.
 

PlayStation.Community

2015.09.21. 22:09 PlayStation Network
13 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Prison Break C64 módra.

A The Escapists egy nagyon egyszerűnek tűnő, de annál sokkal mélyebb, kis pixeles időmenedzsment szoftver. Az egyszemélyes Mouldy Toof Studios sikeres Kickstarter projektjét követően egy kreatív szimulációt hozott létre.

A game egyetlen célja megszökni a hat egyre komplexebb börtönből karakterünkkel, megtervezve és kivitelezve az akciót saját elképzelésünk szerint. A játék elején börtönt is választunk, majd elnevezzük figuránkat, és nyomás a dutyi. (Ha szeretnénk, módosíthatjuk is a külsejét saját szereplőnknek, valamint rabtársainknak és börtönőreinknek egyaránt.)
A minimális tutorial után bele is vághatunk börtön-hétköznapjainkba. Minden kóter rendelkezik saját időrenddel. Az első börtöné például a következő:
- 8:00-9:00 Reggeli sorakozó
- 9:00-10:00 Reggeli
- 10:00-12:00 Szabadidő
- 12:00-13:00 Ebéd
- 13:00-16:00 Munkaidő
- 16:00-17:00 Edzés
- 17:00-18:00 Zuhanyzás
- 18:00-19:00 Vacsora
- 19:00-22:00 Szabadidő
- 22:00-23:00 Esti sorakozó
- 23:00-8:00 Lámpaoltás

A képernyő jobb felső sarkában egy börtönőr ikon mellett egy szám mutatja, mennyire rágtak be ránk eddig őreink. Ha nem jelenünk meg időben, vagy kihagyjuk valamelyik eseményt, a szám növekszik; ha pedig engedelmesen éljük napjainkat, minden rendben van. A cél, hogy kisebb-nagyobb kockázatokat vállalva összeszedjük a szükséges eszközöket és meglépjünk.
A munkavállalással pénzt kereshetünk, amivel tippeket vásárolhatunk telefonon, vagy mindenféle tárgyat rab kollégáinktól; plusz hozzáférhetünk egyéb hasznos cuccokhoz is.
Belső társadalmunk viszonylag könnyen jellemezhető: állandóan három rabtól lehet vásárolni, valamint mindenki folyamatos feladatokat ajánl nekünk extra pénzért: elintézni egy másik rabot, hozni egy bizonyos tárgyat, stb. (Halál nincs a játékban, így ha bárkit „elintézünk”, később magához tér.) A feladatok teljesítésével megkedvelhetnek minket társaink, akiket egy bizonyos pont után megkérhetünk, hogy kövessenek és védjenek be minket.

Szereplőnk három stattal rendelkezik: erő, gyorsaság és intelligencia. Edzéskor és szabadidőkor fejleszthetjük nyugodtan őket. Erőnket súlyzózással gyarapíthatjuk, amitől több életünk lesz akció esetén; futópadon gyorsabbak lehetünk, fürgébbé téve mozdulatainkat; internetezéssel vagy könyvolvasással pedig intelligenciánk fejlődik, amitől komplexebb eszközöket hozhatunk létre és nehezebb munkákat vállalhatunk. Az erő és gyorsaság növelése az L2 és R2 igen fárasztó nyomogatásával történik, ami szerintem nem túl egészséges kontroller szempontjából, de egye fene. Az intelligencia az egyszerű „X aztán várunk” utat járja be. (Itt kereshettek volna egy arany középutat, hogy ne essen le az ujjunk a nap végére, de azért mégis csináljunk valamit, no de ez van.)

