PlayStation.Community

2015.08.20. 21:24 Kedvcsináló
52 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Értékeld a cikket!
Összefoglalás az eddigi trailerek fényében. *AKTUÁLIS*

Bujkáló Fantomok vs. Gyémánt Kutyák

A szeptember elsején megjelenő Metal Gear Solid V: The Phantom Pain kétségkívül az év egyik legnagyobb durranása lesz. A játék számtalan trailert és gameplay videót kapott már a 2012-es bejelentése óta, amelyek kuszábbnál-kuszább képsorokkal igyekeztek elnyerni a nagyérdemű tetszését. Most, hogy közeleg a megjelenés, ideje tiszta vizet önteni a pohárba, hisz a game legnagyobb erőssége gyakorlatilag sokak számára a vásárlástól leginkább eltántorító ok is: egy koherens, több epizódból álló történet része, sőt annak gyakorlatilag közepe. A kapocs, ami összeköti Solid Snake (MG1, 2, MGS1, 2, 4) és Naked Snake/Big Boss (MGS 3, Portable Ops, Peace Walker) történetet, választ ad sok kérdésre.
Aki egészen az MGS1-től, de legalább az MGS3-tól követi és számon tartja az eseményeket, annak sok gondja nem lehet, ám rengeteg laikust ismerek, akiknek tetszik a játékmenet, de például a legutóbbi, E3 2015 alkalmából megjelent sztori trailerből nem sokat értettek. Snake, Big Boss, Zero, Diamond Dogs, Patrióták, mivan?
Az összes felvonás történetét nem tudnám ekkora terjedelemben kivesézni, nem is lehetne, hisz komplex sztorik ezek saját magukban is, ám egy érdemi összefoglalót Naked Snake, azaz Big Boss életéből mindenképp érdemes tartani, hiszen a The Phantom Pain az ő története. Egész pontosan ez által értjük meg, hogy az 1964-ben (MGS3) megismert hős hogyan válik 1995-re (MG1) a világot fenyegető szörnyeteggé. Abban az esetben, ha még nem játszottál a Big Boss-saga epizódjaival, csak saját felelősségre folytasd az olvasást: rengeteg, a sztori szempontjából kulcsfontosságú részletet fog tartalmazni a gyorstalpaló. Ha biztos vagy benne, hogy nem tudod, vagy nem akarod végigjátszani ezeket a játékokat, akkor melegen ajánlom az átfutását. Ellenben, ha tisztában vagy az eseményekkel, ugorj nyugodtan a trailer-összefoglalókhoz.

A sztori kronológiailag az MGS3 idejében, 1964-ben kezdődik, az ekkor Naked Snake kódnévre keresztelt ügynököt a Zero őrnagy parancsnoksága alatt operáló titkos FOX egység tagjaként az orosz érdekeltségű Tselinoyarsk területén lévő dzsungelbe küldik, hogy kiszabadítson egy Sokolov nevű tudóst, aki egy, a Hidegháború hatalmi viszonyainak eldöntésére alkalmas fegyveren dolgozik. Ez a fegyver a Shagohod nevű rakéta meghajtású tank, amely a világ bármely pontjáról képes atomtámadásra. A feladat egyszerű: kihozni Sokolovot, mielőtt a fegyver elkészül. A küldetés ugyan egyszemélyes és természetesen teljes diszkréciót igényel, azonban hősünk nincs teljesen egyedül: Zero és a támogatócsapat rádión tartják vele a kapcsolatot. A csapat ragjai: Para-Medic, a bájos doktornő, Sigint, a technikai zseni és The Boss, a nő, aki győzelemre vezette a szövetségeseket a II. Világháborúban. Ő egyben Snake egykori, rég nem látott mentora, aki egy évtizeden át tanította és képezte ki főszereplőnket. Előbbiek a küldetés irányító központjául szolgáló repülőről, míg The Boss tőlük külön, egy tengeralattjáróról segíti Snake-et információkkal.
Sokolov megtalálását követően a tudós elárulja Snake-nek, hogy fogva tartói – a Volgin parancsnok vezette orosz csapatok – nélküle nem tudják befejezni a Shagohodot, ezért minél előbb kereket kell oldjanak. A küldetés ennek ellenére kudarcba fullad. Snake az Ocelot őrnagy által vezetett orosz GRU egységet és magát Ocelotot meg tudja fékezni, azonban váratlanul feltűnik egykori tanítója, The Boss, Volgin kíséretében. Boss átad neki egy Davy Crocket fegyvert, ami egy miniatűr atomtöltet kilövésére képes, majd bejelenti: átáll a szovjetek oldalára, Sokolovot pedig magával viszi. Snake megpróbál megküzdeni tanítójával, ám az könnyedén felülkerekedik rajta, ledobja egy hídról, majd csatlakozik egykori egységéhez, a Cobra Unithoz. Tetejébe a dolgoknak, Volgin az amerikai gyártmányú Davy Crockettel elpusztítja Sokolov egykori kutatóintézetét, ezzel gyanúba keverve az Egyesült Államokat. Mission Failed.
Snake egy hét múlva visszatér a küldetés helyszínére, más lehetősége nincs is, ugyanis a FOX egységet vádolják a küldetés sikertelenségéért. Feladata ezúttal Sokolov megmentése mellett Volgin, a Cobra egység és The Boss elintézése, véglegesen. Ezúttal segítséget is kap: egy NSA kódfeltörő páros egyik tagja, ADAM, beférkőzött Volgin soraiba és értékes infókkal tudja ellátni Snake-et. Ugyan ADAM nem jelenik meg, de egy EVA nevű kémhölgy, aki állítása szerint a páros másik fele, feltűnik a találkozóponton. Elmondása alapján ő épült be Volginhoz. Ezt követően együtt dolgoznak, Snake szép sorjában intézi el a legendás Cobra tagokat, eközben tudtára jut, hogy Volgin nem csak a Shagohod miatt veszélyes. Nála van a II. Világháborúban az USA, Oroszország és Kína által felhalmozott vagyon hollétét tartalmazó mikrofilm. Ezt a vagyont nem mások gyűjtöttek össze a tengelyhatalmak legyőzésének érdekében, mint az említett felek legbefolyásosabb emberei, a Filozófusok, így maga a vagyon is a "Filozófusok Hagyatéka" nevet viseli. Fontos ezen felül, hogy Snake találkozik Sokolov egyik riválisával, akinek a projektje elbukott a Shagohoddal szemben. Az úr egy Granin nevű tudós, aki egy olyan tankot talál ki, amely nem kerekeket használ, hanem lábakon állva képes közlekedni. Ugyan a találmányát nem tudta kamatoztatni, de elküldte a terveit egy barátjának Amerikába. Ez a gépezet lesz később a Metal Gear.
Snake rengeteg viszontagság árán behatol Groznij Grad erődítményébe, ahol Sokolovot fogva tartják, ám, mint kiderül, elkésett. A Shagohod elkészült, az egyetlen módja annak, hogy ne tudják felhasználni az oroszok, az az, hogy elpusztítják. Volgin és Boss is megérkeznek a helyszínre, harcképtelenné téve hősünket. Snake ezt követően fogságba esik, majd egy kínzás során (ahol Volgin valamiért azt hiszi, hogy Snake a Hagyatékot akarja megszerezni) egy orosz rulett során Ocelot által elveszti a jobbszemét. Minden akadály ellenére Snake sikeresen találkozik EVA-val és a tőle kapott C3 segítségével elindul felrobbantani a Shagohodot. A terv működőképesnek tűnik, ám Snake ismét szembe kerül ellenlábasaival. Ezúttal a menekülés nem opció, ugyanis EVA-t foglyul ejtették, miközben a Hagyaték után nyomozott. The Boss magára vállalja, hogy elintézi őt, miközben Snake és Volgin megküzdenek egymással. Ocelot, Snake iránti tiszteletből nem segít felettesének, sőt, gyakorlatilag Snake-nek drukkol. A harc kimenetele nem kérdéses, Volgin bármennyire is veszedelmes ellenlábas, Snake mellett nem rúghat labdába. EVA ezután megjelenik egy motor társaságban és elárulja Snake-nek, hogy The Boss elengedte őt. Örömük nem hosszú életű, ugyanis hiába robbantják fel a Shagohod-hangárt és a benne található üzemanyagtartályokat, a gépezet sértetlenül megúszta, ahogy Volgin is, aki maga vezeti a járművet. Hosszas üldözés után megküzdenek vele és megszabadulnak mind a géptől, mind a parancsnoktól.
A küldetés sikerességét követően Snake és EVA megindulnak egy közelben található tó felé, ahol egy hidroplán varja őket, amivel elmenekülhetnek. A parancsnok egységei ugyan üldözőbe veszik őket, de némi menekülés árán megérkeznek a célponthoz, ahol Snake-et az utolsó próbatétel várja, élete legnagyobb és legnehezebb kihívása. The Boss egy hatalmas virágmezőn vár rájuk, ahol, előbb a Davy Crocket segítségével elpusztítja Groznij Gradot, majd hosszú monológot tart a hűségről és bajtársiasságról, illetve arról, hogy egy újra egyesített világról álmodik, ahol nem versengenek és küzdenek egymással a népek. Snake természetesen győzedelmeskedik egykori mentora felett és nehéz szívvel ugyan, de megöli a nőt, miután az átadja neki a Hagyatékot tartalmazó mikrofilmet. Egy utolsó sorsdöntő bunyót követően Ocelottal már szabad is a hazaút, és a bravúros távozását megelőzően a két férfi egyfajta barátságot köt. Amerikába visszatérve EVA társaságban Snake megünnepli a sikeres küldetést és úgy tűnik, végre közel engedi magához a nőt.
Azonban semmi sem az, aminek látszik. EVA valójában a kínai Filozófusok képviselőinek ügynöke, akit a Hagyaték megszerzésének céljából küldtek Groznij Gradba. Ugyan meg kellett volna szabaduljon Snake-től, azonban képtelen volt rá, küldetését viszont teljesítette. Mielőtt meglépett volna azonban a hagyatékkal, hátrahagyott egy hangfelvételt a férfinak. Ezen elmondja, hogy a Boss valójában nem árulta el Amerikát, ugyanazon okból volt Volgin sorai közt, mint EVA. Az USA beépített ügynökeként a Hagyaték megszerzése volt a küldetése, ami kiválóan ment egészen addig, míg Volgin kilőtte az amerikai töltetet a szovjet kutatóközpontra. Ekkor a terv megváltozott, a szovjet követelésnek eleget téve, a teljes atomháború elkerülésének érdekében, az USA-ra hárult mind Volgin, mind elégtételként a Boss kiiktatása is. Ugyan a Boss tisztában volt azzal, hogy meg kell halnia, ám a küldetés célja mindenek felett állt, így önfeláldozásának köszönhetően az akció sikerrel járt.
Snake a teljes igazság tudatában megjelent az Ovális Irodában és kezet fogott az elnökkel, azonban a „Big Boss” kitüntetés, amit a Boss kiiktatásáért kapott, inkább teher volt neki, mintsem dicsőség. Snake a saját hazája által becsapva vonult ki a háborús bűnös hazaárulóként aposztrofált Boss sírjához, hogy tisztelegve búcsúzzon el egykori mentorától...
Eközben a KGB vezérigazgatója telefonon tárgyal egy férfival, aki nem más, mint Ocelot, aki tudatja az orosz titkosszolgálat fejével, hogy minden a terv szerint haladt és ugyan Groznij Grad elpusztult, de az akció mindenképp sikeresnek tudható. Azonban, miután végzett a hívással, kapcsolatba lépett a CIA vezérigazgatójával is, és felfedte valódi kilétét. Igazából ő ADAM, valójában ő szerezte meg a Hagyatékot és amit a kínaiak számára odadobtak, csak egy hamisítvány volt. Senki más nem tudott a szerepéről és sikerrel teli hangon jelentette ki: nemcsak, hogy a szovjetek megették a meséjét, még Granin terveit is megszerezte egy forradalmi új nukleáris fegyverhez. A CIA sikerrel járt. Ocelot ezt követően bontja a hívást.

