PlayStation.Community

2016.05.05. 10:52 Játékteszt
54 hozzászólás
Szerző: Binder
Értékeld a cikket!
Mocskos lesz még a lelked is.

A Codemasters megcsinálta az időgépet...

Újra fiatal vagyok, 2000-et írunk és én a Colin McRae Rally 2-vel játszom. Nyúzzuk a pályákat a haverokkal, lenn a pinyóban a LAN-ba kötött PC-inken, zabáljuk a pizzát, ami alig fér be az ajtón. Ja nem....
...csak valahogy visszataláltak a sorozattal oda, ahol lennie kell és alkottak egy elképesztően jó simet, a Dirt Rally-t. Visszataláltak oda, ahonnan indultak, ahová tartozni akarunk, amit át akarunk élni. Ez egy fantasztikus élmény lett! Benne van az a kis megfoghatatlan, leírhatatlan valami, ami kell minden JÓ JÁTÉKba! Amióta megkaptam a tesztpéldányt, alig aludtam. Egy hete folyamatosan nyomom. Ennél nincs jobb ajánló.

A játék alatt ugyanaz a Codemasters által készített EGO motor duruzsol, ami 2007-ben (akkor még Neon néven) az első DiRT, majd a későbbi részek, no meg a GRiD és az F1 széria alatt is tette a dolgát. Persze azóta folyamatosan fejlesztették, ez már a 3.0 verziószámú EGO, a látvány pedig pazar összképet alkot, betonstabil 60fps képfrissítés mellett, kedvenc PlayStation 4 konzolunkon is!
A szoftver PC-n egy éve még Early Access volt, rengeteget tesztelték, ezt ezúton is megköszönném nekik. A végleges verzió viszont csak most érkezett meg, április 5-én, PS4-re is. A platformok közt a különbség nagyon kicsi. Néztem több összehasonlító videót és a PC-s verzió picit élesebb, de összességében és hangulatában tökéletesen megállja a helyét a PS4-es változat is!
(Mivel én írom a tesztet, már mindenki tudja hogy hideg élelmet érdemes bekészíteni, de ahogyan szoktam, itt az elején egy rövidebb összefoglalóval kedveskedek azok számára, akik nem szeretnének egy őrülten részletes tesztbe belefolyni.)

Tehát pár szóban: a játék brutálisan jó lett! Kontrollerrel és kormánnyal egyaránt élvezetes. A hangok irgalmatlan durván szólnak. A grafika gyönyörű, a képfrissítés betonstabil 60fps! A pályák hangulata frenetikus. Elképesztően hitelesek és valósághűek a visszajátszások, a DiRT szériából ismerős szuper lassítás itt is üzemel. Akciókamerás, kézi kamerás, helikopteres és drónos légi felvételek. Egy pillanatra sem esel ki a csodálatból, mondjuk egy oda nem illő vágókép miatt. Itt nincsen hirtelen bevágva egy a levegőben autóra "ragasztott" kamera, ami egyértelműen irreális és mű. Itt remegős, kézi kamerás pályaszéli, vagy autóra felfogatott recegős akciókamerás videók váltják egymást. A légi felvételeket készítő drónt nem egyszer láttam felszállni a rajtot megelőző pillanatokban. Ott lebegett előttem. Nagyon nagy poén! Emellett:
- Hatalmas a porfelhő, akár több száz méteren keresztül mögöttünk kavarog. Ezt nagyon hiányoltuk az eddigi produktumokból.
- Összesen 92 pálya, változtatható napszak és időjárási körülményekkel (éjjel, nappal, reggel, este, hó, eső, köd, napsütés). - Rally, RallyCross, HillClimb (PikesPeak 3 verzióban).
- A kollekció 46 autó, sokféle külsővel (festés, matrica).
- Az AI, azaz a mesterséges intelligencia elképesztően jól muzsikál.
- Vannak napi, heti és havi szakaszok/bajnokságok, ahol jó pénzeket lehet nyerni, különlegességük, hogy csak egyszer futhatunk neki!
- Van PVP multi is (privát szoba, ütközés kikapcsolható), de a pályarekordokat is össze lehet vetni barátaink legjobb eredményeivel.
- Rengeteg állítási lehetőség az autóknál.
- Szabad gombkiosztás! Az Options menü játék közben is elérhető, minden elemével!
- Csapatmenedzselés!
Az egyetlen negatívum talán csak az a játékkal kapcsolatban, hogy kezdőknek, vagy autós játékokban nem túl jártas szaktársaknak túl nehéz lehet, így nekik nem ajánlom olyan bátran. Aki viszont egy poros SIM-re vágyik, annak kötelező darab. Majdnem maximális kilenc pont. Polcon a helye. Jó szórakozást!

Nos, akkor akit érdekelnek a további részletek, azzal haladjunk tovább.

ALAPOK, MENÜ, OPTIONS

Amíg a játék felrakja a 43 gigányi adathalmazt, kapunk két bajnokságot, amivel elüthetjük az időt. Ha kiszórakoztunk magunkat, a főmenüben találunk egy Tutorials menüpontot, ahol videókban mesélnek nekünk vezetéstechnikai dolgokról. Igen hasznos.
Mellette az Options & Extra menü kapott helyet. Ennek amúgy minden elemét elérjük vezetés közben is! Egyedül online verseny alatt van lezárva. Itt a szokásos dolgokat találjuk, kép, hang, HUD és vezérlő beállítások. Amit itt kiemelnék, hogy a gombokat szabadon variálhatjuk! Ez manapság becsülendő dolog itt konzolfronton. Mivel ez egy közösségi oldal is egyben, engedjetek meg nekem egy személyes kitérőt: Bloody kollégának direkt megnéztem, rá lehet konfizni a jobb analógra a gázt/féket!
Ha beáldozunk pár funkciót, az ülést is állítgathatjuk menet közben (belső nézetben), előre/hátra, fel/le és háttámlát is dönthetünk.
További beállítások is vannak még ebben a blokkban. A rezgést részletesen be lehet lőni, hogy a felfüggesztés, a gumicsúszás, a motor és az ütközés mennyire hasson a vezérlőnkre. A beállításainkat összesen 8 profilba menthetjük el.
Találunk továbbá még egy részletes finomhangolást is (Advanced Settings), ahol a kormánymű, a fék, a gáz és a kuplung fogáspontját, holtjátékát, érzékenységét tudjuk személyre szabni.

A hangbeállításoknál megadhatjuk, hogy a navigátor a TV-ből/fülesből, vagy a kontrollerből ossza az észt. A profilunkban (hogy ez miért került külön, nem tudom) még arra is kitérhetünk, mikor adja az infót pontosan. Van a normál, ez az alapbeállítás, ehhez képest lehet korábban és később. Számomra az alap korai volt, de ezt majd mindenki kitapasztalja.

