PlayStation.Community

2015.04.02. 11:53 Játékteszt
66 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Értékeld a cikket!
Micsoda éjszaka volt!

2010-ben egy életre belém ivódott a japán From Software fejlesztőcsapat neve. Bár a céget a nyolcvanas évek második felében alapították, én, ha korábban véletlen össze is futottam vele, akkor sem tettek rám olyan benyomást, hogy belegravírozzam agytekervényeimbe nevüket. Egyedül az Armored Core játéksorozatukra tudtam felfigyelni, de azokkal sem játszottam.
De akkor mi történt 2010-ben? Egy nagyon bátor lépés következtében elkészítették a PlayStation 3 exkluzív Demon’s Souls-t. Hogy mennyire vakmerő lépést tettek, azt nagyon jól mutatja, hogy a japán régión kívül nem is tervezték kiadni. Merészségük abban nyilvánult meg, hogy szembe mentek nagyon sok akkori játék sztenderddel és egy szélesebb közegben nem emészthető játékmechanikát alkalmaztak. Most a nélkül, hogy belemennék a részletekbe, summázva: a játék borzasztóan nehéz. A „borzasztóan” jelző helyére, és annak szinonimájaként, szépen illesszétek be az általatok legdurvábbnak és legmocskosabbnak vélt káromkodást. Megvan? Na, annyira nehéz!
A Demon’s Souls akció-RPG maximálisan kihasználja szürkeállományunkat. Minden típusú ellenfél más és más taktikát kíván, és mivel sok esetben egy csapástól is el lehet halálozni, így nem lehet félvállról venni őket. Halálozásunkkor elveszítjük összes fel nem használt fejlődési pontunk, amit újra fel kell vennünk - már ha eljutunk odáig újra, ugyanis a checkpointok is ritkák. Ráadásul, ha távozunk az élők sorából, újraéledésnél elveszítjük élő mivoltunkat, így gyengébbek és védtelenebbek leszünk. Hiába szoktunk hozzá a legegyszerűbb csőjátékok esetében is fellelhető térképhez, itt, ennél a nyitott világú alkotásnál még olyanunk sincs, tetézésként az útirányt is nekünk kell kitapasztalnunk. A játék egyáltalán nem fogja a kezünk, a történetet sem rágja szájba. Abban a világban, ahol milliós eladásokat produkálnak olyan játékok, ahol az okozza a legnagyobb izgalmat, hogy átvezető filmek alatt nyomkodhatjuk a gombokat Quick Time Eventek keretében, nem sok jóra számíthat egy ilyen alkotás. (Félreérés ne essék, nem vagyok QTE-ellenes.)

Mégis, a Demon’s Souls jött, látott és győzött. Szép eladásokat produkált, a kritikusok is ünnepelték és számtalan díjat bezsebelt. Híre futótűzként terjedt, hamarosan ki is adták amerikai és európai területeken is. A titka a nyilvánvaló precizitáson kívül a ritka erős atmoszférájában rejlett. Egy hatalmas, élő, és fantasy jellege ellenére hihető világot teremtettek, amit ritka nagy tartalommal tömtek meg. A másik tényező az az örömmámor, amit akkor tapasztalunk, mikor továbbjutunk egy-egy nehezebb szakaszon, boss-on. A sok-sok szenvedés után legyőzött főellenfelek ritka, a mai játékokból szinte teljesen hiányzó kéjmámorba taszítanak. A spirituális folytatásként tekinthető, immár multiplatform Dark Souls és Dark Souls II, ha lehet még jobb fogadtatásban részesültek, annak ellenére, hogy képesek kiváltani olyan érzéseket az emberekből, hogy egy pillanatra nem tűnik rossz ötletnek a kontroller agyon taposása, vagy annak a TV-be hajítása sem.
A From Software legújabb alkotása, a Bloodborne ezek fényében már hatalmas várakozások közepette készült, és ahogy’ közeledett a megjelenés, úgy vált egyre biztosabbá, hogy a fejlesztők most sem fognak hibázni... a PlayStation 4 konzolt nem birtoklók legnagyobb bánatára. A puding próbája az evés (híjnye', de eredeti vagyok); lássuk, hogy megkapjuk-e az újgenerációs Souls esszenciánkat?