A történet nagy részét ezzel le is tudtuk, az ezt követő két epizód, mint felvezetés szolgál az MGS világ pólusváltásához. A Portable Ops igazából annyiban fontos, hogy a végén található telefonhívásból kiderül, mire is szolgált az egész játék története.
A FOX egységet Snake távozása után 1971-ben fellázítják, hogy foglalják el a San Hiernymo félszigeten található szovjet bázist, ahol az első kísérleti Metal Geart, a RAXA-t és a hozzá tartozó nukleáris rakétákat tárolják. A játék során néhány régi-új karakter is felbukkan (pl. az MGS1-ben felbukkanó kiborg nindzsa, Gray Fox, még fiatal korában), ám minden történés egy színjáték része. Az egész lázadás célja az volt, hogy a CIA főhadiszállás atomrakétával való megfenyegetése által a vezető DCI a Filozófusok adatait tartalmazó fájlokkal megfutamodjon. Az egész akciót Zero tervelte ki, aki meg akarja szabadítani a világot a megmaradt Filozófusoktól. Célja egy új, apró, ám egységes szervezet létrehozása, amely a Boss akaratának eleget téve egyesítené a világot. Ocelotot ő irányítja a háttérből, aki megszerzi a Hagyatékot is a projekt finanszírozásához, azonban csak egy feltétellel segíti Zerót a tervében: ha Big Boss-t maguk mellé veszik és megalapítják a Patrióták szervezetét...

