PlayStation.Community

2009.06.10. 09:51 Játékteszt
143 hozzászólás
Szerző: GaBi
Értékeld a cikket!
Hiszel-e a lélekvándorlásban?

A didergő februári hidegben jelent meg Távol-Keleten a From Software PlayStation 3 exkluzív alkotása, a Demon’s Souls. A megjelenés napján a boltokba került az egynyelvű japán kiadás, valamint az ázsiai verzió, amely már angol feliratot és szinkront is kapott. Furcsa volt, hogy első körben Európa és Amerika sem kapott a játékból, pedig biztosan lett volna igény egy effajta szerepjátékra. Időközben aztán az Atlus bejelentette, hogy elhozza USA-ba ezt a csodát, de hivatalos európai megjelenésről egyelőre továbbra sincs szó.
A fejlesztőcsapattól nem áll távol a konzolos szerepjátékok készítése, PlayStation és PlayStation 2 konzolokra kiadott King’s Filed sorozattal már bizonyítottak, és aktuális gémükben is felfedezhetőek utalások a régi klasszikusokra.
A Demon’s Souls egy dark-fantasy akció RPG, ahol third person módban, szabad kameramozgás mellett vehetjük fel a harcot hatalmas sárkányokkal és világot rettegésben tartó démonokkal.

Most menj el WC-re, hozzál innivalót meg rágcsát, mert hosszú lesz! =D

A történet szerint XII. Allant király a lélek erejét felhasználva változtatta birodalmát, Boletariát az egyik legerősebb királysággá. Udvarának virágzása éppen csúcspontján állt, eljött a sötétség, fátyolszerű fekete köd lepte el a tájat, teljesen elszigetelve a külvilágtól. Egyetlen bátor harcosnak sikerült kitörnie a várból, hogy hírré vigye Boletaria szörnyű sorsát és segítséget hívjon az eluralkodott káosz megfékezésére. Mint kiderült, az öregedő király lepaktált az örök álomra kárhozott Old One-nal, őt felébresztve indult a köd terjedése, majd a lélekre szomjazó démonok elszabadulása. A kegyetlen lények eszetlen pusztításba kezdtek a királyságban, minden egyes beszippantott emberi lélek után erősebbek, brutálisabbak és egyre kiszámíthatatlanabbak lettek. A legenda szerint érkezik majd egy bátor harcos, aki az elátkozott földre belépve újra felszabadítja Boletariát. Lehet, te leszel az, de lehet, hogy mégsem...Mint minden magára valamit is adó szerepjátékban, itt is karakterünk létrehozásával kezdünk. Hősünk arcvonásait rendkívül precízen, több mint 20 csúszka jobbra-balra tologatásával tudjuk megalkotni – hihetetlenül ronda fejek generálására van lehetőség. A fejformán át az állkapocsméreten keresztül egészen a homokcsontig minden szabadon alakítható. A hősfaragás részét képezi továbbá az általunk preferált karakterosztály kiválasztása is: a Demon’s Souls-ban tízféle kasztban kezdhetjük el agyoncsapni a lényeket. A classok mondhatni a szokásos fantasy típusúak: jelen van a klasszikus lovag, tolvaj, íjász, varázsló, barbár, a fennmaradó öt pedig az előzőek kombinációja. Az említett osztályok csak alapfelszereltségben és a tulajdonságpontok kiosztásában különböznek egymástól, bármilyen fegyvert használhatnak, egyedül a páncélzat személyre szabott.

