.
 

PlayStation.Community

2016.05.11. 15:00 Játékteszt
193 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Egy korszak vége.

(A következő cikk kizárólag a szoftver egyjátékos módját fedi le. Ennek több oka is van, köztük talán a legjelentősebb, hogy 10 pontnál többet nem lehet adni egy játékra. A multiplayer szegmens egy külön írásban kerül bemutatásra, amikor már többen űzik online az ipart.)

„Nem is értem, hogy mit szeretnek az emberek a videojátékokban” – hangzik el ez a mondat rettentően ironikus módon Nate szájából. És valószínűleg mi magunk is sokan hallhattuk már, akár közvetlen ismerősöktől, családtagoktól, akár idegenektől. A művészet egy olyan fogalom, amit nem lehet definiálni. Ha megpróbáljuk szavakba önteni, már értelmét veszti az egész. Nem lehet elmondani, hogy hogyan néz ki, milyen színe van, beszél-e vagy sem, hallható vagy érezhető. Egyszerűen nincs értelme szavakkal definiálni. Érezni kell, megélni kell, átélni kell. Ha valaki szájából 2016. május 10-e után ismét elhangzana ez a mondat, a szavaknál szerintem roppantul egyszerűbb és kényelmesebb módon lehet elmagyarázni: csak mutassuk meg neki az Uncharted 4: A Thief’s Endet.

A történetbe nem szívesen mennék bele, és biztos vagyok benne, hogy mások sem ezt várják ettől az írástól. Az utóbbi idők Naughty Dog játékaiban a narratíva elszakíthatatlan eleme volt a teljes élménynek, így a sztori felfedezésének örömét szeretném meghagyni a játékosoknak.
Tömören csak ennyit: Nate békés élete feje tetejére áll, amikor testvérének váratlan megjelenése ismét a kalandok és rejtett kincsek világába vonzza. Amiről azonban szeretnék beszélni, az maga a narratív élmény.
Az Uncharted 4 egyfajta Fibonacci-számsorként bontakozik ki. Kezdetnek az interaktivitás teljes hiánya jellemzi, majd fokozatosan egyre nagyobb teret kap a játékos, és már azon kapja magát, hogy kisebb tereket járhat be szabadon. Míg a kezdetekben tárgyakat nézegetve haladunk egy kötött pályán, pár fejezettel később már autónkat irányítva barangolunk gyönyörű tájakon, kedvünk szerint pattanva ki egy kis felfedezésre. Ez a fajta felépítés zavaró lehet egyeseknek, de szerintem nagyon jó ütemet ad a játéknak. Sugárzik belőle a szeretet, minden apró részletét művészi pontossággal faragták.
Teljesen mindegy, hogy épületben vagy vadonban, nappaliban vagy barlangban jár az ember: minden lélegzetelállítóan gyönyörű. Nincs figyelmen kívül hagyott részlet, nincsenek elhanyagolt szakaszok. Ha valamit megnézhetünk, az tökéletesen ki van dolgozva, a legapróbb piciny pontjáig. Minden okkal van a helyén és egy történetet mesél el arról, hogy mi zajlott itt. A múlt kincsei ugyanúgy elbeszélnek, ahogy a modern használati tárgyak. Árulkodnak tulajdonosaikról és betekintést nyújtanak a történelmi háttérbe.
És amennyire szólnak hozzánk a részletek, úgy zengnek hangos ódákat a grandiózus tájak. Ha az ember befejezte közelről nézni a dolgokat, nekiállhat távolról, messziről, és rádöbben: ez a világ él. Bruce Straley és Neil Druckmann – a Naughty Dog legújabb remekművének rendezőpárosa – odafigyeléssel és törődéssel rakta össze csapatával a világot. A környezet és a benne rejlő elemek szervesen kapcsolódnak egymáshoz: ugyanannyira magába foglalja a rész az egészet, ahogy az egész a részt. Valami hihetetlenül ámulatba ejtő, amikor a gyönyörű tájak egyikében veszhet el az ember.
Hasonló a helyzet a fizikával is: minden mozog. A leveleket fújja a szél, felröppennek a madarak, Drake csizmája behajlik, a fegyverpánt lifeg, az almák gurulnak, és így tovább. Itt sokkal többről van szó, mint a grafikáról. Az Uncharted 4 világának lelke van. Tudom, hogy mindenki izgatottan várja Nathan Drake kalandjának végét, de tegyetek meg ennyit magatokért: nézelődjetek, kóvályogjatok, kószáljatok. Megéri!

