PlayStation.Community

2016.03.17. 17:28 Kedvcsináló
10 hozzászólás
Szerző: Binder
Értékeld a cikket!
A Techland nem viccelt. Ez tényleg brutális lett!

A Dying Light "alapjáték" PlayStation 4-es változatáról jó egy évvel ezelőtt Foxhound kolléga írt egy kiváló tesztet. Ott kiemelte, hogy ez a game szép és hatalmas, sőt, még a coop is kiváló benne. Ezáltal a játék már tökéletes szórakozást tudott nyújtani Harran városában, két kissé különböző, egy kül- és egy belvárosi térképen. Viszont én valahogy mindig is jobban szerettem a nyílt terepet, az erdőt, mezőt, hegyvidéket, minden nyitott világú játékban. Most eljött az én időm!

A teszt témájául szolgáló Dying Light: The Following kiegészítő tartalom fejlesztése közben már egy kis áremeléssel borzolták a kedélyeket készítői, mivel a munkálatok előrehaladtával úgy gondolták, ez a szoftver túlnőtt az egyszerű DLC fogalmán. Ezen sokan felháborodtak, ugyanis az első verzió szerint az eredetileg €15-s The Followingot tartalmazta volna a Season Pass, ami akkor került €20-ba. Végül ez csak a DLC ára lett, az SP pedig €30-ra változott.
Megmondom őszintén, tökéletesen megértem őket. Ez most nem lehúzás. Ez a DLC megér minden fillért. Több, mint 30 órányi féktelen mókát tartogat annak, aki beleveti magát a vidéki élet gyötrelmes mindennapjaiba.
Az alapjátéktól totálisan elválasztva, a főmenüből indíthatjuk a The Followingot. A mentés-file viszont fizikailag ugyanaz lesz, ugyanis a karakterfejlődés és a skill-fa közös. Tehát, ha az alapjátékban fejlődök 1 szintet, azt a Followingban is megkapom, és fordítva.
A DLC-vel együtt, pontosabban picit korábban már, kapott az alapjáték is néhány extra dolgot. Elsőként ezekre térnék ki.
A grafikai tuning sokak számára észrevehetetlen volt, de talán ők túl sokat vártak ettől az amúgy is gyönyörű játéktól. Sajnos a fix 60fps-t végül nem kaptuk meg, viszont stabilabb és szebb lett az egész látvány. Újdonság még, hogy kikapcsolható a szemcsés filmeffekt és kaptunk több szűrőt is, amit élőben tudunk alkalmazni a képen.
Emellett érkezett egy új nehézségi fokozat, a Nightmare. Itt sokkal több az ellenfél, sűrűbben érnek minket atrocitások, a fegyvereink gyorsabban kopnak, a zombik nehezebben halnak, hosszabbak és veszélyesebbek az éjszakák. Ja, és a képességeik is "fáradnak". Persze itt több XT-t kapunk, ha sikerül életben maradni.

Újdonságként kaptunk egy új Legend nevezetű skill-fát. Összesen 250-es szintig fejleszthető, amihez 800.000.000XP-t kell összegyűjtenünk. Tíz egyedi ruhát tudunk itt megnyitni.
A fő különbség a sima Survival skill-fához képest, hogy itt akár az egész szintet is elbukhatjuk egy halállal, ami itt már akár több millió XP is lehet! Kellemetlen. Főleg, hogy hiába jön az éjszaka. A Survival skill esetében itt külön kezelte a program az éjjel szerzett pontokat, és ha meghaltunk, csak azt nullázta. A Legend esetében ez egy kalapban van, így halál esetén mindent elbukunk. Viszont a pontok bármikor újraoszthatóak a skill-fán belül.
Aki már végigjátszotta az alapjátékot, megélte a karakterfejlődést. Nos, nekik elég mellbevágó lesz a Legend skill-fa, ugyanis ez minden képességünket az eredetire, vagy annál is gyengébbre butítja vissza, hiába van már minden más skill maxon! Azt el sem tudom képzelni, milyen lehet most az elejéről kezdeni a játékot így. A fullos karaktereinkkel, maxos fegyverekkel pánikszerűen menekültünk a mezei zombik elől, mert 4-5 pofontól a földre rogytunk, nekik meg meg sem kottyantak a több ezer pontos kaszák. Ráadásul a sikítva-ordibálva közlekedő izgága támadók az invázió kikapcsolása esetén is ellepik a várost, ha kell, ha nem. Eddig csak akkor támadtak, ha nagy zajt csaptunk, robbantottunk, vagy lövöldöztünk. Most fél tucat ilyen srác mászkál folyamatosan és a világ végére is utánunk jönnek. Konkrétan a menüt is csak biztonságos házban tudtam előhozni, ha craftolni akartam, ugyanis egy csendes sikátorban sem voltunk biztonságban, mert a tetőről potyogtak ránk a zombik. Hihetetlen volt!

