PlayStation.Community

2015.05.19. 00:12 Játékteszt
98 hozzászólás
Szerző: Binder
Értékeld a cikket!
Ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel.

A fenti idézet nem véletlen. Utalás a cikkre és az elmúlt hetemre is. Ugyanis nem könnyű feladat egy ilyen összetett játékról, mint a PS4-es Project CARS tesztet írni, ilyen rövid idő alatt. Az elmúlt bő egy hétben alig aludtam, minden szabadidőmet a teszteléssel töltöttem és még így sem láttam mindent. Sok támogatást kaptam a családomtól és a barátaimtól. Külön kiemelném Mekee barátomat, aki rengeteget segített a tesztelésben és a cikk írásában is. Próbáltam rövidre fogni mondandómat, de ez megint nem sikerült, szóval nem árt némi hideg élelemmel készülni.
Elég rég itt vagyok már az oldalon, így mondhatom, olyanok vagyunk, mint egy nagy család. Többetekkel ismerjük is egymást, napi kapcsolatban vagyunk, így maga a teszt is egy kicsit közösségi dolog lett, akár csak a játék.
Sokan segítettetek nekem a tesztelésben, akár élőben, vagy csak egy kérdéssel vagy egy véleménnyel, ami miatt jobban utánanéztem egy két dolognak.
Sajnos csak DualShock4-gyel tudtam kipróbálni a játékot, mivel a Logitech kormányok jelen pillanatban nincsenek támogatva PS4-en. Ellenben konzultáltam egy barátommal, akinek van egy T500-asa, így az ő véleményét és tapasztalatait most én közvetítem felétek. Ezt a részt a cikk legvégén találjátok, a kormány képe alatt.
Ha minden jól megy, a hónap végén én magam is ki tudom próbálni PC-n, a G27-es perecemmel. Erről egy külön cikkben számolunk majd be!
Ha valakit csak pár mondatban érdekel a játék

Összességében azt kell mondjam, számomra a Project CARS egy kellemes csalódás. Az elsőre kissé Shift-szerű érzés idővel szépen feloldódik, mert a game nagyon jól kinövi magát, levetkőzi hibáit. Az irányítás még kontrollerrel is fényévekkel jobb lett, mint abban. Megvan a hangulata, van benne sok innovatív ötlet, töménytelen mennyiségű beállítás, a játék, a vezérlők, a grafika és az autók testreszabhatósága érdekében és talán pont emiatt is látszik rajta, hogy ezt nem konzolra találták ki, főleg nem kontrollerhez!
A másik, hogy a grafikát tekintve köszönőviszonyban sincs a PS4-es változat az előzetes videókkal és képekkel, így aki ez alapján vásárolja meg a szoftvert, az nagyot fog csalódni.
Ettől függetlenül én szívesen ültem a gép elé minden alkalommal vezetni. A legjobb móka berakni magunk elé 30-40 autót a kedvenc pályánkra és aztán fogócskázni velük a változó időjárási viszonyok közt, a ködös napfelkeltében, vagy amikor a fákon és a ködön átszűrődik a kora hajnali napsugár. Elképesztő élmény!
Minden hibája ellenére, összességében szerintem rendben van a játék és azt se felejtsük el, hogy ez most nagy hiánypótló (magyarul, jelen pillanatban nincs más a kategóriában PS4-en). Minden fotelpilótának ajánlom. A GT7-ig kihúzzuk vele. Természetesen kell neki egy két peccs', de ez manapság már teljesen normális.
Ha te elsősorban a PS4-es grafikára vagy kíváncsi és/vagy csak kontrollerre futja, akkor a DriveClubot ajánlom, ha pedig szeretsz vezetni és lekötnek az autó beállításai, no meg persze a hivatalos versenypályák, akkor meg a Project CARS-t, egy jó kormánnyal.

Aki ennél több részletre kíváncsi, annak jó szórakozást a továbbiakhoz!
(Tisztáznék pár rövidítést, amiket a későbbiekben használni fogok. PC - Project CARS, DC - DriveClub, GT - GranTurismo.
A cikkben szereplő videókat a PS4-el rögzítettem, így azok csak 720p/30fps minőségben jelennek meg. Ezt nem árt figyelembe venni a minőség és a képfrissítés miatt. Természetesen 1080p/60fps-ben jóval szebb és folyamatosabb a játék.
A videókban mindent elmondok és megmutatok, így ha valakinek nincs kedve olvasni, akár a azokkal is informálódhat.)

A fejlesztés

A londoni székhelyű Slightly Mad Studios ismerős lehet az autós játékok iránt érdeklődőknek. Ők készítették a 2009-ben megjelent Need for Speed: Shift, majd 2011-es Shift 2: Unleashed, és a 2012-es Test Drive: Ferrari Racing Legends játékokat is. De a nevükhöz köthető a régebbi hardcore PC szimulátor, a GT Legends (2005), és a GTR2 (2006) is, bár akkor még Blimei! Games-ként működtek. 2009 elején vásárolta őket fel az SMS.
Tehát nem ma kezdték az ipart a fiúk, a téma pedig mindig az autózás volt, ha lehet a SIM vonalon. Jelenlegi tesztünk alanya pedig legújabb játékuk, a Project CARS PS4-es verziója.
Már a címe sem véletlen. Ez egy ügyes rövidítés. Project CommunityAssistedRacingSimulator (azaz CARS).
A játék finanszírozása a közösség és a fejlesztők által, kiadói segítség nélkül történt. Egy Tool Pack megvásárlásával részt vehetett bárki a fejlesztésben, tartalomgyártó, minőségbiztosítás és marketing szerepekben. A tagok speciális perkeket kaptak a támogatás mértékétől függően, ezáltal a játék első 3 évében beszerzett bevételekből jutalékot kapnak.
A fejlesztésben részt vett még a fejlesztőkön és a közösségen kívül az egykori STIG, Ben Collins, Lewis Hamilton testvére Nicolas, aki a Clio Cupban és European Touring Car Cupban versenyzik, valamint Oli Webb, volt Formula Renault versenyző is.
A játék alapja, a Shift2, Madness engine-jének továbbfejlesztett változata. Aki játszott vele, az rögtön látni fogja a hasonlóságot. Sok mindent örökölt, de egész kikupálódott az évek során, ugyanis ez a program is több mint 4 évig készült, majd több megjelenés-csúsztatás után végül 2015. május 7-én került Európában a boltok polcaira.
Jelenleg PC-re, XOne-ra és PS4-re kapható, de készülőben van egy Wii U-s átirat is. Eleinte volt szó a régebbi konzolos verziókról is, de idővel ezekről lemondtak.