Az 1974-ben játszódó Peace Walker már egy komolyabb Snake-et mutat be. Tíz évvel a Boss halála után, a Patriótáktól elszakadva, Dél-Amerikában tevékenykedik saját magánhadseregét, a Militaires Sans Frontiéres-t (MSF) menedzselve. Társa, Kazuhira Miller (MGS1 Master Miller), aki a praktikus ügyeket intézi, két vendéget hoz a táborukba. A fiatal lányt, Paz Ortegát és a bionikus jobb karral rendelkező egyetemi tanárt, Ramón Galvezt. Galvez elmondása szerint Costa Rica területén egy amerikai különleges egység állomásozik es különböző katonai gyakorlatokat hajtanak végre. A professzor azt szeretné, ha a béke érdekében megszabadítanák a katonasággal nem rendelkező területet a titokzatos alakulattól. Snake természetesen nem most jött le a falvédőről, egyből leesik neki, hogy a professzor orosz érdekeltségű és nem hajlandó belemenni a dologba. Miller próbálja győzködni, hisz cserébe felajánlanak az MSF számára egy elhagyatott, offshore bázist, ahol le tudnának telepedni és bővíthetnék érdekeltségeiket. Snake ennek ellenére is hajthatatlan, azonban Galvez elővesz egy ütőkártyát: megmutat Snake-nek egy felvételt, amely nemrégiben készült és nem más, mint a Boss hangját lehet tisztán kivenni rajta. Kétségbeesve, Snake eleget tesz a kérésnek és elfogadja az ajánlatot.
A Peace Sentinels nevű szervezet, Hot Coldman, egykori CIA igazgató vezetésével valójában mesterséges intelligenciával operáló fegyverek kifejlesztésén fáradozik. Valódi céljuk, hogy a Huey Emmerich (későbbi MGS epizódokból ismert Hal „Otacon” Emmerich apja) által tervezett és a Dr. Strangelove készítette mesterséges intelligenciával (Mammal Pod) ellátott Peace Walker bevetésre kész állapotba kerüljön. A fegyver titka, hogy bármilyen atomtámadás esetén megfelelően tudjon mérlegelni és reagálni, minden emberi behatás nélkül. A tökéletes válaszfegyver, az elrettentés, mint deterrencia. Snake szépen lassan kezd a dolgok végére járni, időközben maga mellé állítva Hueyt (aki az összegyűjtött MI fegyverek alkatrészeiből készít Big Boss és szervezete számára egy Metal Geart) és néhány helybéli FSLN gerillát, köztük Amanda és Chico Valenciano Librét. Mint kiderül, Strangelove a Boss alapján mintázta a Mammal Podot, aki az egyetlen olyan ismert személy, aki habozás nélkül, a szituációnak megfelelően képes mérlegelni, a hang pedig, amit Snake hallott, innen ered. A bökkenő annyi, hogy Strangelove nincs tisztában a Boss halálának valódi körülményeivel, hiába ismerte őt személyesen. A Peace Walker mesterséges intelligenciája addig nem lehet tökéletes, míg nem derül ki, hogy a Boss áruló volt-e. Snake azonban nem működik közre és szépen lassan a végére jár az összeesküvésnek. Coldman és Galvez titokban megegyeztek, ám Galvez becsapja és lelövi őt, majd felfedi valódi kilétét: ő Vladimir Zadornov és a Peace Walkert fogja felhasználni arra, hogy bemocskolja és elpusztítsa Amerikát. Ezt ugyan sikerül megállítani, ám Coldman halála előtt egy visszafordíthatatlan folyamatot indít el, amelynek megállításához szükséges jelszót magával viszi a sírba. Az atom élesítve, így vagy a Peace Walker semmisül meg, vagy a világ.
Snake-nek ugyan a gépet nem sikerül elpusztítania, de végül nincs is rá szükség. Strangelove-nak igaza lett, a Boss MI inkább elpusztította önmagát, mintsem valótlan konfliktust generáljon. A helyzet rendeződik, Snake és társai visszatérnek a bázisra és szépen lassan megépül a ZEKE névre keresztelt Metal Gear, ami az MSF szervezet otthonául szolgáló Mother Base-t hivatott védelmezni. Snake végre elengedi a Boss emlékét és elkezdi a saját útját járni, mint Big Boss.
Azonban ez túl egyszerű befejezés lenne. Paz titokban egy kettős ügynök, aki a Pacifica Ocean kódnévre hallgat és a Zero által vezérelt, CIPHER nevű, teljes információkontrollt áhító szervezet tagja. Azért jött, hogy visszacsalogassa Snake-et Zero mellé, hogy a határok nélküli katonáival ők és a ZEKE legyenek a CIPHER serege. Paz ellopja a ZEKE-et és azzal száll szembe Snake-kel, miközben élesíti az atomfegyvert rajta, egyenesen az USA-t célba véve. Nagy nehézségek árán Snake legyőzi a Paz által irányított Metal Geart. A lány a vízbe zuhan, az atomfenyegetettség pedig megszűnik.
Snake és Miller ezután egy rövid beszélgetésbe elegyedik. Miller bevallja, hogy tudott Zadornov és Paz valódi kilétéről, de szükségük volt rájuk ahhoz, hogy fel tudják építeni mindazt, amijük van: egy hatalmas, független bázist, amely képes a seregük ellátására, valamint egy megfelelő, korszerű fegyvert, amely meg tudja ezt védelmezni. Snake ugyan nem ért teljesen egyet Millerrel, ám látja a rációt a férfi mondandójában. Snake ezt követően elmereng, hogy vajon ki lesz az első, aki a világ országai közül ellenségként tekinti majd őket, és szól Millernek, hogy szedje össze a katonákat. Ezután egy beszédet tart, amelyben megalapítja a Mother Base-en operáló Outer Heaven „államát”, ami otthon az összes katonának, nemtől, hazától és minden elkötelezettségtől függetlenül. Outer Heaven katonái nincsenek senkivel, a háborúkból és konfliktusokból élnek és ugyan eladják magukat és a szolgálatukat mások számára, nem lojálisak senki máshoz, csak saját magukhoz.
Természetesen a titkos beszélgetés ezúttal sem maradhat el. Millert halljuk konferálni egy titokzatos idegennel telefonon. Elmondja, hogy a másik fél számára ő se nem szövetséges, se nem barát. Beszél egy bizonyos angolai lokációról (lehetséges TPP afrikai helyszín), illetve rákérdez, hogy mi a helyzet a „fiakkal”. Ez nem másra vonatkozik, mint a Les Enfants Terribles projekt eredményeképp létrehozott Big Boss klónokra, akik a későbbi részekben feltűnnek. Miller visszakérdez, hogy „Máris kettő?” tehát borítékolható, hogy Liquid és Solid megszületett már (ezt a játékok végén megjelenő idővonal is megerősíti). Miller megnyugtatja a másik felet, hogyha van valami, ami rá tartozik, arról beszámol, majd a beszélgetés végén nevén szólítja partnerét, aki nem más, mint Zero...

A PW eseményeit az 1975-ben játszódó, a The Phantom Pain prológusaként szolgáló Ground Zeroes követi, amelyet most szándékosan nem taglalnám, hisz az V része. Annyit azért elárulok, hogy nem végződik happy enddel, nagyon nem. A fentebb leírtak tudatában bárki bátran nekiállhat a TPP-nek, úgyhogy a sztori igazán nem tántoríthat el a megértésétől!
Most, hogy ez tiszta, lássuk, mit mutatott eddig nekünk a rendezőzseni, Hideo Kojima, az MGSV-ből!
VGA 2012 Trailer – The Phantom Pain

A játék, amit a 2012-es VGA-n mutogattak, látszólag nem hasonlít egy Metal Gear Solidra sem. Egy nagyon sötét hangulatú bemutató, ami egy – Big Boss-ra kísértetiesen hasonlító – kórházi páciens körül forog. A kómából felébredve a főhős furábbnál-furább kalandokba keveredik bekötött fejű kísérőjének társaságában. A játék ránézésre is az azelőtt néhány hónappal bemutatott MGS Ground Zeroes-t hajtó Fox Engine-t használja, véletlenek pedig nincsenek. Nagyon sok mindent elsőre nem lehetett belőle leszűrni, bár annyi biztos, hogy annak tudatában, hogy ez az MGSV, egy dolgot leszögezhetünk: a játék bevezetőjéül szolgáló kórházi szegmenst nem véletlen imádják a néhány héttel ezelőtt rendezett preview esemény résztvevői. Sötét, nyomasztó, horror-játékba illő elemekkel, ahol nem tudni hol ér véget a valóság és hol kezdődik a beteg képzelgés. A trailer érdekessége, hogy létezik belőle egy másik verzió is, és ha ezen két videó hangsávjait egymásra vágjuk, megkapjuk az eredeti audiót és zenét!
GDC 2013 – Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Az első trailer, ami megerősíti, hogy a Phantom Pain valóban a MGS ötödik része és a Ground Zeroes folytatása. A trailer szintén egy kórházi jelenettel nyit, egész pontosan egy műtőben. Big Boss súlyos sérülésekkel fekszik a műtőasztalon, miközben orvosok küzdenek az életéért. Mellette Kazuhira Miller, szintén ramaty állapotban ordibál, hogy meg ne merjen halni. Ugyan sikerül az életmentő beavatkozás, de nem sikerült időben stabilizálni az állapotát, kómába esik. Ezt követően látunk jó néhány jelenetet a Ground Zeroes-ból, egy ellenséges egység megszállja és lerombolja a Mother Base-t, Snake pedig egy helikopterről próbálja menteni a menthetőt. Feltűnik a XOF alakulat, akiknek beláthatóan köszönhető a pusztítás, illetve vezetőjük a titokzatos Skull Face. Ezután rengeteg jelenet visszaköszön a VGA bemutatóból, bezárva a kört. A titokzatos beköltözött idegen, a protézissel ellátott Snake, a mindenkit lemészároló katonák és természetesen a rémálomszerű földöntúli jelenségek, mint pl. a lángoló alak, aki hasonlít Volginra, az MGS1 legendás ellenfelére, Psycho Mantis-re hasonlító gyermek, na meg a lángoló bálna, ami elnyel egy helikoptert. Az egész igen szürreális, amíg lóháton fel nem tűnik egy ismerős arc: Ocelot. Fizimiskáját tekintve kiváló keveréke az MGS3 fiatal és MGS1 jócskán korban lévő Ocelotjának. A visszatérő karakter igyekszik kimenekíteni Snake-et a kórház területéről. Ezt követően mutatnak jó néhány jelenetet a Ground Zeroes-ból és elérkezünk a csattanóhoz: Snake nem kevesebb, mint 9 évig volt kómában a GZ-t követően. A trailer ugyan főként a játék elejéből építkezik, de a záró képsorok Miller narrációjával bemutatnak egy későbbi Snake-et, a koponyájába ékelődött repesszel és a vörös robotkarral, új egységének, a Diamond Dogs-nak logójával ellátott dzsekiben. A trailer főként a XOF vs. FOX konfliktusra apellál, illetve fantomok harcára.
E3 2013 – Sins of The Father