A fegyverek vásárlásakor végre látjuk, hogy hogyan néz ki az adott kasza, vagy kalapács. Ez szuper újítás, ám sajnos az eladásnál, vagy saját fegyvereink rendezgetésénél ez már nem érhető el. És, ha már fegyverek: újra balanszolták azokat is, így végre egy shoti hasznos társunk lehet, mert eredetileg semmire nem volt jó. Most már rendesen sebez, ahogy a többi lőfegyver is.
Kaptunk továbbá újfajta zombikat is, a nagy még nagyobb lett, és a nagynál is van sokkal nagyobb. A GOLIATH egy mérhetetlenül nagy behemót. Igazán félelmetes dög.
Ezen felül fejlődött a mesterséges intelligencia is. Az alap karakteranimáció is részletesebb lett.
THE FOLLOWING

No, de térjünk ki magára a DLC-re. A vidéki terület hatalmas! Nagyobb, mint az alapjáték két térképe együtt. Erre szükség is van, hiszen itt már nem csak gyalogosan, hanem autókkal is közlekedhetünk. A játék elején lopunk egy kis buggy-t, ami utána a legfőbb segítőnk lesz.
Eleinte nem lesz gyorsabb a gyalogos/csáklyás közlekedésnél, viszont fejleszthető, mind külsőleg, mind mechanikusan. Kapott egy saját skill-fát is, mely az autó használatával, az azzal való ölésekkel fejlődik, méghozzá viszonylag gyorsan. A szántóföldeken igazán érdemes lesz autózni a rettentő zombihordák közé hajtva. De ha lerobbanunk, végünk...

Végre értelmet kapott a sok elhagyott autó is. Mindent át kell kutatnunk. Eddig csak a csomagtartót tudtuk kifeszegetni pár csokiért, most visznot már minden autóból alkatrészeket és benzint szedhetünk ki. Igen. Benzint. Ugyanis kisautónkat néha meg is kell tankolni. Az alkatrészekkel tuningolni és javítani tudjuk az autót, ugyanis egyrészt ugyanúgy fejleszthető, mit a fegyverek, másrészt ugyanúgy kopik is.
Fejleszthető továbbá a külső, ami komolyabb védelmet jelent, pl. fémtüskéket, UV lámpát, tüzet, gránátot, vagy áramot is rakhatunk masinánkra. Ezeket akár távolról is irányíthatjuk. Rakhatunk bele nitrót is. Ja, egy jó tanács: a tűzzel vigyázzatok, ugyanis az üzemanyagot használja!
Eldugott helyeken találhatunk festékes flakonokat, melyekkel egyedi festéseket nyithatunk meg a verdánkra. A beltérbe kis bólogató zombit, vagy játékbeli karaktert is pakolhatunk.
Az autó irányítása amúgy nagyon jól sikerült. Finom és pontos, meglepően jól vezethető.
A buggy amúgy kétszemélyes! Aki hátra bepattan, az mögöttünk ül, a bukókeret biztonságában, de a bal analóg felfelé tolásával fel is állhat és onnan oszthatja az áldást menet közben. Éjjel a kijelzők pirosan világítanak, nagyon hangulatos így menekülni a minket üldöző vadászok elől.
A biztonságos házaknál találunk egy rádió adóvevőt, ezzel oda tudjuk hívni az autónkat. Ez eléggé hasznos.
Kaptunk a vidéki mókához új fegyvereket is. Köztük sima íjat, hatlövetű revolvert és egy nyílpuskát. Utóbbit egy 6 szintes, küldetésekkel fejleszthető skill-csík után nyithatunk meg.
A városban zombitrófeákat gyűjthettünk, itt autós trófeákat találunk, továbbá a challenge-ekről sem kell lemondanunk. A parkour mókákat itt autóversenyekre cserélték.

