PlayStation.Community

2008.10.09. 23:03 Kedvcsináló
38 hozzászólás
Szerző: bertifox
Értékeld a cikket!
Bétateszt tapasztalatok

Nem a legegyszerűbb egy olyan játékról kedvcsinálót összehozni, ami nálam már a PS3 megjelenését követően „must have” kategória volt. Talán legjobb lenne az egészet a legelején kezdeni.
Aki netalán nem ismerné a sorozatot: a Socom alapvetően egy külső nézetes taktikai lövölde, aminek az offline módját egészítette ki az egyik első – ha nem az első – PS2-s multi móka, ami mondjuk szerintem az előző generáció legjobbja volt (szigorúan saját vélemény). Mivel ilyen erős részét képezték a játéknak az online csatározások, az már csak idő kérdése volt, mikor fog az bekövetkezni, amire szerintem mindenki számított, aki nyomon követte a sorozat történetét: megszületett az első multiplayer only rész, a Socom Confrontation személyében!Az online harc mindig körökre osztott rendszerben ment, ahol mindenkinek egy körben egy élete van, tehát nagyon meg kell gondolni, ki mit kezd vele! A Zipper Inc-től most a Slant Six vette át a játék készítésének jogát, akiknek ugyan nem ez az első Socom munkájuk, de az „egy ilyen játékot csak elrontatni lehet” tüske azért ott van az emberben, ha fejlesztőváltásról hall. Itt azt hiszem itt el is lehet vágni a történelmi szálat és megnézni, mit is tudott nekünk összehozni a Slant Six PS3-on; béta tapasztalatok következnek.

BÉTA KEZDETEK

A bétakulcs megkaparintása után töltés, install és végre a főmenüben vagyunk, ahol az első utunk a karakter és fegyver beállításához vezet. A karakternél külön kell állítni a katonák és a zsoldosok oldalát is: a katonáknál mindenki kap egy plusz ruhát („páncélt”, lentebb), attól függően, hogy milyen speciális osztaghoz fog majd csatlakozni. Az előzetes ígéretek szerint a katonák oldalán a következő speciális osztagok lesznek:

Navy Sea, Air, and Land (SEALs, Egyesült államok) (bétában választható)
Special Air Service (SAS, Egyesült Királyság) (bétában választható)
Kommando Spezialkräfte (KSK, Németország)
Unidad de Operaciones Especiales (UOE, Spanyolország)
1er Régiment de Parachutistes d'Infanterie de Marine (1er RPIMa, Franciaország)