Ahogy a tájnak, úgy a karaktereknek is lelke van. Mivel ez a széria negyedik fő része, karakterei már rengeteget átéltek, akár együtt, akár külön-külön. Örömeik és bánataik valami eszméletlen módon törnek a felszínre a mesterien faragott jelenetekben. Az Uncharted játékok elválaszthatatlan cimborája a játékos humor, a karakterek csipkelődése, piszkálódó megjegyzései. Azonban ez a rész a legkomolyabb, és a humor alatti mélyebb érzelmeket is felszínre hozza. Sokszor szavakra sincs szükség: egy elkapott tekintet, egy arckifejezés, egy mélyebb hallgatás elég ahhoz, amit száz szóval sem tudnának kifejezni. A karakterek hihetőek, és ami a legfontosabb, természetesek. Emberekről van szó, emberi érzelmekkel, emberi hibákkal, emberi ösztönökkel, és gyakorlatilag soha nem látott részletgazdagsággal sikerül ezt kifejeznie a csapatnak, és a karaktereket alakító színészeknek.
Eljutottunk arra a szintre, amikor Drake vagy Elena szemébe nézve érezzük, amit ők éreznek. Mozdulataik, testtartásaik is sugározzák jellemüket. Részben emiatt is a narratív dizájn kiemelkedő titánja az Uncharted 4, részben pedig a jelenetek kiválósága miatt. Ahogy a környezettel, úgy a jelenetek sorozatával is pontosan tudatják amit akarnak, és azt, hogy hogyan akarják. Közel egy évtizednyi Uncharted van belesűrítve hőseink és ellenfeleink arckifejezéseibe, ahol egyik jelenet sem nyúlik feleslegesen hosszúra. Elképesztő, hogy pár perces képsorozatok mekkora érzelmi töltettel rendelkeznek. Az egész narratíva egy kiválóan felépített történet, ahol a háttérben érezni azt az el nem múló, keserédes érzést.

Természetesen ehhez óriási mértékben hozzájárul Henry Jackman kiváló zenéje is. A hatékonysága azonban nem a „miben”, hanem a „hogyanban” rejlik. Az akciók során az adott szituációhoz igazodik a zene, míg a jelenetek során az érzelmeket fokozza. De nem csak a zene, hanem alapvetően a hang dizájn is kiemelkedő. Minden zörrenés, csörrenés, süvítő golyó, víz alatti tompaság, súrlódó öltözet hangja – hogy csak párat említsek – a helyén van. Szintén sorok százaiban áradozhatnék az animációról, a különféle látvány hatásokról, a karakterek és járművek kezelhetőségéről, a vízről, a vizes ruhákról, a frappáns logikai feladványokról. Hangulata van az egész játéknak: leírhatatlan, utánozhatatlan, megtapasztalandó hangulata.