Anélkül, hogy több bekezdést végigrágva jutnánk el a fenti kérdés megválaszolására, már most megmondom, hogy a Bloodborne nem csak a Dark Souls stílusú vonalat tökéletesíti, hanem más, jelenlegi generációs alkotást is maga mögé utasít, így bátran kijelenthetjük, hogy a PlayStation 4 konzol eddigi legkiválóbb címéről van szó. Egy-két kisebb dolgot leszámítva, melyekre kitérek majd, érződik, hogy a Bloodborne-t befejezték. Sok-sok PS4-es játéknál érezhetjük azt, hogy erre még bizony ráfért volna némi optimalizálás. Sőt, sok esetben nem is csak "némi". Gondolom az AC: Unity-t senkinek sem kell bemutatnom. Bár szerettem, de igencsak nyögvenyelős volt a játék. Ha valamit meg elkészítenek úgy, hogy nem hemzseg bugoktól és nem megy le mínuszba az fps-szám, akkor pedig a tartalma soványka... amit majd persze utólag pótolnak. Ilyenek voltak a DriveClub és az Evolve például. Természetesen vannak kivételek, de jelen cikkünk tárgyának árnyéka azokra is rávetül.

A From Software és a Sony nagyon jól döntöttek, hogy a mára már nem új generációs, hanem kurrensgen PlayStation 4-re készítették el művüket, méghozzá exkluzív formában. Főleg a most megjelent, PS3-ról PS4-re igazított Dark Souls II mellett látszik ez szépen. Nem azt mondom, hogy azzal rossz munkát végeztek volna, de egyszerűen ordít a generációs szakadék. Fapadosnak hat az egész.
Aki szerint a Bloodborne elvérzik vizualitás téren, annak javaslom, tegyen egy próbát a Dark Souls II-vel. A viktoriánus és gótikus miliőt a legapróbb részletekig kidolgozták. Lehet, ha külön-külön megnézzük az elemeket, nem a legszebb a végeredmény, de az összkép pazar. Rengeteg elem, tárgy, növényzet van a képen egyszerre, zsúfolt a terep rendesen, melynek köszönhetően, szó szerint egy élő, lélegző világban találjuk magunkat. Ráadásul sok tereptárgy reagál is cselekedetünkre. Szekrények, székek, üvegek törnek szét, de még a növényzet is hullámzik, ha mellette hadakozunk fegyverünkkel. Bár sajnálom a PS3 tulajokat, de pár óra alatt világossá vált számomra, hogy ez már nagy falat lett volna a már sokat bizonyított konzolnak is. Vagy ha rá is erőszakolják a gépre, akkor a PS4-es verzió nem tudott volna így kiteljesedni.

A történet szerint Yharnam városában járunk, hogy felkeressük a sokak által pletykált klinikát, ahol igencsak hathatós orvosi segítség van minden nyűgre. Nem sokkal érkezésünk után (azonnal) rá kell döbbennünk, hogy a várost súlyos endémia, azaz egy folyamatos járványos betegség sújtja, ami a lakosság jelentős részét bestiális lényekké alakította. És, ha játszani szeretnénk, akkor a városon átverekedve a végére kell járni a misztikumnak. A készítők jó szokásához híven a történet nincs egyből ránk zúdítva és a képünkbe magyarázva, de későbbiek során is csak nyúlfarknyi videókból, illetve párbeszédekből logikázhatjuk ki a cselekményt.
Nem lenne Demon's Souls arculatú cím a Bloodborne, ha karakterünk elkészítése után nem halnánk meg az első öt perc alatt, így hamar egy Hunter’s Dream nevű helyen találjuk magunkat. A leölt lényekért fejlődési pontokat, úgynevezett Blood Echoes-t kapunk, melyeket ezen a helyen elkölthetünk majd el fegyverekre, ruhákra, tárgyakra, de fejlődni is ebből tudunk. Itt van lehetőségünk fegyverarzenálunkat is javítani, illetve újabb szintre emelni azt, de ehhez már nem elég szimplán a Blood Echoes. Erről a helyről utazhatunk gyorsabban a már megnyitott helyszínekre is.