Ugyanez a lehetőség zsoldosok oldalán nem elérhető, de ez valahol érhető is – mégis, kiket lehetne választani, az Al-Qaedát? :)
Miután megvan, milyen alakulatba lépünk, bekalibrálhatjuk az arc típusát, arcfestést, sebhelyet, szakállt, sapkát, mikrofont, éjjellátót, ruhánk színét. Itt érkezünk el az egyik újításhoz, hisz lehet a karakterre „páncélt” pakolni, ahol három lehetőség közül választhatunk: könnyű, közepes és nehéz páncélzat, amit a testen és a lábon lehet állítani. Természetesen a páncél függvénye, hogy milyen gyorsan mozog figuránk, viszont nyílván jobb páncéllal több találatot is tudunk elviselni. Miután beöltöztünk a legújabb harctéri divatnak megfelelően, és megvan, milyen gyorsan akarunk a halálba rohanni, a következő lépés meghatározni, milyen fegyverrel akarunk a harcmezőre „beugrani”. Minden játékszer elérhető már az elejétől kezdve, tehát nem kell hülye challange-eket csinálni ahhoz, hogy azzal a fegyverrel mehessünk, amivel éppen szeretnénk. (Ezt is mind a két oldalon be kell állítani.)
A fegyvereknél három csoportot adhatunk meg: elsődleges, másodlagos (pisztoly) és két extra tárgyat is vihetünk magunkkal, ahol az arzenál a füstgránáttól az aknavetőig terjed.
Elsődleges fegyverünkre két dolgot szerelhetünk: távcsövek, hangtompító, gránátvető, front grip, lézer (többire sajnos nem emlékszem :), tehát mindenki megtalálja a saját stílusához megfelelő összeállítást. Itt véget is ér a karaktergenerálás, innentől koncentrálhatunk a harcra, de mivel mi rutinos harcosok vagyunk, következő utunk az Options menübe vezet.
Itt szemügyre vesszük a gombkiosztást, és egyből felfigyelünk egy újításra: az R2-t nyomva tartva lehet futni, remek, bár ez majd csak harc közben derül ki, menyire használható vagy éppen nem használható. Másik újítás, hogy a SIXAXIS-t használva tudunk kihajolni a fedezék mögül (itt megjegyzem, hogy ez a bigyó itt se használható semmire, ahogy a játékok 90%-ban sem :), tehát ezt ki is kapcsoljuk gyorsan, mert csak hülyén mozog tőle a karakter. Egyelőre más lehetőség nincs a kihajolásra, így ha ezt kikapcsoljuk, ez az opciónk nem lesz elérhető – pedig néha elég hasznos tud lenni. A másik nagyon hasznos dolog, amit sokan nem szoktak – vagy csak sok óra játék után – használni, ez pedig a célkereszt érzékenységének beállítása. Egy multis játéknál ez a legfontosabb, mert nagyban megkönnyítheti az életünket, ha éppen pontosan kell célozni.
Miután mindennel készen vagyunk, a menüben észrevesszük, hogy lehet klánokat alapítani, üzenetet küldeni barátainknak, ranglistát tudunk nézegetni, és van egy naptárunk is, ahol az ígéretek szerint be lesznek jelölve a tounamentek, klánmeccsek időpontjai, és minden Socommal kapcsolatos esemény (nagyon hasznos!).
A Briefing menüpontnál tudunk csatlakozni a játékhoz. A teljes verzióban természetesen elérhető lesz a „gyorsan beugrunk egy játékba” és a tournament menüpont is, a bétában viszont egyelőre csak a coustom match az, ahova belépve választhatunk a szerverek között – Kanadától-Japánig bárhova csatlakozhatunk. A szobák két oszthatók: ranked és unranked. A ranked szerverek a dedikált szerverek, tehát ezeknek elméletileg lagmentesnek kell lenniük megfelelő kapcsolat esetén.