A gombkiosztás rendkívül leegyszerűsített és már a kezdetektől maximálisan kézre áll, mégis sok órába beletelik, mire igazi harcoshoz méltón fogjuk lóbálni a kardot. A HUD is szuperül megtervezett, teljesen letisztult, így azonnal elérhetőek a legfontosabb tárgyak, varázslatok és egyéb képességek. Lovag esetében jobb kezünkben kardot fogunk, míg balban pajzsot, de a legkeményebbek egyszerre két karddal is nekivághatnak a kalandnak. Lehetőség van fegyverünket két kézben tartani, ezáltal nagyobb sebzés bevitelére vagyunk képesek, de védekezés kisebb hatásfokú lesz. HP és MP státuszjelzők alatt fontos szerepe van a zöld színű stamina-csíknak. Minden ütés, védekezés ebből táplálódik, ha nullára csökken, védtelenül állunk majd ellenfeleink előtt. Ez biztosítja a taktikus harcot, ugyanis 3 ütés vagy blokkolt támadás után csak pár másodperces visszatöltődés elteltével kezdeményezhetünk újabb csapást.
Most jön egy nagy csel, az újítás, amelyet kevés játékban láthatunk viszont. Szabadon pakolhatjuk kezünkbe a különböző tárgyakat, így a fegyverek és védelmi eszközök másképpen viselkednek, attól függően, hogy azokat éppen melyik mancsukba tettük. A jobbkezes Tower Shileddel (pajzs) erősebben hátralökhetjük az ellenfeleket, vagy komolyabb nekifutással védtelené tehetjük azt, ami elég idő egy pontos balos szúrás kivitelezésére. Minden egyes tárgy pontosan kidolgozott, így első ránézésre is szembeötlő a köztük lévő különbség, egy kard elővételénél annak tokja is lecserélődik hordozója oldalán.
A boletariai palota udvarában már az első, legnyápicabb ellenfél levágásánál érezhető, hogy nem egy újabb hack’n’slash akciójátékkal van dolgunk. Sok más gémmel ellentétben itt nem vagyunk szuperhősük, akik játszi könnyedséggel verik át magukat a szembejövő katonák és őrök többségén. A történet szerint is egyszerű hús-vér emberek vagyunk, aki hozzá hasonló kaliberű, de tudatvesztett várvédők ellen próbálja felszabadítani a birodalmat. Az előbb említett stanima-rendszer teszi változatossá a harcot, minden egyes ellenfél egyedi mozgással, képességekkel és fegyverarzenállal rendelkezik, viselkedésük és harcmodoruk kitapasztalása kulcsfontosságú lesz a továbbjutáshoz. Az egyszerű várvédő íjászoktól a bányában dolgozó csákányos eltorzult lényeken át egészen a hatalmas tűzokádó sárkányokig majd százféle teremtménnyel találkozunk kalandjaink során.
A harcrendszer rendkívül taktikus, főleg az 1-1 ellen párbajokra fókuszál. Egyszerre több velünk egy fajsúlyú ellenfelet csak nagyon nehezen tudunk lenyomni, mivel ők is szükségszerűen taktikát váltanak. Egy kihagyott védekezés könnyen fele életünkbe kerülhet. Párbaj közben a tereptárgyak is maximálisan kihasználhatóak, ugyanis a nyílvesszők és a tűzlabdák könnyen fennakadnak ezeken, ha jó búvóhelyet választunk. Az említett repülő dolgok ugyanakkor pajzzsal is kivédhetők, vagy egy vetődéssel is elkerülhetjük a korai pecsenyévé sülést. Jobb, ha tudatosul bennünk, hogy az előbb említett trükköket ellenfeleink is előszeretettel alkalmazzák majd, így rendre kitérnek a lövések elől, megnehezítve az íjászok és mágusok dolgát.
Fegyvereink és öltözetünk karbantartása is kihathat a harcok végkimenetelére. Az idővel kicsorbult pengék kevesebb sebzést okoznak és a sérült testvédőnk is sokkal kevesebb sebzést nyel el egy idő után. Kalandunk során megrongálódott tárgyak gyakran javításra szorulnak, kardunk élesítését és páncélunk foltozását a helyi kovácsnál végeztethetünk el. Nála van lehetőségünk továbbá erősebb fegyverek, valamint fogyóeszközök vásárlására is (HP és MP füvek, nyílvessző, stb.).
Karakterünk teherbíró képessége sem végtelen. Jobb esetben egy teljes szett páncélt, 2 szett fegyvert és pajzsot, 2 gyűrűt és gyógyító füveket cipelhetünk magunkkal a kezdőhelyen kívülre. Az startponton lévő tárhelyünkbe tudjuk pakolni az éppen nélkülözhető cuccokat, de harcba indulás előtt okosan kell fegyverkeznünk, ugyanis minden pályán más ellenfelekkel kell megküzdenünk. Teherbírásunk határán egy nagyobb felszedhető új tárgy könnyen megviccelhet bennünket és a csatatéren nem sok időnk lesz az inventoryt rendezgetni.