A játék támogat minden újabb PS4-es kormányt. A listában Fanatec, Logitech, Thrustmaster és Hori szerepel. Utóbbi számomra nem volt ismerős, ezért utánanéztem. Ez egy hivatalos, PS3/PS4 kompatibilis, 20-30.000-es kategóriájú, 180 fokos kis perec, FFB nélkül, brutálisan gagyi pedállal (a gázpedál vízszintesig fekszik) amit senkinek sem ajánlok. Ennyiért akkor már inkább a T80, bár véleményem szerint a T150 az alja.
A kormánnyal kapcsolatban egy dologra mindenképpen kitérnék. Az előző DiRT-ök után az első kérdés számomra az volt, mennyit forog. És kérem, megvan a 900 fokos támogatás! Rossz hír viszont, hogy belső nézetben nincs leanimálva, csak az a fél fordulat. Ez azért gáz, mert aki látott már ralifutamot belső kamerából, az tudja milyen irgalmatlan gépészkedés folyik ott. Viszont így, hogy csak alig forog felet az animáció szerint a perec, egész egyszerűen sok esetben olyan, mintha sétakocsikáznánk. (Mármint a belső kamera képe szerint.) Nem érzem a drámát. Persze van megoldás, ugyanis ki tudjuk lőni belső nézetben a vezetőt és a kormányt is (Profil / GamePreferences / Gameplay / Cockpit Driver & Wheel). A vezetési élmény is kérdéses volt, de a felhasználók visszajelzéseire nagyon odafigyeltek a fejlesztők, így ennek már semmi köze az előző DiRT-ök és GRiD-ek rettenetes kormányzásához.

A főmenüben tovább haladva a Profile menüpont következik. Itt találjuk a statisztikánkat, a személyes adatlapunkat és a legfontosabbat, a Prefereces menüt. Itt tudjuk ugyanis megadni, hogy milyen segítségeket akarunk használni vagy épp nélkülözni. Minden segítség kikapcsolásával egy szorzót kapunk, ami a nyereményünket toldja meg bizonyos százalékkal. Lehet automata váltást vagy félautomatát kérni (ilyenkor belenyúlhatunk), de ha ügyesek vagyunk és mi magunk váltunk, azzal +5%-ot nyerünk.
Komolyabb kormány esetében tovább variálható még a váltás. (H-váltó, H+kuplung, szekvenciális.)
A kontrollerre amúgy felkerült alapértelmezésben a kuplung (R1), amit tanácsos is használni!
A szokásos kipörgésgátló, ABS, Stability Control és társaik engem például zavarnak. Ízlés szerint tessék alkalmazni. Egyre viszont figyeljetek oda. Fentről a harmadik opció az Allow Exterior Cameras. Ez azért érdekes használni, mert ha ezt kilövitek, ugyan jön a +5%, de ez esetben csak a cockpit nézet és a műszerfal nézet lesz használható, ugyanis a motorháztető és a lökhárító nézet is külsőnek számít. (Amúgy van két rendes külső nézet is.)
Egy dolgot viszont ne is keressetek. Nincs idő-visszatekerés. Én magam nem rajongok érte, csak gondoltam leírom, hogy itt már nincs, mivel az előző részekben volt. Továbbá már a törés sem választható opció (nem a vizuális, hanem a mechanikai). Menet közben a zene is elhallgat automatikusan. Láthatóan eléggé elhagyták az árkád vonalat. És én ennek nagyon örülök.

Nos, megvagyunk a főmenü alsó sorával. Fenn középen van a LEAGUES. Ha jól értem, itt tudunk saját bajnokságokat szervezni. Nem merültem nagyon bele, mert ez csak egy weboldalra dob, ahol nem igazán igazodtam el. Fontosabb menüpont viszont a jobb és bal felső.
CAREER és CUSTOM EVENT (Sztori, Pályák, Gyakorlás)

A fő különbség az, hogy a sztoriban minden pénzbe kerül, méghozzá elég komoly összegekbe. Az összes autó megvásárlása több mint 10 milkába fájna, de itt nem kell megvenni mindet. Ez nem az a játék. Itt karrierünk során kezdünk 50.000 kredittel, amiből megvehetjük első autónkat, amivel elindulhatunk az általunk kiválasztott bajnokságon. Első blikkre rögtön döntenünk kell, ugyanis a pénzünkből csak egy autóra futja. A Hill Climb vasak nagyon drágák, ott majd csak később tudunk indulni. Tehát választanunk kell. Rally Cross vagy Rally.

Ha megvettük az autót, össze kell állítanunk a csapatunkat is. Egy kis menedzseres rész is helyet kapott a játékban, ugyanis a csapatunk folyamatosan fejlődik, szerelőket kell felvennünk, ami pénzbe kerül. A bajnokságokban levezetett km-ek után nyílnak meg további SLOT-ok (összesen 4) és PERK-ek (minden slotra 3).
A perkekből rengeteg van, mindegyik 5%-ot gyorsít az adott autó fejlődésén. Van, ami az első kerekeseket, van ami a német gyártmányokat, van ami egy konkrét autót segít. Mind pénzbe kerül, ha kivesszük, vagy lecseréljük az egyiket, de később újra szükségünk lenne rá, akkor újra fizetni kell érte!
Arra figyelni kell, hogy a szerelők szerződése meghatározott időre szól (30-40 stage-re), és ha nem hosszabbítjuk meg időben, bizony megeshet, hogy egy bajnokság kellős közepén hagynak ott minket.
Az olcsóbbak 3.200 kreditért már eljönnek hozzánk, de van 42.000 pénzért is szakember!
Ők azért fontosak, mert a versenyek után adott idő van a javításra. Minden alkatrész más más időegység alatt javítható. Ha ügyesebb szerelőnk van, vagy már többen vannak, hamarabb és jobban helyrehozható a verda. (Vagy megtanulunk vezetni és nem törjük össze). A javítás nem kötelező és ha tanácstalanok vagyunk, kérhetünk tippeket a szerelőnktől is, hogy mit érdemes javítani.

A Custom Event blokkban bármelyik pályát és autót kezelésbe vehetjük, vezethetjük akár az első pillanatban a legdrágább vasakat is. Rally, Hill Climb és RallyCross kategóriában gyakorolhatunk büntetlenül, ugyanis az autókat itt nem kell javítani. Természetesen pénzt sem nyerünk a futamok végén. Ez csak gyakorlásra való.
Vásárlás előtt mindenképp érdemes itt kipróbálni a kiszemelt vasakat!

Rally (72 map)

Gyakorló módban a 6 fő helyszín közül (Wales, Monaco, Németország, Finnország, Svédország, Görögország) kiválasztjuk a nekünk megfelelőt, majd megadjuk, hány futam legyen. Max. 12 állítható be, ugyanis minden helyszínen ennyi pálya van. A pályák valósak és nagyon részletesen ki vannak dolgozva.
A bevezetőben nagy számot mondtam. Persze nem hazudtam. Tehát 92 indítható útvonal van, amiből 72-t találtok itt a Rally blokkban, ahol a szokásos módon ennek jó része oda-vissza szakasz. Persze ez nem számít, mivel ha lejövök egy hegyről, felfelé egészen más lesz az egész vezetési technika. Bizonyára sokan hiányoltok régi kedvenceket, klasszikusokat. Nos, infó erről még nincs, de biztos vagyok benne hogy fognak érkezni még ide pályák.

Ezután jön az eredménylista szereplőinek megadása. Lehet csupa AI, vagy a saját legjobb időink, vagy a többi játékos átlaga. Az AI esetében, legalul a nehézséget tudjuk megadni (Open, Clubman, Professsional, Elite, Master).
Ha belépünk, ott be tudjuk állítani hogy milyen sorrendben jöjjenek a pályák egymás után, milyen időjárás és napszak legyen rajtuk, vagy akár random is összedobáltathatjuk vele. Itt hiányolom a kis térképet a pálya kis képéről. A pálya adatai, hossz, szintkülönbség, felület összetétele ugyan megtalálható, de a kis térkép ami a betöltőképernyőn látszik, itt is jól jönne.

