.
 

PlayStation.Community

2016.05.09. 12:20 Játékteszt
52 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
„És így van hát, hogy a hamu keresé a parazsat…”

A Dark Souls III című fantasy akció-RPG első pillanatától kezdve elbűvöl torz szépségével. A nyitó videó hangulatfestése áthatja a From Software egész művét, az első pillanattól az utolsóig, átlagos áldozatoktól a főgonoszokig, az első épületektől a legvadabb tájakig. Hasonlóan a széria többi tagjához, kezdetben elég keveset tudunk meg a történetről. Célunk kegyetlenül egyszerű: legyőzni a Parázs Urait. A karakteralkotás széles választékot biztosít, és az eddigieknél jóval több lehetőség közül választhatunk.

Kardforgató lovagoktól kezdve fürge tolvajokon át tűzvarázslókig bármik lehetünk, taktikánk és kedvünk köré építve harcosunkat. A játék egészét jellemzi az egyensúly, és nincs olyan harcmód, amellyel ne lehetne elejétől végéig átharcolnunk magunkat az ádáz hordákon. Minden harci eszköz saját, különleges képességével rendelkezik, amely további taktikai lehetőségeket biztosít. Küzdhetünk karddal és pajzzsal, de markolhatjuk pengénket két kézzel is, sebészi pontossággal szabdalva ellenségeinket. A távolsági küzdelmek kedvelői íjakkal záporozhatják undorító ellenfeleiket, míg a varázslat kedvelői mágiával tehetik ugyanezt. Minden harcmodor vegyíthető, óriási szabadságot biztosítva a játékosnak.
Talán az egyik legjobb finomítás a többi részhez képest főhősünk agilissága, mely a Bloodborne hatását éreztet. Szemben a korábbi részek lomhább, nehézkesebb menetével, a Dark Souls III-ban akár védekezés nélkül is viaskodhatunk a szörnyekkel. Szó sincs állandó pajzshasználatról: én egyik kezemben lángoló piromanciával, másikban gyorsan forgatható pallossal estem neki az eleinte lehetetlennek tűnő küldetésnek.
Bár mondhatnám, hogy a játék elődjeihez képes könnyebbnek tűnik, inkább a „kiegyensúlyozottabb” szót használnám. A lehetőségek nagy száma engedi a játékosoknak, hogy saját stílusukat saját ütemben vigyék az alkotásba, amely nem erőltet rájuk semmit. Ez sokkal hatékonyabbá teszi magát a játékost, és sokkal sűrűbb a sikerélmény. Szó sincs könnyítésről. Egy túlzottan magabiztos roham, egy pillanatnyi figyelmetlenség életünk, valamint vér és veríték árán megkaparintott lelkeink elvesztését jelentheti. A legegyszerűbb förmedvények is másodpercek alatt a másvilágra küldhetnek, ha nem vagyunk résen. Az ellenségek választékossága pedig állandóan követeli a koncentrálást és az alkalmazkodás. Komolyan kell venni a játékot.

Az alapok továbbra is maradtak. Máglyatűzről máglyatűzre haladva kell harcolnunk, útközben fejlesztgetve képességeinket és felszerelésünket a megszerzett lelkek segítségével. A felfedezhető karakterek további lehetőségeket és eszközöket biztosítanak, gyarapítva arzenálunkat és opcióinkat. A számok tengere elsőnek tűnhet csak bonyolultnak: miután tudjuk, hogyan szeretnénk játszani, seperc' alatt pumpálhatjuk lelkeinket a minket érintő tulajdonságokba. Én a „legjobb védekezés a támadás” híve vagyok, így főként az erőmet fejlesztettem, hanyagolva védekezésemet vagy varázspontjaimat. Fegyvereinket is erősíthetjük, és alkalomhoz illő attribútumokkal ruházhatjuk fel. Maga a bázis – a Tűz központi Szentélye – velünk együtt fejlődhet, alakulhat. A már említett karakterek belakják, és más-más módon bővítik a játékmenetet és a történetet: hol sejtelmes mondatokkal gondolkodtatva el a történéseken, hol új tárgyakat árusítva csere fejében, hol mellékküldetések felé irányítva. Az egész oldja azt a nyomasztó, nehéz magányt, amely áthatja kalandunkat.

