PlayStation.Community

2015.06.06. 21:10 Kedvcsináló
15 hozzászólás
Szerző: Binder
Értékeld a cikket!
Csak juss el a célig!

A PS4-re is megjelent Trials Fusiont simán nevezhetjük rétegjátéknak, ezért talán sokan nem is ismerik; így gondoltam írok róla pár sort, a magam felületes módján, amolyan kedvcsinálónak.
Személy szerint évtizedeket öltem az Elastomania-ba (magyar és nemzetközi bajnokságokat/kupákat is szerveztünk), ami egy 2D-s, oldalnézetes motoros/trial játék volt, kizárólag PC-re. Magyar fejlesztés, tökéletes gördülési és tapadási fizikai modellel, vektoros pályaszerkesztővel. Annyira jó volt, hogy a mai napig nem fejlődött semmit grafikai és vizuális téren, mert úgy volt tökéletes. Ezt sokáig nem tudták számomra felülmúlni és bevallom, ez az egyetlen dolog, ami hiányzik a PC-s korszakomból...
...és akkor jött a Trials Fusion.
Ez szintén egy motoros/triálos játék, 3D-s, oldalnézetes. Változatos helyszínekkel, csodás effektekkel és megunhatatlan játékélménnyel, ahol a cél a startvonaltól eljutni a célig, lehetőleg hiba nélkül.
Bronzérem akkor jár, ha beérünk a célba, az ezüst, arany és platina érmekért pedig az ott leírt időn belül kell teljesíteni - platinánál általában hiba nélkül!
Az elért eredményeink fejében pénz és XP üti a markunkat, amivel ruhákat motorokat nyithatunk és vásárolhatunk meg.

Volt már sok hasonló próbálkozás, de mind elbukott. Maga a fejlesztő RedLynx sem ma kezdte az ipart. Az első, 15 évvel ezelőtti Java és Flash verziók még eléggé bénácskák voltak, mind grafikailag, mind fizikát tekintve, de szép lassan fejlődött a szoftver. Az előző verzió, az Evolution már egész jó volt, de a Sony konzolján a Fusion volt az első megjelenés. Ez a játék viszont tökéletesen tudja adni azt, amit az "Elma" tudott. Szórakoztató tud lenni akkor is, ha csak 5 perünk van, és akkor is, ha egész estés elfoglaltságnak szánjuk. Nagyon bele lehet merülni!
Egyetlen hibája, hogy fék mint olyan, az nincs, mert a fék egyben a hátramenet is, így egy emelkedőn a gázzal kell megtanulni finoman egyensúlyozni.
Néha a környezet is sok tud lenni. Bizonyos pályákon nehéz elsőre látni, hogy hová fogunk érkezni, melyik az a térsík, amiben motorozunk, de ez lényegében már nem feltétlen a program hibája, hanem inkább a pályakészítőké (rosszul elhelyezett kamerák, túl sok elem a pályán).
Itt csak egy irányba haladhatunk és nem kell almákat sem gyűjtögetni, mint az Elmában, ahol az útvonalak keresése is feladat volt, itt viszont ez annyira nem jellemző. Viszonylag kötött útvonalon haladunk.
A készítők már-már beteges módon kiemelték a motorosunk bukásait. Rettenetesen agonizál, vergődik, amit mi magunk is irányíthatunk, miután leestünk a járgányunkról. Célba éréskor viszont mindig történik valami érdekesség. Rádől egy épület, vagy felrobban. Érdemes a pályák végén kivárni az animációkat.

A játék tartalmaz egy igen velős sztori módot, ahol a kezdő szinttől a mester fokozatig szépen fel van építve minden, közben itt-ott találunk egy két tutorial pályát is. Tipulát tekintve van sima A-B-be időre menő, de van Freestyle(FMX) is, ahol trükköket kell bemutatnunk pontokért. A harmadik játékmód a SkillGame, ahol sokféle kihívást találunk. Van, ahol egykerekeznünk kell, van, ahol random rakja össze előttünk a pályát, van, ahol távol- vagy magasugrás a feladat. Talán ez a legváltozatosabb mód, de javarészt a sima "A-B-be" uralja a játékot.

Skill Game - Egykerekezzünk, amíg tudunk
FMX - Trükközzünk pontokért
A pályán több checkpoint is található: ha valahol hibázunk, itt éledünk újra. Egy ilyen újjászületés egy hibának számít (FAULT).
Ha én teljesítem a pályát mondjuk 30mp alatt, de egyszer hibáztam, egy másik ember pedig 40mp alatt ért végig, de hiba nélkül, akkor ő lesz előrébb a ranglistában. Magyarul elsősorban a Fault számít, azonos hibaszám esetén pedig az időeredmény szerint rak minket sorba.
A ranglisták amúgy egész használhatóak. Gyorsan betölti és külön van barátlistás és csapatalapú táblázat is. (Igen, csinálhatunk csapatot is.)

