcikája, az ilyenekért érdemes örökké játékosnak maradni :)
..loading, please wait..
134. Penge70  PlayStation.Community tag
2016.05.17. 08:09:34
LV22
+3
Tegnap befejeztem én is, isteni volt minden pénzt megér ez a remekmű, a héten újra kezdem, muszáj tovább gyönyörködnöm benne :)
133. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2016.05.17. 00:42:17
LV15
+1
Na pont átléptem a 20 órás első végigjátszást. Nem értem, ki az aki 14-15 óra alatt ledarálja. A játéktól többet kaptam mint vártam. :)

A 109 kincsből 63 lett meg. Elég sokat otthagytam.
132. wooltur  PlayStation.Community tag
2016.05.16. 21:42:18
LV16
-1
Válasz 123. Luki05 üzenetére:
Össz vissz 3 játékmód van az egész multiban. Hol a chain reaction, a king of the hill, az elimination? Igen sokkal jobban személyre szabhatók a skin-ek, aminek pont semmi értelme számomra, mert abszolút nem izgat, h Sully kék sapkában, v Chole rózsaszín szemüvegben van e. Eltűntek az interaktív pályák, szint van, de elég szerencsétlenül van megoldva. Ha kikap a csapatom visszafejlődök, ha nyer akkor kapok pontot. Ez igazságtalan, mert többször volt olyan, h hiába volt bőven pozitív k/d aránnyal csapatelső, amikor ott volt kettő béna, akik miatt elvesztettük a meccset és kaptam a minuszt. Emellett nem látom a másik szintjét, nincs klán logó. Amit kaptunk taratalmat, a szintlépést leszámítva nagyjából jól működik, de számomra kevés.

Ez pedig már csak saját probléma, de az ND negyedik multis próbálkozása ellenére sem ismeri a headshot fogalmát. 3!! lövés kell fejre, h megfeküdjön a csávó, a földön!! is 2!! kell, h meghaljon. Ez több mint tré így negyedik nekifutással már. Ha ketten jönnek rám, szinte 0 az esélyem, h lelőjem mind a kettőt (előfordult már, kb. 20 alkalomból 1x). Tehát vanna itt bajok dögivel, legalább is sztem...
R.I.P. Brúnó :-(
131. Onimushaman  Szerkesztő
2016.05.16. 20:34:25
LV24
+1
Válasz 129. HUN_GERGO üzenetére:
És sokkal változatosabb is a lopakodásnak köszönhetően.
señor
130. Re-tech  PlayStation.Community tag
2016.05.16. 19:16:48
LV7
+3
Az "Aztakurva!" kifejezés,még ennyiszer nem hagyta el a számat végigjátszás során.
Nem üthetlek meg mer' megbüntethetnek.
129. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2016.05.16. 18:20:38
LV15
Válasz 127. Onimushaman üzenetére:
Szerintem is ebben van a legtöbb gameplay...
128. zodiac55  PlayStation.Community tag
2016.05.16. 16:52:09
LV12
Válasz 126. Old_Raiden üzenetére:
Kiégtél? Én remegve várom, hogy játszhassam...
"Si vis pacem, para bellum."
127. Onimushaman  Szerkesztő
2016.05.16. 14:50:09
LV24
Válasz 126. Old_Raiden üzenetére:
Annyi a gameplay, mint egy korábbi rész teljes végigjátszása videókkal. Szerintem korrekt.
señor
126. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2016.05.16. 14:15:53
LV21
+1
-4
Érdekes, hogy az Order 1886 után itt senki nem panaszkodik, hogy milyen sok az átvezető ! Azt meg köpdösték, ahogy tudák miatta.