A harcrendszer egy sötét, groteszk tánc, ahol ügyelni kell minden lépésre, legyen szó sajátunkról, vagy partnerünkről. Egy rossz lépés, és halál – és ez mindkét félre igaz. A From Software a fegyverek és eszközök bő felhozatala ellenére egy annyira precíz és elegáns rendszert épített ki, amely messze a sorozat legjobbja, és vetekszik a Bloodborne-éval is. Lassú lépések, megfontolt keringések, késleltetett csapások és hirtelen megmozdulások borzalmasan gyönyörű összessége, amelyet öröm nézni. Eme szépséges haláltánc során ugyanannyira fontos ismernünk partnerünk adottságait, mint ahogy sajátunkat. Az alábecsülésnek szörnyű következményei lehetnek, és a győzelem ára sokszor a memorizálás: hogyan léphet, hova, és meddig. Ez a kulcs, és ennek elsajátítása óriási sikerélményt okoz. Az ellenségek és főgonoszok változatossága azonban soha nem teszi unalmassá, és minden morbid lény hoz valami újat ezen véget nem érő táncba.

A Dark Souls III egy játékmechanikai és játéktervezési mestermű, amelyen tökéletesen érezni Hidetaka Miyazaki határozott rendezését (ami hiányzott az előző részből). Lothric Királysága a világépítés és -tervezés tanítandó felsőfoka. Az első másodpercektől kezdve tapasztalni lehet az értelmet minden egyes kanyarban, fordulóban, lépcsőben: minden tájban. Akár fakó kőkastélyok kazamatáit barangoljuk, akár mocsarak sáros vizét tapossuk – csak hogy párat említsek -, érezni a hely múltját. Minden egyes tégla, fa, utca, szörny, tető, ablak és egyéb árasztja a múlt bűzét, mesél arról, hogy mi történhetett itt. Minden és mindenki okkal van ott, ahol: értünk, miattunk, nekünk. Nincsenek felesleges helyszínek: mindennek célja van. Akár egy újabb kincset lelünk, akár többet tudunk meg a világról, céllal van minden elhelyezve. A szakaszok tudatosan fonódnak egymásba, ésszerű architektúraként. Térkép híján fejben kell tartanunk az átjárókat, a megnyitott rövidítéseket. Ahogy a harc, úgy igényli a világ is a kiismerést. Azonban ez nem megterhelő, ugyanis minden természetesnek és logikusnak hat.

Bár helyenként fájóan zuhan a minimum alá a grafika minősége, eszméletlenül néz ki a világ. Gyönyörű a maga gusztustalan módján. A fényhatások borzasztóan hozzájárulnak a hangulathoz. Az ellenségek néhol kísértetiesen idézik a Bloodborne lényeit, de azért bőven érezhető a kreativitás, amely H.P. Lovecrafttól és társaitól, valamint a világ talán legelborultabb elméitől vett ötletet. Külön kiemelném a főgonoszokat, és azon belül is a Parázs Urait. Míg a Dark Souls II könnyen felejthető monstrumokat vetett elénk, itt aprólékosan és gondosan kidolgozott torzszülöttekről van szó. A monumentális haláltusák alatt ujjaim bilincsként fonódtak a kontrollerre, és a legyőzhetetlennek tűnő gonoszoknál sem voltak hajlandóak elengedni addig, amíg el nem hulltak, és meg nem kaparintottam lelküket. Számomra az élmény egyik legfontosabb része volt a felhozatal, így nem is példálóznék, mindenki tapasztalja meg magától. Legyen ennyi elég: folyamatosan meg tudott lepni, és állandóan ki tudott készíteni. Ebben nagy mértékben hozzájárult a príma karaktertervezés, a küzdelem alatt történő alak- és taktikaváltások, valamint a kiváló zene.