A történet elég jól fel lett építve, nekem a befejezés is sokkal jobban tetszett, mint az alapjátéké. Itt rengeteg barlangot kell felfedezni, vagy épp megtisztítani, rejtélyek után kutatni, vagy épp csak megoldani a víz- vagy áramellátást. Számomra a fő és a mellékküldetések is megfelelően változatosak voltak. A környezet lenyűgözően szép!
A küldetések sokszor fognak minket a térkép egyik pontjáról a legtávolabbira invitálni, majd a több kilométeres túra után vissza. Hogy ez mennyire zavaró, azt majd eldönti mindenki maga, én kifejezetten élveztem a bóklászást.
Ennek és a sok mellékküldetésnek, gyűjthető dolognak köszönhetően, szigorúan a sztorira koncentrálva, nekünk több mint 30 óra volt co-opban, HARD-on végigtolni a DLC-t, amit nem is igazán neveznék annak. Ez önálló játékként is megállja a helyét! Minden elismerésem a Techlandnek. Ezt a tartalmat nagyon összepakolták. Apróbb grafikai anomáliák vannak ugyan, de számunkra észrevehetetlennek tűntek, ritkán találkoztunk egy egymáson átlógó vagy vibráló textúrával. Figyelmünket leginkább a brutálisan sok zombi és a hatalmas nyitott terület fogja lekötni, ugyanis itt a kemény legények is hamar bajba kerülhetnek, hisz sokszor nincs hová bújni.

Két dolog zavart picit. Az egyik, hogy a térkép óriási, de nincs Fast Travel. Bár ez érthető, mert úgy értelmét veszítené a jármű használata. Az autózás viszont amellett, hogy mókás, a kötelező belső nézet miatt néha zavaróan szűk látóteret biztosít. Sokszor fogunk beakadni egy fába vagy betonkerítésbe, ilyenkor jó lett volna külsőből tolni.
A másik, hogy elkelt volna egy GPS, ugyanis vezetés közben sokfelé figyelek, a kis térképen pedig alig látni, mi merre van. Így sokszor eltévedtem. Hasznos, ha ketten megyünk egy autóban, ekkor a másik ember navigál. No, meg maga a térkép is túl van zsúfolva kicsit. Jól jött volna néha egy szűrés, hogy mit mutasson és mit ne, mert jelenleg a játék vége felé, átláthatatlanná válik a sok ikontól, amik egymást fedik.

Összességében tehát egy tökéletes kiegészítőt kapunk a pénzünkért, nem kevés tartalommal. A fejlesztők is meglepődtek, mennyire jó volt az anyag fogadtatása és megígérték, hogy az év végéig lesz még egy meglepetés. Várjuk sok szeretettel!
Nyugodt szívvel ajánlom a stílus és a játék kedvelőinek ezt a DLC-t. Sőt: beszerzése kötelező!