A sztoriban saját kis autónkkal kell magunkat végigküzdeni a bajnokságokon. Helyezésünk függvényében pénzjutalom üti a markunkat, ebből tudunk majd autót venni és fizetni a szerelőket. Szerelni amúgy csak minden második etap után lehet. Nehézséget itt nem lehet állítani, szép sorban küzdjük fel magunkat a ranglétrán. Az OPEN Championship után, ha sikerül a bajnokság végén a dobogóra állni, megyünk a Clubman szériába, majd a profik közé és így tovább. Ahogy fentebb írtam, a játék elég nehéz, az úton maradásért, a sikerért, bizony itt keményen meg kell küzdeni. Sokan már itt az elején fel fogják adni. Nekem is beletelt egy egész éjszakámba, mire úgy ahogy össze tudtam rakni egy értelmes menetet, de további egy napba került, hogy egybe be tudjak vinni egy autót. Tehát gyakorlottabbaknak és kezdőknek is szól. Nem kell feladni azonnal. Kitartás. Türelem.

Egy kiskapu azért akad, mégpedig a restart. Azt tudni kell, hogy van a végelszámolásban egy lista, ahol látjuk mennyit nyertünk, és abból mennyi ment el a javításokra (átlag 5000 megy el szerelésre egy bajnokságban). Itt írja hogy ha nem volt restart, akkor kapunk 5000 kredit bónuszt (később ez az összeg nőni fog). Ha mégis szükséges az újrajátszás egy egy pályán, akkor ott elveszítjük ennek az összegnek az 1/5-ét, minden restartnál. Viszont ha elfogy, akár a végtelenségig nyomhatjuk újra és újra. Nincs limit, csak ezt a No Restart Bonus-t bukjuk.

A futamok előtt van lehetőség gyakorlásra, melegítésre. Használjátok ki ha kell, bár arra figyeljetek hogy ez véges, 10 alkalommal tudunk egy kisebb szakaszon melegíteni egy bajnokság alatt.
Az elinduláskor nyomni kell a kéziféket. Amíg nem hasalsz rá, nem indul el a futam. Utána viszont ha idő előtt kiugrasz, időbüntetést kapsz, ha túl korán, kizárnak.
A versenyt bármikor el lehet menteni és ki lehet lépni ha épp dolgod akad (akár futam közben is), vagy másik bajnokságba mennél. Legközelebb innen folytathatod vagy bármikor fel is adhatod.
Íme az első pálya, ahol elhasználtam a restart bónuszt. Ez elképesztően nehéz, főleg ezzel az autóval. Nagyon könnyű beakadni a hófal szélébe és ha megperdülsz, vége a dalnak. Abból jó idő már nem lesz. Ezt a kört már elfogadhatónak találtam.
https://youtu.be/YJFidrJ27Lg
Aztán egy héttel később, már jóval ügyesebben, a finn pályán passzíroztam egy igen tempósat. Hiba még akad, de már élmény nézni a visszajátszást.
https://youtu.be/VQfOi_2EAfY

Hill Climb (Pikes Peak, 12 map)

A világhírű, veszélyes, közel 20km-es, kanyargós hegymenet, a Pikes Peak három verziója kapott helyet a játékban. Megtaláljuk a régi poros kaptatót, a felemást és a végig aszfaltozottat is. Hossza miatt 3 részre bontva is tudunk gyakorolni rajta, különböző időjárási és fényviszonyok közt.
Sajnos csak az adott kornak és kategóriának megfelelő autókkal lehet ide felhajtani. Nem. Az E30-as BMW-t nem lehet itt megküldeni. Sajnos. (De miért nem?)
Sébastien Loeb 2013-ban állította fel azt a brutális világrekordot, mellyel másfél percet(!!!) vert az előzőre.
Ha meglesz a kormányom, életcélom lesz ezt az időt megközelíteni. Addig meg tanulgatjuk a pályát.
Sztoriban ezt a részt még nem nyitottam meg, mivel ide elég drága a belépő vas. Így erről nem tudok részletesebben írni.
https://youtu.be/Y20CLumT2Sg

RallyCross (8 map)

A gyakorló módban itt 3 helyszínt találunk. Ugyan összesen 8 verzióban, de ez elég karcsúnak tűnik, és az is. Utánanéztem és a hivatalos oldalon 12 országba látogat el a széria. Pont most jönnek ide Belgiumba és Németországba is. Ki is ugrok meglesem őket. (http://www.fiaworldrallycross.com/calendar)
Van egy olyan érzésem hogy lesz itt még tartalom, amire én tuti befizetek.
Aki nem ismeri a versenyformát, annak pár szóban vázolom.
Ez egy zárt pályás móka. Rövidebb körpályák, nem túl széles, vegyes felülettel, csak hogy izgalmas legyen.
Pontszerzős kvalifikációval kezdünk. Négy fős csoportokban indulunk, köridőnk alapján pontokat szerzünk. Egy futam 4 körös.
Minden pályán van egy hosszabb, nehezebb útvonal is. Ezt nevezzük Joker körnek. Minden futam alatt, minimum egyszer erre kell menni, de hogy mikor, azt a versenyzőkre bízzák. Nagyon izgalmas, amikor mindenki másfelé megy, vagy éppen bezuhannak a seggedbe a másik útvonalról érkezők.
Négy futam után a legjobb 12 továbbjut a középdöntőbe. Itt 2x6 fős csoportban harcolunk 4 körön keresztül. Mindkét csoportból az első 3 jut tovább. A döntőben ez a 6 ember, 6 körön keresztül harcol és az így kialakult végső sorrend alapján osztják ki a pénzdíjakat.
A mesterséges intelligenciát nem tudom, hogyan programozták, de marha jól mennek. Már normál nehézségen is tökéletes versenytársak. Mintha élő emberek ellen nyomnám. Itt nincs olyan hogy hopika, beszúrok belső íven, kifékezem és hali. Ez nem ilyen egyszerű. Nyomultunk Hatrix-szal online, közvetlen utána sztoriban ugyan azt és nagyon hasonló volt az érzés.
Arra azért figyeljünk oda, hogy a túl sok levágásért plusz Jokert kapunk, vagy akár ki is zárhatnak.

Sztoriban annyi a különbség, hogy ott a saját autónkkal megyünk és a restartokra itt is figyelnünk kell, ahogyan a Rally-nál. A sztori belső menüjében van egy titokzatos zöld blokk, benne a felirat azt hirdeti, hogy a FIA World RallyCross Championship itt fog megnyílni, amint eléred a profi szintet a sima RallyCross bajnokságban. Nos egy hét után ezt megnyitottam ugyan, de indulni nem tudok rajta, mivel ide csak a profi Cross paripákkal lehet nevezni, ami 350.000 kreditbe fáj. Erre még gyűjtenem kell.

