PlayStation.Community

2016.04.28. 10:18 Különvélemény
23 hozzászólás
Szerző: KenChi
Értékeld a cikket!
Legszívesebben elfutnék.

Rögtön az elején leszögezném, hogy nem fogok nagyon belemászni a játék minden részletébe, szimplán csak futkostam benne, s most levésem a róla kialakult első benyomásaimat. Nem szándékozom kivesézni teljes mértékben - hisz ez csak egy béta-kör -; lesz, aki ezt megteszi majd helyettem, mikor megjelenik a Mirror's Edge Catalyst.
Akik ismernek – régebbről –, azok tudják, hogy anno az előző rész igen csak feküdt nekem, imádtam minden percét, holott én már akkor köpni tudtam minden egyes first-person shooter műfajra. S mégis, a Mirror's Edge nem váltotta ki belőlem ezt az érzést, hisz tudott újat mutatni, tudott elszakadni a sokak által taposott, bevált pénzcsinálós útvonaltól. Pompázott a színektől, szikrázott a sebességétől, a menekülést mindig átéreztem, imádtam futni, szaladni a falakon, elrugaszkodni onnan s bukfencezve továbbhaladni. Valóban más volt, mint a megszokott hasonló anyagok akkoriban. Ennek okán is féltem a folytatástól, hisz az első, a legelső elég mély nyomokat hagyott bennem, kételkedem is, hogy vajon ez felülírható-e a Catalyst érkezésének idejében.

Nagyobb, szebb. (De jobb is?)

Az első pár perc „nincs szabadidőm, de azért játszunk egy kicsit” után ez rögtön kiderül. Baromi szépre sikerült a folytatás – vagyis hát a reboot, mert hogy ez nem igazán folytatás, hanem inkább egy újragondolt Mirror's Edge. Olyannyira újragondolt, hogy Faith (tudod, az a tetkós dögös csaj, akire gondolsz majd, mikor az asszonyt fekteted) és az eddig ismert és jól bevált parkour elemek maradtak szinte csak – minden mást újraértelmeztek. Nyitott világot kaptunk, tele küldetésekkel, bevezették az XP-t, mellyel megnyithatunk majd utunk során sok érdekességet – legyen az új mozdulat, új képesség, új támadás és még sorolhatnám. Jól hangzik? Mert nekem baromira nem jött be. Kérdem én, minek nyúltak bele ilyen szinten? Mi volt a baj a korábbi rész koncepciójával?

A rajongók évek óta sírtak egy folytatásért. A rajongók. Azok, akik az első részt imádták, épp úgy, ahogy volt, ahogy ráégették arra a kicseszett lemezre. Erre fogja a DICE és telepumpálja a mai trendeknek megfelelő alapanyagokkal, hogy mindenkinek megfeleljen, mert nyitott világ meg XP nélkül már szégyen kiadni bármit is. Imádtam az első rész menekülős helyzeteit, erre itt mi van? Futkosok az épületek tetején, oda-vissza, közben jönnek vagy ezren és még harcolni is kell velük, annyit, amennyit az elsőben nem igazán kellett – és még csak most kezdtem, baszki. A korábbi részben annyira élveztem az új helyszínekre való érkezést, itt meg sokszor ugyanazon a szakaszon többször futkostam végig, valami hülye küldetés miatt. Untam.
A látvány amúgy tényleg kicseszett szuper – a korábbi rész eléggé odatette magát e téren is, szerencsére a Catalyst ebben nem tévedt rossz útra, hozza a korábban megszokott vizuális orgiát. Letisztult, szép színes, hibátlan. Ebbe nem tudtam belekötni, csak néztem, élveztem, még mindig elvarázsol a mélység, itt legalább nem játszott szerepet a régóta tartó tériszonyom.

Ami miatt viszont szintén morcos vagyok, az az, hogy mondjuk egy elvétett ugrás után vagy fél percet kell várni, mire visszakapjuk az irányítást. Mi van? Hát az k***a sok idő. Főleg, ha mondjuk rögtön háromszor is elvétem egymás után azt a bizonyos ugrást (mert volt ilyen – miközben a gyerek rángatta a kezem, mert ő csak azért is az ölembe szeretett volna mászni). Totál kizökkent a menetből. Nagyon remélem, hogy ezzel kezdenek valamit – hisz eleve a játék során nincs töltés, de ha buksz, akkor időt is buksz, nem kicsit.