Ahogy a játék neve is mondja, itt minden a lélek (soul) körül forog. A megölt lények lelkét magunkba szippantva tudjuk becserélni számunkra hasznos dolgokra a későbbiek folyamán. Ha meghalunk a játékban – amire számtalanszor lesz példa –, elveszítjük az eddig begyűjtött soulokat, majd halálunk helyszínén ejtjük őket földre. Ekkor fizikailag elveszítjük testünket, majd fantomként újjáéledünk az adott szekció elején FELE HP-val. Ez elég nagy büntetés lesz mindenki számára, azonban ha visszatérünk legutóbbi halálunk színhelyére legalább az eddig birtokolt, értékes lelkeket visszakapjuk, életerőnk teljes egészét csak a helyi démon megölése után tudjuk használni. Az jelenlegi játékokban megszokott villámgyors HP-regenerációt nagyon gyorsan elfelejthetjük, akár 20 percet is bujkálhatunk egy rozoga szekér mögött, egy millimétert nem fog felfelé mozdulni az életerőnket jelző csíkocska.
Sok más RPG-vel ellentétben itt nem beszélhetünk XP általi passzív szintlépésről. A megszerzett lelkeket tudjuk saját hasznunkra fordítani, ebből történik a „szintlépés”, ami jelen esetben statpontok megvásárlása formájában történik, de belőlük tudjuk megvenni a fogyóeszközöket, valamint ezekből vásárolhatjuk, fejleszthetjük és javíthatjuk fegyvereinket. Tehát, ha meghalunk és elveszítjük a nehezen összeszedett lélekpontokat, akkor sem fejlődni, sem felszerelést venni nem tudunk. Nagyon óvatosan, lépésről-lépésre kell haladni, ismernünk kell saját és ellenfeleink képességét. Talán ez a játékelem az, ami piszok nehézzé teszi a Demon’s Souls-t!
Az első bossig a játék pokolian nehéz és utána kezd csak büntetni igazán. Valamelyest javít a helyzeten, hogy a legelső szekció után az egész világ megnyílik előttünk és szinte bármelyik pályarészen folytathatjuk a kalandot. A bejárandó birodalom öt teljesen egyedi világból tevődik össze, mindegyike három vagy négy külön szekcióra bomlik. Minden egyes szekció végén óriási és félelmetes démonok várnak ránk, akik nem kérdeznek butaságokat mielőtt megmutatják, mekkora sebzés bevitelére képesek. A nehézségi fokozat pályarészenként változó, de továbbjutásunk nagyban függ karakterünk típusától is. Némely ellenfél közelharcban nagyon veszélyes, de íjásszal és varázslóval seperc alatt kivégezhető, ugyanakkor a „páncélátütő” támadás és varázslat ellen védelmet élvező teremtményeket a legegyszerűbben a lovaggal tudjuk közelről agyoncsapni. Bányák mélyén csákányozó keménybőrű lényekre a vágás nem hat, csak szúrás. A kemény páncélú bogarakat percekig püfölhetjük eredménytelenül, de a megfelelő mágiával, vagy bunkóval pillanatok alatt ártalmatlaníthatók. Szekciókon belül is több járható út van, sokszor háromfelé ágazik, és csak rajtunk múlik, hogy melyik irányba haladunk tovább – de barangolásunk végén mindenképpen eljutunk a fődémonhoz. Ja, azt még nem említettem, ha pályavégi bossharc közben elhalálozunk, akkor mindent a pálya legelejéről kell kezdenünk nulla darab soullal. A pályákon aktivált kapcsolók és az ezek által elérhető rövidítések megmaradnak, így jobb esetben csak a démonhoz vezető út felét kell megtenni. A felvett tárgyak szerencsére nem vesznek el.
A képeken már gondolom kiszúrtátok, hogy a megjelenítés minden formában a toppon van. Hatalmas területek, óriási lények, változatos helyszínek, mindez 720p felbontásban. Minden akció szakadásmentesen zajlik, fps-esés és képtörés nem jellemzi a játékot. Technikai dolgokba belefutva egyedül a kamerakezelés tud picit megviccelni bennünket a szűk területeken vagy a gyorsan mozgó ellenfelek esetében. Harcot szabadon, vagy az R3-al „lock on tartget” (ellenfél befogása) módban kezdeményezhetünk. A mozgékony, hátunk mögé kerülő csontvázharcosok néha felborítják a rendszert, de alapjáraton jól működnek a dolgok. Az átvezető animációk minősége is tökéletes, sajnos ezekből nem sokkal találkozunk a Blu-ray-en.
A zene és hang szekció a játék Achilles-sarka, a tökéletes alkotás első színben ezen a ponton vérzik el. Maguk a hangeffektek és a zenei aláfestések a legnagyobb jóindulattal is átlagosnak nevezhetőek, de a folyamatos mintaszerű ismétlődések rendkívül idegesítők. A hangok még hagyján, de a bossharcok zenéi csak 30 másodperces anyagok, melyek legalább harmincszor érnek körbe egyetlen csata alatt. Komolyan frusztráló! Nagy meglepetésre a szinkronhangok jó minőségűek, ám ne számítsunk tartalmas és hosszú párbeszédekre egyik NPC-vel sem. A történet gyors felvázolásán és némi háttérinfó elejtésén kívül nem sokat tudhatunk meg a nem játékos karakterektől, információszolgáltatás címszó alatt ugyanazt a pár mondatot ismételgetik, még a kovács is minden egyes alkalommal ugyanúgy köszön és búcsúzik el tőlünk.Ami a legtöbbet dobja majd a játékélményen, az a forradalmi újításokat hozó online játék. A PlayStation Networkre csatlakozva újabb lehetőségek nyílnak előttünk, melyet a net nélküli játék során nem tapasztalhatunk. Klasszikus értelemben vett multiplayer móddal nem szolgál a game, helyette valami teljesen újat kapunk. Majd mindenki saját maga eldöntheti, hogy ez jó dolog-e vagy sem!
Van ez az ismert közmondás, ami úgy kezdődik, hogy okos ember mások kárán tanul… Ha PSN-re bejelentkezve indulunk útra, látni fogjuk a körülöttünk lévő játékosok körvonalait. Az ő jelenlétük ebben a formában semmilyen kihatással nincs a mi játékunkra, csupán megfigyelhetjük, ahogy éppen a továbbjutásért küzdenek. Amikor egy online player elhalálozik és eldobja az összes lelket, ott megjelenik egy vértócsa, amit mi aktiválni tudunk, végignézve ezzel halála utolsó másodperceit. Ez rendkívül hasznos dolog, pl. ha látunk magunk előtt egy vörös szemű lovagot (ők nagyon kemény arcok) és előtte legalább három vérnyomot, akkor inkább kerüljük messziről, mert mi is hasonlóan megjárjuk, mint a többi szerencsétlen.
Már az első szekciókban szembetűnhetnek a földön lüktető piros írásjelek. Ezek apró üzenetek, melyeket nekünk hagytak hátra az előttünk járó emberkék. (A SELECT gombbal mi is tudunk üzenni másoknak.) Ilyen padlóra vetett írások lehetnek a „Vigyázz, lesből támad az ellenség!”, „Ha kezdő vagy inkább fordulj vissza!”, „Vigyázz, szakadék!”, „Durva rész jön, értékelj!” és még sorolhatnám. Ezeket előre definiált szavakból és mondatrészekből tudjuk összepakolni, így minden felirat angol nyelven olvasható. A kiírások sokat segítenek, de néhány mókás kalandor hamis üzenetekkel is megviccelheti az éppen arra járókat. Ha egy szakadék mellett „JUMP” kiírást látunk és mellette van 3 vértócsa, melyeket aktiválva vörösen körvonalazott emberek esnek a szakadékba, akkor tudni fogjuk, hogy ez csak szimpla átverés és inkább a ellenkező irányba haladjunk. A valóban hasznos jelzéseket értékelni tudjuk, ilyenkor az üzenet írója egy nagyobb isteni ajándékban részesül, konkrétan visszatöltődnek életerőpontjai. Keményebb pályarészeken érdemes saját üzenetet elhelyezni pl. „Durva rész jön, értékelj!” kiírást, ekkor az arra haladó emberek után mi is megkapjuk az áldást. Szerencsére a japán és az ázsiai kiadások nem lettek külön régiózárral ellátva, így az angol nyelvű játékkal is rengeteg online inger ér majd bennünket.
Említettem már, hogy nincs jelen az eddig megszokott behívogatós többjátékos mód. Az alapfelszereltségnek számító kék kövek földre helyezésével tudunk segítséget kérni más playerektől. Játékostársunk egy kék fantom formájában csatlakozhat hozzánk és segíthet legyűrni az aktuális főgonoszt, vagy juttathat át bennünket valamelyik húzós pályaszakaszon. Az internetes módnak a kéken világító barátokon és üzenetküldésen kívül van egy nagy hátulütője is, mégpedig a fekete fantomok. Ők azok a játékosok, akik behatolhatnak világunkba és egy óvatlan pillanatban hátba szúrhatnak bennünket, elbukva ezzel az összes addig begyűjtött lelket. A betolakodókat kiszúrhatjuk a vöröses-narancssárgás aurájuk miatt, ezért fokozott figyelemmel kell lennünk, mert nem tudhatjuk, hogy mikor csap le ránk egy ellenséges harcos. Kérdezhetnénk, hogy ennek mi értelme van, csupán más játékát akarják tönkretenni? Nem egészen…