Íme az első RallyCross döntőm. Nagyon jól látni mennyire agresszíven nyomják. Beszúrok belső íven, de simán visszaszúrnak ők is:
https://youtu.be/vkqugNn2iag

A CAREER menüpontba került pár olyan dolog ami szerintem nem ide illik, de itt fért el, így ezt itt külön szedem. Először is itt találjuk meg a GARAGE-t, azaz az autókat (amiket megvettünk és amiket még nem). Mellette a TEAM MANAGEMENT. Erről fentebb beszéltünk. Bal legalul pedig a CUSTOM CHAMPIONSHIP. No, itt tudunk alkotni saját pénzes bajnokságokat magunknak.
Rally-ban maximum 6 Event indítható (a 6 helyszín ugye), maximum 12 szakasszal. Így a maximális nyerhető összeg eventenként 130.000 kredit körül van.
Hill Climb módban max 4 event, 2 szakasz, 21.000-ért.
RallyCross módban pedig beállíthatjuk hogy hány körös legyen a selejtező, a középdöntő és a döntő. Maximum 42.000 körüli összeg ütheti a markunkat. Itt állíthatunk egyedül nehézséget, easy és normal között.
Azzal viszont nem árt tisztában lenni, hogy ezzel ki is fújt. A pályákat és azok kondícióit (időjárás/napszak), azaz a bajnokság összetételét ő rakja nekünk össze random. Kiválasztjuk a saját autónkat és mehet is a móka. Ezzel lényegében a sztorit végtelenítették.
ONLINE EVENTS

Ezek a Napi, Heti és Havi versenyek. Különlegességük, hogy mindegyiken csak egy próbálkozásunk van, így érdemes megnézni milyen pályán kell menni, milyen autóval és azzal gyakorolni egy keveset mielőtt nekifutnánk.
Minden esetben van egy, vagy több limitidő, ami elválasztja a szinteket. Ha egy limitidő van, akkor ott általában látjuk előre az időt, amit meg kell döntenünk, így garantáltan megkapjuk a magasabb nyereményt, a kérdés már csak az, hogy mennyire végeztünk elöl, azaz a felső szinten belül hol helyezkedünk el.
Ha három szint van, akkor az idők nem láthatóak, csak futam után. Ugyanis ez esetben a szinteket elválasztó szintidő a résztvevők eredményei alapján alakul, folyamatosan a futam végéig!
Mondjuk a felső kategóriában végzünk, ahol a nyeremény 7.000-15.000 kredit között van. Annyit kapunk, amennyire közel vagyunk az adott kategórián belül a felső vagy az alsó határhoz.
Minekutána mindenki csak egyszer próbálkozhat, megeshet hogy valaki ügyesebb nálad, de pont a mért körén hibázott. Így sokkal nagyobb a tét, mindenki jobban izgul és nem kerül előnybe az aki többet ér rá mint mi. Maximum azért, mert többet tud gyakorolni.
Van olyan ahol kockáztatni is kell, mivel van egy minimum 100.000 kredites nevezés. Ha a középmezőnybe végzünk, garantált 110.000 a nyereményünk, azaz kerestünk 10.000-et. Ha a felső szakaszban végzünk, 25.000-et keresünk, de ha pechesek vagyunk és az alsó szintre kerülünk, bukjuk a pénzünk felét. A maximum nevezés 200.000. Ez esetben a nyeremény is dupla (20-50.000).
A napi versenyeknél néha kapunk autót a futamra, ellenben a heti és havi versenyeken sajáttal kell indulni. Heti versenyben 6 szakasz szerepel, a nyeremény pedig 50-100.000 körüli.
A havi versenyben 24 szakasz van, hetente 6 jön hozzá. Tartalmaz több éjszakai futamot is, viszont aki itt az élre tör, az 400.000 kredittel lesz vastagabb! Ez egy igen izgalmas kihívás, mert ugye egy autóval kell végigcsinálni az egész bajnokságot. Ha hibázunk, az autót nem fogjuk tudni megjavítani és végül kiesünk, mert tönkremegy az autónk. Egy alkalommal van lehetőségünk vészjavítani, 1.5 perc büntetés fejében, de ez nem sokat fog segíteni, mivel csak 2 etaponként van szerviz és ezekben a bajnokságokban nem egy alkalommal fogunk 10km-es pályákon száguldozni éjjel, szakadó esőben. Én az első ilyenen a 9. etapban haltam meg. Nagyon mérges voltam, mert túlbecsültem magam és túltoltam. Most megy éppen az új havi bajnokság, ott a 6. etap végén karcmentes az autóm! Itt az utolsó pálya. Éjjel, hóban, az új BMW-vel.
https://youtu.be/iKNmwX-vBjE

PVP EVENTS

Ez a játék online multija. Itt kizárólag a RallyCross mód játszható, ami jelen pillanatban mindössze 8 pályát jelent. Itt én egy dolgot hiányolok csak. Más játékokban már találkoztam azzal, hogy mondjuk mi csak ketten vagyunk haverral, a szoba többi részét meg feltöltjük AI-vel. Ez mókás lenne, főleg mert ahogy fentebb említettem, az mesterséges intelligencia nagyon jó.
Ami a leginkább tetszett, az az, hogy ha nincs autónk (ugyanis itt bizony a saját autóinkkal megyünk) bérelhetünk. Alsó kategóriában 100 kredit a bérlés egy futamra, felső kategóriában pedig 1.500. Viszont van pénznyeremény, így bőven megéri. Valójában itt lehet a leggyorsabban pénzhez jutni. Futamonként 3-4000-et kapunk, bajnokságok végén pedig 7000 körül fizet a dobogó.
Csinálhatunk privát szobát és kikapcsolhatjuk az ütközést is! Lag vagy akadás itt sem fordult elő, nagyon stabil és élvezetes meccseket lehet nyomni.
Ha meg akarjuk változtatni a szoba beállításait (pálya vagy autóosztály csere, megkötések), ehhez nem kell kilépnünk. A szobák max 8 fősek lehetnek.

IRÁNYÍTÁS / FIZIKA

A program fizikai része fantasztikus lett. A szalagkorlát megállít, de ha a visszajátszásban kilassítjuk, látható hogy deformáljuk, a felfüggesztési pontokat kinyomjuk a helyükről. A vastagabb fakerítést ki tudjuk törni de van ellenállása.
Kisebb bokor megfelelő sebességnél elhajlik az autó alatt, de eléggé le is lassítja. Borulás közben a levegőben repülő autó elhajlítja a növényeket, azaz reagálnak rá!
Kisebb táblába/sorompóba mondjuk sikerült beleállni úgy hogy az nem deformálódott, ellenben az autómat lebontotta. https://youtu.be/jt7F3zwJfT8
A pálya menti szalagokat gond nélkül átszakíthatjuk, a pályát elhagyhatjuk, bár nem mehetünk túl messzire: 15mp kavarás a málnásban és automatikusan visszarak a pályára. (Természetesen kapunk jutalmul +15mp-et.) Ugyanez történik akkor is, ha túlságosan elhagyjuk a pályát. Ha valahová beakadunk, egy gomb megnyomásával vissza tudjuk magunkat rakni a pályára, ha a gomb megjelenik, vagy a menüben kattintva. Ha 10mp-nél tovább visszafelé haladunk a pályán, kizárnak.
Az irányítást a menüben tökéletesen testre szabhatjuk. Kontrollerrel is kiválóan játszható és kormánnyal is élvezetes.
Arra készüljön fel mindenki, hogy ez már nem egy árkád móka! Itt vért kell izzadni a sikerért. Be kell magolni a pályákat és végig koncentrálni kell. Könnyű eldobni, ezért érdemes a gyakorló módban próbálgatni minden autót, mert nagyon különbözőek.

TÖRÉS

Láttam gyönyörűen leszakadni cafatokban alkatrészeket. Az első lökhárítóból apró darabok törnek le, leszakad a kipufogó és magammal vonszolom, az első lökős három darabban, leszakad a szárny, deformálódás miatt az ajtó nem záródik és menet közben nyiladozik.
A külső visszapillantót gond nélkül tudjuk szilánkosra törni, a szélvédőn a repedések pedig dinamikusak, azaz reagálnak a bevilágításbeli változásokra. Ha más szögből éri a fény, a repedés éle megcsillan. Nagyon élethű.