A játék felépítésében a From Software előző alkotásain nevelkedett közönségnek sok újdonság nem lesz, szinte mindennek megvannak a megfelelői, hogy egy példát említsek, nincsenek gyűrűk, de vannak Runa kövek, melyek plusz képességeket adnak. Jelentősebben a már eddig is remekül muzsikáló harcrendszerhez nyúltak hozzá. Elvették, illetve kis híján feleslegessé tették a pajzs használatát. Bekerült a "van, de minek" kategóriába. Helyette a bal kezünkbe lőfegyvert ragadhatunk, mellyel, ha nem is mindig sebzünk hatalmasat, de jól időzítve térdre kényszeríthetjük ellenfeleink zömét, így téve védtelenné őket. Az elsődleges fegyvereink roppant változatosak és mindnek van alternatív használat módja is. A lándzsa jellegű fegyverrel csak szúró mozdulataink lehetnek, de máshogy tartva már a penge részét is használhatjuk, így kaszabolni, sőt, lőni is lehet vele! Kardunkat ugyanakkor akár hatalmas, kétkezes kalapáccsá is alakíthatjuk. Így, ha nincs is annyi fegyver, mint a Souls játékokban, de a meglévők roppant eltérőek, ötletesek és változatosak. Igazán nagy élvezetet okoz megmártani őket a lényekben! És ha már lények...

Sokféle ellenlábassal hoz össze minket a sors, melyeket jó szokáshoz híven alaposan ki kell ismernünk, ugyanis mind máshogyan harcol, más taktikákat alkalmaz. Ha tudjuk már minden mozdulatukat, akkor sem szabad félvállról venni őket, ugyanis ha óvatlanok vagyunk, a legegyszerűbb lény is hamar képes a másvilágra küldeni minket. De ez is egy tipikus Souls stílusjegy. Nem meglepő dolog ez, csak sokaknak, akik eddig nem játszottak ezekkel a játékokkal, megrázó élmény lehet. Mint ahogy az is, hogy az összes fejlődési pontunkat elveszítjük ilyenkor, amit ha tudunk, legközelebb azon a ponton újra fel kell vennünk. (Ha nem tulajdonította közben magának egy másik lény, akitől vissza kell szereznünk.) Jól hangzik ugye?
De ha túl is tesszük magunkat a portyázó lényeken, a bossok akár még könnycseppet is kisajtolhatnak belőlünk, legtöbbjük annyira nehéz. Tanulni, tanulni, tanulni és türelmesnek, kitartónak kell lenni. A jutalom nem marad el: szavakkal le sem írható, azaz eufórikus állapot, amit egy-egy boss legyőzése után érzünk! Ámbátor azt is meg kell jegyeznem, hogy valakiknek, valamilyen zsigeri alapon nem biztos, hogy olyan nagyon meggyűlik majd a baja az ellenségekkel; és igen, rá is lehet érezni a szisztémára, így a történet vége felé lehet, hogy akár már kevesebbszer is fogunk elhalálozni. De szinte biztos, hogy olyanok is lesznek, akik az első bosst sem fogják soha legyőzni.
Összességében azt kell, hogy mondjam, még ha csak egy árnyalatnyival is, de a Bloodborne könnyebb, mint a Dark Souls játékok, a Demon’s Souls-hoz képest pedig egy sétagalopp. Persze, szoktam túlozni…
Ami még meg fogja keseríteni életünket, az a térkép teljes hiánya, amit fentebb az előd esetében említettem. Kis agyunk elkényelmesedett a mai csőjátékok között, így nagyon kell figyelnünk, merre megyünk: szinte biztos, hogy sok helyet, járatot, ajtót el fogunk felejteni, az egyébként roppant változatos és hatalmas területeken. De sokaknak ez sem lesz újdonság. És jól is van ez így: nem kell minden játékba beleerőltetni az irányadónak vélt dolgokat, kell ilyen megoldás is. Én akkor leszek szomorú, ha egyszer egy From Software játékba térkép kerül.