A Demon’s Souls-ban a világ és a karakter is jó és rossz irányba változhat. Ennek kimutatására a World és Character Tendency állapotok szolgálnak. Minél több jócselekedetet hajtunk végre világunkban (pl. démonok elpusztítása), annál hamarabb elérjük a teljesen megtisztult (Pure White) szintet, ugyanakkor a gyakori halálozás és NPC-k lemészárlása mindent a romlott (Pure Black) világ felé mozgat. Hasonlóan alakulnak figuránk mutatói is, a segítőkész harcosok, akik kék fantomként csatlakozunk másokhoz és segítséget nyújtanak, jobban hajlanak a világosság felé, mint a mások játékát tönkretevő fekete lovagok.
Tegyük fel, hogy látunk egy NPC-t, amint éppen 4-5 lénnyel küzd és látszólag semmi esélye nincs a túlélésre: ilyenkor nem mindegy, hogy a vállunkon ülő angyalkára vagy kisördögre hallgatunk. Segítséget nyújthatunk neki, amit hálaképpen közepesen jó tárggyal honorál, azonban ha hagyjuk meghalni, vagy mi magunk öljük meg, akkor sokkal értékesebb tárgyakhoz juthatunk (mondjuk egy kulcshoz, ami a közeli torony kapuját, vagy egy házikó zárt ajtaját nyitja). Te vajon hogy cselekednél?
A világok jó illetve rossz irányba haladásával új területek nyithatóak meg, ahol eddig nem látott NPC-kkel üzletelhetünk, tornyok kapui nyílnak meg, ahol komolyabb fegyverekre bukkanhatunk, de a többit mindenki saját maga fedezze fel...
A hangulat totálisan magával ragad, olyan atmoszférát kapunk, melyet eddig nem igazán tapasztaltunk ebben a konzolgenerációban. A dark-fantasy hangulat elejétől fogva rabul ejt, a tágas területeken sárkányok és egyéb hatalmas lények kószálnak, a várbörtönben visszahangzik a rabok kiáltása és az ellenséges lények sikolya garantáltan a frászt hozza rád. A mai Sixaxis-on és DualShock 3-on nevelkedett gamerek legnagyobb örömére van trófeatámogatás, de minden egyes darab több órányi „szenvedés” árán nyitható csak meg. Általában a legyűrt pályavégi démonokért, fegyverek illetve varázslatok megszerzésért kapunk elismerést. Platina legjobb esetben is 80 óra játékidő alatt teljesíthető.