Mellesleg az irányítás maradt a régiben, persze itt-ott picit belepiszkáltak, de összességében semmi újdonságot nem véltem felfedezni. Továbbra is két gomb szolgál a különféle mozdulatok elvégzésére – egyikkel az ugrást, átugrást, falon futást, míg a másikkal a csúszást, magasról esés tompítást hajtjuk végre. Rajtunk múlik, hogy ezeket miképpen kombináljuk majd. Baromi látványosak szoktak lenni ezek a különféle kombinációk – ha a való életben nem is cselekszünk mindennap hasonlókat, itt legalább kiélhetjük az ilyen vágyainkat. Ebben még mindig verhetetlen.

Hogy épp hova, merre kell ugrani, azt már a korábbi rész is szépen elmagyarázta, de csupán annyi segítséggel, hogy az adott egy-két elem piros színben pompázott. Onnan már magunktól is ráéreztünk, hogy nagyjából mit merre kell lépnünk. Nos, itt viszont behozták ezt a „Runner Vision” izét. Nem csak mutatja a tárgyakat, de még odarajzol nekünk egy útvonalat, amin egy szellemkép még végig is fut, úgy, ahogy azt nekünk is kell majd. Szájba rágják, baszki. Ha jól hallottam, ez kikapcsolható, de azért dühít, hogy ekkora mankót bedobtak.

Átvezetők

Jó sok van belőle, s ezt azért emelem ki külön, mert korábban nem volt ilyen – na jó, g**i leszek, mert nekem az akkori animációs átvezetők picit feelingesebbek voltak, de tényleg nem akarom már annyira szidni, mert lenyesitek érte a végén a fejemet. A tesztelő meg rádobja mondjuk a kilenc pontot a végén, aztán savaztok majd rám, hogy ez a hülye KenChi itt szidta, közben meg tök jó lett. Na, de vissza a témához, szóval a videók azért is baromi jók, mert ugye anno soha nem láttuk Faith Connors-t kívülről, mindig csak belső nézetben volt lehetőségünk gyönyörködni a testében, s talán ha jól rémlik, a játék végén volt pár másodperc erejéig látható. A Catalyst ezzel szakított, hisz a sok-sok videóban végig láthatjuk őt, szóval lehet élvezkedni majd a popóján.
Nyugi, azért nem olyan rossz a helyzet.

Talán jó játék lesz ez a Mirror's Edge Catalyst, szerintem a nép kajálni fogja, még ha én nem is esek tőle hanyatt így elsőre. Nem azt állítom, hogy katasztrofális lenne, csak egy olyan remek előzmény után nem erre számítottam. Túl magasan volt az a mérce, s az elvárásaim szintén az egekben. Nyilván innen nagy lesz a pofára esés, de aki nem így állt hozzá, annak talán lehet kellemes csalódást fog okozni a játék. Nekem alapból gondok vannak a nyílt világokkal, még szoknom kell – öreg vagyok, régimódi – , de az első rész tükrében nekem ez karcsú. Egyszer beszerzem majd, de nem most, nem teljes áron. Azért figyelem majd a felbukkanó kritikákat a cím körül, kíváncsi leszek, hogy másoknak hogy fog tetszeni / nem tetszeni ez a radikális változás.

Körülbelül ennyi a mondanivalóm. Viszont most rajtatok a sor. Nektek hogy tetszett?
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
23. Richard  PlayStation.Community tag
2016.05.06. 16:14:10
LV5
Válasz 21. HUN_hatrix üzenetére:
Igen, nekem is ez a véleményem, hogy ocsmányul néznek ki az épületek. Full mű hatást kelt!
22. Greg  PlayStation.Community tag
2016.05.02. 04:23:04
LV25
Válasz 21. HUN_hatrix üzenetére:
Én sem értem miért vártak 8 évet a folytatással mikor a COD-okat évente fossák. Ez ráadásul tényleg egy egyedi játék....
LV426
21. HUN_hatrix  The Saboteur
2016.05.01. 06:42:07
LV29
Mozgásban szép a cucc, amíg el nem kezdünk szétnézni.
Olyan ocsmányak tudnak lenni az épületek, meg az a 240p-ben futó óriásreklámok. Amennyire szép és letisztult volt az első rész PS3on, annyira nem lett szép a PS4es kiadás.