Először is nem árt meghatározni a kategóriát. Racing Simulator. Pont.
Ezt azért fontos tisztázni, mert ez nem való mindenkinek. Leginkább a GT-hez tudnám hasonlítani. Először is itt nincs semmi sallang. Zene csak a menüben van, a néhány nézőt és versenyzőtársainkat leszámítva nem találkozunk senkivel, nem rohangálnak lenge öltözetű lányok a Paddockban, nincsenek színes lufik a pálya mellett és nincs koncerthangulat sem. Itt csak a pálya van, az autó, meg Te és esetleg az ellenfeleid. Ez sok ember szerint így túl száraz, élvezhetetlen. Ellenben a GT rajongói el fognak veszni a Gran Turismo 7 megjelenéséig a PCars világában. (Másoknak viszont nem feltétlen ajánlom!)
Azért vagyok ebben olyan biztos, mert a játék nagyon jól lett időzítve. Bár nem tudni, mennyire volt ez tudatos, tekintve a fent említett csúszásokat. De ez mindegy is, mert ahogy mondtam, hiánypótló. Ugyanis jelen pillanatban nincs PS4-re hasonló játék. Nagyon sokan eladták a PS3-at, hogy meg tudják venni a PS4-et, így a GT6 nekik már nem opció. Márpedig ha egy GT-rajongó több mint egy éve nem játszhatott GT-vel, ott komoly elvonási tünetek jönnek elő.
Persze, ott a DriveClub, ami egy fantasztikusan szép, szintén zártpályás autós játék, de messze nem a szimulátor rajongókat célozza meg, lévén arcade game, nulla car-setuppal és hivatalos versenypályák sincsenek benne. Élvezetes száguldás, az biztos, de a két játék nagyon különböző, ahogyan a rajongótáboruk is. (Az már biztos hogy a cikk alatt a kommentekben komoly összecsapások várhatóak e témában, a két tábor közt...)

Nézzük hát, mit kapunk a pénzünkért.
Először is aki digitális formában vásárolja meg, annak 19GB-nyi adatot kell lekapnia, ebből kb. 3GB-ot leszed, és már mehet is a menet. Pontosabban csak majdnem. Miközben tölti le a maradékot, csak a Quick Race Weekend érhető el, ott is csak egy autó és egy pálya. Amint lecsípte a maradékot, mehet a móka; de nem árt tudni hogy az első napos, 800MB-os peccs hiányában a T500-as perecünket nem fogja felismerni a játék. Magyarul, net nélkül nem megy a T500-as.
Autók

A játékban összesen 62 autó található, plusz az első napos ingyen autó (Lykan) és a 2 előrendelői pakk 3-3 autóval. Ez első blikkre közel 70 paripa, amit a jövőben DLC-k formájában tovább fognak bővíteni.
A hivatalos autólistáról, nemrég Foxi kolléga írt nektek, ITT megtekinthetitek.
Az első pillanattól elérhető az összes autó, de sajnos sem tuningolni, sem festeni, vagy egyedi matricákkal, felnikkel ellátni nem lehet. Ellenben autónként 20-40 versenyfestés/matricázás választható. Ez 1600 variánst jelent. Azért említem ezt, mert többen felháborodtak, hogy miért csak ennyi autó van a játékban, mert ott a GT a maga 1500 autójával. Hát a GT-ben is nagyon sok autó csupán matricázásában (vagy még abban sem) különbözik a mellette lévőtől, tehát ha így számoljuk, itt is van annyi. Na persze, csak szőrszálat hasogatok. Viszont a festések nagyon jól néznek ki, persze csak messziről, túl közel ne akarjunk menni, mert fájni fog, de az összkép szerintem egész jó.
Egyébiránt kissé fura, hogy nem lehet az autókat pimpelni, ugyanis mint fentebb említettem, nagyon sok midnent hozott magával a Shift világából, ott pedig lehetett egyedi felniket felrakni, akár tengelyenként különbözőt, más-más méretben/színben, lehetett tuningolni és festeni az autókat, akár elemenként is, no meg egyedi matricázás is volt. Gondolom minden megspórolt erőforrást a fizika kapott, mert grafikailag nincs jelentős különbség a PS3-as Shift2 és a PS4-es PCarc autómodelljei közt. Számomra fura, hogy egy PS4-es játék a PS3-as elődjétől kevesebb funkcióval valósul meg. Bár ez sem újdonság.... gondoljunk csak a The CREW-ra.
A garázsnézet is eléggé vissza lett butítva (konkrétan puritánabb, mint a Shift2-ben). Korábbi PC-s buildekben láthattuk, hogy egy szépen berendezett garázsban nézegethetjük az autót. (A cikk végén, a fotós videóban meg is mutatom.) Ez egy az egyben eltűnt, helyette egy totál sörtét placcon, fél tucat reflektor van körbedobálva a földön az autó körül, meg fentről jön valami fény, rettenetes alacsony felbontású tükröződéssel.
Tovább rontja az élményt, hogy itt az autó nem forgatható. Van ugyan lehetőség a Fotómód előhívására, de kissé macerás, amikor az ember a matricákat lapozgatja, az autó körül meg automatikusan forog a kamera, ezért be kell lépnem a fotómódba, hogy a nekem megfelelő szögből megtekinthessem.
A járgányaink közt válogathatunk ömlesztett módban, vagy kategorizálva is, 7 osztályban. Érdekesség, hogy Online ez tovább finomhangolták és ott már 14 autóosztályra bontja.
Továbbá nagyon vicces dolgokat is kiszúrhatnak azok, akik figyelnek a részletekre. Néhány autó nem licencelt, így ott mondjuk a gumira nem GoodYear van írva, hanem GripYeah. Rengeteg ilyen kis apróságba botlottam, ami mosolyt csalt az arcomra.
Íme a már bejelentett, jövőben érkező vasak (nem tudni, hogy ezek mikor és milyen formában érkeznek):

1959 Aston Martin DBR1
1963 Aston Martin DP212 (még neki se álltak)
2009 Aston Martin DBR1-2
2013 Aston Martin Vantage GTE
1989 Audi 90 IMSA GTO
2012 Audi A1 quattro
2002 Audi R8 LMP900
2014 Audi R18 e-tron quattro
2013 Bentley Continental GT3
2003 Bentley Speed 8 LMGTP
1974 BMW 2002 Turbo
2012 BMW BTCC 3-series Touring Car
1999 BMW V12 LMR
2015 Dallara DW-12 Indy Car (még neki se álltak)
2013 Ford Falcon FG Australian V8 Supercar CotF
2012 Ford Focus ST BTCC (még neki se álltak)
2012 Ford Fusion NASCAR Stock Car
1966 Ford Mustang 2 +2 Fastback
2015 Ford Mustang GT
1962 Lotus 25 Formula 1
1965 Lotus 38 Indy 500 (még neki se álltak)
1965 Lotus 40 (Not Yet Started)
1970 Lotus 49 C Formula 1
1967 Lotus 51 Formula Ford (még neki se álltak)
1968 Lotus 56 Indy Car (még neki se álltak)
1997 McLaren F1 GTR Longtail
1952 Mercedes-Benz 300SL W194
1998 Mercedes-Benz CLK-LM
Mitsubishi Evo IX FQ 360
Mitsubishi Evo VI Tommi Mäkinen Edition
1978 Renault Alpine A442B
1999 Renault Laguna BTCC (még neki se álltak)
2012 Renault Megane Trophy II
1987 RUF CTR Yellowbird
2013 RUF RT-12 R
Autók - Setup