A zene pedig egy külön bekezdést érdemel, hisz valami fenomenálisan magasztost írt Motoi Sakuraba. Csak a főmenüben perceket időztem, hallgatva a gyönyörű vokált és zenekart. A harcoknál pont a megfelelő pillanatban válik intenzívvé, fokozva az adrenalin termelést, amikor a játékos és az ellenfél egy-egy csapásra van a túlvilágtól. Hasonló a helyzet a hang dizájnnal is – illetve annak hiányával esetenként. A gépek csikorgása, a lények nyöszörgése, a fenevadak hörgése – csak pár példa kedvéért – óriási mértékben hozzájárul az élményhez. Egy vérfagyasztó sikoly vagy egy nyomasztó ordítás tovább fokozza a hangulatot.
A többjátékos komponens is remekül működik. Bizonyos tárgyak elfogyasztásával életünk majdnem másfelesére nő, azonban ezzel lehetővé válik mások számára játékunk megtámadása is. Épp egy hatalmas lényt próbáltam földre teríteni, amikor vörös fantomként bukkant fel mögöttem egy ólálkodó játékos. Kihasználva kiszolgáltatott helyzetemet, gyorsan hátba szúrt. Azonban segítő társakat is hívhatunk, ha nem egyedül szeretnénk nekimenni a nehezebb rosszaknak. A világot üzenetek lepik be, és mi magunk is hagyhatunk a jövő játékosainak. Egyrészt hasznos, hisz előre figyelmeztethetnek csapdákról vagy rejtett utakról, másrészt azonban megtöri a magányos bolyongás képzetét. Sajátos csavart adnak az egésznek a rosszindulatú vagy tréfás játékosok üzenetei, amik naiv harcosokat küldhetnek a halálba pár megtévesztő utasítással.

...azonban talán túlzottan érezni a Bloodborne hatását. Tematikailag és felépítésében ugyan a korábbi Souls játékokból merít a Dark Souls III, harcrendszere és bizonyos elemei inkább a From Software PS4 exkluzív játékát idézik. A csapat összegyúrt mindent, ami jóvá és emlékezetessé tette korábbi játékaikat, hogy valami teljesen maradandó születhessen. Pontosan emiatt, ha valaki csak a Bloodborne-nal játszott – vagy azzal sem –, akkor kiváló kiindulópont ehhez a műfajhoz. Fogcsikorgatás helyett kemény munkával megszerezhető sikerélményt nyújt, amely foltokban hiányzott a széria korábbi tagjainál. Ettől függetlenül a Bloodborne szájíze kitörölhetetlen: sokszor éreztem úgy, hogy már jártam egy adott helyen, vagy láttam egy adott dolgot.

Ha valóban ez az utolsó rész, akkor keserédes a búcsú. Hosszú évek tapasztalatszerzésének érett gyümölcse a Dark Souls III, amelyet bár terhelnek főként teljesítménybeli hibák, remek záróakkordja a grandiózus sorozatnak. Egy förtelmesen, gusztustalanul gyönyörű remek, amelyben hosszú órákon keresztül el lehet veszni. A túlzottan egyszerű játékok világában egy igazi kincs, ahol átértékelődik a játékos szerepe.