Az átvezetőkben jól néz ki a csaj végre láthatjuk, lehet róla fotókat lőni közben, :) ... de hogy tudják megcsinálni, hogy az átvezető akadjon? Kíváncsian várom javítják-e a teljesbe.
Na meg hogy mit kínál pontosan a teljes verzió.

Anno Ps3on vártam, hogy legyen folytatás, de most hogy eljött már annyira nem jött be. Lehet az a baj, ahogy valaki írta itt, hogy mindennek meg van az ideje. Akkor jó lett volna ha jön, de túl sokáig húzták és már nem izgat annyira.
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
20. Richard  PlayStation.Community tag
2016.04.30. 17:06:10
LV5
Ja meg a nyitott világ, ha úgy működne, mint mondjuk anno a Spider-man-ben, még jó is lenne.
19. Richard  PlayStation.Community tag
2016.04.30. 17:04:54
LV5
Annyira imádtam az elsőt részt!
Ez is nagyon tetszik, csak nekem a grafika kicsit "művi", meg unalmas ugyan azon a részeken mászkálni, de az irányítás szuper, csak több ötlet kellene a pályákba.
18. jime  non-alcoholic
2016.04.30. 07:47:14
LV29
a csaj miatt megveszem :D
"wake up, you're dead!"
17. Greg  PlayStation.Community tag
2016.04.30. 05:01:00
LV25
Válasz 15. Onimushaman üzenetére:
Ez mondjuk igaz de így legalább nem kellett sokáig várnod a végét. ;)
LV426
16. martin  Főszerkesztő
2016.04.29. 22:34:10
LV27
Hát ez megosztó lesz.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
15. Onimushaman  Szerkesztő
2016.04.29. 17:21:16
LV24
Válasz 13. Greg üzenetére:
Nagyon rövid volt. :)
señor
14. Greg  PlayStation.Community tag
2016.04.29. 16:31:07
LV25
Válasz 8. tagor üzenetére:
Az üldözéses részek pedig izgalmasak voltak. Mondjuk én simán a mászkálást is szerettem benne.... ez van nem vagyunk egyformák.
LV426
13. Greg  PlayStation.Community tag
2016.04.29. 16:28:04
LV25
Válasz 10. Onimushaman üzenetére:
Mondjuk ha így voltál vele akkor már továbbjátszani sem kellett volna.
LV426
12. Onimushaman  Szerkesztő
2016.04.29. 16:26:29
LV24
Válasz 5. Binder üzenetére:
Szerintem ez olyan, min t a Sin City 2 film. Sokan várták, akik szerették az elsőt, csak túl sokat késett.
señor
11. MrZ  La Peste Noire
2016.04.29. 15:58:58
LV12
Válasz 5. Binder üzenetére:
Akkor azok a natúr kartondobozok rendelkeznek textúrával? Vaó...
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
10. Onimushaman  Szerkesztő
2016.04.29. 12:31:59
LV24
Válasz 8. tagor üzenetére:
Alig vártam a végét.
señor
9. JeTi  passive aggressive
2016.04.29. 12:31:48
LV20
Nekem is szóról szóra ez volt a véleményem a béta után.
Ráadásul szerintem a látvány sem annyira atom. Az első rész nagyobbat szólt.
mert a mustár az sárga ketchup
8. tagor  PlayStation.Community tag
2016.04.29. 10:51:21
LV3
Kevés olyan játék volt ami annyira érdektelenné vált számomra fél óra után, mint az első rész. Szerintem nagyon vacak volt. Se izgalom, se motiváció terén nem adott semmit.
Időnként teljesen a hatásom alá kerülök.
7. ufonauta  PlayStation.Community tag
2016.04.28. 23:58:04
LV15
Totál béna voltam az első részhez , ebbe már bele se szagolok .
6. Greg  PlayStation.Community tag
2016.04.28. 17:00:37
LV25
Ez most kicsit kedvemet szegte. :( Pedig az első részt én is imádtam.... azért még bizakodom. Kenchi a kész játékot is te teszteld. ;)
LV426
5. Binder  Drift & Photo
2016.04.28. 13:22:51
LV22
+1
Hát nemtudom...szerintem ocsmány...a környezet kidolgozása rettenetes. Álltam az épület szélán, lenéztem és majdnem hánytam. A texturák húzottak, pedig nem is igazán van textúra csak egy egyszínű fal.
Engem ott baszott fel amikor a szállítós küldetéseket próbáltam időre abszolválni, és rohadtul nem mutatta hova kellett volan leadni...egyszerűen nem találtam...az idő meg lejárt.

