PlayStation.Community

2015.10.01. 10:50 PlayStation Network
10 hozzászólás
Értékeld a cikket!
Szivárványkakis videoteszttel fűszerezve!

Hol is kezdhetném… Egy kisfiú meztelenül – többek közt – kakakupacokat, legyeket és fura lényeket lő a könnyeivel, miközben az anyukája meg akarja ölni egy késsel. Ez elsőre nagyon bizarrnak hangzik. Másodikra, meg harmadikra is. Sőt, még mindig az. Ettől függetlenül egy nagyon szórakoztató, mély, és átgondolt játék a The Binding of Isaac - Rebirth.

A Super Meat Boy-ról (is) híres Edmund McMillen elmezavara ez, ami eredetileg, mint PC-s flash-játék látott napvilágot. Konzolos debütálásig rengeteg csiszoláson, grafikai változtatáson esett át, majd a megjelent kiegészítőkkel együtt dobták ki PlayStation 4-re és Vitára. (A Nintendo viszont nem engedte megjelenését 3DS-re a témája miatt.)
A minimális történetet a rengeteg szimbolika, utalás és sejtetés egészíti ki, vagy egészítheti ki, ha az ember szeretne többet belelátni. A The Binding of Isaac azonban nem a történetmesélésében emelkedik ki.
Az alapsztorit a firkaszerű összefoglalóból ismerhetjük meg a játék elején: Isaac édesanyjával éldegél távol, egy domb tetején, keresztény-televízión nevelkedve. Anyucihoz egyszer az Úr szól, felhívva figyelmét a tisztátlan életmódra, mely Isaac feláldozásában kulminálódna (innen a cím: The Binding of Isaac – Izsák feláldozása). De Isaac elbújik a szobájában, majd egy rejtett csapóajtón keresztül a pincébe menekül. Itt kezdődik a móka.

Ebben a remek kis Zelda és roguelike keverékben Isaac-kel egyre mélyebbre próbálunk jutni a ház alatti pince- és barlangrendszerben, míg próbáljuk legyőzni a bizarr, torz és undorító ellenségeket. Mumpszos gyermekektől kezdve fütyörésző kakákon át a szimpla legyekig mindenféle szerzet próbál véget vetni életünknek. A főgonoszok is hasonló undorfaktorral rendelkeznek: vizelő óriásbébik; férges hústömbök; és többet nem is szeretnék felhozni.

A játék rendszere roppant egyszerű, de annál mélyebb. Karakterünket a bal joystickkal mozgatjuk, a jobbal pedig könnyeit lőjük ki. Teremről teremre – á lá Zelda – járva irtjuk a monstrumokat, hogy megtaláljuk a főgonoszt. Ha legyőzzük, kapunk érte jutalmat, majd haladhatunk egyre mélyebbre. Ezen kívül bombákat is lerakhatunk; valamint van minden szinten kulccsal nyitható bolt és „aranyszoba” új eszközzel. A különleges szobákhoz pénzt és kulcsot az ellenségektől is szerezhetünk, vagy csak úgy rájuk lelhetünk.

A tárgyakat két kategóriába sorolhatjuk: a passzívak alapvetően módosítják a képességeinket, az aktiválhatóakat pedig felhasználásuk után egy ideig nem használhatjuk. Passzív például Anyu magas sarkúja, amitől Isaac messzebbre tudja lőni könnyeit; az övtől pedig gyorsabban szalad; míg kiskutyájának levágott feje pedig nagyobb könnylövedékeket eredményez. Aktív lehet a homokóra, ami lelassítja az időt; Anya parókája pókokat idéz meg; Belial démoni könyve vörös, erősebb könnyeket eredményez; a Bibliával egy ideig repülhetünk. Igazából a felsorolás nagyon sokáig eltartana, de a játékélmény egyik szerves eleme, hogy mindenki maga fedezze fel és ismerje ki a különböző tárgyakat. Leginkább Isaac sanyarú sorsú életéből származnak; vagy a kereszténység vallási jelképei, eszközei – de minél kevesebbet elmélkedik rajta az ember, annál nyugodtabb lesz a lelki világa. Ezek mind egy meggyötört testű és elméjű gyermek életének részét képzik, és emberfeletti erőket tulajdoníthat hétköznapi eszközöknek.
A játék frissességét és a roguelike elemeket a véletlenszerűsége adja. Ha Isaac – vagy a megnyitható (bibliai nevű) játszható karakterek egyike – meghal, a játékot újra kell kezdeni. Minden emelet szobakiosztása, a benn található szörnyek, a főgonoszok, a boltokban és „aranyszobáknak” található tárgyak randomizáltak. Továbbá, bizonyos cselekedetekkel, célok teljesítésével újabb tárgyakat nyithatunk meg a pincében. Ezek nem automatikusan lesznek elérhetőek, hanem megtalálhatóvá válnak. Lehet megnyitni dolgokat tucatnyi kő felrobbantásával; bizonyos főgonoszok legyőzésével; és így tovább. Mindig van mire vadászni, van mit keresni, van hova eljutni.