Lefogadom az Uncharted 4 fele: mozi ! A játék első harmadában alig van gameplay.
125. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2016.05.16. 13:57:42
LV21
-2
Válasz 111. martin üzenetére:
Nem adom el, mert akkor nem tudom fikázni ! :D
124. tgabesz  PlayStation.Community tag
2016.05.16. 13:03:38
LV14
+1
Válasz 119. bnorbert08 üzenetére:
Semmilyen játékot nem kezdek normálnál nehezebb fokon. Ne azért legyen hosszú a játék, mert ezerszer újra kell kezdenem minden egyes harcot.
Az utolsó pár fejezetnél ígyis felidegesített.
123. Luki05  PlayStation.Community tag
2016.05.16. 11:51:53
LV3
+1
Válasz 114. wooltur üzenetére:
A multis résszel nem értek egyet.Sokkal jobban személyre szabhatók a skinek,sokat bővült a tartalom is,a mikrotranzakció azoknak van akik türelmetlenek ugyanis kitartó játékkal minden extra tartalom megnyitható.Nem kell több DLC-t megvenni ha akarsz új pályákon játszani,mert azok is megnyithatóak lesznek mint minden.Ez sokkal fair-abb így mintha csak fizetősen juthatnál hozzá az extra tartalmakhoz.Fegyvereket nem tudsz pénzért fejleszteni,azért meg kell szenvedni ez is teljesen ok.A mikrotranzakció semmilyen szinten nem jelent előnyt ugyanis csak kozmetikai cuccokhoz juthatsz hozzá.Az is jó hogy kivették a szinteket,itt bizonyos számú down után nyílnak csak meg a fegyverek,de csak az amivel az adott játékmódban pörköltél alá az ellenek.Szerintem teljesen oké a multi nincs hiányérzetem egyátalán.
122. Onimushaman  Szerkesztő
2016.05.16. 10:41:24
LV24
Válasz 119. bnorbert08 üzenetére:
Majd a 19. környékén hardon is sírni fogsz picit, pláne Crushing-on. Szerintem ennek a résznek a normál módja nehezebb, mint a többié volt, cserébe minden fokozaton lehet használni az összes játékmenet módosítót. 15:15 lett nálam a vége elsőre. Most kezdtem a 13. fejezetet Crushing-on 4 órás idővel.
señor
121. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.05.16. 10:41:06
LV5
Válasz 119. bnorbert08 üzenetére:
Én hard-on kezdtem, de mivel többször is ledaráltak, és nem is élveztem annyira a cuccot, így elkezdtem normalon. Majd 2. végigjátszásra jöhet a hard, de éjjel amikor a reflexeim amúgy is befáradnak, nem akarom magam feleslegesen a hard-dal szívatni.
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
120. Petunia  Szerkesztő
2016.05.16. 10:30:20
LV12
Válasz 115. wooltur üzenetére:
Még én sem tudom, hogy végül is mit írok majd róla...? :D Mindegy, majd ha odajutok, megtudjuk. :) Csak kezdjem már el végre basszus, de ez H-O-L-N-A-P E-S-T-E fog végre megtörténni.