Szemben a korábbi részek főként fedezékalapú golyózáporaival, az Uncharted 4 sokkal több taktikai lehetőséget biztosít. Egyrészt az ellenséges osztagok mesterséges intelligenciája brutális együttműködést eredményez, ahol keményen összedolgozva próbálják kifüstölni kedvenc kincsvadászunkat. Másrészt a táj függőleges és vízszintes kiterjedése fűszerezi a harcokat, legyen szó ember vagy természet alkotta környezetről.
A dús talajnövényzet remek búvóhelyet biztosít, és mivel a legtöbb összetűzés úgy indul, hogy a zsoldos rosszfiúk nem tudják, hol vagyunk, akár ugyanolyan csendben véget is érhetnek. Ha esetleg fel is bukkanunk látókörükbe, van egy kis időnk, hogy ismét eltűnjünk. Drake most már egy hasznos kampós végű kötéllel is rendelkezik, amely a „mászkálós” szakaszok mellett a küzdelmek során is jól jön. Például magaslatról áthimbálózva vetődhetünk rá egy vadul golyókat szóró ellenfelünkre. Ugyanez a helyzet a „csúszdaként” funkcionáló sáros vagy kavicsos lejtőknél: míg békeidőben a haladás eszközei, küzdelmek során gyorsan kerülhetünk az ellenségtől távol (vagy épp közel) pár másodperc alatt. Ezeket leszámítva a séma maradt a régi, de minden sokkal dinamikusabb. Folyamatos mozgásban kell lennünk, ügyelve az ellenségek pozícióira (amit meg is jelölhetünk lopakodás esetén). Társaink állandóan a toppon vannak, bár illúzióromboló lehet az, hogy lopakodás közben néhol az ellenség előtt rohangálnak. Ettől függetlenül kifejezetten hasznosak, ugyanannyira a kiváló célzással ellátott lövöldözések során, mint a meglepően zsigerből jövő közelharcoknál. Nincs jobb, mint amikor Sully-val közösen zúzunk le egy krapekot. A legjobban talán az „ösztönös” szó fejezi ki a harcrendszert. Gyakorlatilag nem is gondolkoztam az összetűzések során: éreztem, tudtam, hogy merre menjek. Nem kizárólag csak lopakodtam, vagy csak lövöldöztem. Az ösztön, a pillanat határozta meg. Pont úgy, ahogy Drake csinálná. És ez az, ami a játéktervezés csúcsa: amikor a játékmenet, a környezet, a narratíva, a karakterek és a játékos, összefonódnak, és mindegyik jobbá teszi és építi a másikat. Amikor a fedezék nekem van ott, Drake-nek van ott, de természetéből érthető, hogy miért pont ott van.
Amitől működik az Uncharted 4 – szemben elődeivel –, nem a látványosabbnál látványosabb „díszletek”, hanem a mély érzelmi súllyal bíró tartalom. Természetesen ugyanúgy jelen vannak a látványos „épp, hogy egy hajszálon múlt” szegmensek, de nem ezek teszik naggyá. Szembe kell néznie a múltjával ahhoz, hogy élhesse a jövőjét: és ez komolyabb kihívás, mint túlélni egy zuhanó repülőgépet vagy egy süllyedő hajót. A karakterek – amikor az alkalom nem követel mást – állandóan beszélnek. Be nem áll a szájuk, régi cimborákként sztorizgatnak, a múltról, a jelenről, és a jövőről. Szerethetőek, és nem csak azért, mert már korábbi kalandoknál is elkísértük őket. Hanem azért is, mert a színész csapat filmszínészeket megszégyenítő módon vitte bele testét és lelkét az előadásba és a dialógusokba. Apró kockákként áll össze ez az érzelmekkel teli kaland, és bűn lenne akár egy pillanatot is kihagyni.

Az Uncharted 4: A Thief’s End, több, mint egy mestermű. Nem csak a stílust, és nem csak a műfajt fejleszti és készteti fejlődésre. Magát a videojátékot, mint médiumot. Az egész iparágat. Amikor a videojátékokat tanítani fogják, és a szorgos diákok panaszkodnak a kötelezők végigjátszása miatt, az Uncharted 4 ott lesz a legjobbak között, a The Last of Us mellett. Nem azért, mert messze a leggyönyörűbb és legjobban teljesítő PlayStation 4-es játék. Hanem azért, mert tökéletesen megtestesíti azt, ami a videojáték: a művészet, a technológia és a szakértelem csodás gyümölcse. Egy őszinte hódolat a játékosok, a játékkészítők, és mindenki előtt, aki a játékokhoz kapcsolódik valamilyen formában. Pontosan tudja, hogy mitől lesz egy játék élvezhető, szórakoztató, de mégis elgondolkodtató.

Ha valaki megkérdezi, hogy mi jó van abban, ha valaki videojátékozik, nyugodtan mutassátok meg neki az Uncharted 4: A Thief’s Endet. Aztán dőljetek hátra és mosolyodjatok el. Én ugyanezt tettem.