(A játékot partnerünk, a forgalmazó Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából rendelhető, többféle változatban is.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
52. Onimushaman  Szerkesztő
2016.05.11. 10:53:52
LV24
Válasz 51. TCr64EU üzenetére:
Köszi srácok, ha lesz nyáron egy kis időm erre belenézek.
señor
51. TCr64EU  Choose life
2016.05.11. 09:58:49
LV22
Válasz 48. Onimushaman üzenetére:
Bizony érdemes.
"Mert a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"
50. jojoker08  PlayStation.Community tag
2016.05.11. 09:56:30
LV1
+1
Válasz 48. Onimushaman üzenetére:
Én mindenképpen ajánlom! Kár, hogy már nincs meg a PS3-m...:(
Dark Souls of Albuquerque SAMCRO
49. jojoker08  PlayStation.Community tag
2016.05.11. 09:39:41
LV1
Nekem is a BB volt nehezebb, de szerintem az lehetett az oka, hogy ismerősnek érződött a játék, a vonások, de a harcrendszer minden aspektusával más volt. Előtte az összes Souls letolva, a 2. rész kivételével platina (de még tervben van). A pajzs mögé bujkálás, és az ahhoz tartozó taktika, lévén nem erre épült a játék, mehetett a kukába. A BB legvégén is tudott még szívatni, mert a korábbi irányítás már beleivódott a kezembe. A 3 pedig kb. félúton helyezkedik el, se nem lassú, se nem túl pörgős. Ezt is szokni kellett.
Dark Souls of Albuquerque SAMCRO
48. Onimushaman  Szerkesztő
2016.05.11. 09:37:59
LV24
Nagyon lemaradtam, érdemes a Demon-tól elkezdeni? Az összes rész a polcon pihen.
señor
47. martin  Főszerkesztő
2016.05.11. 00:22:23
LV27
Válasz 46. lbandi77 üzenetére:
Akkor nekem van igazam.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2016.05.10. 23:38:37
LV2
Válasz 42. martin üzenetére:
Én mindet végigjátszottam,des,dark 1,2 bb.das3,hozzáteszem egyikben sem használok pajzsot,lehet hogy sokan bénának fognak tartani de én többet haltam mind mobok mind bossok által a das.3-ban mint a bb.-ban.
45. martin  Főszerkesztő
2016.05.10. 23:07:07
LV27
Válasz 44. Joel1970 üzenetére:
Szerintem is.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
44. Joel1970  PlayStation.Community tag
2016.05.10. 22:57:47
LV1
Válasz 42. martin üzenetére:
Szerintem elsőre a Dark Souls 3 könnyebb.
LG OLED C865+LG OLED E655+ 6 db PS4,PSNID:aron8008
43. Joel1970  PlayStation.Community tag
2016.05.10. 22:55:57
LV1
A Bloodborne egy remekmű,amiért a messzemenőkig rajongok.A Dark Souls 3-mat tartom a Bloodborne után a második legjobb játéknak.Aki online játszik és akar coop -olni vegyen fel barátnak!
LG OLED C865+LG OLED E655+ 6 db PS4,PSNID:aron8008
42. martin  Főszerkesztő
2016.05.10. 22:53:07
LV27
Válasz 41. lbandi77 üzenetére:
Elsőre a BB könnyebb vagy a D S III?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2016.05.10. 21:21:35
LV2
Válasz 40. martin üzenetére:
Igaz,de abból indult ki a dolog hogy ez milyen nevetségesen könnyű a bb.meg nehéz.Csak azt próbáltam érzékeltetni hogy ha használod a játék kínálta lehetőségeket akkor semmivel nem nehezebb sőt számomra még könnyebb is mint a das.
40. martin  Főszerkesztő
2016.05.10. 18:57:43
LV27
Válasz 39. lbandi77 üzenetére:
Na de bazz, hát ha már kívülről tudod, a DSIII is ugyanez.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2016.05.10. 17:53:34
LV2
Válasz 38. martin üzenetére:
Persze mikor legelőször játszottam akkor sehogy,de most hogy már tudom mi hol van így ha csinálok 1 új karaktert akkor ugyanígy.
38. martin  Főszerkesztő
2016.05.10. 17:33:03
LV27
Válasz 37. lbandi77 üzenetére:
Profi, de ezt az első végigjátszásban hogy csinálod meg?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2016.05.10. 15:42:33
LV2
Válasz 36. martin üzenetére:
Az én tapasztalatomat akkor leírom.
Beveszek 1 wolf pelletet buffolom a fegyvert,ha nem emberszabású a boss akkor csak egyszer kell mögékerülni full staminával 1 sorozat és már meg is rogynak a legtöbben akkor jön a szúrás a wolf pellet miatt iszonyatosan nagyot sebzel mire fölállna még 1 sorozat és gyakorlatilag vége a harcnak,ritka az 1 percnél hosszabb menet,persze kivételek azért itt is vannak pl.a pók.Az emberek ellen meg csak visceral.És igen a dlc-ben ez nem működik mindenkinél.
Persze megfelelő kövek a fegyverben illetve megfelelő rúnák használva.
36. martin  Főszerkesztő
2016.05.10. 14:31:58
LV27
+1
Válasz 31. lbandi77 üzenetére:
Szerintem nem lehet ész nélkül ütni őket, dodge-olni mindenképpen kell.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
35. cjnin  PlayStation.Community tag
2016.05.10. 11:55:00
LV10
Válasz 31. lbandi77 üzenetére:
Nyilván nem fogok semmi újat leírni, de ez így azért túlzás. Mármint, hogy ütöd az ellenfelet ész nélkül, aztán összecsuklik és ütöd tovább. Meg lehet csinálni, de ez fegyver meg karakter függő (előbbi esetében ugye vannak fegyverek, amik ehhez a játékstílushoz egyszerűen jobbak, utóbbinál pedig kell az erő). Ha egy "gyengébb" karaktered van, akkor szopó, mert minden ütést megkajál arccal egy csicska ellenfél is, hát még a nagyobbak. Persze, hogy hol a határ azt nehéz megmondani, én az 5. végigjátszásnál már igencsak untam, mert erősebb lettem, mint kellett volna. Utána indítottam egy új karaktert, se fegyver upgrade, se item, se semmi, mindjárt más az egész. Pl Ludwig második fázis: a visceral attack sebzés függő, ha lenyomod a boss életét x százalékra, akkor beadja. Nyilván, ha valaki ezt 4 ütésből összehozza, akkor az sima, ha nekem kell hozzá 40, akkor mindjárt nem lehet ész nélkül játszani. A hunters axe - Darkbeast Paarl páros szintén hasonló.
Pont ezért nem hoz lázba pl egy ilyen videó: https://www.youtube.com/watch?v=XeCq8kVTljE