AMIKOR AZT HITTEM TUDOM, DE NEM…

Elöljáróban még annyit, hogy a bétában egy Socom 2-es, felújított és újratervezett pálya, nevezetesen a Crossroad az, aminek lehet játszani a kisebb és a nagyobb részén is. A kisebbik változatán max 16-an, a nagy változaton max 32-en eshetünk egymásnak. A teljes játékban 7 pálya lesz, amihez 3-4 havonta fognak hozzácsatolni majd újabbakat.
Nos, végre ott vagyunk, ami a lényeg: a háborúban! Kíváncsi voltam, milyen lett a vizuális megjelenítés, mennyire néz ki jól az újgenerációs Socom? Nekem nem is kellet nagyobb bizonyíték, mint mikor elsőnek beléptem: mondom most én leszek itt a Jani, PS2-s pálya, több száz óra játékidő után minden helyet ismerek. Gondoltam én… aztán az első 3-4 kör csak azzal telt, hogy kerestem, hogy hol is vagyok, mondom ilyen nincs, nekem ezt ismerni kell – kéne. Rengeteget hozzátettek a pályához, nagyon hangulatos lett és simán el tud tévedni benne egy olyan ember is, aki már régebbről ismeri ezt a helyszínt. Ugyan nem egy Killzone 2 gyilkos a látvány, de így is szép lett, online játékhoz mérten is – ezt csak az nem látja, aki nem akarja. Újabb két kör után aztán figyelmesek leszünk a madarakra az égen, és mint céltudatos katona, aki csak a feladatra koncentrál, elkezdjük őket lövöldözni. :D
Miután eltévedtünk párszor és madarakat is lövöldöztünk, végül elkezdünk koncentrálni a játékra és azt kapjuk, amire vártunk: kőkemény taktikai lövöldét, ahol sarokról-sarokra osonunk, és nem rohangálunk, mert egyszerűen nem lehet. Ha csak kicsit is nem figyel az ember, a következő sarok után már csak megfigyelő lesz a kör végéig. Legnagyobb élmény itt is, mint mindig, magyarokkal játszani, folyamatosan mondani ki, hol, kit, mikor, merre, látott. A VIP-s játékmódnál megbeszélni, ki megy elől, ki fedez, ki vigyáz a VIP-kra. Túszszabadításnál egyikőnk bedob egy vakító gránátot, a csapattárs meg ugyanabban a pillanatban berohan a szobába, és keresi az ellenfelet – egyszerűen nincs két egyforma helyzet, mindenre improvizálni kell valamit. Ettől lesz szép, hogy itt ha nem működsz együtt a csapattársaddal, akkor elvesztél, egyedül nem fogod tudni megoldani a helyzetek döntő többségét.
A hangok terén is hatalmasat bizonyít a game: túszokkal megérkezvén a kimenekítési helyszínére én még ilyen hangot nem hallottam szólni a házimozimból, mint amikor a helikopter megérkezik, teljesen olyan, mintha ott lenne az ember, hatalmas!
Én azt kaptam, amit reméltem: a Slant Six jó helyen fogta meg a Socom lényegét, és ha ehhez egy kitűnő online support is párosul majd, akkor hosszú ideig elleszünk vele. Én biztos ott leszek, mint ahogy ott voltam az összes eddigi rész indulásánál is. Október 14-én kezdünk!

(Hibákat nem írtam, mert amik a bétában voltak/vannak gyerekbetegségek, abból amit lehet mindent ki is fognak javítani – ennyi bizalmat részemről megszavazok a Slant Six számára!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
38. GONDOCS  PlayStation.Community tag
2013.08.02. 16:42:52
LV1
Ha nemis a legjobb kommandós játék, egyszer végigjátszható
37. pank2
2009.09.09. 03:23:10
LV2
egy probát megér
PSN ID: paradilaci
2009.03.12. 12:30:36
LV2
nem ma volt az utsoo hsz. , de meg kell szereznem minél hamarabb a hset-es verzát, :]
35. KROTCHY  a here
2008.11.18. 18:46:26
LV29
Én már csak a HS miatt is megveszem x)
Playing: Uncharted 3 multi
2008.10.22. 04:12:37
LV1
Van itt olyan aki tolja is vagy csak elmeleti sikon harcoljatok meg a dolgot ? :D
33. CJ19
2008.10.18. 16:10:38
LV1
Hmm már csak egy gameplay kéne
de eddig nagyon bejön
32. sodji
2008.10.12. 18:37:15
LV3
Válasz 30. Roxas üzenetére:
Nem értesz hozzá...:D :D :D
PSN ID: sodji www.mta-racing.com www.sbkm.hu
31. Subz3ro  PlayStation.Community tag
2008.10.12. 17:58:46
LV2
Válasz 30. Roxas üzenetére:
videók, leírások, previewok és hands on-ok alapján. :)
30. Roxas
2008.10.11. 16:55:38
LV3
Válasz 28. Subz3ro üzenetére:
Ha nem játszottál vele, honnan tudod, hogy jó játék?:)

Én amúgy hidegrázást kapok a SOCOM sorozattól, de ez már magánvélemény:)
2008.10.11. 09:02:58
LV1
Köszi, jó írás. Ennek elolvasása után én is kedvet kaptam a játékhoz. :-)
28. Subz3ro  PlayStation.Community tag
2008.10.11. 08:59:06
LV2
Jó kis játék, csak eddig egy socommal nem játszottam. Nem az én stílusom.
27. sodji
2008.10.10. 20:58:21
LV3
Válasz 21. bertifox üzenetére:
"Mindegy, öregvagyok én már az ilyen csevelyhez."
:D :D :D
Akkor ÉN mi vagyok? Bácsi?
PSN ID: sodji www.mta-racing.com www.sbkm.hu
26. ruszi  PlayStation.Community tag
2008.10.10. 19:32:11
LV2
Válasz 25. bertifox üzenetére:
Beszéltem vele már,köszi.
watta qki
25. bertifox  PlayStation.Community tag
2008.10.10. 18:27:46
LV7
Válasz 24. ruszi üzenetére:
Rookyt keresd skypon!
Four wheels move the body.Two wheels move the soul
24. ruszi  PlayStation.Community tag
2008.10.10. 18:08:06
LV2
A mester is elolvasta a cikket,szép volt barátom