Külön blokkot szántam ennek, ugyanis elég elmebeteg szintre emelték ezt a részt.
Az autók beállításait elérjük a garázsból és verseny közben is.
Természetesen itt is sokat merített elődeiből, de ha lehet, még jócskán túl is tett rajtuk. Aki játszott a Shift2-vel, az nagyjából tudja, mire számíthat. Vagy 5x annyi autó beállítási lehetőség van, mint a GT-ben, pedig ott sincs kevés. Megvallom, én elsőre sokkot kaptam. Úgy hiszem egy átlag gémer, ha idejut, hozzám hasonlóan csak bámul majd bután maga elé és sírva elszalad. Az egy dolog, hogy fékerővel vagy súlyelosztással babrálunk. Megszoktam már azt is, hogy a felfüggesztést, a váltót, vagy épp a difit én magam állítom be az adott pályára az autónál, de itt olyan mélységekig bele lehet menni, hogy ha nem vagy versenymérnök, akkor tuti sokkot kapsz. Miki barátommal egy kora délután nekiültünk és este 10-kor köszöntünk el. Ezt semmiképpen nem nevezném rossz dolognak, maximum ijesztőnek. Az sem segít túlzottan a dolgon, hogy az állítgatás közben nem látom olyan részletesen, hogy mi hogyan változik, mint a GT-ben.
A Shift2-ben látott Easy Setup menüpontot szétszórva, minden setupblokk felső részében találjuk. Ez egy egyszerűsített beállítás, ahol csupán annyit lehet a csúszkán állítani, hogy pl. a váltónál a gyorsulásra vagy a végsebességre legyen-e kihegyezve a vas, vagy az autó inkább legyen gyors, de tapadjon kevésbé, vagy fordítva. Ez igen hasznos, ugyanis mivel minden mindennel összefügg, ha valamit elállítunk, az kihat másra is, így jó ha tudja az ember, mit csinál. Aki meg nem tudja, az inkább ne piszkálja, maximum ezeket a csúszkákat.
Ha sikerült elmélyülni a beállításokban, azt elmenthetjük akár pályánkét is. Ha meg belegabalyodunk, van RESET gomb. Arra viszont figyeljetek, hogy a felső menüsorban az L1/R1-el navigáltok, viszont néha van egy alsó menüsor is, ahol az L2/R2-vel lapozhattok.
Egy kis videócskában ezt is bemutatom nektek.
Pályák

A játékban összesen 84 pályavariáns található, ebből 12 Gokart. Tudunk országokra szűkíteni, kategóriára (Gokart/Circuit/Point to Point) viszont sajnos nem. A Háromszöggel előhozható egy lista, ahol helyszínenként vannak csoportosítva a pályák, itt összesen 33 blokkot találunk, alattuk az ott található pályák térképeivel. Itt tovább szűkíthetjük a kínálatot országonként.
Gokart pályára más autóval felmenni nem lehet, így ezeket a pályákat csak akkor látjuk a listában, ha gokart van kiválasztva. Gokarttal viszont vezethetünk bárhol.
A pályáknak csak egy része lézer-szkennelt. Brands Hatch, Snetterton, Oulton Park és Cadwell Park.
Minden pályán, minden időjárási körülményt beállíthatunk (össz. 14 van), 0-24-ig.
Grafika

PS4-en a játék 1080p/60fps. Legalábbis papíron. De sajnos nagyon könnyen dobja el, messze nem fix 60.
A pályákon, ha sok autó van, vagy komolyabb időjárás, pl. köd vagy eső, akkor csúnyán be tud zuhanni, akár 30 alá is.
Az autók kidolgozása nem rossz, de nagyon csillogós, pont olyan, mint a Shiftben, ami néha jól tud kinézni, de itt is látni, hogy ez PC-re készült. Az autók sokkal részletesebbek ott, lévén akár 5x annyi poligonból is állhatnak (gépfüggő). Összességében nem rossz, de közelről a GT6 felújított standard autóival egyenértékűek, max. jobban csillognak, tehát eléggé vissza lett butítva és köszönőviszonyban sincs az előzetesekben mutogatott képekkel és videókkal. Az árnyék is néha a GT6-ot idézi. Ha nem lennének a szuper effektek, nem érezném, hogy PS4-en játszok.
A pályák kidolgozása is elég vegyes. Nem egy pályán találkoztam 2D-s szalagkorláttal, lapfákkal és úgy összességében csúnya környezettel.
A Nordschleife pl. kifejezetten ronda. A pálya aszfaltjának szélét egyszerűen sok esetben nem is látni, mert összeolvad a fűvel, nagyon elmosódik. Persze ez nem minden pályán van így!
Az eső is fura. Főleg az esőcseppek a szélvédőn. Csúnyák is, meg nem is hat rájuk semmi, csak az ablaktörlő, de az sem valami fényesen. A DriveClubban sokkal szebb minden. Ott hat az esőcseppekre a G-erő és az ablaktörlő is elkeni őket. A nézők sem szebbek a GT-ben álldogálóknál.
A fények és a tükröződések is sokkal részletesebbek a DC-ben. A belső tükröződés (szélvédőn) pont olyan, mint az előző játékukban, a PS3-as Shift2-ben és a TestDrive Ferrariban, szinte alig húztak rajta. Egy alacsony felbontású, statikus valami. A DC-ben ez mind dinamikus, a fényre valóságosan reagál, a szélvédőn lévő párával/mocsokkal együtt, amivel itt nem is találkoztam.

Sokat vitatkoztunk a barátaimmal azon, hogy mi a fontosabb, a 60fps vagy a grafika. Mai napig nem tudom a választ, de valamelyik mindig áldozatul esik. (Jelen esetben mindkettő.)

A pályán találunk gumitörmeléket és faleveleket, amiket feldobál a kerék és a menetszél. A fűre, vagy a kavicságyba hajtva, azokat is feldobja. Próbálgattam a pályát elhagyva nyomot hagyni, ez nem ment. Sem a kavicsban, sem a füvön nem marad nyoma a keréknek, mint mondjuk a GTAV-ben. Bár hazudok! Ha elkezdünk Driftelni, a füvön simán guminyomot hagy a fánkunk.
A vizes aszfalt, a köd és a felhők viszont gyönyörűek és elképesztően hangulatosak. Lenyűgöző az éjszakai csillagos égbolt és a csodás napfelkelte/naplemente, a fák lombjai közt átszűrődő fényekkel. Ha felgyorsítjuk az időt, fantasztikus látványban lesz részünk.
Van továbbá a játékban törés, amit ki lehet kapcsolni. Vegyesnek mondanám az eredményt. Leesnek alkatrészek, pl. a Formula autókról az orrkúp, az első spoilerrel egyben leszakad az illesztésnél, anélkül, hogy a szárny rongálódna. Viszont egy BMW-t gyönyörűen le lehet bontani, karcolódik, horpad, gyűrődik, leszakad a futómű. Egész jó. Az alkatrészek pedig ottmaradnak a pályán akár a verseny végéig is.
Az ütközések fizikája mondjuk vicces. Meg valahogy a pályán kívüli dolgok sem az igaziak, de erről majd később.
Továbbá a pályakörnyezet is rombolható valamennyire. Bóják, jelzőtáblák, szivacskockák és néha egy-egy adag a gumifalból is lebontható. Ilyenkor a cafatokra tépett hungarocell betölti a pályát és sokáig ottmarad.
Grafikai bugok természetesen vannak, a fényképeknél sokszor szétesik a kép teteje, az árnyékok is tudnak rettentően kinézni, meg a por és a füst is úgy esik szét, mint a GT5-ben, de ezeket úgyis hamar javítják.
Viszont van egy kedvencem, amit szintén a Shiftből hozott magával. Motorháztető vagy tető nézetben álljatok félre, majd amikor az autó megállt, a jobb analóg karral nézzetek el jobbra-balra. A környezet ugye tükröződik a kasznin, de mikor körülnézünk, az elindul, mintha kanyarodna az autó.
Fizika

