PlayStation.Community

2015.10.20. 20:33 Kedvcsináló
11 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Értékeld a cikket!
Öreg vas, új kígyó + MGO.

Az idei év egyik nagy akció-durranása kétségkívül a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. A játék megjelenése óta eltelt bő egy hónap rengeteg élményt, véleményt, ellenvéleményt és spekulálást váltott ki a játékosok körében. A PS3 élménybeszámolóm keretében szeretném ezeket is kicsit kifejteni, mivel a befejezetlen játéktól kezdve a kimaradt fejezetig mindenféle történet napvilágot látott már. A PS3 verzióval nagyjából 15 órát játszottam, ami véleményem szerint a PS4-es TESZT után elegendő a technológiai háttér összehasonlításához, hisz eltérés főként csak itt lesz a két átirat között.

Akik esetlegesen játszottak az MGSV: Ground Zeroes előző generációs változatával, sok újdonságot nem fognak tapasztalni. A legnagyobb különbség a két masina között továbbra is a felére csökkent képkockák száma, azaz legjobb esetben is 30fps-ről beszélhetünk. Azért is emelném ki, hogy "legjobb esetben", mert nagyobb tömegharcoknál, mozgalmasabb bázisokon és lokációkon előfordulhat pillanatnyi framerate drop. A zavaró tényezők köze tartoznak ezen felül a folyamatosan betöltődő tereptárgyak, ez főként az afrikai pályarészekre igaz, Afganisztán sivár, sivatagos helyszíneinek esetében ez nem feltétlen szembetűnő. Problémát ez leginkább akkor jelenthet, mikor egy adott ellenfelet, vagy ellenfeleket nem tölt be azonnal a játék, lévén, hogy túl messze vannak. A látótáv is jócskán korlátozás alá került, bár ez a játékmenet szempontjából nekem nem okozott gondot, de érdemes észben tartani, ha esetleg mindkét változattal játszana valaki. A töltési idők minimális mértékben hosszabbak, azonban nem tartanak sokkal tovább, mint a nextgen kiadásban.
Ezen különbségeket leszámítva, az élmény gyakorlatilag ugyan az, mint PS4-en, a játék továbbra is gyönyörűen fest, az ember néhol elcsodálkozik, hogy préselték ezt ki az előző generációs gépből!
Időközben befutott a játékhoz egy update, ami jó néhány újdonságot hozzáad az eddigiekhez. Némely kifejleszthető felszerelésünk maximum szintje 6-ról 7-re nőtt (elviekben 9-ig fog bővülni, tehát várható a jövőben még frissítés), a megszerezhető GMP pontjaink mostantól nincsenek 5 millió maximumra korlátozva, illetve a bázistámadós/védős FOB mód is kibővült. Mostantól lehetőség nyílik FOB Eventek abszolválására, amelyek gyakorlatilag tovább fogjak gördíteni a történetet (több jel is utal egy eddig ismeretlen harmadik fejezetre), ha minden igaz. Az első ilyenben egy, a sztoriból megismert mellékszereplő bázisát tudjuk kifosztani. Érdekessége ennek az eventnek, hogy nem kell válaszcsapástól félnünk az online FOB-vel ellenben, itt tulajdonképp' „büntetlenül” garázdálkodhatunk.

Metal Gear Online PS4 / PS3

Újdonság ezen felül a valós online játékmód, azaz a Metal Gear Online bevezetése. A játék csapatokon alapuló, online versus móka.
A harmadik Metal Gear Online annak ellenére, hogy még gyerekcipőben tipeg, nagyon ígéretesnek indul. Fontos kiemelnem, hogy a „Tactical Team Operations” szlogen a cím alatt nem csak dísznek lett odabiggyesztve: a játék igazán akkor ragyog, ha ismerősökkel, állandó kontaktban játsszuk.