a hitetlenkedőkre pedig halál:)
watta qki
2008.10.10. 17:58:38
LV2
Válasz 20. Sippie üzenetére:
Kulonben is, mi a pocs az a WoW ? World of Wonders ? Hogy jon ez ide ? Ehh... Hagyjuk. Unom mar.
Ceux qui ont de la chance ne croient pas au hasard
2008.10.10. 17:51:49
LV2
Válasz 20. Sippie üzenetére:
Ez hulyeseg, es ferdites is egyben... Nem azt mondtam, hogy nem kell kidolgozni SEMMIT sem, hanem azt, hogy az ugralasnak ebben a jatekban NINCS (ertsd. kozel 0, azaz nulla, vagy infinitezimalisan pici) szerepe. Ez a jatek ugyanis akkor is ugyanolyan jo (vagy rossz) lenne, ha nem is lehet benne ugrani.
Ceux qui ont de la chance ne croient pas au hasard
21. bertifox  PlayStation.Community tag
2008.10.10. 17:37:11
LV7
Válasz 20. Sippie üzenetére:
Mindegy, öregvagyok én már az ilyen csevelyhez.
Four wheels move the body.Two wheels move the soul
20. Sippie
2008.10.10. 17:06:46
LV8
Válasz 9. CyberHunter üzenetére:
pffffffffffff... ennyi erővel miért legyen animálva az újratöltés, mert úgyse az érdekel, csak hogy lőj meg lőj... Ja meg minek szép robbanás, legyen inkább csak valami puk úgyis az a lényeg hogy megölte-e az ellenfelet vagy nem, és a táj se legyen már kidolgozott jó a pixelesség. Ha ilyen felfogással fejlesztenék a játékokat, még mario szintű kidolgozással játszanánk. Még egy WoW-ban is rendesen meg van csinálva az ugrás animálása, pedig ott aztán tényleg semmi jelentősége nincs.
De dobjatok meg egy bétakulcsal, szívesen kipróbálom a cuccost, hogy aztán rájöjjek milyen hülye is vagyok :P
bertifox te meg szerintem ne vedd ennyire személyes támadásnak ha valakinek nem tetszik a játék. Senkinek nem a cikkel van a baja.
Si vis pacem para bellum
19. pdw  ist krieg!
2008.10.10. 17:04:19
LV11
Válasz 18. bertifox üzenetére:
En nem azt irtam, hogy a CS szar, hanem, hogy a SOCOM semmi mas mint egy TPS CS.
18. bertifox  PlayStation.Community tag
2008.10.10. 15:52:48
LV7
Válasz 17. pdw üzenetére:
Miért nem azt írod, hogy neked már nem jön be ez a stílus és nem lenne belőle semmi, inkább lököd itt a szöveget a 10 éves CS-ről amit még ma is rengetegen játszanak bizots azért meg szar.
Four wheels move the body.Two wheels move the soul
17. pdw  ist krieg!
2008.10.10. 15:32:06
LV11
Válasz 13. sodji üzenetére:
Elhiszem. De ez gyakorlatilag egy CS, TPS-ben. Elobbit lattuk mar ~10 eve is. Akkor mi a jo benne?
2008.10.10. 15:31:18
LV2
Ezt már csak a játék élménye miatt is meg kell venni!
I feel the POWER! |
15. pdw  ist krieg!
2008.10.10. 15:30:09
LV11
Válasz 12. bertifox üzenetére:
Mert?
2008.10.10. 14:49:55
LV2
Válasz 10. ssj3_vegetto üzenetére:
Ez egyenes beszed.
Ceux qui ont de la chance ne croient pas au hasard
13. sodji
2008.10.10. 14:01:37
LV3
Válasz 11. pdw üzenetére:
Hidd el, én sem keveset nyomtam a PC-s online játékokat, kipróbáltam mindent amit lehet, de be kell látni, hogy a SOCOM a legjobbak közt van. Természetesen ez az én véleményem, de alátámasztja az álláspontomat, hogy az összes kocka online bubus haverom is nagyon várja a SOCOM-ot. Kipróbálták nálam, vagy szereztek beta kulcsot, nem nagyon láttam embert akinek ne tetszene.
PSN ID: sodji www.mta-racing.com www.sbkm.hu