Én azt mondom elégséges, vagyis jó, bár vannak vele gondok, de minden javítható.
A játék indításakor megkérdezi, hogy Novice, Amateur, vagy Pro irányítással szeretnénk-e menni. Ez a későbbiekben bármikor finomhangolható. Lényegében a segítségek mértékét jelöli.
És el is érkeztünk a legérzékenyebb ponthoz. DS4-gyel nem javaslom a vezetést. Ehhez KELL a perec! Az egész játékon érződik, hogy ezt PC-re készítették, kormányhoz. Maga a kormánymozgás belső nézetben egyszerűen nincs rendesen leanimálva, mint mondjuk a DC-ben, vagy akár az előző játékukban, a Shift2 PS3-as verziójában. Itt konkrétan a DS4-gyel el sem forog a kormány rendesen, csak 180 fokban animálja. Ha balra tekerem, akkor még el is kezdi az átfogást, jobbra nem. Sőt, a 180-at is csak akkor tekeri el a kanyarban, ha megfelelően lelassult már az autó.
De ez egy dolog. Ennél zavaróbb hogy rettenetesen ideges a kormánymozgás, kisebb mozgásokat egyszerűen nagyon hirtelen kezeli, ettől szögletes a mozgása.
Néha úgy érzem mintha nem az első kerék után menne az autó. Ezt több ember is megerősítette a tesztek alatt. Szóval nem csak én hallucinálom.
Ellenben a gumik és a fékek hőmérséklete, a pálya viszkozitása és az autó állapota és beállításai, elég finoman vannak hatással a fizikára.
Próbálgattuk a benzin- és a gumifogyást is. Ha a benzin kifogy, itt nem megyünk vele már sehova. A gumit nem sikerült még ledurrantani. De dolgozom rajta.
A Traction Controlt a beállításoknál lehet finomhangolni, de alapvetően nem fogja vissza olyan észrevehetően az autót, mint a GT-ben.
Néhány autót nagyon jó vezetni, néhány pedig vezethetetlen. Úgy gondoljuk, ezek a dolgok leginkább abból adódnak, hogy PC-n ez tesztelve volt rendesen, konzolon viszont kontrollerrel valószínűleg nem. Így megvárnék még pár javítást, mert ezek mind könnyen orvosolhatóak, másrészről meg kormánnyal nincs gond az irányítással.
DS4-nél mindenesetre bátran kapcsoljátok be az ABS-t, a Traction Controlt és a Stability Controlt. Sok autó még ezekkel is szinte vezethetetlen, sok meg ezek nélkül is vidáman. Én a Driving Assists Allowedet REAL-en használom. Így minden autónak a gyári beállítását használja, azaz ha van benne pl. ABS, akkor belerakja, ha nincs, akkor nem.
A kézifék meg mintha nem működne minden autóban. Sok esetben húzom, de semmi nem történik, az viszont biztos, hogy ha működik, akkor sem lehet behúzni úgy, mint a GT-ben, nem marad úgy!
A pályát elhagyva is történnek érdekes dolgok. Gond nélkül kanyarodik a füvön jó néhány autó. Mondjuk 200km/h körül, ha határon autózok és megcsípem a füvet, annak nem lesz jó vége. Mármint élőben. De itt néha ezt nem veszi olyan komolyan a játék, mindegy, milyen beállítással megyek.
Az ütközés fizikája sem valami jó. Néha csak egy kis koccanás is elég ahhoz, hogy az autók egymásra másszanak.

AI - Mesterséges intelligencia

Az AI egész jó. 50%-on kellemes szórakozás őket előzgetni, egy-két hiba is belefér, 100%-on viszont utol se érem őket. Viszont a szintjük emelésével egyenes arányban nő az agressziójuk is. Ez társul az ütközés hibás fizikájával, ami azt eredményezi, hogy egy szűk pályán, ha túl sokan gyűlnek össze egy kis kanyarban, ott totális lesz a káosz. Hogy összességében kinek mi lesz a véleménye róla, az majd idővel derül ki. Én egyenlőre elégedett vagyok vele, de lehet nem játszottam még eleget a játékkal. Fentebb a grafikai blokkban a Pagani videóban is teszteltem az AI-t, alant pedig egy igen vicces esetet örökítettem meg, miközben egy barátommal beszélgettem.
Kormánytámogatás

Először is itt a támogatott kormányok listája: KLIKK!
Fentebb említettem a bevezetőben, hogy sajnos csak DS4-gyel tudtam tesztelni a játékot, ami sokat elvesz az értékéből. Jelen állás szerint a PS4 csak a Thrustmaster pereceket támogatja, de abból az összeset. Nemrég azonban a Project CARS csapata bejelentette hogy támogatást kapott a Fanatec is. Ezzel túlzottan nem lettünk kisegítve, lévén a Fana cuccok csillagászati áron mennek és nehéz őket beszerezni, a bejelentés után pedig még fel is emelték az áraikat.
Az egymillió forintos kérdés pedig az, hogy a Fanatec más PS4-es játékkal is kompatibilis lett-e (pl. DC), vagy csak a PCars-szal?

Nagyon sokan a Logitech támogatást várják, mert rengeteg embernek van DFGT vagy G25/27 kormánya. Akinek nincs, annak jó (bár nem olcsó) opció lehet mondjuk egy T300-as (115.00Fft), vagy akár egy egyszerűbb, olcsóbb T100 vagy T80 is, de egy jól működő kuplungos-H váltós szettet, miért cserélnék le valamire, ami kevesebbet tud, vagy egy olyanra, ami ugyanazt tudja, 3x annyiért. Ugyanis a T500RS, H váltóval együtt több mint 200.000Ft. Szóval mi, Logitech tulajok várunk és reménykedünk. Üzenem minden sorstársamnak, kitartás!
(PC-n természetesen megy a program, mindennel, ami létezik. Ezt csak úgy mondom...)

Nem akartam de megemlítem, mert a napokban is felmerült, és visszatérő kérdés a különféle konverterek használata (pl. M4). Ez egy átalakító, amivel a különböző konzolokra szinte bármilyen perifériát feldughatunk. Többek közt így lehet működésre bírni egy Logitech kormányt PS4-en. A gond ezzel az, hogy ugyan működik, de akárhány videót néztem róla, akármilyen játékkal játszottak, mindig azt vettem észre, hogy nagyon késik az irányítás. Ráadásul, ahogyan láttam a kuplung és a H váltó sem megy rendesen. Talán itt lenne értelme, mert itt elég részletesen lehet setupolni és tudjuk kalibrálni is a vezérlőt, ami amúgy szintén nem jellemző a konzolos játékoknál! Bárkinek lesz tapasztalata, írja meg!
Hangok

A hangok nagyon jók! Főleg a régebbi autóké. A GT-hez szokott fülünk örömtáncot jár. Érdemes minden autót kipróbálgatni, minden nézetben. Kívülről elég ütős. Persze nem minden autónak sikerült tökéletesen a hangja. A Focus RS például kívülről is elég halványan muzsikál.
A gumihang viszont határozottan hiányzik. Pontosabban van, de nagyon halk, így nem közvetíti olyan jól a tapadásvesztést.
Néha a váltó is érdekes. Több barátom is szóvá tette és én magam is azon a véleményen vagyok, hogy egyszerűen néhány autónál, nem hallom hogy mikor kéne váltani.
A zene egész jól illeszkedik a játékhoz, de csak a menüben van, bár ez nem hiszem hogy a stílus rajongóinak gondot jelentene. A pályán az autót akarom hallani.
Options

Az Options menü a második oldalon van a főmenüben, de előhívható a DS4-en az Options gomb megnyomásával is (ki gondolta volna mi?). Bárhol vagyunk, elérjük ezt a kis gyorsmenüt és a beállítások végeztével vissza is rak minket oda, ahol előhívtuk (praktikus). Bár sajnos ez nem teljesen igaz, ugyanis a versenyek közben nincs lehetőségünk a beállítások módosítására, ami azért gond, mert rengeteg van és sok esetben látni kéne, hogy pontosan mi változik. Így viszont ki kell lépnünk, átállítani amit kell, majd visszalépni a pályára, ami a hosszú töltési idő miatt, nagyon macerás. A félreértések elkerülése végett, a videóban látható bejátszásokat én vágtam bele, de valahogy úgy kéne működnie élőben is.
A menü nyelve kizárólag angol.
Rengeteg beállítást kaptunk. A grafika és az irányítás is nagyon részletesen testre szabható.
Ellenben nem mindenhol van RESET, uh. javaslom minden alapbeállítást fotózzatok le!