Az MGO három lehetséges classt kínál.
Az Enforcer közelharci, lövöldözős, sok golyót kibírós, aki folyamatosan a frontvonalon harcol, Walker Geareket lovagolva, robbantgatva, golyózáport zúdítva az ellentétes csapatra.
Ezzel szemben az Infiltrator az osonást kedvelők számára lett kitalálva, ugyanis hatékonyan tudunk vele lopakodni, időnként láthatatlanná válni. Az ellenségre váratlanul csaphatunk le, csapdákat helyezhetünk el, és úgy ritkíthatjuk a másik csapatot, hogy azt sem tudták, mi érte őket.
A harmadik típus, a Scout, mint taktikai segéd vesz részt a mókában. Messziről, gyorsan képes megjelölni társai számára az ellenséget, vagy adott esetben távcsöves puskával fedezni őket és beavatkozni a melegebb helyzeteknél.
A három class tökéletesen kiegészíti egymást, és másokkal együttműködve zseniális taktikai megmozdulásokat lehet véghezvinni.
A három játékmód más játékokból már ismerős lehet, de az összeshez tartozik egy kis csavar.
A Bounty Hunter egy klasszikus Team Deathmatch, ahol a lényeg, hogy az ellenség „ticketjeit” 0-ra redukáljuk. (Vagy ha időkorlátos a mérkőzés, kevesebb legyen a száma a miénknél az idő leteltekor.) A trükkös dolgok ott kezdődnek, hogy akárhányszor valaki megöl egy ellenséget, a „bounty” értéke megnő 1-gyel. Ha egy bountyval rendelkező tagot ki tudunk lufizni a mindenki által szeretett Fulton segítségével, a bountynak megfelelő értékű ticket kerül át a mi oldalunkra. Egy Fulton akció pedig visszaállítja a bounty értékünket, óvva a kellemetlen helyzetektől. Gyakorlati példával illusztrálva: ha megölünk 15 embert, akkor 15-ös bountynk van. Amíg ki nem Fultonozunk valakit, ez az érték csak nőni fog az elkövetkező ölésekkel. Azonban, ha minket Fultonoznak ki, akkor 15 pontot veszít a csapatunk, és 15-öt nyer az ellenfél. Ezt okosan kihasználva a legkilátástalanabb eseteknél is megfordíthatjuk a mérkőzés állását.
A Cloak and Dagger során két körre oszlik a mérkőzés: az első során az egyik csapat a védő, a másik a támadó; majd fordítva. A támadók feladata, hogy az ellenség területéről megszerezze az Adatlemezeket (Data Disc), majd leszállítsa saját bázisán található kijelölt helyek egyikére. A védelmezőké természetese az, hogy ezt megakadályozzák. A védekezők halálos fegyverekkel rendelkeznek, a támadók csak altató lövedékekkel. Ebben az esetben nincs respawn: ha valakit megölnek/kifultonoznak, akkor a kör során már csak nézőként lehet jelen. A támadók állandóan láthatatlanok, ha csak ki nem szúrja valamelyiküket az ellenség: ekkor mindenki egy ideig látható lesz. Ebben az esetben is, csapdák intelligens elhelyezésével és megtévesztő taktikákkal túl lehet járni a másik team eszén.
A harmadik játékmód a Comm Control. Itt szintén támadókra és védőkre oszlanak a játékosok két kör alatt. A támadók feladata, hogy három stratégiai pont elfoglalásával „letöltsék az adatokat”. Minél több pontot birtokolnak, annál gyorsabban történik az adattöltés. A védőké pedig az, hogy ezt megakadályozzák a pontok visszafoglalásával. Ha letelik az idő, és az adatokat nem töltötték le, akkor a védők nyernek.

Az irányítás gyakorlatilag teljesen megegyezik a The Phantom Pain irányításával, ami nagyon hasznos, hisz nem kell átszokni egy új kezeléshez. Rengeteg játékmeneti jellemző is átkerült: ha elkapjuk az ellenséget, és kifaggatjuk, elmondja, hol vannak a társai; míg távcsővel megjelölt játékosok mások számára is láthatóvá válnak.
Érdekes elem a „buddy link”: ha két játékos köteléket alakít ki, akkor egyfajta hasznos szimbiózisban képesek játszani. Ha társunk céloz valakire, az ideiglenesen láthatóvá válik számunkra is, így segíthetünk neki. Ahogy telik az idő, töltődik egy sáv, ami a felénél lehetővé teszi, hogy buddynk helyszínére teremjünk respawn esetén; ha pedig megtelik, odateleportálhatunk a másikhoz.
A mérkőzésekben való részvétel Gear Pointokkal (GP) jutalmaz, melyet beválthatunk mindenféle, csupán díszként szolgáló ruhadarabra. A meccs során nyújtott teljesítményünk pedig tapasztalat pontokat ad (XP), mely egy idő után szintlépéshez vezet. Ahogy fejlődünk, új fegyverek és képességek érhetők el, tovább fokozva a személyre szabhatóságot. Egy idő után új karaktert is kreálhatunk (maximum 3-ig), így mindenkinek lehetősége nyílik mindhárom class aktív használatára.
A jelenleg 5 választható pályák között visszatér a Ground Zeroes-ból ismert Camp Omega egy módosított változata is. A „rush mode” kiválasztásával a játszható térség kisebbre korlátozódik, ezzel gyakoribbá téve az ellenséges csapattal való találkozásokat.
Ami kifejezetten izgalmas, hogy – ha előre beállítjuk -, akkor a csapatból véletlenszerűen valaki Snake lehet, vagy Ocelot (annak függvényében, hogy melyik csapatban játszunk). Snake képes kilőni robotkezét, míg Ocelot dupla revolvereinek golyóit a falról is lepattinthatja a rejtőzködő játékosok kiiktatásához.