12. bertifox  PlayStation.Community tag
2008.10.10. 13:37:23
LV7
Válasz 11. pdw üzenetére:
Ez azért tényleg lol...
Four wheels move the body.Two wheels move the soul
11. pdw  ist krieg!
2008.10.10. 13:33:14
LV11
Hat nemtom, 10-en X ev PC es multi jatekozas utan ez a SOCOM eleg gyenge es "voltmar" kategoria.
Szamomra konzolon barmifele *PS (gyk: fps, tps) _shooter_ abszolut nevetseges.
10. ssj3_vegetto  The Champion of the Gods
2008.10.10. 12:44:35
LV20
kipróbáltam én is a beta-t, de nem tetszett - ez nem az én stílusom
Don't Tempt My Dark Passenger
2008.10.10. 12:26:54
LV2
Válasz 7. Sippie üzenetére:
Maris hulyenek erzem magam, hogy ebbe belemegyek, de milyen szerepe van egy ilyen jatekban az ugralasnak, es annak hogy nez ki az ugras ???
Raadasul en nem akarom a jatekot vedeni, csak azt nem ertem, hogy ha te nem veszed meg, engem meg nem zavar az ugras, akkor mi a gond ? :P
Ceux qui ont de la chance ne croient pas au hasard
8. bertifox  PlayStation.Community tag
2008.10.10. 11:14:45
LV7
Válasz 7. Sippie üzenetére:
Megis milyen extrat varsz, lezer fegyvereket vagy a kepernyon masodpercenkent felvillano xp pontok halmazat esetleg valami fasza atomcsapat jatekkozben, tenyleg nem ertem. Taktikai lovoldenek ezt kell tudni. A mozgasok is tok rendben vannak, de ha nekem nemhiszel nemtok mit csinalni.
Four wheels move the body.Two wheels move the soul
2008.10.10. 10:59:57
LV8
Válasz 5. bertifox üzenetére:
na pont nem érted. Épp ezaz hogy egy játékot nem 1 alkalomra veszek, tizenezret nem szokásom kiadni azért. És nyilván nem azért nem veszek meg valamit, mert nehéz (LOL)... Warhawkot is megvettem, pedig arról aztán tényleg mindenhol írták hogy iszonyat nehéz, egy taktikai lövölde meg egyáltalán nem áll távol tőlem. Videók alapján semmi extrának nem tűnik ezt a játékmenetet a CS is hozta 8 éve. Remélhetőleg lesz demo és majd kiderül hogy nem így van.
Cyberhunter, tényleg tök igaz, egy nextgen játékban teljesen normális ha úgy néz ki egy ugrás mintha a holdon lenne. Remélhetőleg ez meg csak a béta hülyesége és a teljes játékra majd kijavítják. Hangsúlyozom ezeket csak a videók alapján tudom mondani, mert lehetnek olyan fanatikusok akik egy még meg sem jelent játékot akarnak foggal körömmel védeni :P
Si vis pacem para bellum
2008.10.10. 10:43:22
LV2
Válasz 4. Sippie üzenetére:
Igaza van a Bertinek, es en sem akarok kotekedni, na de hogy az ugras ? Ez lenne tenyleg gond, az ugras ? ... :S
Ceux qui ont de la chance ne croient pas au hasard
5. bertifox  PlayStation.Community tag
2008.10.10. 10:37:43
LV7
Válasz 4. Sippie üzenetére:
Talán azért látod sima tactikai lövöldének mert a socom soha nem volt több ennél, de azt amit tud azt nagyon tudja. Mozgások béta alapján hozzák a megszokott szinvonalatt socom szinten. De én nem akarok senkitse győzködni ha valaki alkalmi játékos és már azon gondolkozik, hogy Killzone vagy Socom akkor vegye az előbbit mert ez nem könnyű játék, megtanúlni sem és a körökre osztott rendszer miatt sokan már az elején feladják a sorozatos kudarcok miatt. Ezt a játékot tanulni kell, nem is keveset de ettől szép és jó, ha valaki erre lusta annak van alternatíva.