- Gameplay
Itt választhatjuk a segítségeket, a törés módját, gumikopást, üzemanyagfogyást, és a büntetéseket.
Továbbá a HUD-al kapcsolatos beállításokat, segédvonalat, kanyarjelzőt és, hogy kilométerben vagy mérföld per órában számoljon-e. Egy egyedi dolgot is találunk itt. Történetesen ki tudjuk kapcsolni a kormányt és a vezetőt a 3 belső nézetben (Cockpit Wheel/Driver). Ez praktikus, ha valaki kormánnyal játszik.

- Controls
Aki a Shift2-vel játszott, annak ez a rész is ismerős lesz. Nagyjából kopipaszte módon átemelték ezt is. Itt finomhangolhatjuk a kontroller és a kormány beállításait, holtjátékot, érzékenységet.
A gombkiosztásnál fogjuk leginkább érezni, hogy ez egy PC-s játék. Mindent fellőhetünk, akár a kuplungot is DS4-re! A gond ott kezdődik, amikor olyan finomságokat akarunk felkonfizni, mint az ülésmagasság állítás, ami 6 gombos. Erre nincs hely! Több mint 2x annyi funkció van, mint gomb a DS4-en. Összesen 53 funkció a 24 gombra.
A poén kedvéért megnéztem a játékot egy USB-s klaviatúrával. Felismeri a PS4, sőt működik is, navigálok a menüben, de a játékban nem konfizhatok rá gombot. Pedig az mindent megoldana.
Ha elállítjuk és egy fontosabb, nélkülözhetetlen funkcióról eltűnik a konfig, akkor egyszerűen nem enged kilépni. Csak annyit ír, hogy egy fontos funkcióhoz nincs hozzárendelve gomb. De azt nem mondja melyikhez. Megesett, hogy fél órát töltöttem ebben a menüben, mert nem engedett ki, mert a RESET gomb kinn van egy menüvel fentebb.
Van egy barátom, akinek az első kérdése egy autós játéknál mindig az, hogy a gázt/féket, be lehet-e állítani a jobb analógra. Igen. Itt akár azt is megteheted.
A DS4-nél viszont az X sajnos már nem nyomásérzékeny, így aki úgy szokta meg PS3-on, hogy így használja a gázt, az itt bajban lesz.
Még egy dolgot említenék itt, amiről bővebben a sztorinál fogok beszélni. Ugyanis átadhatjuk a kormányt egy AI Drivernek. Viszont ha itt nem konfizzuk fel a hívógombot (Request Pit Stop), akkor nem fogjuk tudni visszahívni a PIT-be, hogy visszaadja nekünk a kormányt. Vicces mi?

- Visuals
A grafikai résznél leginkább a mázat tudjuk variálni. Peremsötétedés (Vignette), hőhullám (HateHaze), vizes képernyő (RainDrops) és hasonló finomságokkal igazíthatjuk saját ízlésünkhöz a képi világot. SunFlare pl. néha kicsit sok tud lenni mikor pofámba süt a nap és kettőig nem látok miatta. Az biztos hogy konzolon nem jellemző hogy ilyen dolgokat állítgathassunk.

- Camera
Ez a legizgalmasabb rész. Ebbe mindenképp érdemes belepiszkálni. Itt tudjuk ugyanis a nézőpontok perspektíváját állítani (a videóban összehasonlítom a végleteket). Itt 80 az alapérték, 35-120-ig állíthatóak a csúszkák. A 35 fok az nagyon közeli, olyan mintha távcsővel vezetnél, a 120 meg gyakorlatilag egy nagylátószög. Mint valami akciókamera képe. Kb. 100-110 körül nagyon jó sebességérzetet ad belső nézetben, nekem minden kamera e körüli értékre van belőve.
A második oldalon leginkább a sisakra és a G-Force effektekre vonatkozó beállításokat találjátok. Mennyire rázkódjon a kamera, benézzen e a kanyarba, stb.

- Audio
Értelemszerűen itt találjuk a hangbeállításokat. Itt csak egy dolgot emelnék ki, a pit-rádió rettenetesen hangos, ha lehúzod a fülesen a játék hangját, akkor is túlkiabál mindent, füles nélkül pedig a kontrollerből üvöltöznek velünk. Ezt javaslom lehalkítani.
HUD

A képernyőn megjelenő kijelzők is nagyon jók. Látjuk a részletes kör / szektoridőket és azt is, hogy az előttünk és mögöttünk lévő mennyire van tőlünk. Mindemellett elég részletesen személyre is szabhatjuk őket. Eredendően az Options-ben beállíthatjuk hogyan szeretnénk, de menet közben is nagyon könnyen állítgathatjuk. A D-pad bal gombjával tudjuk változtatni a HUD összetételét, van pár előre letárolt variáns, de akár fullosan ki is lőhetjük, és itt érhetjük el a realtime telemetriát is. Ez nagyon jó dolog. Látjuk a gumi és fék hőmérsékleteket, kormánymozgást, G-erőt, gázt, féket, stb.
Emellett, ha kilépünk ott lesz egy Edit HUD menüpont, ezzel teljes mértékben megszabhatjuk, hogy mit lássunk és azt hol. Összesen 16 pont van a képernyő kerületén, megragadjuk, amit szeretnénk és oda rakjuk ahova akarjuk, vagy akár törölhetjük is. A gond csupán az, hogy ezt nem menti el. Így totál értelmetlen.
Ide tartozik még egy apróság, a Motec LCD. A gombkiosztásnál találjuk az utolsó oszlopban, alapból nincs felkonfizva. Ha találunk neki egy szabad gombot, akkor bizonyos versenyautókban a digitális kijelző összetételét/tartalmát változtathatjuk vele.
Érdekesség, hogy visszajátszás közben nem tudjuk a HUD-ot bekapcsolni, ahogyan a fotómódot sem.
Sztori/Karrier

Ahogy fentebb említettem, elég puritán a cucc, itt nincs saját karakter, nem babázhatunk vele, nem adhatunk rá saját sisakot/overállt. Nem plasztikázhatjuk át a fejét, ahogyan a felmenőinkre is magasról tesznek. A főmenüben bal felül találjuk a Careert. Kezdetben ezen lakat van. Alatta a NEW blokkban megadhatjuk a nevünket és még 1-2 alapadatot, majd azonnal belevágnak a dolgok sűrűjébe. Ki kell választanunk, hogy milyen kategóriában kezdjünk. Minden nyitva van, tehát a 16 választható kategória bármelyikével kezdhetünk.
Van Gokart, Formula, GT, Túraautó, LMP és hosszú távú verseny is. Még nem jutottam odáig, de ha jól értettem van 24 órás LeMans és Barthrust is, és láttam az Accolade-ek közt egy 25 órás Nordschleife TrackDay-t is!
Érdekes mert a 24h Nürburgring nincs a pályák közt, gondolom licencgondok miatt.