A játék egyszeri lejátszása újabb főgonoszokat, lehetőségeket nyit meg. A különböző karakterekkel való végigjátszás is. Apropó, a többiek. Isaac-en kívül minden karakter bizonyos eszközökkel indul, és jellegzetességeik is különböznek. De az egésznek olyan a hangulata, mintha mindegyik Isaac lenne, „csak úgy csinál, mintha”. Magdolna gyengébb, de sok élete van, és automatikusan egy gyógyító eszközzel indul. Júdás pont, hogy kevés élettel rendelkezik, de már a kezdetektől fogva igen erős. Mind más-más taktikát igényel, a „hard mód” pedig egy újabb kihívás, ha már kiapadtak a lehetőségek.
Folyamatosan találni új dolgokat, új ellenségeket, és új főgonoszokat. Bár a játék hihetetlenül nehéz, és a fent említett permanens halál ezen nem sokat segít; eszméletlenül leköti az embert, és jutalmazza az ügyeseket. Azonban a végigjátszás szinte egyenlő a halállal: bár megnyithatunk valami újat. És az egyszerű grafika tökéletesen megfelel a célnak. Kifejező, és hangulatos, remekül ötvözi a brutális, torz elemeket a gyermeki világszemlélettel. Mintha felülről néznénk bele egy dobozba, ahol Isaac rettegve küzd életéért. Az ellenségek pusztulásuk után vérfoltokat hagynak maguk után; szerencsétlen Isaac néha bevizel, és a termek így mocskos „csataterekké” alakulnak. Minden egyes megtalált dolog valamilyen formában megjelenik a karakteren, így a Sátán legifjabb fattyától kezdve egy nemi identitászavarral küzdő hat évesen át bárhogy kinézhetünk. Parókák, sminkek, daganatok, gemkapcsok, gyufák – mind helyet talál kis hősünkön.
Kimagasló a zene és a hangeffektek is. Az alapdallam pörgősebbé válik csaták esetén, főgonoszoknál pedig mintha angyalok és démonok feszülnének egymásnak egy epikus küzdelemben. Mindezt fűszerezi az általános gyereksírás, nyöszörgés, hörgés, fröcsögés, loccsanás-toccsanás és egyéb idegtépő, gyomorforgató hangok.

A normális meneten kívül különféle „challenge” pályák előre meghatározott felszerelés mellett igénylik a végigjátszást, ami egy újabb csavar a jól bevált formulán. Plusz, még helyben, ketten is lehet játszani vele: az eredeti játékos élete egy részét feláldozva nyújt lehetőséget a második játékosnak bekapcsolódni egy lebegő kisbaba formájában.

A The Binding of Isaac nem való mindenkinek, már a témájából kiindulva sem. Nagyon nehéz, a terep pedig gyakran válik egy kaotikus bullet hellé. Idegtépő lehet az utolsó bossnál elpatkolni, majd újrakezdeni nulláról. A legapróbb pixelig morbid és groteszk alkotás pedig a legdurvábbakhoz szokottakból is kicsalhat egy „Úristen, mi volt ez?”-t. De aki esélyt ad neki, egy nagyon szórakoztató, elmés, jól kidolgozott játékba vág bele, amit a random faktor szinte megunhatatlanná tesz – mindig lesz miért visszajönni. Minden egyes menet eltér az előzőtől, ami folyamatosan új taktikákat és kiélezett reflexeket igényel.

Egyszerre bájos és rémisztő; szerethető és undorító. Olyan, mint amikor az ember valami nagyon brutálisat, vagy taszítót lát – de nem tudja elfordítani a tekintetét. Vonz vissza, újra, be a pincébe, át a barlangokon, a sötétségen át, zokogva, egyedül. Minden újabb főgonosz vagy ellenfél után úgy érezhetjük, hogy ennél durvább már nincs. Aztán mégis. És újra.