Persze van mód a játék néminemű könnyítésére is, hiszen egy kis haranggal behívhatunk kalandunkba más playereket, hogy együtt gyepáljuk a rosszfiúkat; és valóban, nem is kicsit lesz egyszerűbb az életünk ez által. Még akár a bossok is nevetségesen leegyszerűsöd(het)nek, lévén a bestia egyszerre csak egy játékosra tud összpontosítani. Egy másik haranggal viszont betörhetünk egyéb „ártatlan” játékosokhoz is, őket legyőzve némi tapasztalati pont lesz a jutalmunk.
A Bloodborne-nak hatalmas a világa, rengeteg felfedezni való vár ránk: a kaland negyven óra körül mozog első végigjátszásra, de persze ez bőven lehet több is. Ha végeztünk vele, akkor sincs vége, ugyanis nagyon magas az újrajátszhatósági faktora, köszönhetően a rengeteg New Game+ elemnek és a Chalice Dungeon-öknek. Ezek véletlen generált dungeon-komplexumok, melyeket bizonyos tárgyak birtokában lehet létrehozni, de ellátogathatunk mások által alkotott helyszínekre is, így tolva ki a játékidőt kb. végtelenre.
A játék muzsikája is pazar, hozza a megszokott minőséget és csak akkor szólal meg, ha a hangulatfokozásra szükség van. Lesz olyan is, hogy órákat játszunk a nélkül, hogy bármilyen dallam is megszólalna. De ha megszólal…
Ezek után felmerül a kérdés: van árnyoldala is a Bloodborne-nak? Egyszerűen nincs!
Bár ezt mondhatnám… Sajnos néha bizonyos helyeken képes elég rendesen leesni az fps-érték és előfordul, hogy döccen is egyet-egyet a játék, de mivel ezen esetek száma elenyésző, és hamar túl is jutunk rajtuk, a dolog még bőven emészthető. Sajnos huzamosabb ideg „szaggatni” co-op módban szeret a program, sajnos… Illetve az arra érzékenyek nehezményezhetik még az akár 30-40 másodperces töltési időt is elhalálozáskor, de mivel én a fél gyerekkoromat a Commodore 64 töltési képernyőinek bámulásával töltöttem, ezt szinte észre sem veszem.
Most gondoljatok bele: Mennyire tökéletes alkotásról beszélünk, ha ezek a legnagyobb hibái a játéknak?

A pontozással kicsit meg vagyok lőve, ugyanis, ha kizárólag csak a játékélményt nézzük, akkor a Bloodborne magasan és betonstabilan megérdemli a 10 pontot. Viszont, ha a kisebb gyengeségei felett nem hunyunk szemet és szigorúak vagyunk, akkor „csak” 9 pontot érdemel. Ebben az esetben viszont pár korábbi játékot is akár lejjebb is lehetne pontozni. Arról nem is beszélve, hogy a program „hibáit” tuti orvosolni fogják a jövőben, frissítések formájában.
A From Software megalkotta a PS4 eddigi legjobb játékát, így az egyéb gyártók konzoljait birtokló emberkék most egy igazán nagy kincstől esnek el. A Bloodborne-nal a készítők nyitottak egy szélesebb közönség felé, bizonyos kényelmi változtatások eszközölésével, de remélem, hogy ennél jobban sosem fognak elpuhulni!

(Ezt a kiváló játékot partnerünk, a Sony Computer Entertainment biztosította tesztelésre. Köszönjük. Megvásárolható támogatónk, a Konzolok Szervize budapesti boltjában, illetve webshopjában.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
66. Joci83  PlayStation.Community tag
2016.05.15. 10:43:58
LV1
+1
Az utóbbi idők legkomolyabb, legegyedibb stílusú és atmoszférájú játéka számomra.