Az első igazán komoly sztori trailer, ami betekintést nyújt mind a későbbi történésekbe, mind a főszereplő karakterek kilétére. Egyben a leghosszabb TPP trailer is. A nyitó képsorok már rávilágítanak a súlyos témákra. Ez a játék nem egy világmegmentő magasztos célról fog szólni, hanem egy véres kegyetlen bosszúhadjáratról. Hogy Millert idézzem az elejéről, minden pénzt és emberi erőforrást a CIPHER elleni hadjáratra fognak fordítani. Ami ezt követi az néhány igazán zavarba ejtő képsor, ami nem másról szól, mint emberek szenvedéséről. Láthatunk egy kínzást, szakadt gyermekkatonákat fegyveres kiképzés közben, egy tehetetlen fogoly agyonverését és kivégzését, élő emberből bombakioperálást... Igazán naturalista képsorok, nem csoda, hogy csak a "red band", azaz csak felnőttek számára ajánlott verzióban tekinthető ez meg. Ha nem lenne elég a képi világ, végighallgathatunk egy monológot Millertől az elvesztett végtagok, bajtársak és lehetőségek által okozott szűnni nem akaró fajdalomról. A trailer ezután folytatódik a show közben bemutatott anyaggal. Snake és Ocelot felbukkannak a játék egyik helyszínéül szolgáló Afganisztánban, ismeretlen idő telik el a felébredés óta, ám mivel Snake feladata Miller kiszabadítása az orosz fogságból, így nem lehet sokkal később (mint azt később meg is erősítették, ez az első igazi küldetés). Innentől Miller megtalálásáig egy elég hangulatos gameplay bemutató következik, ami összefoglalja az open-world MGS nyújtotta újdonságokat.
Ahogy a gameplay rész a vége felé közeledik, bemutatkozik a játék főcímdala, a „Sins of The Father”. Miller kiszabadítása bemutatja magát a karaktert is. Kazuhira Miller, egy látnok, akit megfosztottak a jövőjétől. A szemfülesek az ezt követő in-game jelenetek során kiszúrhatták már, ami a trailer végére egyértelművé válik: nem csak Snake, de Miller is elvesztett végtagokat, konkrétan teljes jobb karját és bal lábat. Nem véletlen tehát, hogy bosszúra szomjazik. Ezt követően folytatódik a karakterek bemutatása, láthatjuk a kissé alul öltözött Quietet, a néma mesterlövészlányt, az Eli nevű fiút, aki gyakorlatilag egyből ki lett kiáltva Liquid Snake-nek (MGS1), Skull Face-t, a múlt nélküli „szellemet”, ahogyan a XOF egység tagjaival kipattan a helikopteréből, a visszatérő Huey Emmerich-et, akit valószínűleg ismét a technológiai áttörései miatt sodor a szél a történetbe, a már látott Ocelotot, a titokzatos navajo Code Talkert, akitől megtagadták a hazáját, illetve a „Those Who Don't Exist” nevű alakulatot (Azok, akik nem léteznek), akikről a küllemük és nevük alapján már el is hinné az ember, hogy tényleg csak képzelgések eredményei (Snake a koponyájába ékelődött repesz miatt hajlamos lesz ilyesmire az elmondások szerint) - persze biztos nem ennyire egyszerű a dolog.
Ezt követően ismét láthatunk egy csapat gyerekkatonát egy tank társaságában, néhány momentumot Miller kiszabadításából, illetve jeleneteket a Ground Zeroes-ból. Miller narrációja ismét tiszta vizet önt a pohárba, miszerint bármilyen munkát elvállalnak, mindenféle magasabb jó és igaz ügy nélkül. A legvégén természetesen bemutatják Big Boss-t, aki a Punished Snake nevet kapta a TPP-ben, miközben a megjelenő felirat a játék rá vonatkozó lényeges pontját igazolja: Outer Heavenben az emberek démonná válnak (a játék egyik fő koncepciója Snake gonosz, démoni oldalának kiteljesedése és az ezt bemutató út megfigyelése). A bemutatott karakterek közt egyébként az a párhuzam vonható a rendező állítása szerint, hogy mindegyikőjük elvesztett valamit, amire a "fantomfájdalom" cím is utal. A cím alatti beszélgetésben Miller megfogadja, hogy mindent visszaszerez, amit elvettek tőle, ám Snake belenyugvó hangon csak azt válaszolja, hogy ő már egyébkent is démonná lett. A trailer utolsó extrajelenetében Snake beszáll a mostanság mutogatott D-Walker „Walker Gear” járművébe, miközben Ocelot arról beszél, hogy a CIPHER új kutatásokba kezdett és amit Afrikában (a játék említett második helyszíne) csinálnak az a hiányzó láncszem egy olyan fegyver elkészítéséhez, amely túltesz a Metal Gearen.
E3 2014 – Nuclear