AUTÓK

Valós autók, legendás darabok, ikonikus festések és matricázások. Mi kell még. Jelenleg 46 autót hajthatunk meg, de a sorozatot ismerve, lesz itt még bőven DLC. Most idefirkantom csak a Ford modelleket ízelítő gyanánt: Ford Escort MK II, Ford Sierra Cosworth RS500, Ford RS200, Ford Escort RS Cosworth, Ford Focus RS Rally 2001 és 2007, Ford Fiesta RS Rally 2010, Ford Fiesta RallyCross.

SETUP

Minden futam előtt lehetőségünk van az autót saját vezetési stílusunkra és a pályára szabni. Itt is van lehetőségünk menteni 8 különböző beállítást. Ha belepiszkáltunk, a Háromszög megnyomásával megmutatja nekünk a gyári beállítást (kis narancs jelzésekkel a csúszkán). Ez nagyon hasznos dolog.
Az alapbeállítások elég felületesek, fékerőelosztás, felfüggesztés keménysége. Szokásos. Viszont a sztoriban idővel feloldható az Advanced Setup (a Custom Event-ben ez mindenhol elérhető alapból), ahol minden a lehető legrészletesebben babrálható. Kerékdőlés/összetartás, váltó fokozatonkénti állítása, felfüggesztés aprólékos beállítása. A gumikkal nem kell bajlódni, mindig a megfelelő van fenn.

HANG

A játékban zenét csak a menüben és esetleg a visszajátszás alatt hallunk. Itt kellemes muzsikák szólnak. Ezzel nincs baj, de ha bárkit zavar, menüben ki lehet lőni, a visszajátszás alatt pedig csak egy gombnyomás a némítás és máris csak a motor üvöltése tölti ki a hallójáratainkat.
Az autók hangja brutálisan jó. Mind más, minden nézetben máshogy szól. Durrog, puffog, zörög, csörög, föttög. Benzinvérű barátaim orgazmus-közeli állapotban fogják nézni és hallgatni egy-egy jól sikerült kör után az eredményt. (Monaco egyik szerpentinjén találtam egy alagutat. Az a hang. Hagyjuk...)
A váltásnak is pont olyan a hangja amilyennek lennie kell. A fék ha felmelegszik, cicereg, zenél. A motortérből is jönnek olyan hangok amitől a férfiembernek feláll a tarkóján a szőr.
A pálya mellett az emberek drukkolnak, szólnak a gázdudák, a pályabírók sípjai.
A navigátor hangja is hiteles. Most először ilyen játékban észrevettem, oda is figyelek rá.
Most, miközben ezen sorokat írom, most is egy hosszabb szakaszról készült videofelvételemet hallgatom a háttérben. A pályát és az autót is először láttam, ez csak amolyan pályabejárás, de a hang frenetikus. Egy vasárnapi ebédhez simán beraknám háttérzajnak.
https://youtu.be/MGmjK1xXn6c

GRAFIKA

Mint fentebb írtam, grafikában a PS4-es változat alig marad el a PC-s verziótól. Ugyan nem egy DriveClub, de fantasztikusak a fények, az autó is részletes, a beltér is gyönyörű. A pálya fantasztikusan meg van csinálva, főleg az tetszik hogy a sok légi felvétel miatt, a távoli dolgok is szépen ki vannak dolgozva. Nincsenek szögletes hegyek. Gyönyörűek a felhők. Brutál hangulatosak az erdők, a havas táj, az esős aszfalt, vagy a saras agyagos talaj is, ami szépen meglátszik a keréken. A poros napsütötte részeken, a szálló port több száz méteren keresztül láthatjuk magunk mögött, nagyon lassan oszlik el.
Az eső belső nézetben is fantasztikusan néz ki, de a legbrutálisabb talán az éjszakai vezetés. Ha fák között haladtok el, valami eszméletlenül jól néz ki!
Sajnos a játék egyetlen igazi negatívuma is itt található. Mégpedig az árnyékok. A légi felvételeken az árnyékok brutálisan szétesnek. Alul lesz róla kép. De csak ilyenkor ilyen. Amúgy, vezetés közben, vagy simán külső nézetben nem, csak és kizárólag akciókamera módban látható ez a hiba, ott is leginkább ha megállítom. Amúgy tökéletes az árnyék az autó körül. Mondjuk ez nem igazán a játék hibája, hanem a PS4 kevés hozzá, a fejlesztők szerint pedig fontosabb volt a fix 60 frém (és milyen igazuk van).
A pálya menti járművek egész elfogadhatóak, a közönség is elmegy. Bár ez szerintem a legmellékesebb egy ilyen játéknál.

VISSZAJÁTSZÁS

A visszajátszások fantasztikusak, de sajnos nem menthetőek.
Fotómód nincs, de a visszajátszást megállítva, szuper képeket lőhetünk. Ha a megállított visszajátszásban kamerát váltunk, a képen a háttér mozgása "megfagy", de ha picit megmozgatjuk valamelyik irányba az idősíkon, akkor újra bemozdul a háttér, ezzel sebességet adva a képnek. Külső nézetben körbe tudjuk mozgatni a kamerát az autó körül.
A korábbi részekből ismerős szuper lassítás itt is működik, csodás felvételeket lehet készíteni, mivel nagyon finoman mozgatható. https://youtu.be/7CIm3ncCAfM
Online sajnos nincs visszajátszás.
Érdekesség, hogy állatokat és pályán átszaladó nézőket nem láttam, de drónok akár a verseny közepén is szállnak fel egy kereszteződésből, vagy elhúz mellettünk egy helikopter.

(Sajnos nekem még mindig nem sikerült beszerezni a PS4-es kormányomat, így Hatrix barátomat kértem meg, lessen már rá a játékra a G29-esével. Alant az ő véleményét olvashatjátok.)

Különvélemény: Hatrix

Bindernek hála volt szerencsém kipróbálni a Dirt Rally-t kormánnyal. Elsőnek is megjegyzem, nem értem miért nem csináltak ebből demót. A WRC5 és a Sebastian Loeb Rally játékokból van demo, de azokat szerintem magasról veri, csak a játékosok nem tudják kipróbálni, hogy megtudják ezt. A két játék demóját csak azért nem töröltem le anno, hogy amikor megveszem a kormányt kipróbálhassam azzal is őket.
- Sebastian Loeb Rally: Kontrollerrel ROSSZ/Kormánnyal ROSSZ
- WRC5: Kontrollerrel JÓ/Kormánnyal ROSSZ
- Dirt Rally: Kontrollerrel JÓ/Kormánnyal JÓ!!!!!

Komolyan mondom meglepett mennyire jó kormánnyal. A másik két játékban szenvedés, totál nem éreztem a kocsin azt, hogy azt csinálja amit én szeretnék. Itt összeraktam és semmin nem állítottam és működött, ment rendesen és úgy ahogy én irányítottam és elvártam. (Egyedül amin utólag állítottam, az a rezgés mértéke, mert majd szétrázta a kormányt.)
Online toltunk pár RallyCross versenyt (zárt pályás verseny), ami nagyon szórakoztató volt. Egyedüli negatívum, hogy mivel "rali játék", így térképet verseny közben nem látunk, és ez, amíg nem tanultuk meg a pályát, addig kissé nehézséget okoz. Ezeket a pályákat mondjuk a karrierben megtanulhatjuk, így nem ér minket hátrány online. (Csak engem, aki rögtön ezzel kezdte.)