A zenék és hangok elnagyolását és pár apróságot leszámítva elmondhatjuk, hogy megkaptuk a PS3 egyik legjobb és egyben legnehezebb játékát. Olyan ötletek kerültek megvalósításra, melyekre legvadabb álmainkban sem gondoltunk volna, az újdonságok hihetetlen módon színesítik a cuccot. Egy jobb hanganyaggal és apróbb hibajavítással tökéletes lenne. Komolyan! Fenomenális alkotás, aki kicsit is kedveli a műfajt és nem riad vissza a kihívástól, azonnal szerezze be!

(A játékot szoftverdealerünktől, a Platinum Shoptól kaptuk tesztelésre. Nagyon köszönjük!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
143. sayainbarni  PlayStation.Community tag
2011.10.02. 16:52:10
LV2
be kéne szereznem!
142. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2011.08.11. 17:28:02
LV21
Megvettem. Míg eljutottam az első bossig 10 óra után, többször átsuhant az agyamon a gondolat, hogy valamit rosszul csinálok, mert vagy 40x haltam meg odáig. :) Majd legyőztem a boss-t és megnyugodtam, hogy ez így van rendjén.

Igaz nem sokkal utána megint meghóttam. :D
Király game !
141. Tevez11  PlayStation.Community tag
2011.07.19. 20:52:17
LV23
Úgy néz ki,hogy beszerzem,használtan 4500-ért,remélem megéri,bár az Angolom nem egy magas szinten van........
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
140. Balee  Devil's Advocate
2011.05.05. 11:02:38
LV12
Most nagyon olcsó a zavvin, meg kéne rendelnem, nagyon régóta vágyok már rá.
2011.03.22. 09:49:01
LV1
Hatalmas játék,lassan a vége felé vagyok,mióta megvan,le se tettem..
138. Lotar  PlayStation.Community tag
2011.03.19. 01:19:35
LV17
Nemrég szerváltam be , kiváló anyag . Csak ajánlani tudom . Végre kihívás is van ( nem , ez nem egy AC 2 ;] ). Most megyek is játszani . :]
psn/sen id: pcpmate
137. Dathen  PlayStation.Community tag
2011.01.06. 14:57:38
LV1
Demon's Souls
136. kratos83  PlayStation.Community tag
2010.05.16. 14:38:48
LV1
hello srácok a véleményeteket kérem meiket vegyem meg a fallout3-at vagy a demon's souls-t?
PSN ID: Bboss83
135. zoe01
2010.01.13. 12:53:46
LV1
Minden idők egyik legjobb játéka szvsz. Csak azt sajnálom, hogy nem a Deluxe Edition-t rendeltem meg belőle. :(
You are hardcore by default.
134. barnoca  PlayStation.Community tag
2009.06.28. 03:34:38
LV18
Megvettem.Tênyleg nehêz.
133. HUNAuron  PlayStation.Community tag
2009.06.27. 08:05:10
LV1
Kurva nagy játék meg is vettem.
132. skate_punk  PlayStation.Community tag
2009.06.26. 20:43:03
LV14
elég jól néz ki és a pontozása is jó..hmmmm
Én nem okoskodok, hanem okosakat mondok
131. UV-
2009.06.23. 18:30:37
LV7
Válasz 126. ColdHand üzenetére:
Majd ha ez is futott a gépemben annyit mint a RE5 megmondom.
It only does everything! id: LU-BU666
2009.06.17. 09:23:06
LV1
Amúgy a története jó?
129. Exinor  Velociraptor
2009.06.16. 20:33:32
LV11
Na végigolvastam a cikket, nagyon jó a játék is tetszik, csak pont ez az új fajta multi nem jön be:( Pont arra gondoltam, hogy a nyár folyamán megveszem haverral és toljuk, mint régen a Dungeon Siege-t, de úgy látszik ez itt nem így működik:(
SKILL: Low◄╣═══════▓═╠►High
128. XGamer  PlayStation.Community tag
2009.06.16. 13:47:35
LV5
Válasz 122. ColdHand üzenetére:
Tényleg érdekes amit írsz van benne valami.. :) De mind1 ezvan :D
PSN ID: MrExonOne
127. GaBi
2009.06.16. 13:01:57
LV3
Ma érkezett Platinumshopba a szállítmány! Lehet örülni! =D
126. ColdHand  Szerkesztő
2009.06.15. 21:00:36
LV22
Válasz 125. GaBi üzenetére:
Mondtam, hogy nem kötekedésképpen írtam...
Amúgy egyetértek veled ebben a témában. Nem vagyok egy grafikabuzi, ha jó a hangulat tojok, hogy hogyan néz ki a cucc.