(A játékot partnerünk, a PlayStation biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából meg is rendlehető a linkre bökve, többféle változatban is.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 4 oldal
‹‹  ‹  1  2  3  4    ››
193. Greg  PlayStation.Community tag
2016.05.31. 16:47:42
LV25
Válasz 192. Petunia üzenetére:
Na akkor mindjárt vége. ;)
LV426
192. Petunia  Szerkesztő
2016.05.31. 16:37:29
LV12
Válasz 191. Binder üzenetére:
Sztem nem sokkal, asszem' 19-nél tartok. Mindegy, a hétvégén végre meg fogom írni, amivel tartozom. :)
Endure and Survive
191. Binder  Drift & Photo
2016.05.30. 11:27:30
LV22
Válasz 190. Petunia üzenetére:
Én most elutaztam pár napra (24h Nürburgring) uh csak most fogom majd folytatni...szal most előttem jársz...:D
190. Petunia  Szerkesztő
2016.05.27. 15:23:36
LV12
+1
Válasz 189. Binder üzenetére:
Jézus. :D Én sztem 3-4 képpel megúsztam. Most járok összesen vmi 35-nél, tehát nem annyira gáz.

Viszont továbbra is az van, hogy 1 fejezet - 1 nap. :D

Igen, 14 - Libertalia. Tegnap este jutottunk oda be. Mondjuk érdekes, hogy a srácok nem húzkodják elő a telókat fényképezés céljából, mint egy normál földi halandó, mikor ilyen helyre jutnak... De ezt megtesszük helyettük mi. :D
Endure and Survive
189. Binder  Drift & Photo
2016.05.26. 23:29:08
LV22
Válasz 188. Petunia üzenetére:
Hát én most jutottam el a 14.ig...ott aztán lesz csudálkozás...xD
A 12-essel hagyjál...xD Ott a barlangból 3 nap volt kijutni...volt oylan este, bekapcsoltam a gépet, és két órát át fotóztam a barlangot...majd elmentem aludni...xD
188. Petunia  Szerkesztő
2016.05.25. 22:38:28
LV12
Válasz 178. Binder üzenetére:
Mi volt Nálad a 12.-nél? Én most fejeztem be, másfél nap kellett hozzá úgy, hogy táppénzen vagyok. :D Aprólékosan, türelmesen haladtam. Vagyis a 3 fejezet / nap inkább kapkodás volt a múltkor. :P

Sztem nekem még kell 1 hét. :P De 24.000 Ft-ért most bőven kapunk tartalmat. A szövegeken is olyanokat röhögök sokszor...! :D
Endure and Survive
187. martin  Főszerkesztő
2016.05.24. 18:20:59
LV27
Válasz 183. Binder üzenetére:
Választható a png vagy jpg.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
186. Penge70  Veterán PSC tag
2016.05.24. 07:18:01
LV22
Válasz 167. Petunia üzenetére:
Valahogy engem nem érdekel Nate feneke, sőt, az asszonykájának a segge sem izgatott :)
Engem maga a játék érdekelt, ami annyira tetszett, hogy egymás-után kétszer is végig játszottam :)
185. Binder  Drift & Photo
2016.05.23. 20:51:46
LV22
+1
Válasz 184. ColdHand üzenetére:
Így van...és annyival nem szebb amennyivel nagyobb...xD
184. ColdHand  Szerkesztő
2016.05.23. 20:28:12
LV22
+1
Válasz 183. Binder üzenetére:
Igen, azt hiszem a share-ben van rá lehetőség franc se tudja mióta. Némileg szebb a kép minősége és jóval nagyobb a mérete is.
...a többit képzeld hozzá.
183. Binder  Drift & Photo
2016.05.23. 20:13:04
LV22
Válasz 182. ColdHand üzenetére:
Nem...JPG-ben...bár mintha láttam volna rá opciót hogy válassz...
182. ColdHand  Szerkesztő
2016.05.23. 19:38:15
LV22
Válasz 181. Binder üzenetére:
Legalább png-ben menti a gép a képeket?
...a többit képzeld hozzá.
181. Binder  Drift & Photo
2016.05.23. 11:11:16
LV22
+1
Válasz 180. ColdHand üzenetére:
Rögöni fogsz de a legutóbbi update nem ment fel, ezért törölni kellett a képeket...xD