Az izgalmas rész azonban a játék „crafting” funkciója, amivel rengeteg dolgot hozhatunk létre: zokni plusz szappan egyenlő fegyver; kipárnázott börtönszerkó; papírmasé ál-szellőzőrács; műfaj; ásótákolmány, és így tovább. A különböző eszközök különböző módszereket biztosítanak a szökéshez, és pár minimális tippen kívül a játék semmit sem segít. Ha az ember vevő rá, nagyon szórakoztató kitapasztalni lehetőségeinket, kipróbálva miből mit lehet csinálni, és mit hogyan használni. Akik jobban szeretik, ha a játék vezeti a kezüket, azok sajnos csalódni fognak. A The Escapists emiatt nagyon nehéz tud lenni, de annál jobb érzés amikor végre sikerül a szökés. Viszont sok dologra csak bukás árán jöhetünk rá, ami frusztráló lehet kezdetekben, mikor még minden új és friss.
Én például barkácsoltam egy ásót, betettem egy takarókba csavart a párnát az ágyamba elterelésként, és a szekrényem alatt ástam alagutat. Mikor végeztem, vagy elfáradtam (ugyanis elfogyhat az energiánk ilyen esetekben, valamint edzés és netezés közben), rátettem a szekrényt, és senki nem gyanított semmit. Csak sajnos mikor az esti sorakozó spontán razziaáldozatának egyike én voltam, a szekrényembe dugott ásó lebuktatott, így ülhettem három napot a magánzárkában. Ekkor fejtettem meg, hogy a piros nevű eszközök tilosak, és ha megtalálják, ciki van. Kínomban – mivel már helyi királlyá gyúrtam ki magam – fogtam egy falon élezett fogkefebökőt, és kibunyóztam magam a fogságból. Na, de természetesen nem mindig ilyen egyszerű.
Ha megszöktünk mindenhonnan, mindig vissza lehet menni újrapróbálkozni, de ezen felül csak a trófeavadászoknak nyújt feladatokat a játék. Nincsenek megnyitható dolgok, extra, elrejtett finomságok. Igazából célokat magunknak tűzhetünk ki: megszökni ennyi idő alatt, egyszer sem lebukni, jóba lenni mindenkivel – kinek mihez van kedve.
De ettől függetlenül egy nagyon ötletes, szórakoztató game, mely igényel türelmet és kreatív gondolkodást, és szinte megköveteli a merészséget és ravaszságot: hogy megpróbáljunk dolgokat, még akkor is, ha tudjuk, hogy rossz vége lesz. Mert hát ugye erről szól a börtönszökés: a kockázatról.

Kiadó: Team17 Digital Ltd.
Fejlesztő: Mouldy Toof Studios
Megjelenés: 2015.05.29.
Ár: €17.99/5490Ft (jelenleg 30% kedvezménnyel 09.24-ig: 3843Ft)
Játékosok száma: 1
Kép: 720p,1080i,1080p
Demo: Nincs
Méret: 119MB
Web: http://escapistgame.com/
PSN feltöltőkártya: Konzolok Szervize
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
13. TnT  PlayStation.Community tag
2015.09.26. 13:05:26
LV6
Válasz 12. REDALERT99 üzenetére:
Pont ezt mondom, azért mert retró, nem lehet egyből elkönyvelni mocsoknak, meg rossznak. Azzal a gondolatmenettel maximálisan egyetértek, hogy nem az ilyen játékokért vesz az ember PS4-et (én sem), és az is igaz, hogy látványosan sok indie jön az új gépre, de igenis van nem kevés olyan retrójáték, ami grafikaliag elavultnak mondható, de játékélményben odacsap, mint pl a korábban is írt You must build a boat.