Csak régebben volt egy jó kis vitám (valami sugárféleség a srác nickje) a RE5 topikban, ahol a tag savazta/szarozta a grafikát, mert pixelesek a textúrák. Kíváncsi vagyok, hogy akkor ezt milyennek titulálná...
...a többit képzeld hozzá.
125. GaBi
2009.06.15. 20:21:18
LV3
Válasz 122. ColdHand üzenetére:
Vannak játékok, ahol tökéletes screenshotokat látunk és tényleg minden fullextrásnak tűnik, azonban amikor azt saját tévénken nézzük, akkor az első kameraforgatásnál betöredezik a kép, aztán amikor már 5-6 ellenfél van a képen olyan szintű fps-esés következik be, hogy játszhatatlan a gyönyörű játék. Itt is a screenshot vagy allókép alapján kellene eldönteni?

Mert a fenti képeken van két fal, ami közelről nézve nem teljesen éles, attól még millió más látványelem van a játékban, ami kiemeli a tömegből, de hisz ezekről írtam a cikkben.

Garantálom, hogy ha előben kipróbálod nem lesz időd a pixeleket számolgatni... =D
(persze abba is bele lehetne kötni, hogy miért csak 720p!?)
124. ColdHand  Szerkesztő
2009.06.15. 19:02:31
LV22
Válasz 123. ceu üzenetére:
Ahogy nézzük.
...a többit képzeld hozzá.
123. ceu
2009.06.15. 18:40:41
LV9
Válasz 122. ColdHand üzenetére:
magam is felfigyeltem a dologra, aztán jobban megvizsgálva az értékelődobozt megértettem: nem a grafika kapott kiemelkedőt, hanem a látványosság.
nem ugyanaz.
122. ColdHand  Szerkesztő
2009.06.15. 17:40:05
LV22
Érdekes, láthatóan pixelesek a textúrák (pl. jobb oszlop 6. kép) és a grafika mégis kiemelkedő. Máskor meg csili-vili minden és átlagost, vagy jót kap...
Nem kötekedés képen, csak szemet szúrt.
...a többit képzeld hozzá.
121. ceu
2009.06.15. 10:30:03
LV9
Válasz 105. CountofHell üzenetére:
ebben a stílusban két játékot ismerek csupán: az Obliviont és a Witchert. mindkettő a szívem csücske, odavagyok értük, pedig az Obliviontól eleinte ódzkodtam. de a harc egyiknél sem volt ennyire középpontban.
ki kellene próbálnom ezt a Demon's Soults-t. valószínűleg imádnám. de azért kissé tartok tőle.
120. xetron  PlayStation.Community tag
2009.06.14. 14:27:17
LV20
Válasz 89. GaBi üzenetére:
én is azt a napot ,hogy végre írsz nekem egy normális választ végre ...:)
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
119. Exinor  Velociraptor
2009.06.14. 10:12:19
LV11
Válasz 118. GTfan üzenetére:
Atlus U.S.A., Inc have confirm that they will be bring Demon Soul to the US this fall.