A trailer egy Mark Twain idézettel nyit: "A düh egy olyan sav, mely többet árt annak, amiben tárolják, mint bárminek, amire ráöntik". Ez egy remek idézet, kiválóan összefoglalja, mi is lehet az, ami Snake-ben és társaiban lezajlik, hogy a bosszúhadjárat során milyen visszafordíthatatlan változásokon mennek keresztül.
A nyitó jelenet egy láthatóan afrikai csatateret mutat be, tele hullákkal, omladozó épületekkel, működésképtelen járművekkel, füsttel és vérrel. A friss holttesteket kóstolgató keselyűn kívül más élőlény nincs a helyszínen, egészen addig, míg a vér borította Snake fel nem tűnik. Láthatóan egy komoly ütközet maradványait veszi szemügyre és már a járásában is van valami taszító, láthatóan komoly hangulatban van, amely hangulat egyébként meg is bélyegzi az egész trailert. Egy teljesen anarchikus, sötét videoanyag ez. A következő jelenet pontosan azt mutatja be, ami a Ground Zeroes veszteségei után talán a legfájdalmasabb Snake számára: bajtársak elvesztését. Egy néma, sötét krematórium jellegű szobában rengeteg Diamond Dogs fátyollal fedett koporsó közé nyerhetünk betekintést, mögöttük vigyázzállásban még élő bajtársaik, elől pedig a lángok martalékává váló koporsó közvetlen közelében vezérük, Snake, aki mellé nehezen besántikál a megnyomorított Miller. Az egész jelenet elég súlyos, néma komolysággal árulkodik a veszteségekről, amelyek ezeket az emberek elszenvedtek. Ezt követően az új Mother Base külterében láthatjuk, ahogy a katonák felsorakoznak az elesett bajtársaik hamvaival, felkészülve arra, hogy a tengerbe szórják azokat, mielőtt Snake megálljt parancsol nekik és magához veszi a maradványokat. A többiek, Miller kíséretében csak csendben figyelnek, miközben a férfi felnyitja a dobozkát, belenyúl és a hamvakat szétkeni az arcán, majd valamit mormolva, lehunyt szemmel áll a naplementében. Egy pillanatra ezután megmutatkozik a benne rejlő démon és vér borította arccal áll, háttérben hatalmas lángtengerrel.
A trailer több jelenetében láthatjuk a Mother Base hétköznapjait, a lőtéri gyakorlatokat vezénylő Ocelotot, a szakadó esőben bunyózó katonákat, a hatalmas komplexum különböző részeit. Láthatunk foszlányokat a Miller kiszabadítását követő helikopterútból, ahol a megzuhant férfi szinte extázisban próbál valamit Snake tudtára adni. Az emberi szenvedés ebből a trailerből is árad, tele konfliktussal és erőszakkal. Feltűnik pl. egy pillanatra Huey, akinek a fejére a dühödt Snake egy zsákot húz, Ocelot pedig bead neki valamiféle injekciót (valószínűleg igazságszérumot), amelyet láthatóan nem élvez. Az előző trailerben szereplő gyerekkatonák itt is feltűnnek, Miller rá is sóz az egyikre mankójával, amire a gyermek azzal válaszol, hogy rászegezi Snake puskáját. Eli ebben a trailerben egy heves késharcot folytat Snake-kel, láthatóan elég méltó ellenfele a legendás harcosnak. A Liquid Snake teória megerősítése miatt, a kabátján található egy embléma, egy szemtapaszos disznófej (viccesen ezt a Kojima Productions egyik tagja „Pig Boss-ként” aposztrofálta), illetve a japán felirat a kabátján, ami annyit tesz, hogy „Liquid People”. A kés egyébként rengetegszer feltűnik a trailerben, kiemelve a többi elem közül azokban a szituációkban, amelyekben szerepel. Az egyik afgán helyszínen egyébként feltűnik egy katonai egyenruhát viselő nő is, aki valószínűleg Quiet (ez az egyetlen jelenet, ahol hagyományos ruhákat visel). A jelenet során egy katona láthatóan inzultálja és megpróbálja egy kútba fojtani. Egy pillanatra láthatjuk a hordágyra fektetett Millert, amint megérkezik a Mother Base-re, a háttérben kivehető Ocelot is. A következő jelenet szintén Quietről szól, itt a már megismert lenge öltözetben ugrál a Mother Base katonái közt, miközben késsel gyilkolja őket. Valószínűleg a következő helikopteres jelenetben is ő veszi célba Snake-et. A trailer kiteljesedését a (valószínűleg) trailer elején látható helyszínen összerogyott, csurom vér Snake felordítása jelzi. Érdekes megfigyelni, hogy ennek végeztével megnő a koponyájából kiálló „szarv” (ez a játékban Snake démoni oldalának manifesztációja).
A trailer a szemlehunyós-bázisos jelenettől folytatódik, mintha csak egy visszaemlékezést láttunk volna. Miller és Snake beszélgetésének lehetünk fültanúi. Előbbi azt kérdezi, hogyha nem szórják a tengerbe a hamvakat, akkor mi lesz velük? Snake erre azt feleli ,hogy a hamvakból gyémántot készítenek és magukkal viszik a harcba, mint egy ragyogó fényként a bajtársak számára. Nem véletlen a Diamond Dogs elnevezés. A trailer legérdekesebb jelenete, mikor Snake az ellenfélnek vélt Skull Face társaságában megérkezik egy hangárba, ami nem másnak, mint az új Metal Gearnek az otthona. A végére teljesen elgurul a gyógyszer és láthatjuk Snake-et, amint valószínűleg saját katonáit mészárolja. Mike Oldfield – Nuclear c. száma mind hangulatban, mind tartalmilag olyan, mintha a trailerhez írták volna, hisz a háború borzalmairól és az azzal járó veszteségekről szól. Nem csoda, hogy még Hollywood is felkapta a fejét erre a bemutatóra, kétség kívül Kojima legjobb trailer-rendezése!
E3 2015 – Elegia