Nem kis szenvedés ám látni, hogy a barátlistámon mindenki tolja ezerrel. :P
Endure and Survive
119. bnorbert08  PlayStation.Community tag
2016.05.16. 09:19:42
LV5
Válasz 94. martin üzenetére:
Megint félretájékozódtam. Ki a faszom darálja ezt be 15 óra alatt?
És ki az aki nem hardon kezdi el egyáltalán? Nem nehéz a játék, az ilyeneket amúgy sem normálon kell indítani. És ki kell élvezni minden mozzanatot benne. 13. fejezetet kezdtem, 11:29 a játékidő. Tényleg kiemelkedő a szavatosság. Vedd úgy, nem kérdeztem semmit.
amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten
118. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.05.16. 09:15:57
LV5
+1
KATARZIS!!! Az üldözős jelenetnél libabőrös volt a lábam, ököllel csapkodtam a combjaim, és legszívesebben akkorát üvöltöttem volna :)
Utána az átvezető videó oscart érdemelne, és ami ezek után következett...
Fogalmam sincsen hogy hozta össze ezt az ND, de egyszerűen olyan minőséget rakott le az asztalra...
Maximális Tiszteletem a Fejlesztőknek!!!
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
117. Greg  PlayStation.Community tag
2016.05.16. 07:31:09
LV25
Szerintem 11. fejezetben található üldözéses rész, eddig minden idők legjobb akcióorgiája. ;) Kíváncsian várom Petu cikkét is.
LV426
116. HUN_GERGO  PlayStation.Community tag
2016.05.15. 22:19:18
LV15
14. ik fejezetnél járok. Elképesztő játék
115. wooltur  PlayStation.Community tag
2016.05.15. 22:03:50
LV16
Válasz 113. martin üzenetére:
Petúnia cikkjéről tudtam de most már akkor a multis cikkről is tudok.
R.I.P. Brúnó :-(
114. wooltur  PlayStation.Community tag
2016.05.15. 22:02:02
LV16
-1
Egyébként én a játék sztori részével elégedett vagyok. Bár sztem nem lett olyan jó mint a 2. volt, de egy rossz szavam nem tud rá lenni. Viszont a multi csalódás, sztem összecsapott munka, több szempontból visszafejlődést mutat az előző részekhez képest. Túlontúl elment a mikrotranzakciós vackok készlete felé, ezeregy semmit sem éri vacak van benne, miközben használható tartalom terén enyhén szólva kevés és lerövidített az egész. Persze lehet, ezeket később patch-ek formájában bővítik, ahogy tették a Battlefront estében, de ez eddig így karcsúbb mint amit vártam.
R.I.P. Brúnó :-(
113. martin  Főszerkesztő
2016.05.15. 22:00:03
LV27
Válasz 112. wooltur üzenetére:
Még 2 U4 cikkünk jön.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
112. wooltur  PlayStation.Community tag
2016.05.15. 21:56:27
LV16
Válasz 110. martin üzenetére:
Ohh az dőlt betűs részt nem olvastam az elején, csak ami utánna jött. Sorry, benéztem. :/
R.I.P. Brúnó :-(
111. martin  Főszerkesztő
2016.05.15. 21:46:42
LV27
Válasz 107. Old_Raiden üzenetére:
Ha nem tetszik add el a francba és csípj fel valamit, ami tetszik.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
110. martin  Főszerkesztő
2016.05.15. 21:46:12
LV27
Válasz 109. wooltur üzenetére:
Szó esik.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
109. wooltur  PlayStation.Community tag
2016.05.15. 21:22:49
LV16
A tesztben miért nem esik szó a játék multi részéről?
R.I.P. Brúnó :-(
108. Red13  PlayStation.Community tag
2016.05.15. 20:46:42
LV4
Válasz 107. Old_Raiden üzenetére:
Mi rossz van abban, hogy eladod a játékodat? Mindig is csereberélték, adták-vették az emberek a videojátékokat, mind minden mást. Ahogyan a Sony a 2013-mas E3-on erre rá is ment elég erősen: https://www.youtube.com/watch?v=kWSIFh8ICaA képzeld oda, hogy az egyik pénzt ad a másiknak.
107. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2016.05.15. 18:17:12
LV21
+1
-1
Válasz 106. martin üzenetére:
Érdekes, hogy itt a psc-n általában azok adják el példányaikat 1-2 kijátszás után, akik mellűket verve dicsérik az adott játékot.
Tudjuk kik ők ! :D
Én nem adom, sőt majd 4K Remastered kiadást is megvesz ! :)
106. martin  Főszerkesztő
2016.05.15. 15:02:33
LV27
+1
Válasz 99. Old_Raiden üzenetére:
Add el gyorsan, biztos lesz rá egy boldog vevő.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
105. tagor  PlayStation.Community tag
2016.05.15. 11:18:10
LV3
Nagyon bájos, azt az érzést hozza mint amikor gyermekként egy izgalmas kalandregényt olvastam, és erre szükségem van. A harcok élvezetesek, kerek az egész.
Időnként teljesen a hatásom alá kerülök.
104. Petunia  Szerkesztő
2016.05.15. 10:54:26
LV12
Válasz 98. VictorVance üzenetére:
Nem biztos, mert csak a Special Edition késett, és az sem mindenhol. Én is szeretném azt a szobrot, remélhetőleg külön is be lehet majd később szerezni. :)

Ajánlom nektek nagyon az Ink Dynamic témát, rohadt jó: https://www.youtube.com/watch?v=TfUweyvV5a4 Van egy másik is a UK Store-on, a tüzes, hát én egyelőre azt nem vettem meg, de Nate miatt sztem ez csak idő kérdése. :) https://www.youtube.com/watch?v=ATyyniOuaA0
Endure and Survive
103. Petunia  Szerkesztő
2016.05.15. 10:50:30
LV12
Válasz 97. Luki05 üzenetére:
Természetesen a szobros a legjobb, csak a 40.000 Ft-os árát már egy pöttynyit soknak éreztem. :))