A matchmakinggel akadnak problémák, de ha már összejön egy mérkőzés, onnantól kezdve a játékosokon múlik, hogy minőségi multiplayer élményt faragjanak belőle. Minden eszköz a mi kezünkben van, és egyedül rajtunk múlik, hogy mit hozunk ki ebből az egészből. Ha ravaszul és rátermetten játszik az ember, egy példátlan és egyedi játékélményben lehet része.
A teljes képet nézve, az MGSV a frissítést követően csak még tartalmasabb, még ambiciózusabb lett. Aki esetleg egyelőre csak az előző generációs masinán tudná tolni, annak sem kell eltántorodnia a beszerzésétől, hisz a hardver okozta kompromisszumok mellett is remek játékot kapunk. Ha még egy ideig a jó öreg hármast nyúzod, szerezd be bátran, garantált kalandban lesz részed!

(A játék PS3 verzióját partnerünk, a PlayON.hu biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából a linkre bökve rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
11. zola0306  SonsOfSaRock
2015.10.25. 00:37:11
LV16
Válasz 9. ufonauta üzenetére:
RDR is ott volt! ;)
"Nem isten az ami ilyennek teremtett!"
10. Matichku  PlayStation.Community tag
2015.10.24. 20:09:14
LV14
PS3-on játszom és semmi gondom nincs vele. Se a játékkal se a kinézetével nincs baj.
Töltési idővel kapcsolatban annyi észrevételem van, hogy offline gyorsabb mint online. Nem vészes a dolog.
Nil Satis Nisi Optimum
9. ufonauta  PlayStation.Community tag
2015.10.22. 00:26:05
LV15
Válasz 7. mentoloshypo üzenetére:
Azért killzone 2-3 se hagyd ki ps3 érából annak is ott volt grafikája rendesen .
8. G-men  PlayStation.Community tag
2015.10.21. 21:44:50
LV11
Én élvezem ugyan úgy ps3-on, még addig nem olvasom el az online-ról szóló részt. Mert még először a főszállal akarok végezni.
SicKLy SaVaGe
7. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2015.10.21. 16:11:15
LV28
Válasz 3. soliduss üzenetére:
Szerencsére volt egy TLoU meg GTA 5 az utolsó évben ami megmutatta a többi kiadónak, hogy "gyerekek, valahogy így kellene csinálni"
6. soliduss  A Krónikás
2015.10.21. 11:06:34
LV25
Válasz 5. pepe üzenetére:
Nincs már több.... szerintem ez a max... 10 év telt el azóta... 10 év... bakker.
5. pepe  PlayStation.Community tag
2015.10.21. 09:20:50
LV1
...PS3 Power, van ott még craft, csak hát ugye, na meg igen a cikk faintos lett......:)
4. vbalazs  PlayStation.Community tag
2015.10.21. 08:49:00
LV3
+2
Válasz 3. soliduss üzenetére:
Így van ahogy mondod. Meg az is a többi cég szégyene, hogy ha egy 10 éves hardverre ilyet össze lehet hozni, akkor a 2 éves, 10x erősebb ps4-re miért nem tudnak ennél sokkal szebbet csinálni.
3. soliduss  A Krónikás
2015.10.21. 08:43:12
LV25
Válasz 1. vbalazs üzenetére:
Ez a fox engine erénye.... meg a többi cég szégyene ,hogy az utolsó 2-3 ps3 évben egyre hanyatlott a grafika... főleg az ea-nél.
2. VictorVance  Szerkesztő
2015.10.21. 08:12:50
LV18
Láttam èlőben a PS3-as verziót, csak ámultam hogy ezt most így hogy... bitang szèp és semmi szégyenkeznivalója nincs annak aki csak erre tudja beszerezni.
Örülünk?
1. vbalazs  PlayStation.Community tag
2015.10.21. 07:21:58
LV3
Durva hogy alig van különbség grafikában. Pedig egy majdnem 10 éves gépről beszélünk. Nagyon gyenge lesz ez generáció hosszútávon...
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Mozi - Volt egyszer egy... Hollywood
2019.08.20. 12:31 Cool-Túra
7 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Hollywoodi (rém)álom.
Everybody's Golf VR (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.20. 12:19 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Akkor sem megyek ki a szabadba golfozni!
Blast Zone! Tournament (PS4, PSN)
2019.08.16. 09:15 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: GrayFox
A lemásolt házifeladat esete.
Songbird Symphony (PS4, PSN)
2019.08.15. 12:01 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
"Hajnalonta engemet / gerle-galamb költöget"
Mozi - Halálos iramban: Hobbs & Shaw
2019.08.15. 11:48 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A macsó kopasz bácsik visszatértek.
Attack of the Earthlings (PS4, PSN)
2019.08.14. 11:30 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: HTB
A vadkapitalizmus túlkapásai.
Wolfenstein: Cyberpilot (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.12. 20:19 PlayStation Network
14 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Cyber-langweilig.
Etherborn (PS4, PSN)
2019.08.11. 23:41 PSC egyperces
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Délutáni fejtörő.
Toki (PS4, PSN)
2019.08.10. 20:07 PlayStation Network
6 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Retro majomkodás.
Képregény - Megtorló: Végszó
2019.08.09. 19:00 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Egy utolsó megtorlás.