A hibák és az idő is limitált. 500 hiba vagy 30 perc után a játék megköszöni a részvételt és befejezettnek tekinti a próbálkozásunkat. Ez esetben nem vagyunk még elég felkészültek az adott pálya által nyújtott kihívásokra.
Ez leginkább az Extreme kategóriájú pályákon fog előfordulni, bár eleinte már a Hard fokozat is meg fogja izzasztani a kezdőket.
Itt egy korai próbálkozásom. Öt hónappal ezelőtt, 126 hibával oldottam meg egy HARD pályát:
http://youtu.be/3xloffDcDW8
...ugyanez most, 4 hibával:
http://youtu.be/ffPfR6tW-Es
Az első Extreme pályás célba érésem is örök emlék marad. Másodpercek voltak hátra, amikor 350 hibával, de sikerült beszenvedni magamat 29:47-nél a célba. Egy másik esetben a Fault számát necceltem, 490 körül értem be.

Hogy kerek legyen a történet, bemutatom nektek a Ninja kategóriát is. Ez azoknak az elmeháborodott egyéneknek az agymenése, akik már annyira profik, hogy nem találnak a játékban kihívást, így hát csinálnak maguknak. (Ezeket a pályákat a Track Centralban találjátok.)
Lényege, hogy annyira elképesztően teszik nehézzé a pályát, amennyire csak lehet. Általában a platformok különféle színűek, egyiket csak első, míg a másikat csak hátsó kerékkel lehet érinteni. Sírjatok:
Minden sztori-pályán találunk 3 kihívást (Challenge), ami további plusz XP-t hoz nekünk, amellett, hogy marha jó poén is. Van hogy teniszezni kell egy pingvinnel, vagy a motorról (a háromszöget megnyomva) leugorva elkapni egy léghajót, de megesik hogy fejjel lefelé, vagy egy alternatív útvonalon kell megoldanunk a pályát, ami sok esetben jóval nehezebb az eredetinél. Itt egy videó, ahol elárasztom a játékteret és így kell végiglavírozni a pályán: http://youtu.be/kIYo_prqlv0

Járgányból van többféle. Ezeket szintlépéssel oldhatjuk fel. Az alapmoci után jön a Túra és a Trial, aztán jön a Freestile(FMX), a 4-kerekű Quad, és végül egy Kerékpár is. Mind másra jó, érezhetően más a súlyuk és a kezelhetőségük. Van, ami lomhább de stabilabb, van, ami kissé izgága. A saját stílusunkhoz/tudásunkhoz és a pálya adottságaihoz is bármikor kiválaszthatjuk a megfelelőt, bár van mikor korlátozva van a használatuk.

Vizuálisan tuningolhatjuk is őket. Különféle burkolatok, kerekek nyithatóak meg. A motorosunk ruházata, sisakja is szabadon variálható. Ezek adott szinthez, vagy bizonyos feladatok elvégzéséhez vannak kötve és a játékban gyűjtött pénzért vásárolhatóak meg, miután feloldottuk őket. Az itt felsorolt dolgok mind festhetőek!

Itt említeném meg, hogy a játéknak van egy ingyenes mobilos verziója is (Trials Frontier), ami azért érdekes, mert a Uplay accountunkkal összeköthetjük a kettőt, és egy speciális ruhát/sisakot tudunk ott megszerezni, ha a 3 speckó pályát megcsináljuk aranyra a PS4-es verzában és a mobilos verzióban is. Csak 12-es szinten nyílik meg, úgyhogy pár napot játszani kell vele (mobil).

A DLC pályacsomagok lényegében a játék részét képezik. Aki a lemezes változatot vásárolja meg, az automatikusan megkapja a 6 különböző hangulatú pályacsomagot és építőkészletet tartalmazó Season Pass kódot, de a Store-on van lehetőség egy DLC-ket nélkülöző verzió megvásárlására is. Ez csupán 6000Ft (ugyanennyi a Season Pass is). Ennek megvételekor sajnos azokon a szerkesztett pályákon sem játszhatunk, amikben DLC tartalmakat használtak.