Mivel egy szezon elég hosszú, lehetőségünk van másik indítására is. Ehhez újra rá kell mennünk a NEW blokkra, ott kreálunk egy új mentést (összesen 10 lehet) és választhatunk egy másik kategóriát. Ezeket bármikor törölhetjük és szabadon válthatunk a szezonok közt.

Ha ez megvan, elindul a versenyszezonunk. Tegyük fel, kezdünk pl. a Gokarttal. A futamok után pontokat kapunk, így alakul a bajnokságban a helyezésünk. A futamok után kapunk e-mail-eket, ahol megkapjuk a következő versenyünket és meghívhatnak minket különféle versenyhétvégékre is. Ezeket akár ki is hagyhatjuk, de érdemes elmenni, mert megszakítja az egyhangúságot, így mentem a gokartos szezonomban például egy Pagani klubos pályanapra. Tehát ezzel a részével nincs baj. Normál futamoknál van szabadedzés, kvalifikáció és verseny. Előbbi kettő kihagyható.
A futamok hosszát és az ellenfelek nehézségét is mi állítjuk be, és mivel nincs sem pénznyeremény (nincs is mire elkölteni), sem XP (nincs fejlődési rendszer), így igazából én úgy érzem, valahogy hiányzik a motiváció a sztoriból. Elsőre maga a versenyszezon is átláthatatlan volt számomra, mert egy klasszikus havi nézetes naptárat látunk, lépkedhetünk a hónapok közt, és valahogyan összefolyik az egész.

Az egyetlen kihívás/célkitűzés, az Accolade-ek teljesítése/gyűjtögetése lehet. Ezekből van arany/ezüst/bronz a nehézség szerint, összesen több mint 100. Bizonyos mennyiség elérése után, újabb szponzorokat szerezhetünk (Endorsements).
A versenyeken belőhetjük a Pit stratégiát is, ahol megszabhatjuk, hogy hány liter benyát kérünk, milyen gumikat rakjanak fel, mekkora levegőnyomással, és milyen sérüléseket javítsanak meg.
Bár a játék intro-videójában is látható, még sincs PIT animáció! Berakja belsőnézetbe és halljuk, hogy kinn megy a fúrás faragás, de csak egy ember áll előttünk, aki megállít és elindít minket. Őt leszámítva a boxutca teljesen kihalt!
A PIT-ben tudjuk átadni a kormányt az AI Drivernek (majdnem B-Spec), a Swap Driverre kattintva, de ahogy fentebb a gombkiosztásnál említettem, ha nincs felkonfizva a vezérlőnkre a Request Pit Stop, nem fogjuk tudni visszahívni! Amúgy egész jó időket megy. Erre bármikor van lehetőségünk, időmérőn, versenyen és még online is!
Ha a kvalifikáció alatt megfutottuk a legjobb időt, amit gondoltunk, nem kell a boxban malmozni, felpörgethetjük a hátralévő időt és mehetünk a versenyre.

Büntetések terén amúgy a játék érdekesen van belőve. A sztoriban kilökhetjük az ellenfeleinket, kanyarodhatunk a szalagkorláton, vagy akár a fél pályát is levághatjuk, csupán a köridőnk nem lesz rekord, de a versenyt attól még gond nélkül megnyerhetjük.
Online viszont nagyon komolyan veszi az ütközést és a levágást is, ezért időbüntetés jár (elveszi a gázt pár mp-re). Egy dolgot viszont a sztoriban is durván büntet. A kiugrást. Állórajtnál ugyanis nyomni kell a féket, és csak a zöld jelzés után szabad elindulni. Ha ezt megszegjük, boxáthajtással büntetnek!
A kvalifikáció alatt, ha lejár az idő, a megkezdett körünket befejezhetjük.
Egyéb játékmódok

- Quick Race Weekend
Itt indíthatunk egy általunk kreált versenyt, kiválasztjuk a pályát, az ellenfelek számát, nehézségét és az autóikat, belőjük az időjárást és mehet a verseny.
Az ellenfeleink száma amúgy elég magas, bár pályafüggő, de akár 46 autót is felpakolhatunk.

- Free Practice
Ugyanaz mint az előbb, csak itt egyedül körözgethetünk az általunk választott pályán, a kedvenc paripánkkal.

- Community Events
Ez a GT-ből ismerős szezonális verseny. Én itt hiányolom a “Barátok eredményei” listát.
Egy bizonyos autóval kell menni, egy bizonyos pályán, setup nincs, segítség van.

- Time Trial
Minden pályán, mind a 6+1 autóosztály külön táblázattal rendelkezik. Látni ki mivel tolta (Kormány/DS4). Barátlista itt is elférne. Itt viszont betölthetjük a 30 legjobb eredmény egyikét magunk elé szellemként.
Online

Kizárólag Online tudunk barátainkkal játszani, mivel osztott képernyő nincs.
PS4-en maximum 16 fős Nyitott vagy Privát szobákat indíthatunk.
Ha belépünk, a barátaink szobáinak megtalálásában nem túlzottan segít a játék.
Ha kapunk egy meghívót, azzal gyorsan bejutunk. Nekünk a tesztek alatt gyorsan, stabilan, hibátlanul működött.
Ha kreálunk egy szobát, ott megszabhatjuk, hogy hány emberi ellenfelet engedünk be, a fennmaradó helyeket pedig feltölthetjük AI-val. Itt is megszabhatjuk, hogy milyen autókkal jöjjenek és milyen nehézségi szintűek legyenek a gépi ellenfeleink.
Itt is belőhetjük az időjárást és az időmúlásának mértékét, meg azt is, hogy a szobában milyen segítségeket és milyen nézetet használhatnak a belépők, továbbá belőhető a szabadedzések és a kvalifikációk hossza is. A gépnek itt is átadhatjuk a kormányt a PIT-ben.
Fotózás és Visszajátszás