Egy tőmondattal jellemezve minden oldalról az egészet:
Nagyszerű játékélmény.
2015.04.17. 14:43:54
LV1
Elolvastam a cikket, de még most se érzek viszkető kényszert, hogy lecseréljem a PS3-t. Sokat mondó a cikknek az a része, ami azt fejtegeti, hogy (lassan 2 évvel a debütálás után) ez lenne a PS4 első "befejezett" játéka. Marketingben mindig is igen jó volt a Sony, hehe.
Jó játékot mindenkinek, engem nem szippantott be.
64. spatz  PlayStation.Community tag
2015.04.14. 20:41:34
LV3
végigviszem a DSII, utána ez jön
SpatZ blog,Demons Souls FAQ,Dark Souls magyar wiki
63. CountofHell  PlayStation.Community tag
2015.04.14. 11:54:19
LV15
Néhány napja végeztem és NG+ -ban találkoztam sok olyan dologgal amiket elhagytam az előző körben.
Alap a 10 pont. Perfect.
PSN - CountofHell_HUN
2015.04.06. 15:15:40
LV1
Na ma kivittem, talán a legjobb befejezéssel. Én megadom rá a 10 pontot.
61. FCBARCELONA  PlayStation.Community tag
2015.04.04. 15:47:12
LV2
Válasz 52. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
HAHA, hát SSD-vel könnyű:D
Nincs!
60. xerox  PlayStation.Community tag
2015.04.03. 20:43:20
LV18
Nálam most megy a stáblista, sőt már be is rakott automatikusan NG+-ba.
Nagyon jó lett a játék, így a végére én adok neki egy 10-est és biztatok mindenkit a kipróbálására, illetve a DS2 beszerzésére is, mert igazán kuriózum a from software csapatától bármelyik ezen játék :)
A hibákkal meg nem kell foglalkozni, majd javítják, de ha nem, az sem baj!
psn id: zomimi78
59. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2015.04.03. 20:31:31
LV28
Válasz 43. dusty üzenetére:
Valószínűleg igen.
58. simon7109  PlayStation.Community tag
2015.04.03. 19:21:52
LV18
Válasz 49. Rendes84 üzenetére:
Ha nem halsz meg sokat akkor nem olyan zavaróak a töltési idők.
3 esetben tölt a játék, ha meghalsz, ha visszamész a Hunter's Dreambe valamint amikor elmész Hunter's Dreamből.
Ha mész a Dreambe akkor nem vészes a töltés, akkor sok ha meghalsz vagy ha mész valamelyik pályára, mivel ilyenkor a játékban lévő teljes mapot betölti.
PSN: misi2mezei
57. talos86  PlayStation.Community tag
2015.04.03. 19:19:34
LV3
Nézegettem gameplayeket, ez bizony beszerzős lesz, amint a billegő bekerül a TV alá.
56. MajinVegeta  PlayStation.Community tag
2015.04.03. 17:13:24
LV1
Válasz 36. leslie21 üzenetére:
Nekem van eladó gépem Bloodborne-al. Írj privátot.
55. joeBLIND  PlayStation.Community tag
2015.04.03. 14:10:00
LV1
+1
Tetszett a teszt prológus része.nagyon jól összegezted az elődök
jellemzőit.
Nálam is 9-es.
JÂTÉK AZ ÉLET_a vége-GAME OVER.
54. Ruzsi  PlayStation.Community tag
2015.04.03. 13:29:32
LV10
Válasz 52. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
de tudod. :)
2015.04.03. 12:47:57
LV1
Válasz 50. leslie21 üzenetére:
Én nem rég regeltem, de azt hittem nincs még egy "veszett" akinek pont ez lenne az avatar. :) Tévedtem, majd lecserélem.

KAMIKAZE-HUN: Az ssd elvileg dob rajta digital foundry teszt szerint
52. KAMIKAZE-HUN  Az utolsó cserkész
2015.04.03. 12:28:05
LV7
Válasz 49. Rendes84 üzenetére:
Már jött egy frissítés ami a töltési idöt is lejebb vitte, mondjuk nekem elötte is maximum 5 mp alatt töltött, ez lehet, hogy az SSD-nek is köszönhetö ami a gépemben van nem tudom.