A game karrier részével egyetlen gondom van (amiről nehéz eldönteni, hogy hátrány-e), de szerintem picit túl nehézre lőtték be. Olyan, mint ha valódi versenyzők ellen tolná az ember, sőt még nehezebb, mert az ember hibázik, a gép viszont kevésbé. Nincs kegyelem. Aki lazább rali játékot szeretne sok sikerélménnyel, az lehet hogy nem jó helyen keresgél. RallyCrossnál például a 4 fős selejtezőknél örültem amikor sikerült harmadiknak lennem. A döntőben viszont 30. nekifutásra sikerült elérnem egy 2. helyet. Persze mondta Binder, hogy majd lehet fejleszteni a kocsit pár lóerővel, meg kilókönnyítéssel, de ez itt nekem nem derült ki, csak szenvedtem. Szerintem, ha egy nagyon picit könnyítettek volna rajta, még úgy is mindenkinek szórakoztató élmény lenne. Mert a rali nem egy könnyű sport, ezért nehezebb jól teljesíteni benne. A játékok terén ezért kell egy kicsit elnézőbbnek lenni. Mert pályaversenyzést SZERINTEM könnyebb megtanulni, mint többféle típusú talajon csúszkáló kocsit terelni. Szóval ez a játék nem lesz elnéző sehol senkivel. Ez ott büntet, ahol kell. Szóval ez szerintem inkább a szimulátoros profik/félprofiknak való, akik izzadva akarnak a siker kapuján bedöngetni egy-egy bajnokság végén. Nekik kötelező. Persze a könnyed ralisok is elszórakozhatnak vele, mert jó az irányítás, csak túl sok sikerben szerintem nem lesz részük, vagy nem jutnak el odáig, mert feladják rögtön az elején a játék nehézsége miatt. Esélyes...
Azok akik a Gran Turismo-ban hiányolták a jó ralit, mindenképpen csapjanak le rá, mert ez tényleg kegyetlenül jó. Ha már Gran Turismo: ezt a "versenynehézséget" szívesebben látnám viszont a GT következő részeiben. Mert pályaversenyen ILYEN NEHÉZSÉG KELLENE, hogy tényleg küzdeni kelljen, és ne arról szóljon, hogy a 2. körben első vagyok és a maradékban elalszom az unalomtól. Ennyi!

Végszóként nem is tudom mit mondhatnék. Kell-e mondanom bármit is egy ilyen regény végén?! Ha érdekel titeket az autósport legbrutálisabbika, nyugodt szívvel szaladjatok és adjátok el a fél szemeteket. Ezért megéri. Aztán gyertek és mocskoljuk össze a lelkünket is. Búcsúzóul íme a kedvenc célba érésem: https://youtu.be/ZRNe_TZz_PI

(A remek játékot partnerünk, a Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából meg is rendelhető, az előbbi linkre bökve.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
54. Binder  Drift & Photo
2019.01.23. 20:28:01
LV22
Válasz 53. Lotar üzenetére:
Csendben megjegyezném, ha megnézed mit művelnek élőben...ahhoz képest ez az AI még barátságos és finom...xD
53. Lotar  PlayStation.Community tag
2016.12.10. 14:15:08
LV17
Bő 1 hét rallycross után kijelenteném , hogy az AI nem túl jó . Kilöknek , rápréselnek a falra , nekivezetnek a falnak , leszorítanak - BUTA és UNFAIR módon . Ha elfér , ha nem , akk is rátol , 10-9 x képes uazt beadni ...
psn/sen id: pcpmate
52. Zozo8  PlayStation.Community tag
2016.05.09. 20:49:44
LV24
Válasz 51. martin üzenetére:
Azért jók Binder tesztjei, mert ha munkaidőben olvasod, akkor mire a végére érsz, megkeresed a játék árát...

:D:D:D
T.függő és -.len blog: http://zar-ido.blogspot.hu
51. martin  Főszerkesztő
2016.05.08. 23:02:44
LV27
Válasz 47. Binder üzenetére:
Rövideb teszteket szeretme.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
50. Binder  Drift & Photo
2016.05.08. 01:37:47
LV22
Válasz 49. BloodyDeathH üzenetére:
Csak nehogy ez is a GTA sorsára jusson...ha nagyon kiborít, uralkodj magadon és gondolj arra, hogy valakinek nagyon nagy örömet szerzel vele...xD
49. BloodyDeathH  PlayStation.Community tag
2016.05.08. 00:47:13
LV6
+1
Baszkiiiii!!!!!! És tényleg!! Nem, hogy csak maga a tesztben, de a 33. hozzászólásodban is meg említesz. Itt meg mindeki azon röhög, hogy én milyen nagy nyomorék anyaszomorító degenerált hulladék vagyok. ;) Csak sokan nem is állnak messze az igazságtól. XD
Igazán köszönöm szépen, hogy gondoltál rám Binder. Biztos megveszem. De az elkövetkező hétben jönni fog egy két jó féle játék. Amik igen csak az inyemre valóak, vagy csak szimplán tiszteletből, PS exlusive cím jogán mindenek felett elsöbséget élvez.
Nem igazán vagyok egy sim rajongó, az autós játékok világában. Inkább a szívem az Undeground-s csodák felé húz. De az tény, hogy az első "igazi" játékom még 14 éves koromban, mikor tudtam venni egy pc-t, számító gépet, (direkt) az egy rally-s játék volt. Sokáig elvoltam vele. Igazán jó játék volt. De utána nagyon elcsavarta a fejemet az éjszakai tuningolós, már már röhejessen agyon tuningolt autók világa.
De az utóbbi időkben a WRC 5-t is veszereztem, és igen csak elvoltam vele. Igaz, hogy előnyére vált az, hogy abban az időszakban nem volt semmi, számomra normális játék.
Az űrben senki sem hallja a sikolyod.
48. Binder  Drift & Photo
2016.05.08. 00:02:53
LV22
Válasz 46. martin üzenetére:
Ja és a Sony monnyonle...xD
47. Binder  Drift & Photo
2016.05.08. 00:02:28
LV22
Válasz 46. martin üzenetére:
Mámint kinek a teste nem tecccik? xD
46. martin  Főszerkesztő
2016.05.07. 21:48:30
LV27
Nme tecik a test.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
45. Richard  PlayStation.Community tag
2016.05.07. 09:58:21
LV5
Válasz 37. rottenbull üzenetére:
Azért teljesen nem rettentem el, játszottam anno sokat a Colin 1-2-vel, meg a Rally Sport Challange 1-2-vel. Tudom milyen, mikor egy kanyar miatt kell mindig elölről kezdeni :)
44. Binder  Drift & Photo
2016.05.06. 23:19:01
LV22
Válasz 43. Noob üzenetére:
Itt viszont brutálisan jó az AI...komolyan jobb velük (ellenük) játszani mint élő emberekkel...xD
43. Noob  PlayStation.Community tag
2016.05.06. 23:08:53
LV5
Válasz 42. Binder üzenetére:
Akkor ez más. A Dirt 3 is tele volt köcsögökkel, kilöktek, feltartottak stb, ha meg bejelölted, hogy ne legyen ütközés, akkor meg sima időmérő lett a rallycrossból is.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
42. Binder  Drift & Photo
2016.05.06. 22:49:15
LV22
Válasz 41. Noob üzenetére:
Ahogy írtam, itt online csak a Rally Cross játszható.
Ha belépsz egy szobába, ott folyamatosan mennek eegymás utána bajnokságok. A sztorival ellentétben itt egy menet egy pálya, max 4 fő (ha 8 fős fullszobával mentek akkor 2 külön csoport lesz 4-4 fővel viszont az időeredmények egy táblázatba kerülnek)
3 futam után vége a bajnokságnak és jön a következő...nagyon pörgős, csak sok a k*csög... :)
Viszont pénzszerzésre ez a leggyorsabb...meg a szezonálok (Online Events)
41. Noob  PlayStation.Community tag
2016.05.06. 21:47:19
LV5
Engem nagyon érdekel ez a játék, a Dirt 3-at rongyossá játszottam Online. Érdekelne, hogy itt is van-e több pályás bajnokság?
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
40. petyaHUN  PlayStation.Community tag
2016.05.06. 20:19:06
LV1
+1
Végre egy rally ami nekem is tetszik :)
Már csak egy kormány kéne a Logi GT helyett :)
Köszi a tesztet, jó volt :)
PSN ID: peetfire
39. B_Renato97  Szerkesztő
2016.05.06. 18:42:59
LV4
+1
Eszméletlen jó teszt, rendesen meghoztad a kedvem a játékhoz, úgy érzem megvan mire verem el a ballagásra kapott pénzt :D
38. martin  Főszerkesztő
2016.05.06. 17:26:38
LV27
+1
Válasz 37. rottenbull üzenetére:
Dehogy könnyebb.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
37. rottenbull  PlayStation.Community tag
2016.05.06. 17:05:09
LV9
+1
Válasz 35. Richard üzenetére:
Kozel sem olyan dramai a helyzet, mint te azt gondolod a cikk alapjan.
Annak nem valo ez, aki csak annyit akar, hogy tovig nyomva a gazt, a program kormanyozzon helyette.
Erzesre konnyebb mint a regebbi GT-k rally reszei.
36. Binder  Drift & Photo
2016.05.06. 16:45:26
LV22
Válasz 35. Richard üzenetére:
Nem ertem miert nem dobnak ki belőle egy demot...
Nezd...alapvetoen nem kell túlgondolni...a RallyCross az ahol igazán kijön ez, de az csak egy kis része a programnak sőt, a sztoriban totál külön van választva. A Rally-ban is kell a skill a továbbjutáshoz, de sztem ha valaki kitartó, bele fog jönni.
Itt arrol van szó csupán, hogy aki egy laza mókára vágyik, az ezzel mellényúlna, mert ez a vértizzadós szimulátorvonalon mozog, ahol a kontrollert a földhözcsapkodós emberek pórul járnak.