Killzone jövő év februárja akkor inkább kölsd a pénzed resi 2-re ha már FPS-ben gondolkods és nem ilyen taktikai játékban.
Four wheels move the body.Two wheels move the soul
2008.10.10. 10:16:40
LV8
bajban vagyok ezzel a játékkal, mert mint ismeretes ezzel jó árban lehet majd megvenni a hivatalos ps3 sony headsetet. Na most a videók alapján korábban nekem nagyon nem jött be a játék. Amikor ugrik a csóka, mintha semmi nem történne, ugyanúgy áll az egész teste, és ez eléggé bénának tűnt egy nextgen játékban. CS szerű harcrendszer elmegy, klános történet legalább kidolgozott, vannak pozitívumok, de egyelőre csak egy sima kommandós lövöldének tűnik :/ Remélem lesz azért egy demo ami eloszlatja majd a kételyeimet, és beruházok egy headsetes pakkba. Anélkül inkább egy killzone-ra költeném a pénzem asszem.
Si vis pacem para bellum
2008.10.10. 08:17:43
LV2
Gratula Berti koma!
Ceux qui ont de la chance ne croient pas au hasard
2008.10.09. 23:46:19
LV3
Gratua Berti! Jól írás, biztosra veszem, hogy kedvet kap mindenki a játékhoz a cikk olvasása után.
Okt 14, én ott leszek! Ahogy a beta-nál is megjelentem
PSN ID: sodji www.mta-racing.com www.sbkm.hu
1. duckdany  PlayStation.Community tag
2008.10.09. 23:45:25
LV5
HHUUUAAA!!! Majd toljuk, ha kijön, ezerrel!:D Ez az első Socom játékom, de nagyon tetszik! Hungarian Fighters are the BEST!
www.ilovewp.net
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Elmélkedő - Kipróbáltad az új CoD hétvégi alfáját?
2019.09.01. 12:00 PlayStation.Community
8 hozzászólás
Szerző: martin
És, van remény...?
The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel II (PS4)
2019.08.25. 13:03 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: Andras_01
Harcos banda újra úton.
Skorecery (PS4, PSN)
2019.08.24. 10:23 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Az újragondolt Pong.
Observation (PS4, PSN)
2019.08.23. 10:46 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Szellem a gépben.
DOOM trilógia (PS4, PSN)
2019.08.22. 17:16 Kedvcsináló
18 hozzászólás
Szerző: martin
Pokoli nosztalgia.
Mozi - Volt egyszer egy... Hollywood
2019.08.20. 12:31 Cool-Túra
38 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Hollywoodi (rém)álom.
Everybody's Golf VR (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.20. 12:19 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Akkor sem megyek ki a szabadba golfozni!
Blast Zone! Tournament (PS4, PSN)
2019.08.16. 09:15 PlayStation Network
6 hozzászólás
Szerző: GrayFox
A lemásolt házifeladat esete.
Songbird Symphony (PS4, PSN)
2019.08.15. 12:01 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
"Hajnalonta engemet / gerle-galamb költöget"
Mozi - Halálos iramban: Hobbs & Shaw
2019.08.15. 11:48 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A macsó kopasz bácsik visszatértek.