A héten pénteken indulunk a 24h Nürburgring futamra...addig be szerettem volna fejezni...de esélytelen...
Tegnap a 12 fejezetben odaértem ahova a 12. fejezetben tartunk ( xD ), Hatrix komámmal közben dumáltunk, és mondtam hogy mi a tervem...percekig visitva röhögött...xD
Namondom akkor fotómód kikapcsol, és most célirányosan nyomulunk...nos...2 óra elteltével sikerült készíteni pár csodás képet, a sztoriban pedig mindössze egy kis tornyot másztam meg, és kinyitottma egy ablakot...ennyit sikerült tegnap éjjel...xD
180. ColdHand  Szerkesztő
2016.05.22. 23:02:40
LV22
+1
Válasz 178. Binder üzenetére:
Szerintem előbb fog megtelni a PS4-ed vinyója, mint hogy a végére érnél. :D
...a többit képzeld hozzá.
179. Onimushaman  Szerkesztő
2016.05.22. 22:38:35
LV24
+1
Válasz 177. Petunia üzenetére:
De jó nektek, nálam a "baszki a képeket elfelejtettem" felkiáltással végződik egy végigjátszás. :D
señor
178. Binder  Drift & Photo
2016.05.22. 21:47:56
LV22
Válasz 177. Petunia üzenetére:
Várj...én fotobuzi vagyok, szal én nem simán csak szrínsátolok, hanem fotózok...szerencsére ma már egyre több játék kap fotómódot...
Van konkrétan fotós játékom is...(Africa)
De a legtöbbet a GranTurismo fotómódjába öltem...a GT5-GT6-ba összesen 17.000 képet lőttem el...:D

Szóval én szenvedek...mert bár imádok fotózni, de pont ezért alig haladok...mindíg meglátok valamit és nem bírom megállni...mint egy függő drogos állat...a barátaim büszkék is voltak rám, mert Madagaszkáron csupán 4 óra alatt átjutottam...xD
Tegnap eljutottam a 12. fejezetig...na ott majd készítsd a bugyit...azt mondták, én ott nem jutok túl...xD
177. Petunia  Szerkesztő
2016.05.22. 16:34:55
LV12
+1
Válasz 174. Binder üzenetére:
Engem pont a cikkek szoktattak rá a screenshotozásra, előtte nem igazán érdekelt. A nem személyes kedvencekről általában törlöm is, viszont a favoritoknál meg azóta magam kedvtelésére csinálok, és gyönyörködöm bennük. :)

Nagyon jók a játékban a gyűjthetők is, nálam a TR óta ez szívügy, és tökre frusztrál, ha elhagyom. De igyekszem azzal nyugtatni magam most is, hogy legalább újrajátszáskor is lesz benne kihívás, a nehézségi szinten túl persze. :)
Endure and Survive
176. Binder  Drift & Photo
2016.05.22. 11:01:40
LV22
Én ezeknél a játékoknál a fotomodot az első végigjátszás után tenném elérhetővé...xD
175. Binder  Drift & Photo
2016.05.22. 11:01:06
LV22
Válasz 172. Petunia üzenetére:
Hasonlóképp vagyok vele én is...de ami ottmaradt, azé majd visszamegyek, mert itt van is értelme őket felkutatni, mert ugye az azopkból kapott pontokkal tudunk megnyitni midnen szirszart...pl a karakternézegetőben a karaktereket (ahol büntetlenül nézegetheted Drake seggét, mi meg a jányok cickóit), artwork-öket, meg a búnusz blokkban az ingame szűrőket és game modokat...

A játék irja a statban mennyi idő alatt toltad ki, de az ugye nem a valósan játékkal töltött idő...ezért én a fotók timetag-je alapján vezetem mgamnak hogy mennyit játszottma vele úgy egészében...és úgy már javában 30 óra fölött vagyok...xD
174. Binder  Drift & Photo
2016.05.22. 10:56:39
LV22
Válasz 173. Petunia üzenetére:
A válogatás a gyengém...cikkekhez is mikor martin írja hogy na akkor kérne max 30 képet...én meg 500-ból nagynehezen kiválogatok 70-et...ezt utálom a legjobban...xD
173. Petunia  Szerkesztő
2016.05.22. 00:00:22
LV12
Válasz 170. Binder üzenetére:
Jézus... Nekem max. 40, de az kameramód és művészi. Csak a legjobbak. Rendszeresen átnézem őket, és ami gyengébb, kuka. :)
Endure and Survive
172. Petunia  Szerkesztő
2016.05.21. 23:57:43
LV12
Válasz 169. Binder üzenetére:
Haha, ugyanilyen az én fenekes képem. :D