Én kifejezetten élvezem hogy ennyire nehéz...de sokan nem ennyire mazohisták...hatalmas gratula a fejlesztőknek, hogy mertek ilyet csinálni és nem akartak mindenkinek megfelelve egy árkád szemetet gyártani. Még akkor is ha ezzel sok vevőt veszítenek.
Ha szereted az autós játékokat és kitartó vagy, mindenképp ajánlom mert hatalmas élmény mikor belejössz (pár nap vagy egy hét max) és sikerül egy egy hibátlan kört vagy szakaszt összerakni. :)
35. Richard  PlayStation.Community tag
2016.05.06. 15:50:00
LV5
Akármilyen rallys játékot próbáltam mostanában, semelyik nem tetszett. Havernál X360 a Rally Dirt, de a boxom már eladtam. Ez jó volna, de berezeltem a "kezdőszopatástól". Pedig csapatnék már egy jó kis rallyt Ps4-en.
34. racskogabor  PlayStation.Community tag
2016.05.06. 10:47:26
LV6
Válasz 30. Shamat_Otaq üzenetére:
Engem nem zavar, én már december óta játszom az Assetto Corsa-val és a Dirt Rally-val. A köcsög sony meg úgysem fogja támogatni a G27-em. Ezért a ps3 3 hónapja dobozban. A ps4 meg porfogó, meg néha a gyerekek tolnak rajta Minecraft-ot.
33. Binder  Drift & Photo
2016.05.06. 10:44:59
LV22
Válasz 29. barnoca üzenetére:
Felügyelet mellett átvinném hozzá hogy kipróbálja, de ha egy percre is magárahagynám, tuti összetaposná a lemezt, mint Bloody a GTA-t xD
32. Binder  Drift & Photo
2016.05.06. 10:43:30
LV22
Válasz 28. konzolcowboy üzenetére:
Vegyél fel te is...had lássak minél több aktív eredményt a pályákon...:)
31. Binder  Drift & Photo
2016.05.06. 10:42:02
LV22
Válasz 30. Shamat_Otaq üzenetére:
Valójában ez nekem jó hír mert azt már nem szeretnem kontrollerrel tesztelni.
Addigra esélyes hogy összejön a péz az új szettre...
30. Shamat_Otaq  PlayStation.Community tag
2016.05.06. 10:35:52
LV2
Válasz 18. racskogabor üzenetére:
Az Assetto-t eltolták augusztus 26-ra... :(
M52TUB28
29. barnoca  PlayStation.Community tag
2016.05.06. 10:24:33
LV18
Martin! Nem lesztek jó batárok?
:D
28. konzolcowboy  PlayStation.Community tag
2016.05.06. 10:04:49
LV1
+1
Válasz 10. Binder üzenetére:
Tegnap olvastam a tesztet és még munka után meg is vettem a játékot. Nagyon bejön. A WRC Rally Evolved óta nem játszottam ilyen jó rally játékkal. Ráadásul át tudtam tenni az irányítást a D-padra analóg helyett. Nagyon bejön. :)
27. HUN_hatrix  The Saboteur
2016.05.06. 07:47:59
LV29
Válasz 24. Binder üzenetére:
HAHAHAHA!
Igen. Ezen sorok írásánál nekem is pont a "Podcast" ugrott be. :D
Valahol el kell kezdeni. :D
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
26. martin  Főszerkesztő
2016.05.06. 00:30:42
LV27
Válasz 23. HUN_hatrix üzenetére:
Min vesztetek össze?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
25. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2016.05.06. 00:19:25
LV3
Kiváló teszt. Engem például meggyőzött és meg is fogom venni! Kicsit hezitáltam ugyan ,de úgy fest ez a játék minden pénzt megér.
24. Binder  Drift & Photo
2016.05.05. 23:21:21
LV22
Válasz 23. HUN_hatrix üzenetére:
Sírok...xD
Mondjuk egész jók vagyunk...a Podcast-ben pont arról beszéltek martinék, hogy a híreknél vagy teszteknél az első két hsz után már csak az anyázás megy...mi majdnem kibírtuk a huszadikig...xD
23. HUN_hatrix  The Saboteur
2016.05.05. 23:12:35
LV29
+1
Válasz 19. Albert üzenetére:
Na figyel kedves Albert eddig amit a DIRT3 topicban műveltél elviseltem.
De hogy engem HAZUGNAK merj nevezni azért, mert SZUBJEKTÍV véleményt mertem alkotni.

Bocs, de arról én nem tehetek, hogy te nem tudod feldolgozni azt a tényt, hogy valakinek más a véleménye. Ha agyilag erre nem vagy képes azt én sajnálom, de vannak erre specializálódott orvosok akik tudnak rajtad segíteni.