A visszajátszás és a fotózás is egy az egyben a Shift és a TestDrive Ferrari játékokból jött. Ugyan a visszajátszás kellemesen kezelhető, mivel szépen lassítható, gyorsítható, mindkét irányban, de az előzetesekben látható extra kamerák egyszerűen eltűntek. A visszajátszás közben is azokat az alapkamerákat használhatjuk, amiket a pályán, azaz 3 belsőnézet, tető, motorháztető, lökhárító és külső. Ezeknél viszont ugyan úgy nézelődhetünk, mint verseny közben. Külső nézetben körbeforgathatjuk a kamerát az autó körül. Ezt a GT-ben mindig is hiányoltam. Az egyetlen plusz az akciókamera. Ez viszont egész kellemes. Fantasztikus távolról látni a rengeteg autót! Ebben a nézetben amúgy a távoli kamerákat néha felváltja egy-egy random belsős, ahol érdekes módon váltásnál a pilóta hozzá sem nyúl a váltóhoz.
Van egy kis kezelőfelület. Ezt eltüntethetjük, de megállítani/elindítani, nézetet váltani csak akkor tudunk, ha azt újra előhozzuk. Egyedül a tekerés működik akkor is, ha nem látható. Videózásnál erre figyelni kell.
Azt is érdemes figyelembe venni, hogy a pedál és a váltókar nem mozog a külső nézetekben, annak ellenére, hogy a pilóta odanyúl, meg a lába is mozog. Ez a legszembetűnőbb a gokart versenyek rajtjánál, ha szemből mutatja a gokartot.
Azt viszont jó látni, hogy vezetés közben emberünk a szabad lábbal fékez. Apróság, de figyeltek rá. Ha elengedjük a gázt, jobb lábbal lép a fékre, ha viszont gáz mellett fékezünk, akkor ballal. (Természetesen itt nem a gokartra gondolok.)
Érdekesség, hogy visszajátszás közben nem tudunk sem hátranézni, sem HUD-ot kapcsolni (sőt, a fotómódot sem lehet előcsalni), azaz ha a telemetriát, vagy más kijelzőt akarunk felvenni, azt csak élőben tudjuk megtenni.
A fotózásról sajnos nincs mit mesélni. Ez is egy az egyben a Shiftből jött át, de teljesen lebutították. Az sem tudott sokat, de ez így már nagyjából semmire nem jó. PS4-en megszoktuk a sok beépített, szuper fotómódot, van a DriveClubban, a Second Sonban, az Orderben, a Last of Us-ban, sőt még a Resogunban is. Aki meg a GT fotómódján nőtt fel, az egyenesen sírva fog fakadni, hogy ezt így PS4-re 2015-ben be merték tenni. Rettenetes. Ez egy nagyon fájó pont számomra.
Pár szóban ecsetelném azért hogy mit tud. Mind a garázsban, mind a versenyek közben, real time, azaz vezetés közben megállítva (visszajátszás közben nem) van lehetőség előhívni a fotómód menüjét. L2/R2-vel tudunk közelíteni és távolítani, az alsó csúszkával pedig a perspektívát tudjuk változtatni. Tudjuk még a fókuszpontot is állítani, de ez leginkább a garázsban látványos, pályán a csúszkán nagyobbak az értékek és tetű lassan mozog. Ezen is látszik, hogy nem ide lett kitalálva. A kamera fixen a vezető körül forog. A Shiftben legalább el lehetett szakadni az autótól, lehetett dönteni a kamerát. Nem értem miért lett ennyire lebutítva?
Ha valaki úgy gondolja hogy sebaj, majd ő kattint a Share gombbal fain suhanós képeket menet közben, el kell keserítsem, (valószínűleg a 60fps miatt) a kép sosem lesz éles, csak ha állunk. Tehát a képeken mozgást elkapni csak a fotómódban lehet ha mázlink van.
A játék támogatja a nemsokára megjelenő Project Morpheus "virtuális valóság" headsetet is. Azzal lesz igazán teljes az élmény! Amint lehetőségünk lesz rá, azonnal péppé teszteljük!

Hát ennyi lenne a Project CARS, PS4-en. Mivel az előszóban ellőttem a summázást, így itt már csak megköszönöm a megtisztelő figyelmeteket. Találkozunk a Zöld Pokolban!

Pozitívumok:

- A fizikai modellezés jól sikerült (már amíg a pályán haladunk).
- Kormánnyal nagyon jó vezetési élmény.
- 60fps
- Összességében nagyon hangulatos.
- Rengeteg innovatív ötlet.
- A játék nehézségét mi magunk szabhatjuk a saját igényeinkre.
- Ötletes és életszagú sztorimód (versenynaptár, meghívásos versenyhétvégék és hosszú versenyszezonok, szabadedzés, kvalifikáció).
- Rengeteg beállítási lehetőség a vizuális és a vezetési élmény testreszabásához.
- Az autók beállításai elképesztően részletesek.
- A vezérlők gombkiosztása akárhogyan variálható (53 programozható funkció).
- Bár nincs annyi autó benne, mint a GT-ben, de itt találunk pár igazi gyöngyszemet.
- Rengeteg egyedi festés/matrica.
- Egész jók a hangok.
- Csodás időjárás és légköri jelenségek. Minden pályán állítható minden időjárási körülmény és napszak.
- Rengeteg autó a pályán.
- Rengeteg hivatalos versenypálya.
- Jól kezelhető visszajátszás (lassítás).

Negatívumok:

- Rengeteg autó a pályán = az AI magas nehézségi szinten és nagy tömegben rettenetes dolgokat művel.
- Összességében a PS4-es port érzésem szerint nem volt megfelelően tesztelve. Egyelőre rengeteg apró hiba.
- Túl sok ponton érzem, hogy ez a játék PC-re készült.
- A játékot nem DS4-hez találták ki, mindenképp javasolt egy jobb kormány.
- Nincs Logitech támogatás.
- A játék PS4-es verziója messze elmarad az előzetes videóktól/képektől. A grafika csak az effektek miatt nextgen, amúgy a PC-s verzióhoz képest rettenetesen le lett butítva, az autók kidolgozása, ami a PS3-as GT6 felújított standardautói szintjén mozog. A pályák látványra vegyesek, néhol a GT6 szintjét sem érik el.
- A látótávolság néhol elég alacsony, összemossa a textúrákat.
- Az autókat nem lehet sem tuningolni sem festeni.
- A 60 fps nem valami stabil.
- A fizika a pályát elhagyva és ütközéseknél katasztrófa.
- Majdnem használhatatlan fotómód.
- Majdnem használhatatlan visszajátszás (nem kapcsolható HUD és nem lehet fotózni).
Ádám T500-as élményei

Ádám barátommal is sokat konzultáltam a teszt alatt. Mikor megvette a játékot, az első probléma nem is váratott sokat magára. A Thrustmaster T500RS kormányát nem ismerte fel a játék. Mint kiderült, az első napos peccsre volt szüksége...
Róla tudni kell, hogy nagy GT rajongó, így szereti ezt a műfajt. A GT5-öt javarészt kontrollerrel tolta, ahogy én is, így a kontrolleres irányítás sem idegen neki. A GT6-ot mindketten kormánnyal játszottuk.
Most jelen tesztünk alanyát kipróbálta DS4-gyel, és hogy miként vélekedett róla, azt inkább most nem írnám le, mert több soron keresztül csak sípolás lenne. Kormánnyal viszont azt mondta, nagyon jó vezetni. Finoman lehet érezni minden apróságot, a tapadásvesztést a vizes aszfalton, a fék túlmelegedését.
A különböző autóknál különböző erősségű az FFB, és azt természetesen az autó beállításai is befolyásolják.
Sajnos a kormány és a kontroller nem mindig működik együtt, néha a perec random elkalibrálja magát, és a menüben elég rendszeresen vagy ütvefúrósat játszik (remeg jobbra-balra), vagy eltekeredik az egyik irányba.
Természetesen ezeket valószínűleg hamar javítják, és azt sem tudni, hogy ez egyedi dolog, esetleg csak a T500-as szériát érinti, vagy a többi kormányt is. Bár véleményem szerint, ha nagy lenne a baj, a gamer fórumok már tele lennének a dologgal.

Tehát Ádám is megerősített abban, amit én a kormány kipróbálása nélkül is éreztem: ezt a játékot kormányra találták ki és azzal is érdemes játszani, pereccel lesz teljes az élmény. Messze nem olyan játszható kontrollerrel, mint mondjuk a Gran Turismo, de sokkal jobb, mint a Shift2. Persze ez is alakulhat idővel. Azt javasoljuk, aki nem tud kormányt vásárolni, az várjon meg pár javítást, hátha finomodik a DS4-es irányítás.