Ez szerint idén ősszel
SKILL: Low◄╣═══════▓═╠►High
118. GTfan
2009.06.14. 09:20:28
LV12
Válasz 117. Exinor üzenetére:
Usa megjelenés mikorra várható?
117. Exinor  Velociraptor
2009.06.14. 08:44:20
LV11
Válasz 116. GTfan üzenetére:
Nem, eddig csak ázsiában van, gondolom a platinumosok onnan hozatják be

Érdekelne a játék, de megvárnám legalább az USA megjelenést
SKILL: Low◄╣═══════▓═╠►High
116. GTfan
2009.06.13. 23:18:32
LV12
Egyedül csak a platinumshopba találtam meg
Se 576,se überkonzol
Ennyire új ez a játék még?
115. magszim
2009.06.12. 23:52:40
LV6
Nem volt még olyan anyag, amiben a zene nem hülyített volna meg.
Te is játszol velem, én is játszom veled.
114. Makker
2009.06.12. 21:31:42
LV5
En is megrendeltem magamnak. Nagyon megtetszett a jätek. most mär csak 2 hetet kell rä varni. De szarul hangzik :-c
Online gaming will return BEFOREMay 31st 2055
113. GTfan
2009.06.12. 20:27:02
LV12
Sztem Elderscroll feelingje van
Tévedek?
112. Lucsy  PlayStation.Community tag
2009.06.12. 11:49:40
LV12
Teszt elolvasása után úgy döntöttem, hogy nagy eséllyel beszerzem. El kezdett érdekelni a játék.
nagy volt a pofam, elnezest kerek
111. Nasrael  PlayStation.Community tag
2009.06.12. 09:13:59
LV1
Nemtudom miért (de tényleg X) ,de nekem bejön ez a game :D
"Im a wild card not a hero"
110. Reita  PlayStation.Community tag
2009.06.12. 00:14:23
LV17
Vagy az is lehet hogy minden értékelés jogos, csak engem hagynak hidegen, mert bennem nem mozgat meg semmit az adott játék.

( ilyen volt nálam a SH Homecoming én legjobb esetben egy jóindulatú "láttambenneajószándékot" 8-asra értékelném Közepes / vagy maximum jó grafikai értékeléssel, a Bionic Commando nálam egy 8 pontos "átlagos" / --> a jobbak közül / cucc, ami átcsusszan a jó játékok sorába, és az inFamous-ról is hasonlóan tudnék vélekedni. )
109. Reita  PlayStation.Community tag
2009.06.12. 00:09:18
LV17
Válasz 91. kluft üzenetére:
Jogos. Igazából nekem az a "világfájdalmam" fő forrása, hogy szerintem (!!! - / itt a "szerintem"-en van a hangsúly ) sok olyan játék kapott magasabb értékelést, ami nem érdemelte meg. De ez legyen az én hülyeségem. Szeretek nyávogni :P Lehet túl szigorúan veszem ezt az egész értékelés témát.

Amúgy nekem alapból felejtős, mert nem kedvelem az ilyen stílusú játékokat.
108. Barneyzero  PlayStation.Community tag
2009.06.11. 23:41:14
LV11
Hű ez elég jól hangzik, de inkább megvárom azt az USA verziót.
Jó lett a teszt, meghozta a kedvemet ehhez a játékhoz!
107. ENKI  PlayStation.Community tag
2009.06.11. 23:28:57
LV2
Nekem legjobban a borító tetszik. Hüen passzol a játék nehézségéhez.
Make war not Love
106. kryss777  PlayStation.Community tag
2009.06.11. 23:11:57
LV7
105. CountofHell  PlayStation.Community tag
2009.06.11. 22:19:24
LV15
Válasz 104. ceu üzenetére:
Ha szeretnél kapni egy jó történetet is egy Rpg-ben, akkor ezt nem merném ajánlani.
A hangulatot az adja meg, hogy a központban egyetlen karakter van, azt tápolod, sokkal jobban tudsz vele azonosulni mint egy J-Rpg-ben ( pl. Final Fantasy ). Ezért van annyira jó hangulata, mert csak egy harcosra koncentrálsz, nincs senki aki segítsen ha alapból nézzük a dolgokat. Legalábbis nem lehet segítségre számítani, csak bizonyos helyzetekben.
A J-Rpg-kkel ellentétben még az is egy nagy különbség, hogy itt minden valós időben zajlik, szóval gyorsan kell cselekedni, nincs idő gondolkozni harc alatt, számít az ügyesség nem is kicsit.
Ami még fontos, hogy szupererős harcost nem tudsz létrehozni akinek a szupertámadásával mindent és mindenkit egy gombnyomással le tudnál győzni ( pl. Squall Lionheart támadása FFVIII ), hanem örülsz ha túléled a játékot. Ettől még tudhat hatékonyan gyilkolni a harcosod, de lehet, hogy pl. nagyon sérülékeny lesz a varázslatokra, ami ismét csak más taktikázást igényel. Éppen ezért minden egyes build, azaz képzés amit te adsz meg a saját harcosodnak más-más taktikával kell, hogy harcoljon.
PSN - CountofHell_HUN
104. ceu
2009.06.11. 21:41:20
LV9
Huhh, hát lehet egy hangulata a cuccnak, teljesen magam előtt láttam a játékot, amíg olvastam a tesztet, és tetszett.