Ez az artbook sem semmi: http://www.amazon.com/gp/offer-listing/161655[...] Tervezem. :)
Endure and Survive
102. Foxhound  Szerkesztő
2016.05.15. 10:02:50
LV14
+1
Tegnap, 18 órányi (Normal) játékidő után a végére értem a sztorinak. Életem egyik legjobb játékélményét biztosította az anyag. Igazság szerint azt az érzést, amit a stáblista alatt/után átéltem, évek óta nem éreztem. Talán csak a TLOU végeztével kerültem ebbe az állapotba. Mestermű minden tekintetben. Druckmann (is) fantasztikus munkát végzett. A teszt pedig kiváló lett, tökéletesen átadtad az élményt.
"Why did i move here? I guess it was the weather."
101. Kratos86  PlayStation.Community tag
2016.05.15. 09:45:50
LV2
Válasz 99. Old_Raiden üzenetére:
Miért nem mondod meg neki te magad egyenesen a szemébe!
FEEL THE POWER OF THE SUN!!!
100. Penge70  PlayStation.Community tag
2016.05.15. 09:43:32
LV22
Válasz 99. Old_Raiden üzenetére:
Nem értek veled egyet, szerintem nagyon jó a játék :)
Tegnap este tudtam csak elkezdeni, és éjjel kettőkor csak azért feküdtem le, mert nagyon fáradt voltam.
Ma reggel folytattam, és szerintem ezidáig jogos a max pontszám, mert azon kívül, hogy hozza a kötelező minőséget, nagyon szórakoztató, szemkápráztató, és ami a legfontosabb, nagyon hangulatos a game :)
99. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2016.05.15. 07:06:10
LV21
-1
Nálam az év...csalódása ! Erősen túl értékelt game lett sajnos a casual-réteg miatt.

Jóindulattal 8 pont !

Neil Druckmann-nek meg elmagyarázhatná valaki, hogy a "kerekes ládás továbbjutást"-pláne a Last of Us után- sokadjára ellőni már dögunalom.
98. VictorVance  Szerkesztő
2016.05.14. 20:14:03
LV18
Utólag kicsit sajnálom, hogy nem a szobros kiadást választottam. De akkor meg mondjuk szívhattam volna, mert később hozzák ki, és ugrott volna a két szabadnapom, amiben nyomtam a játékot.
Talán majd később beruházok rá, vagy ha valaki árulja csak önmagában a szobrot, akkor beszerzem.
Örülünk?
97. Luki05  PlayStation.Community tag
2016.05.14. 20:07:20
LV3
Válasz 92. Petunia üzenetére:
Ahogy észrevettem a digitális kiadások a store-ban tömörítve vannak fent,mert letöltésnél ha jól emlékszem kb.20-28 GB-ot írt végig,telepítés után lett belőle 57.Ez egy jó internettel (Digi 200) max. 1 óra volt.Az Uncharted művészi artbook jó èrv egy lemezes változat mellett ha valakinek erre fáj a foga,bár szerintem a Drake szobor pöpecebb.
96. G-men  PlayStation.Community tag
2016.05.14. 18:22:31
LV11
nekem majd csak később lesz hozzá szerencsém,de addig jó élményt mindenkinek,aki játsza :)
SicKLy SaVaGe
95. martin  Főszerkesztő
2016.05.14. 18:04:28
LV27
Válasz 94. martin üzenetére:
...pontosabban filmes akció -kaland.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
94. martin  Főszerkesztő
2016.05.14. 17:45:44
LV27
Válasz 89. bnorbert08 üzenetére:
Alaphangon 15 óra sztori, plusz egy ujrajatszas, kis multi, esetleg platina, kiemelkedő egy kalandjateknal.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2 / 4 oldal
‹‹    1  2  3  4    ››
UNCHARTED 4: A THIEF'S END
Sony Interactive Entertainment
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
10/10
Pozitívum
Az Uncharted széria legjobb része és messze az egyik legkiemelkedőbb videojáték, ami valaha készült, több szempontból is, a részletektől a tágabb fogalmakig
Negatívum
Talán az, hogy vége lett?

MARTIN BELESZÓL
Remélem nem leszek ünneprontó, ha elmerengek rajta: mi jön ez után a Naughty Dog stúdiótól?