Ugyanitt tartok, mint Te, azaz a felénél sem. Ma szinte egész nap játszottam, és 3 fejezetet sikerült abszolválni. De nem baj, ne is legyen 2 nap alatt végigjátszható, inkább 2 hét alatt, ha a hétköznapok kevés idejét is ide vesszük. Plusz azt hiszem, hogy alapos vagyok, de kb. a kincsek 10%-át elhagyom.

Mindegy, nem fogok vele kapkodni, minek. Írom a jegyzeteket a cikkhez, meg van egy csomó jó képem - köztük A Fenék. :D
Endure and Survive
171. ColdHand  Szerkesztő
2016.05.21. 22:45:03
LV22
Válasz 170. Binder üzenetére:
Fotómóddal jó, hogy csak a felénél (se) tartasz. :D
...a többit képzeld hozzá.
170. Binder  Drift & Photo
2016.05.21. 22:01:42
LV22
Válasz 163. ColdHand üzenetére:
150? Azta...
Én még csak a felénél (se) járok (11. fejezet)...600 kép. :)
169. Binder  Drift & Photo
2016.05.21. 22:00:16
LV22
+1
Válasz 167. Petunia üzenetére:
Én is csináltam...pedig én kisfiúcska vagyok, ja és nem homár...xD
De a részletek nagyon lekötnek...brutális hogy itt a karakternézegetőben látható modell van a játékban is...
ŰVicc hogy én is pont madagaszkáron kaptam le a seggit...bár a kép lényege nem a segge volt, hanem a kis bőrtasak az övén, meg az öv...:)
1. https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t35.0-[...]
2. https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t35.0-[...]

Ezt a képet tegnap sierült...xD
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-[...]
168. ColdHand  Szerkesztő
2016.05.21. 21:47:36
LV22
Válasz 167. Petunia üzenetére:
De furfangosan akarod kideríteni, hogy ki homár az oldalon! :D
...a többit képzeld hozzá.
167. Petunia  Szerkesztő
2016.05.21. 20:08:39
LV12
... Más is csinált Nate fenekéről közeli képet rajtam kívül?? A madagaszkári szerkójában ezt vétek lenne kihagyni. De nyugi, előtte az arcáról csináltam egy közelit, a kép címe "smoking hot". :D
Endure and Survive
166. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2016.05.21. 14:03:21
LV4
Válasz 158. Petunia üzenetére:
Én is így voltam ezzel , szinte minden chapterben ellőtem vagy 5-10 screenshotot!
I love games!
165. ColdHand  Szerkesztő
2016.05.21. 12:18:37
LV22
Válasz 164. Greg üzenetére:
Mint írtuk nem durva, épphogy észre lehet venni. És hiába koncentrál rá az ember a játékra, ha "érzékeny" rá, észreveszi az ilyen apró dolgokat. Sőt, lehet akkor jobban kiböki a szemét. ;)
Amúgy meg nem volt akkora kihívás, hogy nagyon rá kelljen koncentrálni. ;)
...a többit képzeld hozzá.
164. Greg  PlayStation.Community tag
2016.05.21. 05:32:01
LV25
+1
Válasz 162. ColdHand üzenetére:
Képfrisseség csökkenés ? Én észre sem vettem, mondjuk csak ha nagyon durva akkor veszem észre... nem lehetett komoly. A játékra koncentráltam. ;)
LV426
163. ColdHand  Szerkesztő
2016.05.20. 22:33:09
LV22
+2
Válasz 158. Petunia üzenetére:
Kb. 150 képet csináltam az első, majdnem 14 órás végigjátszás alatt. :)
...a többit képzeld hozzá.
162. ColdHand  Szerkesztő
2016.05.20. 22:32:07
LV22
Válasz 157. Onimushaman üzenetére:
Ez szerintem tök szubjektív, hogy kinek melyik átvezető tetszik kevésbé többszöri nézésre és nyomja el. Bár a MGS-eknél teljesen elkülönülnek az átvezetők és a játék, míg az Uncharted-eknél itt-ott egybefolyik. A szkriptelt részekre gondolok, pl. amikor dől a torony, vagy szakad a híd, stb., de Drake-kel futni-haladni kell. Azok voltaképpen játszható átvezetők.