Bár megmondom őszintén, én valami egészen másra számítottam.
Most nem tudom egyértelműen eldönteni, biztosan szükségem van-e erre.
Kissé bátortalanít, hogy az egyébként sem kis terjedelmű cikk java részt a harcról szól. A mellékelt képek zömén harcok, dungeon-ök. Egyértelmű pozitívum, hogy taktikázni kell, gondolkodni kell, de aggaszt, hogy túl nagy a hangsúly a csatákon.
Eltévedtem, lehet? Vagy pont jó helyen járok, csak nem tudok róla?
103. Drivolis  Felséges Úrnő
2009.06.11. 20:32:27
LV23
Hisz ez az én világom! :'D
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
102. kowaru  PlayStation.Community tag
2009.06.11. 19:21:27
LV1
Imádom a fantasy-t, annál is jobban a dark fantasy-t!
APPLIED ANTI-GRAVITY RESEARCH
101. Noname21  PlayStation.Community tag
2009.06.11. 18:54:50
LV13
Nem vagyok oda szerepjátékokért de ez nagyon jónak tűnik.
100. CountofHell  PlayStation.Community tag
2009.06.11. 17:56:50
LV15
Válasz 99. barnoca üzenetére:
A borítóra gondoltam , igen.
PSN - CountofHell_HUN
99. barnoca  PlayStation.Community tag
2009.06.11. 16:15:51
LV18
Válasz 32. CountofHell üzenetére:
A doboza vagy a játék maga?
98. CountofHell  PlayStation.Community tag
2009.06.11. 16:11:30
LV15
Válasz 97. barnoca üzenetére:
Az , hogy soká jön. Talán év végén. De még bejegyezve sincsen.
Mivel lesz USA verzió, tuti, hogy EU-s is lesz.
PSN - CountofHell_HUN
97. barnoca  PlayStation.Community tag
2009.06.11. 16:09:33
LV18
Válasz 94. CountofHell üzenetére:
Mi szól az EU-s verzió megvârâsa ellen?
A vàrakozàson kívül.
96. martin  Főszerkesztő
2009.06.11. 14:43:08
LV27
Válasz 85. GaBi üzenetére:
Gondolhatod mennyit.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
95. martin  Főszerkesztő
2009.06.11. 14:42:32
LV27
Ma beszéltem a Platinummal, úgy tűnik megoldódik a vámprobléma, és jövő héten megkapják a szállítmányt. Még egy kis türelmet kérnek.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
94. CountofHell  PlayStation.Community tag
2009.06.11. 14:39:07
LV15
Nem érdemes sokat várni mert van még eBay-en belőle, csak vigyázzatok, hogy az angolt ( English, Asian version ) kell megvenni.
Most vettem meg én is, eléggé lent van az amerikai dollár, a játék PayPal-al 13.700 Ft. volt.
A februári premierkor azért hagytam ki mert akkor egyszerre rendeltem meg elég sok játékot : Killzone 2, Resident Evil 5, Silent Hill Homecoming, Street Fighter IV. Szóval akkor az úgy egyszerre elég volt sőt. De most már bepótoltam.
Inkább most mint év vége felé amikor kijön az európai verzió is.
PSN - CountofHell_HUN
1 / 3 oldal
‹‹  ‹  1  2  3    ››
DEMON'S SOULS
From Software / Atlus
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Egyedi ötletek, majdnem minden tekintetben kiemelkedő, innovatív online mód, szinte tökéletes!
Negatívum
A hangok minőségén és zenék hosszúságán javíthattak volna, helyenként problémás a kamerakezelés

MARTIN BELESZÓL
Ez a játék egy csoda! Bámulatosan komoly benne a látvány, egyszerűen elképesztő a szavatossága és a lehetőségek tárháza is kimeríthetetlen, hála a számtalan felszerelésnek és változatos kasztoknak. Egyedül a nehézségi fok az, ami az átlagjátékost el fogja rettenteni, mert talán nem túlzás azt mondani, hogy ennél nehezebb game jelenleg nincs a PS3 piacon. (Szerintem ebből az USA verzában vissza fognak venni.) Én azonnal megvásároltam, mert kihagyhatatlan hardcore cuccnak tartom.