A fejlesztőket is kár lecsírázni, ők csináltak egy játékot, amiről ők azt gondolják, hogy eladható, te pedig vagy megveszed, vagy nem, azért, mert nem a leghájtekebb grafikával készítették, még egyáltalán nem törvényszerű, hogy rossz szakemberek. Ha így lenne, nem hódítana lassan 20 éve a South Park, nem kapott volna 5 Oscart a Némafilmes, etc.
Nothing is true, everything is permitted :P
12. REDALERT99  Uncharted 2 Veterán
2015.09.26. 12:13:00
LV7
Válasz 11. TnT üzenetére:
Inkább maradjunk annyiba, hogy retronak akarják eladni, mert nagy jatekot ezek a csíra studiok csak videoba lattak. Inkább ne lennének.
Annyi mocsok van, mint PC-n lassan. Lassan indulhat a sorozat YT-n. Rossz PS4 játékok.
PSN ID(UK): Redalert99 -==#1HUN in U2==-
11. TnT  PlayStation.Community tag
2015.09.23. 21:18:28
LV6
Válasz 10. ufonauta üzenetére:
Szerintem próbálj meg ezen túljutni, én sem vagyok feltétlen híve a retrónak PS4-en, de értek már kellemes meglepetések.
Nothing is true, everything is permitted :P
10. ufonauta  PlayStation.Community tag
2015.09.23. 00:41:50
LV15
Válasz 8. TnT üzenetére:
Hát nem tudom ,nem tetszik ez a semmilyen kinézet . Akkor tudnám magam elképzelni ilyennel esetleg ha vonaton vagy buszon szarrá unnom az agyam és előkapnám telon . De akkor is inkább aludnék szerintem XD
9. ufonauta  PlayStation.Community tag
2015.09.23. 00:38:36
LV15
Válasz 7. noozi üzenetére:
Én és fájnöl fántázi XD
8. TnT  PlayStation.Community tag
2015.09.22. 21:09:53
LV6
Válasz 3. ufonauta üzenetére:
Pedig biztos jó, én nemrég iPad-en a You must build a boat-ba raktam bele pár órát, nem lehetett abbahagyni, pedig még bénább grafikája volt ennél.
Nothing is true, everything is permitted :P
7. noozi  PlayStation.Community tag
2015.09.22. 21:00:23
LV17
Válasz 3. ufonauta üzenetére:
final fantasy 6 sem esetleg?
PSN ID; No_Ozi_
6. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2015.09.22. 18:46:10
LV2
Válasz 5. REDALERT99 üzenetére:
Stabil bizony :) Kiválóan futott a játék!
5. REDALERT99  Uncharted 2 Veterán
2015.09.22. 18:05:25
LV7
Legalább stabil az a 1080p/60? Ilyen fény/árnyék effect mellett nehezen akarom elhinni.
PSN ID(UK): Redalert99 -==#1HUN in U2==-
4. Onimushaman  Szerkesztő
2015.09.22. 18:00:59
LV24
+1
Válasz 3. ufonauta üzenetére:
Legalább őszinte vagy.
señor
3. ufonauta  PlayStation.Community tag
2015.09.22. 17:53:33
LV15
Válasz 1. martin üzenetére:
Én azt sajnálom nem ebben korban nőttem fel mint ti ,és ezért abszolút nem tudom ezt pixelhalmazt értékelni.
2. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2015.09.22. 14:45:01
LV2
Válasz 1. martin üzenetére:
Ha jól tudom, a szintén C64-es Skool Daze is inspirációul szolgált! Az igazi klasszikusok hatását a mai napig érezni!
1. martin  Főszerkesztő
2015.09.21. 22:11:53
LV27
+4
E játék "eredetije" egy zseniális game, a C64-es (is) The Great Escape. Fájóan nehezen kezelte a gép technikailag, de annyira hihetetlenül lebilincselő volt, hogy arra nincs szó. Kár, hogy ilyen komoly cuccokat ma már csak elvétve csinálnak AAA-minőségben...
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Elmélkedő - Mi lesz a Death Stranding nagy titka?
2019.01.27. 12:00 PlayStation.Community
17 hozzászólás
Szerző: martin
ÉN aszt TUDOM, ilyen gokartos izé lessz.
1979 Revolution: Black Friday (PS4, PSN)
2019.01.20. 12:56 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Szocio-politikai doku-játék.
Silent Hill - A láthatatlan epizódok
2019.01.19. 08:54 Különvélemény
15 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Hiányzó tébolyok.
The Midnight Sanctuary (PS4, PSVR, PSN)
2019.01.18. 09:50 Komment
0 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Szellemekkel suttogó.
YIIK: A Postmodern RPG (PS4, PSV, PSN)
2019.01.17. 16:42 PlayStation Network
6 hozzászólás
Szerző: martin
Posztmodern számítástechnikai műalkotás.
Warhammer: Vermintide II (PS4, PSN)
2019.01.17. 13:44 Játékteszt
8 hozzászólás
Szerző: Sanada
Patkányirtás csatabárddal.
Leap of Fate (PS4, PSN)
2019.01.17. 09:58 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Andras_01
Életem értékes értelme.
Mozi - Űrdongó
2019.01.16. 08:34 Cool-Túra
9 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A Transformers-film, amire vártál - majdnem.
EARTH DEFENSE FORCE 5 (PLAYSTATION 4)
2019.01.15. 09:51 Játékteszt
3 hozzászólás
Szerző: eszg_
Egy (repülő csészealjnyi) bogár élete... és halála.
Mothergunship (PS4, PSN)
2019.01.15. 09:38 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Modernkori fegyverkovács.