De ugye ez lenne az RPG lényege, vagy legalábbis sokan ezt mondják. Bizonyos keretek között te alakítod a nehézséget. A BB esetében ott a pisztoly (ami olyan szempontból valóban OP, hogy közelről sokszor nagyon jól lehet spammelni) meg a visszakapott élet, a DS játékoknál meg van pajzs, nyilazás és nagyobb hangsúlyt kap a magic is. Általában, akik Soulsosan akartak Bloodborne-ozni, azok azért jobban szívtak. :)
No mission too hard, No challenge too big
34. CountofHell  PlayStation.Community tag
2016.05.10. 11:32:14
LV14
Válasz 32. wooltur üzenetére:
Véleményem szerint a Dark Souls III a Dark Souls 1-hez áll a legközelebb, én ahhoz hasonlítanám.
PSN - CountofHell_HUN
33. martin  Főszerkesztő
2016.05.10. 11:15:05
LV27
Válasz 32. wooltur üzenetére:
Mert a BB-t többen játszották, mint a DSII-t.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
32. wooltur  PlayStation.Community tag
2016.05.10. 11:09:53
LV16
Egyébként miért hasonlítja mindenki a BB-hez, és nem a DS2-höz ezt a játékot?
R.I.P. Brúnó :-(
2016.05.10. 10:05:39
LV2
Válasz 29. LaXiKa_hun üzenetére:
Hát igaz amit írsz,csak szerintem az a különbség hogy míg a bb-ben totál offenzív stílusban a legtöbb bosshoz odamész ütöd ész nélkül megrogyik megint ütöd,a maradékot meg pisztoly-al rogyasztod,hozzáteszem elég könnyen míg itt a parry komoly gyakorlást igényel.
És igen számomra is a das-ok visznek mindent,annyi lehetőség van bennük.
Mondjuk én alapból mindíg kinyírok minden mobot és csak utánna megyek a bosshoz.
Szubjektíven:
szerintem is jó játék a bb,de a das mellett csak másodhegedűs lehet.
30. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2016.05.10. 09:45:45
LV8
Válasz 26. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
akkor te egy állat vagy :D nekem vagy 10-edjére ment le nameless king. ng+-ban már nem szopatott és elsőre meglett de ott már ismertem minden mozdulatát.
PSN ID: LaXiKa_hun
29. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2016.05.10. 09:43:52
LV8
Válasz 27. lbandi77 üzenetére:
a nehézség szerintem még mindig attól függ, hanyadik ilyen jellegű játékot nyomod. nekem eleinte a bb rohadt nehéz volt, első egy órában vagy 20-szor meghaltam. Jóval előtte a demon's souls-t amikor kipróbáltam konkrétan 2 óra után kukáztam, mert azt mondtam ez egy nehéz unalmas szar (mennyire nem volt igazam :D). aztán letoltam a bb-t, majd a dark souls 2-t és a demon's souls-t is, végül a dark souls 1-et majdnem végig a 3 előtt, és meglepetésemre a játékok egyre "könnyebbek" lettek, pedig nem is kronológiai sorrendben mentem. majd rá kellett jöjjek, nem könnyebbek lettek a játékok, hanem én lettem ezen stílusban sokkal megfontoltabb, tapasztaltabb. DS3 elsőre egyáltalán nem könnyebb mint az elődök, egyszerűen csak ráéreztünk a mechanizmusára.

teszt sztem jó, én a ds utalásokat imádom a játékban a story szemppontjából amúgy fontosak lesznek ezek.
PSN ID: LaXiKa_hun
28. CountofHell  PlayStation.Community tag
2016.05.10. 09:32:01
LV14
Kb. a 9. Bossig mintha a "B" csapat csinálta volna a Főnököket mert lényegesen könnyebbek, a 9-től viszont durván bekeményítenek a Bossok, az "apróbbak" olyan gyorsak kb. mint a Bloodborne DLC-ben és emberi szemmértékkel szinte alig lehet követni a támadásaikat míg a "nagyobbak" annyira keményen tolják, hogy alig találsz néhány másodpercet a támadásra majd máris visszavonulásra kényszerítenek.

A Bloodborne DLC Bossok ezektől sokkal nehezebbek és rettentően idegesítőek.