A legfrissebb és egyben legtöbb kérdést maga után hagyó trailer. Véleményem szerint laikusok számára ezt a trailert legnehezebb befogadni, hisz még a bejáratott rajongók is csak bámulnak, hogy mi történik. Kojima remekül épített a hallucinációra, hisz, ha igaz, ha nem, az egész videó egy teljesen szürreális képet tár a néző éle. Egy apokaliptikus hangulatú utazás ez, ami nem hagy kibúvót, beleránt egy sötét, mély üregbe és ott is tart egészen a trailer végéig.
A nyitány ismét egy idézet, az anyanyelv, mint valódi őshaza fontosságának megemlítése. Kojima a 2014-es TGS-en megemlítette, hogy a játék mélyen foglalkozik a nyelvekkel, kultúrákkal, faji hovatartozással. A kezdő képsorok, mintha az előző trailer végén vennék fel a fonalat: egy hatalmas Diamond Dogs logóról lassan folyik le a vér, helyszínünk egy sötét folyosó tele hullákkal. Nagy valószínűséggel ez a Mother Base belseje, ami azért érdekes, mert fel van dúlva az egész, sőt látszólag riadókészültség van. A narrátor ezúttal Skull Face, aki a múltjáról mesél, arról hogyan fosztották meg a hazájától, anyanyelvétől, hogyan kényszerítették bele újabb és újabb szituációk és emberek abba, hogy folyton változzon. Ez azért fontos, mert remekül illeszkedik a szöveg a videóhoz. Snake-et látjuk közben a sötét folyosón sétálni, ügyet sem vetve a rádióra, a halottakra és a káoszra. Mintha teljesen természetes vagy tudatos lenne, nyugodtan sétál el a kiürült töltényhüvelyek között. Egy közeli szögből láthatjuk Snake-et ezután. Itt mutatkozik meg a narráció fontossága, Skull Face monológja mikor a változások taglalásához ér, Snake is megváltozik. Először a Ground Zeroes-ból megismert alakját láthatjuk, majd, ahogy erre árnyék vetül, a félig véres, hegek és a repesz által torzzá változott arcát figyelhetjük meg, ahogyan a TPP-ből megismerhettük eddig. Az utolsó arca azonban eddig még csak elő-elő bukkant, most viszont teljesen szemügyre vehetjük: egy teljesen vér borította Snake, a fejéből kiálló szarv nagyobb, mint valaha és a sötétben tényleg úgy fest, mint egy démon. Az átalakulása teljes, ezt nyugtázza az apró fintor, amivel kiér a sötétből.
A narrációt Ocelot veszi át, aki szintén Skull Face múltjával foglalkozik. Aki eddig kételkedett volna abban, fontos karakter, jobb, ha még egyszer átgondolja. A Snake és Skull Face közti párhuzam mostanra letagadhatatlan, sőt, mintha már szándékosan lennének egy lapon említve. A következő jelenet egy mosdóban játszódik, amely nem túl szokványos módon tele van fegyverekkel. A következő kép a csap feletti tükröt és az alatta lévő kis polcot mutatja. A polcon egy kazetta a „From The Man Who Sold The World” felirattal (Az embertől, aki eladta a világot). A Man Who Sold The World egyébként egy David Bowie (Kojima kedvence) szám, ami leginkább a személyiségzavarról szól. Well played. A kazetta mellett Snake Phantom Cigar nevű szivarja található, amely különböző gyógynövényekkel működik, illetve tabletták és kapszulák. Kérdés, hogy vajon Snake szorul-e ezek használatára és ha igen, akkor milyen okból? Baloldalt egy kis doboz látható, rajta a (feloszlatott) FOX egység logója. A tükör, illetve a tükrözött dolgok a TPP reklámkampányának szerves részei voltak és itt a tükör előtt látható FOX embléma ismét a FOX/XOF kettősség jelzője. A következő jelenetet már láthattuk, az orvosok műtik Snake-et, a kamera pedig rázoomol a vállán található FOX logóra (ismét). Láthatunk néhány jelenetet Snake és Miller kapcsolatáról, majd egy új bejátszásban Millert látjuk lassan elengedni a vállára terített dzseki üres jobb ujját, ahol az elvesztett karjának a helye van. Ezt követően ökölbe szorítja bal kezét, láthatóan dühös. A Mother Base-re való megérkezését is szemügyre vehetjük néhány új kameraszögből.
Érdekesebb, hogy egy új hang szólal meg: az eddig nem igazan mutogatott Code Talker. Ezt követi is egy jelenet vele, amint Snake-kel békepipáznak. Code Talker a világ minden vezetőjét hajtó egyetemes célról beszél, ami nem más, minthogy mindenki egy akaratnak hódoljon be. Ezalatt látunk egy közelit Millerről napszemüveg nélkül, aki, mintha vak lenne. Code Talker aztán beszél az eszközről is, ami a vezetőket segíti az emberek elérésében, ez nem más, mint a nyelvezet. Ismét láthatunk néhány életképet a Mother Base-ről, ám, ami itt fontosabb, az a narráció. Az eddig árnyékban rejtőzködő Zero-t hallhatjuk végre beszélni arról, hogy megtalálta a módját a világ újraegyesítésének, ez által valóra váltva a Boss akaratát. Arról is beszél, hogy a rasszok, nemzetek, de még az egyének arcai is irrelevánsak lesznek ebben az egyesült világban. Mondandója végén azonban valami nagyon érdekeset hoznak a Mother Base-re: a Peace Walker-ből megismert Mammal Podot!
Ha eddig nem lett volna furcsa a trailer, akkor láthatunk egy Pazt felébredni egy kórházi ágyon. Szándékosan használtam az „egy” kifejezést: aki játszott a Ground Zeroes-szal tudja, hogy lehetetlen neki a TPP idejében feltűnni, főként ugyanazzal a sérüléssel, mint a GZ-ben. A trailer többször is felhozta a szemet-szemért példát, elmélyíti a bosszú tudatát a nézőben. Minden tettnek következménye van.
Az ezt követő képsorok átmennek ismét szürreálisba: egy fél-hulla afrikai fülhallgatóval a gégéjében (GZ Chico, valaki?) és kelésekkel a mellkasán, összeégett Quiet, szellemként megjelenő női szuperkatonák (Those Who Don't Exist), akik képessége hasonlít Quiet-éhez, zombiszerű katonák, egy hatalmas, semmiből kinyúló kő/fém kar, a dzsipben ülő Snake-et sivatagban üldöző sziklák (amik a „szarvára” hasonlítanak). Igazán bizarr képsorok, gondolkodási időt sem hagynak az embernek. Ezután láthatunk egy jelenetet a nyitó kórházból, amint beszakad az épületbe egy helikopter, beaprítva a gyanútlan katonákat. Egy hasonló helyszínen folytatódik a trailer, egy pillanat erejéig szemügyre vehetünk egy maszkos Snake-et, amint fegyverét rászegezi egy lángoló alakra. Ismét egy bizarr jelenet, egy fura homokvihar közepette Snake helikoptere imbolyog a levegőben és az előbb említett Those Who Don't Exist egy tagja lezuhan a jármű oldaláról. Snake és Skull Face ezúttal egy dzsip hátsó ülésén beszélgetnek, ahol utóbbi felfedi Snake számára mi Zero ideája: egy olyan rendszer, amely segítségével az információ által irányítja az embereket. Ismét láthatunk egy tükrös jelenetet, ezúttal egy eléggé megzuhant Snake bámulja magát kétségbeesetten a tükörben, miközben Ocelot veszi át a narrációt. Feltehetőleg ismét Skull Face-ről beszél, illetve arról, hogy számára a világ legnagyobb problémáját a nyelvek és a kommunikáció jelentik. Ha ezektől megfosztja a világot , akkor a civilizáció egyik mozgatórugóját veszi el és az emberek végre szabadok lehetnek.
A következő jelenettel Eli gyakorlatilag vitte a trailert és rekreált egy későbbi momentumot, abszolút fanservice. Ismét egy pont a Liquid Snake rajongóknak, hisz Eli pontosan ugyan azzal a lendülettel veti be magát a TPP Metal Gearjének pilótafülkéjébe, mint Liquid a REX-be az MGS1-ben. Eközben Skull Face kifejti, hogy „ezzel” megszabadítja a világot a fertőzéstől (valószínűleg egy új fegyverre gondol). Egy világ nyelvezet nélkül, amely az ezt követő széthullás által felszabadul. Pontosan az ellentéte annak, amit Zero tervez. Ezt követi egy térdelő Snake-et hátulról mutató jelenet a videó elején lévő folyosón, majd a katonái közt, akik bámulják az új Metal Geart (valószínűleg). A kamera fordulni kezd, ekkor jól kivehető, hogy senki nem tartózkodik Snake háta mögött, ám mikor megfordul, Skull Face hirtelen ott terem, majd Snake visszafordulását követően ismételten eltűnik. Visszakerülünk a tükrös szobába, ahol egy teljesen vérrel borított arcú Snake bámulja magát a tükörben és az arcán látható, hogy nem elégedett azzal, aki visszabámul rá, ezért leüti a tükröt, ami összetörik. Érdekes egyébként, hogy Snake a trailer összes jelenetében, amelyben szerepel, véres, mintha nem tudná magáról lemosni a vért.
A záró jelenet ismét Elit mutatja, ám, ahogy a kamera lassan megfordul, mintha még egy lenne belőle, aki mellett ül! Elképzelhető, hogy az ifjú Solid Snake-et láthatjuk a fiú mellett, ami megerősítené azt, hogy ő Liquid, habár az ismeretlen „másik” ugyanolyan ruhában van, mint Eli és a arcán ugyan ott vannak az apró hegek. Snake ekkor megjegyzi, hogy „Les Enfants Terribles... Ahogy Zero elnevezte”. Brutális cliffhanger, kegyetlen kérdéshegy, amire a The Phantom Pain megjelenéséig már nem kapunk válaszokat, ám egy valami biztos: megéri várni rájuk!
Ha ez nem győzött meg, vagy csak szeretnéd feleleveníteni, hogyan is néz ki a játékmenet, akkor ugorj neki az alábbi gameplay prezentációknak, összeszedtem mindet egy csokorba.

GDC 2013 – Kórház gameplay
E3 2014 – Afganisztán gameplay + Mother Base bemutató
GDC 2014 - Afganisztán gameplay (éjszaka) + Mother Base Versus
The Game Awards 2014 – Metal Gear Online gameplay
TGS 2014 – Afrika gameplay gameplay
E3 2015 – Testreszabás + Afganisztán Free Mode gameplay
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
52. Lara  beauty junkie
2015.11.26. 20:18:45
LV26
2015.08.28. 17:48:28
LV1
Ezer köszönet!Jó kis írás volt!
50. martin  Főszerkesztő
2015.08.24. 07:44:45
LV27
Válasz 48. Old_Raiden üzenetére:
"szétspoilerezitek"

Megalol!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2015.08.23. 17:05:46
LV1
+1
Zseniális összefoglaló, hálás köszönet érte!!

Érdekességnek még annyit, hogy a Snake Eater végén kiderült, hogy Ocelot anyja nem más volt mint The Boss. Nem hiszem, hogy lenne bármilyen hatása is ennek a későbbiekben, de azért nem árt tudni.

Ezer köszönet még egyszer, ezért a remek munkádért!!
48. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2015.08.23. 11:50:32
LV21
-2
A GZ-t is simán kilehetett volna fejteni, ha már a V trailereket szétspoilerezitek.
47. videk  PlayStation.Community tag
2015.08.21. 17:34:00
LV1
lmostsmávan páran megprobalkoztak ezzel.de csak probalkoztak :)
46. soliduss  A Krónikás
2015.08.21. 12:56:29
LV25
45. Penge70  PlayStation.Community tag
2015.08.21. 11:07:34
LV22
Válasz 40. gaccsi üzenetére:
:D
44. zodiac55  PlayStation.Community tag
2015.08.21. 09:26:48
LV12
Válasz 43. Beeblbrox üzenetére:
Része, felvezetője. Érdemes pótolni, most le van értékelve a Store-on. Steam-en előrendelőknek pluszba adják a TPP-hez, de a Store-on nincs ilyen.
"Si vis pacem, para bellum."
43. Beeblbrox  PlayStation.Community tag
2015.08.21. 09:19:01
LV3
Eddig azt hittem a Gz a TPP része, akkor ez most nem így van?
Sajna csak 3 hete lett ps4-em ,ez így kimaradt, lehetőségek hiányában. A ps pluson meg akkor volt ingyenes mikor nekem még nem volt gépem.
42. martin  Főszerkesztő
2015.08.20. 21:30:21
LV27
+2
Fetvozső MGSV! :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
41. martin  Főszerkesztő
2015.08.20. 21:29:29
LV27
Válasz 40. gaccsi üzenetére:
xD
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
40. gaccsi  PlayStation.Community tag
2015.08.20. 21:28:38
LV4
+4
Csak le kéne fordítani franciára...
39. spatz  PlayStation.Community tag
2015.06.29. 12:09:36
LV3
köszi
SpatZ blog,Demons Souls FAQ,Dark Souls magyar wiki
38. Penge70  PlayStation.Community tag
2015.06.28. 07:56:44
LV22
kiváló írás!
37. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2015.06.25. 19:50:33
LV5
hát ezt kurvajó volt olvasni, 1001 köszönet !
..loading, please wait..
2015.06.25. 13:24:12
LV1
Válasz 33. GrayFox üzenetére:
Szerintem sokunk örülne neki! :) Köszönjük szépen, kiváló írás!
35. TCr64EU  Choose life
2015.06.25. 08:27:44
LV22
Válasz 34. VictorVance üzenetére:
"...ilyen komplex, szép, nagyívű, epikus, és nagyszerű történetet a videojátékok műfajában még nem meséltek..."