"Örökké nem eshet"
51. Re-tech  PlayStation.Community tag
2015.04.03. 12:18:15
LV7
Válasz 13. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
A látvány a képfrissítés miatt"csak" jó. Egy exclusive cím ne akadjon,ez teljesen jogos,egyből feltűnt az első percben.Bár tényleg nem zavaró és ritka is.
Nem üthetlek meg mer' megbüntethetnek.
50. leslie21  PlayStation.Community tag
2015.04.03. 12:00:19
LV11
Válasz 49. Rendes84 üzenetére:
Nem lopom, már vagy 2 éve ezzel az avatar képpel nyomulok itt. :D
2015.04.03. 11:44:51
LV1
+1
leslie21 ne lopd Cleef-et xD

Gondolkodom a Bloodborne beszerzésén, mert ez kb akkora ajnározást kap, mint fikát az Order. :)
Főleg ha patch javítja a frusztráló töltési időket, nagyobb kedvem lenne beruházni rá. Csak félek az őszüléstől és az idegbajtól amit ez a játék okozhat nekem xD
48. Jesus  PlayStation.Community tag
2015.04.03. 10:25:33
LV20
Válasz 47. KROTCHY üzenetére:
Akkor a mostani 3 felvett coop videót már nem is rakom fel. :D:D
Spupul!
47. KROTCHY  a here
2015.04.03. 08:39:28
LV29
Válasz 29. Jesus üzenetére:
A facebook-ra posztolt videóidról nem is beszélve, hagyd abba, m csak elveszed az ember kedvét xD
Playing: Uncharted 3 multi
46. KROTCHY  a here
2015.04.03. 08:37:55
LV29
Válasz 29. Jesus üzenetére:
Csak pár gameplay-be néztem bele és a karakter marha sűrűn belelógott a környezetbe, falakon át, kerítésekbe és volt, h még egy meghúzható karba is belelépett pedig az egy úgymond szkriptelt mozdulat, a pocsolyákban nincs tükröződés, de még meg se rezdül a teteje mikor belelépett (talán még a hangeffekt is olyan volt, mintha ott se lett volna).. nem fikázni akarom csak az ilyen apróságok sokat számítanak, nekem. És ezek full alap dolgok..
Playing: Uncharted 3 multi
45. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2015.04.03. 02:47:29
LV3
Alapvetően azért szeretem az open world játékokat, mert viszonylagos szabad kezet kapsz, hogy hogyan haladj a végigjátszás során. Ez itt hatványozottan van jelen. Rád van bízva, hogy mikor, hogyan, vagy hogy egyáltalán felfedezel e mindent. Mestermű.
44. Motoko  PlayStation.Community tag
2015.04.03. 00:09:40
LV7
-1
http://media.giphy.com/media/TTgdzuTxZneTgyVI[...]
Lucy az egyetlen igazi Tekken karakter!
43. dusty  PlayStation.Community tag
2015.04.03. 00:08:43
LV4
Én a Demon's Souls lemezt anno darabokra törtem,miután a tutorial részen ugyanaz a csontváz olyan 25-30 alkalommal nyírt ki zsinórban.Lehet jobban járnék ha ezt kihagynám?
42. joeBLIND  PlayStation.Community tag
2015.04.02. 23:54:53
LV1
Válasz 28. ZoTyA01 üzenetére:
3. Boss:
Ha ágaskodik, lődd.
Dobj neki extra vért,aztán támadd hátba.
Vigyázz, poison veszély!
Kitartás!
JÂTÉK AZ ÉLET_a vége-GAME OVER.
41. simon7109  PlayStation.Community tag
2015.04.02. 23:52:17
LV18
Válasz 29. Jesus üzenetére:
Jaja, messziről szép a játék, de ha közelről nézed már nem annyira.