A pályák lényegesen kidolgozottabbak mint a Dark Souls 1-ben, ebbe nem nagyon lehet belekötni és a pályák linearitása sem érezhető annyira mint a Dark Souls II-ben vagy a Bloodborne-ban.

A Bossok zenéi egyes esetekben kellemesek és nagyon szépek de a Bloodborne zenéi jobbra sikerültek.

A Dark Souls III egyszerűen zseniális, sokkal élvezetesebb és addiktívabb játék mint a Bloodborne a the Old Hunters DLC-vel együtt.
Elképesztő mennyiségű fegyverarzenál, varázslatok, tárgyak, ruhák és páncélok ösztönöznek arra, hogy újra és újra nekimenyj a kalandnak csak azért, hogy kipróbálj rengeteg különböző harcostípust.
A Dark Souls játékok esszenciája mindig ez volt, ez az a dolog amiben a Bloodborne elvérzett és emiatt alulmarad minden más From Software újgenerációs RPG-től vagy ha így jobb akkor "Soulsborne" játéktól.
PSN - CountofHell_HUN
2016.05.10. 07:18:21
LV2
Válasz 17. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Tényleg nem vagyunk egyformák,számomra a bb volt nevetségesen könnyű minden das.demon.nehezebb volt nekem.És még a bb-ben is volt az a wolf pellet ami végképp nevetségessé tette,mint a das2. brightbug.
Igazi hentelés.
26. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2016.05.10. 00:00:59
LV6
Válasz 23. jasihool üzenetére:
Ez bezony így volt, kb 70mp volt elsöre NK:)
"Örökké nem eshet"
25. jasihool  sztrovacsek
2016.05.09. 23:14:53
LV14
Remek a játék, én nagyon élvezem, viszont szerintem a közelében sincs a Bloodborne-nak. Persze, nekem kimaradtak az előző FS játékok, de az valahogy annyira telibe talált, hogy hihetetlen. A sztori és körítés egyszerűen verhetetlen. Nem bánnék egy folytatást...)
The sweet blood, oh, it sings to me...
24. jasihool  sztrovacsek
2016.05.09. 23:10:09
LV14
Köszi az írást, jó volt. Én is észrevettem hogy sok ellenfél át lett emelve a Bloodborne-ból, viszont két és fél végigjátszás alatt egyetlenegy hibába sem futottam bele. Sajnálom ha valakinek ez rontotta az élményt.
The sweet blood, oh, it sings to me...
23. jasihool  sztrovacsek
2016.05.09. 23:06:43
LV14
+1
Válasz 10. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Nevetségesen könnyű? Csak úgy odamentél Nameless King-hez aztán lenyomtad, igaz? Hagyjuk már...
The sweet blood, oh, it sings to me...
22. jime  non-alcoholic
2016.05.09. 22:10:27
LV29
jó írás, annak ellenére elolvastam, hogy már szarrá játszottam xD