Az időreszaladgálás mókás volna...de valahogy ezt a Parkour dolgot a DyingLight-ban tökéletesen megoldották, történettel, köritéssel mindennel, és az szép is...azután ezt nem bírom benyelni...nekem ez a minimál piros fehér sárga nem jön át...dehát kinek mi. :)

Az átvezetők meg...akadtak mint a fene...
Az egyetlen pozitívum hogy itt többet lehet látni a jányt. :)
4. KenChi  Alapító tag
2016.04.28. 12:15:38
LV6
+1
Válasz 3. CountofHell üzenetére:
A kevesebb néha több. Az első részben sem érdekeltek ezek az időmérő hülyeségek, meg a versenyzés. Kidolgozott close combat? Minek? Csak hogy legyen harc? Én még ezt is kiszedtem volna.
PSN / WiiU: GGKenChi | http://madafaka.hu
3. CountofHell  PlayStation.Community tag
2016.04.28. 11:49:40
LV15
Szerintem simán hozza az előző részt és még annál többet is, kidolgozottabb lett a close combat egyetlen kivétellel : nincs fegyveres leszerelés a játékban.
Állítható FOV ( field of view ) : többet beláttam a terepből így könnyebben észrevettem a sárga orbokat pl.
Saját időmérő futamokat rendezhetsz és mérheted össze tudásod akár a barátlistádon lévőkkel akár a világ játékosaival.

Ami nem tetszett :
sokat agyaltam azon, hogyan faraghatnék az amúgy sem szép 3*-os Dash eredményeimen, hogy legalább a világ TOP 1%-ba bekerüljek de szinte semmi ötletem sem volt ( így maradtam a TOP 10-25% -ban ) sem másik útvonal sem a mászás elkerülése mert most van olyan dash amiben még csövön is kell mászni ez rengeteget elvesz az időből. Mert erről szólt az előző ME és ez is erről fog, úgyhogy ez nem az én műfajom, maradok a Nioh-nál.
PSN - CountofHell_HUN
2. bruta-hun  PlayStation.Community tag
2016.04.28. 11:40:53
LV5
+1
Na ezzel az egy játékkal még érdekelne is a VR.
sör
1. martin  Főszerkesztő
2016.04.28. 10:20:43
LV27
+1
Nagyon kemény a látvány.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Monkey King: Hero is Back (PS4, PSN)
2019.10.21. 20:26 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: martin
Égi rangra emelkedett, de szíve nem elégedett; majd egyenlő lett az éggel, de nem nyugszik meg békével.
Whipseey and the Lost Atlas (PS4, PSN)
2019.10.21. 16:26 PSC egyperces
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Rózsaszín szemesostoros.
Yakuza 3 Remastered (PS4, PSN)
2019.10.19. 19:25 Kedvcsináló
7 hozzászólás
Szerző: Sanada
A sárkány hanyatlása.
Vacation Simulator (PS4, PSVR, PSN)
2019.10.19. 17:07 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Napfény járja át a szívem újra / Csak egy szál VR-t hoztam el az útra
Frostpunk: Console Edition (PS4, PSN)
2019.10.18. 08:11 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: HTB
Jégvarázs.
Kotodama: The 7 Mysteries of Fujisawa (PS4, PSN)
2019.10.16. 19:27 PSC egyperces
2 hozzászólás
Szerző: ColdHand
A női lélek lecsupaszításának művészete.
Contra: Rogue Corps (PS4, PSN)
2019.10.16. 12:08 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: MrZ
A furcsán öregedő katonák.
River City Girls (PS4, PSN)
2019.10.16. 11:50 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Ebben a városban még Kunio-kun nőjével sem érdemes b@szakodni!
TOM CLANCY'S GHOST RECON: BREAKPOINT (PS4)
2019.10.13. 21:43 Játékteszt
10 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Eltörött a mécses.
WARHAMMER: CHAOSBANE (PS4)
2019.10.12. 12:51 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: Sanada
Tegyél rendet csatabárddal!