De nem kell közelről nézni és kész :D
PSN: misi2mezei
40. ufonauta  PlayStation.Community tag
2015.04.02. 23:22:43
LV15
Kíváncsi lennék mennyi idegzetem lenne ezt végigvinni :D
39. leslie21  PlayStation.Community tag
2015.04.02. 22:22:21
LV11
+1
Válasz 37. Onimushaman üzenetére:
Kösz, sejtettem, kénytelen leszek akkor gyorsan hozzácsapni egy plus feltöltést is, még halogattam volna a plust és a gépvásárlást is, de jön a Witcher 3, azt pedig nem hagyom ki.
38. Onimushaman  Szerkesztő
2015.04.02. 22:17:25
LV24
Válasz 35. martin üzenetére:
Majd a Witcher 3.
señor
37. Onimushaman  Szerkesztő
2015.04.02. 22:16:12
LV24
Válasz 36. leslie21 üzenetére:
Igen, egyedül fogsz kalandozni + szolgáltatás nélkül.
señor
36. leslie21  PlayStation.Community tag
2015.04.02. 22:08:13
LV11
Lenne egy kérdésem, ne nézzetek hülyének miatta: A helyzet az, hogy mostanában tervezem a PS4 vásárlást, Bloodborne bundle igen jó fogásnak ígérkezne. Tudomásom szerint a multis játékhoz PS4-en már PS+ tagság kell, én eddig a 3-as masinán megvoltam nélküle. A Bloodbprne-ra is gondolom érvényes ez, magyarán PS+ nélkül olyan mintha offline lennék?
35. martin  Főszerkesztő
2015.04.02. 22:01:50
LV27
Válasz 34. martin üzenetére:
Világszép Cyntia vs. Lelkes Erzsébet :)
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
34. martin  Főszerkesztő
2015.04.02. 22:00:42
LV27
Válasz 33. Jesus üzenetére:
Valamit valamiért.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
33. Jesus  PlayStation.Community tag
2015.04.02. 21:53:19
LV20
Válasz 32. martin üzenetére:
Ott nem találtam semmi susmust, pedig benéztem mindenhová. :D
Spupul!
32. martin  Főszerkesztő
2015.04.02. 20:22:10
LV27
Válasz 30. Jesus üzenetére:
Az Orderben nem lóg ki. ;)
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
31. Drivolis  Felséges Úrnő
2015.04.02. 20:14:32
LV23
+1
Király teszt; veszettül szép játék. Még 2 hetet várnom kell, míg megérkezik. :(
(⌐■_■)--︻╦╤─ - - - (╥﹏╥) ladyv89
30. Jesus  PlayStation.Community tag
2015.04.02. 20:03:36
LV20
+1
Válasz 15. DrZaius üzenetére:
Pontosan, vannak azért dolgok a szőnyeg alá söpörve. :D Odafigyeléssel kilóg a lóláb sok helyen.
Spupul!
29. Jesus  PlayStation.Community tag
2015.04.02. 20:01:37
LV20
+1
Nekem is "10" pont, de a 9 az reálisabb. Tűnhet Kiemelkedőnek elsőre a látvány, de bizony pár helyen van konstans, minimális szaggatás és akadás. Egyes helyeken pedig a szokásos maszatolás itt ott. :D Egyik hely vége felé papír jégcsapok és hajszálvékony kerítések. Dark Souls 2-ben is ez volt, egyik pillanatban nem találtad az állad, annyira gyönyörű volt, másikban meg nem értetted mi van.
Spupul!
28. ZoTyA01  PlayStation.Community tag
2015.04.02. 19:57:03
LV4
+1
Nálam 10/10, nem kevesebb.
Pedig nem vagyok vmi ügyes játékos ebben a műfajban.
40 órás játékidőn jót mosolyogtam, 26-nál járok és a 3. boss-al ismerkedek.
De mégsem frusztrál, inkább még jobban beszippant.
Szenzációs game. Egy csoda!