szuper a játék, a souls-ok között számomra a legjobb.
bloodborne után imádkoztam, hogy átemeljék majd ide a sokkal pörgősebb játékmenetet, bejött :)
"wake up, you're dead!"
21. Itachi  PlayStation.Community tag
2016.05.09. 21:55:11
LV2
Evidens, hogy a DS jobb mint a Bloodborne. A Bloodborne kb. egy igen rosszul sikerült másik elgondolása ugyanannak a koncepciónak, csak szrrá hypeolva...Mashers best friend, sokkal masher barátabb mint egy DS. Tudom, mert van egy haverom, ő DS játékokban az elején feladta, de a jó kis "action packed" mashers best friend Bloodborne nagyon bejött neki. Nyilván azt is lehet magas szinten nyomni, de sokkal keződbarátabb, mai felgyorsult világhoz idomuló szilikonfos. DS ban pont az a jó, hogy türelem kell, nem gyors a harc, de ha hibázol, akkor annyi. Az összes Bloodborne rajongó de DS t nem kedvelő ismerősöm szerint a DS "túl lassú, túl nehézkés". Egyszerűen a Bloodborne ban ha valaki elég agresszív volt, érvényesült, ha jól tudott dodge olni. Ha DS ban agresszív valaki, hamar a YOU DIED felirat jön....DS FTW.
ヤレヤレ、ダゼ。
20. wooltur  PlayStation.Community tag
2016.05.09. 21:07:37
LV16
Válasz 17. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
A tartalom és a játék hosszúsága nem egyenértékű. ;) Bloodbore-ban gyak nem volt mágia, fegyver és felszerelés terén kb. negyed annyi lehetőséged volt. A játék negyedénél megszereztem azt a fegyvert amivel aztán végigtoltam a teljes játékot 3x. A DS3 ennél sokkal többet nyújtott. Ezekre értettem, h kevesebb. Egyébként nekem pont a BB volt sokkal rövidebb mint ez, ott kb. 30 óra alatt kényelmesen a végére értem, ha kicsit rohanok, akkor 25 is meglett volna. Dehát kinek mi ugye. :)
R.I.P. Brúnó :-(
19. martin  Főszerkesztő
2016.05.09. 20:03:47
LV27
Válasz 10. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Gondoltam, hogy ezt mondod majd
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
18. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2016.05.09. 19:53:50
LV6
Amúgy pedig mindegy, mert mindenkinek más a játékstílusa és más fekszik neki, nekem a BB az etalon de a DS sem rossz:) Ennyi.
"Örökké nem eshet"
17. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2016.05.09. 19:49:03
LV6
Válasz 16. wooltur üzenetére:
Tartalomban erösen veri???
Na ezt kétlem, DS3 elsö végigjátszás alapos tisztogatás-tápolás-körülnézegetéssel volt 23 óra, ugyanez BB-nál több mint a duplája!
Csodálkoztam is, hogy ennyi volt? 2 azaz kettö délután alatt játszottam végig elsöre úgy, hogy az összes boss megvolt és nem hívtam be segítséget, offline toltam elsöre végig! BB-nál elkelt a segítség:)
"Örökké nem eshet"
16. wooltur  PlayStation.Community tag
2016.05.09. 19:15:22
LV16
Válasz 10. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Valóban könnyebb mint a BB, de tartalomban erősen veri azt. Szval csak félig meddig igaz a visszafejlődés. ;)
R.I.P. Brúnó :-(
15. wooltur  PlayStation.Community tag
2016.05.09. 19:13:11
LV16
Válasz 8. martin üzenetére:
https://www.youtube.com/watch?v=PnEQtFtephE Ha végigjátszottad a Bloodborne-t, akkor 5:20 pörgesd ide, és emlékezni fogsz, h pl. ezt a részt is újra be kellett járni amikor megjelentek az óriási polipfejű lények amik a házakon lógtak és az ég is bíborszínű lett.
R.I.P. Brúnó :-(
14. Sparrow  CasualJunkie
2016.05.09. 17:50:14
LV17
Válasz 5. mentoloshypo üzenetére:
Körülbelül ezt akartam írni. :D