A filmtörténelemben is alig-alig, ha találsz egyáltalán.
"Mert a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"
34. VictorVance  Szerkesztő
2015.06.24. 22:28:05
LV18
+3
Nagyon király összefoglaló, grat!
Sosem voltam akkora MGS fan, hogy kapásból vágjam a sorozat legapróbb dolgait, de ami jó, az jó. Az összes részt végigtoltam, ilyen komplex, szép, nagyívű, epikus, és nagyszerű történetet a videojátékok műfajában még nem meséltek, nem is fognak egyhamar. Természetesen ez a rész is be lesz szerezve ha megjelenik. Már ezektől az előzetesektől is kirázott a hideg, főleg a legutolsótól (Elegia), csak tudnám Kojima hogy a fenébe találja meg minden a legjobb zenéket.
Örülünk?
33. GrayFox  Szerkesztő
2015.06.24. 22:12:07
LV9
+7
Válasz 31. shadow87hun üzenetére:
Ha lesz rá igény, akkor megcsinálom ehhez hasonlóan dióhéjban a Solid Snake sagát is. Jelenleg egy teljes idővonalon dolgozom, azzal szeretnék elkészülni.
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
32. TCr64EU  Choose life
2015.06.24. 15:42:53
LV22
Válasz 31. shadow87hun üzenetére:
Gondolom majd ha teljes lesz a kép, vagyis a TPP után. :)
"Mert a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"
31. shadow87hun  intruder
2015.06.24. 12:23:20
LV2
+2
Nagyon jó összefoglaló! Esetleg egy egész mgs történet elmesélést is írhatnál GrayFox :) öröm volt olvasni.
"You're a legend in the eyes of those who live...
30. Dugo  PlayStation.Community tag
2015.06.24. 12:01:58
LV4
Es koetet foznek vagy almat?
"...seb minta forsa..."
29. solid  PlayStation.Community tag
2015.06.24. 11:51:17
LV12
Válasz 28. solid üzenetére:
Ja látom hogy van rendes weboldal is. De az a youtube video akkor is sokkoló. :D
"Game has changed"
28. solid  PlayStation.Community tag
2015.06.24. 11:42:33
LV12
+1
Válasz 27. Alex üzenetére:
Én sem ismertem, belenéztem és baromság. Már ha a youtube csatornáról van szó. Néztem egy Peace Walker bemutatót és elég nagy ostobaságok hangzanak el benne... kedvencem amikor felróják a játéknak a szar grafikát - pedig a PS3-as verzióval játszanak, szörnyűség - majd ezt követően megjegyzik hogy ennek ellenére is a PSP legjobbnak tartott címéről van szó. Majd hozzáteszik hogy persze nem nehéz jónak lenni egy olyan konzolon, ahol a Pataponhoz hasonló - szar - címekkel kell versenyezni. Én itt kikapcsoltam, már nem bírtam idegekkel. :D
"Game has changed"
27. Alex  PlayStation.Community tag
2015.06.24. 07:44:45
LV13
Válasz 22. GONDOCS üzenetére:
Nem ismertem, végignéztem.Egész korrekt :)
SouthernPlayalisticCadillacMusic
26. zodiac55  PlayStation.Community tag
2015.06.24. 07:32:50
LV12
Válasz 22. GONDOCS üzenetére:
Ne "otherwörldonlájnozzunk", kérem szépen.:D
"Si vis pacem, para bellum."
25. noozi  PlayStation.Community tag
2015.06.24. 05:39:42
LV17
Köszönöm!!! Napok óta ebben biztam,hohy irni fogsz egy "blogot"
PSN ID; No_Ozi_
24. martin  Főszerkesztő
2015.06.24. 00:05:47
LV27
Válasz 22. GONDOCS üzenetére:
GreyFoxnál csak egyvalaki vágja jobban a metálgír témát, de már ő is elfelejtette.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
23. TCr64EU  Choose life
2015.06.23. 21:15:47
LV22
Komoly írás, köszönjük!
"Mert a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"
22. GONDOCS  PlayStation.Community tag
2015.06.23. 15:47:00
LV1
Válasz 21. Alex üzenetére:
Otherworldonline? amúgy tényleg nagyon szép munka.
21. Alex  PlayStation.Community tag
2015.06.23. 12:52:18
LV13
Mellesleg nagyon profi munka.Magyar oldalakon hasonlót sem talàlni:)
SouthernPlayalisticCadillacMusic
20. xetron  PlayStation.Community tag
2015.06.23. 07:55:53
LV20
remek összefoglaló!
Ultra Super Mega Combo Breaker .....
19. jime  non-alcoholic
2015.06.22. 21:08:55
LV29
éreztem, hogy fog jönni lassan valami ilyesmi :D
köszi, kicsit felfrissítettem a témát :)
"wake up, you're dead!"
18. HUN_ter  Dark Soul
2015.06.22. 20:11:45
LV26
Köszi az összefoglalót, nagyon jó és hasznos volt!
So many games, so little time...
17. Alex  PlayStation.Community tag
2015.06.22. 16:52:17
LV13
Válasz 11. martin üzenetére:
Decoy Octopus Mantisnak adta a kazit.Nem Volgin Sokolovnak! Innentől meg is dől az elméleted mely szerint Raiden félre volt vezetve. Snake volt félrevezetve mindvégig mert Ocelot egyszerre 6 helyre kémkedett és sok nyelven beszél de legjobban oroszul.

Szedd össze magad martin...
SouthernPlayalisticCadillacMusic
16. Foxhound  Szerkesztő
2015.06.22. 16:20:56
LV14
Ez igen!
"Why did i move here? I guess it was the weather."
15. zodiac55  PlayStation.Community tag
2015.06.22. 14:31:43
LV12
Eszméletlen jó írás lett. Vágjuk a centit szeptember elsejéig.
"Si vis pacem, para bellum."
14. martin  Főszerkesztő
2015.06.22. 14:14:53
LV27
Válasz 13. GrayFox üzenetére:
Csak kiegészítettelek, hogy tisztábban láss. De, hogy tovább fokozzam:

"A timföldgyár építését 1941-ben kezdte meg a német érdekeltségű Dunavölgyi Timföldipari Rt. az új üzem kapacitását 60 000 tonnára tervezték. A második világháború miatt a termelés csak 1950-ben indult meg. Az eredetileg tervezett kapacitás szűkösnek bizonyult, 1955-től 1963-ig nagyarányú fejlesztés termelésbővítés történt a gyárban A beruházás az 1962-ben megkötött magyar-szovjet timföld-alumíniumipari egyezmény teljesítéséhez kapcsolódott, ugyanis az almásfüzitői üzem szállította a Szovjetunióba a legtöbb timföldet Magyarországról. Ekkora alakult meg a Magyar Alumíniumipari Trösztöt is, amelynek egyik fontos zászlóshajója lett az új gyár. 1970-re a gyárat 330 000 tonna/év kapacitásra bővítették. A ’80-as évek közepén az ország termelésének közel felét adta. A Vértes és Bakony bauxitját dolgozták fel, az energiát főként a Tatabánya és Dorog környékén lelhető, barnakőszénre alapozott hőerőművek biztosították."