27. xerox  PlayStation.Community tag
2015.04.02. 18:27:22
LV18
Válasz 16. Onimushaman üzenetére:
Pedig egyszerű, így tömik be a síró arcokat :)
És talán az újonnan szerzett rajongók -mert azok, csak még nem tudják- talán megveszik a nagy "elődöt" is.

Érdemes még a helyszínek változatosságát is megemlíteni, mindegyiknek megvan a különlegessége, és a saját hangulata. Soha nem lesz unalmas, ha lehete az ember végigjátszaná a 40
psn id: zomimi78
26. wooltur  PlayStation.Community tag
2015.04.02. 17:43:56
LV16
Válasz 20. Onimushaman üzenetére:
Hát van benne vmi, de ugye nem mi vagyunk az okosok. :)
R.I.P. Brúnó :-(
2015.04.02. 17:16:38
LV1
Nagyon jó játék, a story a szokásos magas színvonalat hozza, hangulat pipa zene pipa! és még végig
sem vittem elakadtam romnál hogy dögölne meg! Na nem baj...majd ma....
24. newkratos7  PlayStation.Community tag
2015.04.02. 17:02:32
LV3
+1
Nagyon féltem ettől a játéktol. Viszlát Destiny, üdv Bloodborne! :)
Guardians! Tonight, we dine in hell!!
23. gugello  PlayStation.Community tag
2015.04.02. 16:29:11
LV14
Válasz 1. martin üzenetére:
Kezdőképernyőnél várakozz egy kicsit! :)
- lazíts ha bírsz -
22. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2015.04.02. 16:27:16
LV5
egy-két javítás után rögtön veszem a játékot. havernál láttam mozgásban, a hangulata tökéletes, nálam ez a legfőbb mérvadó.
..loading, please wait..
21. Zsoleszinnyo  PlayStation.Community tag
2015.04.02. 15:59:52
LV1
+2
aki kijátszotta írja meg hogy a füvön is kopog e a karakter cipője. :D:D
say my name
20. Onimushaman  Szerkesztő
2015.04.02. 15:58:14
LV24
Válasz 18. wooltur üzenetére:
Nem lett volna okosabb kiadni március elején egyfajta kiéheztetésnek? :)
señor
19. wooltur  PlayStation.Community tag
2015.04.02. 15:45:13
LV16
Nekem amúgy egyetlen nagy problémám van a játékkal, mégpedig az, h az előd Souls játékokhoz képest kevés a tartalma. Nem is értem ezt a tartalom beli visszafejlődést.
R.I.P. Brúnó :-(
18. wooltur  PlayStation.Community tag
2015.04.02. 15:41:47
LV16
Válasz 16. Onimushaman üzenetére:
Sztem meg akarták lovagolni a Bloodborne körül most zajló nagy hype vonatot, h most mindenki erről beszél, hátha többen így megveszik a DS2 újrakiadást. Másra nem tok gondolni.
R.I.P. Brúnó :-(
17. simon7109  PlayStation.Community tag
2015.04.02. 15:34:55
LV18
Az irányítást meg kell szokni az biztos.
2. halálom egy sima ellenféltől volt rögtön a farkas után mert R1 helyett négyzetet nyomtam és arra meg a napló volt berakva :D
PSN: misi2mezei
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
BLOODBORNE
From Software / SCEE
Látványosság:
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
Kivételesen erős atmoszféra, roppant komoly tartalom, izgalmas játékélmény
Negatívum
Itt-ott képfrissítési problémák, sokakat elijeszthet a nehézsége

MARTIN BELESZÓL
A játékot kezdetben nem igazán szerettem és nem, NEM a nehézsége miatt. Igazából nem is annyira nehéz, sőt, sokkal barátságosabb, mint a stúdió korábbi munkái. Nekem pár "japánosan butuska", túlbonyolított és körülményes megoldás nem tetszik a kezelésben és a mechanikában, de a fantasztikus gótikus világ lépésről lépésre való felfedezése és a csak legmagasabb minőségi jelzőkkel illethető játékélmény mindenért kárpótol. Mindenesetre, ha nem ismered ezt a rendszert, készülj a legrosszabbra! ;)