(A remek játékot partnerünk, a Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, vagy webshopjából egyszerűen megrendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
98. istu82  PlayStation.Community tag
2019.01.14. 12:03:48
LV1
A cikk magáért beszél! Remek írás na ná hogy érdekel!
97. bobacrom  PlayStation.Community tag
2019.01.13. 21:56:16
LV6
Autos, szeretném
inkábbazunalomöljönmegmintamunka
96. Hyaku-Shiki  PlayStation.Community tag
2019.01.13. 20:47:53
LV1
Ebben a generációban eddig csak a Driveclubal játszottam, így kipróbálnám ezt a játékot is.
2019.01.13. 20:15:10
LV1
Nincs még autóversenyzős játékom.
94. Lucyarias  PlayStation.Community tag
2019.01.13. 18:13:33
LV2
gran turismot is szeretem, kipróbálnám
Archeológus
93. Lackooo  Hackerman
2019.01.13. 17:47:41
LV16
Kipróbálnám.
PSN ID: Lacek84 -==#1HUN in Dead Nation==-
92. Tevez11  PlayStation.Community tag
2019.01.13. 17:03:00
LV23
A teszt meghozta a kedvem a játékhoz.
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
91. Snake  PlayStation.Community tag
2019.01.13. 15:02:44
LV1
Mert eddig csak GT volt ...
90. birk  PlayStation.Community tag
2019.01.13. 14:49:18
LV3
Megnézném milyen az irányítása a játéknak
89. jackie
2019.01.13. 14:41:32
LV1
Szeretném elpicsázni az asszonyt egy kis autóversenyzésben.
88. MazaHUN  PlayStation.Community tag
2019.01.13. 14:29:39
LV6
Havernàl szoktuk nyomni néha. Kellemes csalódàs nekem. Kellemes vàltozatos kis versenyek;)

Jó lenne spanokkal csapatni
independent
87. Mancineni  PlayStation.Community tag
2019.01.13. 14:23:54
LV1
Szeretnèk száguldani!
"Ha itt a pihenès ideje eljön a Suntory ideje!"
86. zola0306  SonsOfSaRock
2019.01.13. 10:43:42
LV16
Megnézném hogy az NFShez vagy a GThez áll közelebb.
"Nem isten az ami ilyennek teremtett!"
2019.01.13. 09:02:21
LV2
Azert mert Ps4en még nincs autos jàtékom :/
84. jabulani  MINDENHATÓ
2019.01.13. 05:48:04
LV21
Jó lenne egy kis benzingőzt becuppantani
One Shot-One kill. No luck,Just skill
83. ruszi  PlayStation.Community tag
2019.01.13. 04:44:55
LV2
Autókázni jó :)
watta qki
82. KyserSoze576  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 22:54:58
LV2
A GTS mellé jó lenne valami más is
81. Sektor  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 22:16:13
LV3
Alapjában véve szeretem az autókat.
Mixing.Dj/Progressive
80. Headarias  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 21:21:49
LV2
Mindig is GT fan voltam. Kipróbálnám a Slightly Mad produktumát is.
79. Yokozuna  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 21:13:06
LV6
GT mellett kipróbálnám ezt is!
"Csináltunk fényt. A végén már Unikumból."
78. Kazama_Jin  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 20:58:03
LV6
eléggé élethű
77. Damonati  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 19:54:04
LV1
Nincs még meg, GT Sport mellett azért ezzel is köröznék.
76. Lesath  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 19:29:45
LV4
Autós játékból sosem elég :)
Dolgozni mentem, 10 perc múlva jövök!
75. LyozsFM  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 17:44:04
LV4
A lányaim megvesznènek èrte!
Lüvüdözös gyerek !!!
74. totyak  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 17:39:54
LV1
Bár már van a játéknak második része, de azért az első is elég durván jól néz ki még, így szívesen megnyerném. Hogy mi az indok? Mint minden versenyjátéknál, a versenyzés különleges élménye, amit nem kapok meg egy akciójátékban, vagy más stílusban.
73. Hunvarlan  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 17:22:03
LV2
Drive Club meg a Gran Turismo után tennék vele egy próbát!
72. Jeni79  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 16:27:20
LV1
Régóta szemezgetek már vele.
71. bordi10  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 16:16:58
LV1
GT Sporttal hasonlítanám össze.
70. Zsolti  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 16:07:01
LV1
Jó verseny mindig jöhet
psn id: K_Zsolti
69. jozsefkis  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 15:37:05
LV1
Egyik jó barátomat meglepném vele, aki nagyon szereti az autókat. :)
Kis József
68. Imi83  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 14:24:47
LV1
Autós játék mindig jöhet!
67. SektorFlop  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 14:11:21
LV2
Nincs ami rávegyen, hogy még 1x átolvassam ezt a Binder féle 200 oldalas tesztet. De attól a játék jöhetne, ez úgy is kimaradt az életemből. Legálább mennék egy kört a BMW 1M-el a nordon.
PSN: sektorflop
66. Zoli82  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 13:21:52
LV8
Mert nem próbáltam még! Kiváncsi leszek joyal mennyire nehéz!
65. ufonauta  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 12:28:58
LV15
Ugyan azert szeretnem megnyerni amit zoli12i is írt mert nincs még autós jatekom :)
2019.01.12. 11:59:25
LV1
Azért akarom megnyerni, mert hobbi gokart versenyző vagyok!
63. Papi1126  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 11:37:50
LV2
Szeretem az autós játékokat és ez nagyon jónak néz ki
62. zoli12i  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 10:59:37
LV11
Azért szeretném megnyerni, mert még nincs kocsis játékom :D
61. Tidus-Famous  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 10:56:56
LV1
Végre jó lenne kiprobálni egy minőségi autóverseny játékot ! :D
60. Lotar  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 10:45:50
LV17
Kiszedtem a Toyota-ból a kormányt, de nem megy a GTS-tal...:(
psn/sen id: pcpmate
59. Lotar  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 10:43:51
LV17
Asszem előbb-utóbb meglepem magam egy kormánnyal, uh jöhet minél több szimu. :) Pénzem játékra nem marad, máshogy nincs esélyem rá! NYERNEM KELL! "Megélhetési konzolos" jeligére várom a további felajánlásokat. ;) Köszi. :)
psn/sen id: pcpmate
58. gigxer78  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 10:42:07
LV1
Csak a kiváncsiság hajt.
2019.01.12. 10:22:35
LV1
Visszajelzés kell magamról hogy nem tudok vezetni:D
56. Noob  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 09:57:39
LV5
Komálom az autósjátékokat.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
55. Ritual893  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 09:53:00
LV2
nagyon jol nez ki sztem veri a drive clubot
2019.01.12. 09:42:01
LV1
Mert még nincs autós játékom :D
53. cloudi  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 09:08:58
LV1
Csapatnám:)
Néha keverem szavakat a össze!
52. simon7109  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 09:07:15
LV18
Jónak tűnik, eddig kimaradt, de most szívesen behúznám :)
PSN: misi2mezei
51. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2019.01.12. 08:58:10
LV28
Ritkán játszok autós játékkal, de ha jó akkor szeretek belemerülni. A GT szériát imádom, inkább a szimulátorok felé húz a szívem.
50. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 08:57:25
LV4
Kell egy másik jó szimulátor a GT Sport mellé.
I love games!
49. gugello  PlayStation.Community tag
2019.01.12. 08:47:27
LV14
Kimaradt anno, most jól jönne ingyér! ;)
- lazíts ha bírsz -
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
PROJECT CARS
Bandai Namco
Látványosság:
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
8/10
Pozitívum
Lásd a teszt végén, olyan sok van.
Negatívum
Lásd a teszt végén, olyan sok van.

MARTIN BELESZÓL
Nagyon komoly szimulátor! Nagyon bitang lehet egy méregdrága beülős cuccal, egy méregdrága Thrustmaster kormánnyal.