TIMFÖLD, érted, TIMFÖLD. Gondolom most már dereng valami.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
13. GrayFox  Szerkesztő
2015.06.22. 14:11:54
LV9
Válasz 11. martin üzenetére:
Kész, meghaltam :D :D :D
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
12. martin  Főszerkesztő
2015.06.22. 14:11:16
LV27
Én ehhez jobban értek.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
11. martin  Főszerkesztő
2015.06.22. 14:10:40
LV27
+2
Válasz 5. GrayFox üzenetére:
Ez mondjuk rosszul tudod. Mert amikor Big Boss felébred rájön, hogy The Boss annak idején csak hazudta azt, hogy Volgin odaadta a kazettát Sokolovnak, ez csak a szimuláció része volt, hogy Raiden félre legyen vezetve. A szőke kisfiú akkor lehetne Liquid, ha a hang az első trailer végén, a stáblista után nem mondta volna, hogy Paz amikor beleesett a lávába, ott már elküldte a levelet Mantisnak. És Ocelot a másik szobában hallgatózott.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
10. ScouserHUN  PlayStation.Community tag
2015.06.22. 14:02:49
LV3
Almásfüzitő bombázása:

http://szabadidoalmasfuzito.hu/files/bombbemu[...]

Egyébként a kazettában a oilseed field az tuti, hogy repceföld, azonban a fine factory az inkább olajfinomító, mint csak egyszerűen gyár. És láss csodát, mai napig ott a MOL telep :)
You'll Never Walk Alone!
9. GrayFox  Szerkesztő
2015.06.22. 13:46:02
LV9
+3
Válasz 6. ScouserHUN üzenetére:
Az Almásfüzitős dolog tőlem indult, anno MGSForums-ra pakoltam ki, mikor a GZ-ben megtaláltam a kazit, aztán elkezdtem kutakodni. Az egyébként számomra is újdonság, hogy a szövetségesek bombázták, pedig még könyvtáraztam is az infóért. Király, hogy nem csak én foglalkozom ilyen a apróságokkal, ennek mindig örülök.
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
8. JediEco  Szerkesztő
2015.06.22. 13:33:36
LV3
+1
Aztamocskosleborultmindenségitt, de jó lett ez az összefoglaló!!! Köszi Fox, maxima respect!
"Néha tanácstalan vagyok, mint egy kisközség!"
7. ScouserHUN  PlayStation.Community tag
2015.06.22. 13:26:25
LV3
Válasz 5. GrayFox üzenetére:
Nyilván tudom, hogy ezt te tudod, de szerintem érdekes és fontos lehet. A kómás dolog vitatásáról is tudtam, de arról nem, hogy ezt meg is erősítették. Köszönöm
You'll Never Walk Alone!
6. ScouserHUN  PlayStation.Community tag
2015.06.22. 13:24:53
LV3
Egyébként zseniális írás, nagyon élveztem. Épp a napokban frissítettem fel a történetet és jó volt még egyszer elolvasni.

Még egy érdekesség Skull Face-el kapcsolatban:

Az egyik GZ-ben felvehető kazettán megszólal MAGYARUL, igen, magyarul. Eléggé töri a nyelvet, de azt mondja, hogy "vigyétek a ketrecébe"

Egy másik kazettán azt is elmeséli, amit az új trailer elején: egy kis faluban élt gyermekkorában, ahol volt egy repceföld és egy gyár. A gyárat lebombázták és ott égett meg Skullface.

Sokan azt gondolják, hogy ez a hely nem más, mint Almásfüzitő és SkullFace tulajdonképpen magyar származású. A valóságban Almásfüzitőt a szövetségesek bombázták a második világháború végén.

Az új trailerben SkullFace azt is elmondja, hogy elvették az anyanyelvét. Mindig azon a nyelven kellett beszélnie, amin a megszálló hatalmak beszéltek (náci németek, megszálló szovjetek).

Valószínűleg ez a történetet soha nem fogjuk bebizonyítani, mert több trailerben elhangzott, hogy Skull Face-nek nincsen múltja. A találgatás szerintem megmarad...
You'll Never Walk Alone!
5. GrayFox  Szerkesztő
2015.06.22. 13:15:05
LV9
Válasz 4. ScouserHUN üzenetére:
Erre azért nem tértem ki külön, mert az V ezeket a dolgokat körül fogja járni. Plusz nincs első és második kóma, egy kóma van, az a TPP előtti. Amire te gondolsz (és jogosan, mert nagyon félrevezető dolog), az az, amit Liquid mond az MGS1 végén, hogy akkor vették le Big Boss mintáit, amikor kómába esett egy sérülést követően. Ez egy fordítási hiba, az eredeti, japán MGS1-ben Liquid azt mondja, hogy egy sérülés/baleset során Big Boss sterillé vált, így saját gyermeke nem lehetett (Bikin Atoll atomteszt). Akkoriban ugyan nem jelentett ez nagy galibát, hisz nem volt még csak gondolatban sem egy V. rész, ahol releváns lett volna egy ilyen. A tavalyi GameInformer magazinos interjúban Kojima meg is erősíti, hogy Big Boss egyedüli kómája a '75-'84 közti. Retcon.
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
4. ScouserHUN  PlayStation.Community tag
2015.06.22. 12:56:00
LV3
Annyit még szerintem fontos lenne megjegyezni, hogy mi történt a Portable Ops és a Peace Walker között:

Fontos, hogy a Portable Ops után Major Zero és Ocelot megalapítja a Patriots-ot és ennek a szervezetnek a Big Boss lesz a névleges vezetője. Ők hárman itt még szövetségesek voltak és együtt akarták beteljesíteni a Boss álmát.

1972-ben azonban Big Boss kómába (első kóma) esett barátja Major Zero attól félt, hogy a legendás katona meg fog halni. Ezért indították a Les Enfants Terribles projectet, amikor is Big Boss-t klónozták. A gyerekek béranyja EVA volt és az ikreket Solid és Liquid Snake-nek nevezték. Ők nem voltak tökéletes klónok, ezért létre hoztak egy harmadikat: Solidus-t is. Ő már tökéletes mása lett Big Boss-nak.

Amikor a Big Boss felébredt a kómából, teljesen kiakadt Major Zero tettén és elhagyta a Patriots. Úgy vélte, hogy Major Zero nem látja tisztán a Boss akaratát és rossz irányba tart a szervezet.

Big Boss ezután alapította a Militaires Sans Frontiéres-t és itt kezdődik a Peace Walker
You'll Never Walk Alone!
3. martin  Főszerkesztő
2015.06.22. 12:01:44
LV27
PAZAR lett. Kezdem érteni.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
Mozi - Volt egyszer egy... Hollywood
2019.08.20. 12:31 Cool-Túra
7 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Hollywoodi (rém)álom.
Everybody's Golf VR (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.20. 12:19 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Akkor sem megyek ki a szabadba golfozni!
Blast Zone! Tournament (PS4, PSN)
2019.08.16. 09:15 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: GrayFox
A lemásolt házifeladat esete.
Songbird Symphony (PS4, PSN)
2019.08.15. 12:01 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
"Hajnalonta engemet / gerle-galamb költöget"
Mozi - Halálos iramban: Hobbs & Shaw
2019.08.15. 11:48 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A macsó kopasz bácsik visszatértek.
Attack of the Earthlings (PS4, PSN)
2019.08.14. 11:30 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: HTB
A vadkapitalizmus túlkapásai.
Wolfenstein: Cyberpilot (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.12. 20:19 PlayStation Network
14 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Cyber-langweilig.
Etherborn (PS4, PSN)
2019.08.11. 23:41 PSC egyperces
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Délutáni fejtörő.
Toki (PS4, PSN)
2019.08.10. 20:07 PlayStation Network
6 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Retro majomkodás.
Képregény - Megtorló: Végszó
2019.08.09. 19:00 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Egy utolsó megtorlás.