Ezen felül a játékban van multi is, Lokális és Online.
Online van Privát és Publikus szoba is. Privátban mi állíthatjuk össze a pályákat, amin játszanánk, publikban viszont szavazás van. A multi max 8 főt futtat. Sima pályákon szellemként látjuk a többieket, mivel azok csak egy nyomvonalat tartalmaznak, az eleve multira készült arénák pedig 8 egyforma nyomsávval rendelkeznek.
Lokálban max. 4-en tolhatjuk egyszerre. Ellenben itt csak a 4 sávos arénákban motorozhatunk. Egy képernyőn megyünk, és ha valaki lemarad vagy hibázik, az a következő kapunál éled újra. Ennél fogva simán megeshet, hogy az utolsó kapunál az, aki hibázott, előrébb kerül és ezáltal nyeri is a menetet. Véleményem szerint ez a mód nem valami jól kidolgozott. Inkább az Online verziót ajánlom.

Multi - Egynyomtávos és 8-as aréna
Van szezonális verseny is, ami szintén egy marha jó kihívás, elég jól adja az XP-t, ha ügyesek vagyunk. Lényege: amíg a verseny tart, 3-10 pályát kell egyben megcsinálnunk. Restartra csak az első pályán van lehetőségünk, ha azon célba értünk, onnan már nincs visszaút. A végén egy összesített időeredményt és egy FAULT számot kapunk. Ezzel kerülünk fel a ranglistára, ahol 10-30-70%-ban kell végeznünk.

Természetesen a fotómód sem maradhat el, ami egész jóra sikerült.
A visszajátszásokat bármikor visszanézhetjük, nem csak a sajátunkat, hanem az eredménytáblán bárkiét. Ebből bármikor fotózgathatunk kedvünkre. Free kamera módban szinte bárhová mehetünk a kamerával! Bejárhatjuk a pályát keresztül kasul! De akár nézhetjük TPS módban hátulról követve is a motort... nagyon jó!

Továbbá itt is találunk egy igen összetett pályaszerkesztőt, ahol nem csak pályaelemeket pakolászunk egymásra, hanem LittleBigPlanet szinten alakíthatjuk és programozhatjuk a pályakörnyezetet!
A Track Centralban nagyon jó keresési motor működik, szűkíthetünk és kedvencekhez pakolhatunk bármit, ami tetszik.

A végére hagytam a legjobbat... ugyanis van ennek a játéknak egy érdekes oldala is. Mégpedig az, hogy szinte bármit megcsinálnak benne az ügyes kezűek!
Vezettem én már itt helikoptert, játszottam FPS lövöldét, teniszeztem, kosaraztam, retro PACMAN-t nyomtam, Angry Birds-t, nemrég Minecraftot is, de amire ma bukkantam, az egészen elképesztő. Egy Uncharted hangulatú környezetben, Far Cry és Assassin's Creed-szerű FPS Parkour. Rettenetesen komolyan össze van pakolva! Párszor csúnyát hibáztam, de jó cél megcsinálni 5 perc alatt.
Tehát látványosan újgenerációs élmény ez az egész játék, a lényeg viszont ugyan az, mint az Elmában. A lehető legjobban meg kell tanulni kezelni a motort. Ahogy fejlődünk, egyre ügyesebbek leszünk, így a pályákat egyre szebben, könnyedebben és nem utolsó sorban gyorsabban tudjuk teljesíteni. Ez az, amitől az Elma olyan addiktív volt. A folyamatos fejlődés, aminek folytán új megvilágításba kerülnek a pályák.
Összehasonlításképp íme egy Trials Fusion WR és egy Elma WR videó. Úgy hiszem, még a laikusok számára is érezhető a SKILL a mozdulatokban, de bármily könnyednek is hasson, ez bizony hosszú évek eredménye:
Trials Fusion IceClimb WR: http://youtu.be/kbY1avYocZI
Elastomania Internal WR's: http://youtu.be/Udk4pD4QglM

Nemrég csináltam egy kis összeállítást is a kedvenc szerkesztett pályáimból. Elképesztően szép és változatos dolgokat alkotnak. Méltó kiegészítése a játéknak, néha gyári minőségű alkotásokkal találkozom. Közel 40 perces videó, a 42 pálya WR-jeiből. Jó szórakozást!
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
15. Binder  Drift & Photo
2015.06.15. 15:41:36
LV22
Válasz 14. zenith üzenetére:
Ez emberfüggő...akinek ettől elszáll az agya és a TV-be bassza a kontrollert az inkább ne játszon...én inkább nyugszom tőle...:)
14. zenith  PlayStation.Community tag
2015.06.14. 21:54:53
LV1
Egy igazi RAGEgém...