/MolonLave/

Kiadó: Sony
Fejlesztő: Nicalis
Megjelenés: 2014.11.04.
Ár: £11.99/€14.99/4590Ft
Játékosok száma: 2 (PS4), 1 (PSV)
Kép: 720p
Demo: Nincs
Méret: 499MB (PS4), 345MB (PSV)
Web: http://bindingofisaac.com/
PSN feltöltőkártya: https://www.konzolokszervize.hu/
Jesus videoteszt
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
10. nfl45  PlayStation.Community tag
2015.10.04. 22:11:19
LV1
+1
Amikor lenyomok 7-8 menetet egymásután akkor nekem is kell kbb 10 perc pihi. De szerintem kurva nagy játék :D
Ugass mint egy csirke
9. Drivolis  Felséges Úrnő
2015.10.04. 08:19:24
LV23
Válasz 8. jime üzenetére:
Nekem kicsit sok. :D
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
8. jime  non-alcoholic
2015.10.03. 11:36:43
LV29
állat, nekem ez nagyon tetszik :D
"wake up, you're dead!"
7. REDALERT99  Uncharted 2 Veterán
2015.10.02. 12:28:06
LV7
XD vicces jatek.
Undorito meg szar, de nem rossz concept. PS2-n lehet el is ment volna, de akkoriba még igényesebb volt az ipar. Nagyon nehez, ha ki akarja vki szedni a platinat.
Elnézve, h milyen plus-os okádékok jonnek ez AAA INDIÁN.
PSN ID(UK): Redalert99 -==#1HUN in U2==-
6. street5daniel  PlayStation.Community tag
2015.10.02. 10:25:57
LV4
Ezt a SZart.
Bearanyozhatjuk a szart attól még az szar marad!!!
5. Nova  vas Normandy
2015.10.01. 22:37:46
LV14
Gusztustalan, de rohadt jó kis játék.
" I'm my own worst enemy "
4. PSti  PlayStation.Community tag
2015.10.01. 22:12:51
LV5
Elhiszem, hogy sokak számára a "szar" a művészet, de szerintem undorító az egész játék ahogy van. Amikor jött PS pluszba kipróbáltam, de nem kellett volna.
3. shadow87hun  intruder
2015.10.01. 17:22:38
LV2
PSplusszos ajánlattal leszedtem még kábé egy éve, de szerintem nem fogom soha letörölni.
"You're a legend in the eyes of those who live...
2. Onimushaman  Szerkesztő
2015.10.01. 13:05:25
LV24
+1
Válasz 1. Lara üzenetére:
Ha ha. :D
señor
1. Lara  beauty junkie
2015.10.01. 11:59:02
LV26
+1
Láttam, hogy videoteszt. És néztem a második vidit és hirtelen azt hittem, hogy Ti vetkőztetek le, a PSC stáb. Mondom ejha, bevállalós teszt. :D :)
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
NEED FOR SPEED HEAT (PLAYSTATION 4)
2019.11.18. 16:11 Játékteszt
1 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Következményektől mentes száguldás éjjel-nappal egy kihalt városban.
Wreckfest: Drive Hard. Die Last. (PS4, PSN)
2019.11.17. 00:31 PlayStation Network
8 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Régi idők roncsderbije.
Super Cane Magic ZERO (PS4, PSN)
2019.11.15. 09:20 PlayStation Network
10 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
A kutyafáját!
Képregény - Rozsomák: X Fegyver
2019.11.14. 19:24 Comix
4 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Emberarcú szörnyetegek.
ReadySet Heroes (PS4, PSN)
2019.11.13. 10:25 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Nem mind arany, ami Sony.
CALL OF DUTY: MODERN WARFARE (PS4)
2019.11.11. 11:11 Játékteszt
36 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Modern hadviselések koronázatlan királya.
Yooka-Laylee and the Impossible Lair
2019.11.09. 13:29 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Aztán nehogy beletörjön a fullánkod a nagy hancúrozás közepette.
JURASSIC WORLD EVOLUTION (PLAYSTATION 4)
2019.11.07. 12:51 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Őskövület.
Monster Jam: Steel Titans (PS4, PSN)
2019.11.07. 09:36 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: MrZ
Papírszörnyek.
Mozi - Terminátor: Sötét végzet
2019.11.05. 20:55 Cool-Túra
23 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Megrohadt (élő) szövet, elrozsdásodott fémváz.