Jobbulást és rövid felépülést kívánok!
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
22. Binder  Drift & Photo
2016.05.05. 22:52:40
LV22
Válasz 18. racskogabor üzenetére:
Amúgy nem lenne rossz egy komplett perecteszt sem...a jelen generációban kapható kormányokat egyben megnézni...
21. Binder  Drift & Photo
2016.05.05. 22:51:34
LV22
Válasz 18. racskogabor üzenetére:
Hát az a baj, nekem még minimum 3-4 hónap mire összejön rá a della.
Én csak attól félek, hogy majd megint felmennek az árak, mert kijött egy SIM...
Én is sajnálom hogy kontival kell tesztelnem ezeket a cuccokat, de jelenleg nem nagyon van választásom...a Logi jól kib*szott velünk...
20. racskogabor  PlayStation.Community tag
2016.05.05. 22:12:26
LV6
Válasz 19. Albert üzenetére:
Cimbi! Te milyen kormánnyal és üléssel tolod az autós játékokat?
19. Albert  salabakter
2016.05.05. 21:53:22
LV5
Válasz 15. HUN_hatrix üzenetére:
A 2-nél nekem valami nagyon ismerös, és nekem elmondták ezekröl a videókrol mi a vélemény.
A 5. meg szerintem magáért beszél.

Amúgy nem értem mit keres a DIRT RALLY TESZTBE a Wrc és az evo?

EGY KÉRÉS MIND AZOKNAK AKIK OLVASSÁK EZT A HOZZÁSZÓLÁST!
Legyetek oj kedvesek,szánjatok rá 5 percet és guglizzátok ki Hátrix úr által "tesztelt" 2 program szupportját vagy face oldalát és nézzétek meg menyi panasz van az általa említett irányíthatatlansággal kapcsolatban. Mert amit írt az hazugság, és hazudni nem szép dolog.
Éhes vagy egyél, fáradt vagy pihenj.
18. racskogabor  PlayStation.Community tag
2016.05.05. 21:42:06
LV6
Válasz 17. Binder üzenetére:
Martint kérdezted már, hogy nincs valahol a sarokba neki egy teszt perec? A kontrolleres teszt is érdekes, de szimulátornál már kezd egy kicsit sovány lenni. Jővő hónap Assetto Corsa. Ha nem kormánnyal teszteled nem fogom elolvasni....
17. Binder  Drift & Photo
2016.05.05. 21:23:37
LV22
Válasz 16. racskogabor üzenetére:
Hát nem lenne rossz...:)
Nekem még kb fél év sajna mire összejön a perecre...
16. racskogabor  PlayStation.Community tag
2016.05.05. 21:18:20
LV6
+1
Fasza lett a teszt! Úgy ahogy szoktad.... Assetto Corsára van már teszt időpont? Lesz kormányod amikor teszteled. Igazán kaphatnál egy kormány valamelyik sponzortól ilyen tesztekért cserébe.
15. HUN_hatrix  The Saboteur
2016.05.05. 21:16:18
LV29
Válasz 14. Albert üzenetére:
Mire gondolsz?
Hogy sokaknak megjött a kedve a Dirt Rally-hoz a cikket olvasván?
Igen. A jó játék hamar meggyőzi az embereket és könnyű eladni.
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
14. Albert  salabakter
2016.05.05. 19:21:30
LV5
Remélem az íróúrnak feltünt az eddigi hozzászolások közül pár.

Amúgy a játékot kb ien hangulatban lehet játszani. (feltéve ha az ember szereti ezt a szakágat)
http://youtu.be/jvHHwtNl3SI
Éhes vagy egyél, fáradt vagy pihenj.
13. jime  non-alcoholic
2016.05.05. 16:51:04
LV29
ki írta a tesztet? lusta vagyok elolvasni....
xD
"wake up, you're dead!"
12. rottenbull  PlayStation.Community tag
2016.05.05. 15:28:30
LV9
En megadtam volna a 10-et a jatekra.
11. Binder  Drift & Photo
2016.05.05. 14:37:25
LV22
Akit érdekel az majd vegye fel a kedvencek közé a játék topikját: http://playstationcommunity.hu/forum/972
10. Binder  Drift & Photo
2016.05.05. 14:30:42
LV22
Válasz 7. konzolcowboy üzenetére:
Köszönöm...mondjuk én álltalában így szoktam...nem is tudom sikerült e valaha rövidebb tesztet kreálni...emiatt eleinte kaptam is az ívet rendesen hogy minek ennyit írni. :)
9. Binder  Drift & Photo
2016.05.05. 14:28:29
LV22
Válasz 4. Shamat_Otaq üzenetére:
Vissza is igazoltalak...
Nekem nem első szériás a gépem, ettől függetlenül nem hinném hogy ennek bármi köze lenne hozzá.
A lényeg hogy nagy gond nincs vele, egyáltalán nem jellemző a Framedrop, még ha valaki találkozott is vele, ritkaságnak számít. :)
8. Binder  Drift & Photo
2016.05.05. 14:27:07
LV22
Válasz 6. Yokozuna üzenetére:
Sajnálom...akartam erről külön írni, de úgy gondoltam, ezzel ma már mindnki tisztában van. Ezekszerint van aki még nem hallott a Logi mizériáról. Sajnos egyik kormányukkal sem megy semmi sem PS4-en, csak a legújabb (és legdrágább), kifejezetten PS4-re kiadott G29-essel.
Tehát a G25, G27, DrivingForceGT, DrivingForcePro, MOMO stb pereceket el lehet felejteni.
A hivatalos magyarázat, az USB biztonsági Chip hiánya. Egy ideig bizakodtunk, hogy ez csak időleges korlátozás lesz, de mára egyértelművé vált, hogy mi rákeféltünk. Én egy speciálisan átépített G27-es szettet bukok el emiatt.
Ha maradni szeretnél a kategóriában, javaslom a Thrustmaster T150-es szettet. DFGT szintű, de később tetszés szerint bővíthető akár kuplungos pedálszettel és H váltóval is.
7. konzolcowboy  PlayStation.Community tag
2016.05.05. 14:15:35
LV1
+2
Régen olvastam már ennyire jó tesztet, gratulálok. :)

Különösen tetszett, hogy minden részletre kitértél, így elég nagy képet kaptam arról, hogy meg vegyem-e. Régen imádtam a rally játékokat, és talán itt az ideje, hogy újra belevessem magam ebbe a világba.
6. Yokozuna  PlayStation.Community tag
2016.05.05. 13:38:07
LV6
+1
kötelező lesz a PS4 mellé, feltéve ha támogatja a Force GT Logitech kormányom...
"Csináltunk fényt. A végén már Unikumból."
5. Onimushaman  Szerkesztő
2016.05.05. 12:41:37
LV24
+1
Ez a koca autósok Dark Souls játéka. Esélyem sem lenne.
señor
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
DIRT RALLY
Codemasters
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Fantasztikus hangulat, betonstabil 60fps, szuperélethű kamerák a visszajátszásban, brutális autóhangok, szuper irányítás kormánnyal és kontrollerrel is, nagyon erős mesterséges intelligencia
Negatívum
Kinyírja a kezdőket, az árnyékok a légi felvételeknél szétesnek, fért volna bele még pár klasszikus helyszín és autó

MARTIN BELESZÓL
Ha a kezdőkkel barátságtalan a játék, mi nem leszünk jó batárok.