(A szoftvert partnerünk, a Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Megvásárolható a PlayStation Store-on, ára 5990Ft. A DLC-t tartalmazó, teljes Enhanced Edition 17990Ft.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
10. Binder  Drift & Photo
2016.03.18. 16:15:55
LV22
Válasz 9. Tiger27 üzenetére:
Persze...csak kell hozzá egy másik PS4 is...:D
Nincs osztott képernyő ha erre gondolsz.
9. Tiger27  PlayStation.Community tag
2016.03.18. 16:12:23
LV1
Ezt co-opban lehet barátnővel közösen 2 joystick-al tolni? :))
8. Binder  Drift & Photo
2016.03.18. 14:14:54
LV22
Én is vártam vele egy évet...eredetileg a Following érkezésekor szerettük volna megvenni Hatrix komámmal együtt (mármint külön külön...) és együtt akartuk végigtolni...de egyzerűen nem bírtuk...egy hónapja belevetettük magunkat és rohadt jó volt az alap is...ez a Following meg...ááá...kiváló...30 órás "DLC"...mindenhez ilyet adnának, kajak egy szavam nem lenne és boldogan fizetnék érte...
7. Binder  Drift & Photo
2016.03.18. 14:12:40
LV22
Válasz 5. jabulani üzenetére:
No problem skacok...mire hozzájuttok, még olcsóbb lesz...:D
Szal csak jól jártok...az élmény ugyanolyan ütős lesz fél év mulva is. :)
6. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2016.03.18. 10:04:47
LV9
már nagyon régóta szemezek ezzeél a játékkal, de még most is annyi pótolnivaló van, hogy még mindig várat magára.
PSN ID: LaXiKa_hun
5. jabulani  MINDENHATÓ
2016.03.18. 08:38:49
LV21
+1
Csak be kéne szerezni ezt a cuccost! Az a baj meghalni nincs időm és itt van mindjárt a jó idő, az meg a pontyoké. ÁÁÁÁÁ
Mikor lesz erre időm bassza meg :(


A teszt fasza volt! :)
One Shot-One kill. No luck,Just skill
4. Binder  Drift & Photo
2016.03.17. 18:54:00
LV22
Válasz 3. DanielBiG üzenetére:
Én arra leszek kiváncsi, hogy mi lesz az a kis meglepi amit év végére igértek. :)
3. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.03.17. 17:51:50
LV5
+1
Válasz 2. Binder üzenetére:
Igenis Mester! Iszom szavaid :)
Az biztos, hogy a Dying Light egy brutálisan jó zombis cucc lett, bele sem merek gondolni, hogy milyen lenne a 2. rész, feltéve ha lesz ilyen (de miért ne lenne).
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
2. Binder  Drift & Photo
2016.03.17. 17:47:27
LV22
+2
Válasz 1. DanielBiG üzenetére:
Köszönöm...Te most koncentrálj a Divisionra...az is egy időrabló játék...facsard ki, aztán jöhet ez...ez nekünk eddig 130 órába van...fősztori és a Foillowing...de a karanténzónákba még bele se szagoltam, Bozak-ba sem jártam csak futólag, és még tegnap maradt pár mellékküldi...szóval ebbe is belerakhatsz 150órát úgy, hogy észre sem veszed.
Nagyon örülök hogy tegap sikerült befejezni...a vége annyira epikus és maradandó, hogy utoljára ehhez hasonló befejezést talán a Hitman Blood Money-nál éltem meg. Az mai napig megmaradt.
1. DanielBiG  PlayStation.Community tag
2016.03.17. 17:39:22
LV5
+1
Remek teszt lett Binder úr :)
Sajna fogalmam sincsen időhiány végett mikor indulok neki a DLC-nek... De egyszer eljutok oda is.
Ghost Recon WILDLANDS Magyar Közössége
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Mozi - Volt egyszer egy... Hollywood
2019.08.20. 12:31 Cool-Túra
18 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Hollywoodi (rém)álom.
Everybody's Golf VR (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.20. 12:19 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Akkor sem megyek ki a szabadba golfozni!
Blast Zone! Tournament (PS4, PSN)
2019.08.16. 09:15 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: GrayFox
A lemásolt házifeladat esete.
Songbird Symphony (PS4, PSN)
2019.08.15. 12:01 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
"Hajnalonta engemet / gerle-galamb költöget"
Mozi - Halálos iramban: Hobbs & Shaw
2019.08.15. 11:48 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A macsó kopasz bácsik visszatértek.
Attack of the Earthlings (PS4, PSN)
2019.08.14. 11:30 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: HTB
A vadkapitalizmus túlkapásai.
Wolfenstein: Cyberpilot (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.12. 20:19 PlayStation Network
14 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Cyber-langweilig.
Etherborn (PS4, PSN)
2019.08.11. 23:41 PSC egyperces
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Délutáni fejtörő.
Toki (PS4, PSN)
2019.08.10. 20:07 PlayStation Network
6 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Retro majomkodás.
Képregény - Megtorló: Végszó
2019.08.09. 19:00 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Egy utolsó megtorlás.