a legrosszabbat tudja kihozni az emberből.
Negola devdzsi vuldegger!
13. Binder  Drift & Photo
2015.06.11. 20:43:22
LV22
Új moci érkezett.
12. Binder  Drift & Photo
2015.06.09. 17:46:04
LV22
No sikerült a Bubbakhar Tower platina...nem egyszerű...jelenleg ezzel a 8. vagyok a világranglistán.
http://youtu.be/JKV3IYSRZ34
11. Binder  Drift & Photo
2015.06.09. 01:13:42
LV22
Válasz 10. HUN_hatrix üzenetére:
Tegyük hozzá hogy az alapmocival (Baggie) futottál neki. Ami pont arra jó hogy amint megnyitottad a másodikat (Roach), azt soha többé ne használd. Én már csak a Roach-ot és a Pit Viper-t (Trialmoci) használom...:)
10. HUN_hatrix  The Saboteur
2015.06.09. 01:03:27
LV29
Válasz 9. Binder üzenetére:
Igen, így jártam. :D
Egy pálya elég volt.
A másodikon (DEMO) kikészültem és töröltem. :D
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
9. Binder  Drift & Photo
2015.06.08. 18:11:14
LV22
Válasz 8. Manic üzenetére:
Egy barátomnak vam Japó acca, vele leszedettem és mondta hogy csak az első blokk kipróbálható, majd hozzátettte hogy az első pályát aranyra tolta ki, a másodikon már elakadt. Mondom az kizárt...végül kiderült hogy vegyesen van pár pálya, Beginner, Easy, Medium, Hard vegyesen.

Itt jegyezném meg, ennél a játéknál ez pont hogy nem valami praktikus. Nem véletlen van úgy felépítve ahogy. Egy kezdőt ráengedek egy Hard pályára mindenféle gyakorlat nélkül és soha többé nem akarja majd látni a játékot.
8. Manic  PlayStation.Community tag
2015.06.08. 15:46:32
LV1
Válasz 7. Binder üzenetére:
Ohh. Valamiért úgy rémlett, hogy PS+ oldalról szedtem le, köszi~ !
7. Binder  Drift & Photo
2015.06.07. 14:49:01
LV22
Válasz 4. Manic üzenetére:
Az csak egy demo...pár pályát tudsz kipróbálni és annyi.
6. Binder  Drift & Photo
2015.06.07. 14:09:04
LV22
Válasz 5. GONDOCS üzenetére:
Ps3-on? Nem tudok PS3-as részről. Eddigi részek XBox360-on és PC-n mentek, ez az első PS verza...és csak PS4-re jelent meg! Mondjuk nem tudni miért nem jött PS3-ra is, mivel X360-ra kiadták.
5. GONDOCS  PlayStation.Community tag
2015.06.07. 13:24:17
LV1
ps3on még él a multi?
4. Manic  PlayStation.Community tag
2015.06.07. 02:02:32
LV1
Japán store-on ingyenes most, de még nem volt idő kipróbálni
3. Binder  Drift & Photo
2015.06.06. 22:55:38
LV22
A cikk megírása óta is találtam egy elmebeteg "pályát".
16 bites zeneszerkesztő...itt azé má én is kezdek betérdelni...
http://youtu.be/pk2ZDKI4wMo
2. MagsziM2  PlayStation.Community tag
2015.06.06. 22:42:55
LV1
nagyon zsííír
Always Konzol
1. SiC  PlayStation.Community tag
2015.06.06. 22:23:04
LV14
Egyik elso jatekom lesz PS4-re.
"paraszt a dumam, a te bajod ha nem erted"
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
We. The Revolution (PS4, PSN)
2019.09.21. 13:07 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Én. Az igazság?
Solo: Islands of the Heart (PS4, PSN)
2019.09.21. 13:00 PSC egyperces
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Pár kapcsolat, párkapcsolat.
BORDERLANDS 3 (PS4)
2019.09.19. 10:07 Játékteszt
2 hozzászólás
Szerző: HTB
Martin Looter King.
Képregény - Thor: A mennydörgés istene
2019.09.19. 09:49 Cool-Túra
3 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Az összes istennek pusztulnia kell!
Effie (PS4, PSN)
2019.09.18. 14:21 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Chester013
Szegény ember Zeldája.
NBA 2K20 (PLAYSTATION 4)
2019.09.17. 13:18 Játékteszt
10 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Egy kosaras naplója.
RAD (PS4, PSN)
2019.09.16. 12:55 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Mondd, te milyen mutációt választa… hagyd a francba, kapsz valamit a kosárból!
Super Blood Hockey (PS4, PSN)
2019.09.16. 12:43 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Kocahokizóknak?
Catherine: Full Body (PlayStation 4)
2019.09.15. 12:50 Kedvcsináló
24 hozzászólás
Szerző: eszg_
A vonzás szabályai.
PlayStation - itt a Tokyo Game Show 2019 menetrendje
2019.09.15. 10:00 [TGS] 2019
20 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Időpontok és a teljes ismert játéklista.