Annyival kiegészíteném hogy nekem a második rész is tetszett, főleg a dlc-vel együtt. ;)
"Véletlenül rúgtam be megint."
13. Ayame90  PlayStation.Community tag
2016.05.09. 17:35:07
LV12
Én mindegyik résszel rengeteget játszottam. Demon's Souls volt az első és maradt is a kedvencem, szóval mindent ahhoz mérek. Nekem nagyon bejött a 3. rész, egyáltalán nem zavart h némelyik helyszín, npc emlékeztetett régebbi részekre, sztem ez egy záró részhez igenis nagyon jó ötlet volt! Rohadt jó boss fightok, questek, tárgyak, varázslatok vannak benne. Fejlesztés is nagyon jó. Plusz még pvp is hozzájön ami sok játékidőt rátesz. Én tuti h nagyon sokáig fogom még nyomni. Demon után ez a kedvencem, aztán 2, 1 és végül a Bloodborne. BB is tetszett, egyáltalán nem gyenge játék, viszont más mint a Souls részek (nem hiába van más címe is.) Ezért is nem hasonlítom ahhoz. Mindegy, lényeg h DaS 3 nagyon jó lett, kicsivel talán könnyebb rész, de nagyon élvezetes game. Nekem 10 pontos játék :)
Praise the Sun
12. Onimushaman  Szerkesztő
2016.05.09. 17:32:20
LV24
Tetszik az írás, de eddig sem érintett meg a széria. :/
señor
11. VictorVance  Szerkesztő
2016.05.09. 16:59:20
LV17
Valamikor majd ezt is be kell szerezni.
Örülünk?
10. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2016.05.09. 16:58:57
LV6
+1
Az igaz, hogy ez ideáig egyetlen DS-al sem játszottam de a Bloodborne után nekem hatalmas visszaesés minden téren ez a 3. rész! Sértödés ne essék még így is messze jobb a mostani fostalicska játékoktól de nem is azokhoz mérten van a visszaesés! Szinte már nevetségesen könnyü a játék még NG+++ban is meghalni csak úgy sikerült ha beleakadtam valami szarba vagy mellé ugrottam és leestem a mélybe! Én sajnos 75 óránál abbahagytam így is 3 végigjátszás megvolt, elég is volt meguntam:( Sajnálom, hogy ilyen lett szerintem ezt elkapkodták már, ez látszik az egész játékon sajnos:( Ettöl függetlenül jó a teszt én egy erös 7 pontot adnék rá!
"Örökké nem eshet"
9. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2016.05.09. 16:55:37
LV2
Nekem egyenlőre még nem sikerült rákattanom és idő hiányában egy darabig nem is fogok. Az látszik, hogy minőségi darab, szóval az a minimum, hogy végigtolom.
Valamiért a harcrendszer jobbnak érződött a Bloodborne-ban...
8. martin  Főszerkesztő
2016.05.09. 16:16:19
LV27
+1
Válasz 7. wooltur üzenetére:
Ne már, hát a Bloodborne-nál mi ismétlődött? Tök más volt minden pálya meg boss.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
7. wooltur  PlayStation.Community tag
2016.05.09. 16:12:58
LV16
Nekem nagyon tetszett a játék. Bár még nincs meg a platina, és az Uncharted közeledtével valszeg ez el is lesz napolva, de a 275. szintű karakteremmel csapatom szét a mocskokat.
Amit viszont nem értek az a tartalom beli visszaesés, és a gyakorlatilag 0 fejlődés. Nem lehet felszerelést tuningolni, nincs tárgy készítés, és könnyebb is mint elődei. A felszerelés bár sérül de gyak nincs funkciója mert ha leülök egy bonfire-höz egyből fullon van ismét. A játék vége felé pedig ugyan az az érzetem támadt mint a Bloodbore-nál, ötlet hiány. Ugyan azok a pályák ismétlődtek csak kicsit másképpen. Talán jobb is, h itt ezt abbahagyják, mert kifulladni érzik a széria.
R.I.P. Brúnó :-(
6. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.05.09. 14:49:02
LV28
Válasz 1. TCr64EU üzenetére:
Csak 30%-al növeli meg a HP-dat.
5. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2016.05.09. 14:47:13
LV28
Alulról nyaldosom a 180 óra alját, letehetetlen! Részemről 10 pontot is megérne. Vannak technikai problémák, de hát ugye a Witcher 3-nak is volt (sőt...) és mégse számított a végső értékelésnél.
Szerintem jobb mint a Bloodborne. Persze utóbbinak a viktoriánus hangulata még darkosabbá tette, de a DS3 nagyságrendekkel több tartalmat hordoz, maga a játékmenet is jóval összetettebb, nekem ez is számít.
Mindegy, a lényeg hogy korrekt folytatás, sokkal jobb mint a kulcsemberek nélkül összetákolt 2. rész. Igaz az 1. rész nekem még mindig a námbörvan a sorozatban, pedig nagyon sok tekintetben sokkal kiforrottabb a 3. rész.
4. TCr64EU  Choose life
2016.05.09. 13:57:30
LV22
Válasz 3. vbalazs üzenetére:
A legalapvetőbb, nem jutott eszembe. :)
"Mert a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"
3. vbalazs  PlayStation.Community tag
2016.05.09. 13:54:26
LV3
+1
Válasz 1. TCr64EU üzenetére:
Gondolom az Ember :)
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
DARK SOULS III
Bandai Namco Entertainment
Látványosság:
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Gyönyörűen morbid világ, remek játékmenet és pályatervezés, méltó befejezése az elmúlt évek egyik meghatározó sorozatának
Negatívum
Komoly teljesítménybeli és grafikai hibák, gyakori az "ezt már láttam" érzés a korábbi játékoknak köszönhetően

MARTIN BELESZÓL
Remek játék komoly kihívással és az ebből eredő, "végre legyőztem" típusú jutalmazó érzéssel. Szerintem viszont ez nem tudott akkorát szólni, mint a Bloodborne, én ahhoz viszonyítva egy 8-ast adnék neki. Az igazsághoz hozzátartozik persze, hogy én sosem voltam egy keményvonalas Dark Souls rajongó, szóval lehet, hogy ez csak némi részlehajlás a Bloodborne felé.