Képfrissesség csökkenés nálam is volt itt-ott, de bőven elviselhető, szinte említésre sem méltó mennyiségben. :)
...a többit képzeld hozzá.
161. martin  Főszerkesztő
2016.05.20. 17:48:08
LV27
Válasz 158. Petunia üzenetére:
Középszerű játék.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
160. Greg  PlayStation.Community tag
2016.05.20. 17:33:07
LV25
Jah Petu mikor jön a te teszted ?
LV426
159. Greg  PlayStation.Community tag
2016.05.20. 17:10:19
LV25
Válasz 138. Petunia üzenetére:
"Legszebb ruháim egyikében" behalok Petu. :D
LV426
158. Petunia  Szerkesztő
2016.05.20. 15:06:06
LV12
+1
Válasz 149. Onimushaman üzenetére:
No, azt nekem is be kéne szerezni. :) Ja és van most egy új mobil játék a témában, Assassin's Creed: Identity címen, 2000 Ft a Google Play-en. Hát az kell. :)

No, U4-re visszatérvén, én már több állszakításon túl vagyok. De itt most csak azt szerettem vna még közölni mindenkivel, hogy az olasz Rossi estate helye TUTI, hogy CAPRI. Egyrészt maga a kikötő felismerhető, másrészt a citromok. De majd még csinálok egy képes összehasonlítást. De banyek, az a táj is ahogy kinéz, meg a villa, meg az emberek... megáll az eszem, komolyan mondom. És még mindig csak az elején vagyok. És 2 percenként screenshotokat akarok csinálni, mint amikor turistáskodunk. :))
Endure and Survive
157. Onimushaman  Szerkesztő
2016.05.20. 13:37:49
LV24
Válasz 156. ColdHand üzenetére:
Működnének, csak kevésbé, mint egy Uncharted játék, ahol 1-2x megnézed elég is volt.
señor
156. ColdHand  Szerkesztő
2016.05.20. 13:30:36
LV22
Válasz 154. Onimushaman üzenetére:
Tehát akkor úgy érted, hogy az MGS-ek (V előtt) nem működnének az átvezetők nélkül?
...a többit képzeld hozzá.
155. Onimushaman  Szerkesztő
2016.05.20. 13:29:50
LV24
Amúgy nálam pár helyen leesik az fps rendesen (pl: 12. chapter barlangi hajókázás), de nem tart sokáig szerencsére.
señor
154. Onimushaman  Szerkesztő
2016.05.20. 13:26:30
LV24
Válasz 153. ColdHand üzenetére:
Nálam 1/3 részét bőven kiteszik az átvezetők az MGS játékokban (V előtt). Sokadjára is élvezem őket, a széria szerves része. Nem tudom, hogy így érted-e mire akarok kilyukadni...
señor
153. ColdHand  Szerkesztő
2016.05.20. 13:12:13
LV22
Válasz 152. Onimushaman üzenetére:
Hozd fel légyszi a kedvemért, mert nem vágom mire gondolsz! :)
...a többit képzeld hozzá.
152. Onimushaman  Szerkesztő
2016.05.20. 11:59:26
LV24
Válasz 151. Onimushaman üzenetére:
A 2. végigjátszásomnál Minden átvezetőt továbbnyomtam, tökéletesen működik így is a formula. Most nem akarom felhozni az MGS-t ellenpéldaként.
señor
151. Onimushaman  Szerkesztő
2016.05.20. 11:50:31
LV24
+1
Válasz 150. ColdHand üzenetére:
A játékmenet baromi könnyed, élvezetes. Szerintem.
señor
150. ColdHand  Szerkesztő
2016.05.20. 00:23:54
LV22
Megvolt a játék és (apró késéssel) elolvastam a tesztet is.
Személyes véleményem, hogy ez az írás inkább volt dicshimnusz (amit amúgy megérdemel a program), mint játékteszt. Érzem ezt azért, mert az írás nagyrészt a külsőségekről, a narratíváról és a fejlesztőkről szól, magáról a játékmenetről már alig szól pár sor. Hibákról, vagy negatívumokról meg pláne. Talán egy volt megemlítve (haver szambázik az ellenség előtt, de azok oda se bagóznak), de az inkább csak az illúziót tudja rontani. Nálam például párszor előfordult, hogy a szkript nem ment tovább és csak egy checkpoint visszatöltéssel tudtam továbbhaladni, meg egyebek, de ha Molonnál nem voltak ilyen gikszerek, elhiszem. :)
Amúgy príma írás, nincs olyan mondat, amivel nem értenék egyet. A játék is bejött, pedig az előző három részt (enyhén fogalmazva) nem szerettem. De kicsit úgy érzem, hogy ez a teszt is azt hirdeti, hogy egy videojáték értékeit csak a grafika, a történet és annak vezetése adhatja. Maga a tiszta játékélmény, ami a játékmenetből jön(ne) már nem annyira fontos, jó helyette az űberfasza filmesélmény is.
...a többit képzeld hozzá.
149. Onimushaman  Szerkesztő
2016.05.19. 21:00:19
LV24
Válasz 147. Petunia üzenetére:
Pont most olvasom az AC Reneszánsz könyvet!
señor
148. Petunia  Szerkesztő
2016.05.19. 15:57:46
LV12
Válasz 146. martin üzenetére:
Ezért mondom én azt mindig, hogy az Unchartedet végül is kifejezetten a női játékosok számára készítették. :D És meg is érdemeljük azok után, hogy a Tomb Raidert meg... nem. :P
Endure and Survive
147. Petunia  Szerkesztő
2016.05.19. 15:52:58
LV12
Válasz 145. Onimushaman üzenetére:
... esetleg egy új Silent Hill játék különleges kiadásának átvételére lenne stílusos láncfűrésszel érkezni. :D Kár, hogy erre nem mostanában kerül majd sor.

Viszont egy hónap múlva megyünk egy toszkán felfedezős kalandtúrára - bizony-bizony, Firenze és San Gimignano is érintve lesz! -, erre be kell szerezzek vmi illő, kapucnis gúnyát. Ha nem is köpenyt, mert sztem abban teljes képtelenség parkourözni meg templomtornyokra mászni. :DD
Endure and Survive
146. martin  Főszerkesztő
2016.05.19. 13:55:30
LV27
Válasz 144. Petunia üzenetére:
Szerintem ez nagyon jó ötlet. Írd le jó sokszor, hogy milyen jól néz ki és milyen jó a segge. :D Ez biztos tetszeni fog a femi-parás brigádnak.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
145. Onimushaman  Szerkesztő
2016.05.19. 11:58:33
LV24
Válasz 144. Petunia üzenetére:
Horrorért véres ruhában mész? :D
señor
144. Petunia  Szerkesztő
2016.05.19. 11:31:07
LV12
Válasz 143. martin üzenetére:
Mindig szeretek az alkalomhoz illően öltözködni. :)

Igazából én főcímnek a "Nate eszméletlenül jól néz ki!-t gondolom. :P Vagy mit szólnál hozzá, ha úgy kezdeném a cikket, hogy: "Ebben a játékban Nate szerintem eszméletlenül jól néz ki." Ezek után jönne egy "ugyanakkor", és az első fejezet teljes mértékben részletezné, hogy az előző három részben is mennyire jól néz ki. :DD
Endure and Survive
1 / 4 oldal
‹‹  ‹  1  2  3  4    ››
UNCHARTED 4: A THIEF'S END
Sony Interactive Entertainment
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
10/10
Pozitívum
Az Uncharted széria legjobb része és messze az egyik legkiemelkedőbb videojáték, ami valaha készült, több szempontból is, a részletektől a tágabb fogalmakig
Negatívum
Talán az, hogy vége lett?

MARTIN BELESZÓL
Remélem nem leszek ünneprontó, ha elmerengek rajta: mi jön ez után a Naughty Dog stúdiótól?